quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Doekes het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Hoe gaat het met je vel als je flink bent afgevallen? Blijft dat er een beetje bij hangen, of trekt dat vanzelf weer strak?
Thnxquote:
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ThnxTot op heden gaat het nog goed
Pas 1 bak Wiener op. Mijn max voor de dag
Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartjequote:Op maandag 9 augustus 2010 11:22 schreef DarkElf het volgende:
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..
Wat schaft de pot vanavond? (heb je trouwens wel eens het 'low fat meals in minutes' van ainsley harriot wel eens bekeken? lekker eten, low fat en snel klaar, echt een aanrader. Evenals 'the italian diet' van gino d'acampo..)
ik kook er echt heel vaak uitquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartjeIk zal eens naar die boeken kijken
Klinkt ok
*voelt d'r maagje knorren! *quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik kook er echt heel vaak uit![]()
vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
Damnquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik kook er echt heel vaak uit![]()
vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan andersquote:
Ik heb ze al besteld hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan anders
quote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
sorry als t wat pusherig overkwammaar ik ben gewoon enthousiast erover en ze hebben mij erg goed geholpen
Goed argumentquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
Engelse kookboeken zijn veel goedkoper dus je kan er meer kopen voor t zelfde geld
ik denk dat we maar eens een nieuw lijstje moeten gaan fabriceren..quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:09 schreef djenneke het volgende:
Ah, hier hoop ik nog eens in het lijstje te komen. Is troel misschien met vakantie?
Ik voel me enigszins bezwaard om een derde PM te sturen...![]()
Zo handig ben ik niet helaasquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:35 schreef Barretje80 het volgende:
PdeHoog.. jij bent handig met computers.. regel jij eens wat???![]()
![]()
Negeren is het sleutelwoord hierquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:52 schreef xBlossomx het volgende:
@kahlanamnell:
Geen zin om echt heel erg op jouw post in te gaan, maar vanaf dat jij hier bent zit jij niet alleen mij maar ook andere gewoon een oor aan te naaien. Je kunt gewoon beter weg gaan eigenlijk.
Trouwens, als jij het allemaal zo goed weet, waarom was jij dan ooit te zwaar? En als je op gewicht bent, wat doe je dan nog hier? Heb je de OP niet gelezen? Zou ik maar doen.
Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:quote:
Is natuurlijk helemaal je eigen beslissingquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:55 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:
Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is natuurlijk helemaal je eigen beslissingEn Willem mis ik idd al een tijdje
Wat was daar de reden van
Ik heb het niet allemaal even goed gevolgd
Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topicquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat.
Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topic
Als je geen advies wil dan moet je hier niet posten
Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:
Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das jammer. Ik vond vind het hier best prettig eigenlijk
Had toch het idee dat dat vooral aan hem lag, de sfeer vond ik verder wel goedquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.
Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
Ik vind het hier ook prettig. Dus ik denk dat ik gewoon wel blijf.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijk
Nicequote:
Dankje.quote:
Yupquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Dankje.![]()
Ik moet vrijdag naar de diëtiste, maar ik houd nu al gewoon wel bij wat ik eet en hoe laat (ik moet echt om de 2 à 3 uur eten, anders worden de porties steeds maar groter..en groter..) en dat werkt.
Linkje? Ik zoek nog zo'n websitequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
Op het moment is het een prive sitequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:53 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Linkje? Ik zoek nog zo'n website.
mja.. zonder aan al Troel d'r werk voorbij te willen gaan..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
Lijkt mij ook leukquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op het moment is het een prive site
Maar als er behoefte is aan een nieuw lijstjessysteem voor dit topic, kan ik kijken wat ik kan doen
mja als ze op haar mail wel reageerd ...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eens kijken of er een bepaald iemand ook zo blij mee is![]()
Maar moet ik Troel niet eerst mailen?
De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topicquote:
Maar zij is wel diegene die dit alles begonquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topic
Ooowquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:40 schreef Sarabi het volgende:
Het gaat ook om een gewoon lijstje zoals deze maar daar heb je een site voor nodig
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:26 schreef Tinteling het volgende:
Ik lees al een tijd mee op fok en in dit topic, maar wil actief er mee bezig gaan, want het loopt de spuigaten uit haha. En het lijkt mij handig om dit in groepsverband te doen, zodat je ook een soort verplichting krijgt.
Zo'n lijst lijkt me daarom erg handig!
Same here. Maar ik vind het wel leuk, zo'n lijst waarbij je in de OP ieders voortgang kunt zien. Ik ben redelijk competitief ingesteld ook, en dan motiveert het best wel om net dat half uurtje weer te gaan sporten...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
![]()
Een lijst kan je gewoon zelf bijhouden![]()
In de lijst komen bij de openingspost is een ander verhaal dat lukt meestal niet mij niet idd geval (ondanks een account bij dieetweb)![]()
Succes idd geval
ach.. het is geen dwang hier he!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:42 schreef Reflectionne het volgende:
Hoi allemaal, ik heb nooit eerder in een van de topics van deze reeks gepost oid maar ik wil mezelf dwingen hier mee te posten en mee te doen. Ik moet echt afvallen, heb nu een BMI van 29.. ben al aan het afvallen, wat vrij langzaam gaat. Later meer, ik heb hier nu gepost dus ik ben nu gedwongen mee te doen..
Geen dwang, wel een stok achter de deurquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ach.. het is geen dwang hier he!
ik ga volgende week weer beginnen met sporten!![]()
de trainingen beginnen weer dus ik MOET wel..
en dan meteen flink aan de bak, dan moeten de kilo's er wel AF vliegen!
( we zullen zien...)
Soms eet ik ook te weinig. Dan vergeet ik gewoon te eten...maar nu ik een 'eet boekje' bijhoud en om de 3 uur iets eet, gaat het wel weer goed. Als ik dat niet doe, val ik om tijdens het trainen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:57 schreef Tinteling het volgende:
Bedankt voor de berichten. Aankomende week is eerst Lowlands, dus dat is wel gelijk flink aan de bak voor mij. De week daarop beginnen m'n trainingen weer, dus dat is in elk geval prettig; drie keer per week minimaal een uur sporten 'verplicht'. Zoals hierboven gezegd, het is een stok achter de deur.
Het eten is wel een grote aanpassing. Ik heb af en toe de neiging om TE weinig te gaan eten, maar na een dag of drie is er dan weer een terugval, dus ik ga nu per dag maar bijhouden wat ik ga innemen, zodat het wat gecontroleerder is.
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:34 schreef Juicyhil het volgende:
Calorieën tellen. Hoe moet ik dat in godsnaam gaan doen?
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:11 schreef anboni het volgende:
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)
Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen.
Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.
Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.
Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
ik had gisteren RPM gedaan (spinnen) dat was echt niet vol te houden. ik heb 50 min wel gehaald, maar mn ledematen vielen eraf en dat zadel deed pijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.
Ik heb trouwens ontdekt dat ik rennen op de loopband best leuk vind, mijn knie vindt het ook niet erg heb ik gemerkt. Dát ga ik wat vaker doen zolang...![]()
Mijn conditie is beter dan ik had gedacht.![]()
Dat is dan ook precies mijn puntquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:24 schreef PdeHoog het volgende:
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.
Hoe heet dat tooltje en is het er ook voor Android?quote:Ik gebruik een tooltje op mijn PDA dat ook netjes berekent hoeveel vet en zo erin zit en koolhydraten. Leuk voor de statistiekjes zeg maar.
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:38 schreef nz1900 het volgende:
Niet calorieen tellen, maar koolhydraten tellen.
Waarom ?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve.
Om géén extra koolhydraten binnen te krijgen moet men de volgende producten vermijden: brood, koekjes, gebak, alles waar suiker of glucosestroop aan toegevoegd wordt, alle deegwaren, pasta’s, rijst, peulvruchten, aardappels. Wat dan wel: vet, vlees, vis, groente, fruit en eieren.
Neem alle informatie in je op en zoek iets waarbij jij je prettig voeltquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:
[..]
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt
Ik blijf erbij: een uitgebalanceerd dieet is het beste (tenzij je er zelf een studie van maakt of professionele begeleiding krijgt). Je lichaam heeft het gewoon allemaal nodig. Wel selectief zijn: kies bij voorkeur onverzadigde vetten, laat suiker, witbrood en witte rijst staan. Stevia schijnt een goede natuurlijke suikervervanger te zijn zonder kh (staat op m'n lijstje om nog eens te proberenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt
Er is helemaal niets slecht voor jequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:27 schreef nz1900 het volgende:
Wilt u afvallen? Neem nog een vet worstje! Door allerlei instanties is ons op het hart gedrukt dat we minder vet moesten eten, maar dat is een grote vergissing. Vet is helemaal niet ongezond. Koolhydraten zijn juist slecht voor je.
filmpje: http://video.elsevier.nl/11801902/
Nice workquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren stond ik weer op de weegschaal: 94,4kg (0,6kg minder dan anderhalve week geleden).
Begin dit jaar woog ik ongeveer 105,5kg met een BMI van bijna 32 (en vetpercentage van circa 35%). Mijn BMI is nu 28.5 (vetpercentage 30%).
Mijn doel is om binnen een half jaar 85kg te wegen. Eens kijken of dat gaat lukken.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is helemaal niets slecht voor jeAl dat geouwehoer over wat wel en niet slecht is. Je moet alleen dingen met mate eten. Koolhydraten is iets wat je lijf ook nodig heeft. Net als vet en zo. En suikers. Gebruik het alleen met mate.
Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:23 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.
Ah nee hè...quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Grrr, gisteren na het sporten wilde ik nog even douchen. Dat douchen bleek toch niet zo'n goed idee te zijn, want doordat iemand wat zeep had gemorst ben ik uitgegleden. &@#^($*&@#$ Mijn toch al geblesseerde knie heeft kennisgemaakt met de muur.
Ik kan mijn knie wel pijnloos buigen zolang ik niet met mijn voet op de grond sta.
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef Bries het volgende:
Waar halen jullie het doorzettingsvermogen vandaan???
Ik zit altijd vol met goeie voornemens en plannen. Die ik dan ook wel een dag of wat vol kan houden...
Maar ik krijg het continue 'opletten op wat je eet' gewoonweg niet voor elkaar.
Ik denk dat ik uit de week 4 vd 7 dagen het presteer om 'met mate' te eten.![]()
Ik sport er 3 keer in de week bij (hardlooptraining), maar voor de rest heb ik maar weinig om handen (zit in de WW helaas)...
Worstel ook al jaren met dit probleem hoor, en al 3 keer naar de huisarts geweest. Je hebt zoveel mogelijkheden en instellingen... Wist effe nie meer wat nou het handigst was. Maar die huisarts kan dan niet meer dan je doorsturen naar een suffe dietiste waar ik ook niet verder mee kom.
Geen idee of ik verslaafd ben aan eten... Heb er wel eens over gehoord, maar ben er nog nooit voor mezelf achteraangegaan.. Is dat serieus het eerste waar jij aan denkt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?
Op de goede dagen vind ik het supermakkelijk om me hieraan te houden...quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zelf vind ik het moeilijk om avond eten gezond te makenMaar voor de rest, je gewoon houden aan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Dan heb je volgens mij wel ruim voldoende voedsel binnen.
Ja, maar ik zou dan niet naar de caloriebehoefte kijken. Beter is de hoeveelheid koolhydraten te verminderen en tegelijkertijd meer proteinen en vetten eten, aangezien deze lang een verzadigd gevoel geven(een low-carb dieet dus eigenlijk) Ik denk ook dat een low-carb dieet het makkelijker is vol te houden dan een low-fat of low-calorie dieet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:17 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).
Er is niets mis met mínder eten, want als je te zwaar bent eet je vaak ook teveel. Theoretisch gezien zal je niet aankomen als je ongezond eet, maar de caloriebehoefte niet overschrijdt.
Minder en gezonder eten en sporten (om je metabolisme hoog te houden én alles mooi strak te trekken) blijft de beste manier om af te vallen.
Even terzijde: Ben weer 0,5 kilo kwijt.Later op de dag lekker een uurtje trainen.
Geen ervaring met medicatie en alles. Maar ik ben eig die 20 kilo afgevallen puur door te sporten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:52 schreef seasushi het volgende:
Hoi.
2 jaar geleden 13 kilo afgevallen, sinds oktober met medicatie begonnen en sindsdien 16 kilo aangekomen. Ik heb het gevoel alsof ik langzaam maar zeker ontplof! Ik eet gezond, 6 keer per dag enz enz bla die bla. De hele riedel houd ik netje vol zoals ik die tijdens mijn afvallen deed. Toch groei ik dicht.
Andere medicatie is (bijna) geen optie. Het enige wat ik zou kunnen doen is meer bewegen, maar ik vraag me af of dat helpt?
Iemand ervaring mee?
Vertel dan eens wat je eet allemaal?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:15 schreef Barretje80 het volgende:
*en ik twijfel of ik niet t e weinig eet.. want er gaat niks af.. zoo frustrerend!*
.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:31 schreef Laydina het volgende:
Al met al.. nog een lange weg te gaan, maar ik heb wel wat oke's bereikt
Ik vind het geen grote prestatie en voor mezelf zie ik er niet heel erg anders uit. Dusjaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:25 schreef PdeHoog het volgende:
Wel wat ok's?Tegen de tijd dat ik zo'n gewichtsverlies heb, sta ik te juichen hoor
Ik zit nu op de 140.3-140.4 en ben dus 11 kg kwijt
Komt te bekend voor, maar het is echt wel een grote prestatie en heb je geen before fotos? Dan zal je vast wel verschil zienquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:37 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik vind het geen grote prestatie en voor mezelf zie ik er niet heel erg anders uit. Dusja
Nee niet echt veel foto's ervan. Heb in die zin gewoon een vertekend zelfbeeld.. soms beide kanten op dus dat is handigquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Komt te bekend voor, maar het is echt wel een grote prestatie en heb je geen before fotos? Dan zal je vast wel verschil zien
ja dat ken ik ookquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:22 schreef Laydina het volgende:
[..]
Nee niet echt veel foto's ervan. Heb in die zin gewoon een vertekend zelfbeeld.. soms beide kanten op dus dat is handig
ontbijt: een gekookt eitjequote:Op dinsdag 24 augustus 2010 09:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vertel dan eens wat je eet allemaal?
veel koolhydraten hèquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Barretje80 het volgende:
(of is de pasta dan niet een goed idee??)
mja.. moet er wel na sporten.. en anders ben ik niet vooruit te branden!quote:
Dat is dus vooral veel te weinig en een granenreep is niet echt een nuttig tussendoortje, neem liever een extra boterhamquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:51 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ontbijt: een gekookt eitje
tussendoortje: granenreep
lunch: salade met een broodje
tussendoortje: 1 stuks fruit
avond eten: "normaal eten"
that's it..
ik ben niet moe of lusteloos.. gister ging het trainen prima na een bord pasta..
(of is de pasta dan niet een goed idee??)
ohh jah.. het is volkoren pastaquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is dus vooral veel te weinig en een granenreep is niet echt een nuttig tussendoortje, neem liever een extra boterham
pasta is wel veel koolhydraten maar dat is niet het grootste probleem, volkoren pasta is wel altijd beter
Ik zou bijna zeggen veel meerquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ohh jah.. het is volkoren pasta
en ik hou niet zo van boterhammen
ik moet dus MEER gaan eten!
Vervang dat eitje dan door een bak yoghurt met muesli of zoquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:15 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ohh jah.. het is volkoren pasta
en ik hou niet zo van boterhammen
ik moet dus MEER gaan eten!
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou bijna zeggen veel meer
Ik weet niet wat je precies verstaat onder salade met een broodje anders eet je de hele dag tot je D gewoon veelste weinigAls je niet van boterhammen houd kan je ook meer groente en iets zoals kwark eten
Ze bedoelt dat je tot je avondeten gewoon te weinig binnenkrijgt...meer spreiden over de dagquote:
Dat 1 ei te weinig is als Oquote:
Ja ik zou die repen vermijdenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vervang dat eitje dan door een bak yoghurt met muesli of zoOf crackers met philadelphia light. Granenrepen kunnen op zich wel, maar kijk dan bijv. naar Hero B'tween Free. Kreeg ik mee als tip van de dietiste (voor degenen die zich geroepen voelen hier flink tegenin te gaan: ik heb geen zin in de discussie of dit nu wel of niet nuttige suikers / koolhydraten / whatever zijn btw dus begin daar maar niet aan, ok? ). Pak desnoods nog een stuk fruit als extra tussendoortje. Let ook goed op wat voor salade je naar binnen schuift. Vermijd de dressings met mayo en zo. En bij je avondeten beetje opletten op de hoeveelheden vet. Dus veel groenten, 150 gr. gekookte aardappelen danwel 125 gr. gekookte pasta en 80-100 gr. vlees. Weinig rijst.
ohh.. ik snapte de O T L en D nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat 1 ei te weinig is als O
De 1e T een reep is ook niet voedzaam
Wat salade als L is ook veelste weinig (maar ik weet niet wat je precies onder deze lunch verstaat)
Fruit als T is wel goed maar jij mag er wel 2 stuks van maken
Geen trek is iets dat je jezelf aanleertquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:37 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ohh.. ik snapte de O T L en D niet
ik heb gewoon geen trekben nu ook de reep vergeten.. en ga over 10 minuutjes lunchen..
de salade is wel een flink bord vol hoor!
Zeker als je daarbij ook nog eens intensief sport. Als je sport heb je bouwstoffen nodig. En de dagen dat je sport kun je volgens mij heel goed pasta en zo eten. Dat is makkelijk opneembare energie als ik alle theorie moet gelovenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Geen trek is iets dat je jezelf aanleert
Dus gewoon weer beetje bij beetje opbouwen![]()
Je eet nu te weinig en dat kan een reden zijn waarom je niet meer afvalt -> spaarstand
deze post had ik gemist!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vervang dat eitje dan door een bak yoghurt met muesli of zoOf crackers met philadelphia light. Granenrepen kunnen op zich wel, maar kijk dan bijv. naar Hero B'tween Free. Kreeg ik mee als tip van de dietiste (voor degenen die zich geroepen voelen hier flink tegenin te gaan: ik heb geen zin in de discussie of dit nu wel of niet nuttige suikers / koolhydraten / whatever zijn btw dus begin daar maar niet aan, ok? ). Pak desnoods nog een stuk fruit als extra tussendoortje. Let ook goed op wat voor salade je naar binnen schuift. Vermijd de dressings met mayo en zo. En bij je avondeten beetje opletten op de hoeveelheden vet. Dus veel groenten, 150 gr. gekookte aardappelen danwel 125 gr. gekookte pasta en 80-100 gr. vlees. Weinig rijst.
Cruesli inderdaad liever niet, zit heel veel suiker inquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:41 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
deze post had ik gemist!
Yoghurt met muesli wordt zo'n plakbende.. creusli mag niet he???
ik heb nu van die weightwatchers granenrepen.. ik vind ze lekkermaar ik zal aan de b*tween gaan die met sinaasappel en chocolade!!
![]()
De salade bestaat voornamelijk uit tomaten met feta, komkommers met ui en sla of andere rauwkost ( wortel, kool of sellerie).. verder af en toe wat gerookte ham er bij.. mayo vermijd ik!!
Ik probeer meestal wel aan de 2 ons groenten voor het avond eten te komen.. ik hou niet van aardappelen en rijstMaar eet het toch wel af en toe..
*pfff* lastig allemaal hoor!
Nope. Teveel suiker.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:41 schreef Barretje80 het volgende:
Yoghurt met muesli wordt zo'n plakbende.. creusli mag niet he???
NEEEE! Niet diequote:ik heb nu van die weightwatchers granenrepen.. ik vind ze lekkermaar ik zal aan de b*tween gaan die met sinaasappel en chocolade!!
![]()
Als je daar een goed bord vol van eet icm een broodje klinkt het goedquote:De salade bestaat voornamelijk uit tomaten met feta, komkommers met ui en sla of andere rauwkost ( wortel, kool of sellerie).. verder af en toe wat gerookte ham er bij.. mayo vermijd ik!!
Skip de rijst en eet iets meer aardappelen. Goeie maagvullingquote:Ik probeer meestal wel aan de 2 ons groenten voor het avond eten te komen.. ik hou niet van aardappelen en rijstMaar eet het toch wel af en toe..
Nee joh...beetje opletten en als je het eenmaal doorhebt, komt het goedquote:*pfff* lastig allemaal hoor!
Ben blij dat ik ook weer kan gaan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 11:55 schreef Sarabi het volgende:
Succes _Flea_!
Morgen kan ik ook eindelijk weer naar de sportschool(zijn dicht in de vakantie)
Goed in je vel voelen is toch het belangrijkste. Dan maar minder/niet trots erop. Zolang je je maar goed voelt toch?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 10:40 schreef Sarabi het volgende:
ja dat ken ik ook
vroeger vond ik mezelf niet dik en best wel aantrekkelijk en nu 25 kilo lichter voel ik me soms toch zo dik![]()
achja op de meeste dagen zit ik wel goed in mijn velmaar nog steeds niet dat ik trots ben op die kilo's lichter
Zeker weten dat je er een reactie op wil?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:09 schreef Laydina het volgende:
Ok laat jullie licht eens op de mijn lijstje schijnen. :
O - uhm..
T - Milkybreak (2 koekjes dus)
L - Petitpain ham/kaas/ei/zout en een soepje
T - Milkybreak, evt ook cup a soup
D - Verschilt. Kan altijd beter
En savonds laat ik vaak nog wel een waterijsje, komkommer of fruit wat ik in huis heb. Even ter info, het lijstje is zeg maar de basis. Soms eet ik meer (meerdere milkybreaks ofzo of thuis nog 2 broodjes voor het sporten gaan of ipv avondeten).
Vla heb ik nog nooit gehoord dat het gezond was volgens mijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:11 schreef Laydina het volgende:
Ik hoorde trouwens dat yoghurt en vla enzo niet heel gezond is, al zie ik dat hier regelmatig als tip voorbij komen. Weten jullie daar meer van?
Realistisch is mijn zelfbeeld inderdaad jammer genoeg nietquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:10 schreef Laydina het volgende:
[..]
Goed in je vel voelen is toch het belangrijkste. Dan maar minder/niet trots erop. Zolang je je maar goed voelt toch?
Wel balen dat het beeld van jezelf niet veranderd ondanks de kilo's. Is toch niet helemaal realistisch en goed voor je zelfbeeld
I know van het ontbijt, maar smorgens wil ik die tijd er niet voor nemen. Evt wil ik best rond 9 uur wat op m'n werk eten, maar dan wel iets dat simpel is. Probleem bi mij is, is dat ik niks lekker vindt.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:11 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Zeker weten dat je er een reactie op wil?
Je moet altijd ontbijten![]()
Milkybreaks zijn loze calorieen en zijn vooral suiker
Je lunch petitpain, is dat zelf gemaakt?
Je D kunnen we niet veel over zeggen
Zorg er voor dat je 2 stuks fruit en minstens 2 ons groente per dag eeteen gooi die Milkybreaks weg
Mooi zoquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Realistisch is mijn zelfbeeld inderdaad jammer genoeg niet
Maar het is niet perse altijd negatief dus komt wel goed
Maar je loopt ook in CUL rond, daar weten ze vast wel gezonde makkelijke dingen om mee te nemenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:17 schreef Laydina het volgende:
[..]
I know van het ontbijt, maar smorgens wil ik die tijd er niet voor nemen. Evt wil ik best rond 9 uur wat op m'n werk eten, maar dan wel iets dat simpel is. Probleem bi mij is, is dat ik niks lekker vindt.![]()
Die milkybreaks mogen idd wel weg, maar weet zo geen vervanger wat ik lekker zal vinden zeg maar. Want al die dingen die in een paar posts hierboven zijn benoemd vind ik niks![]()
Lunch is zelfgemaakt ja.
De 2 ons groenten haal ik zeker niet, zeker niet per dag. Het fruit vaak wel.
Dat is wel handig! Maar het heeft dan wel voorbereiding nodig en daar wil ik vaak de tijd niet voor nemen. Het moet gewoon te koop zijn in de supermarkt het liefst hehe. Maargoed, daar moet ik misschien maar in veranderen dan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar je loopt ook in CUL rond, daar weten ze vast wel gezonde makkelijke dingen om mee te nemen
Maar een gekookt ei of omelet vind je niet lekker?
Ik heb een voedselcontainer en daarin blijft het eten een paar uur warm of koud en zo neem ik allerlei lekkere dingen mee naar college (heel vaak heb ik geen zin in brood)
Zelf salade maken vind je ook niet lekker?
En ontbijten op je werk klinkt dan wel goed, je moet echt iets eten
Maar alles op je lijstje nu (behalve je lunch en misschien je diner) is niet voedzaam
Nogal jaquote:
Ik sta meestal om 8 uur op en ben dan om half/kwart voor 9 op m'n werk. Dus dat uur haal ik wel.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:47 schreef DarkElf het volgende:
misschien kun je op je werk ontbijten? weet niet hoeveel tijd er tussen wakker worden en op je werk verschijnen zit? Binnen een uur na wakker worden wat eten schijnt goed te zijn maar misschien kun je een pak muesli oid daar neerzetten en wat yoghurt in de koelkast(als die er is ofzo)
Ik zal het wel eens proberen. Ben nu wel toe aan die stap.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:53 schreef DarkElf het volgende:
zolang het mager is... er zit natuurlijk wel suiker in maar goed, je moet iets eten he?
als je all bran vezels koopt en daar 4-5 eetlepels van in een bak gooit met wat fruit en magere yoghurt heb je wel ineens een heleboel goeds binnen, dus misschien gewoon eens proberen?
quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik zal het wel eens proberen. Ben nu wel toe aan die stap.
Hmm een nachtje, dat zou jammer zijn. Want weet nu al dat ik die discipline niet heb daarvoor.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:00 schreef DarkElf het volgende:
dat blijft wel een nachtje goed dus kan je prima 's avonds maken en dan meenemen 's ochtends. (tis ook even proberen natuurlijk wat lekker blijft)
als je niet van muesli enz houdt kun je altijd een paar lepels gebroken lijnzaad door je yoghurt en fruit gooien, proef je nauwelijks maar is wel goed voor je.
gewoon bij de appie wrs. (havervlokken ofzo, klinkt vies maar als je een beetje door je yoghurt gooit proef je het nauwelijks en tis goed voor je)quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:05 schreef Laydina het volgende:
[..]
Hmm een nachtje, dat zou jammer zijn. Want weet nu al dat ik die discipline niet heb daarvoor.
Lijnzaad? ik heb geen idee waar ik dat kan halen
DAT ... is niet de juiste houding, mevrouw Layquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:05 schreef Laydina het volgende:
Want weet nu al dat ik die discipline niet heb daarvoor.
Ik zal eens kijken , tnxquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:06 schreef DarkElf het volgende:
gewoon bij de appie wrs. (havervlokken ofzo, klinkt vies maar als je een beetje door je yoghurt gooit proef je het nauwelijks en tis goed voor je)
Stapje voor stapje meneer Pquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:07 schreef PdeHoog het volgende:
DAT ... is niet de juiste houding, mevrouw Lay
Als eten je 's ochtends niet goed afgaat is drinken misschien een optie?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 13:57 schreef Laydina het volgende:
[..]
Ik zal het wel eens proberen. Ben nu wel toe aan die stap.
ohh daar heb ik ook last van!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:07 schreef Laydina het volgende:
@MM bemoei je er maar gewoon mee hoor
Het is niet dat ik smorgens niet kan ontbijten. Ik wil er thuis niet de tijd voor nemen Ik sta op en sprint zo snel mogelijk het huis uit. Zitten en eten of dergelijke, dat werkt niet voor mij (dan ga ik nog liever het huis opruimen)
Als ik naar je avatar kijk hoop ik niet dat je nog borstvoeding geeft?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 14:34 schreef ymme het volgende:
Vandaag een beetje weinig eten, omdat ik gisteren flink chinees heb zitten snoepen.
Slecht ik weet het, maar voel me er iets beter bij.
Ontbijt: Soepstengel
Lunch: Soepstengel en tomatensoep.
Vanavond kip uit braadzak met kruiden.
Gebakken aardappels en sla.
Morgen wil ik dit gaan eten:
Ontbijt: Ontbijtgranen met melk of yogurt
Tussendoor: 1 stuk fruit
Lunch: 2 boterhammen met vleeswaren.
Avondeten: Zal wel iets van groente aardappels en vlees worden.
En dan tussendoor nog ergens een ontbijtkoek plakje zonder boter.
Wow inderdaad, wel blijven eten hoor!quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:39 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Als ik naar je avatar kijk hoop ik niet dat je nog borstvoeding geeft?
Want dat lijstje van vandaag is gewoon te slecht voor woorden
Ja maar niet dat het echt heel heel erg slecht isquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef ymme het volgende:
Nee, ik geef geen borstvoeding.
Dat snapte ik zelf ook nog wel. En dat het lijstje van vandaag slecht is, weet ik ook. Had ik er ook bij gezegd toch?
Dan heeft het niet zoveel zin om hem te posten methinksquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:48 schreef ymme het volgende:
Nee, ik geef geen borstvoeding.
Dat snapte ik zelf ook nog wel. En dat het lijstje van vandaag slecht is, weet ik ook. Had ik er ook bij gezegd toch?
Je bent een kerstboomquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 15:53 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Dan heeft het niet zoveel zin om hem te posten methinks![]()
Lijstje --> kritiek und so!
Maarja.
Volkoren was volgens mij beter, maar waarom precies ben ik vergetenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:13 schreef Laydina het volgende:
Gelijk maar goed begonnen vandaag.. nu aardappelen, kip en veel groente.
en verder bruin brood gehaald en mager beleg voor op het werk.
Daarnaast magere yoghurt en wat fruit.
Wat ik mij eigenlijk nog wel afvroeg.. is er nog verschil tussen gezond/gezonder tussen tarwe en volkorenbrood?
Maar als je brood ontdooit dan.. gaat er dan niet vocht in je vleeswaren zitten?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:26 schreef uniekhoorn het volgende:
Je kan ook voor de hele week brood smeren vers brood kopen, besmeren (boter, magere vleeswaren, pindakaas whatever) en daar pakketjes van 4 van maken ofzo, kun je die zo uit de vriezer halen en meenemen naar het werk.
Probeer het gewoon eens uitquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:26 schreef Laydina het volgende:
[..]
Maar als je brood ontdooit dan.. gaat er dan niet vocht in je vleeswaren zitten?
ik heb volgens mij nogal rare ideeen over invriezen/ontdooien, want met veel lijkt het me dan een stuk minder lekker.. wat volgens mij nergens op slaat![]()
Kom je op dit moment aan van dit lijstje?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:47 schreef seasushi het volgende:
O zuurdesembroodje kipfilet, soyamelk koffie
T ontbijtkoek
L 2 zuurdesembroodjes ( wel zelfgesneden dus riant) met kipfilet en sla
T sinasappel
D kabeljauwfilet met groente en aardappeltjes uit de oven. Beker soyamelk
T 2 speculaasjes
water water water
1 dag in de week mag ik los en eet ik een patatje of zondagochtend luxe ontbijtje
Wat kan hier nou nog beter aan om af te vallen ipv aan te komen
tijd maken voor eten moet je echt doenquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 20:59 schreef Barretje80 het volgende:
* Barretje80 heeft meusli en yoghurt gekocht..![]()
nou de tijd maken om het op te eten...
Ja, 1,5 kilo per maand komt erbijquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 19:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kom je op dit moment aan van dit lijstje?
Sport je er ook nog bij?
Het lijkt niet teveel, wat drink je?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:05 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ja, 1,5 kilo per maand komt erbij![]()
Morgen de orientatie bij de sportschool
Eet je niet gewoon te weinig calorieën? Dat probleem heb ik namelijk ook gehad. Huppakee, lijf in hongerstand en gewoon geen centimeter afvallen... Die paar keer dat je dan zondigt komen echt keihard aan... Misschien kunnen ze je daarbij ook wel helpen bij het sportcentrum?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 21:05 schreef seasushi het volgende:
[..]
Ja, 1,5 kilo per maand komt erbij![]()
Morgen de orientatie bij de sportschool
Dat is even duur ongeveer als muziekles .. dus dat valt wel meequote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:07 schreef Sarabi het volgende:
40 euro per uur......damn dan moet je wel geld over hebben
Maar als het werkt
Helaas is het probleem ontstaan sinds ik oktober vorig jaar nieuwe medicatie kreeg. Sindsdien dus 15 kilo aangekomen. Die dingen bevatten geen calorieeen maar ik kom er wel keihard van aan.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:06 schreef djenneke het volgende:
[..]
Eet je niet gewoon te weinig calorieën? Dat probleem heb ik namelijk ook gehad. Huppakee, lijf in hongerstand en gewoon geen centimeter afvallen... Die paar keer dat je dan zondigt komen echt keihard aan... Misschien kunnen ze je daarbij ook wel helpen bij het sportcentrum?
Echt waar? Vind ik nog steeds duurquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:04 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat is even duur ongeveer als muziekles .. dus dat valt wel mee
Dat kun je beter omdraaien hoorquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 23:03 schreef djenneke het volgende:
Aardappelen eet ik niet meer, rijst nog wel.
2 ontbijtbiscuits klinkt niet echt voedzaam en hopelijk was het een bak yoghurtquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:06 schreef ymme het volgende:
Zojuist het ontbijt op.
2 ontbijtbiscuits en een bakje yogurt. Netjes toch?
Als lunch wil ik 2 bruine boterhammen eten en een gekook ei.
Fulltime job + geen vaste lasten (ik woon nog thuis; ik koop wel zo nu en dan wat dure spullen voor in huis zoals een nieuwe koelkast, tv e.d.), dat scheelt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 00:07 schreef Sarabi het volgende:
40 euro per uur......damn dan moet je wel geld over hebben
Maar als het werkt
Klasgenoten van mij kregen jarenlang 2 á 3 uur per week muziekles (thuis). Volgens mij hadden hun ouders geld over, of de leraren gaven kwantumkorting.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:04 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat is even duur ongeveer als muziekles .. dus dat valt wel mee
Tja. Mijn vriend is Aziatisch en daarmee is een keer per week rijst onvermijdelijk wanneer we bij zijn ouders eten... Vrees ik, of we worden onterfd hahahaquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kun je beter omdraaien hoorRijst is een koolhydraten- en kcalbom
Het is wel een mager ontbijt maar goed het is meer dan nietsquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:26 schreef ymme het volgende:
Van de alberthein. Bruine biscuits per 2 verpakt. Ik ben niet z'n ontbijter, maar deze pakte is wel een tussendoor. En als ontbijt gaat het dus ook goed
Dat heb je allemaal wel erg goed bekeken danquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Fulltime job + geen vaste lasten (ik woon nog thuis; ik koop wel zo nu en dan wat dure spullen voor in huis zoals een nieuwe koelkast, tv e.d.), dat scheelt.
Ik heb dat geld er wel over als het werkt, het is een investering. Na die 3 proeflessen heb ik er alle vetrouwen in dat het wel nut heeft.
Ik verwen me trouwens wel enorm op de sportschool: 1x per week zonnebank á ¤ 7,50 (15 minuten) om eens goed te ontspannen. Na het sporten pak ik vaak nog 2x15 minuten sauna mee om eens goed te zweten (dat doe ik ook tijdens het sporten hoor), heerlijk.
1x per week is geen probleem lijkt me. Maar niet dagelijks hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:29 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tja. Mijn vriend is Aziatisch en daarmee is een keer per week rijst onvermijdelijk wanneer we bij zijn ouders eten... Vrees ik, of we worden onterfd hahaha
En dat is zo jammerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:07 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
1x per week is geen probleem lijkt me. Maar niet dagelijks hoor
Dan kan ze beter wel rijst eten maar geen evergreen (gewoon koek, dus suiker), special k (suikers), waterijsje (suikers). In rijst zitten tenminste nog voedingsstoffen en het vult beterquote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat kun je beter omdraaien hoorRijst is een koolhydraten- en kcalbom
Mwjah..maar die dingen die je opnoemt zijn tussendoortjes en rijst doe je als avondeten.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:10 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dan kan ze beter wel rijst eten maar geen evergreen (gewoon koek, dus suiker), special k (suikers), waterijsje (suikers). In rijst zitten tenminste nog voedingsstoffen en het vult beterOf kies voor zilvervlies rijst..
Een festini ijsje heeft maar 24 gram koolhydraten per 100 gram, dus dat is ook makkelijk te doen. Het leven moet wel leuk blijven ook al wil ik afvallenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah..maar die dingen die je opnoemt zijn tussendoortjes en rijst doe je als avondeten.
Rijst = 355 kcal / 100 gr. met wat vitamine B en wat mineralen http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=795. 100 gr. rijst, bereid is trouwens minder. Dat komt uit op 92 kcal per 100 gr. Maar dan heb je het over 30-40 gr. onbereid. En als mens eet je beduidend meer denk ik. Zou je voor de grap eens af moeten gaan wegen.
Aardappelen = 82 kcal / 100 gr. met dezelfde vitaminen en mineralen. http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=605
En SpecialK kun je misschien beter vervangen door normale muesli
Ja natuurlijk en je valt ook wel af als je alleen naar de kcal kijkt... Maar in een koekie zit niet zo veel nuttigs, net als in een ijsje. En in rijst wel. (Naast het suiker verhaal)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mwjah..maar die dingen die je opnoemt zijn tussendoortjes en rijst doe je als avondeten.
Rijst = 355 kcal / 100 gr. met wat vitamine B en wat mineralen http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=795. 100 gr. rijst, bereid is trouwens minder. Dat komt uit op 92 kcal per 100 gr. Maar dan heb je het over 30-40 gr. onbereid. En als mens eet je beduidend meer denk ik. Zou je voor de grap eens af moeten gaan wegen.
Aardappelen = 82 kcal / 100 gr. met dezelfde vitaminen en mineralen. http://www.voedingswaarde(...)edingsmiddel/?id=605
En SpecialK kun je misschien beter vervangen door normale muesli
Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is wel een mager ontbijt maar goed het is meer dan niets
Maar je weet dat zulke biscuits eigenlijk hetzelfde zijn als gewoon 2 koekjes eten als ontbijt he?
Ga je nog een tussendoortje eten tussen O en L?
Goed dat je al iets merktquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.
Had enorme honger! Dat heb ik echter nooit. Een beetje ontbijten doet dus al een hoop
Mee eensquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja natuurlijk en je valt ook wel af als je alleen naar de kcal kijkt... Maar in een koekie zit niet zo veel nuttigs, net als in een ijsje. En in rijst wel. (Naast het suiker verhaal)
Als je nou de volgende keer gewoon twee bruine boterhammen neemt als ontbijt en dan 1 plakje ontbijtkoek tussendoor gaat het nog beterquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.
Had enorme honger! Dat heb ik echter nooit. Een beetje ontbijten doet dus al een hoop
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:06 schreef Pandorah het volgende:
Ik zou zeggen, gooi die suikerzooi eruit. Dat werkt alleen maar verslavend en eet zo min mogelijk sultana's, ontbijtkoeken ed. Doe ipv ontbijtkoek een stukje fruit of iets van yoghurt tussendoor.
Ik kan mij niet voorstellen dat je koek en rommel oprecht lekkerder vindt dan een goed klaargemaakte maaltijd. Verslavender, dat wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mee eensMaar zoals Djenneke al zegt: het leven moet wel leuk blijven
Zolang je je maar bewust bent van dat je suiker naar binnen gooit
Eens met PF.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je koek en rommel oprecht lekkerder vindt dan een goed klaargemaakte maaltijd. Verslavender, dat wel.
Ik heb ook liever dat je een paprika eet dan een sinaasappel.... En als je een ontbijtkoek ziet als koek wat het is, prima, van mij mag je, maar doe niet alsof het gezond is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
Allemachtig zeg....zijn jullie hier de anti-suiker-partij of zo? Als tussendoortje is er NIETS mis met ontbijtkoek! Als tussendoortje ga ik GEEN goed klaargemaakte maaltjd eten. Dat doe ik 's avonds wel. En daarnaast zit fruit ook bomvol suikers. Weliswaar geen geraffineerde suikers, maar wel suikers.
En alles doe je met mate uiteraard....
nee dit is constructiefquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:04 schreef FutureFairytale het volgende:
wat eten jullie allemaal weinig en saai hier
er is een discussie over wat en hoe te eten en jij valt binnen en roept alleen: wat eten jullie saai!quote:
Een waterijsje heeft echt zo gek veel koolhydraten niet hoor. Het is best een verantwoord toetje. De liga is een ander verhaal, en na dat de anderhalve pak die ik nu nog heb liggen zal ik die ook gaan vervangen. Ik geloof niet dat ik nog zo suikerverslaafd ben met mijn huidige eetpatroon... Ik hoef het niet van mezelf te overdrijven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:47 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Eens met PF.
Het is ook gewenning dat je ijsjes en koekjes wil eten. Maar ondertussen blijf je wel suikerverslaafd. Als je wilt afvallen moet je je eetpatroon aanpassen. En dat aanpassen doe je iedere keer wat anders vervangen. Dus ik zou op het laatst toch dat ijsje en de koekjes eruit gooien. Vervang door een toetje van fruit, yoghurt oid.
Trouwens: niks mis met ontbijtkoek mét boter! En dan heb ik het over de boter. Boter is namelijk het beetje vet wat je nodig hebt. Niet te veel smeren uiteraard.
En waar staat dat ik dat heb gezegd?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En als je een ontbijtkoek ziet als koek wat het is, prima, van mij mag je, maar doe niet alsof het gezond is.
Jij niet alleen eigenlijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
er is een discussie over wat en hoe te eten en jij valt binnen en roept alleen: wat eten jullie saai!
vond ik vreemd
Festini peerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Een waterijsje heeft echt zo gek veel koolhydraten niet hoor. Het is best een verantwoord toetje. De liga is een ander verhaal, en na dat de anderhalve pak die ik nu nog heb liggen zal ik die ook gaan vervangen. Ik geloof niet dat ik nog zo suikerverslaafd ben met mijn huidige eetpatroon... Ik hoef het niet van mezelf te overdrijven.
idd..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een hele tijd een gewoon leuk topic geweest hoor Pandorah , zonder dit geneuzel
Trek het je niet aan, het is de suikerdip!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef Pandorah het volgende:
Gut, wat een reactie zeg. Vandaar dat ik me niet meer thuis voel in deze topicreeks (en ik zit er al heel lang in maar nu had ik tussenpauze genomen!)
.
Lezen is ook een vak. Ik geef er ook tips bij wat je anders kan doen? En ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn. Bij liga's en ontbijtkoeken blijf ik in een suikerrush en blijf ik snoepen. Daarom is het verstandiger om suikervolle op den duur af te bouwen. Bijvoorbeeld ipv fruit kan je ook een handje nootjes nemen. Ook heel gezond.
.... ik had het alleen over de lijstjes zei ik!!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Jij niet alleen eigenlijk![]()
@FFT, misschien moet je dingen even in de context zien voor je spontaan dingen gaat uitroepen / posten.
zekerstewetenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef P.F. het volgende:
[..]
Trek het je niet aan, het is de suikerdip!
Van mij mag iedereen eten wat hij/zij wil, er bestaan in principe geen foute voedingsmiddelen, het is hoe je ze combineert
Dat kan wel, maar misschien is het een idee omdan voorbeelden te geven hoe het minder saai kan..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
.... ik had het alleen over de lijstjes zei ik!!
is zo. geen kritiek maar ik was verbaasd. voor iedereen is het nml weer anders, hoe iets 'beter' kan. minder saai denk ik aan een kleine traktatie iedere dag en in het weekend eten wat je wilt.. zoiets?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:30 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar misschien is het een idee omdan voorbeelden te geven hoe het minder saai kan..
dat is opbouwende kritiek.. en daar hebben we wat aan..
als we het allemaal zo goed zouden weten dan zouden we hier niet elkaars advies vragen..
Eten wat je wilt is niet echt een goede stap voor mensen die proberen af te vallenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
is zo. geen kritiek maar ik was verbaasd. voor iedereen is het nml weer anders, hoe iets 'beter' kan. minder saai denk ik aan een kleine traktatie iedere dag en in het weekend eten wat je wilt.. zoiets?
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een hele tijd een gewoon leuk topic geweest hoor Pandorah , zonder dit geneuzel
Mis ik iets? Zo'n rare reactie geef ik toch niet? Mijn dieet is best streng, en dan mag ik er best iets lekkers tussendoor doen. Ik vind het prima als een ander strenger is dan ik hoor...quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef Pandorah het volgende:
Gut, wat een reactie zeg. Vandaar dat ik me niet meer thuis voel in deze topicreeks (en ik zit er al heel lang in maar nu had ik tussenpauze genomen!)
.
Lezen is ook een vak. Ik geef er ook tips bij wat je anders kan doen? En ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn. Bij liga's en ontbijtkoeken blijf ik in een suikerrush en blijf ik snoepen. Daarom is het verstandiger om suikervolle op den duur af te bouwen. Bijvoorbeeld ipv fruit kan je ook een handje nootjes nemen. Ook heel gezond.
Ik zou wel willen, maar dan val ik dus geen gram af hoorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
is zo. geen kritiek maar ik was verbaasd. voor iedereen is het nml weer anders, hoe iets 'beter' kan. minder saai denk ik aan een kleine traktatie iedere dag en in het weekend eten wat je wilt.. zoiets?
wát je wilt, niet hoeveel je wilt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:47 schreef Laydina het volgende:
[..]
Eten wat je wilt is niet echt een goede stap voor mensen die proberen af te vallen![]()
Dan is vaak al het werk van door de weeks tenietgedaan.
idd 4 blokjes witte chocolade bijv is net zo lekker als een hele reep (lekkerder juist imo want je beseft je dat het sneller op is en dus geniet je er meer van en je hebt geen schuldgevoel achteraf)quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wát je wilt, niet hoeveel je wilt.
Jezelf dingen onthouden werkt voor het gros van de afvallers juist niet
Dat ben ik absoluut met je eens! Adviseer ik ook vaak. Juist niet alles onthouden.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
wát je wilt, niet hoeveel je wilt.
Jezelf dingen onthouden werkt voor het gros van de afvallers juist niet
Deed ik de eerste twee maanden toen ik echt streng was met eten, dan mocht ik op zaterdagavond 8 pringles-chipjes bij de borrel. Genietenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef DarkElf het volgende:
[..]
idd 4 blokjes witte chocolade bijv is net zo lekker als een hele reep (lekkerder juist imo want je beseft je dat het sneller op is en dus geniet je er meer van en je hebt geen schuldgevoel achteraf)
om maar even iets te noemen...
hele kleine hapjes en écht proeven ipv gewoon de bus open en stouwen!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef LieLie het volgende:
[..]
Deed ik de eerste twee maanden toen ik echt streng was met eten, dan mocht ik op zaterdagavond 8 pringles-chipjes bij de borrel. Genieten
Dat zouden voor mij dan ook echt elke keer de laatste 8 pringles in de bus moeten zijn.. anders heb ik echt die discipline er niet voorquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef LieLie het volgende:
[..]
Deed ik de eerste twee maanden toen ik echt streng was met eten, dan mocht ik op zaterdagavond 8 pringles-chipjes bij de borrel. Genieten
Oh, dat ging eigenlijk wel goed bij mij. Ik had dan èn even iets lekkers waar ik echt van genoot, en een goed gevoel omdat ik het daarbij hield.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef Laydina het volgende:
[..]
Dat zouden voor mij dan ook echt elke keer de laatste 8 pringles in de bus moeten zijn.. anders heb ik echt die discipline er niet voor
Klopt.. maar op het moment dat ik bij mij thuis de voordeur open doe zijn alle goede voornemens en disciplines verdwenenquote:
Ik reageerde niet op jou hoor. Je gaf een normale reactiequote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef djenneke het volgende:
Mis ik iets? Zo'n rare reactie geef ik toch niet? Mijn dieet is best streng, en dan mag ik er best iets lekkers tussendoor doen. Ik vind het prima als een ander strenger is dan ik hoor...
Oh jee, bij mij werkt dat totaal niet. Dat ik een paar dingetjes uit een pakje moet halen. Op de een of andere manier moet alles gewoon op. Ik kan niet 1 koekje pakken uit een pak. Dan moet dat pak op. En ik heb nog niet ontdekt hoe ik dat tegen moet gaan. Dus haal ik pakje koekjes maar nietquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:55 schreef DarkElf het volgende:
hele kleine hapjes en écht proeven ipv gewoon de bus open en stouwen!
Hier hebben wel eens 5 repen chocolade gelegen, een half jaar ofzo? Niet aangeraakt, daarna maar 's af en toe een blokje, en op een gegeven moment de boel maar in een chocoladetaart gestopt voor een verjaardagquote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:00 schreef Laydina het volgende:
[..]
Klopt.. maar op het moment dat ik bij mij thuis de voordeur open doe zijn alle goede voornemens en disciplines verdwenen
Dat kan ik ook ngo wel. En vroeger zou ik na 1 reep nog wel een reep pakken.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier hebben wel eens 5 repen chocolade gelegen, een half jaar ofzo? Niet aangeraakt, daarna maar 's af en toe een blokje, en op een gegeven moment de boel maar in een chocoladetaart gestopt voor een verjaardag
Ik kon 't vroeger ook niet, maar inmiddels ben ik er best goed in
Je hebt helemaal gelijk. En daarnaast is suiker niet slecht. Vet ook niet. Té veel, wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:46 schreef PdeHoog het volgende:
Sorry voor de uitval, maar ik kan heel slecht tegen dit soort ge-oh! Misschien leuk om even rekening mee te houden:
het is voor veel mensen al een stap dat ze in dit topic komen, aan gezond voedsel beginnen te denken etc. En dan word je gelijk geconfronteerd met dingen als "gooi alle producten met suiker uit je dieet want dat is niet goed". En dat wordt dan ook nog even neergezet als een wet! Dat werkt niet echt motiverend he......
Vaak help je mensen al door ze kleine tips de goeie kant op te geven. De rest komt vanzelf wel. En daarnaast is dit topic toch motiverend bedoeld of niet soms?
als je élke dag ontbijtkoek als tussendoortje neemt in plaats van iets dat wel zoden aan de dijk zet qua gezonde en nuttige bestanddelen, dan krijg je voor iemand die serieus met lijf en gezondheid bezig is wel teveel (nutteloze) suiker binnen.... want je kunt als tussendoortje (die je vaak neemt omdat je trek krijgt) beter een boterham of wat groente nemen... dát helpt je écht van de trek af en is goed voor jequote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:23 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk. En daarnaast is suiker niet slecht. Vet ook niet. Té veel, wel.
Ik eet sowieso geen ontbijtkoek, vind het vies.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je élke dag ontbijtkoek als tussendoortje neemt in plaats van iets dat wel zoden aan de dijk zet qua gezonde en nuttige bestanddelen, dan krijg je voor iemand die serieus met lijf en gezondheid bezig is wel teveel (nutteloze) suiker binnen.... want je kunt als tussendoortje (die je vaak neemt omdat je trek krijgt) beter een boterham of wat groente nemen... dát helpt je écht van de trek af en is goed voor je
Ik eet sowieso meer eiwitten en (onverzadigde) vetten dan koolhydraten. Beter ook i.v.m. met mijn krachttraining.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:53 schreef nz1900 het volgende:
Ik vind dat je absoluut geen ontbijtkoek moet eten vanwege het hoge aantal koolhydraten.
Zoals bekend worden koolhydraten omgezet in suiker. Beter is proteinen en vetten te eten.
Deze geven je lang een verzadigd gevoel en je bloedsuiker gaat er niet van omhoog.
Dat zijn ze niet, maar als je wilt afvallen is het best om ze te beperken en tegelijkertijd dat meer vetten en proteinen te eten. Niet op calorieen letten maar deze site als leidraad nemen: http://www.koolhydratentabel.nl/quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ja maar laten we even niet doen alsof alle koolhydraten vreselijk slecht, kanker- en diabetesverwekkend zijnKoolhydraten zijn prima. Weliswaar liever complexe dan 'loze', natuurlijk, maar toch.
maar waarom is het dan zo goed voor de mens? wat zit er nog meer in wat zo wezelnlijk goed is dat iedereen het hier aangeeft dat je dat moet hebben?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ja maar laten we even niet doen alsof alle koolhydraten vreselijk slecht, kanker- en diabetesverwekkend zijnKoolhydraten zijn prima. Weliswaar liever complexe dan 'loze', natuurlijk, maar toch.
Energiequote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef Laydina het volgende:
[..]
maar waarom is het dan zo goed voor de mens? wat zit er nog meer in wat zo wezelnlijk goed is dat iedereen het hier aangeeft dat je dat moet hebben?
Bullshit - uiteindelijk verlies je gewicht als je stomweg minder inneemt dan dat je gebruikt.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet, maar als je wilt afvallen is het best om ze te beperken en tegelijkertijd dat meer vetten en proteinen te eten. Niet op calorieen letten maar deze site als leidraad nemen: http://www.koolhydratentabel.nl/
Helemaal met je eens maar op de site www.koolhydratentabel.nl kan je per produkt hoeveel kh het bevat.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Bullshit - uiteindelijk verlies je gewicht als je stomweg minder inneemt dan dat je gebruikt.
Wat niet wil zeggen dat je maar rotzooi mag eten zolang je niet teveel kcal's eet - zeker snelle koolhydraten zijn best tricky omdat je er snel honger van krijgt en dus sneller teveel gaat eten. Daarnaast heb je ook gewoon een lijf te onderhouden dat allerlei bouwstoffen nodig heeft, dus moet je zorgen dat je die nuttigt. Lekker veel groente bijvoorbeeld.
Maar bijvoorbeeld muesli (niet cruesli, echte muesli) is echt niet zo kwalijk - complexe koolhydraten vullen best goed en muesli levert wel wat vezels, ook handig.
Maar je wordt niet ziek of winderig of pukkelig van koolhydraten, verderquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:00 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Helemaal met je eens maar op de site www.koolhydratentabel.nl kan je per produkt hoeveel kh het bevat.
Ik lees dat muesli tussen de 55 en 65 gr. bevat. Beetje veel vind, dus ik zou er niet teveel van eten tijdens het afvallen.
Heb je na het eten van muesli niet snel weer zin in meer koolhydraten ?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar je wordt niet ziek of winderig of pukkelig van koolhydraten, verderMuesli is voor mij een prima bron van redelijk hoogwaardige energie, ook tijdens het afvallen.
't Is voor muesli wel een aanrader om eens langs een natuurvoedingswinkel te fietsen - ik vind zelf van die saaie goedkope huismerkmuesli altijd razend smakeloos. De natuurvoedingswinkel heeft veel meer keus in samenstellingen: verschillende combinaties van granen (amarant en boekweit zijn bijvoorbeeld veel smakelijker dan kale haver!), pitjes, zaden, noten, een beetje gedroogd fruit... Allemaal prima energiebronnen, relatief veel vezels en een hele berg diverse vitaminen en mineralen.
Welnee - een bak kale yoghurt zorgt ervoor dat ik na een uur weer honger heb, met een paar lepels muesli erdoor duur dat minstens twee keer zolang. Dat spul zwelt ook op in het vocht hè.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:26 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Heb je na het eten van muesli niet snel weer zin in meer koolhydraten ?
Netjes! hopelijk kan ik dat ook over een tijd zeggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef xBlossomx het volgende:
Ben nu officieel 10 kilo afgevallen!!Weeg nu 92.
(Heb me in de sportschool gewogen).
Ik zag de weegschaal en ik moest er gewoon op staan met schoenen en al.![]()
Kaas, vlees, vis etc etc. zolang er maar weinig koolhydraten inzitten> http://www.koolhydratentabel.nl/quote:Op donderdag 26 augustus 2010 08:19 schreef pmponer het volgende:
De laatste dagen ging het niet zo goed met het dieet, maar goed vanaf vandaag weer wat strenger zijn en betere keuzes maken![]()
Even over de ontbijtkoek discussie, ik heb vaak ontbijtkoek mee naar mijn werk en eet dat rond 15 uur wat is een goed alternatief om mee te nemen (wat dus ook makkelijk mee te nemen is?)
Als alternatief heb ik vaak wat fruit, maar zijn er ook alternatieven buiten fruit? Dus "beter" voor je dan ontbijtkoek en makkelijk mee te nemen?
een zalmforel kan toch best in je lunchdoosje??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:14 schreef pmponer het volgende:
Bedankt voor de tip maar Kaas, vlees en vis zie ik typisch als dingen die niet makkelijk mee te nemen zijn voor een middag snack.
je kunt ook te weinig eten, dan val je ook niet af.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:32 schreef _Flea_ het volgende:
Benieuwd wanneer er bij mij wat af gaat.
Eet 's ochtends brinta, en verder overdag wat knackebrod met kipfilet of wat kaas. 's Avonds eet ik ook al niet veel...
Jah.. kan iemand me DIT eens uitleggen??quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:40 schreef LieLie het volgende:
[..]
je kunt ook te weinig eten, dan val je ook niet af.
Je lichaam gaat dat in de reserve stand ofzo.... Dat is wat ik ooit gehoord/gelezen heb.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Jah.. kan iemand me DIT eens uitleggen??
in principe moet je iets minder eten dan de calorien die je verband, maar te weinig is weer slecht voor je..
hoeveel te weinig is dan te weinig??
anders weet ik nooit hoeveel ik nou WEL moet eten..
ingewikkeld hoor!
je gezondheid gaat er iig snel van af met zo weinig..quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:32 schreef _Flea_ het volgende:
Benieuwd wanneer er bij mij wat af gaat.
Eet 's ochtends brinta, en verder overdag wat knackebrod met kipfilet of wat kaas. 's Avonds eet ik ook al niet veel...
Door je lengte, je gewicht, en de mate waarin je actief bent op een dag (nooit sporten/regelmatig sporten enz.) heb je een bepaalde basisbehoefte aan calorieën. Een soort minimum dat je nodig bent als je bijvoorbeeld de hele dag op bed zou liggen. Omdat je overdag natuurlijk dingen doet komt daar wat overheen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
Jah.. kan iemand me DIT eens uitleggen??
in principe moet je iets minder eten dan de calorien die je verband, maar te weinig is weer slecht voor je..
hoeveel te weinig is dan te weinig??
anders weet ik nooit hoeveel ik nou WEL moet eten..
ingewikkeld hoor!
Overdag valt dat wel mee. Soms een boterham of 2 erbij. 's Avonds wel aardappels met groente en vlees, maar niet overdreven veel.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
je gezondheid gaat er iig snel van af met zo weinig..
Na het sporten vul ik het altijd aan. Als ik flink eet voordat ik ga sporten krijg ik gegarandeerd last van m'n maag.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
als je sport mag je wel meer dan 'iets meer' eten...
Een kleine 2 maanden. Maar het zal natuurlijk wel langzamer gaan naarmate ik meer ben afgevallen. Maar ik heb nog een lange weg te gaan.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 01:51 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Netjes! hopelijk kan ik dat ook over een tijd zeggen.
Hoe lang heb je er over gedaan als ik vragen mag?
Vanavond lekker gesport. Mezelf 5 kwartier uitgeput. Wilde optijd thuis zijn voor het voetbal.
blokjes kaas kan maar dat wordt meestal zo "zweterig" Ik moet dus eigenlijk producten hebben die niet koel hoeven te blijven.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
een zalmforel kan toch best in je lunchdoosje??
maar.. blokjes kaas zouden best kunnen!
Lolquote:Op donderdag 26 augustus 2010 12:02 schreef Sjeen het volgende:
Montignac schijnt toch niet zo gezond te zijn...
quote:Weet u waar u ook hard van af valt meneer Montignac? Van het dak...
Er zal met name veel spierweefsel afgaan, waardoor zijn of haar basaalmetabolisme keldert, afvallen steeds moeizamer gaat en aankomen in de toekomst gegarandeerd isquote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
je gezondheid gaat er iig snel van af met zo weinig..
De chinese pannenkoekjes van mijn schoonmoeder die ik in de koelkast heb liggen klinken steeds lekkerder...quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zal met name veel spierweefsel afgaan, waardoor zijn of haar basaalmetabolisme keldert, afvallen steeds moeizamer gaat en aankomen in de toekomst gegarandeerd is
dus je gaat je de rest van de dag volproppen om maar tot die 2000 te komen?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:50 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben te laat begonnen (lekker luieren in mijn bed..) met eten en nu moet ik dus nog tot vanavond veel te veel eten om aan mijn 2000 calorieën te komen..
als je een halve dag in bed ligt kun je wel wat minder eten hoor,,.,,quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 14:50 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben te laat begonnen (lekker luieren in mijn bed..) met eten en nu moet ik dus nog tot vanavond veel te veel eten om aan mijn 2000 calorieën te komen..
dude, je lijkt wel een stilstaande langspeelplaat. er is al lang onderzoek geweest dat laat zien dat low-carb dieten in eerste instantie voor meer gewichtsverlies zorgen, maar dat verschil is na een langere periode echt verdwenen.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 09:12 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Kaas, vlees, vis etc etc. zolang er maar weinig koolhydraten inzitten> http://www.koolhydratentabel.nl/
dat is onzin. ook vetten en eiwitten moeten eerst omgezet worden in glucose/glycogeen om als brandstof te kunnen dienen... het duurt alleen langer/gaat langzamer.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 17:53 schreef nz1900 het volgende:
Ik vind dat je absoluut geen ontbijtkoek moet eten vanwege het hoge aantal koolhydraten.
Zoals bekend worden koolhydraten omgezet in suiker. Beter is proteinen en vetten te eten.
Deze geven je lang een verzadigd gevoel en je bloedsuiker gaat er niet van omhoog.
Ik lig geen halve dag in bed, sowieso nooit. Ik heb in de ochtend 3 uur in de sportschool getraind, ik heb ook nog eens 3 uur gefietst vandaag, ben net pas thuis.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 17:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je een halve dag in bed ligt kun je wel wat minder eten hoor,,.,,
Was ik van plan maar nah. Ik zorg er in elk geval voor dat ik de 1800 red.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 16:37 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dus je gaat je de rest van de dag volproppen om maar tot die 2000 te komen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |