Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 12:17 |
![]() ![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37 38 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • Mikkie, E46 320d • Peewee, E46 320d • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E30 320i, E30 323i baur, E92 320d • Nelisb, E90 320d • SingleCoil, E36 318i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i 8-serie: - X: - Z: • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() [ Bericht 63% gewijzigd door Sounddragon op 29-09-2010 13:19:26 ] | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 12:17 |
Laatste posts:quote: quote: quote: quote: quote: ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 29 september 2010 @ 12:20 |
Sepo. Dus Haarbal, wanneer? ![]() | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 12:29 |
Tsss, ik heb nu geen tijd om daar over na te denken. Jullie mogen iets organiseren ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 12:32 |
Wa vinden jullie van mijn paintszzkilssz ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 29 september 2010 @ 12:48 |
Hahahah goeie OP ![]() | |
Alicey | woensdag 29 september 2010 @ 13:02 |
* Alicey stemt voor Haarbal-meet. | |
Mikkie | woensdag 29 september 2010 @ 13:04 |
Haha die Turq met z'n OP ![]() Wel balen dat Groningen zo ver weg is ![]() | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 13:06 |
Ik ben 't bokje volgens mij ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 september 2010 @ 13:07 |
Lijkt me gezellig. ![]() | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 13:10 |
Het kan natuurlijk ook centraler...binnen 2 weken, zodat ik ook met de auto kan komen ![]() | |
Sounddragon | woensdag 29 september 2010 @ 13:20 |
Ik heet wel geen Anne, maar OP = aangepast, volgende keer doe je het lekker zelf he, lambal ![]() | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 13:33 |
quote:Kun je de TT dan ook niet aanpassen? ![]() | |
Sounddragon | woensdag 29 september 2010 @ 13:36 |
Neuh, die vinnik wel tof; mooi ploatie erbij en zulks ![]() Ik denk dat je er gewoon niet onderuit komt dat er een meet voor je deur plaats gaat vinden ![]() | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 13:37 |
quote:Ik doel meer op de spelfout in de TT ![]() Meet voor m'n deur is lastig, je mag er niet komen met de auto ![]() | |
Sounddragon | woensdag 29 september 2010 @ 13:51 |
Ehh... spelfout ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 14:02 |
quote:Hoe? Ik ga niet de vorige OP qoute en 1 voor 1 die tags wijzigen.. Nu kan ik de OP weer niet wijzigen anders had ik hem wel als TXT ergens geupload voor de volgende user die de topic opent ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 14:03 |
quote:Jawel.. gewoon bij jou thuis ![]() Heel PTA zo, ongeacht merk.. | |
Sounddragon | woensdag 29 september 2010 @ 14:07 |
quote:ik ben niet thuis nu, dus ik kan er nu ook ff niet veel mee ![]() Kan er hier niemand een wiki maken dan ? | |
CoolGuy | woensdag 29 september 2010 @ 14:11 |
Turquaz-dinges, heb jij gisteravond iets voor 7 op de parkeerplaats voor de AH gestaan? Want ik zat nl in de Golf die zo aan 't kijken was, omdat ik het gevoel had de auto te kennen, en volgens mij weet ik nu waarvan.. ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 14:55 |
quote:En ik maar gebaren van wil je hem kopen ofzo ![]() ![]() ![]() (alleen jij zag hem met die lelijke 15 inchers ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Turquaz52 op 29-09-2010 15:03:29 ] | |
Maharbal | woensdag 29 september 2010 @ 14:57 |
Bwahahha, ik zie nu pas dat plaatje. | |
CoolGuy | woensdag 29 september 2010 @ 15:01 |
Kopen? lol nee, want toen je weg reed dacht ik van 'wat een draak van een wagen'. Dat dacht ik eigenlijk ook al toen je daar stond, want ik zat te kijken naar die voorkant, omdat je daar wat strips mist. Lelijk ding man ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 15:07 |
quote:Draak van een wagen? ![]() En ja het klopt dat ik de strips mist, dat maakt hem echt een stuk lelijker dan dat ie is.. Die zijn gestolen ![]() Maar ach, er komt toch een M3 voorbumper op, carbon motorkap en spatborden dus ik maak me er nu niet zo druk om ![]() En hoe reed ik weg dan? Toch rustig of niet? ![]() | |
CoolGuy | woensdag 29 september 2010 @ 16:32 |
quote:Ja, een lelijk hok is 't. Jij vind van niet, maar ik vind toch echt van wel, mag wel toch? Je leek verder een vriendelijke gozer ![]() ![]() ![]() Ja hoor, je reed prima rustig weg, helemaal niks mis mee. ![]() | |
Bowny | woensdag 29 september 2010 @ 16:42 |
Pic in de OP is fantastisch ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 19:18 |
quote:Waar heb ik beweerd dat ik mijn auto een schoonheid vind? Ieder zo zijn mening maar het doet me niet veel eigenlijk als iemand hem uitmaakt voor lelijkerd ofzo, zeg kom maar langs me staan ![]() En Yeahh ik ben een vriendelijke gozer, ik d8 zal ik ff na je toe stappen om te vragen hoe het zit, want ik dacht serieus dat je pliesie was ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 29 september 2010 @ 19:24 |
![]() | |
Turquaz52 | woensdag 29 september 2010 @ 19:47 |
![]() | |
Xtr3mE | woensdag 29 september 2010 @ 19:54 |
BMW meeting ?! Ow wacht.. Groningen... is ff 3 uur rijden ongeveer.. | |
YoshiBignose | woensdag 29 september 2010 @ 20:17 |
Elke gerespecteerde BMW rijder kan van de ene kan van NL naar de andere kant rijden in minder dan 3 uur ![]() Voor mij is Groningen echter ook niet echt om de hoek. | |
Mikkie | woensdag 29 september 2010 @ 20:32 |
Verre van om de hoek inderdaad. Een goede twee uur ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 29 september 2010 @ 21:55 |
Kom op, nu Haarbal zo genereus is om dat zo spontaan te organiseren, moet je dat honoreren. Iedereen komt gewoon. | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 08:11 |
Groningen is voor mij ook niet om de hoek, maar ik heb een BMW. ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 08:11 |
Overigens heb ik een vol weekend en volgende week ga ik op vakantie, dus als het binnen een paar weken wordt georganiseerd ben ik er niet bij helaas. | |
CoolGuy | donderdag 30 september 2010 @ 08:50 |
quote:Dus jij wordt al nerveus als je ook maar denkt dat iemand van de politie is? ![]() ![]() | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:11 |
Ze hebben mijn mooie zwarte E30 te pakken gekregen ![]() ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:17 |
quote:Sieht hammer aus! ![]() dag BMW lovers, ik zit er sterk aan te denken om over te stappen van m'n grote liefde VW naar een E30 6-cil (325 lijkt me zeer geschikt). Waar moet je zoal op letten bij deze auto's? Roestpunten? | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 09:26 |
Genoeg E30 kenners hier. Let meer op de technische kant, dan kilometerstand. De kilometertellers van E30 gaan best vaak stuk dus vaak klopt het niet ![]() Tja en natuurlijk roest: kentekenplaat, achterlichten (check binnen kofferbak), onder de deuren, dorpels, etc. Zoek wel een type 2, dus niet met de chrome bumpers, tenzij je dat echt mooier vindt. Die rotten soms ook weg ![]() Motorisch: natuurlijk ff vol gas tot de redline, moet soepeltjes gaan (oke, boven de 3500 sneller dan eronder ![]() ![]() En volgens mij viscokoppeling ook een bekende... dus als je ff gaat scheuren en dan voor het stoplicht staat gaat de temperatuur ineens omhoog ![]() Maar goed als je redelijk verstand van auto's hebt is het meeste zelf te fixen en niet eens zo heel duur want er zijn onderdelen zat voor de E30 ![]() | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:27 |
quote:de krikpunten, aan de zijkant onder het vooruit, onder de motorkap achter de veerpoot zegmaar, de wielkasten en de 2 bakken in je kofferbak. het blok hoor en zie je wel of het goed is neem ik aan. en vaak zijn er een hoop rubbers versleten (ophanging, diff e.d.) | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:28 |
quote:en nog meer als je naar bv E30fansite.nl/Forum gaat. of E30.de natuurlijk ![]() | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:29 |
quote:Zoek een type 1, met die mooie chrome bumpers. die is mooier ![]() Nee waar je op moet zoeken is 1 met een m-tech pakket rondom. type 1 of 2. die zijn gewoon bijzonder mooi. | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:30 |
quote:Reserveonderdelen zijn nog wel aardig te krijgen via E30 fora lijkt me? Ik weet dat de nokken vaak lichtjes inslijten met een hoop getikker? Dat is op te lossen met dunnere olie word gezegd? Meestal kun je wel horen of het goed loopt alleen erg veel BMW's tikken toch? Sloten en kilometerstanden doen me eigenlijk niet zo veel, dus dat scheeld wel. Dus gewoon de vaste roestpunten als krikpunten en dergelijke? Niet zoals bij VW onder het voorraam en dergelijke? | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 09:32 |
Haha, naja uit ervaring van de E30 van m'n tante. Misschien ook wel een goed voorbeeld van slecht onderhoud, maar met dat ding is nooit raar gedaan maar overal zit roest. Die chrome bumpers vallen al bijna eraf en zitten gaten in. Zonde ![]() quote:Ja 2e hands onderdelen zat, oppervlakkige roest zie je natuurlijk zo. M'n E21 heeft nu ook beginnende roest onder het voorraam ![]() | |
Hyperdude | donderdag 30 september 2010 @ 09:33 |
E30 roestplaatjes ![]() http://wp1016621.wp027.we(...)st/f00509/f00509.htm En als je een Touring met een roestvrije achterklep vindt heel hard weglopen; die kunnen nl. niet bestaan. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 30-09-2010 09:39:32 ] | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:39 |
quote:Thanks voor de link, erg handig. quote:Rubbers wil ik met de tijd dan toch gaan vervangen voor PU spul en het eerste wat gebeurd is waarschijnlijk een verlagingsset (ik kan door gewenning erg slecht tegen overhellen in bochten). Nu nog het lef zien te winnen om van m'n VW's af te stappen, denk dat een ritje in een 6 pitter E30 wel voldoende moet zijn, andere kandidaten zijn een VR6 (maar dat zijn net mijn modellen niet, ben meer van de Mk2's) en een E-klaase (maar daar ben ik net te blank voor denk ik). Dus de E30 maakt een goede kans. | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:40 |
quote:Touring is me sowieso te zwaar en m'n vriendin is nog niet bezwangerd, dus ik denk niet dat het een touring moet worden. | |
Hyperdude | donderdag 30 september 2010 @ 09:41 |
Qua snelheid moet je je niet te veel voorstelllen bij een E30. Qua sturen mag dat wel. ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:45 |
quote:Nouja, mijn Jetta 1.6td is ook niet snel, baant ook wel lekker zo. Denk dat het verschil van een kleine 100PK mij wel weet te bekoren. | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:47 |
quote:als je van de vw's afkomt is een 325i niet verkeerd hoor ![]() Daar moet een VR6 nog aardig voor aan het werk... | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:48 |
quote:ritje in een goede 325 en je bent verkocht ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:50 |
quote:Groot voordeel van een E30 325 is dat de verzekering niet zo begint te joelen, bij Golf VR6 springen direct alle lampen op rood. Zelfde als bij GTI en dergelijke gebeurd. En het design van de E30 is gewoon 3x dikker dan van de VW Modellen vanaf 1992. En het vermogen ga ik me zeker mee vermaken. | |
Hyperdude | donderdag 30 september 2010 @ 09:50 |
quote:idd. alles is relatief ![]() ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 09:52 |
Volgens mij staat de verzekering ook niet te springen bij een E30 325i hoor. | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 09:54 |
quote:Vergeet vooral de RWD niet ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:54 |
quote:M'n Jetta gaat waarschijnlijk toch weg, ben geen diesel meer nodig en wil meer vermogen. Alle 1.8 16v GTI's zijn afgetrapt en zo fenomenaal rijd dat nog niet. Dus eigenlijk moet het een 6-cil worden. En dan kom ik als liefhebber van 80's auto's toch al gauw bij BMW terecht he. Maar wat ik zeg, ik moet het nog maar over m'n hart kunnen verkrijgen, een goed exemplaar vinden en even uitzoeken hoe het zit met belastingen en verzekeringen. maar ik ben in ieder geval al een stap dichter bij een BMW 6cil! Thanks | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 09:55 |
Wat dacht je van een E21 323i? ![]() ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:55 |
quote:Dat vast niet, maar toen ik vroeg hoe het zat met een BMW 325 begon m'n verzekeringsman lang niet zo hard te gillen als bij GTI, hoewel die toch meer vermogen heeft. | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 09:57 |
quote:Prachtige auto, maar denk dat dat iets te spartaans word. quote:Word even wennen denk ik, maar ik ben er denk ik subtiel genoeg voor. | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 09:58 |
quote:Dat is ook weer zo, de E30 is op vrijwel elk punt beter, behalve qua uiterlijk ![]() Kan je niet even doorsparen voor een E30 M3? ![]() ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:00 |
quote:"even doorsparen". Tuurlijk wil je in de loop der tijd sneller en meer, maar ik denk dat k me met een 325 perfect vermaak voor eerst. Ben nog maar 22. | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 10:02 |
Aaah ![]() ![]() | |
Alicey | donderdag 30 september 2010 @ 10:03 |
Zit er trouwens iets van een toerenbegrenzer in een E34? ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:04 |
quote:318is zijn 130pk toch? an sich ook al een vooruitgang en een pracht auto. Maar dat 6cil geluid maakt zo'n auto helemaal af. | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 10:08 |
Zoiets, maar tenminste 16v net als de M3 en niet die inefficiënte 2 kleppen per cilinder van de 6jes. Bovendien is ie sneller dan de 320i en 325e en doet ie niet onder voor de 323i maar inderdaad je doet het ook voor het geluidje natuurlijk. Ik heb ook liever m'n E21 320/6 dan een 320i ![]() Hey Rival jij had toch die geschilderde E36? Ik kan de velgen van m'n E21 toch gewoon verven met een kwast? Die dingen zijn helemaal verroest maar heb geen zin om te spuiten kost te veel geld. Gewoon laagje verf erover werkt goed toch? | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:10 |
http://link.marktplaats.nl/380973166 1984 belastingvrij, is ook ideaal naturlijk. Hoe streng is die RDW keuring? Als ik een wagen importeer en op kenteken zet, kun je d'r dan vanuit gaan dat je aardig wat carrosserieonderhoudsvrije (is dat uberhaupt een woord) kilometers kan maken? | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:12 |
quote:Een 320 wil ik ook nog wel eens over twijfelen, 140pk is ook wel leuk. Paar velgjes spuiten kost je 3 spuitbussen en een beetje schuurpapier toch. Zonde om te kwasten. ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 10:17 |
quote:Pak dan de M5 (e28) Heb je zes cilinders en vier kleppen per cilinder. SPOILER | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 10:20 |
Ja en 1500 tov 1200 kg. Ik weet wel wie er wint op het circuit ![]() quote:De 320i is traag en slurpt benzine. Spuiten is leuk, maar als ik aan het schuren ben is de halve velg al weg door alle roest plekken en gaten. Kwast liever wat eroverheen ![]() Die gele lampen vind ik altijd afschuwelijk, stuurbekrachtiging scheelt wel bij het inparkeren ![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:25 |
quote:Gele lampen vind ik juist onwijs dik maar wel een beetje frans he. Ben zelf bezig met een paar Schnitzer style winterwielen voor de Jetta, moet er nog 1tje afmaken. Gewoon spuiten, word altijd 10x strakker. | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 10:31 |
Ja als je mooie velgen hebt wel ja, dit valt niet meer te redden:![]() | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:31 |
quote:kwasten die dingen.. | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 10:38 |
Die velgen, gewoon spuitbus eroverheen... niet eens kwasten dat is teveel werk.. ook niet schuren ofzo... gewoon zo over het vuil spuiten... en dan wekelijks een spuitje erop ![]() de 320 is dan wel een 6 cilinder maar erg traag, en zuipt wel als een 6. de 318is is een beest, 136 pk maar gaat echt snel... (als je net ff eerder op het gas zit heeft een 325 serieus moeite ermee) | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 10:39 |
quote:blijkbaar zoek je rond met een budget van 4k.... ik zou ff verder zoeken want een belastingvrije 325 mtech moet je daar wel voor kunnen vinden... | |
Rauw. | donderdag 30 september 2010 @ 10:42 |
quote:Ligt eraan voor welk bedrag ik de jetta verkoop he | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 10:47 |
quote:Wat kost zo'n spuitbus? Moet ik elke week gaan spuiten daar heb ik geen zin in, zijn winterbanden die moeten pekel doorstaan he ![]() Ja die 4-cilinder E30's zijn sterker onderin, maar boven de 4000 merk je pas de power van de 6 ![]() | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 11:15 |
quote:de 1.8 16v, die merk je pas bij hoge toeren.. de 8 kleppers al onderin... gewoon 1 keer zwart spuiten nadat je ze gewassen hebt hoef je niet wekelijks een spuitje er overheen te doen ![]() goedkope spuitbus heb je al bij de hema vanaf 5 euro oid.... dat is ruim genoeg voor 4 velgen | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 11:36 |
quote: ![]() ![]() Als we dan toch auto's met Alpinastriping gaan posten ![]() | |
Mikkie | donderdag 30 september 2010 @ 11:45 |
quote:Daar heb je een goed punt, als ik kan ben ik erbij! Alleen zit ik de komende weken wel ramvol met m'n agenda ![]() quote:Stigma hè. Overigens valt de verzekering wel mee denk ik, als je ergens een beetje fatsoenlijk een deal kan sluiten ![]() | |
Hyperdude | donderdag 30 september 2010 @ 11:46 |
Die striping vind ik niks. Die wielen zijn dan wel weer OK. ![]() ![]() (Is geen Alpina maar een BMW) | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 11:48 |
quote:Die 15 inch alpina's voor E21 zijn echt duur en lastig te vinden ![]() quote:Ooh oke thnx koop ik wel spuitbus ![]() | |
xaban06 | donderdag 30 september 2010 @ 11:49 |
Ik ga ergens volgende week langs 'mn monteur' voor de APK en kleine onderhoud. Via MijnAutoOnderelen.nl heb ik het volgende samengesteld: quote:En natuurlijk Castrol 5W40 Wat is nog meer 'handig' om direct te vervangen? Ook om een beetje de zwarte rookwolk tegen te gaan. BMW E46 320TD | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 11:51 |
quote:Ik vind die striping oké, maar alleen als 't een eckte Alpina is. Heb hier in de buurt ook eens een Alpina (e46) voorbij zien rijden met het geluid van een "simpele" viercilinder. | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 11:52 |
quote:Ik heb nog soortgelijke Alpinavelgen (alleen zijn die volgens mij origineel van BMW) 14" Kijk maar op de foto van m'n 5je in de OP. | |
Hyperdude | donderdag 30 september 2010 @ 11:56 |
Ik vind die Alpina's er vaak zo "Tachtiger jaren tuning" uitzien. Van binnen vaak ook rood of zwart leer met dikke stiksels. Niet direct subtiel. Ik wil in een auto rijden; niet in een SM-studio. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 14:17 |
ff een picture dump hier man.. beetje saai zo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() E36: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En voor de Oldscool BMW Fans: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Turquaz52 op 30-09-2010 14:23:42 ] | |
#ANONIEM | donderdag 30 september 2010 @ 14:28 |
quote:Waar slaat dit nou weer op? Flikker een eind op, idioot. | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 15:01 |
TURK zet dat lekker in een spoiler ofzo.... wtf ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 15:07 |
Haha die E36 met 1 heldere en 1 donkere koplamp. Wat lelijk ![]() edit: oh dat is de weerkaatsing haha ach, blijft lelijk ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 15:17 |
quote:Wat voor idioot man aap.. Loop een blokje om ofzo is de pagina weer vol.. ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 15:20 |
Turk, jij hebt echt geen smaak. Ik zie alleen maar verneukte BMW's ![]() Ik ben blij dat ik nu niet met m'n mobiel kijk | |
YoshiBignose | donderdag 30 september 2010 @ 15:34 |
Inderaad, alleen die blauwe E46 is mooi... waarom moeten ze in godsnaam allemaal over de grond schuiven? | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 15:38 |
quote:Verneukte BMW's? Sorry, ik zal ff betere posten.. | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 15:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En voor de E30 fanboys: ![]() ![]() Beter? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 30 september 2010 @ 15:46 |
Turq, nok eens met die teringzooi, wordt duidelijk niet gewaardeerd ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 30 september 2010 @ 15:46 |
Er is net een stukje in mij gestorven. ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 15:49 |
quote:Ja dacht dat je de 2e reeks wel meer jou smaak was, gezien je kritiek op me eerste paar pics ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 15:50 |
* Turquaz52 is na buiten om zijn BMW nog meer te verlagen.. | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 15:54 |
quote:is dat mogelijk dan? ![]() | |
minispilie | donderdag 30 september 2010 @ 16:10 |
Wat een kampsjaken hokken zijn dat allemaal man... beetje pimpen (kleine accessoires) is wel oke... maar de meesten die je hebt geplaatst zijn regelrechte rampen... | |
SingleCoil | donderdag 30 september 2010 @ 16:40 |
quote:Hey, dat heb ik ook ![]() | |
rival | donderdag 30 september 2010 @ 16:43 |
quote:een hemaspuitbus.. roze zeker? ![]() | |
SingleCoil | donderdag 30 september 2010 @ 16:48 |
quote:Onder andere... ![]() | |
xaban06 | donderdag 30 september 2010 @ 17:29 |
REMINDER =) Ik ga ergens volgende week langs 'mn monteur' voor de APK en kleine onderhoud. Via MijnAutoOnderelen.nl heb ik het volgende samengesteld: quote:En natuurlijk Castrol 5W40 Wat is nog meer 'handig' om direct te vervangen? Ook om een beetje de zwarte rookwolk tegen te gaan. BMW E46 320TD | |
Turquaz52 | donderdag 30 september 2010 @ 19:01 |
quote:Hoezo? Wat is er allemaal aan verneukt dan? Alleen verlaagd en velgen? ![]() | |
SingleCoil | donderdag 30 september 2010 @ 19:04 |
Waarom vandie dure Bosch-dingen? Zijn de el cheapo's van ebay nou echt zo veel slechter? | |
piekartz87 | donderdag 30 september 2010 @ 19:11 |
trouwens over dat getik van die e30's. dat geld zover ik weet vooral voor de m40 motor (316i 318i) die van mij heeft het ook. net zoals alle roestpunten die genoemd werden ![]() Dorpels, krikpunten, accubak, wielkassen, 2 bakken in de kofferbak. onderkant van de voorruit. ik haat roest ![]() Ook al lijkt dit heel erg: de roest valt niet eens zo heel veel op eigenlijk. Gelukkig ben ik bezig met mijn andere e30 ![]() | |
rival | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:41 |
quote:waarom is dat zo natuurlijk? ik ben geen Castrol fan... vind dat het teveel aanslag achter laat in het blok.. | |
rival | vrijdag 1 oktober 2010 @ 09:42 |
quote:Ben al een week bezig om de 316 onder de roest te krijgen ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:24 |
Ik heb een flinke lek in mijn koelwater, ergens onder de overloop. Het druppelt er hard uit, zeker als 'ie onder druk staat. Na een kilometer of 25 is mijn koelwater op, dus gisterenavond maar in Weesp laten staan en met de trein naar huis gegaan. Nu de vraag: ik zie ook witte damp uit mijn uitlaat komen als 'ie stationair draait. Niet echt veel of opvallend, amar wel iets meer dan de gemiddelde andere auto's die ik zie. Ik denk dat dat dus een lekke koppakking is.Klopt dat? Ik denk dat vervolgens het koelwater te laag is komen te staan waardoor de druk te hoog opliep in het koelsysteem, waardoor vervolgens de lekkage bij de overloop ontstaan is. Iemand die denkt dat het inderdaad zo zou kunnen zitten? Als het inderdaad de koppakking is, dan denk ik dat 'ie naar de sloop kan, toch? | |
tha_rizzo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Witte rook: koelvloeistof verbrand mee Blauwe rook: olie verbrand mee Zwarte rook: je roetfilter is kapoet. | |
Sounddragon | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:15 |
quote:Wat aannemelijker klinkt; koelsysteem lek, te lang doorrijden, te warm worden, koppakking lek/kop gescheurd.. Het wordt nu ook weer kouder en vochtiger he, dus een beetje condens uit je uitlaat is redelijk normaal te noemen, zeker bij een koude motor.. er hóeft dus niks aan de hand te zijn ![]() Ik zou eens beginnen met het oplossen van die lekkage en kijken wat er dan gebeurt.. | |
r8ality | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:17 |
Pas als je bij gas geven witte rook krijgt zou ik me druk gaan maken... | |
SingleCoil | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:21 |
OK, dat heb ik dus juist niet. Ik ga eerst die lekkage repareren en dan kijken hoe het er verder uitziet | |
Sounddragon | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:35 |
quote:goed opletten dat het koelwater op niveau blijft; de eerste dagen kan het peil nog iets zakken omdat er overal lucht vandaan komt.. elke dag even nakijken en bijvullen, liefst niet met warme motor, maar als hij koud is. koud water toevoegen in een warme motor is geen goed plan ![]() Op een gegeven moment moet het gewoon op peil blijven als je geen lekkages ziet.. verdwijnt het dan alsnog; weet je wat er aan het handje is ![]() | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 12:54 |
quote:Er is maar één 318is waar ik moeite mee heb, en das die van Nebu. Komt omdat hij 'm heeft gechipt, spaghetti, andere uitlaat en een 4.43 (of 4.34, vergeten wat voor) diff heeft, en dat ding dus trekt als een idioot. Een gewone 318is blijft echt een flink stuk achter. O, en voor 4.000 een belastingvrije 325i? Vergeet het maar, men vraagt tegenwoordig idiote prijzen. Een gewone nette 325i (niet belastingvrij) af fabriek M-Tech II etc kost je al een kleine ¤4.000 O, en kut: Gister kom ik bij mijn auto...beide kentekenplaten gestolen. Fucking briljant, kon ik in de weer met karton. Ik rijd meteen naar de Brezan om nieuwe te bestellen....word ik binnen 10 min aangehouden en moet ik meerijden, een of andere technische-keuring fuik ofzo. Mijn uitlaat mocht 95dB en maakte 101 (102,8 op z'n max ofzo dacht ik), dus dat is nog 's een bekeuring van een ¤200/¤250 (OvJ beslist). Nu hebben ze me gematst voor m'n lekke uitlaat (moet gasdicht) en m'n "mooie" kentekenplaten. Probleem is echter dat ze m'n kentekenbewijs hebben ingenomen totdat ik terug kom met een goede uitlaat. Clue: IK KAN ZONDER KENTEKENBEWIJS GVD GEEN NIEUWE KENTEKENPLATEN BESTELLEN. Heb dat ook vermeld bij het doen van m'n aangifte v/d diefstal. Die vrouw daar belt dus nog even de betreffende agent op die mij heeft beboet: "Nee, je moet eerst je uitlaat laten maken voordat je je kentekenpapieren terugkrijgt". Fantastisch, ondertussen moet ik dus rondrijden met kentekens van karton (leuk joh, met al die regen nu). Grappig detail: rond 19:30/20:00 reed ik met m'n kartonnen platen door de stad en rond 21:15 deed ik aangifte. Voor m'n aangifte was er al 2x iemand langs geweest om te zeggen dat er iemand door de stad reed met zelfgemaakte kentekenplaten. Toen ik daar aankwam "Ik wil aangifte doen van gestolen kentekenplaten" zei de vrouw al lachend "van een zilveren BMW of niet? " ![]() Conclusie: slimme mensen bij de politie. Op mijn vraag hoe ik nou moet rondrijden van en naar de garage en weer langs de RDW/het politiebureau om m'n kentekenbewijs terug te krijgen terwijl ik geen platen heb en officieel niet mag rijden, kreeg ik als antwoord: "gebruik je gezonde verstand. Als je wordt aangehouden moet je je verhaal uitleggen aan de betreffende agent". DOHHHHHHHHHHH O ja: en ik wilde m'n auto dus over 2 weken in de stalling gooien en er pas rond februari/maart weer uithalen. Nu moet ik nog een nieuwe uitlaat a ¤200 euro kopen om 'm vervolgens gloednieuw in de stalling te zetten. Jottem, ¤400/¤450 voordat de auto uberhaupt in de stalling kan. | |
SingleCoil | vrijdag 1 oktober 2010 @ 13:37 |
Het leven van een BMW-rijder is soms niet gemakkelijk | |
YoshiBignose | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:51 |
![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 16:57 |
quote:O ja, ik een heel klein beetje ook...om al die dingen die samenvallen whehe. Krokodillentranen ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:08 |
Lekker handig Haarbal. Dus nu kan ik het jou inwrijven dat je niet kan rijden ![]() | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:09 |
quote:Wat handig? Ik kan er niks aan doen dat iemand mijn kentekenplaten jat ![]() Maar ik kan er wel in rijden, 't mag officieel alleen niet. Ik heb de auto hier nu gewoon op het werk staan en ga er zo mee naar m'n moeder, dan parkeer ik 'm daar in de woonwijk....en dan volgende week die uitlaat er onder bakken. Ik moet wel rijden, anders kan 'ie niet gerepareerd. | |
YoshiBignose | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:10 |
Ik ga echt janken van het lachen als je bij dat ritje toevallig weer door de politie gepakt wordt ![]() | |
tha_rizzo | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:15 |
quote:Ik doelde op de situatie die handig is flapdrol ![]() Maar jij had ook gewoon eerder je uitlaat moeten vervangen ![]() | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:18 |
quote:Haha, dat wordt uitleggen inderdaad. Nee ik heb nu voor dat soort gevallen elke keer m'n bekeuring mee en het bewijs dat m'n papieren zijn ingenomen + formulier van aangifte v/d diefstal. quote:Dat wel ja | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:24 |
Mooi, vandaag uitlaat besteld en hij is meteen binnen. Maandag heb ik rijles, dus kan ik m'n auto niet wegbrengen. Dinsdag wordt 'ie er onder gebakken...en dan kijken of we in de loop v/d volgende week m'n papieren kunnen ophalen. | |
YoshiBignose | vrijdag 1 oktober 2010 @ 17:31 |
Rijles... werd tijd ![]() | |
Maharbal | vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:35 |
quote:Voor iets gemotoriseerd met 2 wielen. | |
YoshiBignose | vrijdag 1 oktober 2010 @ 19:24 |
Cool ![]() | |
Mikkie | vrijdag 1 oktober 2010 @ 23:03 |
Mooie klote Haarbal ![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:43 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:55:50 ] | |
Mikkie | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:48 |
quote:Boos worden op het gezag terwijl je zelf je boetes niet betaalt? En als je dan zo'n grote jongen bent en 400 euro wel kon dokken, waarom die 75 erbij dan niet ![]() | |
Bowny | zaterdag 2 oktober 2010 @ 11:57 |
Ik heb ook nog wat openstaan, maar iedere keer als ik bij de grenscontrole op Schiphol kom, doe ik extra vriendelijk, in de hoop dat ze m'n paspoort niet door het systeem halen ![]() It works ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:01 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:56:01 ] | |
YoshiBignose | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:22 |
Waarom kreeg je een boete van 400 euro? Best een fors bedrag ![]() | |
Mikkie | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:31 |
quote:Waarom betaal je dan niet gewoon? ![]() | |
Bowny | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:36 |
quote:Acceptgiro ooit per ongeluk weggegooid ![]() ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 2 oktober 2010 @ 12:41 |
Tuurlijk heb je standaard 50jes bij je, voor HC Schiphol. | |
Turquaz52 | zaterdag 2 oktober 2010 @ 13:18 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Turquaz52 op 02-10-2010 17:56:22 ] | |
Bowny | zaterdag 2 oktober 2010 @ 14:07 |
quote:Busted! ![]() | |
xaban06 | zondag 3 oktober 2010 @ 00:32 |
quote:Zo duur? 3 filters voor 45,- Valt toch hartstikke mee? | |
xaban06 | zondag 3 oktober 2010 @ 00:34 |
quote:http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/service/castrol_motorolie.html Omdat BMW zelf ook Castrol gebruikt en adviseerd, is Castrol zo slecht dan? | |
Gkhn | zondag 3 oktober 2010 @ 03:28 |
Vandaag mijn eerste auto gekocht. Een E30 320i uit `90. Typetje 2 ![]() 1 puntje is dat ik 4 sleutels erbij heb gekregen, 2 voor de auto zelf en 2 voor de deuren. Alleen kan ik met geen een sleutel de deuren op slot doen of openen. Centrale vergrendeling werkt ook niet. Is dit makkelijk op te lossen? | |
YoshiBignose | zondag 3 oktober 2010 @ 09:44 |
Makkelijk is natuurlijk relatief, maar die dingen gaan wel vaker kapot bij de E30. Dit lijken me wel geschikte artikelen: http://e30world.com/body/BMW-E30-lock-cylinder-repair http://e30world.com/body/BMW-E30-power-door-lock-fix Alleen waarom heb je aparte sleutels voor de deuren en de auto zelf? Dat begrijp ik niet helemaal ![]() Veel plezier met die 6-cilinder dan, hou maar wat geld vrij voor de benzine ![]() ![]() | |
Xtr3mE | zondag 3 oktober 2010 @ 15:49 |
Gisteren Xenon (OEM) ingebouwd, ben er erg blij mee ! Kost wat, maar dan heb je ook wat ![]() ![]() ![]() Moet ze alleen morgen even laten coderen vanwege BC. en in een later stadium de sproeiers aansluiten. quote:Ik zelf heb de laatste keer kroon (Presteza LL) ingedaan en is ook prima olie volgens de kenners, zijn zat discussies op het web: castrol vs kroon voor BMW dan.. [ Bericht 24% gewijzigd door Xtr3mE op 03-10-2010 15:54:22 ] | |
YoshiBignose | zondag 3 oktober 2010 @ 16:19 |
Niet beginnen over olie, want er zijn ook zat discussies dat er niks mis is met Lidl en Action olie ![]() | |
Xtr3mE | zondag 3 oktober 2010 @ 16:59 |
ja dat zei mijn pa altijd, die gebruikte het namelijk :/ | |
Gkhn | zondag 3 oktober 2010 @ 18:58 |
Ik heb een probleem: Ik stond geparkeerd en toen ik weg wou rijden trapte ik de koppeling in en in zn achteruit. Er kwam een zacht krijsend geluidje uit. Nja ik dus verder in zen 1, geluid werd harder en nu elke keer als ik de koppeling in trap hoor ik een helse krijsend geluid.. Ook lijkt het alsof er lucht ontsnapt want ik hoor een 'blazend' geluid. Nja ik wou hem dus zonet fileparkeren en elke keer als ik een stukje achteruit reed sloeg de motor af.. ![]() Weet iemand waar dat door komt..? | |
Turquaz52 | zondag 3 oktober 2010 @ 19:28 |
Lekke koppeling cilinder/leiding oid? Dat ie nu niet meer ontkoppeld etc? Dat is het eerste wat bij me opkomt. Of dat je koppeling/drukgroep na de mallemoer is.. | |
Gkhn | zondag 3 oktober 2010 @ 19:30 |
quote:Ik denk ook het laatste. Net even de buurman er naar laten kijken en hij vermoedde dat ook al. Morgen even bellen naar de familiemonteur.. Is het een grote probleem als ik er mee blijf rijden totdat het gemaakt is? Wel een héérlijk gevoel om met de top down low te cruisen door de stad na lang sparen ![]() ![]() | |
Alicey | maandag 4 oktober 2010 @ 08:30 |
Wat stom van die pliesie, met die uitlaat en kentekenplaten. ![]() | |
rival | maandag 4 oktober 2010 @ 08:39 |
quote:drukgroep zou ik zeggen! | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 08:52 |
quote:Het had inderdaad handiger opgelost kunnen worden, maargoed... Vandaag de auto richting de lasser brengen, en dan zit de nieuwe uitlaat er morgen onder. Ze zien me al verschijnen met karton op m'n auto ![]() | |
Alicey | maandag 4 oktober 2010 @ 09:04 |
quote:Ze kennen je toch zeker wel? ![]() | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 09:19 |
quote:De lasser die m'n uitlaat vast gaat lassen? Neen, die is via-via geregeld en die doet het even in z'n vrije tijd (werkt wel bij een dergelijk bedrijf). Kost me dus ook maar 2 tientjes gelukkig. Vandaar dat ik vanavond m'n auto breng en ik 'm morgen kan ophalen. | |
tha_rizzo | maandag 4 oktober 2010 @ 10:15 |
Mijn auto gaat niet meer op slot (bestuurdersportier) ![]() Ik kan 'm alleen nog maar op slot gooien via de kofferbak. En er is een zekering (Klimatanlage) aan 't wegsmelten. Iets gaat niet geheel goed ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 4 oktober 2010 @ 10:23 |
quote:Oldtimers ![]() | |
r8ality | maandag 4 oktober 2010 @ 10:37 |
quote:Apart. Huisgenoot met E36 Compact kon zijn deur ook niet meer openkrijgen. Slot vervangen ![]() | |
tha_rizzo | maandag 4 oktober 2010 @ 10:42 |
quote:Nou, heel m'n centrale deurvergrendeling doet vreemd. Ik denk ergens sluiting of een andere zekering die ook kapot is. Ik krijg namelijk wel alle portieren open aan m'n bestuurderszijde, alleen niet dicht. Binnenkort even nieuwe zekeringen halen en kijken of dan 't euvel is opgelost. Tijd om toch te kijken naar een andere primaire auto ![]() | |
Alicey | maandag 4 oktober 2010 @ 10:50 |
quote:Oh, maar dan maakt-ie zich vast ook niet druk om kartonnen kentekenplaten. ![]() | |
SingleCoil | maandag 4 oktober 2010 @ 11:13 |
...of relais kapot? | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 11:22 |
quote:Vast niet, maar wel grappige gezichten ![]() Hopelijk kom ik geen politie tegen onderweg, want ik heb geen zin om het hele verhaal weer eens uit de doeken te moeten doen. + Ik rijd er ook nog eens in het donker naartoe. | |
YoshiBignose | maandag 4 oktober 2010 @ 12:02 |
![]() ![]() ![]() | |
Turquaz52 | maandag 4 oktober 2010 @ 12:02 |
quote:Niet mee doorrijden, dalijk spat je drukgroep in stukken waarmee hij je versnellingsbak kan doorboren (been there, done that).. | |
rival | maandag 4 oktober 2010 @ 12:09 |
quote:dan ben je er echt nog aardig mee doorgereden nadat ie herrie begon te maken.... ![]() | |
Turquaz52 | maandag 4 oktober 2010 @ 13:04 |
quote:Was een Punto en auto van een klant ![]() | |
YoshiBignose | maandag 4 oktober 2010 @ 13:05 |
Auto van een klant? Je vervoert toch geen drugs in een Punto... | |
Turquaz52 | maandag 4 oktober 2010 @ 13:09 |
quote:Nee, daarvoor heb ik mijn BMW ![]() Ik werkte nog in een garage toen ![]() | |
YoshiBignose | maandag 4 oktober 2010 @ 13:18 |
Oke, duidelijk ![]() | |
Turquaz52 | maandag 4 oktober 2010 @ 13:27 |
'Daarvoor heb ik mijn BMW' ![]() ![]() Ik word door elke agent standaard aangehouden, ik kan serieus NIET langs een woutenbak rijden zonder aangehouden te worden, zelfs al rij ik rustig (wat ik merendeels ook doe) wordt ik aangehouden.. Und droegs? Nein nicht fur mir meine collega! ![]() | |
YoshiBignose | maandag 4 oktober 2010 @ 13:43 |
Maar jouw bak ziet er dan ook niet uit ![]() ![]() maar bij ons rijdt er dan ook geen Turk in he ![]() | |
rival | maandag 4 oktober 2010 @ 13:45 |
Ik word ook nooit zomaar staande gehouden in de e30. Als ze mij staande houden hebben ze altijd een goede reden helaas ![]() | |
piekartz87 | maandag 4 oktober 2010 @ 13:48 |
Mijn uitlaat klinkt ook weer een beetje lek. Gelukkig heb ik een originele waardoor is toch niet over die aantal dB heenkom. Maar het is wel jammer aangezien er nog geen maand terug nog aan gelast is. Hij was helemaal kapot gebarsten vlak bij de katalysator. Wellicht haal ik dat rotding er gewoon onderweg en vervang ik hem door een pijpje. Kan dat nog kwaad trouwens? Voor de auto zelf bedoel ik dan. Apk maakt me niet uit. Aankomende zaterdag wat plaatjes regelen en even kijken of ik kan lassen ![]() | |
rival | maandag 4 oktober 2010 @ 13:55 |
quote:Waarschijnlijk ga je daarna ietsjes sneller ![]() kan verder geen kwaad... | |
Roadster | maandag 4 oktober 2010 @ 14:14 |
Valt bij mij nog mee hoor, als je je een beetje gedraagt en geen overdreven uitlaatgeluid hebt niets aan de hand. Rij je alleen achter met 15inch stalen wielen dan pikken ze je er wat eerder uit ![]() | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 14:19 |
quote:Of als je iets meer geluid maakt dan normaal ![]() Ik wist ook dat ik achterlijk veel geluid maakte, maar pas toen ik achter de auto stond en zij het aantal dB gingen meten...hoorde ik wat een achterlijk geluid daar uitkwam ![]() | |
piekartz87 | maandag 4 oktober 2010 @ 14:22 |
Voordat mijn uitlaat laatst gelast werd lag hij er zo goed als af. Toen had ik waarschijnlijk ook wel te veel dB ![]() Wel leuk even natuurlijk maar ik heb geen zin in bekeuringen. | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 14:26 |
quote:Ik flikker er dan ook een nieuwe onder. Nebu heeft 'm al thuis voor me, dus morgen komt 'ie er onder. Met korting via hem is het best te doen. | |
Alicey | maandag 4 oktober 2010 @ 14:58 |
quote:Dat ligt dan toch aan jezelf denk ik. Ik word alleen aangehouden als ik verkeersovertredingen bega. ![]() | |
piekartz87 | maandag 4 oktober 2010 @ 15:42 |
Ik ga weer eens naar Nebu en Buddy als ik er financieel aan toe ben een nieuwe nokkenas te plaatsen ![]() Ik zou het zelf nu ook wel aandurven maar ik mis toch echt wel de ervaring ben ik bang. | |
Maharbal | maandag 4 oktober 2010 @ 15:54 |
quote:Schrick? ![]() | |
piekartz87 | maandag 4 oktober 2010 @ 16:02 |
quote:Hangt van mijn budget af op dat moment. en hoeveel dat oplevert voor een 316i ![]() Zover ik weet is dat wel een stukje duurder. Het wordt er sowieso 1 via ebay.de | |
Turquaz52 | maandag 4 oktober 2010 @ 17:00 |
quote:Ja dat en dat ik een 16 jaar oude witte 4 deurs bmw met zwarte motorkap rij die overdreven laag op de grond ligt (SLAMMED ![]() ![]() | |
Mikkie | maandag 4 oktober 2010 @ 22:57 |
quote:Ik snap er niets van dat ze je dan staande houden. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:12 |
Ze hebben ingebroken in de E36 ![]() ![]() | |
tha_rizzo | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:23 |
Dat zuigt Yoshi. Hoezo kon 't erger als de auto WA-verzekerd is? Je mag alsnog zelf een nieuwe ruit kopen hoor, en een nieuwe radio. Diefstal val buiten WA. Ow, mijn auto begint echt vreemd te doen. De verwarming blaast alleen nog maar warme lucht (ook al staat de termo op 16 graden), m'n vergrendeling deed 't gisteren helemaal niet meer en vanochtend weer wel. Volgens mij heb ik ergens sluiting, maar waar ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:26 |
Hij is WA verzekerd dus niks wordt vergoed, dat bedoelde ik te zeggen. De ruit is niet gesloopt, wel de deurkapjes, dus blijkbaar zo de deur geopend, heb geen idee hoe eigenlijk. 1 deur zit in het slot dus die sluit nu ook niet meer, de vergrendeling werkt niet en uhh niks eigenlijk. Zal wel iets met de accu zijn doordat ze misschien aan die kabels gerukt hebben. | |
tha_rizzo | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:33 |
Of ze hebben gewoon het slot dermate geforceerd dat deze niet meer werkt. | |
r8ality | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:36 |
Zekeringen nagekeken? | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 09:40 |
Hmm ja, het lijkt erop dat ze geprobeerd hebben de auto te starten. edit: gelukt, hij doet het weer ![]() [ Bericht 50% gewijzigd door YoshiBignose op 05-10-2010 10:35:15 ] | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:39 |
Das niet zo moeilijk.. Vooral niet @ een E36 ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:49 |
Had je een radio nodig ofzo turq? ![]() | |
Mikkie | dinsdag 5 oktober 2010 @ 10:54 |
quote:Dat kan ook zomaar. Bij m'n vorige auto hadden ze dat aan beide kanten gedaan (om het in één keer goed te doen waren ze niet goed genoeg blijkbaar). Tijdlang zonder slot gereden ![]() quote:Klote man! Altijd zo zuur hè, inbraak. Laf, maar je doet er niets tegen. Heb 't met de vorige auto al twee keer meegemaakt, hoop 't met de e46 niet mee te maken (ligt niets van waarde in). De radio is ook een stuk minder aantrekkelijk om te stelen, want past alleen op een BMW... | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 11:07 |
quote:Eigenlijk wel, mijn JVC to Iso stekker is gesmolten/verbrand in mijn ibiza dus heb er niks aan ![]() Ik dacht tja.. ![]() http://drimble.nl/bericht/1570563 | |
Sounddragon | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:03 |
quote:Wat is dat nou weer voor een nare kutopmerking joh ![]() ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:27 |
Nee, dat is een grappige opmerking, maar blijkbaar niet jouw soort humor ![]() Je wordt niet voor niks moderator op Fok ![]() Navigatie bleek trouwens ook nog gejat, maar was een Mio, gratis bij jaarabonnement op de FHM twv 75,- ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door YoshiBignose op 05-10-2010 12:34:46 ] | |
Sounddragon | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:33 |
quote:niks voor niks ?? ![]() Gebrek aan humor is idd een sollicitatie eis als je mod wilt worden; er zijn ook baantjes voor mensen met een beetje vreemde humor, dus ook voor jou is er hoop ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:35 |
Sorry wijsneus. | |
tha_rizzo | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:35 |
Heren, wees eens volwassen. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:47 |
Volgens mij vatte Turqie het ook wel op als een geintje inderdaad. Ik in elk geval wel ![]() Hoe dan ook, mooi zonde dat je ook nog je navi kwijt bent. Toch een duur geintje zo. | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 12:59 |
quote:Ik vatte het eigenlijk wel chill op SD ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:04 |
En toch vond ik het een kutopmerking ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:51 |
quote:Okee ![]() Zolang mensen niet over mijn geloof/afkomst/familia praten dan heb ik nergens problemen mee ![]() | |
rival | dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:57 |
quote:is je moeder een moslim uit turkije? 3 vliegen in 1 klap ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:04 |
quote: ![]() | |
rival | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:16 |
quote:ik vroeg gewoon iets, ik zei niks verkeerd toch? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:20 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() Zonet m'n motorrijbewijs gehaald. Normaal duurt zo'n rit langer, maar halverwege zei 'ie dat hij 't wel gezien had en ik terug naar 't CBR kon whehe ![]() | |
Mikkie | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:30 |
quote: ![]() quote:Gefeliciteerd! ![]() | |
SingleCoil | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:31 |
Feli, haarbal! | |
Maharbal | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:33 |
Thanks! En nu vraagt iedereen wat voor motor ik ga halen. Prachtige gezichten als ik zeg geen ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:41 |
Gefeliciteerd man ![]() Hoeveel was je kwijt voor het hele gebeuren? ![]() | |
Maharbal | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:42 |
Eeeh, uit m'n hoofd iets van ¤580 voor AVB, ¤630 voor AVD en ¤30 (ofzo?) euro voor theorie. | |
rival | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:49 |
quote:Top, kunnen we eens op 2 wielen toeren ![]() Gefeliciteerd man!! ![]() | |
rival | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:49 |
quote:why niet? | |
Maharbal | dinsdag 5 oktober 2010 @ 14:50 |
quote:Ik heb geen plek om 'm te stallen he. Ik heb toch laten zien waar ik woon? Daar kan ik nergens een motor kwijt...en m'n moeder heeft ook geen garage ofzo. | |
Turquaz52 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 15:37 |
Kofferbak? ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:08 |
Maar als je er ooit een gaat kopen dan wordt het natuurlijk een BMW he ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 5 oktober 2010 @ 17:59 |
De E36 heeft wel blijvende schade opgelopen ![]() ![]() Verder (maar dat heeft niks met de inbraak te maken) maakt hij af en toe een fluitend / piepend geluid als ie net gestart is (vooral koud). Het is geen v-snaar, maar lijkt erop. Meestal alleen in 1e versnelling. Lijkt van rechtsvoor te komen, iemand een idee? | |
tha_rizzo | dinsdag 5 oktober 2010 @ 18:18 |
Van harte Haarbal. ![]() | |
xaban06 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:01 |
Ik wilde vandaag de EGR klep verschonen, helaas kwam ik niet bij de laatste 2 boutjes/schroefjes waardoor ik 'm niet heb los kunnen koppelen. Hebben jullie hier ervaring mee? Echter heb ik wel een foto kunnen maken van de inhoud van de EGR, door mijn iPhone er half in te duwen ![]() Foto's volgen. | |
xaban06 | dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:12 |
Met rode cirkels heb ik aangegeven welke 2 bouten ik wel los kreeg, maar daar onder zijn er nog 2 bouten, waar ik niet bij kon komen ![]() ![]() ![]() En nu de twee foto's waarvoor ik mijn iPhone in de EGR moest duwen ![]() ![]() ![]() Ziet er niet echt al te best uit he? ![]() | |
Mikkie | woensdag 6 oktober 2010 @ 00:51 |
Dat lijkt de moeite van het schoonmaken wel waard ja ![]() Ik ga binnenkort op een vrije middag ook maar eens klussen, denk ik ![]() Heb je alle kappen eraf moeten halen en is dat veel werk? | |
xaban06 | woensdag 6 oktober 2010 @ 01:03 |
quote:De grote kap moest er enkel af (5 boutjes). De rest is alleen maar klemmen los draaien. | |
Maharbal | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:32 |
quote:Thanks ![]() M'n nieuwe uitlaat zit er nu ook onder. Hij maakt weer een beschaafd geluid en de motor is weer luider dan de uitlaat, zoals het hoort met die fantastische 6cyl. Maandagavond (onderweg naar de plek waar de uitlaat gelast zou worden) werd ik uiteraard binnen 10 min aangehouden. Kon 30 min m'n verhaal doen voordat ze me zonder bekeuring lieten gaan. Ik moest wel eerst blazen... ![]() | |
Mikkie | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:56 |
quote:Hmmm, mooi. Dan moet ik nog even ergens een busje remmenreiniger ofzo vandaan halen om het ding te kunnen schoonmaken, want dat gaat vast niet lukken met water en een schuursponsje ![]() Eén van jullie hier trouwens bekend met brandstofadditieven? Als in: eens in de 10 - 20k km iets erbij om de prut eruit te smeren? Ik lees op fora iets over Forte ofzo? Zit te twijfelen om bij m'n volgende tank er een flesje bij te mikken om te kijken of ik verbetering merk. En ik ga toch eens op zoek naar hoeveel gedegen chiptuning moet gaan kosten. 136pk/280Nm vs 160pk/330Nm is toch leuk ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 oktober 2010 @ 10:57 |
quote: ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 oktober 2010 @ 11:03 |
quote:Geen bekeuring! ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 6 oktober 2010 @ 11:04 |
quote: ![]() | |
M.O.D | woensdag 6 oktober 2010 @ 12:58 |
Weet niet of iemand al interesse erin heeft, maar de ADAC Winterreifen-Test staat online. | |
rival | woensdag 6 oktober 2010 @ 13:23 |
quote:350 tot 500 euro ![]() | |
Bowny | woensdag 6 oktober 2010 @ 15:36 |
quote:Tx, goed om te zien dat de RE050 A bovenin staat. Rechtvaardigt m'n keuze om bij dezelfde banden te blijven ![]() | |
Sounddragon | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:09 |
quote:Gefeliciteerd kerel ![]() ![]() En nu ?? K1200 erbij ?? ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:10 |
quote:Helaas even geen motor binnenkort. Heb geen plek om 'm te stallen ![]() Maar bedankt! ![]() | |
Sounddragon | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:11 |
quote:Ik las het net idd ![]() ![]() Maar... een motorfiets hoeft niet per se binnen te staan toch ?? | |
xaban06 | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:15 |
quote:Waar zie je dat? Afschuwelijke banden in de winter | |
Bowny | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:19 |
quote:Oh ![]() ![]() In de winter zijn het idd ongeloofelijke kutdingen, maar ik doe niet aan winterbanden ![]() | |
Mikkie | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:29 |
quote:Jep, op zulke prijzen was ik ook al gekomen. Ik ben alleen nog even aan het twijfelen wat ik het waard vind. De prijs an sich is prima (al blijft het een hoop geld), maar als ik er dikke extra slijtage door krijg haak ik toch af. En gezien mijn woon/werk-ritjes heb ik het extra vermogen eigenlijk ook niet echt nodig. Of liever echt niet nodig ![]() ![]() | |
Maharbal | woensdag 6 oktober 2010 @ 16:38 |
quote:Waar zou ik 'm dan moeten neerzetten? Midden in die winkelstraat lijkt me niet een goed idee....en eromheen is het ook altijd erg druk. Bij m'n moeder zou 'ie ook niet kunnen, want om bij die tuin te komen moet je door een steeg...en ben bang dat dat net niet past ![]() | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 08:04 |
quote:Kan je de ellende van vorig jaar nog herinneren? ![]() | |
lezzer | donderdag 7 oktober 2010 @ 08:59 |
Ik denk dan altijd maar, dan rij ik zo'n luxe auto en zal ik een beetje besparen op winterbanden zeg... Nou kom ik ook nogal regelmatig in Duitsland, dus dan ontkom je er niet aan. | |
Alicey | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:16 |
Sowieso hoeft het al geen 600 euro te kosten. Na de vakantie moet ik ze er ook maar eens op zetten.. | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:28 |
quote:dat al helemaal niet nee.. ![]() Als iemand nog een setje gebruikte zoekt voor een leuke prijs dan moet je even pm-en ![]() | |
Bowny | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:38 |
quote:Dat kan ik me nog heel goed herinneren ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 7 oktober 2010 @ 09:47 |
quote:Da's ook waar. Bovendien kost het in verhouding maar een beetje extra, want in de tussentijd slijten je zomerbanden immers niet ![]() ![]() | |
lezzer | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:00 |
En vergis je niet in het veiligere gevoel dat je hebt met winterbanden. Ik vind het een heel prettig idee dat ik met winterweer op winterbanden rijd. | |
Mikkie | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:29 |
quote:Mja, dat gevoel ken ik dus niet. Ik ken alleen het gevoel van een FWD met bijna-slicks, waarbij het soms wel even billenknijpen was met die 30cm sneeuw van afgelopen jaar ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:40 |
Winterbanden kosten niet zoveel extra, maar de velgen wel. Een set fatsoenlijke LM velgen is duur en ik kan me niet vertonen met stalen velgen onder m'n bolide, da's geen gezicht. Winterbanden heb je in Nederland ook eigenlijk nauwelijks nodig, zo blijkt regelmatig uit onderzoeken. Alleen voor die paar dagen sneeuw hebben ze echt meerwaarde, maar verder kun je met zomerbanden prima uit de voeten. Slechts als je persé op elk moment je auto moet kunnen gebruiken (of naar Duitsland wilt) heb je wnterbanden nodig. Als het een dagje (of weekje) sneeuwt, is het voor mij geen probleem om de auto eventjes niet te gebruiken. Dus hier geen winterbanden. | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 10:49 |
quote:ik weet nog hoeveel lol ik had... winterbanden voor en de zomerbanden achter.... tot die ene avond.... stond in de file en kwam bij een viaduct niet eens meer omhoog ![]() moesten ze achter me ruimte maken zodat ik een aanloopje kon nemen vanaf het droge (onder het viaduct geen sneeuw) | |
YoshiBignose | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:01 |
Ik heb ook nooit winterbanden gehad maar vorige winter 3 keer vast komen te zitten. Dat is echt niet leuk hoor. Ik zoek nu naar een goedkoop setje voor de E46 maar ik vind stalen velgen ook niks, staat wel heel armzalig. Ik denk dat ik de E21 maar gebruik in de winter, die heeft wel goede winterbanden, alleen ook een carburateur ![]() ![]() | |
Mikkie | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:01 |
quote: ![]() ![]() ![]() Heerlijk om die fun te hebben maar mên wat moest ik voorzichtig rijden met die kale banden. Niet dat ik nu ga planken, maar ben wel blij dat ik iets meer te lijen heb nu. En natuurlijk een keertje gaan spelen met de achterwielen ![]() quote:Mja, da's ook een verschil in auto. Ik heb gewoon staal en doppen en die mik ik er wel onder voor die paar maanden, uiterlijk boeit me dan niet zoveel. Maar in jouw geval is dat anders inderdaad ![]() Wel handig als je niet auto-afhankelijk bent, dan hoef je ze inderdaad niet aan te schaffen. Helaas ben ik wel auto-afhankelijk en moet ik door weer en wind naar m'n werk (geen kantoorbaan waarbij thuis werken mogelijk is), waardoor ik gewoon geen risico kan nemen. En tsja...als ik ze dan toch heb gebruik ik ze de hele winter wel. Bijkomend voordeel bestaat er voor familie: vaderlief kwam laatst al met de vraag of ie misschien mijn auto mag lenen (omgekeerde wereld, dat is jarenlang andersom geweest ![]() | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:04 |
je kan toch ook gewoon de winterbanden op je velgen laten zetten? die paar tientjes voor de montage.... | |
r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:07 |
Mensen die met stalen velgen rijden in de winter "armzalig" vinden ![]() ![]() | |
metallicattim | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:08 |
hahaha, ja dat heb ik ook wel eens met de 325i gehad, kwam ik een brugje over het spoor niet omhoog... toen achteruit teruggerold een zijstraat in om vervolgens vooruit weer terug te rijden, kwam ik toen daar de straat niet uit ![]() ![]() Ritje van normaal 5 min, duurde toen opeens 45 min! | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:13 |
quote:moet je gebruikte zoeken.... nieuw ben je toch wel 600 kwijt voor een setje velgen +banden | |
#ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:29 |
quote:Gewoon de velgen goed schoon houden, wat je toch al doet. In het verleden nooit last gehad van de pekel. ![]() Ja, stalen velgen zien er niet uit en ik ga daar niet een paar maanden mee rondrijden. Ooit een Z4 op stalen velgen gezien? ![]() Oh, en 'freet'? ![]() | |
r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:37 |
quote:Ik zie in de winter altijd heel veel auto's op stalen velgen. Das namelijk normaal. Dat zijn namelijk wel mensen die iets om veiligheid geven, i.p.v. alleen maar hun status moeten afmeten aan de auto. En: http://www.encyclo.nl/begrip/invreten. Freet is de Brabantse variant ![]() | |
piekartz87 | donderdag 7 oktober 2010 @ 11:58 |
Ik heb me uitstekend vermaakt vorige winter met zomerbanden. Ik ben vaak wezen "spelen". De sneeuw heeft mij in ieder geval niet tegengehouden. Wel 2 kleine momentjes van "oh oh" gehad. Maar als je goed en rustig rijdt in de sneeuw is er weinig aan de hand hoor. Ik reedt bijvoorbeeld in de winter weg bij mijn vader (best heel erg buitenaf) Ik wou scheef wegrijden om mijn pa aan het lachen te maken en toen stond ik verkeerd om. Maargoed.. wist ik meteen hoe glad het was ![]() Er lag ook gewoon een laagje ijs met wat sneeuw erop. Iets verderop lag er een vrachtwagen bij een boer met de voorkant in de sloot. En weer een paar kilometer verderop hadden 2 auto's een aanrijding gehad. 1 werd er afgesleept. En ik kachelde overal mooi tussendoor met mijn zomerbanden en rwd. Geen abs etc. Je ziet toch dat de meeste ongelukken gebeuren met mensen die gewoon niet weten hoe ze in de sneeuw moeten rijden. En met rwd en zonder hulpsystemen kom je er vanzelf wel achter als je iets verkeerds doet. Maargoed ik kijk alweer uit naar de volgende winter ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:04 |
quote:Zoals al gezegd: uit onderzoeken blijkt geregeld dat zomerbanden in de Nederlandse situatie prima voldoen (meestal zelfs beter dan winterbanden), tenzij er echt sneeuw ligt. En als er sneeuw ligt rij ik niet. | |
piekartz87 | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:05 |
Het gaat wel lekker snel met de bmw topics trouwens | |
lezzer | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:07 |
quote:Ja precies, dat kan gewoon ook. Ik heb de originele lm velgen voor de winterbanden en voor de zomer pimp-ass bbs brede spaakvelgen ![]() | |
r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:14 |
quote:Al is alle sneeuw van de snelweg af, staat nog heel het land vast, dus die onderzoeken kloppen niet helemaal he ![]() ![]() | |
Turquaz52 | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:27 |
Gister viel me auto regelmatig uit en werkte alleen stationair en hoge toeren (Lees; kickdown). Hopen dat ie zich beter voelt vandaag, anders ben ik weer ver van huis ![]() | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 12:58 |
quote:wat een gast ben jij ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:02 |
quote:Wat een non-argument. Met regen staat ook het hele land vast. Moet ik nou met regen ook winterbanden? ![]() quote:Ah, je noemt me een leugenaar, begrijp ik. Welkom bij de cursus 'r*eality maakt vrienden'. ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:36 |
Hahaha .. Dit gaat m'n eerste winter worden met een rwd auto .. K ga als m'n oma rijden.... ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:49 |
quote:Ga op een parking even driften. Werkt, heb ik vorig jaar ook gedaan. Gewoon leren je voertuig te beheersen als de achterkant wegspringt. | |
r8ality | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:55 |
quote:Ook dan is de gemiddelde auto/rijstijl niet aangepast aan het weer... Maar me vooral niet geloven ![]() | |
mitchelll0181 | donderdag 7 oktober 2010 @ 13:55 |
Ja dat is wel een goeie .. T is idd de schrikreactie hè .. Naja hij heeft wel esc... Dus hij is wel beetje hufter proof | |
metallicattim | donderdag 7 oktober 2010 @ 15:11 |
quote:Absoluut mee eens! Liefst zo groot mogelijk zodat je ook beetje snelheid kunt maken, dan weet je wat je auto doet als je op de remt trapt of aan het stuur jengst ![]() | |
rival | donderdag 7 oktober 2010 @ 15:15 |
Als we 15 man hebben verzameld kan ik voor een leuke prijs een driftcursus regelen.... kan je de hele dag oefenen op een zeer groot terrein ![]() | |
piekartz87 | donderdag 7 oktober 2010 @ 18:03 |
quote:Kan eigenlijk ook wel op elk grote parkeerplaats ![]() Bij mij in de buurt is zo'n parkeerplaats alleen moet je op het gegeven moment maken dat je wegkomt omdat alle petjes met hun golfjes er ook lucht van krijgen ![]() Nou gaat het er niet om dat ze petjes op hebben maar meer om de asociale en zeer gevaarlijke manier waarop hun heen en weer glijden. Dat slaat werkelijk nergens op, die lui houden totaal geen rekening met anderen. Ze maken zo veel mogelijk vaart, trekken de handrem aan en zien wel waar ze uit komen. Heeft werkelijk niks met controle etc. te maken. | |
oYo | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:01 |
k_man, reed jij toevallig vandaag van A4 richting A10 rond uur of half 5? | |
#ANONIEM | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:08 |
Nee, toevalllig niet. ![]() | |
oYo | donderdag 7 oktober 2010 @ 20:17 |
quote:was wel dezelfde als de jouwe... en daarnaast ook nog een zilveren e89, alle drie naast elkaar | |
Mikkie | donderdag 7 oktober 2010 @ 23:08 |
quote:Maar ik betwijfel of ik een dag lang m'n auto wil afraggen ![]() ![]() | |
xaban06 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 00:45 |
Gewoon gebruikte winterbanden kopen, kost echt niet zoveel. Ik heb 150,- betaald voor 4 banden + LM velgen. | |
rival | vrijdag 8 oktober 2010 @ 08:07 |
quote:Afraggen is niet het juiste woord... De baan wordt nat gemaakt. het is bij de RDW in lelystad... Ruimte zat en daar wordt je geleerd hoe je het wel moet doen ![]() Rustig, geen koppeling gebruiken... en vol gas geven is toch niet noodzakelijk met onze vermogens ![]() | |
mitchelll0181 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:16 |
Ja idd ... 105 pk op 1300 kg ![]() | |
Mikkie | vrijdag 8 oktober 2010 @ 10:49 |
quote:Nouja, ik heb maar 136pk hoor. Zo ontzettend veel is dat nou ook weer niet ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:29 |
quote:I'm In. ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:31 |
quote:Never mind, ik ga niet met de mijne voor de rdw driften ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 8 oktober 2010 @ 12:32 |
quote:316i ![]() | |
Mikkie | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:02 |
quote:Overigens is een rijvaardigheidstraining dan meer de moeite waard, denk ik. Heb ik met m'n vorige FWD auto gedaan en ga ik nu zeker weer doen in het voorjaar ![]() | |
rival | vrijdag 8 oktober 2010 @ 13:11 |
quote:het terrein "is van" de RDW, verder hebben die er niks mee te maken of iets te vertellen ![]() | |
oYo | vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:33 |
Is wel een terrein van RDW alleen gebeurt het wel vakler dat een andere malloot van de groep er eentje ramt omdat hij geen afstand houdt... Ik kijk wel uit met mijn eigen Z4... | |
r8ality | vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:36 |
quote:Ligt compleet aan de organisatie he. Als er nooit meer dan 1 auto op de baan is gebeurt er niets. | |
YoshiBignose | vrijdag 8 oktober 2010 @ 19:33 |
Rival / Haarbal, hoe vervang ik het lampje in koplamp van E30? En wat voor 1 moet erin? | |
mitchelll0181 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 01:14 |
quote:That hurts.. Hahaha maar nee .. 318i ... Maar er is iets niet goed .. Op sommige dagen heefte duidelijk meer vermogen .. En hij zuipt beetje veel de laatste tijd .. Binnenkort bougietjes ff doen .. En mischien lmm ?? | |
Gkhn | zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:58 |
Vandaag mn 320i terug gekregen van de garage met nieuwe drukgroep + koppelingsplaten en heel die mikmak. Uitlaat is ook goed vastgelast, het was hiervoor vastgebonden met dik ijzerdraad aan de chassis ![]() ![]() Ik ben er blij mee maar moet nog wel het één en ander gebeuren optisch. Motorisch is die super. Even een klein lijstje: • Hardtop voor de winter • Mooie geluidsinstallatie • Angel Eyes + Xenon • Sloten vervangen • Linker deurpaneel vervangen • Vloermatjes erin. • Later alle kleine deukjes/steenslag wegwerken en opnieuw spuiten. Matzwart ![]() | |
Mikkie | zaterdag 9 oktober 2010 @ 03:20 |
quote:Misschien ergens tweedehands HK (sloop?) op de kop tikken en inbouwen? ![]() quote:Dit ligt maar net aan de deelnemers en organisatie. Mijn laatste rijvaardigheidstraining was op het terrein van de politie, bij Lelystad in de buurt, en daar was het een kwestie van voldoende ruimte laten bij het 'circuitrijden' en het één-auto-op-de-baan-principe bij speciale oefeningen (remtest, uitwijken etc), zodanig vormgegeven dat je wel bijzonder idioot moest doen om elkaar te kunnen raken. | |
mitchelll0181 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 04:33 |
Mat zwart spuiten .. Laat em dan car Wrappen .. 1000 euro .. | |
Turquaz52 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:21 |
quote:Ik heb ook een 318i op 1300kg, 200PK ![]() Misschien moetje ff je blokje vervangen en niet je lmm ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:47 |
quote:Ja een M ... och jaaaaa als ik ooit goedkoop aan een schade e46 323 ( of groter ) kan komen weet ik het wel ![]() Correctie 118 : 20 PS (88 kW; 118 bhp) ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:56 |
quote:Of een 2,5 of 2,8je ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 oktober 2010 @ 11:58 |
Ach de 316 E30 van m'n tante noem ik ook geen slak, dat ding trekt best hard door. Volgens de cijfers 12.4 sec naar 100 ofzo? Ik geloof er niks van. Dat ding kan je in z'n 2 doorrammen naar de 100 echt ongelooflijk. | |
Turquaz52 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:18 |
quote:1.8 carburateur? Heb ik ook wel eens gereden, ik kon niet zeggen dat ie sloom was maar snel was ver te zoeken ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:27 |
Jaaa oke snel is wat anders maar voor de allertraagste vond ik het meevallen. Maar soms is dat ook puur gevoel, dat het klinkt alsof je hard gaat maar het valt wel mee ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:56 |
Zometeen mijn sideskirts ophalen ![]() (heb onder mijn dorpels allemaal krikpunten ![]() ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 oktober 2010 @ 13:08 |
Turqie jij bent altijd wel bekend in de E36 scene ![]() ![]() | |
Maharbal | zaterdag 9 oktober 2010 @ 17:51 |
quote:Nee, je hebt geen 318i, of ben je toevallig vergeten dat de "18" staat voor 1.8l? Je hebt dus in feite een 325i. En nee, ook die heeft niet 200pk maar gewoon netjes 192. @ Yoshi: bovenop de koplamp zit een soort knopje/schuifje die je kunt draaien. Zodra die los is kan het lampje er aan de achterkant uit. Ben vergeten wat voor lampje er in moest...google dus maar even ![]() | |
tha_rizzo | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:00 |
Vandaag met m'n vijfje weer 150 km gereden ![]() Alleen begon m'n dasboard weer op te lichten als een kerstboom.... ![]() | |
YoshiBignose | zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:57 |
quote:Haha, ik ook 150 km met m'n drietje. Mijn dashboard lichtte juist niet op, alles bleef donker. Gelukkig waren er af en toe lantaarnpalen maar had geen idee hoe hard ik ging ![]() quote:Bedankt ![]() |