abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85031609
Vorige topic

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings*O* We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan ;) Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85031683
een na laatste post:

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 18:47 schreef Doekes het volgende:
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Hoe gaat het met je vel als je flink bent afgevallen? Blijft dat er een beetje bij hangen, of trekt dat vanzelf weer strak? :)

A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85031739
Laatste post:

quote:
Op zondag 8 augustus 2010 13:32 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

"Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.

Schermen met het geld van je ouders vind je echter wel erg leuk en doe je helaas maar al te graag. Ondertussen zijn wel 3 van de 4 gezinsleden op een flink overgewicht bij jullie gekomen ondanks het sportieve verleden van je ouders.

Pak het dus gewoon aan en zet eens door en houd eens op met dingen roepen dat je nog nooit hebt hoeven werken, heel veel geld hebt, schoenen van 2000 euro kan kopen. Je ouders hadden je beter wat strenger kunnen opvoeden, dan was je niet als jonge meid al veel te zwaar."

Lol, whuut?

maandag 9 augustus 2010 @ 08:01:02 #4
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_85037873
Zo na een week vakantie toch nog ca 1 kg eraf, volgens eigen opgesteld schema zou ik nog 4 kilo zwaarder mogen wegen maar daar zit ik gelukkig al onder.

Gister mijn fietsrondje uitgebreid naar 42 km, maar dit was achteraf toch een beetje te veel van het goede, ik was de rest van de dag eigenlijk niets meer waard. Gisteravond is het me ook nog eens in mijn rug geschoten dus sporten zit er zeker vandaag niet in :( (dan maar wat beter op het eten letten).

Iedereen weer veel succes deze week!
Drop you like an ill, bad habit
pi_85037967
Hier verder? :D *O* AFgelopen week was een slechte week. Ik kon het gelijk merken toen ik weer aan de slag ging op kantoor na mijn vakantie. Veel te veel slechte zooi en ik word ook weer iets te makkelijk in bepaalde dingen. Vanaf vandaag dus weer streng zijn......

Heb mijn doel bijgesteld. Ipv 140 a.s. 13 september is het nu 130 op 1 januari geworden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85040089
succes P!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85040238
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:40 schreef DarkElf het volgende:
succes P!
Thnx :D Tot op heden gaat het nog goed :P Pas 1 bak Wiener op. Mijn max voor de dag ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_85041293
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 10:45 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Thnx :D Tot op heden gaat het nog goed :P Pas 1 bak Wiener op. Mijn max voor de dag ;)
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..

Wat schaft de pot vanavond? (heb je trouwens wel eens het 'low fat meals in minutes' van ainsley harriot wel eens bekeken? lekker eten, low fat en snel klaar, echt een aanrader :Y. Evenals 'the italian diet' van gino d'acampo..)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85041379
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:22 schreef DarkElf het volgende:
goed zo! daar zit zoveel suiker in, zo zonde van alle kcal die je zo binnenkrijgt, om nog niet te spreken van de suikerdips enzo..

Wat schaft de pot vanavond? (heb je trouwens wel eens het 'low fat meals in minutes' van ainsley harriot wel eens bekeken? lekker eten, low fat en snel klaar, echt een aanrader :Y. Evenals 'the italian diet' van gino d'acampo..)
Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartje :) Ik zal eens naar die boeken kijken :Y Klinkt ok :9
pi_85041604
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:25 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Vanavond wordt het IETS met prei en gekookte krieltjes en een tartaartje :) Ik zal eens naar die boeken kijken :Y Klinkt ok :9
ik kook er echt heel vaak uit :9

vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel :P). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85041768
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

vanavond weer. heb net de kipfilet in een marinade gezet van honing, citroensap en rasp, krorianderderpoeder, fijngesneden chili en knoflook (veel :P). die gaat een paar uur staan (kan de avond van tevoren al) en dat gaat de oven in een half uurtje. erbij gekruide couscous met pijnboompitjes en vosui en veel lekkere kruiden . snel klaar, lekker en heel verantwoord.
*voelt d'r maagje knorren! *

Maar meestal heb ik geen zin om NA het eten weer te koken voor de volgende dag -O-

pi_85041873
de marinade maken voor die kip is echt nog geen 5 minuten werk dus je hebt t zo gedaan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85041944
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:32 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Damn :9 Dat klinkt goed :9
pi_85042116
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:44 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Damn :9 Dat klinkt goed :9
is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan anders :9
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85042396
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

is t ook. CF had dat ainsley boek toen aangeraden aan mij en ben er dol op! Dat gino boek heb ik zelf toen gevonden en is ook zo lekker. italiaans alleen net wat gezonder dan anders :9
Ik heb ze al besteld hoor }:|
pi_85042444
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Ik heb ze al besteld hoor }:|
:D

sorry als t wat pusherig overkwam :@ maar ik ben gewoon enthousiast erover en ze hebben mij erg goed geholpen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85042725
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 11:57 schreef DarkElf het volgende:

[..]

sorry als t wat pusherig overkwam :@ maar ik ben gewoon enthousiast erover en ze hebben mij erg goed geholpen
;) Het kwam niet pusherig over. Ik was nl. al mijn kookboeken aan het doorzoeken naar lichte recepten maar kan weinig leuks vinden. Ik bedoel.... Jamie is leuk, maar kost vaak een eeuwigheid. Nigella is lekker, maar kost me teveel kcals :P En om nou elke dag salade te gaan eten of soep te gaan eten... :')

Dus eigenlijk heb je een goeie daad gedaan door me hier op te wijzen. Enige jammere is dat ik liever NL kookboeken heb maar daar kom ik ook wel weer overheen ;)
pi_85042767
Engelse kookboeken zijn veel goedkoper dus je kan er meer kopen voor t zelfde geld *)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85045514
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 12:07 schreef DarkElf het volgende:
Engelse kookboeken zijn veel goedkoper dus je kan er meer kopen voor t zelfde geld *)
Goed argument 8-)
pi_85050665
Ah, hier hoop ik nog eens in het lijstje te komen. Is troel misschien met vakantie?

Ik voel me enigszins bezwaard om een derde PM te sturen... :@
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_85051842
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:09 schreef djenneke het volgende:
Ah, hier hoop ik nog eens in het lijstje te komen. Is troel misschien met vakantie?

Ik voel me enigszins bezwaard om een derde PM te sturen... :@
ik denk dat we maar eens een nieuw lijstje moeten gaan fabriceren..
want ook mijn pm's worden niet gelezen..
geeft verder niet.. genoeg mensen die ophouden met fok! toch??

PdeHoog.. jij bent handig met computers.. regel jij eens wat??? :@ O+ O-)

pi_85052330
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:35 schreef Barretje80 het volgende:
PdeHoog.. jij bent handig met computers.. regel jij eens wat??? :@ O+ O-)
Zo handig ben ik niet helaas :@ Ik kan wel iets bouwen met een databaseje dat dan vervolgens een tabelletje genereert, maar of het zo'n mooi plaatje wordt....geen idee :P
pi_85052616
@kahlanamnell:

Geen zin om echt heel erg op jouw post in te gaan, maar vanaf dat jij hier bent zit jij niet alleen mij maar ook andere gewoon een oor aan te naaien. Je kunt gewoon beter weg gaan eigenlijk.

Trouwens, als jij het allemaal zo goed weet, waarom was jij dan ooit te zwaar? En als je op gewicht bent, wat doe je dan nog hier? Heb je de OP niet gelezen? Zou ik maar doen.
pi_85052703
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:52 schreef xBlossomx het volgende:
@kahlanamnell:

Geen zin om echt heel erg op jouw post in te gaan, maar vanaf dat jij hier bent zit jij niet alleen mij maar ook andere gewoon een oor aan te naaien. Je kunt gewoon beter weg gaan eigenlijk.

Trouwens, als jij het allemaal zo goed weet, waarom was jij dan ooit te zwaar? En als je op gewicht bent, wat doe je dan nog hier? Heb je de OP niet gelezen? Zou ik maar doen.
Negeren is het sleutelwoord hier :Y ;)
pi_85052752
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Negeren is het sleutelwoord hier :Y ;)
Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:
pi_85052835
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:55 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ja misschien wel..maar misschien ga ik gewoon zelf weg. Willem is ook al 'min of meer' weg gegaan. (:
Is natuurlijk helemaal je eigen beslissing :) En Willem mis ik idd al een tijdje :o Wat was daar de reden van :? Ik heb het niet allemaal even goed gevolgd :@
pi_85052933
ach.. het is maar Fok! hoor..

ik vind het jammer als er harde woorden gesproken worden..
alhoewel er soms ook wel tegen iemand gezegd mag worden dat ie niet moet miepen dat ie niks afvalt , als ie er toch geen reet voor doet. ( en dat bedoel ik zeer zeker niet op een bepaalde persoon, dus hopelijk voelt NIEMAND zich aangesproken!) Maar met alleen maar lief zijn val je niet af..

goede discussies zoals over de psychische kanten die in het vorige topic onder de aandacht gebracht werden vind ik ook erg waardevol..

just my 2 cents..
en nu weer lekker allemaal afvallen.. *O*

pi_85053042
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 15:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Is natuurlijk helemaal je eigen beslissing :) En Willem mis ik idd al een tijdje :o Wat was daar de reden van :? Ik heb het niet allemaal even goed gevolgd :@
Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat. :P
pi_85053138
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:01 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Ik weet niet precies de reden, maar hij kreeg toch ook alleen onzin naar z'n hoofd gegooid dus ja, niet gek. Zal hem anders wel een mailtje sturen om te vragen hoe of wat. :P
Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topic
Als je geen advies wil dan moet je hier niet posten
pi_85053251
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:03 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Sorry hoor maar hij was diegene die onzin liep te verkopen in dit topic
Als je geen advies wil dan moet je hier niet posten
Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.

Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
pi_85053436
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:
Ik zeg niet dat hij gelijk had in alle gevallen, het ging gewoon om de sfeer die hier hing.
Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijk :@
pi_85053472
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Das jammer. Ik vond vind het hier best prettig eigenlijk :@

pi_85053506
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:06 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Het was niet persoonlijk. En het ging niet per se over het akkefietje wat jij en hij hadden. Het ging over het algemeen.

Had toch het idee dat dat vooral aan hem lag, de sfeer vond ik verder wel goed
pi_85053679
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 16:10 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Das jammer. Ik vond het hier best prettig eigenlijk :@
Ik vind het hier ook prettig. Dus ik denk dat ik gewoon wel blijf. :)
pi_85071304
Kritiek mag natuurlijk best, maar laten we het allemaal wel een beetje gezellig houden :P

Volgens mij zijn er wel net namen verdwenen uit het lijstje... volgens mij waren er meer toen ik me aanmeldde...
Dus misschien is er toch nog iemand actief mee? :?
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:20:56 #36
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_85084010
:W tijd om eens wat kilo-knallers kwijt te raken!
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_85087597
Vanochtend -1,3 kilo. *O* :)
pi_85088071
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:41 schreef xBlossomx het volgende:
Vanochtend -1,3 kilo. *O* :)
Nice *O*
pi_85088187
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:54 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nice *O*
Dankje. :)

Ik moet vrijdag naar de diëtiste, maar ik houd nu al gewoon wel bij wat ik eet en hoe laat (ik moet echt om de 2 à 3 uur eten, anders worden de porties steeds maar groter..en groter..) en dat werkt. :s)
pi_85092095
Mijn verjaardag kostte me +0.3 kilo... En dat met maar een taartje en macD... Ach ja... Maar weer even gaan sporten...
pi_85092213
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 11:58 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Dankje. :)

Ik moet vrijdag naar de diëtiste, maar ik houd nu al gewoon wel bij wat ik eet en hoe laat (ik moet echt om de 2 à 3 uur eten, anders worden de porties steeds maar groter..en groter..) en dat werkt. :s)
Yup *O* I know :D
pi_85092279
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
  dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:53:46 #43
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_85092615
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
Ik heb op het moment trouwens wel een site dat mijn gegevens bij houd, ook met een lijstje zoals dit
Dat kunnen jullie ook eventueel gebruiken maar ik wil Troel niet zomaar passeren, die heeft heel lang heel veel werk hier ingestopt
Linkje? Ik zoek nog zo'n website :).
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
pi_85092752
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:53 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Linkje? Ik zoek nog zo'n website :).
Op het moment is het een prive site ;)
Maar als er behoefte is aan een nieuw lijstjessysteem voor dit topic, kan ik kijken wat ik kan doen

[ Bericht 6% gewijzigd door Sarabi op 10-08-2010 14:06:19 ]
pi_85095669
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:46 schreef Sarabi het volgende:
mja.. zonder aan al Troel d'r werk voorbij te willen gaan..
op deze manier werkt het ook niet :@

ik zou graag gebruik willen maken van jouw site Sarabi... Als jij em open wilt stellen dan ;)

pi_85095841
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 13:56 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Op het moment is het een prive site ;)
Maar als er behoefte is aan een nieuw lijstjessysteem voor dit topic, kan ik kijken wat ik kan doen
Lijkt mij ook leuk :Y
pi_85096326
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:03 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lijkt mij ook leuk :Y
Eens kijken of er een bepaald iemand ook zo blij mee is _O-
Maar moet ik Troel niet eerst mailen?
pi_85096438
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Eens kijken of er een bepaald iemand ook zo blij mee is _O-
mja als ze op haar mail wel reageerd ... O-)

pi_85096700
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:13 schreef Sarabi het volgende:
De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topic :?
pi_85098222
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 15:22 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De vraag is: interesseert ze zich nog voor dit topic :?
Maar zij is wel diegene die dit alles begon
Ik zal der een pm sturen en even afwachten :)
En ondertussen diegene van de site lief aan kijken
pi_85104172
Ik wil wel graag gewoon in een lijstje in de op, ik heb geen behoefte om dingen bij te houden op een site. Daar heb ik al een simpele excel sheet voor :)

Het gaat hier goed met "sporten" (walk at home fitness :') ), gisteren had ik echt geen zin. Ik heb toen het 2 mile programma gedaan dat maar een half uurtje duurde . Ik denk dat ik eindelijk een vorm van cardio heb gevonden dat ik blijvend zal volhouden *O*
pi_85110414
Het gaat ook om een gewoon lijstje zoals deze maar daar heb je een site voor nodig
pi_85111631
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2010 20:40 schreef Sarabi het volgende:
Het gaat ook om een gewoon lijstje zoals deze maar daar heb je een site voor nodig
Ooow :@ Ik dacht aan een keer per week pm'n ofzo aan iemand :P
pi_85120796
ha daar zijn jullie! ik zie heel veel nieuwe namen die ik nog niet ken, en die mij vast ook niet kennen, omdat ik meestentijds in slank bivakkeer...

moet nodig mn lijstjesgewicht updaten, dan verschijn ik ook weer in t lisjtje (onder mn oude username)

ik wilde even vertellen dat ik tegenwoordig blog, de pagina's over gezond eten enzo zijn nog niet klaar, maar er staan wel al twee verhaaltjes, voor wie het leuk vindt: http://overetenenderest.blogspot.com

:W

[ Bericht 22% gewijzigd door kwakz0r op 11-08-2010 17:34:02 ]
Kwak
pi_85175406
ff kijken, kwakzOr :D Leuk dat je zo'n blog begonnen bent :Y
pi_85284516
Hoi wat is het stil hier ....

Ik ben nog stabiel maar wil weer aan de slag met meer sporten (Naast mijn eetgewoonte aanpassingen) ;)

*O* *O*

:W
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_85289058
Ik lees al een tijd mee op fok en in dit topic, maar wil actief er mee bezig gaan, want het loopt de spuigaten uit haha. En het lijkt mij handig om dit in groepsverband te doen, zodat je ook een soort verplichting krijgt.

Zo'n lijst lijkt me daarom erg handig!
pi_85292818
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 21:26 schreef Tinteling het volgende:
Ik lees al een tijd mee op fok en in dit topic, maar wil actief er mee bezig gaan, want het loopt de spuigaten uit haha. En het lijkt mij handig om dit in groepsverband te doen, zodat je ook een soort verplichting krijgt.

Zo'n lijst lijkt me daarom erg handig!

Een lijst kan je gewoon zelf bijhouden ;)

In de lijst komen bij de openingspost is een ander verhaal dat lukt meestal niet mij niet idd geval (ondanks een account bij dieetweb) -O-

Succes idd geval ^O^
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_85300631
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 23:40 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Een lijst kan je gewoon zelf bijhouden ;)

In de lijst komen bij de openingspost is een ander verhaal dat lukt meestal niet mij niet idd geval (ondanks een account bij dieetweb) -O-

Succes idd geval ^O^
Same here. Maar ik vind het wel leuk, zo'n lijst waarbij je in de OP ieders voortgang kunt zien. Ik ben redelijk competitief ingesteld ook, en dan motiveert het best wel om net dat half uurtje weer te gaan sporten...
  maandag 16 augustus 2010 @ 06:43:17 #60
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_85337328
Helaas, deze week geen resultaat. Heb alleen dit weekend dan ook 2 bbq's gehad en heb dus behoorlijk meer gegeten dan normaal. Verder heb ik nu al meer dan een week last van mijn rug dus sporten kan ook niet echt. Straks de dokter maar eens bellen. Al met al gelukkig dat er niet bij is gekomen, en deze week weer met frisse moed beginnen. Iedereen weer veel succes deze week.
Drop you like an ill, bad habit
pi_85337736
Deze week ben ik een beetje bijgekomen. Volgens mij komt het van te weinig eten. Met de kleine kom ik maar weinig aan eten toe eigenlijk. Ik denk dat mijn lijf op spaarstand staat. En hoe kom ik daar dan weer uit....?
pi_85351857
Hoi allemaal, ik heb nooit eerder in een van de topics van deze reeks gepost oid maar ik wil mezelf dwingen hier mee te posten en mee te doen. Ik moet echt afvallen, heb nu een BMI van 29.. ben al aan het afvallen, wat vrij langzaam gaat. Later meer, ik heb hier nu gepost dus ik ben nu gedwongen mee te doen.. ;)
pi_85352313
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:42 schreef Reflectionne het volgende:
Hoi allemaal, ik heb nooit eerder in een van de topics van deze reeks gepost oid maar ik wil mezelf dwingen hier mee te posten en mee te doen. Ik moet echt afvallen, heb nu een BMI van 29.. ben al aan het afvallen, wat vrij langzaam gaat. Later meer, ik heb hier nu gepost dus ik ben nu gedwongen mee te doen.. ;)
ach.. het is geen dwang hier he!

ik ga volgende week weer beginnen met sporten! *O*
de trainingen beginnen weer dus ik MOET wel..
en dan meteen flink aan de bak, dan moeten de kilo's er wel AF vliegen! ;)

( we zullen zien...)

pi_85352603
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 15:53 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

ach.. het is geen dwang hier he!

ik ga volgende week weer beginnen met sporten! *O*
de trainingen beginnen weer dus ik MOET wel..
en dan meteen flink aan de bak, dan moeten de kilo's er wel AF vliegen! ;)

( we zullen zien...)
Geen dwang, wel een stok achter de deur ;) Ik wil gewoon een normaal gewicht krijgen :)
pi_85354880
Ik zal me even voorstellen voor jullie (mocht daar interesse in zijn). Ik ga trouwens niet bijhouden op die site, heb m'n eigen Excel bestandje.

Ik ben 1.66 lang en weeg nu 82 kg wat een bmi maakt van 29,7. ik wil een gezond bmi dat betekent 15 kg eraf.

ik heb mijn enkel gebroken gehad en heb 3 maanden met m'n been omhoog gezeten, niet bewogen en veel lekkere dingen gekregen (uit (zelf)medelijden).

ik ben weer begonnen met hardlopenmoet rustig opbouwen ivm m'n enkel. ik heb helaas maar 1 keer per week tijd voor hardlopen omdat ik om half 8 thuis kom 's avonds.. ik fiets doordeweeks wel elke dag 10km naar en van het station.

Ik let op mijn eten (vooral tussendoortjes) ik ben student en woon op kamers. ik kook gemiddeld 1 keer per week zelf en kan mijn huisgenoten niet opdragen wat ze moeten koken. Ik zal zelf eens naar jullie recepten kijken voor als ik moet koken. Bij student zijn hoort ook bier.. ik probeer het weinig te houden maar met uitgaan heb ik het er niet voor over.

Ik ben een emotionele eter en moet er op letten dat ik geen ongezonde tussendoortjes eet, geen traktatie aanneem op het werk en kijken of ik gezond ontbijt en lunch (ontbijt cornflakes met magere yoghurt, lunch 2 bruine boterhammen met vlees, verschilt per keer en 1 boterham met zoetigheid + cup a soup) ik drink zwarte koffie/thee en water. eet veel fruit (4 stuks per dag), 2 pakjes crackers en 1 soort ongezonder koekje (meeneem koekje met chocola bijvoorbeeld). Avondeten om half 8, waarnaar ik niks meer eet.

Commentaar meer dan welkom, tips? verbeteringen? Hulp is fijn
  maandag 16 augustus 2010 @ 17:34:39 #66
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_85356575
Ik wil weer eens een poging wagen om wat kilo's (lees: een hoop) kwijt te raken. :{ Geen idee waar ik moet beginnen. Mijn plan is om tenminste drie keer in de week te gaan sporten. Aangezien ik fitness wel leuk vind moet dat geen probleem zijn, zolang ik er maar tijd voor heb.

Alleen heb ik dus geen enkel idee wat ik kan eten. Ik vind op zich alles lekker, zolang het maar makkelijk te bereiden is. Ja ik kan sla gaan eten, maar na twee dagen ben ik daar ook op uitgekeken. :N

Calorieën tellen. Hoe moet ik dat in godsnaam gaan doen? Als ik op kantoor lunch zijn er geen verpakkingen met daarop de voedingswaarden vermeld. En als ik wat ga eten kun je toch ook niet op precies milliliter de calorieën berekenen?

Iemand misschien een idee hoe zoiets op te lossen? Ervaringen? :@
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_85366280
We worden steeds dikker, want we eten vetarm! ^O^ ^O^

Door Jetty van der Graaf, orthomoleculair voedingsdeskundige

Vroeger hebben we geleerd dat vetten 9 kcal en eiwitten en koolhydraten 4 kcal per gram leveren bij verbranding. Dus als we wilden afvallen zouden we minder vetten moeten eten. Ook werd door het Voedingscentrum jaren geleden de strijd aangebonden tegen overgewicht, hart- en vaatziekten middels de campagne “Let op Vet!” Deze heeft absoluut niet het beoogde resultaat gehad, juist het tegendeel. Mensen gingen minder vet eten, maar kregen daardoor tekorten aan essentiële
onverzadigde vetzuren.

Ook in Amerika is overgewicht een ware epidemie geworden. Hier worden al jaren zeer veel vetvrije snacks en lightproducten gepromoot, er is zelfs al een frituurvet (Olestra) op de markt die niet in het lichaam opgenomen wordt. Echter de hoognodige vetoplosbare vitamines en antioxidanten lossen hier wel in op en gaan voor het lichaam verloren. Ondanks dit alles wordt de mens steeds dikker en vetter.

Wat gebeurt er?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve. Hier is insuline ook voor verantwoordelijk. Dit is een natuurlijk verschijnsel dat eeuwenlang heel nuttig was, doordat in vroegere tijden periodes van overmaat werden afgewisseld door periodes van schaarste. Dit komt
in onze Westerse maatschappij niet meer voor en dus raken wij onze opgebouwde vetreserves niet meer kwijt. Ook hebben we juist vet nodig, maar dan wel de “goede vetten”, ook wel essentiële vetzuren genoemd, om goed te kunnen functioneren en ook om gewicht te kunnen kwijtraken.

http://www.fonteine.com/vetarm.html
pi_85381714
Bedankt voor de berichten. Aankomende week is eerst Lowlands, dus dat is wel gelijk flink aan de bak voor mij :o . De week daarop beginnen m'n trainingen weer, dus dat is in elk geval prettig; drie keer per week minimaal een uur sporten 'verplicht'. Zoals hierboven gezegd, het is een stok achter de deur.
Het eten is wel een grote aanpassing. Ik heb af en toe de neiging om TE weinig te gaan eten, maar na een dag of drie is er dan weer een terugval, dus ik ga nu per dag maar bijhouden wat ik ga innemen, zodat het wat gecontroleerder is.
pi_85394546
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 08:57 schreef Tinteling het volgende:
Bedankt voor de berichten. Aankomende week is eerst Lowlands, dus dat is wel gelijk flink aan de bak voor mij :o . De week daarop beginnen m'n trainingen weer, dus dat is in elk geval prettig; drie keer per week minimaal een uur sporten 'verplicht'. Zoals hierboven gezegd, het is een stok achter de deur.
Het eten is wel een grote aanpassing. Ik heb af en toe de neiging om TE weinig te gaan eten, maar na een dag of drie is er dan weer een terugval, dus ik ga nu per dag maar bijhouden wat ik ga innemen, zodat het wat gecontroleerder is.
Soms eet ik ook te weinig. Dan vergeet ik gewoon te eten...maar nu ik een 'eet boekje' bijhoud en om de 3 uur iets eet, gaat het wel weer goed. Als ik dat niet doe, val ik om tijdens het trainen. -O-

Off-topic: Veel plezier trouwens op Lowlands. :)
pi_85402876
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 17:34 schreef Juicyhil het volgende:
Calorieën tellen. Hoe moet ik dat in godsnaam gaan doen?
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)

Kappen met geraffineerde koolhydraten (suiker [en dus ook alles waar dat inzit; frisdrank, vruchtensappen, etc], witbrood, witte rijst, etc) en meer gaan bewegen. Verder normaal maar gebalanceerd gaan eten, en zeker geen dingen uitsluiten (dus geen sonja bakker, atkins of dr frank :) ) Dat is waarschijnlijk de beste manier om af te vallen op een manier die ook vol te houden is. Ohja, en vooral jezelf niet van alles gaan ontzeggen, af en toe mag je best wat lekkers dat niet zo verantwoord is...
pi_85403314
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:11 schreef anboni het volgende:
Niet. Calorieen tellen werkt misschien een tijdje, en dan val je snel flink af, maar als je vervolgens stopt met tellen en weer teruggaat naar je oude eetpatroon, komt het er net zo hard weer bij (het welbekende jojo effect)
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.

Ik gebruik een tooltje op mijn PDA dat ook netjes berekent hoeveel vet en zo erin zit en koolhydraten. Leuk voor de statistiekjes zeg maar.
pi_85410896
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:23 schreef sylvesterrr het volgende:
Twee weken geleden werd ik in het winkelcentrum aangesproken door iemand van Fitness First (promotieteam). Hij vroeg of ik een dagje gratis wilde sporten. Kan geen kwaad dacht ik, zie ik eindelijk dat luxe fitnesscentrum een keer van binnen. ;)

Gisteravond ben ik dan eindelijk daarheen gegaan voor meer informatie (op afspraak; kon niet eerder). De sfeer is prima, toestellen zien er goed uit en het verkooppraatje was ook prima.

Ach ja, ik heb me dus maar ingeschreven. Voor het 'normale' tarief zou ik me niet inschrijven, dat is me te duur. Gelukkig krijg ik vanwege de deal tussen mijn werkgever en Fitness First ongeveer ¤ 14 korting per maand. Op deze manier is het slechts ¤ 10 duurder dan de el-cheapo fitness centra.

Thuis op de crosstrainer lukt het niet meer vanwege te weinig motivatie (onder andere door te weinig variatie). Ik ben van plan om 3-4x per week te sporten, ik hoop dat het me lukt!
Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.

Ik heb trouwens ontdekt dat ik rennen op de loopband best leuk vind, mijn knie vindt het ook niet erg heb ik gemerkt. Dát ga ik wat vaker doen zolang... :Y

Mijn conditie is beter dan ik had gedacht. :o
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:25:00 #73
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_85411127
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 21:19 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Ben dus inmiddels twee weken weer aan het sporten (vooralsnog 3 á 4x per week 50 minuten). Héérlijk om iets van variatie te hebben (45 minuten op de crosstrainer is niet leuk meer). Na het sporten nog even goed uitzweten in de sauna is ook wel fijn.

Ik heb trouwens ontdekt dat ik rennen op de loopband best leuk vind, mijn knie vindt het ook niet erg heb ik gemerkt. Dát ga ik wat vaker doen zolang... :Y

Mijn conditie is beter dan ik had gedacht. :o
ik had gisteren RPM gedaan (spinnen) dat was echt niet vol te houden. ik heb 50 min wel gehaald, maar mn ledematen vielen eraf en dat zadel deed pijn :@ maar ik wil nog wel eens doen, het is best leuk :)
pi_85425423
eindelijk weer eens wat afgevallen ,al ben ik tijdeijk ok iets aan het gebruiken ervoor :@ , ga bijna op vakantie maar na dee vakantie echt 3 keer in de week gaan sporten met PT (personal training) niet zoals je op tv ziet maar gewoon net een beetje meer begeleding :Y

oh zie net dat ik niet eens meer in de OP sta -O- :?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_85426461
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:24 schreef PdeHoog het volgende:
Onzin. Ik tel cals en ik val af. Dat doe ik al ruim twee maanden. Daarnaast pas ik mijn eetpatroon aan. Je moet ook niet het een of het ander doen, maar alles tegelijkertijd en met mate en het vooral niet zien als de heilige graal maar meer als een hulpmiddel dat je kan helpen inzicht te vergaren.
Dat is dan ook precies mijn punt :) Zoals de vraag gesteld werd, kwam het op mij een beetje over als "ik wil calorieen tellen omdat dat de manier is om af te vallen". Een betere vraag is denk ik "hoe kan ik gezonder gaan eten?" Calorieen tellen kan daar een praktisch hulpmiddel bij zijn, maar inderdaad zeker geen heilige graal.

quote:
Ik gebruik een tooltje op mijn PDA dat ook netjes berekent hoeveel vet en zo erin zit en koolhydraten. Leuk voor de statistiekjes zeg maar.
Hoe heet dat tooltje en is het er ook voor Android? :)
pi_85452143
Niet calorieen tellen, maar koolhydraten tellen.
Waarom ?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve.

Om géén extra koolhydraten binnen te krijgen moet men de volgende producten vermijden: brood, koekjes, gebak, alles waar suiker of glucosestroop aan toegevoegd wordt, alle deegwaren, pasta’s, rijst, peulvruchten, aardappels. Wat dan wel: vet, vlees, vis, groente, fruit en eieren.
pi_85452586
Ik ben de afgelopen drie maanden 13 Kilo afgevallen zonder echt een streng dieet te volgen of intensief te sporten :). Enige wat ik doe is het aantal koolhydraten tot een minimum beperken, en als ik ze al eet dan liefst bv. volkoren producten (volkoren rijst, volkoren brood etc.). Als ik nu in de stad loop en trek krijg, haal ik ipv van een Big Mac een Haring bij de visboer :)
Of dit bij iedereen werkt weet ik niet (vast niet :)), maar bij mij is het in ieder geval een uitkomst. Voel me veel fitter en levendiger.
pi_85462593
Gisteren voor het eerst sinds jaren weer aan krachttraining (onder begeleiding) gedaan. Ik heb spierpijn en last van mijn knie. :(
pi_85531818
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 21:38 schreef nz1900 het volgende:
Niet calorieen tellen, maar koolhydraten tellen.
Waarom ?
Als men echter géén vet meer mag eten, gaat men vanzelf meer koolhydraten eten. Deze worden in het lichaam bij de spijsvertering afgebroken tot de bouwstenen, glucose. Alle lichaamscellen hebben glucose nodig voor de energievoorziening. Echter de hoeveelheden die wij binnenkrijgen overschrijden deze behoefte ruimschoots. Hierdoor wordt er ook extra insuline aangemaakt. Het lichaam gaat deze overmaat glucose opslaan als vetreserve.

Om géén extra koolhydraten binnen te krijgen moet men de volgende producten vermijden: brood, koekjes, gebak, alles waar suiker of glucosestroop aan toegevoegd wordt, alle deegwaren, pasta’s, rijst, peulvruchten, aardappels. Wat dan wel: vet, vlees, vis, groente, fruit en eieren.
pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt :?
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_85531932
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:

[..]

pfff met alle respect voor je kennis maar wat moet je in vredesnaam doen als iedereen wat anders zegt :?
Neem alle informatie in je op en zoek iets waarbij jij je prettig voelt :Y Ik heb dit ook allemaal bekeken, maar voel me niet prettig bij het schrappen van een element uit een totaalpakket. Als jij je prettig voelt bij het zog. dr. Frank dieet moet je dat gewoon doen :)
pi_85532704
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 00:01 schreef candygirl het volgende:
Ik blijf erbij: een uitgebalanceerd dieet is het beste (tenzij je er zelf een studie van maakt of professionele begeleiding krijgt). Je lichaam heeft het gewoon allemaal nodig. Wel selectief zijn: kies bij voorkeur onverzadigde vetten, laat suiker, witbrood en witte rijst staan. Stevia schijnt een goede natuurlijke suikervervanger te zijn zonder kh (staat op m'n lijstje om nog eens te proberen :) ) Ik probeer zelf uit de buurt te blijven van kunstmatige zut (zoals de diverse chemische zoetstoffen, maar ook margarine [plantaardige olie is van zichzelf vloeibaar, om het smeerbaar te maken worden er allerlei chemische truuks uitgehaald] )

Wat die koolhydraten betreft: Wat nz1900 eigenlijk bedoelt te zeggen is dat je op de Glykemische index moet letten. Voeding met een hoge GI zorgt snel voor veel glucose in het bloed en daar kan je lichaam moeite mee hebben als dat niet direct verstookt kan worden (en dan komt dat insuline verhaaltje van nz dus om de hoek kijken.)
pi_85537971
Wilt u afvallen? Neem nog een vet worstje! Door allerlei instanties is ons op het hart gedrukt dat we minder vet moesten eten, maar dat is een grote vergissing. Vet is helemaal niet ongezond. Koolhydraten zijn juist slecht voor je.

filmpje: http://video.elsevier.nl/11801902/
pi_85538693
Gisteren stond ik weer op de weegschaal: 94,4kg (0,6kg minder dan anderhalve week geleden). *O*

Begin dit jaar woog ik ongeveer 105,5kg met een BMI van bijna 32 (en vetpercentage van circa 35%). Mijn BMI is nu 28.5 (vetpercentage 30%).

Mijn doel is om binnen een half jaar 85kg te wegen. Eens kijken of dat gaat lukken. :Y)
pi_85538875
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 10:27 schreef nz1900 het volgende:
Wilt u afvallen? Neem nog een vet worstje! Door allerlei instanties is ons op het hart gedrukt dat we minder vet moesten eten, maar dat is een grote vergissing. Vet is helemaal niet ongezond. Koolhydraten zijn juist slecht voor je.

filmpje: http://video.elsevier.nl/11801902/
Er is helemaal niets slecht voor je :{w Al dat geouwehoer over wat wel en niet slecht is. Je moet alleen dingen met mate eten. Koolhydraten is iets wat je lijf ook nodig heeft. Net als vet en zo. En suikers. Gebruik het alleen met mate.
pi_85538894
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:09 schreef sylvesterrr het volgende:
Gisteren stond ik weer op de weegschaal: 94,4kg (0,6kg minder dan anderhalve week geleden). *O*

Begin dit jaar woog ik ongeveer 105,5kg met een BMI van bijna 32 (en vetpercentage van circa 35%). Mijn BMI is nu 28.5 (vetpercentage 30%).

Mijn doel is om binnen een half jaar 85kg te wegen. Eens kijken of dat gaat lukken. :Y)
Nice work :D Ik begin hier mijn eerste doel erg dicht te naderen :9 Heb het volgende doel dus maar vast gesteld ;) 130 per 31/12.
pi_85541544
Even een updatetje
De 3 kilo van de vakantie zijn er weer bij.. dus zit nog net onder de 80, maar het scheelt niet veel :{

Sporten nog altijd 2/3x in de week en gaat wel lekker. Vind het gelukkig nog steeds leuk en dat is het belangrijkste. Verder let ik nog steeds niet veel op m'n eten, misschien moet ik daar toch eens binnenkort mee starten. Ik eet niet veel, alleen wel ongezond (geen patat ofzo, maar niet gevarieerd en gezond) en tja.. moet ik maar eens naar kijken.

Even wat feitjes vanaf de start en nu:
gewicht: 99.6 naar 79.6
bmi van 34.7 naar 27.7
wat afmetingen:
Gemeten vanaf in cm:
navel: 114 naar 98
heup: 119 naar 106
bovenarm: 36 naar 31
bovenbeen: 71 naar 60
kuit: 46 naar 40

Dus redelijk wat centimeters kwijt. Zie wel dat mijn gewicht redelijk hetzelfde blijft, maar er af en toe nog wel een cm verdwijnt ergens. Dus ik ben vooral aan het shapen door de sport :)

Al met al.. nog een lange weg te gaan, maar ik heb wel wat oke's bereikt :)
pi_85542300
Ik moet ook echt weer even streng bezig met afvallen! De vakantie maakt toch dat je wat soepeler wordt, iets te soepel ;)
Ben nu tussen de 10 en 12 kilo kwijt geraakt, en dit najaar gaan we maar eens voor de volgende 10.
pi_85554787
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 11:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Er is helemaal niets slecht voor je :{w Al dat geouwehoer over wat wel en niet slecht is. Je moet alleen dingen met mate eten. Koolhydraten is iets wat je lijf ook nodig heeft. Net als vet en zo. En suikers. Gebruik het alleen met mate.
Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.
pi_85564947
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 22:23 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Je maakt het jezelf alleen maar moeilijk door met mate te gaan eten terwijl dit helemaal niet nodig is om af te vallen. Verder leidt het met mate eten ertoe dat je stofwisseling langzamer wordt en dat moet je ook niet willen.
Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).

Er is niets mis met mínder eten, want als je te zwaar bent eet je vaak ook teveel. Theoretisch gezien zal je niet aankomen als je ongezond eet, maar de caloriebehoefte niet overschrijdt.

Minder en gezonder eten en sporten (om je metabolisme hoog te houden én alles mooi strak te trekken) blijft de beste manier om af te vallen.

Even terzijde: Ben weer 0,5 kilo kwijt. *O* Later op de dag lekker een uurtje trainen. :)
pi_85597534
Grrr, gisteren na het sporten wilde ik nog even douchen. Dat douchen bleek toch niet zo'n goed idee te zijn, want doordat iemand wat zeep had gemorst ben ik uitgegleden. &@#^($*&@#$ Mijn toch al geblesseerde knie heeft kennisgemaakt met de muur. :%

Ik kan mijn knie wel pijnloos buigen zolang ik niet met mijn voet op de grond sta.
pi_85599586
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 09:52 schreef sylvesterrr het volgende:
Grrr, gisteren na het sporten wilde ik nog even douchen. Dat douchen bleek toch niet zo'n goed idee te zijn, want doordat iemand wat zeep had gemorst ben ik uitgegleden. &@#^($*&@#$ Mijn toch al geblesseerde knie heeft kennisgemaakt met de muur. :%

Ik kan mijn knie wel pijnloos buigen zolang ik niet met mijn voet op de grond sta.
Ah nee hè... -O- Ik hoop dat het snel beter gaat. Had je slippers aan? Die kunnen ook nog wel eens helpen.
pi_85599783
Ik had slippers aan.
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:44:48 #93
314980 Bries
Eleven is louder than 10.
pi_85615742
Waar halen jullie het doorzettingsvermogen vandaan???

Ik zit altijd vol met goeie voornemens en plannen. Die ik dan ook wel een dag of wat vol kan houden...
Maar ik krijg het continue 'opletten op wat je eet' gewoonweg niet voor elkaar.
Ik denk dat ik uit de week 4 vd 7 dagen het presteer om 'met mate' te eten. ~O>
Ik sport er 3 keer in de week bij (hardlooptraining), maar voor de rest heb ik maar weinig om handen (zit in de WW helaas)...
Worstel ook al jaren met dit probleem hoor, en al 3 keer naar de huisarts geweest. Je hebt zoveel mogelijkheden en instellingen... Wist effe nie meer wat nou het handigst was. Maar die huisarts kan dan niet meer dan je doorsturen naar een suffe dietiste waar ik ook niet verder mee kom.
Life is a hallucination, caused by a lack of alcohol.
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:48:29 #94
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_85615863
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef Bries het volgende:
Waar halen jullie het doorzettingsvermogen vandaan???

Ik zit altijd vol met goeie voornemens en plannen. Die ik dan ook wel een dag of wat vol kan houden...
Maar ik krijg het continue 'opletten op wat je eet' gewoonweg niet voor elkaar.
Ik denk dat ik uit de week 4 vd 7 dagen het presteer om 'met mate' te eten. ~O>
Ik sport er 3 keer in de week bij (hardlooptraining), maar voor de rest heb ik maar weinig om handen (zit in de WW helaas)...
Worstel ook al jaren met dit probleem hoor, en al 3 keer naar de huisarts geweest. Je hebt zoveel mogelijkheden en instellingen... Wist effe nie meer wat nou het handigst was. Maar die huisarts kan dan niet meer dan je doorsturen naar een suffe dietiste waar ik ook niet verder mee kom.
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?
Ik was bijvoorbeeld echt een cola drinker en nam vaak ook koffie. Tegenwoordig drink ik gewoon de hele dag limonade, veel lekkerder en ook beter.
Zelf vind ik het moeilijk om avond eten gezond te maken :P Maar voor de rest, je gewoon houden aan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Dan heb je volgens mij wel ruim voldoende voedsel binnen.
pi_85615985
Hoi.

2 jaar geleden 13 kilo afgevallen, sinds oktober met medicatie begonnen en sindsdien 16 kilo aangekomen. Ik heb het gevoel alsof ik langzaam maar zeker ontplof! Ik eet gezond, 6 keer per dag enz enz bla die bla. De hele riedel houd ik netje vol zoals ik die tijdens mijn afvallen deed. Toch groei ik dicht.
Andere medicatie is (bijna) geen optie. Het enige wat ik zou kunnen doen is meer bewegen, maar ik vraag me af of dat helpt?
Iemand ervaring mee?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:56:36 #96
314980 Bries
Eleven is louder than 10.
pi_85616130
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]
Waarom eet je veel? Ben je verslaafd?
Geen idee of ik verslaafd ben aan eten... Heb er wel eens over gehoord, maar ben er nog nooit voor mezelf achteraangegaan.. Is dat serieus het eerste waar jij aan denkt?

quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:48 schreef Juicyhil het volgende:

[..]
Zelf vind ik het moeilijk om avond eten gezond te maken :P Maar voor de rest, je gewoon houden aan 3 maaltijden en 3 tussendoortjes per dag. Dan heb je volgens mij wel ruim voldoende voedsel binnen.
Op de goede dagen vind ik het supermakkelijk om me hieraan te houden...
Life is a hallucination, caused by a lack of alcohol.
pi_85626254
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:17 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Je hebt wel een punt, maar er is toch een verschil tussen minder eten (lees: niet meer dan je nodig hebt en gezonder eten) en weinig eten (lees: minder dan je eigenlijk nodig zou moeten hebben).

Er is niets mis met mínder eten, want als je te zwaar bent eet je vaak ook teveel. Theoretisch gezien zal je niet aankomen als je ongezond eet, maar de caloriebehoefte niet overschrijdt.

Minder en gezonder eten en sporten (om je metabolisme hoog te houden én alles mooi strak te trekken) blijft de beste manier om af te vallen.

Even terzijde: Ben weer 0,5 kilo kwijt. *O* Later op de dag lekker een uurtje trainen. :)
Ja, maar ik zou dan niet naar de caloriebehoefte kijken. Beter is de hoeveelheid koolhydraten te verminderen en tegelijkertijd meer proteinen en vetten eten, aangezien deze lang een verzadigd gevoel geven(een low-carb dieet dus eigenlijk) Ik denk ook dat een low-carb dieet het makkelijker is vol te houden dan een low-fat of low-calorie dieet.

[ Bericht 3% gewijzigd door nz1900 op 23-08-2010 22:11:12 ]
pi_85626379
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:52 schreef seasushi het volgende:
Hoi.

2 jaar geleden 13 kilo afgevallen, sinds oktober met medicatie begonnen en sindsdien 16 kilo aangekomen. Ik heb het gevoel alsof ik langzaam maar zeker ontplof! Ik eet gezond, 6 keer per dag enz enz bla die bla. De hele riedel houd ik netje vol zoals ik die tijdens mijn afvallen deed. Toch groei ik dicht.
Andere medicatie is (bijna) geen optie. Het enige wat ik zou kunnen doen is meer bewegen, maar ik vraag me af of dat helpt?
Iemand ervaring mee?
Geen ervaring met medicatie en alles. Maar ik ben eig die 20 kilo afgevallen puur door te sporten.
Niet dat mijn eten zo gezond is/was, maar daar is niet super veel in veranderd. Maar meer bewegen heeft altijd effect. Al gaat het alleen al om het feit dat je niet meer het gevoel van dichtslibben zal hebben.
pi_85626450

[ Bericht 100% gewijzigd door nz1900 op 23-08-2010 22:09:53 ]
pi_85635423
Ik ben er ook nog :D

Het wordt kouder dus perfect om te gaan buitensporten *O* ^O^

* Ben wel 1 1/2 kilo aangekomen door mezelf even te laten gaan :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')