Al zo'n 5 jaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:44 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij al bezig Sarabi? (Als je bezig bent dan) En wat doe je?
Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
dat is inderdaad verbeterd dan!
let wel op dat er in olijfolie niet zoveel vitamine D en E en A zit als ik gewone margarine/boter. als je je brood wel met boter smeert is t niet zo'n probleem, maar alleen uit olijfolie haal je niet genoeg.
Op zich vind ik wel dat je kunt zeggen dat je je 'eigen' dieet gevormd hebt dat echt een lifestyle geworden is. Super dat je dat op eigen houtje gelukt is!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al zo'n 5 jaarkom van 100+ en wil nu stabiel blijven rond de 75
En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:56 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Voor jou misschien niet, maar ik raakte snel het overzicht kwijt. Dat lijstje dat je noemt kende ik voorheen niet, alhoewel je op de site van WW wel kunt opzoeken hoe je kunt vervangen/verkleinen met soortgelijke producten. Ik vind het nu handig dat je overzicht kan houden en op kunt zoeken hoe je bepaalde dingen kunt vervangen. Daarnaast vind ik het prettig dat je ook vrije punten hebt om te besteden in een week. Als je dan een keer een etentje hebt of een verjaardag, dan kun je daar die extra punten voor gebruiken. Je kan ook sport toevoegen om extra punten te verdienen. Wel is het zo dat hoe minder je die extra punten en sportpunten aanraakt, je sneller afvalt.
ik weet idd inmiddels net zoveel als de dietiste.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:58 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je dat allemaal weet. Misschien zelf nog carrière maken als diëtist?Ik bak met olijfolie en smeer brood met een dieet margarine (gewoon AH huismerk
) Zonder boter is mijn boterham niet compleet.
Dat is ook zonde, hoe komt het?quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:05 schreef Sometimes het volgende:
Ben weer bijna terug op mijn startgewicht.
Nu klaar met het zelfmedelijden en weer gewoon gaan doen. Hoop ik.
Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, mijn punt is meer dat je met zo'n dietiste lijstje toch beter zelf leert nadenken. natuurlijk heb je dan ook het equivalent van vrije punten - je kan best wel eens afwijken van de basisvoeding en iets extra's nemen. maar daar moet je gewoon goed over nadenken...
ik snap het gemak van WW, maar ik denk dat het gevaar wel groot is dat je nooit gaat snappen hoe het werkt om gezond te leven zónder het punten systeem... zelf verantwoording nemen voor een extraatje ipv het aan je punten over te laten...
nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Cat_Tank het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. Wie weet dat ik daar na een jaar dan ook tegen aan loop. Ik denk zelf dat het wel zal meevallen. Ik had bijvoorbeeld een gevulde koek gehad afgelopen zondag Da's natuurlijk geen ramp maar niet bepaald verantwoord. Dat voerde ik in, zag dat dat niet mis was qua punten, en ving dat op door ipv een mueslireep een zelfgemaakte fruithap te eten. Maar ik vraag me inderdaad wel eens af hoe dat gaat met de 'succesverhaal' dames op de site als ze hun lidmaatschap opzeggen.
Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:08 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat is ook zonde, hoe komt het?
En heb je al een ' nieuw' plan?
Amen to that!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Ik ben ook de eerste maand begonnen met weightwatchers en kan perfect beamen wat je zegt, niet qua niet vol te houden, maar gewoon dat ik er veel van heb geleerd en van daaruit het uiteindelijk gewoon beter deed op mezelf als met ww. Uiteraard ook doordat ik mezelf meer ging verdiepen in gezonde voedingsgewoontes (y)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:34 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij hebben wel een paar mensen hier WW gedaan maar net zoals de meeste dieeten is het niet echt vol te houden.
Wel kan je er veel van leren, jammer genoeg heb ik alleen niet zoveel positieve ervaringen om mij heen met WW.
Allemaal mensen die niet een nieuwe levenstijl aanleerden en dus weer terugvielen (en aankwamen).
Zo herkenbaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:30 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Stoppen met verdriet wegeten is eigenlijk het enige plan.
De nieuwe levensstijl volhouden lukte op zich nog wel, alleen de hoeveelheid tussendoortjes was idioot.
Proficiat, al 5 jaar lang! Wat geweldig dat je al zo lang je leven hebt omgegooid! Binnen 4.5 jaar kan ik dat ook zeggenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:57 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Al zo'n 5 jaarkom van 100+ en wil nu stabiel blijven rond de 75
En ik doe niets behalve gezonder eten en bewegen, heb ook nooit echt iets van een programma of dieet gedaan
Dat weet ik, maar ik vind die mueslirepen zo lekker (die met fruit en zo'n laag yoghurtquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
nou ja, het idee is dus dat zo'n gevulde koek best kan. niet zo gezond, maar van 1 gevulde koek kom je geen kilo aan. Als je maar wéét dat het niet zo gezond is, en vooral als je maar niet gaat compenseren door minder van je basisvoeding te eten.
een mueslireep vind ik persoonlijk bíjna net zo erg als een gevulde koek - zit enorm veel suiker in, snelle koolhydraten, en t is veel minder lekker.... als je iets ongezonds neemt kun je er beter van genieten en beseffen wat je doet, dan denken dat je gezond doet met een mueslireep... zeg maar...
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:
Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.
Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer. Het is zeker niet nodig dat iedereen opeens met een psycholoog gaat praten, maar wel zorgen dat je kan gelukkig zijn. De manier waarop men dat kan bereiken hangt van persoon tot persoon af uiteraard :-)quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.
Het emotie-eten is de volgende stap voor mijIk heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten
Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
at je pas kan afvallen als je emotioneel stabiel bent is echt een misverstand. je kunt je gedrag aanpassen, met behulp van cognitieve gedragstherapie, zónder dat je eerst al je dieper liggende problemen helemaal opgelost hoeft te hebben. klinkt nu ik beter lees alsof jij dat inderdaad gedaan hebt.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 11:53 schreef Missaar het volgende:
Zo herkenbaarIn mijn ogen is het allerbelangrijkste om succesvol te kunnen gewicht verlies en het kwijt te geraken emotioneel stabiel te zijn. Ik had veel te veel meegemaakt maar ik heb alles fatsoenlijk kunnen verwerken en relativeren het laatste jaar waardoor ik steviger in mijn schoenen ben gaan staan. Zonder dit was ik nu waarschijnlijk nog een stukje zwaarder als voorheen. Ik geloof dan ook dat voor veel mensen het begin van een gezond leven misschien met een goed gesprek met een deftige psycholoog zou mogen beginnen.
Heel herkenbaarquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:05 schreef Cat_Tank het volgende:
Oh ja, mijn grootste ergernis en valkuil zijn eetmomenten met anderen of bij anderen. Verjaardagen waarbij alles druipt van het vet bijvoorbeeld. Dat je zo'n buffet hebt met huzarensalades waar een laag mayonaise bovenop gesmeerd is.Herkenbaar?
Waar ik dan wel weer om moet gniffelen zijn diezelfde momenten waarbij je vertelt dat je een dieet volgt dat iedereen begint te roepen dat de salade die op tafel staat echt heel verantwoord is (lees: zit een lekkere lading Thousand Islands sladressing doorheen met gebakken spek en 4 verschillende soorten kaas), en die huzarensalade ook heel gezond is (an sich al calorierijk doordat het bij productie gemengd wordt met mayo). Soms zijn mensen echt overtuigd dat ze amper calorieën gehad hebben na zo'n maal
Jaquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:06 schreef Missaar het volgende:
[..]
Deed ik ook, dat afhaal eten etc. En snoepen, en cola drinken. Maar het hangt allemaal zo vast aan onze emoties, best jammer.
Vraag me af of ik nog steeds mijn kop in het zand steek hiervoorquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
een psycholoog of psychotherapeut is mijns inziens onmisbaar als je echt ernstig overgewicht hebt en blijvend wilt afvallen, vooral als je emotie-eet, maar ook als je een verstoord zelfbeeld hebt, of andere issues op de achtergrond
emotie eten kun je echt uitstekend aanpakken met g-schema's/cognitieve gedragstherapie. dan leer je om je gedrag en gedachten zo te sturen dat je, ondanks dat je schijt hebt aan je avondeten, tóch gewoon gaat koken. en in de basis daarvan leer je herkennen waar je standaard gedachten en reacties vandaan komen - wat jij dus eerst hebt gedaan met een coach .quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een psycholoog is niet direct nodig denk ik. Ik heb een tijdlang gesprekken gehad met een soort van coach. Een hele aardige, rustige meid die uiteindelijk precies wist door te dringen tot mijn "problemen". Dat heeft me erg geholpen om tot inzichten te komen.
Het emotie-eten is de volgende stap voor mijIk heb het nog wel maar minder dan vroeger. Als ik in de stress schiet, dan heb ik schijt aan mijn avondeten
Ik ga dan veel afhaal halen. Dat heb ik gemerkt voor mijn vakantie. Tijdens mjn vakantie, toen ik weer wat tot rust kwam, heb ik zelf staan kokkerellen.
quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef PdeHoog het volgende:
BTW, ik ben nu 10 kg kwijt en ik stond gister in de lift ff mezelf in de spiegel te bewonderen en het viel me op dat mijn buik niet meer zo heel prominent in beeld was EN dat mijn gezicht minder plofferig was. Da's toch wel tof hoor![]()
En het voelt gewoon lekker
Klinkt goedquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
voorbeeld: mijn kerngedachtes zijn"ik ben walgelijk" en "ik blijf alleen over". die spelen mee op de achtergrond, onbewust, in al mijn reacties op gebeurtenissen. voorheen leidde dat vaak uiteindelijk tot ongewenst eetgedrag. nu heb ik de tools om mezelf in beweging te zetten en goed voor mezelf te zorgen ondanks die gedachtes. het werken aan het verdrijven van die gedachtes is nú pas aan de beurt...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |