Precies, en voor hetzelfde geld is hij in koele bloede doodgeschoten door rouwende politieagenten. Het blijft speculeren, maar daar is een forum voor, lijkt me.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Er wordt nergens vermeld dat hij zomaar is neergeschoten, toedracht is nergens te bekennen.
Voor hetzelfde geldt was hij op de politie afgestormd met de mes.
Kom joh. Niet terugkrabbelen ineens.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Juist niet, er zitten veel te veel 'unieke talenten' in die wereld. De boel moet open.
Democratie in de rechtspraak. En als de democratie dan een fout maakt, moet de democratie niet kinderachtig doen en de onterecht veroordeelde de jackpot gunnen. Maar rechters zijn nu geen verantwoording aan jou & mij verschuldigd, en daar wringt het m.i.
De rechtspraak staat in dienst van de samenleving, niet andersom.
ach als hard straffen zo werken dat zou de VS het veiligste land ter wereld zijn. Er zitten daar trouwens meer mensen achter tralies dan in China (een dictatuur met 4 keer zoveel inwoners). Iets klopt er hier niet...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:31 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Ik heb altijd SP gestemd, maar Justitie is in betere handen bij extreemrechts, dat is de enige troost die we krijgen met dit kutkabinet.
..dan verandert er weer niks want na twee jaar op het salaris van een strafrechter gezeten te hebben kunnen jij & je familie mijn aars oxideren, ik heb het goed in mijn ivoren toren en kijk minzaam lachend op het plebs neer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Kom joh. Niet terugkrabbelen ineens.
Wij allen zijn de samenleving en moeten allen ons steentje bijdragen om het veiliger te maken. Als jij als unieke talent hebt dat je met 100% zekerheid kunt voorspellen wie weer in de fout gaat na een straf, is dat een zegen voor de maatschappij.
Hoeven we nooit meer dure, lange behandelingen toe te passen, geen onderzoeksrapporten meer met schattingen of iemand beter is. Maar bovenal geen kans op herhaling en slachtoffers daarbij.
Shit , dus de overvaller leeft nog?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
TV Gelderland meldt nu dat de hond niet gedood is.
[..]
lol, ja, jij hebt objectieve cijfers van china...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ach als hard straffen zo werken dat zou de VS het veiligste land ter wereld zijn. Er zitten daar trouwens meer mensen achter tralies dan in China (een dictatuur met 4 keer zoveel inwoners). Iets klopt er hier niet...
Ja de politie schiet mensen direct dood als ze weten dat je een mes draagt!!quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 20:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
![]()
Nee, je mag op straat geen wapens dragen. Dan moet je voor de rechter verschijnen. Niet ter plekke doodgeschoten worden door een aantal politieagenten.
Dat was uiteraard een overdrijving om het ongelijk van BabeWatcher (die wel iets dergelijks stelde) aan te tonen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Ja de politie schiet mensen direct dood als ze weten dat je een mes draagt!!
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..dan verandert er weer niks want na twee jaar op het salaris van een strafrechter gezeten te hebben kunnen jij & je familie mijn aars oxideren, ik heb het goed in mijn ivoren toren en kijk minzaam lachend op het plebs neer.
Open die handel. Laat ze maar verantwoorden wat ze leveren. Rechten studeren is tenslotte het VMBO van de universiteit; als je echt niet logisch kan denken en vooral wilt zuipen ga je naar de faculteit rechten.
waarom overdijven van het ongelijk als het gelijk is?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:10 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Dat was uiteraard een overdrijving om het ongelijk van BabeWatcher (die wel iets dergelijks stelde) aan te tonen.
De maatschappij blijft net zo onveilig als het systeem toelaat. Als ik daar aan mee ga doen verandert er toch niks, waarom zeur je nou zo door?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:12 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
![]()
Dude, als je de mogelijkheden hebt om bij te dragen aan een veiligere maatschappij, maar dat niet wil doen, ben je zelf 1 van de mensen waar je kritiek op hebt.
Overdrijving was niet helemaal het goede woord geloof ik. Lees de posts maar terugquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
waarom overdijven van het ongelijk als het gelijk is?
Hu?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:13 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
De maatschappij blijft net zo onveilig als het systeem toelaat. Als ik daar aan mee ga doen verandert er toch niks, waarom zeur je nou zo door?
zal ie wel iets getrokken hebben?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:09 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Shit , dus de overvaller leeft nog?
ben te lui daarvoorquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:14 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Overdrijving was niet helemaal het goede woord geloof ik. Lees de posts maar terug.
Niks overdreven, schieten tot hij geen gevaar meer vormt, hoeveel kogels dat ook mogen zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:05 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Precies, en voor hetzelfde geld is hij in koele bloede doodgeschoten door rouwende politieagenten. Het blijft speculeren, maar daar is een forum voor, lijkt me.
Ook als de verdachte op de politie afstormde met een mes lijken 8 politiekogels me wat overdreven.
Ja, maar als je een beetje raak schiet ligt iemand na 2 kogels ook wel op de grond hoor. Maar goed, sectie zal dat wel uitwijzen, waar deze verdachte geraakt is en of alle 8 kogels nodig waren om hem uit te schakelen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:18 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niks overdreven, schieten tot hij geen gevaar meer vormt, hoeveel kogels dat ook mogen zijn.
Nou, dan help ik je nog 1 keer:quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hu?
Ene moment zeg je dat er iets moet veranderen en later zeg je dat er toch niks veranderd.
Ik ben de weg even kwijt.
Het was al bekend dat de dader niet ter plekke is doodgeschoten, maar eerst gevlucht was. Er was vast wel een goede reden om hem neer te knallen. Morgen zullen we wel meer horen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:02 schreef VancouverFan het volgende:
TV Gelderland meldt nu dat de hond niet gedood is.
[..]
Nederlandse politiekogels zijn lachertjes als je niet de vitale delen raakt vergeleken met wat buitenlandse politie gebruikt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ja, maar als je een beetje raak schiet ligt iemand na 2 kogels ook wel op de grond hoor. Maar goed, sectie zal dat wel uitwijzen, waar deze verdachte geraakt is en of alle 8 kogels nodig waren om hem uit te schakelen.
Dat is juist het punt. Dat vind ik van te veel vertrouwen in politiemensen getuigen om daar nu al van uit te gaan. Ook zij maken fouten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:24 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Het was al bekend dat de dader niet ter plekke is doodgeschoten, maar eerst gevlucht was. Er was vast wel een goede reden om hem neer te knallen. Morgen zullen we wel meer horen.
Jij bent een typisch gevalletje van "de beste stuurlui staan aan wal". Zeggen dat iets fout gaat, maar niets willen doen om het te verbeteren. Behalve klagen dan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:23 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
Nou, dan help ik je nog 1 keer:
Het systeem zoals het nu is veroorzaakt heel veel recidive. Dat betekent dat criminelen na hun straf gewoon weer verder gaan met crimineel zijn; hun straf heeft er niet aan bijgedragen dat ze anders zijn gaan denken over hoe vervelend het is voor mensen die slachtoiffer zijn geworden van criminaliteit.
Als iemand die dat opmerkt in het systeem gaat werken, moet hij in dienst van dat systeem gaan werken, en dus geen kritiek op dat systeem hebben. In ruil voor het inslikken van die kritiek krijgt hij elke maand een heleboel centjes.
Als je buiten het systeem staat, en bijvoorbeeld als politicus in de regering werkt, dan kun je wel het systeem veranderen. Dat kun je doen door bijvoorbeeld -als je daar eenmaal oud genoeg voor bent- te stemmen op iemand die zegt dat het anders moet, en daar goed plannen voor klaar heeft liggen.
Zo kun je het systeem veranderen. Kijk maar naar de verkiezingsprogramma's van de verschillende politieke partijen en zoek het strafrechtsysteem uit waarvan jij meent dat het het beste werkt.
Vind je dat niet, dan kun je nog altijd contact opnemen met een politieke partij, of zelfs lid worden!
Dan kun je naar bijeenkomsten gaan, en daar jouw mening vertellen. Wieweet luisteren ze dan naar jou, en als jouw plannen echt goed en solide zijn, worden ze misschien wel als programmapunt door de partij overgenomen!
Maar als je iets tegen de recidive wilt doen, dus zorgen dat er minder gemene mensen op straat lopen, dan moet je juist niet bij justitie gaan werken, want die houden deze situatie in stand.
Maar nu ga ik even naar beneden, ik krijg zo bezoek van een hele lieve mevrouw, en dat gaat eventjes voor. Niet teleurgesteld zijn hoor, een andere keer heb ik meer tijd voor je!
Ja, maar ALS ze deze verdachte hebben proberen te doden, dan schieten ze toch hopelijk wel op de thorax?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:25 schreef Andyy het volgende:
[..]
Nederlandse politiekogels zijn lachertjes als je niet de vitale delen raakt
Onzin argument. Je kan niet zomaar NL met de VS vergelijken. Zoveel andere dingen spelen een rol als het gaat om de hoeveelheid mensen in de gevangenis,quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 21:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
ach als hard straffen zo werken dat zou de VS het veiligste land ter wereld zijn. Er zitten daar trouwens meer mensen achter tralies dan in China (een dictatuur met 4 keer zoveel inwoners). Iets klopt er hier niet...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |