abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84807878
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoor
Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actie :Y Die mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84807937
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:24 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actie :Y Die mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet ;)
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
pi_84807971
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef Sarabi het volgende:

En je gaat inderdaad niet blind op het advies van anderen in, maar denkt er zelf goed over na
Das echt het allerbelangrijkst. Verdiepen in de materie, zelf een mening vormen en daarnaar handelen :Y

quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
ondertussen loop ik ook nog te kutten hoor, schommel tussen de 4 en 6 kilo gewichtsverlies in t afgelopen half jaar...

emotie eten is vrijwel onder controle, toevallig laatst een week heel erg ineens, maar gelegenheidseten en moeite hebben om tijd te nemen om voor jezelf te zorgen dat speelt nog wel...
Elke kilo eraf is er eentje :D En dat van het emotie-eten is goed ^O^ Ik merkte ook dat, in mijn vakantie, het veel makkelijker was om goed de tijd te nemen om voor mezelf te zorgen. Nu op kantoor begint de stress weer. Ik moet vanavond een concertje fotograferen dus ergens tussen kantoor en concert moet ik nog even koken en eten. Dat gaat wel lukken omdat ik daar inmiddels wel rekening mee hou dus alles ligt klaar in de vriezer, maar ja....ff snel afhalen is makkelijker he ;)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_84808013
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoor :o Met name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
pi_84808090
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
pi_84808101
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:23 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Klinkt goed :) Mijn emoties komen vooral voort uit onvrede over de gang van zaken op kantoor en, heeeeeeel soms, vanuit het relatiegedoe.

Ik drijf het het emotie-afhaal-eten zoveel mogelijk uit door gewoon alles al in huis te halen om gezond te eten. Dat werkt 9 van de 10 keer :D En heel af en toe heb ik een vreetbui :@ Dat is vervelend, maar daar leer ik dan maar mee leven. Tot op heden werkt het nog niet echt negatief voor mijn gewicht. Soms heeft mijn lichaam ook een portie van die ongezonde zooi nodig om daarna weer beter te functioneren. Echt heel maf.
de onvrede op kantoor en dingen uit je relatie zijn de gebeurtenissen. de kerngedachtes op de achtergrond, die de werkelijke emoties die je voelt veroorzaken, die zijn vaak niet meteen duidelijk voor je. de kerngedachtes die ik net noemde kwamen bijvoorbeeld bij mij op de achtergrond op bij simpele gebeurtenissen als "iemand verleent me geen voorrang en rijd t me bijna aan op een kruispunt" "ik probeer af te spreken met vrienden maar niemand kan"...

ik vond t wel een mooi voorbeeld uit de therapie dat je goed kan herkennen wat er in je reactie niet normaal is, als je vergelijkt hoe sterk "gewone" mensen iets zouden voelen op zo'n moment. stel je hebt ruzie op kantoor. een standaard reactie zou dan wel boosheid zijn, maar als jij daarnaast ook nog eens heel verdrietig bent, kan er een belletje gaan rinkelen dat dat niet helemaal klopt met de situatie... en in dat soort gevallen zoek je vaak voor jezelf een uitweg, in "ons" geval meestal met eten...
Kwak
pi_84808107
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:28 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoor :o Met name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
:Y ga ik ook doen
maar ben altijd wel redelijk tevreden geweest met mezelf (vond mezelf ook nooit lelijk) en ben ook nooit gepest gelukkig
nu heb ik alleen nog probleem met het getalletje op de weegschaal, maar dat weet ik ook dat tussen mijn oren zit en laat ik verder mijn leven niet beinvloeden

En nu heb ik honger :D
pi_84808213
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef Missaar het volgende:

[..]

Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
nou ja, het is inderdaad niet makkelijk. maar het is een illusie dat je al je achterliggende problemen kunt oplossen zónder ook aan je gewicht en eetgedrag te werken...

er is bijna niemand die dat dóet, maar de mensen die het doen hebben een grotere slagingskans, omdat ze tegelijk aan beide kanten werken, en daardoor de oorzaak én het gevolg tegelijk aanpakken. het is eigenlijk mákkelijker.

als je leert over je drijfveren en je problemen, en tegelijkertijd leert om prktisch gezien beter ermee om te gaan waardoor je afvalt, voel je je dus op twee manieren beter over jezelf....

ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
Kwak
pi_84809956
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 12:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voor :{ Voor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
pi_84810293
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 13:31 schreef Missaar het volgende:

[..]

Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voor :{ Voor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
ok, zucht, dat is dus wat ik steeds zeg: daarom is het zaak (vind ik, in het algemeen) om hulp te zoeken die op de praktische kant gericht is. heeft niks met sterk zijn te maken :? je kunt emo-eten aanpakken zónder je achterliggende issues tot de bodem uit te zoeken en op te lossen, en daardoor wordt het oplossen van die andere dingen makkelijker... dat was mn hele punt...

het idee dat je er "sterk voor moet zijn" etc. is nou juist wat ik tegenspreek....
Kwak
pi_84822393
Ik laat maar ook weer eens wat van me horen. De laatste weken heb ik me een beetje kut gevoeld, last van mijn knie en ook gestopt met het rennen. Ik zat hier best wel mee en het afvallen ging ook niet zo lekker. Maar 1 kilo eraf ongeveer. Met mijn knie gaat het wel wat beter gelukkig.

Maar ik vond nog een oude work-out DVD die ik vroeger altijd op mijn 'rustdagen' deed. En die is zo leuk en goed, dus daar begin in volgende week mee. En ook veel minder belastend voor mijn gewrichten, want ik schommel toch rond de 90 kilo...

Ik heb bijna geen vreetbuien meer en emotie-eten deed ik al een half jaar niet meer (alles gaat goed tussen mij en mijn vriend (en sinds februari inmiddels verloofde). Hij gaat trouwens vanaf volgende week naar de sportschool. Hij is echt dun, maar hij wil er graag gewoon beter uitzien. :)

Ik ga er weer hard tegenaan. :) Elke ochtend gewoon lekker voor de TV mijn favourite work-out DVD doen. *O* Dan lekker bubbelen in het bubbelbad of gewoon een snelle douche en dan lekker ontbijten. Ik kijk er nu al naar uit. :@
pi_84877747
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen *O*
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest :')
pi_84883810
quote:
Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Laydina het volgende:
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen *O*
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest :')
Hopelijk ben je al terug wat beter, anyway gewicht verliezen tijdens je vakantie is zowiezo mooi! Meestal is het andersom :-D
pi_84932448
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,

Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)

Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]

Foto van aantal dagen geleden (91.5kg):
[ afbeelding ]

Nog een 8tal kg's eraf en ik heb een bmi van 25 (Kom van bmi van 42)
super geweldig. ,mijn complimenten, je ziet er idd goed uit
Hoe reageerd je omgeving erop

het lukt mij maar niet om echt af te vallen,maar ja het sporten he

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 06-08-2010 12:36:35 ]
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_84932707
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:

[..]

En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?
ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo

maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang

[ Bericht 22% gewijzigd door candygirl op 06-08-2010 12:38:14 ]
pi_84932827
quote:
Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:

[..]

Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoel :{ Doe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas :9 Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch :)
dat is mijn valkuil dan ook
ik heb bijna nooit honger en eet maar kleine beetjes normaal
maar na zo'n shake kan ik het echt wel volhouden tot aan de lunch
maar als werk en om 7 uur begin heb ik ook pas om half 12 pauze
pi_84933375
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:

maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Dan zit het hem dus niet in het eten en zal je daadwerkelijk moeten gaan sporten wil je ook maar effect zien.

Minder eten en dergelijke werkte bij mij niet. Al het ongezonde schappen werkte niet. Toen ik ging sporten 2 uur in de week, toen begon het redelijk snel te lopen. :)
pi_84934250
quote:
Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:

[..]

ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo

Juist dan moet je gewoon lekker normaal eten en niet inderdaad weinig, kleine beetjes of net wat
Ontbijtdrink is nu eenmaal geen volwaardige gezonde maaltijd.
pi_84936411
ik weet het, na de vakantie, (16 september) ga ik het sporten oppakken nu kun je wel zeggen waarom uitstellen maar tot die tijd werk ik zo;n 70 uur per week dus dat ga ik niet redden met nog een gezin en een huishouden
pi_84968134
Ik blijf hangen op hetzelfde gewicht..

Maar ik doe er ook te weinig aan de laatste tijd veels te warm en druk..

Met de herfst maar eens actiever worden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_84976674
Wieee vandaag in de sportschool mee gedaan aan een klein wedstrijdje, ze hadden 4 teams gemaakt (elke trainer 1 team) van ieder 7 personen. Iedereen moest 5min roeien, fietsen, handfietsen en lopen, daarna werd de afgelegde afstand bijgehouden en het totaal hiervan bepaalde welk team zou winnen. Ons team gewonnen en zelf uiteindelijk als 4de van ons team uitgekomen (onze fitnesstrainer als laatste haha). Voelt weer heerlijk om zoiets te bereiken na al het zweet dat ik erin heb gestoken de laatste 8 maanden. En een flesje Cava gekregen + cadeaubon voor de kapper :-D
pi_84982143
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor! *O*

Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer. *O*

Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest. :)
pi_85002951
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor! *O*

Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer. *O*

Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest. :)
Haha das wel gemakkelijk ja :-D
  zondag 8 augustus 2010 @ 13:32:01 #299
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_85005448
quote:
Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.

Schermen met het geld van je ouders vind je echter wel erg leuk en doe je helaas maar al te graag. Ondertussen zijn wel 3 van de 4 gezinsleden op een flink overgewicht bij jullie gekomen ondanks het sportieve verleden van je ouders.

Pak het dus gewoon aan en zet eens door en houd eens op met dingen roepen dat je nog nooit hebt hoeven werken, heel veel geld hebt, schoenen van 2000 euro kan kopen. Je ouders hadden je beter wat strenger kunnen opvoeden, dan was je niet als jonge meid al veel te zwaar.
I intend to be formidably armed
  zondag 8 augustus 2010 @ 18:47:20 #300
72470 Doekes
Medisch wonder
pi_85016713
Ik heb een vraagje voor de ervaringsdeskundigen hier: Hoe gaat het met je vel als je flink bent afgevallen? Blijft dat er een beetje bij hangen, of trekt dat vanzelf weer strak? :)
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')