abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85688811
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Jij niet alleen eigenlijk :{

@FFT, misschien moet je dingen even in de context zien voor je spontaan dingen gaat uitroepen / posten.
.... ik had het alleen over de lijstjes zei ik!!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_85688861
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef P.F. het volgende:

[..]

Trek het je niet aan, het is de suikerdip!

Van mij mag iedereen eten wat hij/zij wil, er bestaan in principe geen foute voedingsmiddelen, het is hoe je ze combineert ;)
zekersteweten :Y
pi_85688883
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:28 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

.... ik had het alleen over de lijstjes zei ik!!
Dat kan wel, maar misschien is het een idee omdan voorbeelden te geven hoe het minder saai kan..
dat is opbouwende kritiek.. en daar hebben we wat aan..
als we het allemaal zo goed zouden weten dan zouden we hier niet elkaars advies vragen..

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_85689005
Ik vind alle tips super om te lezen.
En natuurlijk zijn er altijd 'betere' dingen om te eten.

Dus vooral tips blijven geven! Ik lees ze graag.
pi_85689224
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:30 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

Dat kan wel, maar misschien is het een idee omdan voorbeelden te geven hoe het minder saai kan..
dat is opbouwende kritiek.. en daar hebben we wat aan..
als we het allemaal zo goed zouden weten dan zouden we hier niet elkaars advies vragen..
is zo. geen kritiek maar ik was verbaasd. voor iedereen is het nml weer anders, hoe iets 'beter' kan. minder saai denk ik aan een kleine traktatie iedere dag en in het weekend eten wat je wilt.. zoiets? :D
pi_85689579
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

is zo. geen kritiek maar ik was verbaasd. voor iedereen is het nml weer anders, hoe iets 'beter' kan. minder saai denk ik aan een kleine traktatie iedere dag en in het weekend eten wat je wilt.. zoiets? :D
Eten wat je wilt is niet echt een goede stap voor mensen die proberen af te vallen ;)
Dan is vaak al het werk van door de weeks tenietgedaan.
pi_85689602
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een hele tijd een gewoon leuk topic geweest hoor Pandorah , zonder dit geneuzel ;)
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef Pandorah het volgende:
Gut, wat een reactie zeg :'). Vandaar dat ik me niet meer thuis voel in deze topicreeks (en ik zit er al heel lang in maar nu had ik tussenpauze genomen!) :').
Lezen is ook een vak. Ik geef er ook tips bij wat je anders kan doen? En ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn. Bij liga's en ontbijtkoeken blijf ik in een suikerrush en blijf ik snoepen. Daarom is het verstandiger om suikervolle op den duur af te bouwen. Bijvoorbeeld ipv fruit kan je ook een handje nootjes nemen. Ook heel gezond :).
Mis ik iets? Zo'n rare reactie geef ik toch niet? Mijn dieet is best streng, en dan mag ik er best iets lekkers tussendoor doen. Ik vind het prima als een ander strenger is dan ik hoor...

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:39 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar dan val ik dus geen gram af hoor ;)
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_85689615
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:47 schreef Laydina het volgende:

[..]

Eten wat je wilt is niet echt een goede stap voor mensen die proberen af te vallen ;)
Dan is vaak al het werk van door de weeks tenietgedaan.
wát je wilt, niet hoeveel je wilt.

Jezelf dingen onthouden werkt voor het gros van de afvallers juist niet ;)
Ja doei.
pi_85689682
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

idd 4 blokjes witte chocolade bijv is net zo lekker als een hele reep (lekkerder juist imo want je beseft je dat het sneller op is en dus geniet je er meer van en je hebt geen schuldgevoel achteraf)

om maar even iets te noemen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85689750
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dat ben ik absoluut met je eens! Adviseer ik ook vaak. Juist niet alles onthouden.

Maar ik merk bv aan mezelf dat als ik datgene eet wat ik lekker vind dat ik dan ook vaak gelijk terugval in de oude hoeveelheden. Ook al vind m'n maag dat nu niet meer zo leuk :')
pi_85689843
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:49 schreef DarkElf het volgende:

[..]

idd 4 blokjes witte chocolade bijv is net zo lekker als een hele reep (lekkerder juist imo want je beseft je dat het sneller op is en dus geniet je er meer van en je hebt geen schuldgevoel achteraf)

om maar even iets te noemen...
Deed ik de eerste twee maanden toen ik echt streng was met eten, dan mocht ik op zaterdagavond 8 pringles-chipjes bij de borrel. Genieten ;)
pi_85689914
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef LieLie het volgende:

[..]

Deed ik de eerste twee maanden toen ik echt streng was met eten, dan mocht ik op zaterdagavond 8 pringles-chipjes bij de borrel. Genieten ;)
hele kleine hapjes en écht proeven ipv gewoon de bus open en stouwen! :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_85690001
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:53 schreef LieLie het volgende:

[..]

Dat zouden voor mij dan ook echt elke keer de laatste 8 pringles in de bus moeten zijn.. anders heb ik echt die discipline er niet voor :N
pi_85690036
discipline kun je kweken ;)
Ja doei.
pi_85690099
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef Laydina het volgende:

[..]

Dat zouden voor mij dan ook echt elke keer de laatste 8 pringles in de bus moeten zijn.. anders heb ik echt die discipline er niet voor :N
Oh, dat ging eigenlijk wel goed bij mij. Ik had dan èn even iets lekkers waar ik echt van genoot, en een goed gevoel omdat ik het daarbij hield.

Als we nu trouwens nog eens iets van chips bij de borrel eten, dan nemen we allebei een klein schaaltje.
Daarvoor ging de zak in een grote schaal en gingen we een beetje tegen elkaar op eten ;)
pi_85690100
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
discipline kun je kweken ;)
Klopt.. maar op het moment dat ik bij mij thuis de voordeur open doe zijn alle goede voornemens en disciplines verdwenen :')
pi_85690192
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:48 schreef djenneke het volgende:
Mis ik iets? Zo'n rare reactie geef ik toch niet? Mijn dieet is best streng, en dan mag ik er best iets lekkers tussendoor doen. Ik vind het prima als een ander strenger is dan ik hoor...
Ik reageerde niet op jou hoor. Je gaf een normale reactie :).

quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:55 schreef DarkElf het volgende:
hele kleine hapjes en écht proeven ipv gewoon de bus open en stouwen! :D
Oh jee, bij mij werkt dat totaal niet. Dat ik een paar dingetjes uit een pakje moet halen. Op de een of andere manier moet alles gewoon op. Ik kan niet 1 koekje pakken uit een pak. Dan moet dat pak op. En ik heb nog niet ontdekt hoe ik dat tegen moet gaan. Dus haal ik pakje koekjes maar niet 8-) Maar hoe kweek je discipline dan? Want tot nu haal ik die spullen maar niet in huis, maar dat is misschien ook weer ontwijkgedrag.
pi_85690239
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:00 schreef Laydina het volgende:

[..]

Klopt.. maar op het moment dat ik bij mij thuis de voordeur open doe zijn alle goede voornemens en disciplines verdwenen :')
Hier hebben wel eens 5 repen chocolade gelegen, een half jaar ofzo? Niet aangeraakt, daarna maar 's af en toe een blokje, en op een gegeven moment de boel maar in een chocoladetaart gestopt voor een verjaardag :9

Ik kon 't vroeger ook niet, maar inmiddels ben ik er best goed in :+
Ja doei.
pi_85690420
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hier hebben wel eens 5 repen chocolade gelegen, een half jaar ofzo? Niet aangeraakt, daarna maar 's af en toe een blokje, en op een gegeven moment de boel maar in een chocoladetaart gestopt voor een verjaardag :9

Ik kon 't vroeger ook niet, maar inmiddels ben ik er best goed in :+
Dat kan ik ook ngo wel. En vroeger zou ik na 1 reep nog wel een reep pakken.
Nu zou ik als ik een reep afbreek.. nog wel de rest van die reep willen/pakken. Maar laat de rest dan echt wel liggen.

Net als Pandorah koop ik gewoon heel veel niet meer.
pi_85691098
Als ik een zak chips openmaak, dan gaat dat gewoon op. :{ Het lukt me niet om dat te verspreiden over meerdere dagen.

Als ik al chips binnenhaal (boodschappen doen met lege maag :X), dan haal ik altijd een KLEIN zakje (nog steeds 100g, daar niet van) chips. }:|

Als ik bij iemand op bezoek ben waar er ook wat te snacken is (zak chips), dan probeer ik de anderen ervan te overtuigen om die zak snel leeg te vreten. Pas als die zak bijna leeg is kom ik in actie. O-)

Mijn tip voor mezelf (en anderen): koop gewoon een multipack met kleine zakjes chips/kleine reepjes chocola. Na 1 zakje/reepje maak ik echt geen andere meer open.
pi_85696010
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 13:46 schreef PdeHoog het volgende:
Sorry voor de uitval, maar ik kan heel slecht tegen dit soort ge-oh! Misschien leuk om even rekening mee te houden:

het is voor veel mensen al een stap dat ze in dit topic komen, aan gezond voedsel beginnen te denken etc. En dan word je gelijk geconfronteerd met dingen als "gooi alle producten met suiker uit je dieet want dat is niet goed". En dat wordt dan ook nog even neergezet als een wet! Dat werkt niet echt motiverend he......

Vaak help je mensen al door ze kleine tips de goeie kant op te geven. De rest komt vanzelf wel. En daarnaast is dit topic toch motiverend bedoeld of niet soms?
Je hebt helemaal gelijk. En daarnaast is suiker niet slecht. Vet ook niet. Té veel, wel.
pi_85696134
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:23 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. En daarnaast is suiker niet slecht. Vet ook niet. Té veel, wel.
als je élke dag ontbijtkoek als tussendoortje neemt in plaats van iets dat wel zoden aan de dijk zet qua gezonde en nuttige bestanddelen, dan krijg je voor iemand die serieus met lijf en gezondheid bezig is wel teveel (nutteloze) suiker binnen.... want je kunt als tussendoortje (die je vaak neemt omdat je trek krijgt) beter een boterham of wat groente nemen... dát helpt je écht van de trek af en is goed voor je ^O^
Ja doei.
pi_85696642
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je élke dag ontbijtkoek als tussendoortje neemt in plaats van iets dat wel zoden aan de dijk zet qua gezonde en nuttige bestanddelen, dan krijg je voor iemand die serieus met lijf en gezondheid bezig is wel teveel (nutteloze) suiker binnen.... want je kunt als tussendoortje (die je vaak neemt omdat je trek krijgt) beter een boterham of wat groente nemen... dát helpt je écht van de trek af en is goed voor je ^O^
Ik eet sowieso geen ontbijtkoek, vind het vies. :) Een boterham is lekkerder.
pi_85697044
Ik vind dat je absoluut geen ontbijtkoek moet eten vanwege het hoge aantal koolhydraten.
Zoals bekend worden koolhydraten omgezet in suiker. Beter is proteinen en vetten te eten.
Deze geven je lang een verzadigd gevoel en je bloedsuiker gaat er niet van omhoog.
pi_85697415
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:53 schreef nz1900 het volgende:
Ik vind dat je absoluut geen ontbijtkoek moet eten vanwege het hoge aantal koolhydraten.
Zoals bekend worden koolhydraten omgezet in suiker. Beter is proteinen en vetten te eten.
Deze geven je lang een verzadigd gevoel en je bloedsuiker gaat er niet van omhoog.
Ik eet sowieso meer eiwitten en (onverzadigde) vetten dan koolhydraten. Beter ook i.v.m. met mijn krachttraining.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')