Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodweer minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.quote:NIJMEGEN - De politie heeft aan het begin van de vrijdagavond in Nijmegen een nog onbekende man doodgeschoten op de Neerbosscheweg ter hoogte van het Bastionhotel.
Volgens nog onbevestigde berichten gaat het om een man die eerder met een steekwapen een overval zou hebben gepleegd op de LIdl supermarkt in winkelcentrum De Notenhout in de Nijmeegse wijk Neerbosch.
De politie was de overvaller al snel op het spoor. Nog in het winkelcentrum werd de achtervolging ingezet en werd de man gegrepen door een politiehond. Die stak hij vervolgens dood. Nog in het winkelcentrum zou de politie vervolgens al het vuur op de man hebben geopend.
De overvaller wist echter met een auto te ontkomen en reed even later op de Neerbosscheweg een parkeerplaats op. De politie achterhaalde hem daar en schoot ter hoogte van het Bastionhotel op hem.
Omstanders zeggen dat er zes tot acht keer is geschoten door de politie. Reanimatie mocht niet meer baten. Ook een traumaheli kwam tevergeefs naar de plek.
De politie zou ook nog op zoek zijn naar een tweede auto met daarin drie mannen. Met onder meer een helikopter wordt jacht gemaakt op deze auto. Wat de precies de rol is van deze drie mannen is nog onduidelijk.
Ondertussen is er veel publiek toegestroomd naar de plek waar de schietpartij plaatsvond. De politie heeft de plek afgezet met grote schermen.
http://www.gelderlander.n(...)dood-in-Nijmegen.ece
Ik had gehoopt dat dit common sense was en geen uitleg behoefde. Niets is minder waar blijkt. Maar goed: Neen, je mag nooit stelen, maar de Ramadan moet je zien als een school of een instituut zo u wilt dat je zowel van binnen als buiten weer op het rechte pad brengt. Het is de bedoeling dat je de vroomheid vanuit de Ramadan de andere maanden in mee smokkelt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:26 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Mag je daarbuiten wel stelen dan?![]()
![]()
Ik heb altijd SP gestemd, maar Justitie is in betere handen bij extreemrechts, dat is de enige troost die we krijgen met dit kutkabinet.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, en dat is het enge. Dit land verdient Wilders.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb altijd SP gestemd, maar Justitie is in betere handen bij extreemrechts, dat is de enige troost die we krijgen met dit kutkabinet.
Het klinkt niet logisch. Echter, ik begeef me weleens in die kringen. En je ziet wel dat Marokkaanse boys zich erg vervelen in die maand. Als vader naar de Moskee gaat , gaan de zoons mee, en als het gebed begint verlaten de boys de Moskee om over te gaan tot baldadigheid.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:27 schreef Picchia het volgende:
[..]
Een paar jaar terug werd er nog bericht dat de criminaliteit onder Moslims omhoog ging tijdens de Ramadan.
Inderdaad. Ik heb nog net genoeg vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat om dan wel te denken dat de agenten vervolgd zullen worden. Al zou dit onder druk van de publieke opinie (zoals door sommigen hier geëtaleerd ) ook nog wel eens uit kunnen blijven.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodwaar minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.
Dus een moordenaar die eerst vlucht moet verder worden vrijgelaten, anders is het wraak?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:29 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die politiehond was dus al doodgestoken in het winkelcentrum. Dit maakt volgens mij het scenario noodwaar minder waarschijnlijk en het scenario wraak door politieagenten wat waarschijnlijker.
Nee, hij moet staande gehouden worden, ingesloten, voorgeleid, berecht en bestraft. Niet ter plekke worden doodgeschoten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Dus een moordenaar die eerst vlucht moet verder worden vrijgelaten, anders is het wraak?
dit dus.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het klinkt niet logisch. Echter, ik begeef me weleens in die kringen. En je ziet wel dat Marokkaanse boys zich erg vervelen in die maand. Als vader naar de Moskee gaat , gaan de zoons mee, en als het gebed begint verlaten de boys de Moskee om over te gaan tot baldadigheid.
Random woord: suikerbiet.²
Wat een domme OP.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:
[..]
Hoewel ik best voor zwaardere straffen ben, zeker voor wat betreft dierenmishandeling, vind ik dit ook wel erg ver gaan.
Ik bedoel, ik dacht dat agenten alleen mochten schieten wanneer er mensenlevens in gevaar waren. Nu krijgt de overvaller min of meer de doodstraf voor het overvallen van een supermarkt en het doden van een dier, waarbij wat mij betreft nog verzachtende omstandigheden gelden.
Als je een mes bij je hebt en je wordt aangevallen door zo'n beest denk ik dat je instinctmatig verdedigt.
Kortom, wat mij betreft had hij een zware straf verdient, zeker voor het doden van de hond, maar ik vind dit overtrokken.
Ik denk ook dat die agenten uit persoonlijke rancune gehandeld hebben (omdat het hun hond was). Dat lijkt me ook niet goed!!!
ze worden wat mij betreft steeds oost-europeaser.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Misschien had de overvaller/moordenaar in zijn auto een AK-47 liggen.
Ja, en misschien (waarschijnlijk) ook niet. Ik heb liever niet dat politieagenten iedereen doodschieten die misschien wel iets heel gevaarlijks in zijn kofferbak heeft liggen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:34 schreef BabeWatcher het volgende:
Misschien had de overvaller/moordenaar in zijn auto een AK-47 liggen.
Het was dan ook een Antilliaan, volgens swarmahoerquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:33 schreef zoalshetis het volgende:
de modus operandi lijkt trouwens niet marokkaens. die vluchten meestal op gejatte scootertjes.
lijkt me veel aannemelijker met die pipa's.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Het was dan ook een Antilliaan, volgens swarmahoer
Je hebt mij niet nodig om jou in het belachelijke te trekken. Dat doe je zelf wel. Zie je laatste zin bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:28 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Denk aan het verschil tussen 'uitsluiten' en 'aanmoedigen'. 100% is natuurlijk een zwaktebod, daarmee probeer je mij in het belachelijke te trekken. Ik zeg dat de cijfers omlaag, ver omlaag moeten, en dat er dan weer een verontwaardiging uit de samenleving zal opgaan als er een crimineel gedood wordt, omdat de detentie dan wel heeft gewerkt. Nu werkt het niet en is elke crimineel die definitief uit de maatschappij verdwijnt een fijne opluchting; van justitie moet je het als burger echt niet hebben.
Het doel van de detentieperiode blijft immers de oorzaak van het gedrag waar de arme crimineel toe gedwongen werd weg te nemen, zodat hij weer lief en aardig kan zijn. Want daar worden we allemaal beter van; beseffen dat criminelen door de maatschappij gemaakt worden!
Het feit dat er mensen bestaan zonder functionerend geweten is nog niet helemaal doorgedrongen bij dees hippies. En mij zal het niets verbazen dat ze zelfs hun verkrachte dochter nog zullen beschuldigen van uitlokking, omdat ze nou eenmaal meer aan hun eigen opgeflufte ego hechten.
be afraid, be very afraid, spookt door mijn hoofd. Om de 1 of andere manier zint dit vredevolle, snotverwende volkje al jaren in toenemende mate op dictatuur, bloedwraak en repressie. Tegenwoordig zijn we veel erger dan de Duitsers, ironisch genoeg, die nog wel een greintje historisch besef hebben.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef Gulo het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik heb nog net genoeg vertrouwen in de Nederlandse rechtstaat om dan wel te denken dat de agenten vervolgd zullen worden. Al zou dit onder druk van de publieke opinie (zoals door sommigen hier geëtaleerd ) ook nog wel eens uit kunnen blijven.
Echt, als het waar is, vind ik dit soort overemotioneel betrokken agenten buitengewoon gevaarlijk.
Die voelen zich boven de wet staan. Er zijn mijns inziens weinig dingen gevaarlijker/dreigender dan agenten die zich boven de wet voelen staan/ die denken hun eigen regels te mogen maken.
In Jordanië ligt het misdaadcijfer 99% lager dan hier, toch schieten ze dieven daar niet dood.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:33 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, hij moet staande gehouden worden, ingesloten, voorgeleid, berecht en bestraft. Niet ter plekke worden doodgeschoten.
Misschien beseffen veel (jongere) Moslims gewoon niet waar de Ramadan voor staat. Het vasten heeft natuurlijk ook helemaal geen zin als je tegelijkertijd crimineel gedrag vertoond.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:32 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Het klinkt niet logisch. Echter, ik begeef me weleens in die kringen. En je ziet wel dat Marokkaanse boys zich erg vervelen in die maand. Als vader naar de Moskee gaat , gaan de zoons mee, en als het gebed begint verlaten de boys de Moskee om over te gaan tot baldadigheid.
Random woord: suikerbiet.²
jij en je nazaten mogen inderdaad terecht bang zijn dat nederland compleet anders wordt als er niet iets aangedaan wordt. nu!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef superworm het volgende:
[..]
be afraid, be very afraid, spookt door mijn hoofd. Om de 1 of andere manier zint dit vredevolle, snotverwende volkje al jaren in toenemende mate op dictatuur, bloedwraak en repressie. Tegenwoordig zijn we veel erger dan de Duitsers, ironisch genoeg, die nog wel een greintje historisch besef hebben.
QFTquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef superworm het volgende:
[..]
be afraid, be very afraid, spookt door mijn hoofd. Om de 1 of andere manier zint dit vredevolle, snotverwende volkje al jaren in toenemende mate op dictatuur, bloedwraak en repressie. Tegenwoordig zijn we veel erger dan de Duitsers, ironisch genoeg, die nog wel een greintje historisch besef hebben.
In 1 reply de Verklaring voor beide PvdD en PVV.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef tinoburg het volgende:
Dat zouden ze met alle (gewapende) overvallers die vluchten, moeten doen.
Ik vind het serieus erger dat die hond door zo'n misselijk figuur is afgemaakt, als dat een ''mens'' het leven heeft gelaten.
Ja, want politieagenten maken nooit een fout en kunnen in het heetst van de strijd prima zonder gerede twijfel besluiten dat diegene die ze proberen staande te houden ook die overval heeft gepleegd. Stel je voor dat jij geschrokken was van die overval en in paniek wegrent. Terecht als je wordt doodgeschoten?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:36 schreef tinoburg het volgende:
Dat zouden ze met alle (gewapende) overvallers die vluchten, moeten doen.
Dat staat in de zin er onder.quote:
Niemand, dat is een mogelijkheid. Wel een waarschijnlijkere dan wat TS noemt.quote:Says who?
Die zijn ook flink bezig de laatste tijd met hun geschiet en gesteek, goed dat hij doorzeefd is, korte metten ermee.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:35 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Het was dan ook een Antilliaan, volgens swarmahoer
20:40?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
jij en je nazaten mogen inderdaad terecht bang zijn dat nederland compleet anders wordt als er niet iets aangedaan wordt. nu!
Dat lijkt me een non sequitur, maar ik hoor graag je uitleg.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:37 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
In Jordanië ligt het misdaadcijfer 99% lager dan hier, toch schieten ze dieven daar niet dood.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |