YoshiBignose | zondag 22 augustus 2010 @ 15:53 |
![]() Voorgaande delen: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13a, 13b, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 Modellen: 1-serie: • Oksel, E87 118d 3-serie: • dnzl, E30 316 • piekartz87, 2x E30 316i • Catch22-, E30 320i • Jaapie1993, E30 320i • Youp, E30 320i • metallicattim, E30 318iA, E30 325i • Maharbal, E30 325i • rival, E30 330i, E30 325i, E30 325e, E30 316i • Twista101, E36 316i • Fransbreda, E36 316i • justmattie, E36 316i • Teamlead, E36 318tds • Turquaz52, E36 318i, E36 323i • MrTorture, E36 325i • YoshiBignose, E46 318ci • Xtr3mE, E46 318ci • Peewee, E46 320d • Vuurmuis, E46 325ci • Hyperdude, E46 330i • Boegschroef, E30 320i, E30 323i baur, E92 320d • Nelisb, E90 320d • SingleCoil, E36 318i 5-serie: • Rizzeau, E28 525i • Alicey, E34 518i • mighty_myte, E34 520i • disyn, E39 520i • Lezzer, E39 525i • eevebe, E39 528i • M.O.D, E39 540i • Boegschroef, E60 525d • B4llistic, E60 530d 6-serie: - 7-serie: • Chooselife, E32 735i 8-serie: - X: - Z: • lommy, E36/7 Z3 2.8 cabrio • k_man, E85 Z4 • oYo, E89 Z4 35i M • Okeuj, E92 M3 Motorrad - Onderdelen Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt aangepast. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 22 augustus 2010 @ 15:53 |
Oeps, TT ging niet helemaal goed ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 15:58 |
quote:Volgens mij is dat niet echt een pavlov reactie, maar gewoon een natuurlijke reactie van je lichaam op stimulans van je hersenen/ogen en shit. Pavlovreactie is dat de hond (in dit geval) zich een bepaald gedrag aanleert bij het horen van een bel, omdat het denkt beloond te worden. Hij associeert de bel met beloning. Jij associeert zure snoep toch niet met kwijl? ![]() | |
Anne | zondag 22 augustus 2010 @ 16:00 |
quote:Wat moet er achter dan ![]() | |
YoshiBignose | zondag 22 augustus 2010 @ 16:01 |
Klopt, de pavlov reactie is dan ook de bel en daarmee de gedachte aan eten. Het kwijl is een bijzaak die aangemaakt wordt bij de gedachte aan eten, wat dus bij ons mensen ook het geval is. ![]() Of ik ben gewoon een hond ![]() quote:Verzin maar wat leuks ![]() | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 16:03 |
quote:Iets van "Ultimate Driving Machine" ofzo? Das volgens mij het engelse motto van BMW | |
Anne | zondag 22 augustus 2010 @ 16:07 |
quote:http://www.autoblog.com/2(...)ate-driving-machine/ ![]() | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 16:08 |
quote:Haha Oké, was dan ![]() | |
Bowny | zondag 22 augustus 2010 @ 16:30 |
Lamme Haarbal ![]() ![]() | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 16:31 |
quote:Waarom zou ik dat denken? Ik wilde er juist één openen....maar Yoshi had de laatste post. | |
Mikkie | zondag 22 augustus 2010 @ 16:55 |
quote:Volgens mij ging het vooral op het plaatje in je OP niet goed ![]() | |
tha_rizzo | zondag 22 augustus 2010 @ 16:59 |
Yoshi, nee dat is niet alleen bij honden. Pavlov heeft het eerst bij een hond geëxperimenteerd. @ Haarbal, het gaat om aangeleerde handelingen. Edit: Even die hond opgezocht | |
justmattie | zondag 22 augustus 2010 @ 17:57 |
Heb je met een lekke uitlaat ook veel last van vermogenverlies of meer verbruik? | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 18:01 |
quote: quote:Net wakker joh? ![]() | |
Alicey | zondag 22 augustus 2010 @ 19:01 |
Probleem met de remmen is opgelost. Het bleek dat het remblokje verkeerd om was gemonteerd. ![]() | |
YoshiBignose | zondag 22 augustus 2010 @ 19:03 |
![]() | |
Maharbal | zondag 22 augustus 2010 @ 19:04 |
quote:D'oh, wtf ![]() | |
Alicey | zondag 22 augustus 2010 @ 19:08 |
quote:We zijn dus nog aan het dubben of we mijn ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 22 augustus 2010 @ 19:20 |
quote:Achtereenvolgens optie 2 en 1. ![]() | |
tha_rizzo | zondag 22 augustus 2010 @ 20:32 |
quote:Ik las 't verkeerd ![]() | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 09:58 |
quote:zonder het te vertellen? ik had die gozer een paar tikken verkocht terwijl ik het hem vertel, zodat ie dit nooit meer doet ![]() | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 10:03 |
quote:Ja, zodat hij zelf niet weet hoe dom hij was. ![]() quote:Dat doe ik sowieso niet, hij is heel sterk. ![]() | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 10:14 |
quote:Ik zou het aankaarten om dit in de toekomst te voorkomen ![]() | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 10:19 |
quote:Dan moeten we hem gewoon minder bier aanbieden. ![]() | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 12:05 |
quote:Je doet er nogal gemakzuchtig over, maar we hebben het hier wel over de remmen hoor ![]() als je er al een remblokje verkeerd om in kan zetten, wat zit er nog meer fout/los oid denk ik dan... | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 12:10 |
quote:Vrij weinig denk ik. Sowieso zijn er maar een paar dingen waar hij ons mee geholpen heeft. De meeste dingen heeft hij sowieso samen gedaan met SingleCoil (maar dit ene blokje toevallig niet). Verder is het niet zo dat het een idioot is die zomaar iets doet, het is meer een vergissing zoals je die overal kunt maken. Op de dag dat de remmen gemonteerd zijn werkte bovendien alles naar behoren (er liep niets aan, normaal remmen ging goed, noodstop ging goed). Doe jij nooit iets fout als je aan iets, bijvoorbeeld een auto, sleutelt? ![]() | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 13:46 |
quote:jawel ![]() | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 13:47 |
quote:Op welk moment zou je merken dat je iets verkeerd doet? | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 14:03 |
quote:meestal als de bout afbreekt, of als ik naast mij hoor... NEE STOMME MONGOOL DAT DOE JE NIET ZO! ![]() maar doe ik dan iets fout, dan ontstaat er een probleem. maar bij de remmerij? dan speel je met levens ... jij hebt er duidelijk geen problemen mee...ik zou er niet zo makkelijk mee omgaan laten we het daarop houden voordat we weer uren discussieren over niks.... | |
Sounddragon | maandag 23 augustus 2010 @ 14:34 |
Whehe, een remblok verkeerd om monteren is stiekum best wel een dikke fuckup ![]() ![]() Remmen zal het spul wel, maar je hebt ook wel een flinke kans dat je in no time de schijf verneukt, en dan heb je toch best wel een bietsie schade (= altijd een goede leerschool), dan kun je de boel laten afdraaien in een ongunstig geval.. Gelukkig is het nu gevonden en opgelost ![]() | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 14:36 |
quote:Maar hoe voorkom je dat je bijvoorbeeld een remblokje verkeerd om monteert? Of is dat iets wat je nooit gebeurt omdat je altijd een inspectie doet voordat je alle schroeven vastdraait? ![]() quote:Ik vind het een beetje overtrokken omdat ik er hier zelf bij ben en zelf test of alles goed remt (wat dus het geval was na het vervangen van de remblokken) en goed reageert. Als er iets echt grondig verkeerd zou zitten (anders dan alleen verkeerd om gemonteerd), zou dat snel genoeg opvallen doordat er "rare dingen" gebeuren of doordat het eenvoudigweg niet werkt. ![]() Het is iets anders als ik naar de garage zou gaan, dan zou ik er op vertrouwen dat de garage alles goed heeft gedaan en zou het behoorlijk vervelend kunnen aflopen als ik dan merk dat de remmen het niet doen. ![]() Overigens scheelt vooral dat "STOMME MONGOOL DAT DOE JE NIET ZO" wel een grote rol. Met zijn tweeën ziet vaak een van de twee wel als er iets niet goed gaat. Dat was bij dit laatste remblok dus niet het geval, omdat SC al bezig was spullen op te ruimen. | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 14:44 |
quote:als ik remmen vervang kan ik als foutje maken dat ik de sensor niet aansluit. of ik vergeet de doppen op de inbusbout te zetten waardoor zich daar vuil ophoopt... maar het klusje dat je doet, de remblokken vervangen. als je dan al een fout maakt met hetgeen waar de hele klus om draait.... damn.... natuurlijk kijk je eerst even of alles goed zit voordat je het wiel erop doet ![]() | |
rival | maandag 23 augustus 2010 @ 14:44 |
nu zeg ik er niks meer over ![]() | |
Alicey | maandag 23 augustus 2010 @ 21:50 |
quote:Dan doe ik dat ook niet. ![]() ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 25 augustus 2010 @ 00:57 |
Leuk filmpje van afgelopen zondag (niet door mij gemaakt): | |
metallicattim | woensdag 25 augustus 2010 @ 09:26 |
Iedereen die aanwezig was op de E30 Summer Meet afgelopen weekend, harstikke bedankt voor het geweldige weekend! Het record van 2008 ligt weer aan diggelen, want met 230 E30's hebben we weer een nieuw record! Op naar de E30 Summer Meet 2011 * 5 Jaar Jubileum! | |
oYo | donderdag 26 augustus 2010 @ 08:45 |
quote:Leuk, alleen beetje eentonig. Laat die persoon de volgende keer een filmpje maken waarbij de de 6-cilinders ook lekker hoort snorren... Zag ook een e89 er tussen, zelfde kleur als de mijne... Beetje in de minderheid. | |
tha_rizzo | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:16 |
Ik moet binnenkort echt weer onder m'n auto kruipen, maar heb er momenteel 0,0 zin in ![]() Heeft er iemand zin om me moreel te steunen? ![]() | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:18 |
quote:daar zijn we hier voor toch ![]() welke bijzonder leuke klus mag je nu weer doen? | |
Maharbal | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:27 |
quote: ![]() Ik moet in oktober voor APK, en ik weet nu al een aantal kleine dingen die ik voor die tijd moet oplossen. Geen zin, tijd en geld voor op dit moment...dus maar wachten tot eind september ![]() | |
tha_rizzo | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:28 |
Kijken hoe het komt waarom ik brandstof lek (aansluitring, kapotte slang) en veerpoten achter vervangen. Maar het is pokkeweer en heb geen garage en heb echt er even geen zin meer in. Stomme auto ![]() | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:37 |
Ik heb gelukkig een maatje/collega die leeft om te werken ![]() dat werkt positief door op mij ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:46 |
Ik hoop dat ik niet al te veel shit heb met APK. Ik weet in ieder geval: - Uitlaat lek: nieuwe uitlaat - ABS lampje gaat niet aan - nieuw lampje - Accu vastzetten | |
Rekkie | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:47 |
Ik heb 3 dagen een BMW 3 serie tot mijn beschikking.... Ik merk dat ik een fan in wording ben ![]() | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:28 |
quote:we hebben hier te maken met een joyrider neem ik aan ![]() wat voor eentje staat er voor je deur? | |
Rekkie | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:48 |
quote:Joyrider inderdaad, een 316 (van die motor word ik nou niet bepaald 'warm') | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:50 |
quote:snap niet dat ze je niet meteen een 330 meegeven, je moet toch fan worden ![]() | |
Rekkie | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:56 |
quote:Tja..... of in ieder geval een 320d ofzo, aangezien ik had aangegeven dat ik een Diesel rijdert bent qua kilometers. | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 10:59 |
quote:ach, voorderest rijdt het hetzelfde natuurlijk.. dus wel leuk om zo kennis te maken met de auto (ipv even een blokkie om bij de dealer) het vermogen moet je r maar ff bijdenken ![]() | |
Rekkie | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:05 |
quote:True! Mijn volgende auto (over 30k) zou zomaar een BMW kunnen worden ![]() | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:07 |
quote:We begrijpen het ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:30 |
quote:Mwah, de 330 etc. staat vaker op het M-sport onderstel (volgens mij zelfs standaard). Wegligging bij de snellere modellen is dus alleen maar beter. | |
rival | donderdag 26 augustus 2010 @ 11:31 |
quote:daar heb je een goed punt! | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2010 @ 12:16 |
quote:Dat was de 35iS, voorzien van heul veul opties. ![]() Tja, jij wilde niet mee... [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2010 12:18:14 ] | |
oYo | donderdag 26 augustus 2010 @ 14:33 |
quote:Misschien ooit een keertje. iS heeft niet zoveel meer, wat PK's meer, maar dat los je op met Mosselman. Verder een lelijke andere sportkont. Doe mij maar mijn 35i met alle opties mogelijk. Er is weinig wat ik niet heb als optie. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:21 |
quote:Registreer je dan maar eens op het forum. Blijf je een beetje op de hoogte van de ritten e.d. | |
metallicattim | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:37 |
quote:Wat rijd je nu dan als ik vragen mag? | |
oYo | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:19 |
quote:stuur maar ff linkje | |
Hyperdude | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:40 |
quote:Weet eigenlijk niet of een sportonderstel standaard is bij een 330. Staat op mijn uitrustingslijstje als "order options" 226 SPORTS SUSPENSION SETTINGS; dus volgens mij niet als standaard, dat noemen ze nl. "series options". Setje Bilstein B4 kost ongeveer ¤300; dus zoveel hoeft een behoorlijk onderstel niet te kosten voor een E46. ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:11 |
quote:Het ging dan ook om een E90 ![]() Volgens mij hebben de "top" modellen daar vaker een aangepast onderstel, die dan behoort tot de standaarduitrusting. Kan het nu niet controleren, want de configurator doet het niet. Overigens zou ik persoonlijk voor B6 gaan als er al een ander onderstel onder moet, want een B4 is niet veel meer dan standaard. Maar een goed onderstel eindigt natuurlijk niet bij andere shocks ![]() | |
Hyperdude | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:21 |
quote:ff gemist. ![]() Als je al zo´n lelijke E90 koopt, neem dan een 335 ![]() | |
Maharbal | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:37 |
quote:Ja, ik denk niet dat ze een E46 meegeven bij de "joyride" ![]() | |
Bowny | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:39 |
Aaaaaight!!! Ik ben weer ver weg en heb aan jullie gedacht ![]() ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 27 augustus 2010 @ 10:47 |
turq meldtt | |
Mikkie | vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:13 |
quote: ![]() | |
rival | vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:15 |
quote:LOL ![]() dat papiertje erbij ![]() ![]() | |
Maharbal | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:42 |
quote:Haha, fantastisch ![]() | |
Hyperdude | zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:52 |
Hoeveel kms gaan bougies eigenlijk mee? Volgens boekje iedere inspectie II; dat is dan max. 50000 kms. toch? Lijkt mij eigenlijk een beetje weinig. E46 330i met NGK BKR 6E QUP @plaatje van Bowny; waar is da? [ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 28-08-2010 13:13:00 ] | |
tha_rizzo | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:00 |
Bowny ![]() @ Hyper, ik heb geen idee. | |
justmattie | zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:07 |
quote: ![]() | |
Bowny | zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:52 |
Bangkok, m'n vaste hotel vanwege het uitzicht ![]() | |
justmattie | maandag 30 augustus 2010 @ 19:42 |
Even een post van een ander forum...![]() Wat vinden jullie van deze kleur ![]() | |
Hyperdude | maandag 30 augustus 2010 @ 19:42 |
Goed plan dat die folie er ook weer af kan denk ik dan. ![]() | |
Mikkie | maandag 30 augustus 2010 @ 20:05 |
quote:Dan heb je lef. Maar zoals Hyperdude zegt: goed dat die folie er vanaf kan. Wel een vette bak verder natuurlijk, zo'n M5 ![]() | |
Anne | maandag 30 augustus 2010 @ 20:07 |
Gatverdamme. Het is precies een markeerstift kleur ![]() | |
justmattie | maandag 30 augustus 2010 @ 20:29 |
Ik vind het wel iets hebben om in zo'n auto te rijden ![]() ![]() | |
YoshiBignose | maandag 30 augustus 2010 @ 20:34 |
Het valt in ieder geval op ![]() | |
Bowny | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:19 |
Hey gasten, ik heb hier in Thailand knippers voorzijde gezien voor ~30 euri.......goedkoop? Imitatie, maar boeit dat? ![]() | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:22 |
quote:Voor de E36 (coupe en sedan) kan ik alle soorten en kleuren knippers vinden voor minder dan 30 euro.... maar had jij niet een E46? dan weet ik het niet ![]() | |
Bowny | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:30 |
OK! Dan regel ik ze eventueel wel een keer bij jou! ![]() ![]() Zag ook complete E39 units voor 100 euri ![]() | |
Mikkie | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:45 |
quote:Dan is het nog niet goedkoop. HL-automotive heeft imitatie liggen voor twee tientjes ![]() | |
Bowny | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:53 |
Hoeveel kosten units voor de achterzijde (E46)? | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:58 |
quote:ik was vergeten dat je alleen hier in nederland naar marktplaats.nl kan surfen ![]() klik | |
Mikkie | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:09 |
quote:Ligt er een beetje aan welke je wil. Ik heb de facelift-look voor PFL-modellen in de normale variant gisteren voor 75 euro gezien en de LED-variant voor 120 euro. Dus dan heb je een indicatie ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:21 |
De rijeigenschappen van andere auto's zijn soms schrikbarend slecht in vergelijking met bmw. Ik moest gisteren met een citroën C4 op pad. Dat ding is gewoon bijna gevaarlijk. gigantische rukken aan het stuur met een klein beetje water. Auto begint bijna te springen met een paar hobbeltjes. Geen gevoel met de weg, geen gevoel in de pedalen en je moet flink roeren als je hem in een versnelling wilt krijgen. | |
Alicey | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:27 |
Tja, als je opeens iets anders rijdt en het probeert te berijden als een BMW lig je als je even niet oplet zo in de berm inderdaad. ![]() | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:30 |
quote:RWD > FWD ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:00 |
Nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn bolide me afgelopen zondag ook een paar keer bijna verraste. Op een weg met flinke spoorvorming, waarbij de sporen volstaan met water, is het toch oppassen geblazen; voor je het weet wijk je opeens van je rechte lijn af. | |
Maharbal | dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:34 |
Moet je je voorstellen hoe 't in een E30 is, zonder enige vorm van electronische hulpmiddelen ![]() Als het nat is, dan let ik echt verschrikkelijk goed op en doe ik geen rare dingen. Laatst gewoon bij het wegrijden wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300, puur omdat ik net een beetje te vroeg te diep op het gas ging (let wel, dit was gewoon redelijk normaal wegrijden). Ook in bochtjes, iets te scherp insturen of een fractie van een seconde te vroeg op het gas, en het kontje kwispelt. Kan leuk zijn, maar niet altijd ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:31 |
Eh, 6.300 toeren bij 'redelijk normaal' wegrijden? ![]() | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:36 |
quote:tsjah als je bv op wanli banden rijdt vind ik dat niet gek ![]() of als je in zijn 1 zit ![]() met de 316 glij ik alle kanten op, vanwege het schoeisel.... dan hou ik de 325 beter op de weg, die staat op uniroyal! ![]() | |
Maharbal | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:41 |
quote:"Ik had wheelspin van 3.000 toeren tot 6.300" Je kent het fenomeen wheelspin? Dat betekent dat je wieltjes spinnen (en je motor meer toeren blijft maken), terwijl jij (bijna) stilstaat. quote:Liggen gewoon netjes uniroyals achterop. | |
Turquaz52 | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:53 |
Ik kan niet eens harder dan 40 met regen, omdat me achteras verschrikkelijk uitgelijnd is. Lees: niet uitgelijnd dus.. ![]() | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:58 |
quote:ja en je kan bij de achterwielen natuurlijk zoveel verstellen ![]() | |
Mikkie | dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:14 |
quote:Shit. Ik moet nog aan m'n uitgebreide E46-ervaring beginnen, maar als ik het goed begrijp ga ik dus nooit meer van BMW af stappen? ![]() | |
daNpy | dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:41 |
quote:Volgens mij 100k; 25k oil service 50k Insp 1 75k oil 100k insp 2 125k oil etc. | |
YoshiBignose | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:46 |
quote:Nooit meer, tenzij het financieel niet zo lekker meer gaat ![]() Kent iemand het bandenmerk champiro? Dat is nog erger dan wanli in de regen denk ik. | |
Mikkie | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:52 |
quote:Mwoah, het gaat nu financieel ook al niet geweldig dus ach ![]() ![]() | |
rival | dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:56 |
quote:ken ik, is inderdaad waardeloos. echter zo slecht als wanli vind je geen band ![]() ![]() | |
SingleCoil | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:38 |
vraagje: mijn 13 41 1 727 729 is kapot, er zit een scheurtje in. NU is dat wel netjes gedukteept, maar ik wil er toch een nieuwe op hebben. Wie weet waar je zoiets kunt bestellen? Overal gezocht maar geen goede link kunnen vinden. Voor de niet-ingewijden: nummertje 12 hiero: http://bmwfans.info/parts(...)ume_air_flow_sensor/ | |
YoshiBignose | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:45 |
quote: ![]() ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:54 |
quote:Dat zou goed kunnen kloppen. Alleen ververs ik de olie wat sneller dan iedere 25000 km. Doe ik de bougies ook maar bij 75K; mooi tussen de 50 en 100K kms. in. ![]() | |
metallicattim | dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:31 |
quote:Wat dacht je van de BMW Dealer ![]() | |
SingleCoil | woensdag 1 september 2010 @ 07:41 |
Ja, dat was mijn idee ook.Maar het gaat me meer om het algemene principe: waar kun je het beste BMW parts bestellen? Ik kan de partnummers wel opzoeken maar waar kun je op partnummer bestellen? | |
piekartz87 | woensdag 1 september 2010 @ 12:14 |
quote:ik voel me veiliger in mijn E30 van tientallen jaren oud dan in die vrij nieuwe C4. uiteraard glijd een E30 behoorlijk snel vooral aan de achterkant. Maar je voelt tenminste wat de auto doet. in een citroën heb je dat totaal niet. Ik durf zelfs te stellen dat het de minst leuke auto is (qua rijeigenschappen) waar ik ooit in heb gereden. Maargoed dan blijf ik maar gewoon bij bmw he, het is niet anders ![]() | |
Xtr3mE | woensdag 1 september 2010 @ 12:58 |
mikkie waar blijven je e46 pics ? ![]() | |
Oksel | woensdag 1 september 2010 @ 13:13 |
Binnenkort de winterbandjes er weer onder, en grote beurt. Zal wel weer prijzig worden. En dan op zoek naar een set alu velgen (origineel BMW) met zomerbanden (runflat). | |
#ANONIEM | woensdag 1 september 2010 @ 13:26 |
Runflat? Zou je dat wel doen? Ik heb ze er ook onder. Ze hebben nog volop profiel, dus ik laat het lekker zo, maar er zijn massa's mensen die ze eraf hebben gehaald en vervangen door 'normale' banden. Schijnt een aanzienlijke verbetering op te leveren. Bij de Z4 althans. | |
Mikkie | woensdag 1 september 2010 @ 15:34 |
quote:Hij staat nog bij de garage te wachten op het kenteken ![]() | |
metallicattim | woensdag 1 september 2010 @ 15:50 |
quote:Alleen bij de Dealer kun je op partnummer ( ETK nummer ) bestellen. Jje kan ook op www.winparts.nl kijken, daar zoek je op kenteken. ( via mij kun je daar 20% korting krijgen ). | |
SingleCoil | woensdag 1 september 2010 @ 15:57 |
quote:Bij winparts word ik gek, ik heb een uur rond zitten klikken maar een simpele slang kun je daar niet vinden. En gewoon zoeken op partnummer gaat daar ook niet...nou ja, de dealer had 'm op voorraad... | |
metallicattim | donderdag 2 september 2010 @ 13:55 |
Dealer is ook gewoon beter ![]() | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 14:38 |
quote:Je werkt bij de dealer? ![]() | |
metallicattim | donderdag 2 september 2010 @ 16:11 |
Hehe nee, maar kom er wel net zo vaak dat het lijkt alsof ![]() | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 16:14 |
Waarom denk je dat de dealer gewoon beter is? ![]() | |
Sounddragon | donderdag 2 september 2010 @ 16:27 |
De dealer is altijd beter, omdat ze daar al jarenlang tot in den treure dezelfde problemen bij dezelfde auto's oplossen, ervaring, knowledge dat soort kreten ![]() Het jammere is dat ze altijd de dikke vette hoofdprijs vragen ![]() | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 16:29 |
quote:Maar zijn de onderdelen ook heel veel beter? ![]() ![]() | |
Sounddragon | donderdag 2 september 2010 @ 16:32 |
quote:Mjah, daar zijn de meningen vaak over verdeeld; ik denk dat dat per onderdeel verschilt; een hoop dingen komen bij gezamelijke fabrikanten vandaan, en dan verschilt alleen het logo op het doosje, maar als pasvorm e.d een issue is, is origineel vaak beter vind ik ![]() | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 16:33 |
Het hangt er vanaf dus. ![]() | |
Sounddragon | donderdag 2 september 2010 @ 16:34 |
jep. | |
SingleCoil | donderdag 2 september 2010 @ 16:37 |
ja, om een slangetje te leveren heb je wel heel wat ervaring en knowledge nodig natuurlijk. Iets anders dan: Veelvoudig falen! Vanmiddag stond de thermometer van mijn E36 ineens in het rood. Dat was vlak voordat ik mij realiseerde dat het koelwater gisteren ook wel wat laag stond. Met de kachel op 10 nog doorgereden maar uiteindelijk toch maar besloten te stoppen, het tankstation ging ik niet halen. Dus op een pechhaven gezet, motor uit, kachel hoog, ventialtor hoog, motorklep open en wachten tot 'ie wat afgekoeld was. Ik moest nog een kilometer of 10 naar de dichtsbijzijnde pomp. Na een half uur zakte de temperatuur iets, dus ik dacht, ik geef 'm nog 5 minuten en dan rij ik naar de pomp. Starten: accu leeg. Logisch: dynamo en accu net helemaal nieuw meer, licht en blower aan, ik denk zelfs achterruitverwarming ook. Dus de ANWB maar gebeld. Die waren er een half uurtje later, knul vult water, ontlucht en starthulp: hup, weer draaien. Naar de pomp gereden: temperatuu loopt weer op. Knul checkt en concludeert: thermostaat zit vast. Belt een collega, die is er 5 minuten later. Collega checkt, zegt dat thermostaat prima is maar dat er nog lucht inzit. Hij ontlucht opnieuw, nu staat de temperatuur goed. Maar hij merkt op: ventilator draait niet goed. Viscose koppeling kapot. Hij maakt terplekke een McGyver met een ijzerdraadje, nu draait de ventilator ook weer goed. Uurtje later dan gepland dus weer op de weg, alles weer OK. Hulde aan de wegenwacht! | |
YoshiBignose | donderdag 2 september 2010 @ 16:37 |
De dealer is dus niet altijd beter... wel altijd duurder @SingleCoil: standaard E36 kwaaltje ![]() | |
metallicattim | donderdag 2 september 2010 @ 16:57 |
Dat de dealer altijd duur(der) is, is hele grote bullshit. Tuurlijk zijn veel delen duur, maar neem bv. een iS-lip voor de E30, hoeveel kosten die 2e hands? 80-100 euro? Wat kosten ze bij de dealer nieuw? 110 euro! Ik bestel zo goed als altijd alles nieuw bij de dealer omdat die delen gewoon 100% passen en werken. Neem nog een voorbeeld, de immitatie hardyschijven van 3 tientjes ( dealerprijs 5/6 tientjes ), die vallen er na 3 maanden bijna vanzelf weer onderuit omdat ze gewoon te week o.i.d. zijn. De meeste delen op de E30 worden nu pas voor een 1e keer vervangen, dat betekent dus dat ze 20+ jaar meegegaan zijn, ben ZEEEEEER benieuwd hoe alle immitatie delen dit volhouden ![]() Uiteraard bestel ik een Sachs koppelingssetje bijv. ook gewoon bij de automaterialenzaak, want het is exact dezelfde set en het scheelt dik 150 euro. zoals sounddragon al zegt, verschilt dan alleen het logo op de doos. Mijn E30 is daarom wel bijna 10K waard door al die originele vervangingsdelen ![]() | |
piekartz87 | donderdag 2 september 2010 @ 17:21 |
een maat van mij had dat probleem ook met de viscofan in zijn e36. idd bekend kwaaltje | |
Hyperdude | donderdag 2 september 2010 @ 17:24 |
Ben ook een voorstander van origineel BMW.![]() Maar wel met rode EBC blokkies natuurlijk. ![]() | |
SingleCoil | donderdag 2 september 2010 @ 17:39 |
De vicsokoppeling is nu "gerepareerd" door een ijzerdraadje om het asje en om de rotorbladen van de fan te doen. Het effect is dus dat 'ie het nu altijd doet, en niet alleen als de visco-koppeling "aan" slaat. Nu kost een nieuwe visco koppeling bij BMW 140 eur en bij de OEMmer 65 (sic!), en mijn ![]() ![]() | |
Hyperdude | donderdag 2 september 2010 @ 17:41 |
Als je al geen geld meer in een nwe. viscokoppeling wilt steken kan je je McGyver mobiel dan niet beter verkopen? ![]() | |
SingleCoil | donderdag 2 september 2010 @ 17:44 |
hoezo? Hij rijdt verder prima, min of meer, en er zit nog een jaar APK op. Dus als ik geld uit moet geven dan leiver aan iets waar je wel echt iets van merkt, nieuwe schokdempers bijv. | |
YoshiBignose | donderdag 2 september 2010 @ 17:46 |
quote:Je maakt nu allemaal opmerkingen over de kwaliteit en niet over de prijs. Ik snap ook wel dat origineel meestal beter is en vooral beter past, maar ik weet ook dat de dealer gewoon 9 van de 10 keer niet de goedkoopste manier is om aan je onderdelen te komen. | |
Hyperdude | donderdag 2 september 2010 @ 17:49 |
Ding hoort mi. gewoon te werken; het is geen Daewoo met drie kleuren deuren of wel? ![]() Maar hoeveel brandstof zou zo'n visco koppeling eigenlijk schelen tov. een continu draaiende fan? | |
SingleCoil | donderdag 2 september 2010 @ 18:01 |
Het is geen deawoo, dat met die drie kleuren ligt genuanceerd. Hoeveel brandstof scheelt het dan? | |
Hyperdude | donderdag 2 september 2010 @ 18:19 |
quote: ![]() Heb geen idee hoeveel verbruik dat scheelt. edit: hiero hebben ze het over 1%. http://www.behr.de/internet/behrmm.nsf/lupgraphics/Verbrauchsreduzierung_bei_Nutzfahrzeugen_durch_Visco-Luefter_und_-Wasserpumpen.doc/$file/Verbrauchsreduzierung_bei_Nutzfahrzeugen_durch_Visco-Luefter_und_-Wasserpumpen.doc maar dat gaat over vrachtwagens ed. | |
Maharbal | donderdag 2 september 2010 @ 18:50 |
quote:Je vergeet alleen 1 ding: door het feit dat jij al waarschijnlijk bijna 10k aan nieuwe BMW onderdelen hebt besteld bij dezelfde dealer, krijg jij kortingen die oplopen tot 30/40%. | |
Xtr3mE | donderdag 2 september 2010 @ 21:55 |
de achterkant ietjes 'opgefrist'![]() | |
metallicattim | donderdag 2 september 2010 @ 21:56 |
@Maharbal: Ten 1e: I wish... ik krijg maximaal 20% Ten 2e: Als ik prijzen vergelijk, doe ik dit altijd zonder korting ( dus die 110 euro gaat nog een kleine 15 euro vanaf voor een iS-lip ) Ten 3e: Mn dealeruitgaves zitten op dit moment tot op het dubbeltje precies op: ¤4288,03, zit dus pas op de helft ![]() Wel nog 2 opmerkingen, dit is verspreid over 4,5 jaar en er zitten een aantal uitgaves dubbel in vanwege de inbraak van 2 maanden terug, dus toen moest ik nieuwe onderdelen bestellen zoals een nieuw stuur en instaplijsten, dat was alweer voor 500 euro samen... Maar dat betaald de verzekering. | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 22:01 |
quote:Wat heb je er aan gedaan? Het ziet er wel strak uit. | |
Xtr3mE | donderdag 2 september 2010 @ 22:06 |
m3 lip en facelift model lichten in de kofferbak.. de mijne waren bijna zwart waar ze wit moesten zijn.. :/ voor (niet mijn auto) http://upload.wikimedia.o(...)_Coup%C3%A9_rear.jpg | |
Alicey | donderdag 2 september 2010 @ 22:10 |
quote:Dan heeft het wel effect gehad. ![]() | |
YoshiBignose | donderdag 2 september 2010 @ 23:12 |
quote:Yay ![]() ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 3 september 2010 @ 00:00 |
nu moet je wel een pic posten hé ! | |
Mikkie | vrijdag 3 september 2010 @ 01:48 |
quote:Dat dus! Al moet ik dat natuurlijk niet te hard roepen ![]() | |
Alicey | vrijdag 3 september 2010 @ 08:31 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Alicey op 03-09-2010 08:34:25 ] | |
nelisb | vrijdag 3 september 2010 @ 08:32 |
quote:Op fok wel waarschijnlijk. | |
daNpy | vrijdag 3 september 2010 @ 11:50 |
Als je bij de autom. zaak remschijven haalt voor een E30 krijg je ook gewoon een Brembo doos met inhoud, en erg duur is het niet ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 september 2010 @ 12:01 |
quote:Oeps, ik dacht dat ik dat al gedaan had maar dat was een ander forum ![]() ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 3 september 2010 @ 12:56 |
Staat wel beter ja ! trouwens je kenteken is vies ![]() En ik heb deze combo ook op een ander forum gezien (beetje het idee daar gejat eigenlijk ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 september 2010 @ 13:02 |
Was ik dat ook niet dan? ![]() ![]() M'n kenteken is niet vies, dat zijn je lenzen ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 3 september 2010 @ 13:46 |
Ik heb anders een hoop E46 coupe's gezien op mijn vakantie bestemming deze zomer, reden daar stuk of 10-15 (!) met verschillende afkomsten. Populaire jeugd bestemming, dus wat wil je anders ![]() Heb je serieus met die brede zomer banden de vorige winter doorgebracht? -.- | |
Alicey | vrijdag 3 september 2010 @ 14:08 |
Omdat de jongens vandaag geen eten nodig hadden, besloot ik om zelf maar iets te halen. Omdat ik geen zin had om het dorp in te gaan en er tegenwoordig op het bedrijventerrein een snackbar zit, werd dat het dus. De snackbarhouder begroette me met een "Wat een nette dame! Maar dan wel iedere dag met zo'n scheur-BMW". Wat moet ik nou met dat soort opmerkingen? ![]() | |
daNpy | vrijdag 3 september 2010 @ 14:48 |
Stille wateren.... ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 3 september 2010 @ 15:12 |
quote:Je loopt naar je auto, haalt de krik er uit en verbouwt even z'n smoelwerk. Bijvoorbeeld. Of je lacht vriendelijk en rekent je snacks af. Omdat je in een 5 rijdt is optie 2. meer voor de hand liggend. | |
Alicey | vrijdag 3 september 2010 @ 15:18 |
Gelukkig maar. Ik heb voor optie 2 gekozen. ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 3 september 2010 @ 15:29 |
laten we wel eerlijk wezen, de E34 heeft wel een bad ass maffia uitstraling ![]() | |
Alicey | vrijdag 3 september 2010 @ 15:31 |
quote:Da's ook weer waar. ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 3 september 2010 @ 17:03 |
Iemand nog een nwe 118i voor "weinig"? [TK] BMW 1-serie 7 weken oud. BMW heeft die gast gewonnen met een kraslot. ![]() | |
YoshiBignose | vrijdag 3 september 2010 @ 18:02 |
quote:Het was een hel. Paar keer geduwd moeten worden door mensen met fiat panda die me keihard uitlachten. Paar keer 180 graden gestaan. Volgende keer maar winterbanden aanschaffen, want al dat pekel was ook niet goed voor mijn mooie velgjes ![]() | |
Xtr3mE | vrijdag 3 september 2010 @ 22:43 |
ja dat dacht ik al ! vandaar mijn vraag, ben nu ook alvast aan het het kijken voor set winterbanden. | |
Mikkie | vrijdag 3 september 2010 @ 22:56 |
quote:Daar ben ik ook wel bang voor ja. Geen schade gereden met de 180 graden-ongelukjes? Ik heb nog een set winterbanden, maar gezien het profiel kan ik daar nog hooguit iets van 5 à 10k km's mee vooruit, dus da's één winter... | |
YoshiBignose | vrijdag 3 september 2010 @ 23:42 |
Nee, was op de A10 toen er een gigantische sneeuwstorm kwam. Weg was gewoon puur ijs. Iedereen ging 30, ik bewoog het stuur niet eens op een recht stuk en ging een rondje. Het zijn echt geen geintjes meer en dat ga ik niet nog een keer meemaken ![]() ![]() | |
Alicey | zaterdag 4 september 2010 @ 15:37 |
Volgende winter gooi ik er ook winterbandjes onder. Inderdaad, dat anderen je moeten aanduwen. ![]() | |
Mikkie | zaterdag 4 september 2010 @ 16:43 |
quote:Kun je toch beter FWD hebben, dan maak je geen 180 ![]() ![]() Overigens staat de auto inmiddels op kenteken en heb ik er al wat aan geknutseld ![]() | |
SingleCoil | zaterdag 4 september 2010 @ 17:58 |
...maar pheauteau's...? | |
Mikkie | zaterdag 4 september 2010 @ 18:02 |
quote:Hebben we nog niet. Of nouja, heb ze wel, maar zijn verouderd, moet nog nieuwe maken ![]() | |
Xtr3mE | zaterdag 4 september 2010 @ 18:33 |
ik heb ze al gezien ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 september 2010 @ 20:38 |
Mijn laatste bon dateerde uit 2001, meen ik (kan ook 2002 zijn). Ik zal het 10-jarig jubileum echter niet halen. ![]() | |
Maharbal | zondag 5 september 2010 @ 12:02 |
Haha. Vertel ![]() | |
YoshiBignose | zondag 5 september 2010 @ 13:17 |
Ik heb ook al een tijdje niks binnen gehad ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | zondag 5 september 2010 @ 16:32 |
Ik had er laatst nog eentje van 190 euro en dat was nota bene met m'n oude auto ![]() | |
Alicey | zondag 5 september 2010 @ 19:37 |
quote: ![]() Op een serie trajectcontrole na is het de laatste tijd rustig vanuit Leeuwarden.. | |
Alicey | zondag 5 september 2010 @ 19:37 |
Picca van mijn bimmer, ook voor in de OP. | |
Mikkie | zondag 5 september 2010 @ 20:25 |
Hmmm, ik begin te twijfelen of ik m'n BMW niet toch misschien iets lager ga leggen met een Eibach Pro Kit... kost niet de hoofdprijs maar zou het uiterlijk wel goed doen. Helaas moeten er dan eigenlijk wel 17 of 18" inch velgen onder om het af te maken, en dan wordt het alsnog duur ![]() | |
YoshiBignose | zondag 5 september 2010 @ 21:02 |
Onder een E46 coupe hoort sowieso 17 of 18 inch ![]() | |
Xtr3mE | zondag 5 september 2010 @ 21:39 |
Hij heeft een sedan ![]() Ik zit trouwens met hetzelfde idee. veren zijn rond 160, maar met vervangen + uitlijnen komt het gauw rond de 350.. | |
Mikkie | maandag 6 september 2010 @ 01:46 |
quote:Dat dus. Telt aardig op, en mezelf kennende ben ik na de verlaging niet helemaal tevreden en wil ik toch ook de andere velgen. En dat is het niet alleen, maar er staat me ook iets van bij dat die grotere banden van rond de 18" meestal toch echt een categorie duurder dan zijn dan doorsnee 16" exemplaren, dus het is niet alleen de aanschaf maar ook het plaatje erna. quote:Ik studeer nog, m'n leven, wat doe je?! ![]() Scheelt overigens dat ik een sedan en geen coupé heb, zoals Xtreme al zei ![]() | |
Bowny | maandag 6 september 2010 @ 05:03 |
Damn, ik mis m'n waggie ![]() Zit en zie de hele tijd Toyota's en Honda's......gisteren zag ik dan even een Golf VI GTI en dan denk je echt "VET!" ![]() Moet dan wel zeggen dat de Camry's hier wel dik zijn ![]() ![]() ![]() | |
SingleCoil | maandag 6 september 2010 @ 08:02 |
quote:vergissing | |
YoshiBignose | maandag 6 september 2010 @ 09:55 |
quote:Ah oke, dan kan 16 inch wel. Ik reed in een E36 met 15 inch tijdens m'n studie dus je hebt het al goed ![]() | |
Mikkie | maandag 6 september 2010 @ 10:47 |
quote:Haha precies, ik hoef me al niet te schamen denk ik ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 september 2010 @ 12:36 |
quote:Na correctie 94 waar 90 is toegestaan. Gemeten op de A2, Utrecht - Den Bosch, ter hoogte van Enspijk (gemeente Geldermalsen). | |
Mikkie | maandag 6 september 2010 @ 12:38 |
quote:Ze zouden je het rijbewijs moet afnemen, crimineel! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 6 september 2010 @ 12:41 |
quote:Als het is waar ik denk dat het is, heb ik me nog heel netjes gedragen. Er is een heel stuk A2 waar niet aan de weg gewerkt wordt en je desondanks slechts 90 mag. Er is echter geen hond die zich daaraan houdt. | |
Mikkie | maandag 6 september 2010 @ 12:42 |
quote:Dan hebben ze er geheid dus nog een hoop meer aangenaaid. "Verkeersveiligheid" hè ![]() | |
piekartz87 | maandag 6 september 2010 @ 21:52 |
quote:trajectcontrole? waar :p | |
Alicey | dinsdag 7 september 2010 @ 08:04 |
quote:Rotterdam. Normaal gesproken is het rond de spits zo druk dat je toch gemiddeld niet harder kunt dan 80 km/h, maar in vakanties ligt dat wel eens anders. Als je er dan niet teveel op let, dan heb je zo een Leeuwarder kwartet. ![]() | |
piekartz87 | dinsdag 7 september 2010 @ 10:34 |
quote:oh zo, ja klopt. ik heb er laatst nog 1 gehad. 75 euro. | |
Alicey | dinsdag 7 september 2010 @ 10:40 |
quote:Zo hoog heb ik ze van de trajectcontrole gelukkig nog niet gehad. Maar dat wordt buiten de trajectcontrole vast wel weer een keer gecompenseerd. ![]() | |
Mikkie | dinsdag 7 september 2010 @ 10:43 |
quote:Het is vooral lullig als je ze vergeet. Ik had dat op de A12 een paar maanden terug, hele weg 180-190 gereden (kwam vanuit Koblenz en moest 's nachts ook weer terug ![]() ![]() ![]() | |
SingleCoil | dinsdag 7 september 2010 @ 12:35 |
Tja, daar ben ik ook een keer ingetrapt, bij Arnhem. Lekker doorgereden, vervolgens een briefje uit Leeuwarden ter waarde van 180 euro... | |
#ANONIEM | dinsdag 7 september 2010 @ 12:39 |
Achterop de bekeuring staat een telefoonnummer waar ik de foto op zou moeten kunnen vragen. Net gebeld: "dit telefoonnummer is niet in gebruik". ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-09-2010 12:39:27 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 7 september 2010 @ 12:58 |
quote:Even een ander nummer gebeld. Daar werd me verteld dat het wel het goede nummer is, maar dat het vanochtend overbelast was. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 7 september 2010 @ 13:06 |
ben ik nu subaru wanabee, omdat ik mijn 18ers goud gespoten heb? ![]() staat wel uberrrr vet ![]() | |
metallicattim | dinsdag 7 september 2010 @ 13:35 |
Ik krijg binnenkort nog fanmail uit Duitsland ben ik bang... Bij terugkomst van BMW Paul's Bauernhof, kwamen we over een snelweg die normaal 120/130 is maar opeens 80 en daarna zelfs 60 wordt i.v.m. een bocht in de weg, daar waar het 80 werd stond ook meteen een flitsert... Ben benieuwd hoeveel het wordt... Ergste eraan is dat mn vriendin daar de week ervoor wss ook geflitst is rond 05:00 toen we terug kwamen van Wacken, ik lag te slapen en ze vertelde me dat ze een flits gezien had, dus ik kan me weer lekker voor gaan bereiden op leuke fanmail... | |
piekartz87 | dinsdag 7 september 2010 @ 15:33 |
quote:ik verwacht er ook nog wel 1 uit duitsland. 50 km/u te hard. waar je 80 mag. weet zeker dat ik geflitst ben want het was een flinke flits. was in juli en nog niks gekregen. | |
metallicattim | dinsdag 7 september 2010 @ 16:20 |
Ja dat kan wel wat langer duren natuurlijk, mijne waren van 8 augustus en 14 augustus. | |
YoshiBignose | dinsdag 7 september 2010 @ 17:17 |
50 km/u te hard is in Duitsland maar iets van 100 euro. In geval van wegwerkzaamheden weet ik het niet. | |
piekartz87 | dinsdag 7 september 2010 @ 17:41 |
oja, kom er ook achter net dat ik geen beginnend bestuurder meer ben :p niet dat ik moeite had met punten of wat dan ook maargoed. | |
Hyperdude | dinsdag 7 september 2010 @ 18:42 |
quote:Als je nog geld overhebt na alle boetes ![]() http://cgi.ebay.de/Origin(...)&hash=item27b4b45147 ![]() Of je koopt een Stinger; geen boetes meer ![]() | |
Mikkie | dinsdag 7 september 2010 @ 18:53 |
quote:Een Stinger is nogal buiten de prijscategorie, maar een goedkoper wekkertje zou niet verkeerd zijn inderdaad ![]() Overigens is je link van ebay helaas met winterbanden die nog één seizoen goed zijn, dus dat wordt 'm niet helemaal. Maar ebay is wel de moeite waard om in de gaten te blijven houden; op marktplaats zitten echt alleen maar afzetters. ![]() ![]() http://cgi.ebay.de/BMW-Al(...)&hash=item3cb05d7319 Deze vind ik niet eens zo verkeerd, al zijn ze nog niet helemaal mijn smaak. http://cgi.ebay.de/BMW-e4(...)&hash=item336073d214 Ook leuk, maar geen geweldig profiel dus binnen een jaar weer nieuwe slofjes eronder... = ¤ ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Mikkie op 07-09-2010 19:05:36 ] | |
Hyperdude | dinsdag 7 september 2010 @ 19:02 |
Ik bedoelde de velgen. ![]() Tot nu toe. ![]() 18 Inch kan ook prima; maar zou ik niet doen voor winterbanden; duurder en minder goede eigeschappen. Zelf vin ik met standaard BMW-sport onderstel het verschil tussen 17 en 18 Inch eigenlijk vrij klein. Qua comfort is 18 inch no problemo. 330 kan alleen met 17 Inch of groter; geen ervaring met 16 duims ed. Die velgen in je ebay link vind ik ook wel aardig; maar meerspaaks vind ik zelf wat subtieler. In die Felgenkatalog link hierboven staan vrijwel alle originele BMW velgen met plaatjes [ Bericht 5% gewijzigd door Hyperdude op 07-09-2010 19:08:21 ] | |
Mikkie | dinsdag 7 september 2010 @ 19:13 |
Waarom tweedehands banden weggooien? Je kunt ze toch laten controleren? En ik zou de velgen sowieso zelf willen gaan halen, gewoon om een indruk te krijgen. En ik denk dat 18" weer zo oncomfortabel wordt, terwijl ik dat juist wel belangrijk vind. Ik wil leuk kunnen cruisen en niet m'n auto uit stuiteren ![]() Overigens, is het niet zo dat wanneer je grotere banden erop legt, je kmteller enzo ook niet meer klopt? Dat zou je dus ook moeten gaan aanpassen? Is allemaal wel erg veel werk voor een setje velgen, terwijl ik nu prima velgen + banden heb. Winterbanden op stalen velg erbij, ik vind het voorlopig wel prima denk ik. ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 7 september 2010 @ 19:31 |
Ik wil alleen maar verse Michelin PS2 onder de wagen, alle andere meuk gaat in de shredder. ![]() Maar serieus; tweedehands banden kan wel, maar ik vertrouw ze niet. Ik laat ook elk jaar balanceren en iedere 2 jaar (bij nieuwe banden)uitlijnen = geen trillingen. Maar de meeste mensen vinden dat vast overdreven. Je begon zelf over andere wielen. ![]() ![]() | |
Hyperdude | dinsdag 7 september 2010 @ 19:32 |
dubbel ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 september 2010 @ 10:37 |
Mijn E46 remt niet goed meer. Hij schiet naar rechts. Had ik al eerder gehad toen bleek de remklauw of tang ofzo niet goed te zijn. Die blijft klem zitten zeg maar, toen gereviseerd, nu is het weer terug. Dus dat wordt remklauw veravangen??? Wat kost dat? Is dat beter om beide voor direct te doen? | |
Turquaz52 | woensdag 8 september 2010 @ 11:14 |
quote:als het gaat om rem onderdelen (klauwen, blokken, schijven etc.) Altijd links&rechts vervangen. | |
daNpy | woensdag 8 september 2010 @ 11:41 |
Besparen is voor Volvo rijders ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 8 september 2010 @ 12:52 |
maar ik heb nog geen antwoord op mijn vraag ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 september 2010 @ 13:02 |
quote:Waarom zou je een BMW eruit wilen laten zien als een Subaru? Dat is alsof je kaviaar koopt en dan probeert om het te laten smaken naar een hamburger. | |
Turquaz52 | woensdag 8 september 2010 @ 13:17 |
quote:ik wil hem niet op een sub laten lijken... goud past wel onder wit... vind ik. | |
#ANONIEM | woensdag 8 september 2010 @ 13:23 |
quote:Mja, we weten ondertussen wel eenb eetje wat jouw gevoel voor smaak behelst... | |
SingleCoil | woensdag 8 september 2010 @ 14:29 |
zegt de man met de Z4...graag de nek ook even wat uitscheren,kapper... ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 september 2010 @ 14:56 |
![]() | |
#ANONIEM | woensdag 8 september 2010 @ 15:22 |
Liever kapper dan kamper SC. ![]() | |
tha_rizzo | woensdag 8 september 2010 @ 15:48 |
Gaan we alweer? Overigens ben ik 't wel met de kapper eens. | |
SingleCoil | woensdag 8 september 2010 @ 15:49 |
quote:een behoorlijke vergissing, kampers rijden namelijk in een... SPOILERmaar dat zeg ik hier natuurlijk niet ![]() | |
Mikkie | woensdag 8 september 2010 @ 16:55 |
Eén van jullie ervaring met witte knipperlichten met Silvervisions? Het ziet er leuk uit hoor, maar wil je het goed doen dan moet je alle vier de lampjes vervangen en ben je weer vier tientjes kwijt ![]() ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 september 2010 @ 17:01 |
Heb ik ook gedaan en als je helemaal goed wilt doen de zijknipperlichten ook nog. Die heb ik echter nog gewoon oranje, zijn kleiner formaat lampjes. Je merkt zeker wel verschil hoor, die spiegeleieren zie je overal ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | woensdag 8 september 2010 @ 17:15 |
quote:Ja je ziet wel echt het verschil inderdaad, maar toch. Om nou te zeggen dat ik het heel storend vind, nee, dat niet. ![]() ![]() Vooral bij de achterlichten irriteert het me amper. Bij de voorlichten wat meer, maar ja, ik heb ook weinig zin om weer met die knipperlichten te gaan klungelen. Vooral rechtsvoor was een crime de vorige keer, koplampunit ook nog wat los moeten schroeven alvorens ie vastklikte ![]() Je kunt trouwens meer foto's zien op m'n Portalaccount ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 8 september 2010 @ 17:26 |
Ah PFL voorkant met FL achterkant ![]() | |
Xtr3mE | woensdag 8 september 2010 @ 18:47 |
SV's: gewoon doen ! heb ik ook en is gewoon beter =) Ook de zijkanten heb ik vervangen (als je toch bezig bent...) | |
Bowny | woensdag 8 september 2010 @ 19:08 |
quote:Een donkergrijze E46 vind ik echt prachtig, maar ik hoop echt dat je er ooit een maatje groter onder zet. Blijft natuurlijk jouw smaak en geld ![]() Dat je er veel plezier aan mag beleven (twijfel ik niet aan)! | |
Mikkie | vrijdag 10 september 2010 @ 00:02 |
quote:Mwoah, alleen de FL units hè ![]() quote:Ik heb ze al gekocht. ![]() ![]() ![]() quote:Dat plezier komt wel goed ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Gkhn | vrijdag 10 september 2010 @ 13:01 |
Weet iemand nog een e30 320i/325i cabrio te koop staan ergens? Het liefst type 2 maar type 1 mag ook ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 10 september 2010 @ 13:09 |
quote:djees...waar zou je dat nou kunnen vinden? http://www.google.nl/search?q=e30+320i%2F325i+cabrio | |
rival | vrijdag 10 september 2010 @ 16:19 |
quote:uitlijnen heeft weinig met trillen te maken, maar met de slijtage van je banden en het weggedrag van de auto. ![]() verder vind ik het niet overdreven, ik doe het nog vaker ![]() | |
SingleCoil | vrijdag 10 september 2010 @ 17:44 |
E36-probleempje...soms- maar niet altijd - lijkt de rechtervoorrrem aan te lopen. Als je de koppeling intrapt voel je dat de auto harder remt dan normaal is, dus de rolweerstand is hoger dan normaal. Bovendien begint na een poosje de boel flink te trillen. Vreemd genoeg houdt dat daarna ook weer gewoon op. En vreemd genoeg is het soms ook helemaal weg en blijft het weg. Na een trilepisode viel het mij op dat de remschijf rechts voor ook flink heet is, vandaar mijn conclusie dat de rem af en toe aanloopt. Ik denk dan zelf dat er iets met de zuiger is die het remblok tegen de schijf dumt of dat het remblok niet goed in de remklauw glijdt. Nog andere tips? Ik ga 'm van het weekeinde even open maken, maar wie een tip heeft hoor ik graag.... Probleem 2: Af en toe heftige geur van onverbrande benzine in de auto. Heb alle leidingen gecontroleerd, 1 slang vervangen en slangklemmen gezet bij wat niet goed vast leek te zitten, maar het probleem is niet minder geworden. Iemand tips? Alvast bedankt! | |
Turquaz52 | vrijdag 10 september 2010 @ 18:07 |
Ja wat voor motor heb je er in liggen? ![]() | |
Alicey | vrijdag 10 september 2010 @ 18:09 |
quote:M40 (De E36 van SingleCoil dus). | |
Sounddragon | vrijdag 10 september 2010 @ 18:16 |
quote:Probleem 1 : lijkt mij een vervuilde remklauw; goede kans om ze voor de winter begint nog even weer mooi gangbaar te maken ![]() Wel een beetje rap doen, want dat betekent dus dat je schijf nu bloedheet wordt, en als hij eenmaal verneukt is (blauw en/of krom) is er nog maar één remedie --> vervangen Probleem 2 : diverse opties: lekkende brandstofleiding onder de kap of onder de auto, of een verstopt/vervuild/verzadigd filter van de tankontluchting waardoor de benzinedampen niet goed worden geneutraliseerd. bij de meeste auto's komt dit terecht in een koolstoffilter wat de boel neutraliseert, ik neem eigenlijk even voor het gemak aan dat dat ook bij BMW zo is. Het kan ook zijn dat het slangetje ernaartoe lek of losgeschoten is ![]() | |
Turquaz52 | vrijdag 10 september 2010 @ 18:42 |
Klauw kost op de sloop een tientje ofzo, pleur hem er op en je bent klaar.. denk dat de rubber er om heen gewoon rot is waardoor er vuil tussen de zuiger en cilinder in is gekomen.. en dat benzine geur kan van je koolstoffilter afkomen, heb @ mijn 318i moeten verwijderen omdat anders mijn motor er niet in paste .. | |
Gkhn | vrijdag 10 september 2010 @ 19:35 |
quote:Goh het internet ![]() Ik bedoelde gewoon dealers en eigenaren die hem verkopen. Toch bedankt voor niets ![]() | |
metallicattim | vrijdag 10 september 2010 @ 19:46 |
quote:Ja, maar jij kan dat fijn op je werk doen ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 september 2010 @ 23:20 |
quote:Wel dus ![]() ![]() ![]() | |
Mikkie | vrijdag 10 september 2010 @ 23:42 |
Turqie, iets voor jou kerel? Oude klusturk ![]() [TK] BMW 318i (E36) voor de handelaar/sleutelaar | |
Turquaz52 | zaterdag 11 september 2010 @ 00:26 |
heb 150 geboden ![]() | |
rival | zaterdag 11 september 2010 @ 14:30 |
quote:en nu mag je meteen langs komen en krabbel je alweer terug ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 11 september 2010 @ 15:07 |
quote: ![]() Waar woont TS trouwens? ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 15:11 |
brabant volgens mij,staat dacht ik ook in het V&A topic | |
#ANONIEM | zaterdag 11 september 2010 @ 15:12 |
DenBosch dus | |
Turquaz52 | zaterdag 11 september 2010 @ 18:01 |
Ik ga overleggen, maar kun je een auto papieren en platen laten vernietigen daar in Den Bosch? (GWK ofzo?) Want ik wil hem niet op naam (auto voor onderdelen, jweets) ![]() | |
rival | zaterdag 11 september 2010 @ 18:13 |
quote:kopen, op naam zetten. schorsen. slopen. dan kenteken en chassisnummer e.d. aanbieden bij de sloop oid als je klaar bent... | |
YoshiBignose | zaterdag 11 september 2010 @ 18:24 |
De E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms (meestal) gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor af. Bij warme motor is er niks aan de hand. Stationair-regelaar? Zag er goed uit, als ik hem los haal dan blijft de auto ook gewoon en kan je starten, maar toen was de motor al wel warm dus weet niet of dat wat zegt ![]() | |
SingleCoil | maandag 13 september 2010 @ 10:44 |
quote:Gisteren de boel even open gemaakt. De zuiger zit haske vast in de cylinder, ik krijg er haast geen beweging in. De remblokken zitten wel los genoeg, die blijven iig niet hangen, dus daar ligt het niet aan. Ik heb dus op ebay maar een remklauw gekocht (1 euro + 6,90 verzendkosten ![]() quote:Ik heb een onderdeeltje gezien dat heel af en toe een druppeltje benzine lekt, dat komt dan op het motorblok terecht en daar verdampt het.Ik kan alleen niet goed zien of dat een lekke pakking aan dat onderdeeltje is of een lekkende leiding ofzo, het zit nogal verscholen. Ik kan ook niet zo 1-2-3 vinden wat het onderdeel is, het zit, voor de auto staande, achter-onder de stationair klep, bijna tegen het motor blok aan . Ik zal van de week ook eens kijken of ik dat goed uit kan zoeken of er een foto van kan maken. Iig al bedankt voor de tips! | |
SingleCoil | maandag 13 september 2010 @ 10:47 |
quote:Hi Joshi, mss heb je hier iets aan? http://www.pelicanparts.c(...)_troubleshooting.htm | |
YoshiBignose | maandag 13 september 2010 @ 11:39 |
Interessant, als het voor de E36 ook zo geldt als de E30. Waar koop jij een remklauw voor 1 euro... die dingen zijn nieuw toch iets van 250 euro? | |
SingleCoil | maandag 13 september 2010 @ 11:43 |
Bieden op sloopspul op Ebay. Niet verder vertellen natuurlijk. Hij stond op 1 euro dus Ik had een 10tje geboden, ik dacht, ff kijken wat er gebeurt. Was gisteren aan het sleutelen, loop ff naar binnen...1 euro is het winnende bod ![]() Kijkt: http://fahrzeugteile.shop(...)i.html?_nkw=bmw+e+36 | |
YoshiBignose | maandag 13 september 2010 @ 11:52 |
Ja 2e hands? Misschien al 2 ton mee gereden ![]() | |
SingleCoil | maandag 13 september 2010 @ 12:00 |
ja, dat maakt natuurlijk heel veel uit. Als ze werken dan werken ze. De rest van mijn auto is ook al meer dan 2 ton mee gereden. Maar idd, het kan altijd duurder. | |
rival | maandag 13 september 2010 @ 13:03 |
quote:als het werkt werkt het.. | |
SingleCoil | maandag 13 september 2010 @ 13:15 |
idd. Ik zie wel, als 'ie het niet goed doet krijg ik mijn geld terug. 1 euro ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 september 2010 @ 14:20 |
Ja maar kan je over paar kilometer die dingen weer veranderen. Als je toch aan de remmen gaat beginnen zou ik het wel voor een tijdje goed willen hebben, doe je meteen blokjes ook als het nodig is. Maar goed je hebt gelijk, dan ga ik ook maar zoeken naar 2e hands remklauw ![]() Klopt het dat bij realoem dat ding remzadel heet? | |
Alicey | maandag 13 september 2010 @ 14:27 |
Ik dacht dat het in het Duits een Bremsesattel o.i.d. heet, dus ik schat van wel. ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 september 2010 @ 14:52 |
Oke Alicey. | |
Turquaz52 | maandag 13 september 2010 @ 15:17 |
Yep Remzadel ![]() | |
Maharbal | maandag 13 september 2010 @ 15:42 |
Waarschijnlijk net te laat voor Mikkie....maar voor mensen die nog een auto willen invoeren en BPM moeten betalen: LJN: BN4420, Gerechtshof Arnhem , 09/00244 (www.rechtspraak.nl -> uitspraak zoeken en LJN nummer invoeren). Komt er op neer dat de methode van waardeberekening van de BD (Autotelex) niet per definitie de goede is. Je mag ook een waardeberekening volgens het "XRAY" systeem hanteren (doen verkopers in de autobrachne: dat is vaak de inkoopwaarde en niet zoals BD hanteert de verkoopwaarde). Kan je dus best wat BPM schelen. BD kan nog in cassatie...maar dat zal wel lang op zich laten wachten. | |
Mikkie | maandag 13 september 2010 @ 15:51 |
quote:Ja zo'n bericht kwam laatst ook al voorbij. Voor mij is dat te laat inderdaad, maar op de totale BPM zou het toch niet heel veel hebben kunnen schelen, want die totale BPM was niet zo heel hoog ![]() | |
Xtr3mE | maandag 13 september 2010 @ 22:16 |
De ouwe goeie "Hoe verneuk ik een BMW"SPOILER ![]() | |
Alicey | maandag 13 september 2010 @ 22:17 |
LOL | |
Mikkie | maandag 13 september 2010 @ 23:16 |
///M Pwoer ![]() | |
YoshiBignose | maandag 13 september 2010 @ 23:33 |
Die laatste is echt geniaal ![]() | |
Turquaz52 | maandag 13 september 2010 @ 23:39 |
KIRO ![]() ![]() | |
Xtr3mE | dinsdag 14 september 2010 @ 07:40 |
met 'flex-wing' zo te zien ![]() | |
Alicey | dinsdag 14 september 2010 @ 08:19 |
quote:Was me nog niet eens opgevallen. ![]() | |
SingleCoil | dinsdag 14 september 2010 @ 16:20 |
Ik moet wrs een nieuwe thermostaat in de e36 zetten.Nu zijn er verschillende werktemperaturen te krijgen, van 76 kleinnulletjeC tot 95 kleinnulletjeC. Als ik het goed begrepen heb willen sommige mensen hun motor zo heet mogelijk laten draaien, ik zou zelf liever voor een "koude" variant kiezen,dat lijkt me ook minder druk op het systeem geven, en dat houdt de boel denk ik langer heel. Iemand daar een advies over? | |
Turquaz52 | dinsdag 14 september 2010 @ 19:01 |
neem eentje van 80/85.. ![]() | |
YoshiBignose | dinsdag 14 september 2010 @ 21:18 |
M'n remklauwen worden even gefixd... en nog wat shit denk ik want het begon te piepen. Krijg ik een E21 mee ![]() ![]() Maar hij is ook wel weer cool ![]() | |
Xtr3mE | dinsdag 14 september 2010 @ 21:20 |
die is dodelijk ![]() | |
daNpy | dinsdag 14 september 2010 @ 21:30 |
Die is vet man ![]() | |
justmattie | dinsdag 14 september 2010 @ 21:39 |
quote:Niks mis mee joh ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 14 september 2010 @ 23:21 |
Hij heeft de Alpina striping? | |
piekartz87 | dinsdag 14 september 2010 @ 23:33 |
zijn die bumpers ook niet alpina? mooi ding hoor. de klant moet niet zeuren ![]() | |
Mikkie | dinsdag 14 september 2010 @ 23:42 |
Gave bak man ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 07:03 |
Haha ja alpina bumper en strepen, maar is verder geen alpina. Oke dan, als jullie het zeggen rij ik hem wel het parkeerterrein op, wilde eigenlijk stukje lopen haha. Nee hoor, het is een masterbak. Nu hopen dat ie start, 320/6 carburateur ![]() | |
Maharbal | woensdag 15 september 2010 @ 08:45 |
Ah jongen, klanten zien mijn M-tech II (MET SJONNIE SPOILER!111) toch ook vaak zat. Alleen maar leuke reacties ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 10:09 |
I know ![]() ![]() | |
Oksel | woensdag 15 september 2010 @ 11:21 |
Nieuwe 5 serie is trouwens wel echt geil. Gisteren had ik trouwens een nieuwe 750Li achter me duwen.. wat een monster is dat zeg.. ![]() Deze maand de winterbandjes op de originele velgen, dan een 2e set velgen kopen (originele) met normale banden voor mooi prijsje. | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 11:36 |
quote:Dat is nou een echte wagen ![]() | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 11:37 |
quote:wel leuke stoplichtsprintjes met zo een overbrenging ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 15 september 2010 @ 12:51 |
quote:Die is uber ![]() S50B30 blokkie in douwen en genieten ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 13:53 |
quote:Je moet wel... als je snel schakelt dus bijv. in z'n 3 gas geven bij 2500 toeren dan gaat ie hakkelen en stoten. Je moet gewoon door naar de 5 steeds dan rijdt het het soepelst. 10.7 naar de 100 zeggen de cijfers, maar dat haalt ie denk ik niet meer. Alles gaat niet zo soepel meer en ik ga het liefst niet naar de 8000 toeren met dat ding. | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 14:15 |
of je laat je koppeling wat meer slippen. Rival, had jij in het verleden problemen met de koeling van die E36? Niet dat ik er over wil zeuren hoor, ik heb 'm gekocht "as is" en ben er blij mee. Maar had je al eerder dat de temperatuur wat opliep? Ik weet dat de viscokoppeling naar z'n grootje is, maar ik verdenk ook de thermostaat wel een beetje. | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 14:18 |
quote:Ik heb het gehad, maar nadat ik de viscofan had vervangen geen last meer van gehad... ik dacht dat het opgelost was... dat was echt toen ik em net kocht... binnen een week vervangen... en ik heb er bijna 3 maanden mee gereden zonder dat ie heet werd... misschien heeft ook deze viscofan het begeven, dan ben je zo klaar... anders ben je wel ff aant uitzoeken ben ik bang... | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 14:22 |
De viscofan heeft het iig begeven. Als ik de fan met een ijzerdraadje aan de as vastmaak dan draait 'ie 100% en wordt de onderste slang ook goed koud. Ik zet er eerst een nieuwe viscokoppeling in, en dan evt. nog een nieuwe thermostaat en pomp. Echt kostbaar is dat allemaal niet, en leuke klusjes om zelf te doen. | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 14:33 |
quote:als ie met de fan vastgemaakt niet warm loopt dan is het 100% alleen de fan. ![]() | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 14:43 |
Dat dacht ik ook. Maar met die oplossing liep 'ie van de week toch ineens weer warm. Dat zou kunnen komen omdat 'ie niet goed ontlucht was, als ik de artikelen er over mag geloven is dat een weerbarstig probleem bij deze auto's. Maar het kan natuurlijk ook komen door een af-en-toe haperende thermostaat, die soms dicht blijft zitten, of door een af-en-toe hangende waterpomp. Nou lijkt mij dat af-en-toe-gedrag niet voor de hand liggend, meestal zijn die dingen gewoon stuk of niet stuk,en niet af-en-toe. Maar een flinke luchtbel in het systeem kan natuurlijk van alles de mist in sturen. En omdat 'ie een paar keer overgekookt is weet ik ook niet of ik koelvloeistof verlies, wellicht een lekke koppakking? Er gaat iig geen koelwater-niveau lampje branden maar wellicht zit dat er niet op of werkt de sensor niet. Leuk he, een oude BMW? ![]() | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 14:54 |
quote:een af en toe thermostaat wil ik ook nog wel geloven..... af en toe waterpomp gaat er bij mij niet in ![]() ontluchten zou het kunnen zijn maar heb je dat nog niet gedaan dan? das zo gebeurd weet je het meteen... | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 15:02 |
ja, natuurlijk wel ontlucht, maar de belangrijkste oorzaak (volgens BIMMER DIY enzo) van koelingsproblemen is lucht in het systeem na ontluchten. De belangrijkste tip die ik kan vinden is ontluchten, nog een keer ontluchten, nog een keer ontluchten... overigens koelt de verwarming op hoog voldoende om het koelwater tot ca. 85 km/u op temperatuur te houden ![]() | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 15:17 |
quote:dan zou ik er sowieso niet teveel tijd in steken.... ik heb waarschijnlijk nog deze week een 350 euro wagen te koop ![]() | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 15:47 |
Ah...inruil van een 400 euro wagen mogelijk? ![]() | |
rival | woensdag 15 september 2010 @ 16:43 |
quote:Nee die heb ik al eens gekocht voor 200 euro ![]() | |
SingleCoil | woensdag 15 september 2010 @ 17:05 |
Maar hij heeft nu een special paintjob ! M3 matzwarte racestrepen! | |
mitchelll0181 | woensdag 15 september 2010 @ 19:50 |
Haha toch wel vet hoor .. heeft wel wat .. mooie neus .. Zo vandaag weer paar uurtjes gesleuteld.. Setje veren gemonteerd : http://www.vogtlandsuspen(...)gs/product_info.html en nieuwe koplampen met xenon. Vorige week laten blinderen.. ![]() ![]() Vrijdag komen de 18" m6 velgen binnen ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 20:08 |
Hoe verneuk ik m'n E46 sedan. Heel simpel. Te beginnen met die lelijke smoke verlichting, blinderen van de ruiten en dan om het af te maken nog de grootste sjonnie velgen...van de M6 ![]() | |
Hyperdude | woensdag 15 september 2010 @ 20:09 |
Moet iedereen lekker zelf weten. Vind ik. | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 20:12 |
Uiteraard is het bovenstaande mijn mening en ik neem aan dat mitchel zelf het wel mooi vindt. | |
mitchelll0181 | woensdag 15 september 2010 @ 20:14 |
Uiteraard hahaha ![]() | |
Mikkie | woensdag 15 september 2010 @ 20:28 |
quote:Die aftermarket blindering is ook niet helemaal mijn smaak inderdaad. Smoke zou ik ook niet kiezen, maar het is in elk geval wel allemaal netjes in stijl. Een deel helder en een deel smoke was veel erger geweest, ik vind dit goed meevallen ![]() Vanwaar heb je niet voor de Eibach Pro kit gekozen Mitchel? | |
Xtr3mE | woensdag 15 september 2010 @ 20:40 |
Vind hem niet slecht, alleen die ruitenwissers (spoilers?) van autostyle, dat kan echt niet ![]() | |
YoshiBignose | woensdag 15 september 2010 @ 20:43 |
De M6 velgen had ik alvast in het plaatje meegedacht he. Deze velgen zijn best "netjes". | |
mitchelll0181 | woensdag 15 september 2010 @ 21:20 |
quote:I know ... ze hadden de flexwipe niet op voorraad hahaha deze waren et goedkoopst hahaha Enne iedreen zn eigen smaak he .. ik heb hem gewoon naar mijn eigen smaak gemaakt .. nu alleen nog een 6 cilinder ... 'zucht' | |
Mikkie | woensdag 15 september 2010 @ 21:22 |
quote:Mja, die kost ook weer een flinke duit meer hè... blij zijn met wat je hebt ![]() ![]() | |
Xtr3mE | woensdag 15 september 2010 @ 21:32 |
mikkie heb je al 18's ? ![]() |