abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83966776
[link naar vorige topic]

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83966858
Hoi het weekend was relaxed maar niet echt goed voor gewichtsvermindering.

Deze week weer de draad oppakken
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83970607
Het weekend was hier ook weer een aanslag op de weegschaal

Vandaag er weer met goede moed tegenaan..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83974252
Ik heb het vorige topic hiermee afgesloten dus even in de herhaling:

Een hele tijd terug heb ik hier meegepost (destijds nog onder een andere naam) en helaas is mijn gewicht nog steeds een probleem. Eigenlijk is dat het ongeveer mijn hele leven al..Zoals al zo vaak eerder wil ik er echt serieus iets aan gaan doen! Hier meelezen kan natuurlijk een goede bijdrage leveren maar ik zit er ook aan te denken om toch nog eens contact te zoeken met een dietist. Toen ik ooit een jaar of 20 was, heb ik dit ook gedaan maar achteraf gezien was ik er toen niet serieus genoeg mee bezig. Mijn vraag is of er hier ook mensen zijn die onder begeleiding van een dietist staan en wat de ervaringen zijn.
pi_83987125
Ik weet dat ik als klein DP'etje het maar zozo vond, zo'n diëtist. Vaak is het ook niet dat je niet weet hoe het moet, maar dat je niet weet hoe je dat voor elkaar moet krijgen. Lijstjes kun je ook wel van internet halen, maar een manier vinden om je echt aan dat lijstje te houden is dan weer lastiger. Daar hielp de diëtist waar ik vroeger naar toe ging ook niet echt mee.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_83987163
Het hangt ook enorm van de dietist af. De een zwaait alleen met lijstjes van het voedingscentrum over wat elke vrouw tussen 20 en 50 moet eten, de ander kan serieus meedenken over gewicht, wensen, levensstijl en beweging.
Ik ken mensen die aan de laatste soort echt iets gehad hebben. De onzin van de eerste lijkt me helder.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_83993158
Ik heb over 2 weken een afspraak met de diëtiste...we zullen wel zien hoe het gaat. Als het me niet bevalt, doe ik het zonder haar.
pi_83994667
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
www.beautyfreak.nl
Wanneer je half bezopen bent, heb je echt een gebrek aan doorzettingsvermogen.
pi_84008905
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 12:59 schreef beautyfreak het volgende:
Ben nu 4 kilo kwijt in zeg eens drie weken. Ik doe aan weight watchers, maar daar is het streven 0,5 kilo per week, en ik val gemiddeld bijna 2 kilo af.

Ik wil aan de -15 komen en het gaat me lukken.
Succes en de aanhouder valt af hè!
pi_84053514
daar gaan we dan maar voor he, voor de TT
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_84055559
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84070040
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84071428
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:
Net hard gelopen en lekker gedoucht, voel me echt ge-wel-dig!

Nu eet ik wat happen magere kwark en daarna een kleine fruitsalade. Een zeer geslaagde dag. Mijn zusjes wilde Mac Donalds, ik heb het voor ze gehaald en zelf niets genomen! *is trots*

Is het eigenlijk verkeerd om elke dag te hardlopen? Ik vroeg het aan de dokter en die zei dat ik dat kon doen, maar zodra ik last krijg moet ik het af bouwen naar om de dag. Het 'trimschema' zegt echter dat er een dag rust tussen MOET zitten..maar ja.
pi_84077465
Ben nog steeds bezig de schade van het weekend weg te werken... nog 1.1 kg te gaan ..

Wordt er een beetje sacherijnig van
pi_84077545
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
pi_84086305
Ik was jullie kwijt
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086330
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:53 schreef PdeHoog het volgende:
Ik was jullie kwijt
Wij jou ook hoor...

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_84086707
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:54 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Wij jou ook hoor...
Cool
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84086857
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:05 schreef xBlossomx het volgende:

Wat de fysiotherapeut mij ooit heeft uitgelegd is dat na een inspanning je spieren zich moeten herstellen, om zo op een betere conditie uit te komen... Ga je op je rustdag sporten, dan onderbreek je dat "herstelproces", en komen je spieren er slechter uit, en die kan uiteindelijk tot veel ellende leiden. Ik heb er zelf maanden niet door kunnen sporten omdat ik een flink aantal spieren overbelast had.. Sindsdien hou ik die rustdagen wel in de gaten, af en toe een keer 2 dagen achter elkaar flink sporten kan, maar daarna moet er gewoon weer even rust inzitten...
pi_84087007
Was ik ook weer

Deze week heb ik behoorlijke pap in m'n benen dus het sporten gaat niet echt geweldig ofzo. Maar dan maar iets meer kracht dan cardio. Is ook niet erg.
pi_84096885
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:47 schreef DarkElf het volgende:
Vraagje, laatst had iemand (willem??) een trainingsplan gepost, inclusief video om te laten zien wat t effect kon zijn , en ik weet niet meer hoe t heet. Kan iemand t zich herinneren?
P90X is een soort gelijk programma wat je kunt volgen (Typ het maar in op YouTube). Het trainingsplan in kwestie was van Matt Roberts.
pi_84096972
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:15 schreef Sarabi het volgende:
Als je een getrainde sporter bent hoef je misschien geen rustdag te nemen , anders zou ik het wel doen
Als je last krijgt ben je te laat.
[..]

Ja dat is waar..ik sport al sinds ik kon lopen dus ik kan het wel hebben. Maar wanneer ik langere stukken ga rennen kan ik beter een dag rusten. En op de rustdagen bijvoorbeeld gaan fietsen.
pi_84113829
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 07:49 schreef _Flea_ het volgende:
Zo weer lekker op de fiets naar het werk. Vanavond weer bijna 1,5 uur mezelf flink uitputten. Uiteraard weer op de fiets naar de sportschool. Zaterdag ga ik weer.
Sinds afgelopen weekend begonnen met onbijten. Yoghurt met Special K.
Verder drink ik veel water overdag. Niet overdreven veel koffie. 4 boterhammen met kipfilet. Verder 6-8 cracottes verspreid over de dag.
En nog gaat het er maar heel langzaam van af......
Nogal wiedes, je eet veel te veel koolhydraten. Beter kan je een low-carb dieet volgen.
pi_84120810
Kutwerk !

Al 3 dagen achter elkaar meer dan 12 uur gewerkt (Plus reistijd)..

Zo hou je lekker veel tijd over om gezond te koken en te sporten....
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_84121246
Ik ben een kilo of 1,5 aangekomen
Hoop dat het schijn is en een stomme weegschaal. Vind het niet leuk meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')