abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85522374
quote:
In Nijmegen heeft de politie op de Neerbosscheweg naast het Bastionhotel een man doodgeschoten. Dat heeft de politie bevestigd.

Wat er precies is gebeurd, is nog onduidelijk.

Omwonenden hebben schoten gehoord. De politie is massaal uitgerukt en heeft de locatie afgezet met grote schermen. De traumahelikopter en een aantal ambulances zijn aanwezig om ondersteuning te verlenen.

Update 18.32 uur

Het gaat om een man die de Lidl in Hatert zou hebben overvallen. Hij stapte in een auto en werd achtervolgd door de politie. Toen de man uitstapte bij het Bastionhotel werd hij aangevallen door een politiehond. De man stak de politiehond dood, waarna de agenten hem doodschoten.

Update 19.00 uur

Nadat de man uitgestapt was uit zijn vluchtwagen, is de auto weer doorgereden. De politie is nu dus op zoek naar mogelijke handlangers van de doodgeschoten man. De politie heeft hiertoe een helikopter ingezet die boven het Goffertpark vliegt om zodoende te kunnen helpen zoeken.
Hoewel ik best voor zwaardere straffen ben, zeker voor wat betreft dierenmishandeling, vind ik dit ook wel erg ver gaan.

Ik bedoel, ik dacht dat agenten alleen mochten schieten wanneer er mensenlevens in gevaar waren. Nu krijgt de overvaller min of meer de doodstraf voor het overvallen van een supermarkt en het doden van een dier, waarbij wat mij betreft nog verzachtende omstandigheden gelden.

Als je een mes bij je hebt en je wordt aangevallen door zo'n beest denk ik dat je instinctmatig verdedigt.

Kortom, wat mij betreft had hij een zware straf verdient, zeker voor het doden van de hond, maar ik vind dit overtrokken.

Ik denk ook dat die agenten uit persoonlijke rancune gehandeld hebben (omdat het hun hond was). Dat lijkt me ook niet goed!!!
pi_85522403
We weten nog niet alles he... dit zijn vlugge updates met de helft van de feiten.
pi_85522427
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:39 schreef NietTeVolgen het volgende:
We weten nog niet alles he...
Dat klopt, mijn bericht is dan ook een voorschot er van uitgaande dat de gegeven informatie juist is.
pi_85522431
Terecht dat hij gedood is.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_85522456
Als je in koede bloede een hond doodsteekt moet je tot stoppen gebracht worden, niet vriendelijk dan maar zo. Prima.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_85522477
Misschien was het niet de bedoeling om hem dood te schieten, maar om bijvoorbeeld in z'n benen te schieten of zoiets en is dat fout gegaan.

Hoe dan ook, ik kan geen medelijden hebben met die man. Als je nog probeert te vluchten terwijl er politiehonden en agenten om je heen staan met wapens, dan ben je ook niet erg slim en had je actie kunnen verwachten.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:42:09 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522480
Terecht ! _O_
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85522512
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:40 schreef BabeWatcher het volgende:
Terecht dat hij gedood is.
Als het zo gebeurd is als er staat volgens mij niet. Als er geen mensenlevens in het gevaar waren mag je volgens mij niet schieten.

Nogmaals, ik denk dat persoonlijke rancune van de agenten misschien ook meespeelden. Enigszins begrijpelijk, maar ook zorgwekkend.

Ik bedoel als jantje straks het zoontje van een agent mishandeld wordt hij dan ook neergeschoten omdat meneer de agent emotioneel betrokken is?

ja, ik weet dat de feiten nog niet bekend zijn, en dat dit dus speculatie is
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:06 #9
230491 Zith
pls tip
pi_85522557
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:41 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als je in koede bloede een hond doodsteekt moet je tot stoppen gebracht worden, niet vriendelijk dan maar zo. Prima.
In koede bloede -> in pure wanhoop?

Zou zomaar kunnen.

Eens met TS. Wmb had hij jaren kunnen brommen, maar als blijkt dat hij op dat moment geen gevaar was voor de agenten vind ik dit overtrokken.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85522570
Nu steekt hij een hond dood, volgende keer een kassameisje. ;(
pi_85522571
't was een overvaller, geen hippy die protesteerd met een freedom bord in z'n handen, vind het eigenlijk niet erg dus.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:40 #12
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85522573
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Als het zo gebeurd is als er staat volgens mij niet. Als er geen mensenlevens in het gevaar waren mag je volgens mij niet schieten.

Nogmaals, ik denk dat persoonlijke rancune van de agenten misschien ook meespeelden. Enigszins begrijpelijk, maar ook zorgwekkend.

Ik bedoel als jantje straks het zoontje van een agent mishandeld wordt hij dan ook neergeschoten omdat meneer de agent emotioneel betrokken is?

Tja, aan de andere kant hebben politiehonden wel meer opleiding genoten dan hun baasjes.
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:44:59 #13
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522586
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Van mij mogen alle overvallers die ook nog messen op zak dragen zo de hel ingeschoten worden, wij hebben geen zin in deze lopende tijdbommen. Opzouten! :(
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:10 #14
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85522591
Dat gezeik altijd over dat het zo zielig is dat ie nu de 'doodstaf' heeft gekregen.. Als je een supermarkt overvalt dan ben je je bewust van de risico's en dat je erbij het loodje legt is dus zo'n risico.

Als deze agenten bestraft worden voor dit incident dan ga ik heel boos worden.

Disclaimer: Deze post is geschreven met de kennis van nu. Als toekomstige updates uitwijzen dat deze informatie niet correct is dan trek ik mijn post in verband met dit specifieke incident in maar blijf ik achter mijn punt staan.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:20 #15
104871 remlof
Europees federalist
pi_85522600
quote:
Nou ja, koelen bloede, de man werd waarschijnlijk aangevallen door de hond.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:45:51 #16
198365 Morendo
The Real Deal
pi_85522622
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:44 schreef BabeWatcher het volgende:
Nu steekt hij een hond dood, volgende keer een kassameisje. ;(
Welke volgende keer?

Oh ja, Lidl, Hatert, Neerbosch-Oost. :{w :N
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_85522629
quote:
In koelen bloede?

Say what?

Als je door zo'n beestje aangevallen wordt, ben je niet meer in koele bloede hoor. :{ Zeker als je gebeten wordt, en het beest laat niet los, kan ik me voorstellen dat je naar zo'n middel grijpt. Niet goed te keuren, maar wel te begrijpen.

quote:
Als je nog probeert te vluchten terwijl er politiehonden en agenten om je heen staan met wapens, dan ben je ook niet erg slim en had je actie kunnen verwachten.
Ook dat weten we niet. Wellicht stond hij al stil, maar liet de hond niet los...
pi_85522687
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:45 schreef Morendo het volgende:

[..]

Welke volgende keer?

Oh ja, Lidl, Hatert, Neerbosch-Oost. :{w :N
Er lopen veel te veel tijdbommen vrij rond. Van mij mag er veel meer gericht worden geschoten op tuig.
pi_85522699
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:44 schreef Zith het volgende:

[..]

In koede bloede -> in pure wanhoop?

Zou zomaar kunnen.

Eens met TS. Wmb had hij jaren kunnen brommen, maar als blijkt dat hij op dat moment geen gevaar was voor de agenten vind ik dit overtrokken.
Inderdaad. Als het bijvoorbeeld jouw hond was geweest, hadden ze waarschijnlijk anders gereageerd.

er dus vanuitgaande dat hij geen gevaar voor mensen opleverde
pi_85522736
Zodra de overvaller een mes tevoorschijn haalde richting de hond zou ik al een paar stukken lood in z'n armen mikken, laat staan dat ie al gestoken had.

Nogmaals, lijkt me een terechte actie om de hond te beschermen door de overvaller permanent uit te schakelen :)
pi_85522775
Ik krijg hier zo'n warm en blij gevoel van O+

Criminelen doorzeven met kogels _O_

Wel jammer van die hond ;(
pi_85522792
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:50 schreef Nuchterheid het volgende:
Ik krijg hier zo'n warm en blij gevoel van O+

Criminelen doorzeven met kogels _O_
Nu nog zijn handlangers. Oog om oog }:|
pi_85522811
Die handlangers zullen nu wel echt in hun broek schijten _O_
pi_85522816
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:49 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zodra de overvaller een mes tevoorschijn haalde richting de hond zou ik al een paar stukken lood in z'n armen mikken, laat staan dat ie al gestoken had.

Nogmaals, lijkt me een terechte actie om de hond te beschermen door de overvaller permanent uit te schakelen :)
Denk je dat ze hetzelfde gedaan zouden hebben als het mijn of jouw hand was?

Denk het niet. En dat is dus gevaarlijk. Hoe zouden ze reageren als bijvoorbeeld hun kinderen of vrouw betrokken raken in een ruzie? Politie dient zich toch onpartijdig en niet al te emotioneel betrokken op te stellen lijkt me.
  † In Memoriam † vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:52:56 #25
230491 Zith
pls tip
pi_85522851
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:51 schreef Gulo het volgende:

[..]

Denk het niet. En dat is dus gevaarlijk. Hoe zouden ze reageren als bijvoorbeeld hun kinderen of vrouw betrokken raken in een ruzie? Politie dient zich toch onpartijdig en niet al te emotioneel betrokken op te stellen lijkt me.
Je zit hier wel op FOK he, rechtsfilosofen en anderen die iets van de rechtsstaat begrijpen vind je hier niet snel :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85522855
Ik zat bij mijn ouders daar straks (de overvallen Lidl in Hatert is vlak bij hen) en zag op een gegeven moment een politiehelikopter laag overvliegen in de richting van Neerbosch. Vervolgens keek ik even op P2000 en zag dat er bij het Bastion wat te doen was.
Na het eten even langs geweest, maar het was al van veraf afgezet. Wel zag ik een brandweerwagen en een hoop, een hele hoop politie. Maar goed, verder kon ik dus niks zien.

Totdat ik het las op de FP.

Als groot honden liefhebber vind het vooral klote dat die vuile schoft de hond heeft doodgestoken :( :'( Arm beest. Hopelijk heeft ie niet geleden. Ik hoop dat die vuile klootzak van een overvaller wel veel heeft geleden.

Naar ik meen geldt dat een politiehond in functie voor de wet gelijk staat aan een politie agent.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Donald Duck held vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:53:24 #27
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_85522867
Kijk, zo hoort het. De Amerikaanse manier.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_85522869
quote:

[..]

Wat raaskal je nou, dit heeft niets met emotie te maken maar met het beschermen van die politie hond :W
pi_85522906
Terecht!
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:54:58 #30
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85522914
Degenen die de overvaller beschermen moeten hier aan denken, stel deze overval was gelukt, dan had hij de volgende keer misschien wel 1 van je familieleden overvallen en doodgestoken met zijn mes omdat ze tegenstribbelden.

Goed dat hij opgeruimd is, we verliezen er niets mee.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:00 #31
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_85522916
Alle stoere borrelpraat van puistenpubertjes hier terzijde...

Zoals het verhaal er staat denk ik ook niet dat dit helemaal de bedoeling is. Gaat er niet om of het zielig is voor die man (zal me een worst wezen eigenlijk), maar om het feit dat ook overheden aan regels gebonden zijn, en niet zonder reden.
Intelligent, but fucked up.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:55:01 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85522918
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:38 schreef Gulo het volgende:

Ik denk ook dat die agenten uit persoonlijke rancune gehandeld hebben (omdat het hun hond was). Dat lijkt me ook niet goed!!!
Goh, maar goed dat je niet zo maar conclusies uit je duim zuigt.
pi_85522965
quote:

[..]

er staat geeneens bij of het slachtoffer daarna probeerde te vluchten of op de politie afging
pi_85522966
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:53 schreef StateOfMind het volgende:Naar ik meen geldt dat een politiehond in functie voor de wet gelijk staat aan een politie agent.
:')

Nee.

Het klinkt mij alsof de agenten hun emoties niet konden beheersen (maar dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn.). Kwalijk.

Ze zijn nu trouwens de buurt met (andere :') ) honden aan het doorzoeken.
pi_85522976
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:52 schreef Zith het volgende:

[..]

Je zit hier wel op FOK he, rechtsfilosofen en anderen die iets van de rechtsstaat begrijpen vind je hier niet snel :)
Nee inderdaad. Maar een beetje rationaliteit zou je toch wel mogen verwachten. Op amerikaanse law enforcement achtige toestanden zit ik niet te wachten eerlijk gezegd. :{w Dat is wat o.a. Wilders graag zou zien volgens mij.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:29 #36
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_85523007
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:54 schreef TeenWolf het volgende:
Degenen die de overvaller beschermen moeten hier aan denken, stel deze overval was gelukt, dan had hij de volgende keer misschien wel 1 van je familieleden overvallen en doodgestoken met zijn mes omdat ze tegenstribbelden.

Dat is een slippery slope vriend. Dan kun je iedereen die een misdaad begaat wel doodschieten omdat ze de volgende keer 'misschien' wel iets ergers doen. Zo zit het systeem (terecht mijns inziens) niet in elkaar en op basis van deze feiten lijkt het me dan ook dat er voor deze agenten nog een staartje aan gaat zitten.
Nothing succeeds like the appearance of success
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:57:44 #37
104871 remlof
Europees federalist
pi_85523015
quote:

Het was een overvaller en geen moordenaar hè? :{w
pi_85523045
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:57 schreef remlof het volgende:

[..]

En dan nog. Moordenaars horen ook berecht te worden waarbij een rechter de samenleving moet beschermen. Niet een agent met een vuurwapen in zijn hand.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:58:43 #39
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85523046
quote:

[..]

Wel een potentiële moordenaar, waarom had hij dat mes op zak? Aardappels schillen?
pi_85523049
quote:

[..]

Hondje is dood toch?
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:59:14 #41
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523063
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Nee inderdaad. Maar een beetje rationaliteit zou je toch wel mogen verwachten. Op amerikaanse law enforcement achtige toestanden zit ik niet te wachten eerlijk gezegd. :{w Dat is wat o.a. Wilders graag zou zien volgens mij.
Ook in Amerika word je echt niet zomaar in je rug geschoten als je je niet bezighoudt met zaken als overvallen hoor. Ook daar moet je er echt een duidelijke keuze voor maken om zo'n risico te lopen.
pi_85523074
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:58 schreef NietTeVolgen het volgende:

[..]

Hondje is dood toch?
Honden zijn geen natuurlijke personen.
pi_85523092
quote:

Lijkt me overtrokken. Er zit een grote discrepantie tussen een overvaller en een moordenaar. Hoewel sommige overvallers ook best mensen zouden kunnen vermoorden natuurlijk.

Maar daar mag je niet op voorhand van uit gaan.
pi_85523093
quote:

[..]

Iemand met een wapen in de hand is een potentiële moordenaar.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:00:16 #45
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_85523104
Zie je maar weer hoe belangrijk honden zijn in de Nederlandse samenleving. Vaak nog belangrijker dan mensen. Veel Nederlandse mensen nemen geen kinderen maar nemen dan wel een hond die ze vervolgens structureel zoon of dochter noemen. :{

Random woord: kruidenboter. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_85523119
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:00 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Iemand met een wapen in de hand is een potentiële moordenaar.
:')
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:01:09 #47
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_85523142
quote:

[..]

Hij was bewapend met een mes en heeft de overval dus gepleegd door mensen bang te maken dat hij ze zou vermoorden. Is dat niet erg genoeg?
pi_85523156
Ik denk dat iedereen met een mes die politiehond wel zou neersteken.
pi_85523167
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 19:59 schreef Strani het volgende:

[..]

Ook in Amerika word je echt niet zomaar in je rug geschoten als je je niet bezighoudt met zaken als overvallen hoor. Ook daar moet je er echt een duidelijke keuze voor maken om zo'n risico te lopen.
Ja, maar ik heb het idee dat veel Amerikaanse agenten toch wat meer trigger-happy zijn.

Al gaat het in Nederland ook steeds meer die kant op...

Als je tegenwoordig ook ziet wat voor mensen ze als politieagenten aannemen, dat zijn zelf opgeschoten testeronbommetjes.
pi_85523169
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 20:01 schreef Strani het volgende:

[..]

Hij was bewapend met een mes en heeft de overval dus gepleegd door mensen bang te maken dat hij ze zou vermoorden. Is dat niet erg genoeg?
Dat is een ernstig vergrijp, maar dat hoort in Nederland niet te worden bestraft met een standrechtelijke executie :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')