abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85697687
de ontbijtkoek was maar een voorbeeld :)
Ja doei.
pi_85697807
Ik keek net eens naar die muesli enzo.. maar die bevatten veel koolhydraten!!!!! :?
pi_85697891
Ja maar laten we even niet doen alsof alle koolhydraten vreselijk slecht, kanker- en diabetesverwekkend zijn :o Koolhydraten zijn prima. Weliswaar liever complexe dan 'loze', natuurlijk, maar toch.
pi_85698297
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
Ja maar laten we even niet doen alsof alle koolhydraten vreselijk slecht, kanker- en diabetesverwekkend zijn :o Koolhydraten zijn prima. Weliswaar liever complexe dan 'loze', natuurlijk, maar toch.
Dat zijn ze niet, maar als je wilt afvallen is het best om ze te beperken en tegelijkertijd dat meer vetten en proteinen te eten. Niet op calorieen letten maar deze site als leidraad nemen: http://www.koolhydratentabel.nl/
pi_85698299
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
maar waarom is het dan zo goed voor de mens? wat zit er nog meer in wat zo wezelnlijk goed is dat iedereen het hier aangeeft dat je dat moet hebben?
pi_85698493
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef Laydina het volgende:

[..]

maar waarom is het dan zo goed voor de mens? wat zit er nog meer in wat zo wezelnlijk goed is dat iedereen het hier aangeeft dat je dat moet hebben?
Energie :?
pi_85698718
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:32 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Dat zijn ze niet, maar als je wilt afvallen is het best om ze te beperken en tegelijkertijd dat meer vetten en proteinen te eten. Niet op calorieen letten maar deze site als leidraad nemen: http://www.koolhydratentabel.nl/
Bullshit - uiteindelijk verlies je gewicht als je stomweg minder inneemt dan dat je gebruikt.

Wat niet wil zeggen dat je maar rotzooi mag eten zolang je niet teveel kcal's eet - zeker snelle koolhydraten zijn best tricky omdat je er snel honger van krijgt en dus sneller teveel gaat eten. Daarnaast heb je ook gewoon een lijf te onderhouden dat allerlei bouwstoffen nodig heeft, dus moet je zorgen dat je die nuttigt. Lekker veel groente bijvoorbeeld.
Maar bijvoorbeeld muesli (niet cruesli, echte muesli) is echt niet zo kwalijk - complexe koolhydraten vullen best goed en muesli levert wel wat vezels, ook handig.
pi_85699305
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 18:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Bullshit - uiteindelijk verlies je gewicht als je stomweg minder inneemt dan dat je gebruikt.

Wat niet wil zeggen dat je maar rotzooi mag eten zolang je niet teveel kcal's eet - zeker snelle koolhydraten zijn best tricky omdat je er snel honger van krijgt en dus sneller teveel gaat eten. Daarnaast heb je ook gewoon een lijf te onderhouden dat allerlei bouwstoffen nodig heeft, dus moet je zorgen dat je die nuttigt. Lekker veel groente bijvoorbeeld.
Maar bijvoorbeeld muesli (niet cruesli, echte muesli) is echt niet zo kwalijk - complexe koolhydraten vullen best goed en muesli levert wel wat vezels, ook handig.
Helemaal met je eens maar op de site www.koolhydratentabel.nl kan je per produkt hoeveel kh het bevat.
Ik lees dat muesli tussen de 55 en 65 gr. bevat. Beetje veel vind, dus ik zou er niet teveel van eten tijdens het afvallen.
pi_85699620
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:00 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Helemaal met je eens maar op de site www.koolhydratentabel.nl kan je per produkt hoeveel kh het bevat.
Ik lees dat muesli tussen de 55 en 65 gr. bevat. Beetje veel vind, dus ik zou er niet teveel van eten tijdens het afvallen.
Maar je wordt niet ziek of winderig of pukkelig van koolhydraten, verder :P Muesli is voor mij een prima bron van redelijk hoogwaardige energie, ook tijdens het afvallen.
't Is voor muesli wel een aanrader om eens langs een natuurvoedingswinkel te fietsen - ik vind zelf van die saaie goedkope huismerkmuesli altijd razend smakeloos. De natuurvoedingswinkel heeft veel meer keus in samenstellingen: verschillende combinaties van granen (amarant en boekweit zijn bijvoorbeeld veel smakelijker dan kale haver!), pitjes, zaden, noten, een beetje gedroogd fruit... Allemaal prima energiebronnen, relatief veel vezels en een hele berg diverse vitaminen en mineralen.
pi_85700212
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:09 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Maar je wordt niet ziek of winderig of pukkelig van koolhydraten, verder :P Muesli is voor mij een prima bron van redelijk hoogwaardige energie, ook tijdens het afvallen.
't Is voor muesli wel een aanrader om eens langs een natuurvoedingswinkel te fietsen - ik vind zelf van die saaie goedkope huismerkmuesli altijd razend smakeloos. De natuurvoedingswinkel heeft veel meer keus in samenstellingen: verschillende combinaties van granen (amarant en boekweit zijn bijvoorbeeld veel smakelijker dan kale haver!), pitjes, zaden, noten, een beetje gedroogd fruit... Allemaal prima energiebronnen, relatief veel vezels en een hele berg diverse vitaminen en mineralen.
Heb je na het eten van muesli niet snel weer zin in meer koolhydraten ?
pi_85701812
Wat gaat het topic in eens hard :D

Iedereen terug van vakantie *O*

En hebben jullie je goed gedragen ? O-)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_85702609
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 19:26 schreef nz1900 het volgende:

[..]

Heb je na het eten van muesli niet snel weer zin in meer koolhydraten ?
Welnee - een bak kale yoghurt zorgt ervoor dat ik na een uur weer honger heb, met een paar lepels muesli erdoor duur dat minstens twee keer zolang. Dat spul zwelt ook op in het vocht hè.
pi_85707067
Ben nu officieel 10 kilo afgevallen!! *O* Weeg nu 92. :D (Heb me in de sportschool gewogen). :)

Ik zag de weegschaal en ik moest er gewoon op staan met schoenen en al. :)
pi_85709986
Ik ben vergeten me te wegen vanochtend. Nu zit ik vol met water. Morgen een nieuwe kans :P
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_85716195
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 22:04 schreef xBlossomx het volgende:
Ben nu officieel 10 kilo afgevallen!! *O* Weeg nu 92. :D (Heb me in de sportschool gewogen). :)

Ik zag de weegschaal en ik moest er gewoon op staan met schoenen en al. :)
Netjes! hopelijk kan ik dat ook over een tijd zeggen.
Hoe lang heb je er over gedaan als ik vragen mag?

Vanavond lekker gesport. Mezelf 5 kwartier uitgeput. Wilde optijd thuis zijn voor het voetbal.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 08:19:25 #266
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_85717928
De laatste dagen ging het niet zo goed met het dieet, maar goed vanaf vandaag weer wat strenger zijn en betere keuzes maken ~O>

Even over de ontbijtkoek discussie, ik heb vaak ontbijtkoek mee naar mijn werk en eet dat rond 15 uur wat is een goed alternatief om mee te nemen (wat dus ook makkelijk mee te nemen is?)
Als alternatief heb ik vaak wat fruit, maar zijn er ook alternatieven buiten fruit? Dus "beter" voor je dan ontbijtkoek en makkelijk mee te nemen?
Drop you like an ill, bad habit
pi_85718118
Lol, ik ben 100 gram afgevallen in twee weken... dat schiet niet echt lekker op. Maar wel 3 cm van mijn buik eraf, alhoewel dit volgens mij gewoon met het inkrimpen van mijn voorheen zwangere buik te maken heeft, en niet met een dieet. Ach ja, we houden gewoon vol, dan komen die kilo's en centimeters vanzelf wel... :P
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_85718316
2 weken geleden woog ik 102.5 en nu weeg ik 100.6 :)
Dus dat is mooi! Het gaat de goede kant op.

Zojuist een boterham op en een klein beetje yogurt.
Brood met mager beleg, kipfilé.
pi_85718561
Blegh.. ik blijf maar rond de 87 hangen.. (komend van 89) dus dat schiet niet op!

Vanmorgen wel weer lekker de ontbijtgranen gegeten..
Vanavond staat er mihoen op het programma.. wat is daar de " koolhydraten index" van?? ;)

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85718662
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 08:19 schreef pmponer het volgende:
De laatste dagen ging het niet zo goed met het dieet, maar goed vanaf vandaag weer wat strenger zijn en betere keuzes maken ~O>

Even over de ontbijtkoek discussie, ik heb vaak ontbijtkoek mee naar mijn werk en eet dat rond 15 uur wat is een goed alternatief om mee te nemen (wat dus ook makkelijk mee te nemen is?)
Als alternatief heb ik vaak wat fruit, maar zijn er ook alternatieven buiten fruit? Dus "beter" voor je dan ontbijtkoek en makkelijk mee te nemen?
Kaas, vlees, vis etc etc. zolang er maar weinig koolhydraten inzitten> http://www.koolhydratentabel.nl/
  donderdag 26 augustus 2010 @ 09:14:13 #271
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_85718700
Bedankt voor de tip maar Kaas, vlees en vis zie ik typisch als dingen die niet makkelijk mee te nemen zijn voor een middag snack.
Drop you like an ill, bad habit
pi_85718776
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:14 schreef pmponer het volgende:
Bedankt voor de tip maar Kaas, vlees en vis zie ik typisch als dingen die niet makkelijk mee te nemen zijn voor een middag snack.
een zalmforel kan toch best in je lunchdoosje?? ;)

maar.. blokjes kaas zouden best kunnen!

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85718835
Komt bij je werk niet cup a soup uit de automaat? Anders heet water halen en zo'n cup a soup pakje toevoegen. Heel makkelijk en lekker. Anders: iets van yoghurt of een handje nootjes. :)
pi_85719102
Benieuwd wanneer er bij mij wat af gaat.
Eet 's ochtends brinta, en verder overdag wat knackebrod met kipfilet of wat kaas. 's Avonds eet ik ook al niet veel...
pi_85719306
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 09:32 schreef _Flea_ het volgende:
Benieuwd wanneer er bij mij wat af gaat.
Eet 's ochtends brinta, en verder overdag wat knackebrod met kipfilet of wat kaas. 's Avonds eet ik ook al niet veel...
je kunt ook te weinig eten, dan val je ook niet af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')