Hopelijk houd je het er droog bijquote:
Hier hetzelfde.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:56 schreef fl1pp13 het volgende:
Ik heb de 7.5km ook weer aangetikt, nu weer lekker een dagje rustig doen..
Met evy? Begin vandaag met een hardloopschema met als doel 10km uiteindelijk te kunnen lopen.. ben benieuwdquote:Op donderdag 6 januari 2011 11:35 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Hopelijk houd je het er droog bij
Met Evy toevallig? Of gewoon uit de "losse pols" lopen?
Met Evy bedoelde ik "Start to run" van Evy Gruyaert.quote:Op donderdag 6 januari 2011 12:15 schreef abcdefghijk het volgende:
[..]
Met evy? Begin vandaag met een hardloopschema met als doel 10km uiteindelijk te kunnen lopen.. ben benieuwd
Ha, kende ik nog niet maar goeie tip misschien. Ik ga een online trainingsschema volgen via myasics.nl, als het bevalt tenminste.. M'n schoenen staan al klaar, nu nog even de moed vinden om ook echt te gaan! Hahaquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:43 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Met Evy bedoelde ik "Start to run" van Evy Gruyaert.
Een podcast waarmee je stapsgewijs gaat hardlopen en van 0 tot 5km gaat lopen.
Daar is ook een les van van 5km tot 10km.
Die bedoelde ik
Wil wel achter je aan gaan lopen hoorquote:Op donderdag 6 januari 2011 12:52 schreef abcdefghijk het volgende:
[..]
Ha, kende ik nog niet maar goeie tip misschien. Ik ga een online trainingsschema volgen via myasics.nl, als het bevalt tenminste.. M'n schoenen staan al klaar, nu nog even de moed vinden om ook echt te gaan! Haha
Sorry voor de late reactie, topic uit het oog verloren, maar alsnog bedankt voor je adviesquote:Op dinsdag 21 december 2010 16:58 schreef winterstorm666 het volgende:
begin met drie keer in de week te lopen dan kun je altijd een mooie rustdag/en nemen.
als je last krijgt van je beenspieren op asfalt ga op een zandpad of bospad trainen of neem de berm.
altijd verstandig is het om goed schoenen aan te schaffen met voldoende demping,
bouw het rustig op en loop niet te hard van stapel.
conditie is sneller opgebouwd dan je spieren en vooral je pezen.
gebruik de rustpauzes tussen de sessies in.
bijvoorbeeld week 1: 2-3-2-3-2 met 2 minuten rust ertussenin.
neem een mp3spelertje mee met goede muziek en/of radio.
probeer in een lekker ritme te komen en leer je ademhaling te controleren.
er bestaan speciale schemas op mp3 met timer en muziek.
en vooral!!
kijk om je heen en geniet!!!
trouwens vandaag heb ik weer gelopen.
helaas zonder hondje want die heeft een wondje op de voetzool.
deze keer 6-8-13 met 2 minuten rust
ging best lekker!!
Geef, als je net begint met hardlopen, niet te veel geld uit. Begin gewoon te lopen in een gewone trainingsbroek met daarboven een shirt en eventueel nog een dunne trui/jasje eroverheen. Je wordt vanzelf wel warm. Het gaat er om dat het lekker zit, dat je je er tijdens het lopen niet aan gaat storen. Ik denk dat kleding in de zomer meer van belang is, aangezien je dan veel luchtige kleding wilt hebben. Je kunt ook zo denken, als ik zo veel keren heb gelopen geef ik me dat kledingstuk/accessoire cadeau als beloning. Extra motivatie en als hardlopen niks voor je is blijf je niet zitten met alles wat je al gekocht hebt. (Nee, dit heb ik niet van mezelf maar advies overgenomen van één van de websites uit de OPquote:Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Horchata het volgende:
Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Ik vind de kleding namelijk best prijzig (tenminste in de winkels waar ik geweest ben) en ik vind het lastig in te schatten wat werkt/noodzakelijk is.
In principe is het niet noodzakelijk om in die 'leggings' te lopen, maar het zal niet voor niets zijn dat je er regelmatig lopers mee ziet lopen. Ik houd het zelf altijd bij de trainingsbroek of de korte broek, maar dat is een puur persoonlijke keuze.quote:Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Ik vind de kleding namelijk best prijzig (tenminste in de winkels waar ik geweest ben) en ik vind het lastig in te schatten wat werkt/noodzakelijk is.
Ikzelf heb gelopen met een normale trainingsbroek en tights en loop momenteel met tights omdat het toch wat prettiger vind zitten.quote:Op donderdag 6 januari 2011 16:42 schreef Horchata het volgende:
Ik ben van plan binnenkort te gaan beginnen met hardlopen. Geschikte schoenen heb ik, maar ik zit een beetje met de rest van de kleding. Ik zie overal voornamelijk van die naar uitziende "leggings" (zal vast een andere benaming hebben), maakt dat veel verschil tegenover een gewone trainingsbroek? En betreft bovenkleding, zijn er aanraders?
Misschien zijn deze site's handig?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 07:52 schreef Snuitebolletje het volgende:
Jaaaaaaaaah, dit topic zocht ik.
Ben op zoek naar een fijn trainings schema ala Evy (heb het geluid wel, alleen het schema niet (excel oid)) dus vind het nogal vaag enzo. Zijn er ook anderen, en zo ja, waar te verkrijgen met schema's en dergelijke?
Ik wil echt serieus weer beginnen met hardlopen, alleen ik loop echt altijd te hard van stapel. eergister hardgelopen, en dat voel ik nog. Dus een schema is wel handig om gewoon bij het begin te beginnen.
Die runinfo is wel erg fijn, maar ook deze zijn niet icm muziek. Merk bij eerdere pogingen om te starten dat ik het heel lastig vind om me aan tijden te houden via mn horloge.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:31 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Misschien zijn deze site's handig?
http://www.hardloopschema.nl/?p=schema
http://www.runinfo.nl/hardloopschema.htm
http://www.runnersweb.nl/Training/Hardloopschemas.htm
http://www.otc-gooivecht.nl/uploads/hardloopschema.pdf
http://www.roadrunnersjoure.nl/Schema.htm
Maar wil je nu een hardloopschema hebben?quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:40 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Die runinfo is wel erg fijn, maar ook deze zijn niet icm muziek. Merk bij eerdere pogingen om te starten dat ik het heel lastig vind om me aan tijden te houden via mn horloge.
Een combi ervan. Dat ik kan zien wat de training gaat worden. Anders is het zo een verrassing als je buiten je mp3speler een zwengel geeft.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:45 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Maar wil je nu een hardloopschema hebben?
Of wil je gewoon de podcast van bijv. Evy Gruyaert op je MP3 speler waarin ze vertellen wat je moet lopen en je tijdens het lopen muziek hoort?
Die stond gewoon in het andere hardloop topic: Hardlopen voor beginners #14 - Met nieuwe schoenen het nieuwe jaar inquote:Op vrijdag 7 januari 2011 08:48 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Een combi ervan. Dat ik kan zien wat de training gaat worden. Anders is het zo een verrassing als je buiten je mp3speler een zwengel geeft.
Ik ben een google nerd... gevonden
http://www.start-to-run.b(...)-tot-5-kilometer.pdf
Jaaaaah, maar maar maar maar...quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:48 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Die stond gewoon in het andere hardloop topic: Hardlopen voor beginners #14 - Met nieuwe schoenen het nieuwe jaar in
Doe wel een mp3 met display.quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:54 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Jaaaaah, maar maar maar maar...Zo even naar de bart smit om een cheap ass mp3 speler te halen, dan nog even inplannen wanneer ik nu ga hardlopen (welke avonden) aangezien ik sinds gister ook een andere sport doe en die is standaard op de donderdag avond
En........ ik blijf dit topic volgen zodat ik mezelf oppeppers kan geven om weer harder te trainen
quote:Op vrijdag 7 januari 2011 09:58 schreef James-Hetfield het volgende:
[..]
Doe wel een mp3 met display.
Had ook zo'n cheap ass mp3 zonder display en heb hem vervloekt omdat ik nooit zag welke les ik startte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |