Dit weer is ook heerlijk.quote:Op maandag 29 november 2010 12:40 schreef winterstorm666 het volgende:
volgens schema mag ik morgen weer lekker!
alleen even kijken of mijn knie het uithoud.
@james-hetfield het zijn alleen de eerste paar minuten dat je het koud hebt. dan warm je vanzelf op.
en thermokleding scheelt al erg veel.
ben ik de enigste die dit weer super vind haha!
quote:De winter van 2010 leek een ijstijd te duren. Bar en boos, maar vooral koud en sneeuwrijk. Desondanks moest en zou er getraind worden. Immers, hardloopwedstrijden werden consequent afgelast en die schaatstocht langs 11 Friese steden, mwah, die kwam er ook maar niet.
Toch moest de energie er uit. Dus glibberden we bibberend over vastgekoekte sneeuw, opgevroren bospaden en knisperwitte vlaktes om koste wat kost hardlopend onderweg te zijn.
Tips voor een poolwinter:
• draag kleding in laagjes, lucht isoleert.
• draag een muts, 40 procent van de lichaamswarmte verdwijnt via het hoofd.
• draag handschoenen of wanten.
• smeer bij hevige vorst uiervet of vaseline op je gezicht.
• loop s middags, relatief gezien is de temperatuur dan het hoogst.
• drink voldoende.
• laat het lichaam wennen aan de kou.
• loop heen tegen de wind (hou rekening met de windchillfactor: meer wind betekent lagere gevoelstemperatuur en dus meer moeite en risico).
Ik heb van het weekend een armband gehaald bij de Run2Day voor ¤15 met ledverlichting erin. Die op knipperen zetten om je arm en gaan. Werkt primaquote:Op maandag 29 november 2010 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Aankomende paar weken ben ik vaak al thuis wanneer het donker is, na 16.30 ongeveer. Zijn er hier mensen die in het donker rennen? Gebruik je dan zo'n lichtgevend jasje, of iets anders? Bestaan er eigenlijk van die lichtgevende strips die je om je kleding kan doen of kan plakken? Lijkt me een stuk comfortabeler dan zo'n hesje, zou ook niet weten waar je die haalt.
Loop met zo'n lichtgevende armband en een hesje.quote:Op maandag 29 november 2010 18:10 schreef Turalyon het volgende:
Aankomende paar weken ben ik vaak al thuis wanneer het donker is, na 16.30 ongeveer. Zijn er hier mensen die in het donker rennen? Gebruik je dan zo'n lichtgevend jasje, of iets anders? Bestaan er eigenlijk van die lichtgevende strips die je om je kleding kan doen of kan plakken? Lijkt me een stuk comfortabeler dan zo'n hesje, zou ook niet weten waar je die haalt.
Heb je ook een grotere afbeelding of link naar wat dat is?quote:Op dinsdag 30 november 2010 08:40 schreef AKnynke het volgende:
ik heb de oplossing gevonden geloof ik, voor lopen in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Tis me nu alleen echt te koud, het slaat zo op je longen. Dit weekend ben ik in Duitsland/Nederland, dan maar weer eens lopen, denk ik.
http://www.loplabbet.se/system/search/product.asp?id=1058quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:05 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Heb je ook een grotere afbeelding of link naar wat dat is?
Kan niet echt goed zien wat het is dat ik zie.
Ik heb er één van de kijkshop. Licht, goedkoop en met een clip.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Trouwens, kan iemand nog een goeie MP3-speler aanraden? Niet te groot, met een clip, zodat ik lekker muziek kan luisteren tijdens het hardlopen? Ik heb een aantal modellen gezien van 80 gram ofzo, die lijken me wel geschikt, maar ervaringsdeskundigen zijn meer dan welkom!
Die had ik besteld maar wordt nog niet geleverdquote:Op dinsdag 30 november 2010 13:43 schreef mazaru het volgende:
[..]
Ik heb er één van de kijkshop. Licht, goedkoop en met een clip.
ik heb zelf een Philips GoGear Spark.quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die had ik besteld maar wordt nog niet geleverd
Zou het verantwoord zijn om te gaan hardlopen? Wilde net weer gaan morgenquote:In de nanacht en woensdag overdag is het extreem koud door de combinatie van lage temperaturen en een vrij krachtige tot harde wind noordoostenwind. Hierdoor ligt de gevoelstemperatuur tussen -13 en -17 graden en kan er na enkele uren blootstelling bevriezing optreden.
Natuurlijk wel.quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zou het verantwoord zijn om te gaan hardlopen? Wilde net weer gaan morgen.
Ok, ik vind het toch een beetje eng dat er staat dat er na enkele uren bevriezing kan optredenquote:
dankje! heb je toevallig een foto van die armband?quote:Op maandag 29 november 2010 18:36 schreef Neelix het volgende:
[..]
Ik heb van het weekend een armband gehaald bij de Run2Day voor ¤15 met ledverlichting erin. Die op knipperen zetten om je arm en gaan. Werkt primaFietsers die overdag nogal dicht langs je heen rijden wijken nu ineens ver van tevoren al uit
http://www.run2daywebshop(...)nkle-band-5054n.htmlquote:Op vrijdag 3 december 2010 03:49 schreef Turalyon het volgende:
[..]
dankje! heb je toevallig een foto van die armband?
Voorlopig denk ik toch niet rennen nu met al dat sneeuw... kou vind ik prima, maar kans op uitglijden... nee.
idd, had hetzelfde idee.quote:Op maandag 6 december 2010 09:46 schreef DaBuzzzzz het volgende:
vanavond weer, met die sneeuwtroep ga ik geen risico's nemen, de paden zijn nu weer aardig schoon
+1quote:Op dinsdag 7 december 2010 00:51 schreef Seraphina het volgende:
Ik hoop morgen weer te kunnen. De fietspaden zien er in ieder geval alweer begaanbaar uit, nu nog wat stukjes stoep en ik ga weer...na bijna een week. Niet lopen en teveel chocolade, slechte combi...hihi,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |