quote:Op zondag 31 oktober 2010 09:38 schreef Rbhp het volgende:
Probleempje hier. Ik krijg last van mijn rechterscheenbeen, hij komt als het ware strak te staan, alsof ie op spanning staat en dan moet ik stoppen na 3-4km. Doe ik iets verkeerd? Ik tennis en voetbal en kan met gemak 1,5 uur blijven gaan op het veld, maar duurlopen lukt niet vanwege mijn scheenbeen.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:01 schreef Viking84 het volgende:
Ik heb ook een kwaaltje ter hoogte van de overgang tussen bovenbeen en schaamstreek. Ik heb er dan een dag vooral bij gewoon wandelen last van en verder niet meer. Maar ik vraag me ook af hoe dat kan.
En ik heb steeds last van blaren, terwijl ik gewoon goeie sokken heb (naadloos van Falke) en ze ook goed aan heb.
quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Warming-up, ohjaIk wandel ongeveer 5 minuten stevig door, totdat ik bij de polder ben en dan begint de les. Soms huppel ik nog wat of strek ik wat, maar alleen als er niemand kijkt
ik voel me dan zo'n pipo.
Het doet pijn op de plek die je voelt als je je ene been achter je andere been zet, dus kruislings, alsof je heel nodig moet plassenen dan achterover leunt. Precies het heupbot, volgens mij.
Misschien toch maar doen, of alvast thuis wat opwarmen.
Blaren heb ik nooitzijn je schoenen niet te groot dan?
Is absoluut overbodig voor een duurloop.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:31 schreef Viking84 het volgende:
@ Razz: ja blaren ontstaan wel door wrijving hè, dus misschien zitten sokken of schoenen toch niet helemaal goed.
Ik vergeet zelf de warming-up ook altijd. Ben ik net bezig en denk ik: "Shit, de warming-up!". Wanneer is het handigste moment voor zo'n warming-up? Voordat je gaat lopen of als je warmgelopen bent? Met warming-up bedoel ik trouwens spieren strekken hè!
Het is nog nooit wetenschappelijk aangetoond dat rekken en strekken enige invloed heeft op blessures/spierpijn etc.quote:Op zondag 31 oktober 2010 12:31 schreef Viking84 het volgende:
@ Razz: ja blaren ontstaan wel door wrijving hè, dus misschien zitten sokken of schoenen toch niet helemaal goed.
Ik vergeet zelf de warming-up ook altijd. Ben ik net bezig en denk ik: "Shit, de warming-up!". Wanneer is het handigste moment voor zo'n warming-up? Voordat je gaat lopen of als je warmgelopen bent? Met warming-up bedoel ik trouwens spieren strekken hè!
Op youtube staan een paar filmpjes. Even zoeken op 'warming-up'quote:Op maandag 1 november 2010 08:02 schreef James-Hetfield het volgende:
Weet iemand ook een pagina waar goede rek en strek oefeningen beschreven staan?
Zo doe ik het ook, begin wat rustiger, dat is mijn warming up en als ik voel dat het lekker gaat en ik warm genoeg ben, ga ik wat harderquote:Op maandag 1 november 2010 07:37 schreef Blurred86 het volgende:
lekker Cali![]()
ik doe eigenlijk nooit aan warming up of rekken en strekken.. die paar keren dat ik dat gedaan had kreeg ik juist pijn die ik normaal nooit hebik begin wel altijd rustig aan met lopen en dan pak ik gaandeweg het tempo op, gaat prima zo
alleen jammer dat daardoor je gemiddelde snelheid ook altijd wat lager uitkomt
Hey, wat leuk! Wij (GotC en ik) hebben daar de 5km gedaanquote:Op maandag 1 november 2010 19:38 schreef maffemaniak het volgende:
Ik doe nooit een warming up. Ik begin gewoon met hardlopen en soms voel ik de aanhechting van mijn linker kuit een beetje trekken. Die rek ik dan na ongeveer 10 minuten op, als de spieren al wat warmer zijn.
Vorig weekend heb ik trouwens de 10 km op de VUMC run gedaan. Hier loop je dwars door het ziekenhuis!
http://internet-extra.vumc.nl/gebouwenloop/
Mijn tijd was 54. nogwat.
Het parcours zat vol met trappen, korte bochten en hellingen en er was weinig mogelijkheid tot inhalen, waardoor mijn tijd niet echt representatief was.
Maar dit was mijn eerste wedstrijd en mijn eerste tijdmeting ooit dus heb geen reverentiemateriaal!
Vond het wel erg leuk, zo'n evenement!
Idd!quote:Op maandag 1 november 2010 19:48 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Hey, wat leuk! Wij (GotC en ik) hebben daar de 5km gedaan
Ha grappig! Was best een leuke wedstrijd toch! Alleen die Aerobics aan het begin, ben maar even bij die cameraman vandaan gelopen voordat ik mee ging doen...quote:
Ik versta de kunst om niet herkenbaar op foto's te komen, op de een of andere manierquote:Op maandag 1 november 2010 19:55 schreef maffemaniak het volgende:
Ow
Hier trouwens een site met foto's van alle deelnemers! Jullie staan er vast bij!
Klikkerdeklik!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |