quote:Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Doekes het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Hoe gaat het met je vel als je flink bent afgevallen? Blijft dat er een beetje bij hangen, of trekt dat vanzelf weer strak?
Thnxquote:
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..quote:Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
ThnxTot op heden gaat het nog goed
Pas 1 bak Wiener op. Mijn max voor de dag
Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartjequote:Op maandag 9 augustus 2010 11:22 schreef DarkElf het volgende:
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..
Wat schaft de pot vanavond? (heb je trouwens wel eens het 'low fat meals in minutes' van ainsley harriot wel eens bekeken? lekker eten, low fat en snel klaar, echt een aanrader. Evenals 'the italian diet' van gino d'acampo..)
ik kook er echt heel vaak uitquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:25 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartjeIk zal eens naar die boeken kijken
Klinkt ok
*voelt d'r maagje knorren! *quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik kook er echt heel vaak uit![]()
vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
Damnquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ik kook er echt heel vaak uit![]()
vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan andersquote:
Ik heb ze al besteld hoorquote:Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan anders
quote:
quote:Op maandag 9 augustus 2010 11:57 schreef DarkElf het volgende:
[..]
sorry als t wat pusherig overkwammaar ik ben gewoon enthousiast erover en ze hebben mij erg goed geholpen
Goed argumentquote:Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
Engelse kookboeken zijn veel goedkoper dus je kan er meer kopen voor t zelfde geld
ik denk dat we maar eens een nieuw lijstje moeten gaan fabriceren..quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:09 schreef djenneke het volgende:
Ah, hier hoop ik nog eens in het lijstje te komen. Is troel misschien met vakantie?
Ik voel me enigszins bezwaard om een derde PM te sturen...![]()
Zo handig ben ik niet helaasquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:35 schreef Barretje80 het volgende:
PdeHoog.. jij bent handig met computers.. regel jij eens wat???![]()
![]()
Negeren is het sleutelwoord hierquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:52 schreef xBlossomx het volgende:
@kahlanamnell:
Geen zin om echt heel erg op jouw post in te gaan, maar vanaf dat jij hier bent zit jij niet alleen mij maar ook andere gewoon een oor aan te naaien. Je kunt gewoon beter weg gaan eigenlijk.
Trouwens, als jij het allemaal zo goed weet, waarom was jij dan ooit te zwaar? En als je op gewicht bent, wat doe je dan nog hier? Heb je de OP niet gelezen? Zou ik maar doen.
Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:quote:
Is natuurlijk helemaal je eigen beslissingquote:Op maandag 9 augustus 2010 15:55 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:
Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat.quote:Op maandag 9 augustus 2010 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is natuurlijk helemaal je eigen beslissingEn Willem mis ik idd al een tijdje
Wat was daar de reden van
Ik heb het niet allemaal even goed gevolgd
Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topicquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat.
Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topic
Als je geen advies wil dan moet je hier niet posten
Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijkquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:
Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das jammer. Ik vond vind het hier best prettig eigenlijk
Had toch het idee dat dat vooral aan hem lag, de sfeer vond ik verder wel goedquote:Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.
Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
Ik vind het hier ook prettig. Dus ik denk dat ik gewoon wel blijf.quote:Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijk
Nicequote:
Dankje.quote:
Yupquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Dankje.![]()
Ik moet vrijdag naar de diëtiste, maar ik houd nu al gewoon wel bij wat ik eet en hoe laat (ik moet echt om de 2 à 3 uur eten, anders worden de porties steeds maar groter..en groter..) en dat werkt.
Linkje? Ik zoek nog zo'n websitequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
Op het moment is het een prive sitequote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:53 schreef Sitethief het volgende:
[..]
Linkje? Ik zoek nog zo'n website.
mja.. zonder aan al Troel d'r werk voorbij te willen gaan..quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
Lijkt mij ook leukquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Op het moment is het een prive site
Maar als er behoefte is aan een nieuw lijstjessysteem voor dit topic, kan ik kijken wat ik kan doen
mja als ze op haar mail wel reageerd ...quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Eens kijken of er een bepaald iemand ook zo blij mee is![]()
Maar moet ik Troel niet eerst mailen?
De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topicquote:
Maar zij is wel diegene die dit alles begonquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 15:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topic
Ooowquote:Op dinsdag 10 augustus 2010 20:40 schreef Sarabi het volgende:
Het gaat ook om een gewoon lijstje zoals deze maar daar heb je een site voor nodig
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 21:26 schreef Tinteling het volgende:
Ik lees al een tijd mee op fok en in dit topic, maar wil actief er mee bezig gaan, want het loopt de spuigaten uit haha. En het lijkt mij handig om dit in groepsverband te doen, zodat je ook een soort verplichting krijgt.
Zo'n lijst lijkt me daarom erg handig!
Same here. Maar ik vind het wel leuk, zo'n lijst waarbij je in de OP ieders voortgang kunt zien. Ik ben redelijk competitief ingesteld ook, en dan motiveert het best wel om net dat half uurtje weer te gaan sporten...quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
![]()
Een lijst kan je gewoon zelf bijhouden![]()
In de lijst komen bij de openingspost is een ander verhaal dat lukt meestal niet mij niet idd geval (ondanks een account bij dieetweb)![]()
Succes idd geval
ach.. het is geen dwang hier he!quote:Op maandag 16 augustus 2010 15:42 schreef Reflectionne het volgende:
Hoi allemaal, ik heb nooit eerder in een van de topics van deze reeks gepost oid maar ik wil mezelf dwingen hier mee te posten en mee te doen. Ik moet echt afvallen, heb nu een BMI van 29.. ben al aan het afvallen, wat vrij langzaam gaat. Later meer, ik heb hier nu gepost dus ik ben nu gedwongen mee te doen..
Geen dwang, wel een stok achter de deurquote:Op maandag 16 augustus 2010 15:53 schreef Barretje80 het volgende:
[..]
ach.. het is geen dwang hier he!
ik ga volgende week weer beginnen met sporten!![]()
de trainingen beginnen weer dus ik MOET wel..
en dan meteen flink aan de bak, dan moeten de kilo's er wel AF vliegen!
( we zullen zien...)
Soms eet ik ook te weinig. Dan vergeet ik gewoon te eten...maar nu ik een 'eet boekje' bijhoud en om de 3 uur iets eet, gaat het wel weer goed. Als ik dat niet doe, val ik om tijdens het trainen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 08:57 schreef Tinteling het volgende:
Bedankt voor de berichten. Aankomende week is eerst Lowlands, dus dat is wel gelijk flink aan de bak voor mij. De week daarop beginnen m'n trainingen weer, dus dat is in elk geval prettig; drie keer per week minimaal een uur sporten 'verplicht'. Zoals hierboven gezegd, het is een stok achter de deur.
Het eten is wel een grote aanpassing. Ik heb af en toe de neiging om TE weinig te gaan eten, maar na een dag of drie is er dan weer een terugval, dus ik ga nu per dag maar bijhouden wat ik ga innemen, zodat het wat gecontroleerder is.
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)quote:Op maandag 16 augustus 2010 17:34 schreef Juicyhil het volgende:
Calorieën tellen. Hoe moet ik dat in godsnaam gaan doen?
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:11 schreef anboni het volgende:
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)
Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen.
Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.
Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.
Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
ik had gisteren RPM gedaan (spinnen) dat was echt niet vol te houden. ik heb 50 min wel gehaald, maar mn ledematen vielen eraf en dat zadel deed pijnquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.
Ik heb trouwens ontdekt dat ik rennen op de loopband best leuk vind, mijn knie vindt het ook niet erg heb ik gemerkt. Dát ga ik wat vaker doen zolang...![]()
Mijn conditie is beter dan ik had gedacht.![]()
Dat is dan ook precies mijn puntquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:24 schreef PdeHoog het volgende:
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.
Hoe heet dat tooltje en is het er ook voor Android?quote:Ik gebruik een tooltje op mijn PDA dat ook netjes berekent hoeveel vet en zo erin zit en koolhydraten. Leuk voor de statistiekjes zeg maar.
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegtquote:Op woensdag 18 augustus 2010 21:38 schreef nz1900 het volgende:
Niet calorieen tellen, maar koolhydraten tellen.
Waarom ?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve.
Om géén extra koolhydraten binnen te krijgen moet men de volgende producten vermijden: brood, koekjes, gebak, alles waar suiker of glucosestroop aan toegevoegd wordt, alle deegwaren, pasta’s, rijst, peulvruchten, aardappels. Wat dan wel: vet, vlees, vis, groente, fruit en eieren.
Neem alle informatie in je op en zoek iets waarbij jij je prettig voeltquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:
[..]
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt
Ik blijf erbij: een uitgebalanceerd dieet is het beste (tenzij je er zelf een studie van maakt of professionele begeleiding krijgt). Je lichaam heeft het gewoon allemaal nodig. Wel selectief zijn: kies bij voorkeur onverzadigde vetten, laat suiker, witbrood en witte rijst staan. Stevia schijnt een goede natuurlijke suikervervanger te zijn zonder kh (staat op m'n lijstje om nog eens te proberenquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt
Er is helemaal niets slecht voor jequote:Op zaterdag 21 augustus 2010 10:27 schreef nz1900 het volgende:
Wilt u afvallen? Neem nog een vet worstje! Door allerlei instanties is ons op het hart gedrukt dat we minder vet moesten eten, maar dat is een grote vergissing. Vet is helemaal niet ongezond. Koolhydraten zijn juist slecht voor je.
filmpje: http://video.elsevier.nl/11801902/
Nice workquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren stond ik weer op de weegschaal: 94,4kg (0,6kg minder dan anderhalve week geleden).
Begin dit jaar woog ik ongeveer 105,5kg met een BMI van bijna 32 (en vetpercentage van circa 35%). Mijn BMI is nu 28.5 (vetpercentage 30%).
Mijn doel is om binnen een half jaar 85kg te wegen. Eens kijken of dat gaat lukken.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:18 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Er is helemaal niets slecht voor jeAl dat geouwehoer over wat wel en niet slecht is. Je moet alleen dingen met mate eten. Koolhydraten is iets wat je lijf ook nodig heeft. Net als vet en zo. En suikers. Gebruik het alleen met mate.
Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 22:23 schreef nz1900 het volgende:
[..]
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.
Ah nee hè...quote:Op maandag 23 augustus 2010 09:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Grrr, gisteren na het sporten wilde ik nog even douchen. Dat douchen bleek toch niet zo'n goed idee te zijn, want doordat iemand wat zeep had gemorst ben ik uitgegleden. &@#^($*&@#$ Mijn toch al geblesseerde knie heeft kennisgemaakt met de muur.
Ik kan mijn knie wel pijnloos buigen zolang ik niet met mijn voet op de grond sta.
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef Bries het volgende:
Waar halen jullie het doorzettingsvermogen vandaan???
Ik zit altijd vol met goeie voornemens en plannen. Die ik dan ook wel een dag of wat vol kan houden...
Maar ik krijg het continue 'opletten op wat je eet' gewoonweg niet voor elkaar.
Ik denk dat ik uit de week 4 vd 7 dagen het presteer om 'met mate' te eten.![]()
Ik sport er 3 keer in de week bij (hardlooptraining), maar voor de rest heb ik maar weinig om handen (zit in de WW helaas)...
Worstel ook al jaren met dit probleem hoor, en al 3 keer naar de huisarts geweest. Je hebt zoveel mogelijkheden en instellingen... Wist effe nie meer wat nou het handigst was. Maar die huisarts kan dan niet meer dan je doorsturen naar een suffe dietiste waar ik ook niet verder mee kom.
Geen idee of ik verslaafd ben aan eten... Heb er wel eens over gehoord, maar ben er nog nooit voor mezelf achteraangegaan.. Is dat serieus het eerste waar jij aan denkt?quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?
Op de goede dagen vind ik het supermakkelijk om me hieraan te houden...quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Zelf vind ik het moeilijk om avond eten gezond te makenMaar voor de rest, je gewoon houden aan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Dan heb je volgens mij wel ruim voldoende voedsel binnen.
Ja, maar ik zou dan niet naar de caloriebehoefte kijken. Beter is de hoeveelheid koolhydraten te verminderen en tegelijkertijd meer proteinen en vetten eten, aangezien deze lang een verzadigd gevoel geven(een low-carb dieet dus eigenlijk) Ik denk ook dat een low-carb dieet het makkelijker is vol te houden dan een low-fat of low-calorie dieet.quote:Op zondag 22 augustus 2010 11:17 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).
Er is niets mis met mínder eten, want als je te zwaar bent eet je vaak ook teveel. Theoretisch gezien zal je niet aankomen als je ongezond eet, maar de caloriebehoefte niet overschrijdt.
Minder en gezonder eten en sporten (om je metabolisme hoog te houden én alles mooi strak te trekken) blijft de beste manier om af te vallen.
Even terzijde: Ben weer 0,5 kilo kwijt.Later op de dag lekker een uurtje trainen.
Geen ervaring met medicatie en alles. Maar ik ben eig die 20 kilo afgevallen puur door te sporten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:52 schreef seasushi het volgende:
Hoi.
2 jaar geleden 13 kilo afgevallen, sinds oktober met medicatie begonnen en sindsdien 16 kilo aangekomen. Ik heb het gevoel alsof ik langzaam maar zeker ontplof! Ik eet gezond, 6 keer per dag enz enz bla die bla. De hele riedel houd ik netje vol zoals ik die tijdens mijn afvallen deed. Toch groei ik dicht.
Andere medicatie is (bijna) geen optie. Het enige wat ik zou kunnen doen is meer bewegen, maar ik vraag me af of dat helpt?
Iemand ervaring mee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |