abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85522374
quote:
In Nijmegen heeft de politie op de Neerbosscheweg naast het Bastionhotel een man doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.

Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.

Omwonenden hebben schoten gehoord. De politie is massaal uitgerukt en heeft de locatie afgezet met grote schermen. De traumahelikopter en een aantal ambulances zijn aanwezig om ondersteuning te verlenen.

Update 18.32 uur

Het gaat om een man die de Lidl in Hatert zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond. De man stak de politiehond dood, waarna de agenten hem doodschoten.

Update 19.00 uur

Nadat de man uitgestapt was uit zijn vluchtwagen, is de auto weer doorgereden. De politie is nu dus op zoek naar mogelijke handlangers van de doodgeschoten man. De politie heeft hiertoe een helikopter ingezet die boven het Goffertpark vliegt om zodoende te kunnen helpen zoeken.
Hoewel ik best voor zwaardere straffen ben, zeker voor wat betreft dierenmishandeling, vind ik dit ook wel erg ver gaan.

Ik bedoel, ik dacht dat agenten alleen mochten schieten wanneer er mensenlevens in gevaar waren. Nu krijgt de overvaller min of meer de doodstraf voor het overvallen van een supermarkt en het doden van een dier, waarbij wat mij betreft nog verzachtende omstandigheden gelden.

Als je een mes bij je hebt en je wordt aangevallen door zo'n beest denk ik dat je instinctmatig verdedigt.

Kortom, wat mij betreft had hij een zware straf verdient, zeker voor het doden van de hond, maar ik vind dit overtrokken.

Ik denk ook dat die agenten uit persoonlijke rancune gehandeld hebben (omdat het hun hond was). Dat lijkt me ook niet goed!!!
pi_85522403
We weten nog niet alles he... dit zijn vlugge updates met de helft van de feiten.
pi_85522427
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:39 schreef NietTeVolgen het volgende:
We weten nog niet alles he...
Dat klopt, mijn bericht is dan ook een voorschot er van uitgaande dat de gegeven informatie juist is.
pi_85522431
Terecht dat hij gedood is.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_85522456
Als je in koede bloede een hond doodsteekt moet je tot stoppen gebracht worden, niet vriendelijk dan maar zo. Prima.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_85522477
Misschien was het niet de bedoeling om hem dood te schieten, maar om bijvoorbeeld in z'n benen te schieten of zoiets en is dat fout gegaan.

Hoe dan ook, ik kan geen medelijden hebben met die man. Als je nog probeert te vluchten terwijl er politiehonden en agenten om je heen staan met wapens, dan ben je ook niet erg slim en had je actie kunnen verwachten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:42:09 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522480
Terecht ! _O_
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85522512
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Terecht dat hij gedood is.
Als het zo gebeurd is als er staat volgens mij niet. Als er geen mensenlevens in het gevaar waren mag je volgens mij niet schieten.

Nogmaals, ik denk dat persoonlijke rancune van de agenten misschien ook meespeelden. Enigszins begrijpelijk, maar ook zorgwekkend.

Ik bedoel als jantje straks het zoontje van een agent mishandeld wordt hij dan ook neergeschoten omdat meneer de agent emotioneel betrokken is?

ja, ik weet dat de feiten nog niet bekend zijn, en dat dit dus speculatie is
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:06 #9
230491 Zith
pls tip
pi_85522557
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je in koede bloede een hond doodsteekt moet je tot stoppen gebracht worden, niet vriendelijk dan maar zo. Prima.
In koede bloede -> in pure wanhoop?

Zou zomaar kunnen.

Eens met TS. Wmb had hij jaren kunnen brommen, maar als blijkt dat hij op dat moment geen gevaar was voor de agenten vind ik dit overtrokken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85522570
Nu steekt hij een hond dood, volgende keer een kassameisje. ;(
pi_85522571
't was een overvaller, geen hippy die protesteerd met een freedom bord in z'n handen, vind het eigenlijk niet erg dus.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:40 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85522573
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Als het zo gebeurd is als er staat volgens mij niet. Als er geen mensenlevens in het gevaar waren mag je volgens mij niet schieten.

Nogmaals, ik denk dat persoonlijke rancune van de agenten misschien ook meespeelden. Enigszins begrijpelijk, maar ook zorgwekkend.

Ik bedoel als jantje straks het zoontje van een agent mishandeld wordt hij dan ook neergeschoten omdat meneer de agent emotioneel betrokken is?

Tja, aan de andere kant hebben politiehonden wel meer opleiding genoten dan hun baasjes.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:59 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522586
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Van mij mogen alle overvallers die ook nog messen op zak dragen zo de hel ingeschoten worden, wij hebben geen zin in deze lopende tijdbommen. Opzouten! :(
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:10 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85522591
Dat gezeik altijd over dat het zo zielig is dat ie nu de 'doodstaf' heeft gekregen.. Als je een supermarkt overvalt dan ben je je bewust van de risico's en dat je erbij het loodje legt is dus zo'n risico.

Als deze agenten bestraft worden voor dit incident dan ga ik heel boos worden.

Disclaimer: Deze post is geschreven met de kennis van nu. Als toekomstige updates uitwijzen dat deze informatie niet correct is dan trek ik mijn post in verband met dit specifieke incident in maar blijf ik achter mijn punt staan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:20 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_85522600
quote:
Nou ja, koelen bloede, de man werd waarschijnlijk aangevallen door de hond.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:51 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85522622
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Nu steekt hij een hond dood, volgende keer een kassameisje. ;(
Welke volgende keer?

Oh ja, Lidl, Hatert, Neerbosch-Oost. :{w :N
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_85522629
quote:
In koelen bloede?

Say what?

Als je door zo'n beestje aangevallen wordt, ben je niet meer in koele bloede hoor. :{ Zeker als je gebeten wordt, en het beest laat niet los, kan ik me voorstellen dat je naar zo'n middel grijpt. Niet goed te keuren, maar wel te begrijpen.

quote:
Als je nog probeert te vluchten terwijl er politiehonden en agenten om je heen staan met wapens, dan ben je ook niet erg slim en had je actie kunnen verwachten.
Ook dat weten we niet. Wellicht stond hij al stil, maar liet de hond niet los...
pi_85522687
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Welke volgende keer?

Oh ja, Lidl, Hatert, Neerbosch-Oost. :{w :N
Er lopen veel te veel tijdbommen vrij rond. Van mij mag er veel meer gericht worden geschoten op tuig.
pi_85522699
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:44 schreef Zith het volgende:

[..]

In koede bloede -> in pure wanhoop?

Zou zomaar kunnen.

Eens met TS. Wmb had hij jaren kunnen brommen, maar als blijkt dat hij op dat moment geen gevaar was voor de agenten vind ik dit overtrokken.
Inderdaad. Als het bijvoorbeeld jouw hond was geweest, hadden ze waarschijnlijk anders gereageerd.

er dus vanuitgaande dat hij geen gevaar voor mensen opleverde
pi_85522736
Zodra de overvaller een mes tevoorschijn haalde richting de hond zou ik al een paar stukken lood in z'n armen mikken, laat staan dat ie al gestoken had.

Nogmaals, lijkt me een terechte actie om de hond te beschermen door de overvaller permanent uit te schakelen :)
pi_85522775
Ik krijg hier zo'n warm en blij gevoel van O+

Criminelen doorzeven met kogels _O_

Wel jammer van die hond ;(
pi_85522792
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik krijg hier zo'n warm en blij gevoel van O+

Criminelen doorzeven met kogels _O_
Nu nog zijn handlangers. Oog om oog }:|
pi_85522811
Die handlangers zullen nu wel echt in hun broek schijten _O_
pi_85522816
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:49 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zodra de overvaller een mes tevoorschijn haalde richting de hond zou ik al een paar stukken lood in z'n armen mikken, laat staan dat ie al gestoken had.

Nogmaals, lijkt me een terechte actie om de hond te beschermen door de overvaller permanent uit te schakelen :)
Denk je dat ze hetzelfde gedaan zouden hebben als het mijn of jouw hand was?

Denk het niet. En dat is dus gevaarlijk. Hoe zouden ze reageren als bijvoorbeeld hun kinderen of vrouw betrokken raken in een ruzie? Politie dient zich toch onpartijdig en niet al te emotioneel betrokken op te stellen lijkt me.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:52:56 #25
230491 Zith
pls tip
pi_85522851
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:51 schreef Gulo het volgende:

[..]

Denk het niet. En dat is dus gevaarlijk. Hoe zouden ze reageren als bijvoorbeeld hun kinderen of vrouw betrokken raken in een ruzie? Politie dient zich toch onpartijdig en niet al te emotioneel betrokken op te stellen lijkt me.
Je zit hier wel op FOK he, rechtsfilosofen en anderen die iets van de rechtsstaat begrijpen vind je hier niet snel :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85522855
Ik zat bij mijn ouders daar straks (de overvallen Lidl in Hatert is vlak bij hen) en zag op een gegeven moment een politiehelikopter laag overvliegen in de richting van Neerbosch. Vervolgens keek ik even op P2000 en zag dat er bij het Bastion wat te doen was.
Na het eten even langs geweest, maar het was al van veraf afgezet. Wel zag ik een brandweerwagen en een hoop, een hele hoop politie. Maar goed, verder kon ik dus niks zien.

Totdat ik het las op de FP.

Als groot honden liefhebber vind het vooral klote dat die vuile schoft de hond heeft doodgestoken :( :'( Arm beest. Hopelijk heeft ie niet geleden. Ik hoop dat die vuile klootzak van een overvaller wel veel heeft geleden.

Naar ik meen geldt dat een politiehond in functie voor de wet gelijk staat aan een politie agent.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Donald Duck held vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:53:24 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85522867
Kijk, zo hoort het. De Amerikaanse manier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85522869
quote:

[..]

Wat raaskal je nou, dit heeft niets met emotie te maken maar met het beschermen van die politie hond :W
pi_85522906
Terecht!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:54:58 #30
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522914
Degenen die de overvaller beschermen moeten hier aan denken, stel deze overval was gelukt, dan had hij de volgende keer misschien wel 1 van je familieleden overvallen en doodgestoken met zijn mes omdat ze tegenstribbelden.

Goed dat hij opgeruimd is, we verliezen er niets mee.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:00 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85522916
Alle stoere borrelpraat van puistenpubertjes hier terzijde...

Zoals het verhaal er staat denk ik ook niet dat dit helemaal de bedoeling is. Gaat er niet om of het zielig is voor die man (zal me een worst wezen eigenlijk), maar om het feit dat ook overheden aan regels gebonden zijn, en niet zonder reden.
Intelligent, but fucked up.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:01 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85522918
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:

Ik denk ook dat die agenten uit persoonlijke rancune gehandeld hebben (omdat het hun hond was). Dat lijkt me ook niet goed!!!
Goh, maar goed dat je niet zo maar conclusies uit je duim zuigt.
pi_85522965
quote:

[..]

er staat geeneens bij of het slachtoffer daarna probeerde te vluchten of op de politie afging
pi_85522966
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef StateOfMind het volgende:Naar ik meen geldt dat een politiehond in functie voor de wet gelijk staat aan een politie agent.
:')

Nee.

Het klinkt mij alsof de agenten hun emoties niet konden beheersen (maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.). Kwalijk.

Ze zijn nu trouwens de buurt met (andere :') ) honden aan het doorzoeken.
pi_85522976
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Je zit hier wel op FOK he, rechtsfilosofen en anderen die iets van de rechtsstaat begrijpen vind je hier niet snel :)
Nee inderdaad. Maar een beetje rationaliteit zou je toch wel mogen verwachten. Op amerikaanse law enforcement achtige toestanden zit ik niet te wachten eerlijk gezegd. :{w Dat is wat o.a. Wilders graag zou zien volgens mij.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:29 #36
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_85523007
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:54 schreef TeenWolf het volgende:
Degenen die de overvaller beschermen moeten hier aan denken, stel deze overval was gelukt, dan had hij de volgende keer misschien wel 1 van je familieleden overvallen en doodgestoken met zijn mes omdat ze tegenstribbelden.

Dat is een slippery slope vriend. Dan kun je iedereen die een misdaad begaat wel doodschieten omdat ze de volgende keer 'misschien' wel iets ergers doen. Zo zit het systeem (terecht mijns inziens) niet in elkaar en op basis van deze feiten lijkt het me dan ook dat er voor deze agenten nog een staartje aan gaat zitten.
Nothing succeeds like the appearance of success
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:44 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_85523015
quote:

Het was een overvaller en geen moordenaar hè? :{w
pi_85523045
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:57 schreef remlof het volgende:

[..]

En dan nog. Moordenaars horen ook berecht te worden waarbij een rechter de samenleving moet beschermen. Niet een agent met een vuurwapen in zijn hand.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:58:43 #39
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523046
quote:

[..]

Wel een potentiële moordenaar, waarom had hij dat mes op zak? Aardappels schillen?
pi_85523049
quote:

[..]

Hondje is dood toch?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:59:14 #41
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523063
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Maar een beetje rationaliteit zou je toch wel mogen verwachten. Op amerikaanse law enforcement achtige toestanden zit ik niet te wachten eerlijk gezegd. :{w Dat is wat o.a. Wilders graag zou zien volgens mij.
Ook in Amerika word je echt niet zomaar in je rug geschoten als je je niet bezighoudt met zaken als overvallen hoor. Ook daar moet je er echt een duidelijke keuze voor maken om zo'n risico te lopen.
pi_85523074
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:58 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Hondje is dood toch?
Honden zijn geen natuurlijke personen.
pi_85523092
quote:

Lijkt me overtrokken. Er zit een grote discrepantie tussen een overvaller en een moordenaar. Hoewel sommige overvallers ook best mensen zouden kunnen vermoorden natuurlijk.

Maar daar mag je niet op voorhand van uit gaan.
pi_85523093
quote:

[..]

Iemand met een wapen in de hand is een potentiële moordenaar.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:00:16 #45
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85523104
Zie je maar weer hoe belangrijk honden zijn in de Nederlandse samenleving. Vaak nog belangrijker dan mensen. Veel Nederlandse mensen nemen geen kinderen maar nemen dan wel een hond die ze vervolgens structureel zoon of dochter noemen. :{

Random woord: kruidenboter. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85523119
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Iemand met een wapen in de hand is een potentiële moordenaar.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:01:09 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523142
quote:

[..]

Hij was bewapend met een mes en heeft de overval dus gepleegd door mensen bang te maken dat hij ze zou vermoorden. Is dat niet erg genoeg?
pi_85523156
Ik denk dat iedereen met een mes die politiehond wel zou neersteken.
pi_85523167
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Ook in Amerika word je echt niet zomaar in je rug geschoten als je je niet bezighoudt met zaken als overvallen hoor. Ook daar moet je er echt een duidelijke keuze voor maken om zo'n risico te lopen.
Ja, maar ik heb het idee dat veel Amerikaanse agenten toch wat meer trigger-happy zijn.

Al gaat het in Nederland ook steeds meer die kant op...

Als je tegenwoordig ook ziet wat voor mensen ze als politieagenten aannemen, dat zijn zelf opgeschoten testeronbommetjes.
pi_85523169
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Hij was bewapend met een mes en heeft de overval dus gepleegd door mensen bang te maken dat hij ze zou vermoorden. Is dat niet erg genoeg?
Dat is een ernstig vergrijp, maar dat hoort in Nederland niet te worden bestraft met een standrechtelijke executie :')
pi_85523177
Wat een briljante reacties allemaal hier..., ik ga er in tegenstelling tot anderen hier vanuit dat agenten niet zomaar even op iemand schieten, hebben jullie er al eens over nagedacht dat het voor zo'n agent ook geen pretje is iemand dood te schieten?

Dus ik denk toch aan noodweer, als er een malloot met een mes staat en je gaat daar met je hond heen en vervolgwns wordt de hond doodgestoken, dan maak je denk
ik erg angstige momenten mee. Ben jij de volgende?

Maar ja, nou begin ik ook al te speculeren...
Mooi oranje is niet lelijk!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:02:32 #52
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523192
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef Gulo het volgende:

[..]

Lijkt me overtrokken. Er zit een grote discrepantie tussen een overvaller en een moordenaar. Hoewel sommige overvallers ook best mensen zouden kunnen vermoorden natuurlijk.

Maar daar mag je niet op voorhand van uit gaan.
Lijkt mij juist verstandiger om daar ter bescherming van de samenleving juist wèl van uit te gaan.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:02:48 #53
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523204
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef BansheeBoy het volgende:
Zie je maar weer hoe belangrijk honden zijn in de Nederlandse samenleving. Vaak nog belangrijker dan mensen. Veel Nederlandse mensen nemen geen kinderen maar nemen dan wel een hond die ze vervolgens structureel zoon of dochter noemen. :{

Random woord: kruidenboter. :{

En stelen is toch ook haram volgens jouw geloof? Verdedig het niet zo. :O

random woord: vlindermes
pi_85523213
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:01 schreef Picchia het volgende:
Inderdaad, als er zo'n beest op mij af komt rennen zou ik mijzelf ook verdedigen.
pi_85523219
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:01 schreef Picchia het volgende:
Een hond die een prikje krijgt laat echt wel los. De moordenaar heeft de hals van die hond doorgesneden, van links naar rechts.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:04:19 #56
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523260
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:02 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is een ernstig vergrijp, maar dat hoort in Nederland niet te worden bestraft met een standrechtelijke executie :')
Ik zeg ook helemaal niet dat de overvaller de doodstaf had moeten krijgen wanneer hij dit overleefd had en er een rechtzaak was geweest. Wat ik wel zeg is dat hij wist dat hij dit risico liep tijdens (en na) de overval zelf. In het heetst van de strijd, zogezegd.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:04:32 #57
286081 halkali
no journey lasts forever..
pi_85523263
zo typisch dat de medio zich meteen focuseert of een agent wel rechtmatig heeft geschoten.
Iemand heeft een misdaad begaan en is door zijn eigen risico daardoor gestraft.

Jammer, maar dan had je er maar niet aan moeten beginnen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:05:07 #58
13462 BansheeBoy
pi_85523281
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:02 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

En stelen is toch ook haram volgens jouw geloof? Verdedig het niet zo. :O
Stelen is zeker haram, daarom snap ik het ook nooit als de Islam er bij wordt gehaald, als mogelijk inspiratiebron, wanneer er weer een Marokkaanse boy wat steelt of losjes aan blonde girls zit. :{

Random woord: schuurpapier. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:05:27 #59
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523292
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:04 schreef halkali het volgende:
zo typisch dat de medio zich meteen focuseert of een agent wel rechtmatig heeft geschoten.

Precies mijn punt.
pi_85523298
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Een hond die een prikje krijgt laat echt wel los. De moordenaar heeft de hals van die hond doorgesneden, van links naar rechts.
Je weet neem ik aan dat politiehonden er op getraind worden niet los te laten, tenzij de baas het zegt? Die laten echt niet los hoor bij een prikje
Mooi oranje is niet lelijk!
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:06:47 #61
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523330
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:05 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Stelen is zeker haram, daarom snap ik het ook nooit als de Islam er bij wordt gehaald, als mogelijk inspiratiebron, wanneer er weer een Marokkaanse boy wat steelt of losjes aan blonde girls zit. :{

Ze hadden hem beter een hand af kunnen hakken ipv doden dan.

'Met welke hand had je die hond gedood en de overval gepleegd?' 'uh links.. ' *HAK!!*
pi_85523337
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:03 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Lulkoek. Sommige honden zijn echt wel vastbijters. Die ipo-honden waarschijnlijk niet zo, maar toch. Sommige honden laten niet eens los als ze kogels krijgen.

We weten niet wat hier gebeurt is, maar echt niet elke hond laat los naast een 'prikkie'
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:07:17 #63
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_85523349
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:58 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Wel een potentiële moordenaar, waarom had hij dat mes op zak? Aardappels schillen?
:D _O- _O-
  Donald Duck held vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:07:38 #64
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85523364
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:56 schreef Gulo het volgende:
Door de grotere bevoegdheid tot geweld stralen Amerikaanse agenten wel veel meer gezag uit. Burgers daar weten dat je niet met agenten moet kloten. Hier is dat soms wel eens anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:09:31 #65
13462 BansheeBoy
pi_85523408
Honden, los van het hygiënische probleem, ben ik er echt een groot voorstander van om bezit er van te verbieden. Honden zijn zo ontzettend onbetrouwbaar. Dat instinct van ze ze zit ze in de weg. Je hond kan 10 jaar lekker speels en mals reageren, er kan een dag komen dat hij je pasgeboren kindje verorbert. :{

Random woord: Songfestival. :{

pi_85523421
quote:

[..]

Hoewel ik best voor zwaardere straffen ben, zeker voor wat betreft dierenmishandeling, vind ik dit ook wel erg ver gaan.

Ik bedoel, ik dacht dat agenten alleen mochten schieten wanneer er mensenlevens in gevaar waren. Nu krijgt de overvaller min of meer de doodstraf voor het overvallen van een supermarkt en het doden van een dier, waarbij wat mij betreft nog verzachtende omstandigheden gelden.

Als je een mes bij je hebt en je wordt aangevallen door zo'n beest denk ik dat je instinctmatig verdedigt.

Kortom, wat mij betreft had hij een zware straf verdient, zeker voor het doden van de hond, maar ik vind dit overtrokken.

Misschien moeten 'we' even wachten met oordelen totdat er meer bekend is.
Leaf
pi_85523429
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:04 schreef halkali het volgende:
Straffen worden in Nederland door de rechter opgelegd. Gelukkig.
quote:
Heel rouwig om de dood van deze overvaller ben ik niet. Maar iedereen heeft het recht op een eerlijk proces. En als deze man is doodgeschoten omdat de agenten (zeer begrijpelijk) geëmotioneerd waren door de dood van een politiehond, dan is dat een zeer kwalijke zaak. De politie heeft in Nederland een geweldsmonopolie, daar moeten ze zeer zorgvuldig mee omgaan.

Als deze man echt een directe levensbedreiging voor agenten of andere personen en dodelijk geweld was de enige oplossing, dan is het te accepteren.
pi_85523449
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:09 schreef BansheeBoy het volgende:
Honden, los van het hygiënische probleem, ben ik er echt een groot voorstander van om bezit er van te verbieden. Honden zijn zo ontzettend onbetrouwbaar. Dat instinct van ze ze zit ze in de weg. Je hond kan 10 jaar lekker speels en mals reageren, er kan een dag komen dat hij je pasgeboren kindje verorbert. :{

Random woord: Songfestival. :{

Trollreactie :').
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
pi_85523473
...misschien moet de recidive eens wat effectiever aangepakt worden; dan zijn de reacties uit de samenleving niet zo 'opgelucht'.

Een crimineel die naar een rechter gaat krijgt gewoon een kort maar verplicht verblijf in een net hotel. Met prima voer, en een betere huisvesting dan je oma in een verpleeghuis. Maar deze hufter zal nooit meer kunnen roven wat niet van hem is.

De straffen zijn niet zozeer 'te kort' oid, ze zijn gewoon niet effectief. Ik denk dat er nog zeker vijftien jaar overheengaan voordat de rechterlijke macht begint te beseffen dat in een gewetenloos mens niets valt te 'verbeteren'. Sociopaten komen niet tot inkeer, alleen maar tot betere plannen.

...en ik vind het zelf ook een prima actie, deden ze dat maar vaker met overvallers, dan lag de drempel -het risico- wat hoger. ^O^
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:12:16 #70
13462 BansheeBoy
pi_85523501
Is al bekend wat de dader precies gedaan heeft (met welke motieven)? :{

pi_85523507
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:07 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Door de grotere bevoegdheid tot geweld stralen Amerikaanse agenten wel veel meer gezag uit. Burgers daar weten dat je niet met agenten moet kloten.
En daar kicken die machtsgeile agenten dan weer op. Dat ze dat richting de crimineel doen is niet zo erg. Maar vaak tonen ze dergelijk gedrag ook richting de burger.

Dan krijg je een soort politiestaat waar ik niet op zit te wachten. Zeker niet als je weet wat voor geteisem er tegenwoordig allemaal bij de politie zit.
pi_85523516
Mooi zo :) Mag hij branden in de hel.

Hierbij lach ik om zijn dood: HAHAHA
pi_85523533
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:11 schreef ArchEnemy het volgende:
...misschien moet de recidive eens wat effectiever aangepakt worden; dan zijn de reacties uit de samenleving niet zo 'opgelucht'.

Een crimineel die naar een rechter gaat krijgt gewoon een kort maar verplicht verblijf in een net hotel. Met prima voer, en een betere huisvesting dan je oma in een verpleeghuis. Maar deze hufter zal nooit meer kunnen roven wat niet van hem is.

De straffen zijn niet zozeer 'te kort' oid, ze zijn gewoon niet effectief. Ik denk dat er nog zeker vijftien jaar overheengaan voordat de rechterlijke macht begint te beseffen dat in een gewetenloos mens niets valt te 'verbeteren'. Sociopaten komen niet tot inkeer, alleen maar tot betere plannen.

...en ik vind het zelf ook een prima actie, deden ze dat maar vaker met overvallers, dan lag de drempel -het risico- wat hoger. ^O^
Ik denk dat er nog 100 jaar overheen gaat voordat de 'gewone mensen' beginnen te begrijpen dat zwaarder straffen niet de oplossing is en dat recidivisme nooit 100% uit te sluiten is.
Leaf
pi_85523560
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:11 schreef ArchEnemy het volgende:

Dag mr. Wilders, u ook hier?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:14:52 #75
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523572
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:12 schreef vulkaan het volgende:

_O_ _O_ _O_
pi_85523581
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:11 schreef ArchEnemy het volgende:De straffen zijn niet zozeer 'te kort' oid, ze zijn gewoon niet effectief. Ik denk dat er nog zeker vijftien jaar overheengaan voordat de rechterlijke macht begint te beseffen dat in een gewetenloos mens niets valt te 'verbeteren'. Sociopaten komen niet tot inkeer, alleen maar tot betere plannen.
Je bedoelt psychopaten (sociopaat is een slecht gedefiniëerde term). Psycopathen leren inderdaad erg slecht van straf. Alleen zijn niet alle misdadigers psychopaat. In een forensisch-psychiatrisch onderzoek wordt daar naar gekeken.
pi_85523607
Doorzeeft nog wel :)

quote:
De was vermoedelijk na de overval gevlucht in zijn auto, waarop de politie en een politiehond de achtervolging inzetten. Na de achtervolging stapte de man uit zijn auto bij het hotel. Toen hij werd aangevallen door een politiehond, stak hij het beest dood. Daarop werd de man doorzeefd door agenten.
Bron

Oh ennuh..
pi_85523672
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:16 schreef Wokkel het volgende:
Doorzeeft nog wel :)
[..]

Bron

Oh ennuh..
[ afbeelding ]
Telegraaf :')
Leaf
pi_85523685
Hoe dan ook, hij is terecht gedood. Je mag op straat geen wapen dragen. Als je dat mes blijkbaar ook nog gebruikt is een terechtstelling op zijn plaats.
pi_85523719
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:18 schreef BabeWatcher het volgende:
Hoe dan ook, hij is terecht gedood. Je mag op straat geen wapen dragen. Als je dat mes blijkbaar ook nog gebruikt is een terechtstelling op zijn plaats.

Nee, je mag op straat geen wapens dragen. Dan moet je voor de rechter verschijnen. Niet ter plekke doodgeschoten worden door een aantal politieagenten.
pi_85523761
Echt, al die malloten hier die het goed vinden dat de politie verdachten 'straft' door ze ter plekke dood te schieten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:21:44 #82
13462 BansheeBoy
pi_85523775
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:12 schreef vulkaan het volgende:

Barmhartigheid en vergevingsgezindheid zijn niet echt echt termen die in je vocabulaire voorkomen me dunkt. :{

Zonde? Ja. :{

vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:22:44 #83
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85523796
lijkt me sterk dat een islamiet dit gedaan heeft.

spreekwoord: en nu tot ist.

eerder een stinkmarokkaen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:23:06 #84
145738 superworm
is erbij
pi_85523810
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:05 schreef Strani het volgende:

[..]

Precies mijn punt.
Idioot. Dan kan je wel meteen het wilde westen terugbrengen en de trias politica afschaffen.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:24:03 #85
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523842
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:22 schreef zoalshetis het volgende:
lijkt me sterk dat een islamiet dit gedaan heeft.

spreekwoord: en nu tot ist.

eerder een stinkmarokkaen.
Kan niet volgens Banshee want stelen is haraam zegt hij net.
pi_85523848
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:21 schreef dotKoen het volgende:
Echt, al die malloten hier die het goed vinden dat de politie verdachten 'straft' door ze ter plekke dood te schieten.
Ja, ik vind het haast "eng" dat soort mensen dat naar een soort Wilde Westen met standrechtelijke executies verlangt. Je moet echt grenzeloos veel vertrouwen in de individuele politieagent hebben wel je dit sowieso wel puik vinden.

Ik probeer me maar gerust te stellen met de veronderstelling dat het vooral kinderen zijn die dergelijke reacties plaatsen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:24:21 #87
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_85523855
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:02 schreef rgn het volgende:
Wat een briljante reacties allemaal hier..., ik ga er in tegenstelling tot anderen hier vanuit dat agenten niet zomaar even op iemand schieten, hebben jullie er al eens over nagedacht dat het voor zo'n agent ook geen pretje is iemand dood te schieten?

Dus ik denk toch aan noodweer, als er een malloot met een mes staat en je gaat daar met je hond heen en vervolgwns wordt de hond doodgestoken, dan maak je denk
ik erg angstige momenten mee. Ben jij de volgende?

Maar ja, nou begin ik ook al te speculeren...
Was ook ongeveer het scenario waar ik aan dacht.

Zo'n politiehond laat niet zomaar los. Kan mij nog een foto uit begin jaren 90 in de krant herinneren. Twente tegen ik dacht Groningen. Supporter was over het hek geklommen en had een hond in zn been. Op de foto zie twee agenten aan de hond trekken, een agent aan de supporter (de andere kant op dus), hond laat niet los :')
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:24:52 #88
13462 BansheeBoy
pi_85523871
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een "Moslim" hier achter zit. We bevinden ons in de heilige maand Ramadan. :{

vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:25:21 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85523890
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:24 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Kan niet volgens Banshee want stelen is haraam zegt hij net.
tsja sim-pel. dan is het geen islamiet, maar een stinkmarokkaen.

spreekwoord: WAS MACHST DU HIER?!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 20-08-2010 20:31:22 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:25:29 #90
145738 superworm
is erbij
pi_85523893
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Barmhartigheid en vergevingsgezindheid zijn niet echt echt termen die in je vocabulaire voorkomen me dunkt. :{

Zonde? Ja. :{

Jeez, hoe ontspoord begint NL te raken als ik het met bansheeboy eens ben?! :{²
op FOK!
op Facebook
op de website
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:26:38 #91
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_85523934
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:18 schreef BabeWatcher het volgende:
Je maakt een grapje neem ik aan.
Nothing succeeds like the appearance of success
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:26:42 #92
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523936
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat een "Moslim" hier achter zit. We bevinden ons in de heilige maand Ramadan. :{

Mag je daarbuiten wel stelen dan? :? :? :?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:27:26 #93
13462 BansheeBoy
pi_85523959
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:25 schreef superworm het volgende:

[..]

Jeez, hoe ontspoord begint NL te raken als ik het met bansheeboy eens ben?! :{²
Ik wil niet claustrofobisch overkomen, maar daar is niets mis mee. Mits je gefocust bent op de inhoud. :{

pi_85523961
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:24 schreef BansheeBoy het volgende:

Een paar jaar terug werd er nog bericht dat de criminaliteit onder Moslims omhoog ging tijdens de Ramadan.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:27:42 #95
145738 superworm
is erbij
pi_85523972
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:26 schreef Dayshine het volgende:

[..]

Je maakt een grapje neem ik aan.
Nee, en dat is het enge. Dit land verdient Wilders. :X
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85523996
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:13 schreef VancouverFan het volgende:
Ik denk dat er nog 100 jaar overheen gaat voordat de 'gewone mensen' beginnen te begrijpen dat zwaarder straffen niet de oplossing is en dat recidivisme nooit 100% uit te sluiten is.
Denk aan het verschil tussen 'uitsluiten' en 'aanmoedigen'. 100% is natuurlijk een zwaktebod, daarmee probeer je mij in het belachelijke te trekken. Ik zeg dat de cijfers omlaag, ver omlaag moeten, en dat er dan weer een verontwaardiging uit de samenleving zal opgaan als er een crimineel gedood wordt, omdat de detentie dan wel heeft gewerkt. Nu werkt het niet en is elke crimineel die definitief uit de maatschappij verdwijnt een fijne opluchting; van justitie moet je het als burger echt niet hebben.

Het doel van de detentieperiode blijft immers de oorzaak van het gedrag waar de arme crimineel toe gedwongen werd weg te nemen, zodat hij weer lief en aardig kan zijn. Want daar worden we allemaal beter van; beseffen dat criminelen door de maatschappij gemaakt worden! :Y

Het feit dat er mensen bestaan zonder functionerend geweten is nog niet helemaal doorgedrongen bij dees hippies. En mij zal het niets verbazen dat ze zelfs hun verkrachte dochter nog zullen beschuldigen van uitlokking, omdat ze nou eenmaal meer aan hun eigen opgeflufte ego hechten.
pi_85524007
quote:
NIJMEGEN - De politie heeft aan het begin van de vrijdagavond in Nijmegen een nog onbekende man doodgeschoten op de Neerbosscheweg ter hoogte van het Bastionhotel.

Volgens nog onbevestigde berichten gaat het om een man die eerder met een steekwapen een overval zou hebben gepleegd op de LIdl supermarkt in winkelcentrum De Notenhout in de Nijmeegse wijk Neerbosch.

De politie was de overvaller al snel op het spoor. Nog in het winkelcentrum werd de achtervolging ingezet en werd de man gegrepen door een politiehond. Die stak hij vervolgens dood. Nog in het winkelcentrum zou de politie vervolgens al het vuur op de man hebben geopend.

De overvaller wist echter met een auto te ontkomen en reed even later op de Neerbosscheweg een parkeerplaats op. De politie achterhaalde hem daar en schoot ter hoogte van het Bastionhotel op hem.

Omstanders zeggen dat er zes tot acht keer is geschoten door de politie. Reanimatie mocht niet meer baten. Ook een traumaheli kwam tevergeefs naar de plek.

De politie zou ook nog op zoek zijn naar een tweede auto met daarin drie mannen. Met onder meer een helikopter wordt jacht gemaakt op deze auto. Wat de precies de rol is van deze drie mannen is nog onduidelijk.

Ondertussen is er veel publiek toegestroomd naar de plek waar de schietpartij plaatsvond. De politie heeft de plek afgezet met grote schermen.

http://www.gelderlander.n(...)dood-in-Nijmegen.ece
Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodweer minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:29:49 #98
13462 BansheeBoy
pi_85524024
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:26 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Mag je daarbuiten wel stelen dan? :? :? :?
Ik had gehoopt dat dit common sense was en geen uitleg behoefde. Niets is minder waar blijkt. Maar goed: Neen, je mag nooit stelen, maar de Ramadan moet je zien als een school of een instituut zo u wilt dat je zowel van binnen als buiten weer op het rechte pad brengt. Het is de bedoeling dat je de vroomheid vanuit de Ramadan de andere maanden in mee smokkelt. :{

pi_85524061
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef superworm het volgende:

[..]

Nee, en dat is het enge. Dit land verdient Wilders. :X
Ik heb altijd SP gestemd, maar Justitie is in betere handen bij extreemrechts, dat is de enige troost die we krijgen met dit kutkabinet.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:31:21 #100
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_85524069
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik heb altijd SP gestemd, maar Justitie is in betere handen bij extreemrechts, dat is de enige troost die we krijgen met dit kutkabinet.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:32:21 #101
13462 BansheeBoy
pi_85524104
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef Picchia het volgende:

[..]

Een paar jaar terug werd er nog bericht dat de criminaliteit onder Moslims omhoog ging tijdens de Ramadan.
Het klinkt niet logisch. Echter, ik begeef me weleens in die kringen. En je ziet wel dat Marokkaanse boys zich erg vervelen in die maand. Als vader naar de Moskee gaat , gaan de zoons mee, en als het gebed begint verlaten de boys de Moskee om over te gaan tot baldadigheid. :{

Random woord: suikerbiet. :{

pi_85524112
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodwaar minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.
Inderdaad. Ik heb nog net genoeg vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat om dan wel te denken dat de agenten vervolgd zullen worden. Al zou dit onder druk van de publieke opinie (zoals door sommigen hier geëtaleerd ) ook nog wel eens uit kunnen blijven.

Echt, als het waar is, vind ik dit soort overemotioneel betrokken agenten buitengewoon gevaarlijk.

Die voelen zich boven de wet staan. Er zijn mijns inziens weinig dingen gevaarlijker/dreigender dan agenten die zich boven de wet voelen staan/ die denken hun eigen regels te mogen maken.
pi_85524117
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:29 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodwaar minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.
Dus een moordenaar die eerst vlucht moet verder worden vrijgelaten, anders is het wraak?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:33:14 #104
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524136
de modus operandi lijkt trouwens niet marokkaens. die vluchten meestal op gejatte scootertjes.
pi_85524158
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Dus een moordenaar die eerst vlucht moet verder worden vrijgelaten, anders is het wraak?
Nee, hij moet staande gehouden worden, ingesloten, voorgeleid, berecht en bestraft. Niet ter plekke worden doodgeschoten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:34:23 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524184
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Het klinkt niet logisch. Echter, ik begeef me weleens in die kringen. En je ziet wel dat Marokkaanse boys zich erg vervelen in die maand. Als vader naar de Moskee gaat , gaan de zoons mee, en als het gebed begint verlaten de boys de Moskee om over te gaan tot baldadigheid. :{

dit dus.

spreekwoord: was du nicht macht und liebt, tüt das auch ein ënder nicht.
pi_85524186
Misschien had de overvaller/moordenaar in zijn auto een AK-47 liggen.
pi_85524191
quote:

[..]

Wat een domme OP. :')

De politie gaat niet over straffen, dat doet een rechter. Er zal best een reden zijn de politie geschoten heeft, ze voelden zich waarschijnlijk bedreigd. Als dat niet zo is, is de agent gewoon fout. De agenten gaan echt niet schieten omdat hun hond dood is. Misschien dat ze schoten om te dader te laten stoppen met steken en was het op het been gericht.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:35:28 #109
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524224
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:34 schreef BabeWatcher het volgende:
ze worden wat mij betreft steeds oost-europeaser.

spreekwoord: oprukken met die gasten.
pi_85524230
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Ja, en misschien (waarschijnlijk) ook niet. Ik heb liever niet dat politieagenten iedereen doodschieten die misschien wel iets heel gevaarlijks in zijn kofferbak heeft liggen.
pi_85524232
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
de modus operandi lijkt trouwens niet marokkaens. die vluchten meestal op gejatte scootertjes.
Het was dan ook een Antilliaan, volgens swarmahoer
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:36:18 #112
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524255
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:35 schreef Cerbie het volgende:

[..]

lijkt me veel aannemelijker met die pipa's.

spreekwoord: glaub kein tegreaf, weil das ist quatsch vieler mäle.
pi_85524272
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:28 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Denk aan het verschil tussen 'uitsluiten' en 'aanmoedigen'. 100% is natuurlijk een zwaktebod, daarmee probeer je mij in het belachelijke te trekken. Ik zeg dat de cijfers omlaag, ver omlaag moeten, en dat er dan weer een verontwaardiging uit de samenleving zal opgaan als er een crimineel gedood wordt, omdat de detentie dan wel heeft gewerkt. Nu werkt het niet en is elke crimineel die definitief uit de maatschappij verdwijnt een fijne opluchting; van justitie moet je het als burger echt niet hebben.

Het doel van de detentieperiode blijft immers de oorzaak van het gedrag waar de arme crimineel toe gedwongen werd weg te nemen, zodat hij weer lief en aardig kan zijn. Want daar worden we allemaal beter van; beseffen dat criminelen door de maatschappij gemaakt worden! :Y

Het feit dat er mensen bestaan zonder functionerend geweten is nog niet helemaal doorgedrongen bij dees hippies. En mij zal het niets verbazen dat ze zelfs hun verkrachte dochter nog zullen beschuldigen van uitlokking, omdat ze nou eenmaal meer aan hun eigen opgeflufte ego hechten.
Je hebt mij niet nodig om jou in het belachelijke te trekken. Dat doe je zelf wel. Zie je laatste zin bijvoorbeeld.

Ik snap ook niet goed waarom je recidivisme erbij haalt en aan de hand van dit voorval gaat zeggen dat dat cijfer lager moet. Want het is in dit geval helemaal niet duidelijk dat de dader al eerder veroordeeld is voor wat dan ook.

Het is alsof je zomaar een stokpaardje uit de kast haalt en een topic gebruikt om daar over te beginnen.
Leaf
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:36:56 #114
145738 superworm
is erbij
pi_85524278
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb nog net genoeg vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat om dan wel te denken dat de agenten vervolgd zullen worden. Al zou dit onder druk van de publieke opinie (zoals door sommigen hier geëtaleerd ) ook nog wel eens uit kunnen blijven.

Echt, als het waar is, vind ik dit soort overemotioneel betrokken agenten buitengewoon gevaarlijk.

Die voelen zich boven de wet staan. Er zijn mijns inziens weinig dingen gevaarlijker/dreigender dan agenten die zich boven de wet voelen staan/ die denken hun eigen regels te mogen maken.
be afraid, be very afraid, spookt door mijn hoofd. Om de 1 of andere manier zint dit vredevolle, snotverwende volkje al jaren in toenemende mate op dictatuur, bloedwraak en repressie. Tegenwoordig zijn we veel erger dan de Duitsers, ironisch genoeg, die nog wel een greintje historisch besef hebben.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85524279
Dat zouden ze met alle (gewapende) overvallers die vluchten, moeten doen.

Ik vind het serieus erger dat die hond door zo'n misselijk figuur is afgemaakt, als dat een ''mens'' het leven heeft gelaten.
pi_85524293
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, hij moet staande gehouden worden, ingesloten, voorgeleid, berecht en bestraft. Niet ter plekke worden doodgeschoten.
In Jordanië ligt het misdaadcijfer 99% lager dan hier, toch schieten ze dieven daar niet dood.
pi_85524300
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Misschien beseffen veel (jongere) Moslims gewoon niet waar de Ramadan voor staat. Het vasten heeft natuurlijk ook helemaal geen zin als je tegelijkertijd crimineel gedrag vertoond.

Maar ik kan ook wel best begrijpen dat mensen verveld worden als ze niks te eten krijgen, maar dat is natuurlijk ook één van de uitdagingen.
pi_85524314
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:34 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Wat een domme OP. :')
Hoezo?

quote:
De agenten gaan echt niet schieten omdat hun hond dood is.
Says who?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:38:20 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_85524332
Als een hond je steekt met zijn lange scherpe tanden, dan mag je terugsteken. Ik had precies hetzelfde gedaan. Maar eigenlijk vind ik het gebruik van een politiehond sowieso al in de meeste gevallen ongepast geweldgebruik. En als hij daarna doodgeschoten wordt helemaal. Even afwachten of hij niet de agenten ook bedreigd heeft, maar zoals het verhaal klinkt vind ik het volkomen buitensporig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:38:52 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524351
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef superworm het volgende:

[..]

be afraid, be very afraid, spookt door mijn hoofd. Om de 1 of andere manier zint dit vredevolle, snotverwende volkje al jaren in toenemende mate op dictatuur, bloedwraak en repressie. Tegenwoordig zijn we veel erger dan de Duitsers, ironisch genoeg, die nog wel een greintje historisch besef hebben.
jij en je nazaten mogen inderdaad terecht bang zijn dat nederland compleet anders wordt als er niet iets aangedaan wordt. nu!
pi_85524368
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef superworm het volgende:

[..]

QFT
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:39:22 #122
145738 superworm
is erbij
pi_85524377
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef tinoburg het volgende:

Ik vind het serieus erger dat die hond door zo'n misselijk figuur is afgemaakt, als dat een ''mens'' het leven heeft gelaten.
In 1 reply de Verklaring voor beide PvdD en PVV.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85524378
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef tinoburg het volgende:
Ja, want politieagenten maken nooit een fout en kunnen in het heetst van de strijd prima zonder gerede twijfel besluiten dat diegene die ze proberen staande te houden ook die overval heeft gepleegd. Stel je voor dat jij geschrokken was van die overval en in paniek wegrent. Terecht als je wordt doodgeschoten?
pi_85524394
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:37 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hoezo?
Dat staat in de zin er onder.
quote:
Says who?
Niemand, dat is een mogelijkheid. Wel een waarschijnlijkere dan wat TS noemt.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:39:56 #125
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85524400
quote:

[..]

Die zijn ook flink bezig de laatste tijd met hun geschiet en gesteek, goed dat hij doorzeefd is, korte metten ermee.
pi_85524407
Van mij mogen ze de rekening van de kogel opsturen naar zijn familie.
  Redactie Frontpage vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:40:18 #127
145738 superworm
is erbij
pi_85524411
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

jij en je nazaten mogen inderdaad terecht bang zijn dat nederland compleet anders wordt als er niet iets aangedaan wordt. nu!
20:40?
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_85524420
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:37 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

In Jordanië ligt het misdaadcijfer 99% lager dan hier, toch schieten ze dieven daar niet dood.
Dat lijkt me een non sequitur, maar ik hoor graag je uitleg.
pi_85524429
Ik hoop voor de agenten dat er meer aan de hand was dan wat er nu gemeld wordt. Als ie voor het doodsteken van een hond een kogel kreeg mogen ze wat mij betreft voorkomen voor moord.
pi_85524487
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:40 schreef Chadi het volgende:
Ik hoop voor de agenten dat er meer aan de hand was dan wat er nu gemeld wordt. Als ie voor het doodsteken van een hond een kogel kreeg mogen ze wat mij betreft voorkomen voor moord.
Dat lijkt me niet rechtvaardig, het zal geen moord zijn. Meer doodslag, als dit scenario klopt. En dat ze in dat geval berecht worden door doodslag, lijkt me rechtvaardig.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:43:36 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524559
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:40 schreef superworm het volgende:

[..]

20:40?
nee. lol. dat kan ook wel iets later plaatsvinden, toch?
pi_85524573
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je hebt mij niet nodig om jou in het belachelijke te trekken. Dat doe je zelf wel. Zie je laatste zin bijvoorbeeld.

Ik snap ook niet goed waarom je recidivisme erbij haalt en aan de hand van dit voorval gaat zeggen dat dat cijfer lager moet. Want het is in dit geval helemaal niet duidelijk dat de dader al eerder veroordeeld is voor wat dan ook.
Nee, en het regende ook niet, dat is net zo relevant.

Fijn dat je je argumentatie zo trots en vooral zo brak moet presenteren!

quote:
Het is alsof je zomaar een stokpaardje uit de kast haalt en een topic gebruikt om daar over te beginnen.
Dat klopt wel. Als kleinzoon ener strafrechter zie ik mij zo nu en dan genoodzaekt hier konde van te doen: cher amice: criminelen verzieken het leefklimaat.

Als je ze weet te rehabilliteren: fijn.

Als je zegt dat je ze rehabilliteert, en het werkt niet: niet fijn.

Als je nijdig gaat worden als we kritiek hebben op de rehabillitatie die niet werkt: helemaaal niet fijn.

Als je er eindelijk aan durft toe te geven dat het anders moet: dat werd tijd.

Gewetenloze hufters lachen jou het hardst uit, jij geeft ze de vrijheid, de zekerheid en het alibi om door te gaan met datgene waar ze goed in zijn: ten koste van alles dat iemand anders lief is zichzelf in de watten leggen. Zonder wat voor remming dan ook.

Opbergen die gasten, verwen ze maar, allemaal prima, maar zet ze niet tussen mensen, daar kunnen ze niet aarden zonder gigantische schade aan te richten.
pi_85524595
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef speknek het volgende:
Als een hond je steekt met zijn lange scherpe tanden, dan mag je terugsteken. Ik had precies hetzelfde gedaan. Maar eigenlijk vind ik het gebruik van een politiehond sowieso al in de meeste gevallen ongepast geweldgebruik. En als hij daarna doodgeschoten wordt helemaal. Even afwachten of hij niet de agenten ook bedreigd heeft, maar zoals het verhaal klinkt vind ik het volkomen buitensporig.
als zo'n verdachte niet reageerde op waarschuwingsschoten mag er natuurlijk ook gericht geschoten
pi_85524626
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:40 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat lijkt me een non sequitur, maar ik hoor graag je uitleg.
Ik was daar ooit eens voor zaken. Ik was onderweg toen ik tegen mijn gids zei dat ik terug moest naar de auto om mijn laptop te halen. Mijn gids verzekerde mij dat de laptop niet gestolen zou worden. "There are no thieves in Jordan". Bij terugkomst lag mijn laptop inderdaad nog op de achterbank van de huurauto.
pi_85524637
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

als zo'n verdachte niet reageerde op waarschuwingsschoten mag er natuurlijk ook gericht geschoten
Nee hoor. Hij moet een directe bedreiging vormen voor die agenten. Dus op ze aflopen met het steekwapen
pi_85524678
Ik snap dat de politie heeft geschoten.

1. gewapende overval (hallo allemaal?)
2. De politiehond is politie, dit betekent dat de overvaller extreem geweld gebruikt tegen de politie.

Terecht dus. Bovendien is het heel simpel hoor. De overvaller had geen overval hoeven plegen, zich kunnen overgeven toen de hond hem greep. Risico van het vak.

Ik hoop dat er vaker op overvallers geschoten wordt.
Whatever...
pi_85524691
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij moet een directe bedreiging vormen voor die agenten. Dus op ze aflopen met het steekwapen
Hij was een directe dreiging voor de POLITIE. Dit was dus agent+hond samen.
Whatever...
pi_85524696
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:45 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik was daar ooit eens voor zaken. Ik was onderweg toen ik tegen mijn gids zei dat ik terug moest naar de auto om mijn laptop te halen. Mijn gids verzekerde mij dat de laptop niet gestolen zou worden. "There are no thieves in Jordan". Bij terugkomst lag mijn laptop inderdaad nog op de achterbank van de huurauto.
En wat heeft dat te maken met mijn post:

quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:33 schreef dotKoen het volgende:

[..]

?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:49:10 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524714
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

[..]

Dat klopt wel. Als kleinzoon ener strafrechter zie ik mij zo nu en dan genoodzaekt hier konde van te doen: cher amice: criminelen verzieken het leefklimaat.

Als je nijdig gaat worden als we kritiek hebben op de rehabillitatie die niet werkt: helemaaal niet fijn.

Gewetenloze hufters lachen jou het hardst uit, jij geeft ze de vrijheid, de zekerheid en het alibi om door te gaan met datgene waar ze goed in zijn: ten koste van alles dat iemand anders lief is zichzelf in de watten leggen. Zonder wat voor remming dan ook.

Opbergen die gasten, verwen ze maar, allemaal prima, maar zet ze niet tussen mensen, daar kunnen ze niet aarden zonder gigantische schade aan te richten.
dit dus. en ik ken genoeg gasten die ook deze behandeling zouden moeten ondergaan, maar gewoon nog vrij rondlopen en af en toe hun wekker laten afgaan. dat kan niet anders.

daarnaast is opbergen niet genoeg. ik wil een strafmaat die financieel afhankelijk is. vergrijpen worden beboet en de daad wordt fianacieel afgetikt, in de gevangenis. zolang je schuld hebt, blijft je zitten. in basis op water en brood en als je het goed doet, of naast het afbetalen wat studeert of creatief bezig bent, dan krijg je credits en ga je automatisch meer verdienen omdat je nuttiger werk maakt. daarmee wordt je straf korter.
pi_85524717
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:44 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

[..]

Misschien moet justitie jou maar inhuren. JIj kunt blijkbaar precies aangeven welke criminelen nooit meer de fout in gaan en daarom weer op straat mogen.
Leaf
pi_85524720
Het was ook vast weer zo'n aardige jongen die geen vlieg kwaad deed.
pi_85524728
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef Gulo het volgende:

[..]

Ach..als agent heb je weinig te vrezen van het OM, die gaan zelfs voor je in hoger beroep om vrijspraak te eisen voor je.
quote:
ZUTPHEN - De rechtbank Zutphen heeft woensdag de 31-jarige agent B.K. uit Didam veroordeeld tot 240 uur werkstraf en twee maanden cel voorwaardelijk wegens poging tot doodslag.

De politieman gooide 4 augustus 2009 in Didam een baksteen naar een passerende automobilist. De autobestuurder en de agent hadden in het verleden al meerdere conflicten gehad. Op het moment dat de man langsreed gooide de agent een baksteen dwars door de zijruit.

De inzittende kon het projectiel van 20 bij 7 bij 7 centimeter maar net ontwijken. De agent mocht na het incident gewoon blijven werken bij het korps.

Psychische overmacht

De officier van justitie eiste twee weken geleden nog dat de actie onbestraft zou blijven, omdat K. gezien de eerdere incidenten en zijn overspannenheid zou hebben gehandeld uit psychische overmacht. Die conclusie leidde na de zitting al tot felicitaties op de gang van de rechtbank van collega's aan K.

De rechtbank vindt echter dat K. helemaal niet uit psychische overmacht handelde. Hij ging volgens de rechters juist berekenend te werk. Zo riep K. bijvoorbeeld twee weken voor het incident al eens dat hij een baksteen door de ruit zou gooien als hij die man weer zou tegenkomen.

Bron
pi_85524738
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:48 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Hij was een directe dreiging voor de POLITIE. Dit was dus agent+hond samen.
Een hond is geen mens en daarvoor mag niet zoveel geweld worden gebruikt als om een mens te beschermen.

Daarnaast: de hond was op de plaats van de overval al doodgestoken (volgens De Gelderlander). Er was dus helemaal geen hond meer om te beschermen.
pi_85524758
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:46 schreef Chadi het volgende:

[..]

er waren omwonende die schoten hoorde wat als hij die kant op vlucht als ze niet schieten wie weet wat hij daar uitvreet om uit de handen van de politie te blijven.
hij heeft door een gewapende overval en het doodsteken van een politiehond net bewezen dat hij ook weleens echt gevaarlijk kan zijn voor mensen.
en dan moet je maar kijken of het goed gaat?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:51:26 #145
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85524760
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:48 schreef dotKoen het volgende:

[..]

[..]

?
Dat de relmarokkanen en antilianen vervangen moeten worden door Jordanezen.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:53:10 #146
8369 speknek
Another day another slay
pi_85524801
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef Spanky78 het volgende:
2. De politiehond is politie,
De politiehond is net zoveel politie als een wapenstok, extreem geweld tegen een wapenstok plegen rechtvaardigt ook geen doodslag.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:53:11 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85524803
k-9s worden wel degelijk gezien als medewerkers. en terecht. als je zo'n dier afslacht krijg je gewoon met de rest te maken. steek maar eens een agent dood. dan krijg je het heel erg zwaar in de politiecel. waar je als eerste heen wordt gebracht. tsja, just don't fuck with em.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:53:14 #148
145146 Andyy
pi_85524805
quote:

Hij HEEFT gedood dus was wel degelijk een gevaar. en dat probeer je goed te praten?
pi_85524828
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:49 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dit dus. en ik ken genoeg gasten die ook deze behandeling zouden moeten ondergaan, maar gewoon nog vrij rondlopen en af en toe hun wekker laten afgaan. dat kan niet anders.

daarnaast is opbergen niet genoeg. ik wil een strafmaat die financieel afhankelijk is. vergrijpen worden gelet op de daad fianacieel afgetikt, in de gevangenis. zolang je schuld hebt, blijft je zitten. in basis op water en brood en als je het goed doet, of naast het afbetalen wat studeert of creatief bezig bent, dan krijg je credits en ga je automatisch meer verdienen omdat je nuttiger werk maakt.
Als je detentieclienten toch nog vrijheid wil gunnen: werken voor kost & inwoning.

Detentiecentrum voor vrijheidsverlangende clienten moet zelfbedruipend zijn: laat maar zien dat je gemotiveerd bent.

Sociopaten, schizofrenen, anderzins luisterenden naar buitenaardse stemmen en/of Napoleonistische opdrachten: verwennen in een fijne, veilige ruimte zonder deur. Met koele vanillevla, Xbox360 en alle smaken drogerijen die er te verzinnen zijn.
pi_85524835
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:53 schreef Andyy het volgende:

[..]

Hij HEEFT gedood dus was wel degelijk een gevaar. en dat probeer je goed te praten?
Een hond ja. Geen mens. En ook voor deze dierenmishandeling had hij berecht moeten worden, niet standrechtelijk te worden geëxecuteerd.
pi_85524839
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:48 schreef dotKoen het volgende:

[..]

[..]

?
Er zijn landen waar het gerecht prima misdadigers kan aanpakken. Daar wordt gekeken naar het misdrijf en of het zeker is dat de verdachte de dader is.

Hier werkt het niet! Een crimineel kan kiezen uit talloze advocaten. Altijd zijn er omstandigheden te vinden in het leven van de dader die als 'verzachtend' worden gekenmerkt. Het slachtoffer kan barsten.

Als ik ooit getuige ben van een overval, ik zweer het je, ik maak die overvaller helemaal kapot. Als je hem staande houdt kan je nog worden aangeklaagd voor mishandeling, als je hem compleet aan stukken snijdt kan je je beroepen op noodweer.
pi_85524870
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Een hond ja. Geen mens. En ook voor deze dierenmishandeling had hij berecht moeten worden, niet standrechtelijk te worden geëxecuteerd.
Ondanks dat ik een hekel heb aan honden blijft dit moord. Die hond is politie. De dader heeft de hond vermoord om aan rechtsvervolging te ontkomen.
pi_85524888
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:49 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Misschien moet justitie jou maar inhuren. JIj kunt blijkbaar precies aangeven welke criminelen nooit meer de fout in gaan en daarom weer op straat mogen.
Ik heb aardig wat zaken voorbij zien komen en kan je met zekerheid vertellen dat de meeste vonissen tot niets meer leiden dan een herhaling van alle ellende.
pi_85524899
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:54 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Er zijn landen waar het gerecht prima misdadigers kan aanpakken. Daar wordt gekeken naar het misdrijf en of het zeker is dat de verdachte de dader is.

Hier werkt het niet! Een crimineel kan kiezen uit talloze advocaten. Altijd zijn er omstandigheden te vinden in het leven van de dader die als 'verzachtend' worden gekenmerkt.
Uiteraard, iedereen heeft het recht zich te laten verdedigen. Wat als we het OM zomaar altijd gelijk geven. Daar worden ook fouten gemaakt.
quote:
Als ik ooit getuige ben van een overval, ik zweer het je, ik maak die overvaller helemaal kapot. Als je hem staande houdt kan je nog worden aangeklaagd voor mishandeling, als je hem compleet aan stukken snijdt kan je je beroepen op noodweer.
Jij bent eng.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:57:18 #155
8369 speknek
Another day another slay
pi_85524923
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ondanks dat ik een hekel heb aan honden blijft dit moord. Die hond is politie. De dader heeft de hond vermoord om aan rechtsvervolging te ontkomen.
Of om aan mishandeling te ontkomen.
pi_85524936
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:55 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Nee, het is (de jure) geen moord, want een hond is geen natuurlijk persoon. De hond is verder net zoveel politie als een politieauto of het dienstwapen, alledrie zaken eigendom van de politie. Vernieling (of in casu van dieren: mishandeling cq. doden ervan) moet berecht worden.
pi_85524956
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:53 schreef speknek het volgende:

[..]

De politiehond is net zoveel politie als een wapenstok, extreem geweld tegen een wapenstok plegen rechtvaardigt ook geen doodslag.
het is agent +hond als geheel. En als je geweld gebruikt tegen een wapenstok die door een agent gebruikt wordt hoop ik dat ze ook schieten.
Whatever...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:58:22 #158
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_85524961
quote:

[..]

als dat klopt, die zijn meestal wat meer triggerhappy, kan ook een reden zijn om sneller te schieten als agent. Of dat terecht is is natuurlijk een tweede.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:58:24 #159
145146 Andyy
pi_85524962
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:10 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Straffen worden in Nederland door de rechter opgelegd. Gelukkig.
In Nederland mag je proportioneel geweld gebruiken mits dat nodig is gelukkig.
Niemand hier weet hoe en wat van wat er gebeurd is, alleen dat er een verdachte dood is geschoten en een hond dood is gestoken, maar toch heeft iedereen een oordeel. Lekker hypocriet weer.
En erg jammer voor de hond dat die niet werd begeleid door hun:

Dan was die al dood voordat hij kon steken :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door Andyy op 20-08-2010 21:05:32 ]
pi_85524968
Risico van het vak voor die overvaller.
pi_85524969
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:56 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Uiteraard, iedereen heeft het recht zich te laten verdedigen. Wat als we het OM zomaar altijd gelijk geven. Daar worden ook fouten gemaakt.

:') krijgen we dat weer

iedereen heeft recht op een tweede kans
en een derde
en een vierde
en een vijfde
en een zesde
pi_85525013
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:56 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Ik heb aardig wat zaken voorbij zien komen en kan je met zekerheid vertellen dat de meeste vonissen tot niets meer leiden dan een herhaling van alle ellende.
Nou dan moet Justitie jou zeker inhuren!

Of misschien moet jij je gewoon aanmelden bij justitie. Dergelijke unieke talenten kunnen de samenleving een stuk veiliger maken :Y
Leaf
pi_85525017
Die Gulo, probeert objectief over te komen, maar ondertussen druipt de haat tegen de politie van menig post af... Een mooie kans voor je om even lekker subtiel te bashen, voordat ook maar iets van een onderzoek is geweest.

Waarom dat 'voorschot' nemen op? Waarom alvast conclusies trekken. Misschien omdat het hebben van een mening belangrijker voor je is dan de kennis om die mening te vormen?

Probeer eens met een open blik te reageren en geef eens een alternatief voor de agenten. Hoe schakel je een man die met een mes in worsteling is met een hond netjes uit? Wacht je rustig tot hij klaar is met de politiehond? Verwacht je dat de agenten kalmpjes afwachten tot hij klaar is? Verwacht je dat als ze schieten ze netjes op een been kunnen mikken, terwijl hij in worsteling is? Etc.
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
pi_85525036
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:57 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, het is (de jure) geen moord, want een hond is geen natuurlijk persoon. De hond is verder net zoveel politie als een politieauto of het dienstwapen, alledrie zaken eigendom van de politie. Vernieling (of in casu van dieren: mishandeling cq. doden ervan) moet berecht worden.
Ik twijfel niet aan jouw kennis van het recht. Mijn punt is dat het recht krom is in Nederland.
pi_85525041
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:58 schreef Andyy het volgende:

[..]

In Nederland mag je proportioneel geweld gebruiken mits dat nodig is gelukkig.
Niemand hier weet hoe en wat van wat er gebeurd is, alleen dat er een verdachte dood is geschoten en een hond dood is gestoken, maar toch heeft iedereen een oordeel. Lekker hypocriet weer.
En de erg jammer voor de hond dat die niet werd begeleid door hun:
[ afbeelding ]
Dan was die al dood voordat hij kon steken :Y
Ik heb meerdere malen gezegd dat het, bij uitblijven van een vonnis, om speculeren gaat, ook van mijn kant. Ik heb inderdaad een oordeel over de zaak zoals die op mij overkomt. Het lijkt me raar dat dat een probleem is.

En het doodschieten van een verdachte omdat hij net een politiehond heeft gedood (een speculatie, dat klopt), is mi. zeker niet proportioneel geweld.
pi_85525045
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:57 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, het is (de jure) geen moord, want een hond is geen natuurlijk persoon. De hond is verder net zoveel politie als een politieauto of het dienstwapen, alledrie zaken eigendom van de politie.
maar hij bewijst wel dat hij gevaarlijk is en ze kunnen hem dus niet zomaar laten vluchten
als hij dan niet op waarschuwingen reageerde is het zijn eigen keuze dat hij de kans liep op een paar kogels in zijn lijf
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:01:35 #167
145146 Andyy
pi_85525056
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef speknek het volgende:
Maar eigenlijk vind ik het gebruik van een politiehond sowieso al in de meeste gevallen ongepast geweldgebruik. En als hij daarna doodgeschoten wordt helemaal. Even afwachten of hij niet de agenten ook bedreigd heeft, maar zoals het verhaal klinkt vind ik het volkomen buitensporig.
Wie ben jij om daar over te oordelen?
Die honden zijn tig keer sneller dan mensen en dan ook verdomd handig bij een achtervolging. En er is geen verhaal, er zijn alleen feiten vrijgegeven.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:01:54 #168
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85525063
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:54 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Als je detentieclienten toch nog vrijheid wil gunnen: werken voor kost & inwoning.

Detentiecentrum voor vrijheidsverlangende clienten moet zelfbedruipend zijn: laat maar zien dat je gemotiveerd bent.

Sociopaten, schizofrenen, anderzins luisterenden naar buitenaardse stemmen en/of Napoleonistische opdrachten: verwennen in een fijne, veilige ruimte zonder deur. Met koele vanillevla, Xbox360 en alle smaken drogerijen die er te verzinnen zijn.
lijkt me een hemel het afbetalen van hun slachtoffer. moord: 1 miljoen. verkrachting: 1 miljoen. overval: 800.000 etc etc.
pi_85525076
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:58 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

:') krijgen we dat weer

iedereen heeft recht op een tweede kans
en een derde
en een vierde
en een vijfde
en een zesde
Ik heb het hier niet over de uiteindelijke straffen, maar ik val jouw stelling dat het blijkbaar niet goed is dat je in Nederland een advocaat mag inhuren om jezelf te verdedigen aan.

Stel dat jij van een strafbaar feit wordt verdacht. Vind jij dan dat de rechter de eis van het OM per definitie moet inwilligen?
pi_85525087
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Nou dan moet Justitie jou zeker inhuren!

Of misschien moet jij je gewoon aanmelden bij justitie. Dergelijke unieke talenten kunnen de samenleving een stuk veiliger maken :Y
Juist niet, er zitten veel te veel 'unieke talenten' in die wereld. De boel moet open.

Democratie in de rechtspraak. En als de democratie dan een fout maakt, moet de democratie niet kinderachtig doen en de onterecht veroordeelde de jackpot gunnen. Maar rechters zijn nu geen verantwoording aan jou & mij verschuldigd, en daar wringt het m.i.

De rechtspraak staat in dienst van de samenleving, niet andersom.
pi_85525095
TV Gelderland meldt nu dat de hond niet gedood is.

quote:
De man zou een overvaller zijn die de Lidl-supermarkt in Hatert zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond.

De man stak de politiehond neer. De man zelf werd door de politie doodgeschoten.

Eerder meldden ooggetuigen dat de man de hond zou hebben doodgestoken. De hond werd gewond naar een dierenarts gebracht, maar lijkt het wel te hebben overleefd. Zijn precieze toestand is onduidelijk. De politie wil in het kader van het onderzoek ook niks zeggen.
Leaf
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:03:35 #172
145146 Andyy
pi_85525113
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:47 schreef Spanky78 het volgende:
Ik snap dat de politie heeft geschoten.

1. gewapende overval (hallo allemaal?)
2. De politiehond is politie, dit betekent dat de overvaller extreem geweld gebruikt tegen de politie.

Terecht dus. Bovendien is het heel simpel hoor. De overvaller had geen overval hoeven plegen, zich kunnen overgeven toen de hond hem greep. Risico van het vak.

Ik hoop dat er vaker op overvallers geschoten wordt.
Ik weet niet of het in Nederland ook zo is, maar bij sommige buitenlandse korpsen hebben honden ook een inschrijving van de politie en zijn daar dus ook volledig lid van. Hond mishandelen staat daar gelijk aan politieagent mishandelen :Y
pi_85525115
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik twijfel niet aan jouw kennis van het recht. Mijn punt is dat het recht krom is in Nederland.
Jij vindt dat het doden van een dier net zo zwaar bestraft moet worden als het doden van een mens?
pi_85525126
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
[..]

http://www.omroepgelderla(...)dood-in-Nijmegen.htm
There are times we will remember, there are nights we won't forget.
If we value every moment we will never feel regret.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:04:27 #175
145146 Andyy
pi_85525138
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Er wordt nergens vermeld dat hij zomaar is neergeschoten, toedracht is nergens te bekennen.
Voor hetzelfde geldt was hij op de politie afgestormd met de mes.
pi_85525184
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:04 schreef Andyy het volgende:

[..]

Er wordt nergens vermeld dat hij zomaar is neergeschoten, toedracht is nergens te bekennen.
Voor hetzelfde geldt was hij op de politie afgestormd met de mes.
Precies, en voor hetzelfde geld is hij in koele bloede doodgeschoten door rouwende politieagenten. Het blijft speculeren, maar daar is een forum voor, lijkt me.

Ook als de verdachte op de politie afstormde met een mes lijken 8 politiekogels me wat overdreven.
pi_85525195
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Juist niet, er zitten veel te veel 'unieke talenten' in die wereld. De boel moet open.

Democratie in de rechtspraak. En als de democratie dan een fout maakt, moet de democratie niet kinderachtig doen en de onterecht veroordeelde de jackpot gunnen. Maar rechters zijn nu geen verantwoording aan jou & mij verschuldigd, en daar wringt het m.i.

De rechtspraak staat in dienst van de samenleving, niet andersom.
Kom joh. Niet terugkrabbelen ineens.

Wij allen zijn de samenleving en moeten allen ons steentje bijdragen om het veiliger te maken. Als jij als unieke talent hebt dat je met 100% zekerheid kunt voorspellen wie weer in de fout gaat na een straf, is dat een zegen voor de maatschappij.

Hoeven we nooit meer dure, lange behandelingen toe te passen, geen onderzoeksrapporten meer met schattingen of iemand beter is. Maar bovenal geen kans op herhaling en slachtoffers daarbij.

^O^
Leaf
pi_85525210
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

ach als hard straffen zo werken dat zou de VS het veiligste land ter wereld zijn. Er zitten daar trouwens meer mensen achter tralies dan in China (een dictatuur met 4 keer zoveel inwoners). Iets klopt er hier niet...
pi_85525289
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Kom joh. Niet terugkrabbelen ineens.

Wij allen zijn de samenleving en moeten allen ons steentje bijdragen om het veiliger te maken. Als jij als unieke talent hebt dat je met 100% zekerheid kunt voorspellen wie weer in de fout gaat na een straf, is dat een zegen voor de maatschappij.

Hoeven we nooit meer dure, lange behandelingen toe te passen, geen onderzoeksrapporten meer met schattingen of iemand beter is. Maar bovenal geen kans op herhaling en slachtoffers daarbij.

^O^
..dan verandert er weer niks want na twee jaar op het salaris van een strafrechter gezeten te hebben kunnen jij & je familie mijn aars oxideren, ik heb het goed in mijn ivoren toren en kijk minzaam lachend op het plebs neer.

Open die handel. Laat ze maar verantwoorden wat ze leveren. Rechten studeren is tenslotte het VMBO van de universiteit; als je echt niet logisch kan denken en vooral wilt zuipen ga je naar de faculteit rechten. :Y
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:09:09 #180
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85525293
quote:
[..]

Shit , dus de overvaller leeft nog?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:09:10 #181
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85525295
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

ach als hard straffen zo werken dat zou de VS het veiligste land ter wereld zijn. Er zitten daar trouwens meer mensen achter tralies dan in China (een dictatuur met 4 keer zoveel inwoners). Iets klopt er hier niet...
lol, ja, jij hebt objectieve cijfers van china...
pi_85525307
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nee, je mag op straat geen wapens dragen. Dan moet je voor de rechter verschijnen. Niet ter plekke doodgeschoten worden door een aantal politieagenten.
Ja de politie schiet mensen direct dood als ze weten dat je een mes draagt!!
pi_85525339
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Ja de politie schiet mensen direct dood als ze weten dat je een mes draagt!!
Dat was uiteraard een overdrijving om het ongelijk van BabeWatcher (die wel iets dergelijks stelde) aan te tonen.
pi_85525402
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

..dan verandert er weer niks want na twee jaar op het salaris van een strafrechter gezeten te hebben kunnen jij & je familie mijn aars oxideren, ik heb het goed in mijn ivoren toren en kijk minzaam lachend op het plebs neer.

Open die handel. Laat ze maar verantwoorden wat ze leveren. Rechten studeren is tenslotte het VMBO van de universiteit; als je echt niet logisch kan denken en vooral wilt zuipen ga je naar de faculteit rechten. :Y
:{w

Dude, als je de mogelijkheden hebt om bij te dragen aan een veiligere maatschappij, maar dat niet wil doen, ben je zelf 1 van de mensen waar je kritiek op hebt.
Leaf
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:12:43 #185
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85525425
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:10 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat was uiteraard een overdrijving om het ongelijk van BabeWatcher (die wel iets dergelijks stelde) aan te tonen.
waarom overdijven van het ongelijk als het gelijk is?
pi_85525460
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

:{w

Dude, als je de mogelijkheden hebt om bij te dragen aan een veiligere maatschappij, maar dat niet wil doen, ben je zelf 1 van de mensen waar je kritiek op hebt.
De maatschappij blijft net zo onveilig als het systeem toelaat. Als ik daar aan mee ga doen verandert er toch niks, waarom zeur je nou zo door?
pi_85525478
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:12 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waarom overdijven van het ongelijk als het gelijk is?
Overdrijving was niet helemaal het goede woord geloof ik. Lees de posts maar terug :).
pi_85525507
Het lijkt me nogal duidelijk eigenlijk. De politie ziet de overvaller, sturen de hond er op die al snel een afstand van zo'n 100 meter creëert. De man begint er op in te steken en de agenten kunnen de afstand niet snel genoeg overbruggen om te helpen dus moeten ze wel schieten om zo de hond nog te redden. Ze mikken op de borst/buik omdat anders het risico te groot is dat de hond door een ietwat verdwaalde kogel wordt geraakt.
Ron Paul 2012
pi_85525514
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:13 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

De maatschappij blijft net zo onveilig als het systeem toelaat. Als ik daar aan mee ga doen verandert er toch niks, waarom zeur je nou zo door?
Hu?

Ene moment zeg je dat er iets moet veranderen en later zeg je dat er toch niks veranderd.

Ik ben de weg even kwijt.
Leaf
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:15:21 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85525516
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Shit , dus de overvaller leeft nog?
zal ie wel iets getrokken hebben?
of ze vonden zijn laffe daad zo slecht dat ze het, na meerdere malen tot stilstand hebben proberen te brengen, tijd vonden om af te schieten. welke weg ook, laat dit een waarschuwing zijn voor overvallers. godverdomme.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:15:54 #191
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85525540
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Overdrijving was niet helemaal het goede woord geloof ik. Lees de posts maar terug :).
ben te lui daarvoor :+
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:18:07 #192
145146 Andyy
pi_85525636
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:05 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Precies, en voor hetzelfde geld is hij in koele bloede doodgeschoten door rouwende politieagenten. Het blijft speculeren, maar daar is een forum voor, lijkt me.

Ook als de verdachte op de politie afstormde met een mes lijken 8 politiekogels me wat overdreven.
Niks overdreven, schieten tot hij geen gevaar meer vormt, hoeveel kogels dat ook mogen zijn.
pi_85525712
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef Andyy het volgende:

[..]

Niks overdreven, schieten tot hij geen gevaar meer vormt, hoeveel kogels dat ook mogen zijn.
Ja, maar als je een beetje raak schiet ligt iemand na 2 kogels ook wel op de grond hoor. Maar goed, sectie zal dat wel uitwijzen, waar deze verdachte geraakt is en of alle 8 kogels nodig waren om hem uit te schakelen.
pi_85525859
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hu?

Ene moment zeg je dat er iets moet veranderen en later zeg je dat er toch niks veranderd.

Ik ben de weg even kwijt.
Nou, dan help ik je nog 1 keer:

Het systeem zoals het nu is veroorzaakt heel veel recidive. Dat betekent dat criminelen na hun straf gewoon weer verder gaan met crimineel zijn; hun straf heeft er niet aan bijgedragen dat ze anders zijn gaan denken over hoe vervelend het is voor mensen die slachtoiffer zijn geworden van criminaliteit.

Als iemand die dat opmerkt in het systeem gaat werken, moet hij in dienst van dat systeem gaan werken, en dus geen kritiek op dat systeem hebben. In ruil voor het inslikken van die kritiek krijgt hij elke maand een heleboel centjes.

Als je buiten het systeem staat, en bijvoorbeeld als politicus in de regering werkt, dan kun je wel het systeem veranderen. Dat kun je doen door bijvoorbeeld -als je daar eenmaal oud genoeg voor bent- te stemmen op iemand die zegt dat het anders moet, en daar goed plannen voor klaar heeft liggen.

Zo kun je het systeem veranderen. Kijk maar naar de verkiezingsprogramma's van de verschillende politieke partijen en zoek het strafrechtsysteem uit waarvan jij meent dat het het beste werkt.

Vind je dat niet, dan kun je nog altijd contact opnemen met een politieke partij, of zelfs lid worden!

Dan kun je naar bijeenkomsten gaan, en daar jouw mening vertellen. Wieweet luisteren ze dan naar jou, en als jouw plannen echt goed en solide zijn, worden ze misschien wel als programmapunt door de partij overgenomen!

Maar als je iets tegen de recidive wilt doen, dus zorgen dat er minder gemene mensen op straat lopen, dan moet je juist niet bij justitie gaan werken, want die houden deze situatie in stand.

Maar nu ga ik even naar beneden, ik krijg zo bezoek van een hele lieve mevrouw, en dat gaat eventjes voor. Niet teleurgesteld zijn hoor, een andere keer heb ik meer tijd voor je! :*
pi_85525870
quote:
[..]

Het was al bekend dat de dader niet ter plekke is doodgeschoten, maar eerst gevlucht was. Er was vast wel een goede reden om hem neer te knallen. Morgen zullen we wel meer horen.
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:25:37 #196
145146 Andyy
pi_85525926
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:19 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, maar als je een beetje raak schiet ligt iemand na 2 kogels ook wel op de grond hoor. Maar goed, sectie zal dat wel uitwijzen, waar deze verdachte geraakt is en of alle 8 kogels nodig waren om hem uit te schakelen.
Nederlandse politiekogels zijn lachertjes als je niet de vitale delen raakt vergeleken met wat buitenlandse politie gebruikt.
En mensen zijn prima in staat om nog door te vechten als ze niet dodelijk geraakt zijn, zie FBI shootout in Miami
pi_85525937
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het was al bekend dat de dader niet ter plekke is doodgeschoten, maar eerst gevlucht was. Er was vast wel een goede reden om hem neer te knallen. Morgen zullen we wel meer horen.
Dat is juist het punt. Dat vind ik van te veel vertrouwen in politiemensen getuigen om daar nu al van uit te gaan. Ook zij maken fouten.
pi_85525962
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:23 schreef ArchEnemy het volgende:

[..]

Nou, dan help ik je nog 1 keer:

Het systeem zoals het nu is veroorzaakt heel veel recidive. Dat betekent dat criminelen na hun straf gewoon weer verder gaan met crimineel zijn; hun straf heeft er niet aan bijgedragen dat ze anders zijn gaan denken over hoe vervelend het is voor mensen die slachtoiffer zijn geworden van criminaliteit.

Als iemand die dat opmerkt in het systeem gaat werken, moet hij in dienst van dat systeem gaan werken, en dus geen kritiek op dat systeem hebben. In ruil voor het inslikken van die kritiek krijgt hij elke maand een heleboel centjes.

Als je buiten het systeem staat, en bijvoorbeeld als politicus in de regering werkt, dan kun je wel het systeem veranderen. Dat kun je doen door bijvoorbeeld -als je daar eenmaal oud genoeg voor bent- te stemmen op iemand die zegt dat het anders moet, en daar goed plannen voor klaar heeft liggen.

Zo kun je het systeem veranderen. Kijk maar naar de verkiezingsprogramma's van de verschillende politieke partijen en zoek het strafrechtsysteem uit waarvan jij meent dat het het beste werkt.

Vind je dat niet, dan kun je nog altijd contact opnemen met een politieke partij, of zelfs lid worden!

Dan kun je naar bijeenkomsten gaan, en daar jouw mening vertellen. Wieweet luisteren ze dan naar jou, en als jouw plannen echt goed en solide zijn, worden ze misschien wel als programmapunt door de partij overgenomen!

Maar als je iets tegen de recidive wilt doen, dus zorgen dat er minder gemene mensen op straat lopen, dan moet je juist niet bij justitie gaan werken, want die houden deze situatie in stand.

Maar nu ga ik even naar beneden, ik krijg zo bezoek van een hele lieve mevrouw, en dat gaat eventjes voor. Niet teleurgesteld zijn hoor, een andere keer heb ik meer tijd voor je! :*
Jij bent een typisch gevalletje van "de beste stuurlui staan aan wal". Zeggen dat iets fout gaat, maar niets willen doen om het te verbeteren. Behalve klagen dan.
En als iets wel niet helpt om problemen op te lossen, is het wel alleen maar klagen dat er een probleem is.

Niet teveel betalen he :*
Leaf
pi_85526000
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef Andyy het volgende:

[..]

Nederlandse politiekogels zijn lachertjes als je niet de vitale delen raakt
Ja, maar ALS ze deze verdachte hebben proberen te doden, dan schieten ze toch hopelijk wel op de thorax?
pi_85526035
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Onzin argument. Je kan niet zomaar NL met de VS vergelijken. Zoveel andere dingen spelen een rol als het gaat om de hoeveelheid mensen in de gevangenis,

Zware straffen schrikken weldegelijk af. Stel dat jij weet dat je per direct ontslagen wordt als je iets op je werk zou meenemen ofzo, dan zou je 2x nadenken voordat je dat flikt als dat je weet dat je alleen een preek zou krijgen van je leidinggevende bv,
  FOK!fotograaf vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:30:46 #201
145146 Andyy
pi_85526116
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:27 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, maar ALS ze deze verdachte hebben proberen te doden, dan schieten ze toch hopelijk wel op de thorax?
Volgens mij leren ze op de torso te schieten, is gewoon het grootste oppervlak en daar valt ook de thorax onder ja.
Als het AT zou zijn kwamen ze heel ergens anders :+
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:31:14 #202
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85526140
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Dat is juist het punt. Dat vind ik van te veel vertrouwen in politiemensen getuigen om daar nu al van uit te gaan. Ook zij maken fouten.
ja. dat is het nadeel van mensen. ze zijn emotionele wezen, hoe hard ze ook getrained worden.

zullen we maar robots inzetten voor onze veiligheid?

we kennen het verhaal niet en de achtervolging niet. zeker niet het punt dat er geschoten is, want ooggetuigen verklaren nog wel eens vreemde dingen. misschien stond die gast wel keihard te jumpen en raakten ze hem maar 3 keer met 8 kogels. toch nog een beetje trots voor de nabestaanden, die hem weldegelijk gaan missen.

maar pleeg dan geen overval, dood geen politiehond of politieagent of burger en stop als je weet dat je gepakt wordt. je bent niet sneller dan een kogel.
pi_85526330
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. dat is het nadeel van mensen. ze zijn emotionele wezen, hoe hard ze ook getrained worden.

zullen we maar robots inzetten voor onze veiligheid?
Nee, en ik zeg ook niet dat dergelijk zaken volledig vermijdbaar zijn of dat de agenten 20 jaar het gevang in moeten. Ik vind het wel een kwalijke zaak, waarbij goed moet worden uitgezocht wat er precies gebeurd isl of dit nu wel of geen verwijtbaar disproportioneel geweld is geweest en hoe de kans op dit soort voorvallen verkleind kan worden.
pi_85526364
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

maar pleeg dan geen overval, dood geen politiehond of politieagent of burger en stop als je weet dat je gepakt wordt. je bent niet sneller dan een kogel.
We hebben het in Hoek v Holland gezien: criminelen schrikken niet meer van politiekogels. Ze WETEN dat de politie NIET GERICHT mag schieten. Doen ze dat toch verandert hun leven in een hel. Criminelen mogen wel schieten, dat heet dan noodweer, blinde paniek, whatever.
De wet moet asap worden aangepast. Iedereen moet recht hebben eigendommen te verdedigen, wie de wet overtreed verliest zijn rechten.
pi_85526421
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Een wapenstok leeft ook, wordt opgeleid, heb je een band mee, kost 4 a 5000 euro en is net zo nuttig als een politiehond :') Wat een vergelijking, een stokje met een hond.
pi_85526511
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

We hebben het in Hoek v Holland gezien: criminelen schrikken niet meer van politiekogels. Ze WETEN dat de politie NIET GERICHT mag schieten. Doen ze dat toch verandert hun leven in een hel. Criminelen mogen wel schieten, dat heet dan noodweer, blinde paniek, whatever.
Agenten mogen dat wel, als ze de levens van zichzelf of anderen moeten beschermen. En echt niet al het geweld wordt als noodweer gezien, sterker nog, verreweg het meeste geweld is geen noodweer.
quote:
Iedereen moet recht hebben eigendommen te verdedigen, wie de wet overtreed verliest zijn rechten.
Dat is echt levensgevaarlijk. Dan kunnen we onze rechtsorde direct in de prullenbak gooien. Probeer eerst eens even na te denken wat de consequenties van dergelijke plannen zijn.
pi_85526594
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Klopt, onschuldigen zitten jaren vast en moeten van alles uit de kast halen om alsnog een eerlijk oordeel te krijgen terwijl schuldigen gewoon op straat lopen .. beter is om verdachten dood te schieten, heb je dat probleem in ieder geval niet meer
pleased to meet you
pi_85526617
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:37 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Een wapenstok leeft ook, wordt opgeleid, heb je een band mee, kost 4 a 5000 euro en is net zo nuttig als een politiehond :') Wat een vergelijking, een stokje met een hond.
Het feit dat een ambtenaar een band heeft met een bepaald goed cq. dier mag niet meewegen in de hoeveelheid geweld die een politieambtenaar gebruikt om een verdachte van vernieling cq. mishandeling van dat goed cq. dier aan te houden.
pi_85526762
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:41 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het feit dat een ambtenaar een band heeft met een bepaald goed cq. dier mag niet meewegen in de hoeveelheid geweld die een politieambtenaar gebruikt om een verdachte van vernieling cq. mishandeling van dat goed cq. dier aan te houden.
Je punt is wel duidelijk. Een agent heeft hier veel te veel belemmeringen om zijn vak te kunnen uitvoeren. Het boetequotum helpt daar ook niet bepaald bij.
pi_85526818
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:44 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Je punt is wel duidelijk. Een agent heeft hier veel te veel belemmeringen om zijn vak te kunnen uitvoeren.
Ja, het is een schande dat ze niet zomaar iedereen mogen doodschieten :'(
quote:
Het boetequotum helpt daar ook niet bepaald bij.
Erg relevant ook, in deze casus.
pi_85526870
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:36 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

De wet moet asap worden aangepast. Iedereen moet recht hebben eigendommen te verdedigen, wie de wet overtreed verliest zijn rechten.
Beet die hond hem dan of zo? Dan is het vanuit crimineel opzicht toch logisch dat je uit zelfverdediging die hond van je afsteekt. Compleet onnodig van die agenten om de man in kwestie te doorzeven met kogels. Eerder een emotionele wraakactie dan uitvoering van het beroep. Dan hoor je dus geen wapen te dragen.
pi_85526920
quote:

[..]

Helemaal met je eens. :) Goed uitgelegd ook.
pi_85527042
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:47 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beet die hond hem dan of zo? Dan is het vanuit crimineel opzicht toch logisch dat je uit zelfverdediging die hond van je afsteekt. Compleet onnodig van die agenten om de man in kwestie te doorzeven met kogels. Eerder een emotionele wraakactie dan uitvoering van het beroep. Dan hoor je dus geen wapen te dragen.
Knap dat je al precies weet wat er gebeurd is ^O^

Misschien moet je je mening eens baseren op feiten, en niet op aannames :{
pi_85527088
quote:

[..]

Het is toch ook logisch dat je stoppen doorslaan als je hond wordt mishandeld of vermoord voor je ogen. Zo'n politiehond is een echte vriend van de agent, waarmee hij een band heeft, niet een rat ofzo.

En iemand die gewapende overvallen pleegt en dieren vermoord is een gevaar voor de samenleving. Wie zal hem missen? :) Niemand.
pi_85527103
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:52 schreef Piles het volgende:

[..]

Welk gedeelte precies?

Als zij, nadat die hond werd neergestoken, hem doodschoten, dan lijkt het me duidelijk toch? Want zo staat het in de OP. Dus daar ga ik dan ook vanuit. Maar wijs me gerust om mijn fouten hoor. :) Dan neem ik het eventueel terug.
pi_85527112
quote:

[..]

Al dat gezeur over feiten en speculaties.

Er zijn nog bijna geen feiten over deze zaak bekend. Waarom zou je er dan niet over mogen spreken? Iedereen weet dat het hier gaat om aannames.
pi_85527134
http://www.omroepgelderla(...)geen-handlangers.htm
quote:
OVERVALLER HAD GEEN HANDLANGERS
NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag werd doodgeschoten door de politie had geen handlangers. Dat heeft een woordvoerster van de politie gezegd.

Volgens verschillende inwoners van de regio Nijmegen cirkelde er na het incident een helikopter boven de regio. Eerst boven het Goffertpark en later meer in de omgeving van Bemmel.

Volgens de politie was die helikopter er puur om luchtfoto's te maken van het incident. De identiteit van de man die werd doodgeschoten is nog niet bekendgemaakt.
De toestand van de hond is nog steeds onduidelijk.
TV Gelderland meldt dat die nog in leven is, andere media zeggen dat de politie heeft bevestigd dat die doodgestoken is.
Leaf
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:54:40 #218
862 Arcee
Look closer
pi_85527142
Ik zag het op het achtuurjournaal.

Opmerkelijk, hoor. Dat zie je toch maar zelden in Nederland. Even los van het feit of dat goed is of niet.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85527172
quote:

[..]

Haha idd, ook mensen die zegge dat ze ook geen politiehond hadden hoeven te gebruiken, te overdreven etc. Allemaal mensen met feitenkennis!! ze stonden er bovenopen weten dus precies te melden hoe ze WEL hadden moeten handelen! :')
pi_85527184
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:53 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Welk gedeelte precies?

Als zij, nadat die hond werd neergestoken, hem doodschoten, dan lijkt het me duidelijk toch? Want zo staat het in de OP. Dus daar ga ik dan ook vanuit. Maar wijs me gerust om mijn fouten hoor. :) Dan neem ik het eventueel terug.
Je hebt het over "doorzeven met kogels", alsof er met een machinegeweer geschoten is.
Je zegt dat de agenten uit emotionele wraak hem doodschoten: wellicht liep de overvallen wel met het mes richting de agenten. Als een hond 'm al niet tegen houdt, dan zou ik geen poging met pepperspray of wapenstok doen.
Je weet niet uit welke reden de agenten hebben geschoten, en hoe hun toestand toen was, dus ook niet of zij wel of niet een wapen behoren te dragen.
pi_85527215
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:53 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Het is toch ook logisch dat je stoppen doorslaan als je hond wordt mishandeld of vermoord voor je ogen. Zo'n politiehond is een echte vriend van de agent, waarmee hij een band heeft, niet een rat ofzo.
Je weet dat zoiets met je hond kan gebeuren als je hem op een gewapende man afstuurt. Het is geen excuus om de man dood te schieten. Ik snap het vanuit emotioneel oogpunt ook wel, maar het hoort zeker niet. Als ik zie dat iemand mijn vader vermoord, maar die persoon probeert dan te vluchten en vorm verder geen dreiging meer, en ik dood hem, dan is het ook geen zelfverdediging.

quote:
En iemand die gewapende overvallen pleegt en dieren vermoord is een gevaar voor de samenleving. Wie zal hem missen? :) Niemand.
Klopt, maar dan kun je dat bij elke crimineel wel zeggen. Doodstraf maar weer instellen dan?
Ik weet trouwens niet of niemand hem zal missen. En of hij bewust die hond heeft vermoord weet je ook niet, misschien stak hij hem in een reflex neer uit zelfverdediging (je zou zo'n beest namelijk maar aan je been hebben hangen) en is die hond aan verwondingen overleden. Zo'n man zal in zijn dagelijkse leven vast geen honden doodmaken toch. :') Hij vermoort geen dieren, hij heeft één hond vermoord/gestoken die hem aanviel.
pi_85527221
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:53 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Ja, maar agenten horen daar mee om te kunnen gaan. Of althans, ze moeten er beter mee om kunnen gaan dan de gemiddelde burger die geen geweldsmonopolie heeft. Een onderzoek (en eventueel een rechtszaak) zal moeten uitwijzen of (als dit hele scenario waar is) of het stoppen doorslaan in casu verwijtbaar is.
quote:
Ja, en dat is natuurlijk een erg gevaarlijk argument. Van de 100 willekeurige mensen zullen er vast zo'n 5 door niemand gemist worden. Mogen die dan zomaar dood?
pi_85527225

Tokkies die gaan kijken naar een afgezet politiegebied 8)7
Leaf
pi_85527226
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Al dat gezeur over feiten en speculaties.

Er zijn nog bijna geen feiten over deze zaak bekend. Waarom zou je er dan niet over mogen spreken? Iedereen weet dat het hier gaat om aannames.
Omdat er nu weer agenten en de dader/slachtoffer veroordeeld worden op hun daden, terwijl er nog helemaal niks bekend is :{
pi_85527302
quote:

[..]

Ja, want het is natuurlijk doodnormaal om uberhaupt een wapen op zak te hebben voor het geval je je moet verdedigen tegen een politiehond...

Als zo'n klootviool gewoon geen wapen had gedragen, hadden de hond en hijzelf nog geleefd. Eigen schuld. Mijn vader heeft zelf bij de marechaussee gezeten. Geweldsinstructie was om iemand 'uit te schakelen', en reken maar dat als iemand hem of een collega (of hond) had aangevallen, hij heel goed gemikt had om hem voorgoed uit te schakelen en geen kans meer te bieden om nog iets terug te doen!
pi_85527319
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Omdat er nu weer agenten en de dader/slachtoffer veroordeeld worden op hun daden, terwijl er nog helemaal niks bekend is :{
Nou, het gaat mij hier meer om de mensen die staan juichen bij het feit dat agenten verdachten doodschieten te overtuigen waarom dat een gevaarlijk standpunt kan zijn dan die agenten te veroordelen.
pi_85527331
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:56 schreef VancouverFan het volgende:
Tokkies die gaan kijken naar een afgezet politiegebied 8)7
Het is wel Neerbosch-Oost he... :{w
pi_85527353
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Je hebt het over "doorzeven met kogels", alsof er met een machinegeweer geschoten is.
Oke, dat is dan overdreven, maar er zijn wel meerdere schoten gelost meen ik.

quote:
Je zegt dat de agenten uit emotionele wraak hem doodschoten:
Oke correctie: dat vermoed ik op basis van de informatie uit OP, is dus geen feit.

quote:
wellicht liep de overvallen wel met het mes richting de agenten. Als een hond 'm al niet tegen houdt, dan zou ik geen poging met pepperspray of wapenstok doen.
Wellicht, al lijkt dit me nogal onlogisch. De man probeerde te vluchten, de hond viel hem aan/hield hem tegen/hij stak de hond. Lijkt me logischer dat hij dan weer verder probeert te vluchten, want met een mes tegen gewapende politieagenten kan je weinig uithalen natuurlijk.

quote:
Je weet niet uit welke reden de agenten hebben geschoten, en hoe hun toestand toen was, dus ook niet of zij wel of niet een wapen behoren te dragen.
Mocht het uit emotionele redenen zijn, dan vind ik ze persoonlijk niet geschikt voor die baan. Ik snap het wel, maar als agent kan je dat gewoon niet doen. Dan geef je iemand in feite de doodstraf zonder zelf in gevaar te zijn.

Mocht het dus geen zelfverdediging zijn geweest hè, waar ik vanuit ga.
pi_85527423
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef doubleplusungood het volgende:

[..]

Ja, want het is natuurlijk doodnormaal om uberhaupt een wapen op zak te hebben voor het geval je je moet verdedigen tegen een politiehond...
Nee natuurlijk niet, maar als je zo'n wapen op zak hebt en een hond valt je aan, dan.....
Of zoiets dan de doodstraf verdient is een tweede discussie, maar dat is niet aan de politie.

Overigens hoor ik nu op het nieuws dat hij geen winkel heeft overvallen? :?
pi_85527476
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef doubleplusungood het volgende:Mijn vader heeft zelf bij de marechaussee gezeten. Geweldsinstructie was om iemand 'uit te schakelen', en reken maar dat als iemand hem of een collega (of hond) had aangevallen, hij heel goed gemikt had om hem voorgoed uit te schakelen en geen kans meer te bieden om nog iets terug te doen!
En dat is dus een gevaarlijke instelling voor ambtenaren die geweld mogen gebruiken. Ik wil helemaal niet dat ambtenaren misdadigers die in de ogen van ambtenaren iets extra verwerpelijks hebben gedaan, doden. Ik wil dat ze verdachten insluiten en vervolgens hun proces-verbaal gaan typen zodat de rechter ze kan berechten.
pi_85527478
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:56 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, maar agenten horen daar mee om te kunnen gaan. Of althans, ze moeten er beter mee om kunnen gaan dan de gemiddelde burger die geen geweldsmonopolie heeft. Een onderzoek (en eventueel een rechtszaak) zal moeten uitwijzen of (als dit hele scenario waar is) of het stoppen doorslaan in casu verwijtbaar is.
[..]

Ja, en dat is natuurlijk een erg gevaarlijk argument. Van de 100 willekeurige mensen zullen er vast zo'n 5 door niemand gemist worden. Mogen die dan zomaar dood?
Precies. ^O^
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:03:42 #232
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85527499
Mevrouw Justitia was trager dan Meneertje Dumdum! :D
pi_85527575
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:59 schreef doubleplusungood het volgende:
Als zo'n klootviool gewoon geen wapen had gedragen, hadden de hond en hijzelf nog geleefd. Eigen schuld. Mijn vader heeft zelf bij de marechaussee gezeten. Geweldsinstructie was om iemand 'uit te schakelen', en reken maar dat als iemand hem of een collega (of hond) had aangevallen, hij heel goed gemikt had om hem voorgoed uit te schakelen en geen kans meer te bieden om nog iets terug te doen!
Dat is dan zijn keuze, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik denk ook niet dat deze agenten ermee weg zullen komen, in het geval van onjuist handelen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:07:13 #234
862 Arcee
Look closer
pi_85527637
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:00 schreef -Strawberry- het volgende:
Mocht het uit emotionele redenen zijn, dan vind ik ze persoonlijk niet geschikt voor die baan. Ik snap het wel, maar als agent kan je dat gewoon niet doen. Dan geef je iemand in feite de doodstraf zonder zelf in gevaar te zijn.
Het is gewoon een keertje vette pech voor de kruimeldief. Als je geen Lidls overvalt word je ook niet per ongeluk doodgeschoten door de politie.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_85527654
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:54 schreef VancouverFan het volgende:
http://www.omroepgelderla(...)geen-handlangers.htm
[..]

De toestand van de hond is nog steeds onduidelijk.
TV Gelderland meldt dat die nog in leven is, andere media zeggen dat de politie heeft bevestigd dat die doodgestoken is.
Wel opvallend dat GeenStijl nog steeds in alle talen zwijgt over deze laffe overval. Vorig jaar wisten ze binnen 5 minuten het (verkeerde) adres van Tates te melden.
pi_85527663
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Het is gewoon een keertje vette pech voor de kruimeldief. Als je geen Aldi's overvalt word je ook niet per ongeluk doodgeschoten door de politie.
Zo per ongeluk was het dus misschien niet.

En nogmaals, ik hoorde net op het nieuws dat hij geen winkel heeft overvallen. :?
pi_85527684
quote:

[..]

Het is gewoon een keertje vette pech voor de kruimeldief. Als je geen Lidls overvalt word je ook niet per ongeluk doodgeschoten door de politie.
dat dus
pi_85527688
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:03 schreef dotKoen het volgende:

En dat is dus een gevaarlijke instelling voor ambtenaren die geweld mogen gebruiken. Ik wil helemaal niet dat ambtenaren misdadigers die in de ogen van ambtenaren iets extra verwerpelijks hebben gedaan, doden. Ik wil dat ze verdachten insluiten en vervolgens hun proces-verbaal gaan typen zodat de rechter ze kan berechten.
Jij leeft volgens mij niet helemaal in de realiteit. In de echte wereld waarin je met een wapen bedreigd wordt, heb je maar een split second om te reageren. Het is een bekend fenomeen dat het zien van een wapen geweld uitlokt. Als jij dus in het volle zicht van een politieagent met een wapen zwaait en zelfs politiehond doodsteekt, kun je verwachten dat er geschoten wordt. Dat heeft niks te maken met de instelling, maar met de situatie. En een agent is een mens van vlees en bloed, geen machine, opleiding of niet.

Hoevaak denk je dat een agent in zijn leven zijn wapen moet afvuren? De meesten maken dat nooit mee...
pi_85527702
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo per ongeluk was het dus misschien niet.

En nogmaals, ik hoorde net op het nieuws dat hij geen winkel heeft overvallen. :?
Het was dus weer een lieve aardige hardwerkende jongen die per ongeluk vergeten was af te rekenen :')
pi_85527709
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:45 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ja, het is een schande dat ze niet zomaar iedereen mogen doodschieten :'(
[..]

Erg relevant ook, in deze casus.
De discussie gaat volgens mij om de vraag of een politie hond gezien mag worden als 'politie' of als een ding waarvoor de politie geen geweld mag gebruiken, zelfs als een crimineel dat wel tegen de hond gebruikt.

Ik ben van mening dat de hond in dit geval een verlengstuk is van de agent en dat door de hond te steken, in feite geweld tegen de politie gebruikt wordt.

Als jij van mening bent dat eenpolitiehond niet verdedigd mag worden, begrijp ik dat niet. Want het gaat hier dus wel om een gewelddadige crimineel. Van mij mogen ze dit soort gasten sowieso wel vaker neerschieten, alsof ze geen disproportioneel geweld gebruiken tijdens hun misdaad. Overvallers moeten maar weten dat ze een flink risico lopen om dood te gaan tijdens hun acties, ipv verdedigd te worden door hordes sukkels die vinden dat iedereen toch zo braaf een werkstraf moet krijgen.
Whatever...
pi_85527723
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:09 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Het was dus weer een lieve aardige hardwerkende jongen die per ongeluk vergeten was af te rekenen :')
Kan je wel grappig doen, maar ik hoorde echt zoiets. Vraag me dan toch af wat het wel was?
pi_85527728
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je weet dat zoiets met je hond kan gebeuren als je hem op een gewapende man afstuurt.
Je weet ook als je een gewapende overval pleegt, vlucht en een politiehond neersteek dat je niet ff rustig met woorden wordt gestopt :)
pi_85527754
Wat nou als niet die hond neergestoken maar een politie agent? Zou het dan voor jullie anders zijn?
pi_85527759
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:08 schreef doubleplusungood het volgende:

[..]

Jij leeft volgens mij niet helemaal in de realiteit. In de echte wereld waarin je met een wapen bedreigd wordt, heb je maar een split second om te reageren. Het is een bekend fenomeen dat het zien van een wapen geweld uitlokt. Als jij dus in het volle zicht van een politieagent met een wapen zwaait en zelfs politiehond doodsteekt, kun je verwachten dat er geschoten wordt. Dat heeft niks te maken met de instelling, maar met de situatie. En een agent is een mens van vlees en bloed, geen machine, opleiding of niet.

Hoevaak denk je dat een agent in zijn leven zijn wapen moet afvuren? De meesten maken dat nooit mee...
Ik zei het al eerder in dit topic: zelfs als een overvaller een kassameisje vermoordt lopen mensen hem nog te verdedigen en de agenten te veroordelen.
pi_85527774
quote:

[..]

Die agenten hebben het enige juiste gedaan.
Whatever...
pi_85527808
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:09 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Je weet ook als je een gewapende overval pleegt, vlucht en een politiehond neersteek dat je niet ff rustig met woorden wordt gestopt :)
Klopt, maar van een gewapende agent in functie mag je toch een ander inschattingsvermogen verwachten dan van een crimineel.
pi_85527811
quote:

[..]

Nogmaals, ik snap het best, maar ik denk dat we van de mensen die wij vertrouwen met dodelijke wapens rond te lopen wat meer zelfbeheersing mogen verwachten. En het is nog maar de vraag of de agenten zelf ook bedreigd werden. Dat kan het geval zijn. Dan is deze mate van geweld natuurlijk veel minder snel verwijtbaar dan als de agenten zelf niet in levensgevaar waren.

Het onderzoek zal dat moeten uitwijzen.
pi_85527813
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Kan je wel grappig doen, maar ik hoorde echt zoiets. Vraag me dan toch af wat het wel was?
Drugsrunner? Oud vrouwtje beroofd? Klein meisje verkracht?
De politie schiet niet zomaar
pi_85527851
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:09 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De discussie gaat volgens mij om de vraag of een politie hond gezien mag worden als 'politie' of als een ding waarvoor de politie geen geweld mag gebruiken, zelfs als een crimineel dat wel tegen de hond gebruikt.

Ik ben van mening dat de hond in dit geval een verlengstuk is van de agent en dat door de hond te steken, in feite geweld tegen de politie gebruikt wordt.

Als jij van mening bent dat eenpolitiehond niet verdedigd mag worden, begrijp ik dat niet. Want het gaat hier dus wel om een gewelddadige crimineel. Van mij mogen ze dit soort gasten sowieso wel vaker neerschieten, alsof ze geen disproportioneel geweld gebruiken tijdens hun misdaad. Overvallers moeten maar weten dat ze een flink risico lopen om dood te gaan tijdens hun acties, ipv verdedigd te worden door hordes sukkels die vinden dat iedereen toch zo braaf een werkstraf moet krijgen.
Het is natuurlijk onzin om de hond gelijk te stellen aan de agent die hem begeleidt. Een volkomen belachelijke redenering die je onmogelijk juridisch kan verdedigen. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Een hond is meer dan een wapenstok, maar zeker minder dan een agent zelf en doodslag is dan ook zeker niet de juiste reactie op zo'n moment. Ervanuitgaande dat de berichtgeving juist is. Knieschijven kapot schieten, oke, maar de politie had nooit direct met scherp mogen schieten omdat een hond neergestoken wordt. En ja, als gewapend agent heb je echt genoeg training gehad op niet het hard te raken als je op de knieschijf mikt.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_85527873
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef Pannenkoeken het volgende:
Wat nou als niet die hond neergestoken maar een politie agent? Zou het dan voor jullie anders zijn?
Nogmaals, geweld door ambtenaren is geen straf, maar een middel om verdachten aan te houden of om levens van de ambtenaar zelf of anderen te redden.

Al had deze kerel een heel politiebureau opgeblazen maar vormde hij nu geen levensgevaar meer voor mensen, dan had er niet op hem geschoten mogen worden.

Had hij daarentegen een koekje gestolen, maar dreigde hij nu een agent overhoop te steken en de enige oplossing was om op hem te schieten, dan was het geweld gerechtvaardigd.
pi_85527882
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:12 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Drugsrunner? Oud vrouwtje beroofd? Klein meisje verkracht?
De politie schiet niet zomaar
Nee, om die hond lijkt me hè?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:15:38 #252
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85527914
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 21:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Klopt, onschuldigen zitten jaren vast en moeten van alles uit de kast halen om alsnog een eerlijk oordeel te krijgen terwijl schuldigen gewoon op straat lopen .. beter is om verdachten dood te schieten, heb je dat probleem in ieder geval niet meer
verdachte van een overval die er vandoor gaat na eerst een politiehond dood te steken? laat me niet lachen.
pi_85527915
quote:

[..]

Realiseer je je dat een schokkend groot deel van Nederland niet in staat is zich die risico's te realiseren?
Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid niet om een professioneel crimineel. Die beroven geen lidl's en laten zich niet zo eenvoudig door een politiehond grijpen.

Ik vind overigens het feit dat jullie een dergelijk risico ZONDER noodweer, acceptabel vinden, schokkend, maar wel kenmerkend voor hoe we als Nederland tegenwoordig met elkaar omgaan. En dat is meer dan alleen criminaliteit.
pi_85527916
Al bedenk ik me wel dat als je de politiehond als agent kunt zien, en natuurlijk mag je schieten als een agent wordt neergestoken, in hoeverre deze schoten een poging waren de hond te redden of als wraakactie. Maar natuurlijk kan je in beide gevallen de persoon in het been schieten, ipv te doden. Het recht in eigen hand nemen is iets wat je als agent dus niet moet doen.

Als het echt puur was uit verdediging van de hond, dan kan ik het wel begrijpen. Maar als het een emotionele wraakactie was niet.
pi_85527945
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:12 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Nogmaals, ik snap het best, maar ik denk dat we van de mensen die wij vertrouwen met dodelijke wapens rond te lopen wat meer zelfbeheersing mogen verwachten. En het is nog maar de vraag of de agenten zelf ook bedreigd werden. Dat kan het geval zijn. Dan is deze mate van geweld natuurlijk veel minder snel verwijtbaar dan als de agenten zelf niet in levensgevaar waren.

Het onderzoek zal dat moeten uitwijzen.
Lijkt me wel interessant om te zien hoe je heel 'zelfbeheerst' in een flits netjes op de benen mikt en dan ook nog in één keer precies de goede plek raakt...
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:16:49 #256
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85527948
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Realiseer je je dat een schokkend groot deel van Nederland niet in staat is zich die risico's te realiseren?
Het gaat hier naar alle waarschijnlijkheid niet om een professioneel crimineel. Die beroven geen lidl's en laten zich niet zo eenvoudig door een politiehond grijpen.
:D :') een lidl overvallen kan erg veel opbrengen. wat lul je dom?
pi_85527974
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef -Strawberry- het volgende:
Al bedenk ik me wel dat als je de politiehond als agent kunt zien, en natuurlijk mag je schieten als een agent wordt neergestoken, in hoeverre deze schoten een poging waren de hond te redden of als wraakactie. Maar natuurlijk kan je in beide gevallen de persoon in het been schieten, ipv te doden. Het recht in eigen hand nemen is iets wat je als agent dus niet moet doen.

Als het echt puur was uit verdediging van de hond, dan kan ik het wel begrijpen. Maar als het een emotionele wraakactie was niet.
Die hond was niet eens meer in de buurt, die was in het winkelcentrum neergestoken. Dit is zo'n 600 meter verder.
pi_85527984
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:10 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Ik zei het al eerder in dit topic: zelfs als een overvaller een kassameisje vermoordt lopen mensen hem nog te verdedigen en de agenten te veroordelen.
Natuurlijk, of je moet onze rechtsstaat willen verwerpen. Ook een crimineel heeft rechten namelijk. En wij kennen de doodstraf niet in Nederland.
pi_85527988
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef -Strawberry- het volgende:

Het huidige nieuws meldt dat de hond op een andere plek is doodgestoken dan waar de verdachte stierf, dus noodweer mbt de hond is uitgesloten.
En met een groep agenten tijdens een achtervolging noodweer laten ontstaan lijkt me uitgesloten, Daarvoor zijn agenten met wapen echt te goed getraind.
pi_85527991
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Die hond was niet eens meer in de buurt, die was in het winkelcentrum neergestoken. Dit is zo'n 600 meter verder.
Oke, dan is het dus wel fout van de politie. Enorm fout.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:19:10 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_85528031
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:17 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Natuurlijk, of je moet onze rechtsstaat willen verwerpen. Ook een crimineel heeft rechten namelijk. En wij kennen de doodstraf niet in Nederland.
je kent de feiten van deze zaak niet. ga nou niet gillen als een speenvarken als je niet geslacht wordt.
pi_85528055
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef doubleplusungood het volgende:

[..]

Lijkt me wel interessant om te zien hoe je heel 'zelfbeheerst' in een flits netjes op de benen mikt en dan ook nog in één keer precies de goede plek raakt...
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit een vuurwapen aangeraakt. Ik hoop echter dat de ambtenaren die wij met zijn allen betalen om met een dienstwapen rond te lopen toch wel enigszins in staat zijn beheerst met hun zwaarste geweldsmiddel kunnen omgaan.
pi_85528056
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

:D :') een lidl overvallen kan erg veel opbrengen. wat lul je dom?
Gezien het alleen zijn van de dader en de knullige manier, blijkt, van overvallen is dat een heel logische redenering.
Jullie zien een crimineel als een puur slecht iets, maar dat zijn enkel psychopaten eigenlijk. En zelfs daar valt over te twisten.
Het lijkt me uitgesloten dat dit een psychopaat was.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:19:59 #264
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85528063
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:13 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is natuurlijk onzin om de hond gelijk te stellen aan de agent die hem begeleidt. Een volkomen belachelijke redenering die je onmogelijk juridisch kan verdedigen. En dat is waar het uiteindelijk om draait.

Een hond is meer dan een wapenstok, maar zeker minder dan een agent zelf en doodslag is dan ook zeker niet de juiste reactie op zo'n moment. Ervanuitgaande dat de berichtgeving juist is. Knieschijven kapot schieten, oke, maar de politie had nooit direct met scherp mogen schieten omdat een hond neergestoken wordt. En ja, als gewapend agent heb je echt genoeg training gehad op niet het hard te raken als je op de knieschijf mikt.
Een politiehond heeft eigen bevoegdheden en status en is officieel in dienst van de KLPD. Het mag dan wel een dier zijn, maar het is er wel eentje waarin heel veel manuren qua training inzit en de nodige euro's heeft gekost.

Geweldsinstructie is bij gevaar altijd gericht schieten op de borst. Niet vergeten dat bij het schieten op ledematen of hoofd het risico groter is dat men mist en een omstander raakt. Veiligheid van eigen personeel en omstanders > gevaarlijke verdachte.
pi_85528065
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het huidige nieuws meldt dat de hond op een andere plek is doodgestoken dan waar de verdachte stierf, dus noodweer mbt de hond is uitgesloten.
En met een groep agenten tijdens een achtervolging noodweer laten ontstaan lijkt me uitgesloten, Daarvoor zijn agenten met wapen echt te goed getraind.
Wraakactie dus. Totaal niet professioneel.
Die agenten kunnen dus niet in gepaste mate reageren als ze vuurwapens hebben.
pi_85528074
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:15 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik vind overigens het feit dat jullie een dergelijk risico ZONDER noodweer, acceptabel vinden, schokkend, maar wel kenmerkend voor hoe we als Nederland tegenwoordig met elkaar omgaan. En dat is meer dan alleen criminaliteit.
Beroof dan godverdomme geen lidl. En als je zo stom bent je niet te realiseren dat als je met een mes zwaait, vlucht voor de politie en een hond neersteekt, dat je dan wel eens beschoten kan worden, dat je die kogel verdient. Opgeruimd staat netjes.

Ik vind het schokkend dat je het durft op te nemen voor gewelddadige overvallers.
Whatever...
pi_85528104
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je kent de feiten van deze zaak niet. ga nou niet gillen als een speenvarken als je niet geslacht wordt.
Je hebt gelezen waar ik op reageerde? Zo ja, dan lul je nogal dom.
pi_85528130
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een politiehond heeft eigen bevoegdheden en status en is officieel in dienst van de KLPD.
Ze kunnen contracten maken wat ze willen bij het KLPD, maar dieren in dienst nemen is in Nederland onmogelijk.
pi_85528137
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:19 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Een politiehond heeft eigen bevoegdheden en status en is officieel in dienst van de KLPD. Het mag dan wel een dier zijn, maar het is er wel eentje waarin heel veel manuren qua training inzit en de nodige euro's heeft gekost.

Geweldsinstructie is bij gevaar altijd gericht schieten op de borst. Niet vergeten dat bij het schieten op ledematen of hoofd het risico groter is dat men mist en een omstander raakt. Veiligheid van eigen personeel en omstanders > gevaarlijke verdachte.
Wtf heeft het ermee te maken dat deze hond training heeft gehad en geld heeft gekost?
Is een elite-soldaat van het leger vermoorden ook erger dan een gewoon burger vermoorden, omdat de 1e meer training en geld gekost heeft? Nee, uiteraard niet. Een hond is geen mens, maar een hond.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:22:22 #270
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85528150
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wraakactie dus. Totaal niet professioneel.
Die agenten kunnen dus niet in gepaste mate reageren als ze vuurwapens hebben.
Collega van het leven beroofd, gevaarlijke voortvluchtige verdachte?
pi_85528159
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:21 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ze kunnen contracten maken wat ze willen bij het KLPD, maar dieren in dienst nemen is in Nederland onmogelijk.
Ik vraag me ook af wat deze bevoegdheden zijn :')
Heeft hij ook recht op een half uur pauze. En wat wordt hij eigenlijk betaald?
pi_85528176
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:20 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Beroof dan godverdomme geen lidl. En als je zo stom bent je niet te realiseren dat als je met een mes zwaait, vlucht voor de politie en een hond neersteekt, dat je dan wel eens beschoten kan worden, dat je die kogel verdient. Opgeruimd staat netjes.

Ik vind het schokkend dat je het durft op te nemen voor gewelddadige overvallers.
Zo normaal is dat dus niet in dit geval, aangezien die agenten dat niet MOGEN doen. Daar gaan ze ook nog wel problemen mee krijgen denk ik. Politiehond neergestoken, dus dan mag de politie verder 600m later schieten op de dader wat ze willen en iedereen vindt het oke? Ik vind dat niet normaal.
pi_85528184
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik beschouw mijn hond als familie dus is mijn hond gelijkwaardig aan mijn zusje?
pi_85528189
quote:

[..]

Vooral dat laatste, een wapengevaarlijke verdachte moet gestopt worden. Klaar.
pi_85528205
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oke, dan is het dus wel fout van de politie. Enorm fout.
Dat weet je helemaal niet natuurlijk, want daar is nog helemaal niets over bekend...
pi_85528215
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zo normaal is dat dus niet in dit geval, aangezien die agenten dat niet MOGEN doen. Daar gaan ze ook nog wel problemen mee krijgen denk ik. Politiehond neergestoken, dus dan mag de politie verder 600m later schieten op de dader wat ze willen en iedereen vindt het oke? Ik vind dat niet normaal.
Nee, ze moeten een gevaarlijke verdachte stoppen :{
Hou eens op over dat vermoorden van die hond, dat heeft er misschien helemaal niks mee te maken...
pi_85528232
quote:

[..]

Mag je dan iemand doodschieten? Want dat weet ik niet eigenlijk. En het doodsteken van die hond maakt hem nog geen direct gevaarlijk voor anderen. Hij viel de hond enkel aan omdat die hem aanviel.
pi_85528252
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mag je dan iemand doodschieten? Want dat weet ik niet eigenlijk. En het doodsteken van die hond maakt hem nog geen direct gevaarlijk voor anderen. Hij viel de hond enkel aan omdat die hem aanviel.
En die hond viel hem zo maar aan? :')

Maak ik ook dagelijks mee hoor, dat ik op straat loop en dat ik een politiehond aan m'n been heb hangen :W
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:25:01 #279
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85528257
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:21 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Unit Specialistische Honden. Moet je maar geen politiehonden stuk maken!
pi_85528265
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Hou eens op over dat vermoorden van die hond, dat heeft er misschien helemaal niks mee te maken...
Maar misschien heeft het er alles mee te maken. Beetje flauw om alleen 'niet speculeren' te roepen als het gaat om speculaties die jouw goedkeuring niet dragen.
pi_85528272
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:24 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan schiet je toch op een been?
En ook dan mag de politie volgens mij niet dodelijk op een verdachte schieten. Maar dat weet ik niet eigenlijk. :@
pi_85528301
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

dat van die 600m kwam later in het spel.

De discussie begon met het eerste bericht, waarin die hond werd gestoken en de dader direct neergeschoten.

En inderdaad, als ze hem 600m verder neerschieten zonder dat hij iemand heeft bedreigd oid dan is het niet terecht.

Alsnog vind ik het eigen risico voor de overvaller. jammer en helaas. Voor hem geen tweede kans en dure reintegratietrajecten van mijn belastinggeld.
Whatever...
pi_85528303
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Unit Specialistische Honden. Moet je maar geen politiehonden stuk maken!
Het zal wel, maar je kunt geen contract sluiten met een hond. Je kunt ze dus ook niet in dienst nemen.
pi_85528306
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Maar misschien heeft het er alles mee te maken. Beetje flauw om alleen 'niet speculeren' te roepen als het gaat om speculaties die jouw goedkeuring niet dragen.
Ik hou van jou. O+
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:26:17 #285
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_85528313
De hond is met spoed naar een dierenarts gebracht en leeft nog.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_85528325
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Richten ja, maar schieten is nou niet heel makkelijk lijkt me, zeker niet onder druk :')
quote:
En ook dan mag de politie volgens mij niet dodelijk op een verdachte schieten. Maar dat weet ik niet eigenlijk. :@
Dus je weet niet wat wel en niet mag, maar je veroordeelt wel de agenten _O-
En wat is dodelijk schieten :?
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:27:09 #287
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_85528347
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Men schiet alleen op ledematen als men de zekerheid heeft geen derden te raken. Men mikt op het been, verdachte rent, men schiet mis en hupsakee kindje van drie vol in het gezicht geschoten. Bij gevaar mik je op de borst.
pi_85528348
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

dat van die 600m kwam later in het spel.

De discussie begon met het eerste bericht, waarin die hond werd gestoken en de dader direct neergeschoten.

En inderdaad, als ze hem 600m verder neerschieten zonder dat hij iemand heeft bedreigd oid dan is het niet terecht.
Mee eens, in dat eerste geval had ik het eigenlijk ook wel begrepen besef ik nu. Dat laatste niet.

quote:
Alsnog vind ik het eigen risico voor de overvaller. jammer en helaas. Voor hem geen tweede kans en dure reintegratietrajecten van mijn belastinggeld.
Ik heb ook niet medelijden met de dader of zo, maar ik vind wel dat de politie geen eigen rechter mag lopen spelen.
pi_85528385
quote:

[..]

Als hij is neergeschoten direct nadat hij de hond stak is het gewoon terecht. Die hond vertegenwoordigt de politie, ergo er werd dodelijk geweld tegen de politie gebruikt. Wat mij betreft vodloende om te schieten.

Als dit 600 meter later is, wordt het een ander verhaal. Zoals altijd weten wij hier toch neit precies wat er is gebeurd.

Ik zal sowieso niet rouwen om een dode overvaller. Net als die vrouw die die tasjesdief doodreed, het mocht niet, maar ik vond het toch eigen schuld-dikke-bult.
Whatever...
pi_85528393
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:25 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als ze geschoten hebben omdat de hond neergestoken was (dus emotioneel), dan was dat onterecht, dat ontken ik ook niet. Maar we weten niet waarom de agenten hebben geschoten.
pi_85528420
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:27 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Men schiet alleen op ledematen als men de zekerheid heeft geen derden te raken. Men mikt op het been, verdachte rent, men schiet mis en hupsakee kindje van drie vol in het gezicht geschoten. Bij gevaar mik je op de borst.
Dat eerste hangt een beetje van de omgeving af natuurlijk. En een borst kan je ook missen.
Maar eigenlijk hangt dit hele verhaal af van de intenties van de agenten.

Was het wraak? Slecht
Was het een emotionele reactie? Slecht
Was het zelfverdediging? Uitgesloten
Was het om een gevaarlijke crimineel te stoppen, niet met als doel hem te doden? Ongelukje
pi_85528455
quote:

[..]

De man was een gewapende voortvluchtige. En hij had laten zien dat hij er niet voor terugdeinsde om zeer zwaar en dodelijk geweld te gebruiken. Naar mijn mening heeft de politie dan het volste recht om hem dan dood te schieten voor zo iemand nog meer potentiële slachtoffers kan maken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_85528479
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Als hij is neergeschoten direct nadat hij de hond stak is het gewoon terecht.
Klopt, ben ik nu met je eens. :).

quote:
Als dit 600 meter later is, wordt het een ander verhaal. Zoals altijd weten wij hier toch neit precies wat er is gebeurd.
Ook mee eens.
quote:
Ik zal sowieso niet rouwen om een dode overvaller. Net als die vrouw die die tasjesdief doodreed, het mocht niet, maar ik vond het toch eigen schuld-dikke-bult.
Ik ook niet, maar het gaat me dan puur om het feit dat agenten zelfs in hun functie niet voor eigen rechter mogen spelen op het moment dat zij emotioneel zijn over het verlies van hun hond. Indien dat dus de reden van de schoten is.
pi_85528510
Je krabbelt al aardig terug Strawberry ^O^
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 22:32:43 #295
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_85528520
Volgens de laatste berichten was het geen overval. De verdachte had een psychose, had ruzie met een kennis gekregen in de Lidl en is daar met een mes gaan zwaaien. Hierop is hij gevlucht en later bij het Bastion hotel tot stoppen gedwongen en uitgestapt. Een politiehond greep hem en de verdachte begon op de hond in te steken. Hierop begonnen agenten te schieten.
Wat zijn we aan het doen ???
pi_85528533
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De man was een gewapende voortvluchtige. En hij had laten zien dat hij er niet voor terugdeinsde om zeer zwaar en dodelijk geweld te gebruiken
Tegen een hond ja. Die hem aanviel.
pi_85528558
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:30 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

De man was een gewapende voortvluchtige.
Klopt, maar mag je daar zo maar op schieten dan? Want dat weet ik serieus niet, of dat mag.

quote:
En hij had laten zien dat hij er niet voor terugdeinsde om zeer zwaar en dodelijk geweld te gebruiken.
Als reactie op een aanvallende hond, ja. Niet op willekeurige bijstanders of mensen die hem niets doen.

quote:
Naar mijn mening heeft de politie dan het volste recht om hem dan dood te schieten voor zo iemand nog meer potentiële slachtoffers kan maken.
Ik vind van niet, maar ik vraag me dus af wat de officiële regels hiervoor zijn.
pi_85528566
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef Piles het volgende:
Je krabbelt al aardig terug Strawberry ^O^
Heeft niets met terugkrabbelen te maken. Ik had me in eerste instantie niet voorgesteld dat ze meteen schoten op het moment dat de hond werd neergestoken namelijk. Want zo'n hond loopt meestal een heel eind voor op de agenten (rent veel sneller?). Of althans zo dacht ik het dus.
pi_85528590
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:32 schreef Oom_Agent het volgende:
Volgens de laatste berichten was het geen overval. De verdachte had een psychose, had ruzie met een kennis gekregen in de Lidl en is daar met een mes gaan zwaaien. Hierop is hij gevlucht en later bij het Bastion hotel tot stoppen gedwongen en uitgestapt. Een politiehond greep hem en de verdachte begon op de hond in te steken. Hierop begonnen agenten te schieten.
En hier zien we weer waarom cowboy-spelende agenten een slecht idee zijn. Bijvoorbeeld omdat het geen psychiaters zijn. Als je deze verdachte gewoon hadden aangehouden, had men hem psychiatrisch kunnen onderzoeken en behandelen.
pi_85528662
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:34 schreef dotKoen het volgende:

[..]

En hier zien we weer waarom cowboy-spelende agenten een slecht idee zijn. Bijvoorbeeld omdat het geen psychiaters zijn. Als je deze verdachte gewoon hadden aangehouden, had men hem psychiatrisch kunnen onderzoeken en behandelen.
Als dat kan ja :')

Als je hem niet gewoon had kunnen aanhouden (wat zo maar het geval kan zijn met een meszwaaiende gek), had ie misschien wel onschuldige mensen verwond/vermoord.
pi_85528672
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 22:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Als ze geschoten hebben omdat de hond neergestoken was (dus emotioneel), dan was dat onterecht, dat ontken ik ook niet. Maar we weten niet waarom de agenten hebben geschoten.
Dat weet niemand, toch hoor ik hier ook veel mensen zeggen dat het terecht is. Dan mag ik toch de andere kant kiezen en aannemen dat het een emotionele wraakactie is? De rest doet ook aannames ten gunste van de agenten.

Nieuwe topic: Politie schiet man dood in Nijmegen: II
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')