abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85719843
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:40 schreef LieLie het volgende:

[..]

je kunt ook te weinig eten, dan val je ook niet af.
Jah.. kan iemand me DIT eens uitleggen??
in principe moet je iets minder eten dan de calorien die je verband, maar te weinig is weer slecht voor je..
hoeveel te weinig is dan te weinig?? :o
anders weet ik nooit hoeveel ik nou WEL moet eten..

:? ingewikkeld hoor!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85720152
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

in principe moet je iets minder eten dan de calorien die je verband, maar te weinig is weer slecht voor je..

Je lichaam gaat dat in de reserve stand ofzo.... Dat is wat ik ooit gehoord/gelezen heb.
pi_85720352
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:32 schreef _Flea_ het volgende:
Benieuwd wanneer er bij mij wat af gaat.
Eet 's ochtends brinta, en verder overdag wat knackebrod met kipfilet of wat kaas. 's Avonds eet ik ook al niet veel...
je gezondheid gaat er iig snel van af met zo weinig.. :)
Ja doei.
pi_85720842
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:00 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Door je lengte, je gewicht, en de mate waarin je actief bent op een dag (nooit sporten/regelmatig sporten enz.) heb je een bepaalde basisbehoefte aan calorieën. Een soort minimum dat je nodig bent als je bijvoorbeeld de hele dag op bed zou liggen. Omdat je overdag natuurlijk dingen doet komt daar wat overheen.
Om af te vallen moet je tussen die twee waardes in zitten. Ga je onder de eerste waarde zitten, dan 'raakt je lichaam in paniek' en gaat als het ware hamsteren omdat het reserves wil opslaan.

Er zijn wel websites waar je ongeveer kunt uitrekenen wat jouw caloriebehoefte is, ongetwijfeld iemand hier de ze bij de hand heeft.
pi_85722020
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Overdag valt dat wel mee. Soms een boterham of 2 erbij. 's Avonds wel aardappels met groente en vlees, maar niet overdreven veel.
En op de momenten dat ik ga sporten, heb ik overdag wel iets meer gegeten.
pi_85722048
als je sport mag je wel meer dan 'iets meer' eten...
Ja doei.
pi_85722266
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 11:03 schreef motorbloempje het volgende:
als je sport mag je wel meer dan 'iets meer' eten...
Na het sporten vul ik het altijd aan. Als ik flink eet voordat ik ga sporten krijg ik gegarandeerd last van m'n maag.
  Licht Ontvlambaar donderdag 26 augustus 2010 @ 12:02:55 #283
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_85724191
Montignac schijnt toch niet zo gezond te zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_85724911
Het BMR (basal metabolic rate) is de hoeveelheid kcal die je verbrandt als je heel de dag als een kasplantje in bed ligt.
Je moet je BMR vermenigvuldigen met een factor (de hoogte van die factor is afhankelijk van je activiteitsniveau) en dan heb je het onderhoudsniveau.
Een bmr-bereken-website (het gaat hier om de 2e formule; de formule van harris-benedict): http://www.giantpt.com/Voeding/GIANT_Voeding_BMR.htm

ad. iedere keer komt de vraag naar de formule terug hier of daar.
Kan die niet in de OP ???
pi_85725131
Je moet echt wel 7 boterhammen per dag eten, of iets vergelijkbaars. Dus als je 2 boterhammen eet en 3 koeken is het logisch dat je aankomt. Want die 3 koeken bevatten meer kcal dan die 4 boterhammen die je anders zou eten ;)
pi_85725744
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 01:51 schreef _Flea_ het volgende:

[..]

Netjes! hopelijk kan ik dat ook over een tijd zeggen.
Hoe lang heb je er over gedaan als ik vragen mag?

Vanavond lekker gesport. Mezelf 5 kwartier uitgeput. Wilde optijd thuis zijn voor het voetbal.
Een kleine 2 maanden. Maar het zal natuurlijk wel langzamer gaan naarmate ik meer ben afgevallen. Maar ik heb nog een lange weg te gaan. :o

Ik heb gister 2 uur getraind, er was een televisie dus ik kon crosstrainen én voetbal kijken. ;)
pi_85732255
Het zal ongetwijfeld al vaker langs zijn gekomen, maar Burn the fat feed the muscle is een ongelooflijk compleet boekwerk, waarin geen onzinverhaaltjes (van 10 kg in 1 maand afvallen en die onzin) worden verteld m.b.t. hoe je lichaam op voeding en beweging reageert. Heb er veel profijt van gehad alleen was het mij meer te doen om de 'muscles' dan het 'fat' gedeelte :P.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 19:18:05 #288
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_85741016
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:17 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

een zalmforel kan toch best in je lunchdoosje?? ;)

maar.. blokjes kaas zouden best kunnen!
blokjes kaas kan maar dat wordt meestal zo "zweterig" Ik moet dus eigenlijk producten hebben die niet koel hoeven te blijven.
Drop you like an ill, bad habit
pi_85748069
Net bijna 3 uur op de sportschool doorgebracht, waarvan 2 uur wel sportende :)

En nu maar bakje yoghurt met fruit. Geen zin meer om te koken.
pi_85760882
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 12:02 schreef Sjeen het volgende:
Montignac schijnt toch niet zo gezond te zijn...
Lol :P

quote:
Weet u waar u ook hard van af valt meneer Montignac? Van het dak...
pi_85760943
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:16 schreef motorbloempje het volgende:

Er zal met name veel spierweefsel afgaan, waardoor zijn of haar basaalmetabolisme keldert, afvallen steeds moeizamer gaat en aankomen in de toekomst gegarandeerd is ^O^
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85765985
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 08:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er zal met name veel spierweefsel afgaan, waardoor zijn of haar basaalmetabolisme keldert, afvallen steeds moeizamer gaat en aankomen in de toekomst gegarandeerd is ^O^
De chinese pannenkoekjes van mijn schoonmoeder die ik in de koelkast heb liggen klinken steeds lekkerder... ;(
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_85772306
Ik ben te laat begonnen (lekker luieren in mijn bed..) met eten en nu moet ik dus nog tot vanavond veel te veel eten om aan mijn 2000 calorieën te komen.. -O-
pi_85776284
8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_85776300
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:50 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ben te laat begonnen (lekker luieren in mijn bed..) met eten en nu moet ik dus nog tot vanavond veel te veel eten om aan mijn 2000 calorieën te komen.. -O-
dus je gaat je de rest van de dag volproppen om maar tot die 2000 te komen? :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85776336
.... verstandig... :?
Ja doei.
pi_85777388
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 14:50 schreef xBlossomx het volgende:
als je een halve dag in bed ligt kun je wel wat minder eten hoor,,.,,
Kwak
pi_85777435
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:12 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Kaas, vlees, vis etc etc. zolang er maar weinig koolhydraten inzitten> http://www.koolhydratentabel.nl/
dude, je lijkt wel een stilstaande langspeelplaat. er is al lang onderzoek geweest dat laat zien dat low-carb dieten in eerste instantie voor meer gewichtsverlies zorgen, maar dat verschil is na een langere periode echt verdwenen.

de kern van gezond afvallen is niet koolhydraten laten staan, maar het júiste soort voedsel eten. niet te bewerkt,. niet te verzadigd etc....

van langzame koolhydraten krijg je nl. écht geen honger. door de lagere energiedichtheid van koolhydraten kun je bovendien meer volume eten voor evenveel kcal en daardoor voel je je óók voller.
Kwak
pi_85777510
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:53 schreef nz1900 het volgende:
Ik vind dat je absoluut geen ontbijtkoek moet eten vanwege het hoge aantal koolhydraten.
Zoals bekend worden koolhydraten omgezet in suiker. Beter is proteinen en vetten te eten.
Deze geven je lang een verzadigd gevoel en je bloedsuiker gaat er niet van omhoog.
dat is onzin. ook vetten en eiwitten moeten eerst omgezet worden in glucose/glycogeen om als brandstof te kunnen dienen... het duurt alleen langer/gaat langzamer.

van élk soort voedsel gaat je bloedsuikerspiegel wat omhoog. en dat is maar goed ook, anders zou je zo futloos als de pest zijn de hele dag.

lijsten met koolhydraten of GI in isolatie zijn dan ook niet echt nuttig. gezond verstand, dat is nuttig.
diabetici krijgen tegenwoordig wel de tip om wat meer op gi te letten, maar nooit zonder context: een lepeltje vet of wat eiwitten bij je koolhydraten verlaagt de GI van je voeding ook al voldoende...
Kwak
pi_85780525
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 17:07 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je een halve dag in bed ligt kun je wel wat minder eten hoor,,.,,
Ik lig geen halve dag in bed, sowieso nooit. Ik heb in de ochtend 3 uur in de sportschool getraind, ik heb ook nog eens 3 uur gefietst vandaag, ben net pas thuis.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')