Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actiequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoor
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehadquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:24 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Denk er eens over na en onderneem anders gewoon actieDie mensen zijn niet eng en kunnen heel snel bepalen of er een probleem is of niet
Das echt het allerbelangrijkst. Verdiepen in de materie, zelf een mening vormen en daarnaar handelenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:20 schreef Sarabi het volgende:
En je gaat inderdaad niet blind op het advies van anderen in, maar denkt er zelf goed over na
Elke kilo eraf is er eentjequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:21 schreef kwakz0r het volgende:
ondertussen loop ik ook nog te kutten hoor, schommel tussen de 4 en 6 kilo gewichtsverlies in t afgelopen half jaar...
emotie eten is vrijwel onder controle, toevallig laatst een week heel erg ineens, maar gelegenheidseten en moeite hebben om tijd te nemen om voor jezelf te zorgen dat speelt nog wel...
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb niet het idee dat ik ergens mee zit, maar heb dus wel echt ernstig overgewicht gehad
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden wasquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.
de onvrede op kantoor en dingen uit je relatie zijn de gebeurtenissen. de kerngedachtes op de achtergrond, die de werkelijke emoties die je voelt veroorzaken, die zijn vaak niet meteen duidelijk voor je. de kerngedachtes die ik net noemde kwamen bijvoorbeeld bij mij op de achtergrond op bij simpele gebeurtenissen als "iemand verleent me geen voorrang en rijd t me bijna aan op een kruispunt" "ik probeer af te spreken met vrienden maar niemand kan"...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:23 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Klinkt goedMijn emoties komen vooral voort uit onvrede over de gang van zaken op kantoor en, heeeeeeel soms, vanuit het relatiegedoe.
Ik drijf het het emotie-afhaal-eten zoveel mogelijk uit door gewoon alles al in huis te halen om gezond te eten. Dat werkt 9 van de 10 keerEn heel af en toe heb ik een vreetbui
Dat is vervelend, maar daar leer ik dan maar mee leven. Tot op heden werkt het nog niet echt negatief voor mijn gewicht. Soms heeft mijn lichaam ook een portie van die ongezonde zooi nodig om daarna weer beter te functioneren. Echt heel maf.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:28 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Daar kun je een flinke tik van hebben gehad hoorMet name je eigenbeeld. Daarom zeg ik...denk er gewoon eens goed over na. Waar ben je wel tevreden over, waarover niet. En waarom niet.
nou ja, het is inderdaad niet makkelijk. maar het is een illusie dat je al je achterliggende problemen kunt oplossen zónder ook aan je gewicht en eetgedrag te werken...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:31 schreef Missaar het volgende:
[..]
Ik heb altijd al willen afvallen, waarschijnlijk kan het inderdaad ook als er nog achterliggende dingen spelen, maar het maakt het volgens mij wel veel moeilijker. Mijn huisarts vroeg zelf ook aan mij hoe het komt dat ik nu opeens het zo goed kan, terwijl hij zoveel mensen met ernstig overgewicht ziet en ze niet krijgt overtuigd af te vallen ook al is hun gezondheid in gedrang. Volgens mij speelt het daar toch altijd emotioneel erg mee. Ik ken namelijk niemand die echt dik is en daar blij mee is. En toch niet dat kunnen/willen afvallen. Ik kan het zelf weten na zeker 8 jaar zwaar overgewicht zonder er echt veel moeite in te steken om af te vallen terwijl ik me toch doodschaamde voor hoe ik geworden was
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik bedoel meer: het oplossen van alle achterliggende problemen, en ondertussen je volvreten omdat je leven al zo moeilijk is, maakt het probleem niet kleiner maar verplaatts het gewoon naar je heupen... dus ik denk dat het heel zinvol is om aan je gewicht te werken tegelijkertijd met je onderliggende problemen.
ok, zucht, dat is dus wat ik steeds zeg: daarom is het zaak (vind ik, in het algemeen) om hulp te zoeken die op de praktische kant gericht is. heeft niks met sterk zijn te makenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:31 schreef Missaar het volgende:
[..]
Zowiezo :-D Alleen was ik daar alleszins toen niet sterk genoeg voorVoor wie het wel kan zonder te gaan emo-eten, hulde!
Hopelijk ben je al terug wat beter, anyway gewicht verliezen tijdens je vakantie is zowiezo mooi! Meestal is het andersom :-Dquote:Op woensdag 4 augustus 2010 23:56 schreef Laydina het volgende:
Net terug van vakantie en 3 kilo afgevallen
komt wss vooral omdat ik de laatste twee dagen redelijk ziek ben geweest
super geweldig. ,mijn complimenten, je ziet er idd goed uitquote:Op vrijdag 30 juli 2010 16:34 schreef Missaar het volgende:
Hoi mensjes,
Hoe gaat het allemaal met het lijnen? Ik ben vandaag de 50kg grens doorbroken![]()
Ben zo blij dat ik volledig op mijn eentje dit heb kunnen bereiken. (gezond eten en VEEL sport)
Start gewicht (142.4kg):
[ afbeelding ]
Foto van aantal dagen geleden (91.5kg):
[ afbeelding ]
Nog een 8tal kg's eraf en ik heb een bmi van 25(Kom van bmi van 42)
ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzoquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
En je dietist vind een ontbijtdrink ook een goede voedzame maaltijd?
dat is mijn valkuil dan ookquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:36 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik zou daar dus al na een half uur weer honger van krijgen. Van vloeibaar spul krijg ik geen gevoel van verzadiging. Alleen maar misselijk en dan weer hongergevoelDoe mij dan maar 2 volkoren brood met hartig mager beleg + tomaat, 2 koppen thee en een cracker met kaas
Soms hoef ik dan niet eens fruit tussendoor te eten tot de lunch
Dan zit het hem dus niet in het eten en zal je daadwerkelijk moeten gaan sporten wil je ook maar effect zien.quote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:
maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Juist dan moet je gewoon lekker normaal eten en niet inderdaad weinig, kleine beetjes of net watquote:Op vrijdag 6 augustus 2010 12:28 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja zij vomd dat dat wel eens moest kunnen ipv een boterham of yoghurt ofzo
maar ja nogmaals ik heb al van alles geprobeerd, wat zou helpen,weinig eten ,beetjes eten ,3 maaltijden
de arts en de dietiste denken dat een groot deel te malen heeft met dat ik maar 2 uur slaap het snachts al jaren lang
Haha das wel gemakkelijk ja :-Dquote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
@Missaar: Voelt goed hè om zoiets te bereiken. Goed hoor!![]()
Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer.![]()
Toch wel fijn als je ouders beiden bodybuilders zijn geweest.
Het zal wel net als het hardlopen gaan, je praat er veel over, maar in de praktijk komt er weinig van. Nu zal je wel zeggen dat je een blessure had en wat nog niet meer, maar doorzettingsvermogen heb je niet.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 18:53 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben ook super blij. Ik hoef waarschijnlijk nooit meer naar de sportschool, want we krijgen weer een fitnessruimte. We hebben de meeste apparaten al maar die zaten in de opslag. Straks dus niet meer.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |