Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 09:33 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is wel een mager ontbijt maar goed het is meer dan niets
Maar je weet dat zulke biscuits eigenlijk hetzelfde zijn als gewoon 2 koekjes eten als ontbijt he?
Ga je nog een tussendoortje eten tussen O en L?
Goed dat je al iets merktquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.
Had enorme honger! Dat heb ik echter nooit. Een beetje ontbijten doet dus al een hoop
Mee eensquote:Op woensdag 25 augustus 2010 10:52 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ja natuurlijk en je valt ook wel af als je alleen naar de kcal kijkt... Maar in een koekie zit niet zo veel nuttigs, net als in een ijsje. En in rijst wel. (Naast het suiker verhaal)
Als je nou de volgende keer gewoon twee bruine boterhammen neemt als ontbijt en dan 1 plakje ontbijtkoek tussendoor gaat het nog beterquote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:04 schreef ymme het volgende:
[..]
Heb zojuist 2 plakjes ontbijtkoek op. Zonder boter.
Had enorme honger! Dat heb ik echter nooit. Een beetje ontbijten doet dus al een hoop
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:06 schreef Pandorah het volgende:
Ik zou zeggen, gooi die suikerzooi eruit. Dat werkt alleen maar verslavend en eet zo min mogelijk sultana's, ontbijtkoeken ed. Doe ipv ontbijtkoek een stukje fruit of iets van yoghurt tussendoor.
Ik kan mij niet voorstellen dat je koek en rommel oprecht lekkerder vindt dan een goed klaargemaakte maaltijd. Verslavender, dat wel.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 11:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mee eensMaar zoals Djenneke al zegt: het leven moet wel leuk blijven
Zolang je je maar bewust bent van dat je suiker naar binnen gooit
Eens met PF.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:18 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat je koek en rommel oprecht lekkerder vindt dan een goed klaargemaakte maaltijd. Verslavender, dat wel.
Ik heb ook liever dat je een paprika eet dan een sinaasappel.... En als je een ontbijtkoek ziet als koek wat het is, prima, van mij mag je, maar doe niet alsof het gezond is.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:17 schreef PdeHoog het volgende:
Allemachtig zeg....zijn jullie hier de anti-suiker-partij of zo? Als tussendoortje is er NIETS mis met ontbijtkoek! Als tussendoortje ga ik GEEN goed klaargemaakte maaltjd eten. Dat doe ik 's avonds wel. En daarnaast zit fruit ook bomvol suikers. Weliswaar geen geraffineerde suikers, maar wel suikers.
En alles doe je met mate uiteraard....
nee dit is constructiefquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:04 schreef FutureFairytale het volgende:
wat eten jullie allemaal weinig en saai hier
er is een discussie over wat en hoe te eten en jij valt binnen en roept alleen: wat eten jullie saai!quote:
Een waterijsje heeft echt zo gek veel koolhydraten niet hoor. Het is best een verantwoord toetje. De liga is een ander verhaal, en na dat de anderhalve pak die ik nu nog heb liggen zal ik die ook gaan vervangen. Ik geloof niet dat ik nog zo suikerverslaafd ben met mijn huidige eetpatroon... Ik hoef het niet van mezelf te overdrijven.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 12:47 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Eens met PF.
Het is ook gewenning dat je ijsjes en koekjes wil eten. Maar ondertussen blijf je wel suikerverslaafd. Als je wilt afvallen moet je je eetpatroon aanpassen. En dat aanpassen doe je iedere keer wat anders vervangen. Dus ik zou op het laatst toch dat ijsje en de koekjes eruit gooien. Vervang door een toetje van fruit, yoghurt oid.
Trouwens: niks mis met ontbijtkoek mét boter! En dan heb ik het over de boter. Boter is namelijk het beetje vet wat je nodig hebt. Niet te veel smeren uiteraard.
En waar staat dat ik dat heb gezegd?quote:Op woensdag 25 augustus 2010 13:57 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
En als je een ontbijtkoek ziet als koek wat het is, prima, van mij mag je, maar doe niet alsof het gezond is.
Jij niet alleen eigenlijkquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:08 schreef DarkElf het volgende:
[..]
er is een discussie over wat en hoe te eten en jij valt binnen en roept alleen: wat eten jullie saai!
vond ik vreemd
Festini peerquote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:17 schreef djenneke het volgende:
[..]
Een waterijsje heeft echt zo gek veel koolhydraten niet hoor. Het is best een verantwoord toetje. De liga is een ander verhaal, en na dat de anderhalve pak die ik nu nog heb liggen zal ik die ook gaan vervangen. Ik geloof niet dat ik nog zo suikerverslaafd ben met mijn huidige eetpatroon... Ik hoef het niet van mezelf te overdrijven.
idd..quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:20 schreef DarkElf het volgende:
tis echt een hele tijd een gewoon leuk topic geweest hoor Pandorah , zonder dit geneuzel
Trek het je niet aan, het is de suikerdip!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 14:18 schreef Pandorah het volgende:
Gut, wat een reactie zeg. Vandaar dat ik me niet meer thuis voel in deze topicreeks (en ik zit er al heel lang in maar nu had ik tussenpauze genomen!)
.
Lezen is ook een vak. Ik geef er ook tips bij wat je anders kan doen? En ik geef alleen aan wat mijn ervaringen zijn. Bij liga's en ontbijtkoeken blijf ik in een suikerrush en blijf ik snoepen. Daarom is het verstandiger om suikervolle op den duur af te bouwen. Bijvoorbeeld ipv fruit kan je ook een handje nootjes nemen. Ook heel gezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |