) ze past, die witte zijn ook leuk maar wel beetje ongelijk
 ) ze past, die witte zijn ook leuk maar wel beetje ongelijk  

Jullie tips voor acryl in die kleuren voor naald 4?
 Jullie tips voor acryl in die kleuren voor naald 4?

Die had Trui gevonden, ik heb m nog wel: klikquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:29 schreef TwistedDarling het volgende:
Wie had er toen een link naar een website met de gemiddelde afmetingen van babyvoetjes op verschillende 'leeftijden'? Ik wil ook wel leuke slofjes maken voor een vriendin en een nicht die allebei kleintjes hebben. Geen idee hoe ik in de buurt van de goede maat zou kunnen gokken.
Maar die jij hebt gemaakt zijn erg leuk LadyBlack.

OnLine Linie 50/Prima (acryl) is iets dunner maar ik meng het succesvol met wibra en zeeman. je moet dan niet te strak haken. 1 euro per 50 gram. ik koop het meestal via www.hobbygigant.nl. Er is erg veel keus aan kleuren.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:29 schreef Inu het volgende:
Die slofjes
Ik kreeg de vraag of ik zo'n kussen ook in oranje en appeltjesgroen kan maken, maar dit is met Wibra en Zeeman wol en dan wordt ie precies groot genoegJullie tips voor acryl in die kleuren voor naald 4?

Ah thnxquote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:34 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Die had Trui gevonden, ik heb m nog wel: klik

Ah, mooi! Dank je!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 12:35 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
OnLine Linie 50/Prima (acryl) is iets dunner maar ik meng het succesvol met wibra en zeeman. je moet dan niet te strak haken. 1 euro per 50 gram. ik koop het meestal via www.hobbygigant.nl. Er is erg veel keus aan kleuren.
http://www.hobbygigant.nl(...)ramien-breimode.html

omdat die site het aangeeft ahv het gewicht van het kindje.
 omdat die site het aangeeft ahv het gewicht van het kindje.

En ik kan meestal enkel op zondag, tenzij ik snel ander werk heb waarop ik op zaterdag kan..
 En ik kan meestal enkel op zondag, tenzij ik snel ander werk heb waarop ik op zaterdag kan..

ze zijn geweldig geworden!
 ze zijn geweldig geworden!  ik zou voor de grootste gaan, dan is er misschien nog kans dat het kindje ze past... de kleinste, kun je die niet aantrekken bij een babypop bijvoorbeeld? ze zijn echt superschattig!
 ik zou voor de grootste gaan, dan is er misschien nog kans dat het kindje ze past... de kleinste, kun je die niet aantrekken bij een babypop bijvoorbeeld? ze zijn echt superschattig! ook superleuk! (heb je katten toevallig?
 ook superleuk! (heb je katten toevallig?  )
 ) maar ik heb wel veel meer visjes nodig, dus of hij ook eerder af is...
 maar ik heb wel veel meer visjes nodig, dus of hij ook eerder af is...  ik heb er nu in ieder geval ongeveer 35 af (inclusief de 24 die al aan elkaar zitten...) ik had gisteren de deken in de breedte opgemeten, en dat werd ongeveer 2,40/2,45 m. dat was dus prima volgens plan
 ik heb er nu in ieder geval ongeveer 35 af (inclusief de 24 die al aan elkaar zitten...) ik had gisteren de deken in de breedte opgemeten, en dat werd ongeveer 2,40/2,45 m. dat was dus prima volgens plan  nu hopen dat ik in de lengte ook zo goed uitkom... (maar volgens mij heb ik van iedere kleur nog net 1 bol nodig, ik haal ipv 9 maar 8 vissen uit iedere bol. alleen groen is iets dunner, daar gaan er wel 9 van uit...)
 nu hopen dat ik in de lengte ook zo goed uitkom... (maar volgens mij heb ik van iedere kleur nog net 1 bol nodig, ik haal ipv 9 maar 8 vissen uit iedere bol. alleen groen is iets dunner, daar gaan er wel 9 van uit...)  met openbaar vervoer was het prima te doen
 met openbaar vervoer was het prima te doen  (alleen het laatste stukje moet ik dan even weer goed kijken, aangezien ik toen was opgehaald (Ynske) en gebracht (BE)...
 (alleen het laatste stukje moet ik dan even weer goed kijken, aangezien ik toen was opgehaald (Ynske) en gebracht (BE)...  )
 )

Ik heb weinig tijd om te haken maar ben wel door jullie aangestoken. Ik heb in mijn vakantie een muis gefabriceerd.
 Ik heb weinig tijd om te haken maar ben wel door jullie aangestoken. Ik heb in mijn vakantie een muis gefabriceerd. 

Ja, dat park is in Utrecht jaquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:16 schreef mijsje het volgende:
was in Utrecht ook niet dat park waar een OUDmeet vlak voor de vorige haakmeet was? waar ook een mogelijkheid meet naar binnen gaan was? ik weet niet meer hoe dat zat, Ynske, weet jij het nog? Of Trui, ik weet niet meer zeker of jij ook naar die meet was geweest...) maar weer bij Trui is ook prima hoor!met openbaar vervoer was het prima te doen
(alleen het laatste stukje moet ik dan even weer goed kijken, aangezien ik toen was opgehaald (Ynske) en gebracht (BE)...
)

ik heb ze mijn pop even aangedaan, en ze zijn bij haar al een beetje strak.... not gonna fit a real baby then
 ik heb ze mijn pop even aangedaan, en ze zijn bij haar al een beetje strak.... not gonna fit a real baby then 

Cute!!!!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:21 schreef TearsOfJoy het volgende:
*komt uit lurkmodus*
Die schoentjes slofjes!Ik heb weinig tijd om te haken maar ben wel door jullie aangestoken. Ik heb in mijn vakantie een muis gefabriceerd.
[ afbeelding ]
En ik ben nu bezig met een giraffe. Die morgen af moet zijn omdat het een cadeautje is

quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:21 schreef TearsOfJoy het volgende:
*komt uit lurkmodus*
Die schoentjes slofjes!Ik heb weinig tijd om te haken maar ben wel door jullie aangestoken. Ik heb in mijn vakantie een muis gefabriceerd.
[ afbeelding ]
En ik ben nu bezig met een giraffe. Die morgen af moet zijn omdat het een cadeautje is
 Die muis
 Die muis   

oohh wat een toffe muis!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:21 schreef TearsOfJoy het volgende:
*komt uit lurkmodus*
afbeelding ]
 Patroontje of uit je hoofd?
 Patroontje of uit je hoofd?

quote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:30 schreef LadyBlack het volgende:
Goed idee mijsje!!ik heb ze mijn pop even aangedaan, en ze zijn bij haar al een beetje strak.... not gonna fit a real baby then
 handige graadmeter he? jammer dat ze zo klein zijn in ieder geval...
 handige graadmeter he? jammer dat ze zo klein zijn in ieder geval... 

Ja, de hele stoel zit onder de harenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 13:16 schreef mijsje het volgende:
waar woon je dan Stefanie?
Ladyze zijn geweldig geworden!
ik zou voor de grootste gaan, dan is er misschien nog kans dat het kindje ze past... de kleinste, kun je die niet aantrekken bij een babypop bijvoorbeeld? ze zijn echt superschattig!
Inu, je kussentjeook superleuk! (heb je katten toevallig?
)
Ja, mijn dekentje gaat inderdaad sneller volgens mijmaar ik heb wel veel meer visjes nodig, dus of hij ook eerder af is...
ik heb er nu in ieder geval ongeveer 35 af (inclusief de 24 die al aan elkaar zitten...) ik had gisteren de deken in de breedte opgemeten, en dat werd ongeveer 2,40/2,45 m. dat was dus prima volgens plan
nu hopen dat ik in de lengte ook zo goed uitkom... (maar volgens mij heb ik van iedere kleur nog net 1 bol nodig, ik haal ipv 9 maar 8 vissen uit iedere bol. alleen groen is iets dunner, daar gaan er wel 9 van uit...)
was in Utrecht ook niet dat park waar een OUDmeet vlak voor de vorige haakmeet was? waar ook een mogelijkheid meet naar binnen gaan was? ik weet niet meer hoe dat zat, Ynske, weet jij het nog? Of Trui, ik weet niet meer zeker of jij ook naar die meet was geweest...) maar weer bij Trui is ook prima hoor!met openbaar vervoer was het prima te doen
(alleen het laatste stukje moet ik dan even weer goed kijken, aangezien ik toen was opgehaald (Ynske) en gebracht (BE)...
)

Bekend probleem. Toen ik bij m'n ouders was hebben we daar in de buurt een 'nieuwe' (tweedehands) stoel gehaald voor bij mij thuis, omdat m'n oude stoel kapot was. 1 minuut later:quote:

Ja, we hebben er twee en we hebben er maar kussens ingelegd waar ze op kan liggen, zodat die gewoon in de was kunnen...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:25 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Bekend probleem. Toen ik bij m'n ouders was hebben we daar in de buurt een 'nieuwe' (tweedehands) stoel gehaald voor bij mij thuis, omdat m'n oude stoel kapot was. 1 minuut later:
[ afbeelding ]
En ontopic, voor het kussentje in bovenstaande stoel ben ik in rood en roze (wat over is van het dekentje-project) een granny-hoes aan het maken.

Bij m'n ouders zijn er ook twee. Maar ze hebben weinig meubels waar het kattenhaar een probleem op is (leren banken enzo). Ik moest alleen wel even lachen dat Wobje (de fotogenieke kat hierbovenquote:Op vrijdag 30 juli 2010 14:41 schreef Inu het volgende:
[..]
Ja, we hebben er twee en we hebben er maar kussens ingelegd waar ze op kan liggen, zodat die gewoon in de was kunnen...
 ) mijn nieuwe stoel ook gelijk claimde.
) mijn nieuwe stoel ook gelijk claimde.   

En lief muisje!!
 En lief muisje!! 

Met lieve beesten erin! Ook het schaap van NijntjesUK!
 Met lieve beesten erin! Ook het schaap van NijntjesUK!  Dus ben helemaal blij
 Dus ben helemaal blij  morgen zoeken naar een wolwinkel, want Wibra en Zeeman hebben niet de goede kleuren voor een giraf, of een Mario
 morgen zoeken naar een wolwinkel, want Wibra en Zeeman hebben niet de goede kleuren voor een giraf, of een Mario 
 (heeeele lange wishlist). Maak je een hele hoes, of 1 kant die je vastmaakt op het kussen?
 (heeeele lange wishlist). Maak je een hele hoes, of 1 kant die je vastmaakt op het kussen?

wel een gepriegel lijkt me!
 wel een gepriegel lijkt me! 

De dame die de winkel runt heeft de komende weken vakantie, maar ik kan nu goed vooruit
 De dame die de winkel runt heeft de komende weken vakantie, maar ik kan nu goed vooruit   
   :
 : 

Vind het zelf erg leuk geworden. Nu nog hopen dat diegene waar het naartoe gaat daar ook zo over denkt.
 Vind het zelf erg leuk geworden. Nu nog hopen dat diegene waar het naartoe gaat daar ook zo over denkt.  

ik heb geen idee waar ik al die linkjes moet vinden?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 18:18 schreef trui het volgende:
leuk, ladyblack! oh en de slofjes!!! ze zijn super gelukt!
TearsOfJoy, wat een grappig muisje!wel een gepriegel lijkt me!
inu wat is dat kussen ook weer mooi!
kwakzor, volgens mij ben je een aantal linkjes vergeten te plaatsen naar vorige topics in je OP (24 t/m 32 om precies te zijn).
 ik heb gewoon de OP in de wiki gebruikt...
 ik heb gewoon de OP in de wiki gebruikt... 

En maar klein beetje wol gekocht
 En maar klein beetje wol gekocht 
 EsseEi = gek op dozen, maar kan nooit een doel vinden. Misschien deze wel voor naaispulletjes
 EsseEi = gek op dozen, maar kan nooit een doel vinden. Misschien deze wel voor naaispulletjes  (in plaats van mijn minstens 12 jaar oude naaidoosje van Forever Friends
 (in plaats van mijn minstens 12 jaar oude naaidoosje van Forever Friends  )
)

Heb dat patroontje tijdje terug ook gekocht, maar nog niet aan toe gekomen.
  Heb dat patroontje tijdje terug ook gekocht, maar nog niet aan toe gekomen.  Vind die alley cats en de fishbone ook zo cute (ook gekocht
 Vind die alley cats en de fishbone ook zo cute (ook gekocht  )
) 
  Mooie kleuren! En dan die grote voorraad
 Mooie kleuren! En dan die grote voorraad  

Heel veel garen had ik ook al. Garen rechts heb ik sowieso gekregen, dat lag ergens dood te gaan op iemands zolder. Daar praat ik het maar een beetje mee goed.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:16 schreef EsseEi het volgende:
Vrolijk kleedje Arual!En maar klein beetje wol gekocht
Leuke doosjes ook van de XenosEsseEi = gek op dozen, maar kan nooit een doel vinden. Misschien deze wel voor naaispulletjes
(in plaats van mijn minstens 12 jaar oude naaidoosje van Forever Friends
)

Nou, 'doe een bot'quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:00 schreef Lyssa het volgende:
http://link.marktplaats.nl/364429129
oohh, al die kleuroverloop wolik wil hebbuh!!

Ja, je schijnt dan pluimpjes/rafeltjes aan je tas te krijgen. Hoe buitenissiger hoe beter. Ik had het ook niet eerder gezien, maar er zijn wel meer fuzzy Zpagettisoorten.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:22 schreef StefanieV het volgende:
Ooooh Lyssa, ik wil oooooooook :-p (alleen mag ik eigenlijk niet meer hoor!)
Arual, ik vind het rare Zpagetti, hij "scheurt" zo precies of niet? Maar wel mooie kleurtjes hoor, ook die Zpagetti!!

)
 )

Het is bij mij om de hoek (ongeveer danquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:22 schreef StefanieV het volgende:
Ooooh Lyssa, ik wil oooooooook :-p (alleen mag ik eigenlijk niet meer hoor!)
Arual, ik vind het rare Zpagetti, hij "scheurt" zo precies of niet? Maar wel mooie kleurtjes hoor, ook die Zpagetti!!
 ) maar ik mag ook niet meer
) maar ik mag ook niet meer  

Hihi, ik heb al veel te veel, J ziet mij afkomen als k nog meer wol bestel, eerst maar even opgebruiken wat ik heb!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:43 schreef Lyssa het volgende:
[..]
Het is bij mij om de hoek (ongeveer dan) maar ik mag ook niet meer

Misschien kun je wat kopen als je naar Nederland komt voor de meet!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:39 schreef StefanieV het volgende:
Oooh het ziet er wel leuk uit hoor, denk dat het wel leuk moet zijn om zo'n tas te hebben :-) Alleen zijn er in BE nog niet veel winkels waar ik Zpagetti vind en via internet is nogal veel geld. (al komen er wel winkels bij)

Mijn pakje met veel garen van Wollyhood komt na het weekendquote:Op vrijdag 30 juli 2010 19:49 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Hihi, ik heb al veel te veel, J ziet mij afkomen als k nog meer wol bestel, eerst maar even opgebruiken wat ik heb!

Hmm, bedoel je trouwens dat je niet via internet wilt bestellen omdat de verzendkosten naar België veel hoger zijn? Want anders kan je het misschien ook via iemand (uit Nederland) die naar de meet komt bestellen, en dat die het dan voor je mee neemt naar de meet? Wil ik best doen hoor (als ik kan komen natuurlijk, maar daar ga ik van uit)!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 20:09 schreef StefanieV het volgende:
Natuurlijk, dat probeer ik altijd te doen! Alleen was het vorige keer al gesloten en de keer erna had k dan uiteindelijk geen zin :-p

Ik vind Zeeman toch fijnere wol dan Wibra, jullie ook?
 Ik vind Zeeman toch fijnere wol dan Wibra, jullie ook?

Ben de laatste weken druk bezig geweest met het kopen van een appartementje dat ik amper wat heb gehaakt...
 Ben de laatste weken druk bezig geweest met het kopen van een appartementje dat ik amper wat heb gehaakt...

)
 )

ik herkende het van onze stoelen hier zeg maar...quote:
 (die keurig gezogen worden als er wel gekozen wordt om de meet in het hoge noorden te doen...
 (die keurig gezogen worden als er wel gekozen wordt om de meet in het hoge noorden te doen...  )
 ) TD, dat gebeurt met mijn katten nou ook vaak
 TD, dat gebeurt met mijn katten nou ook vaak  en liefst ook nog net naast het kleedje dat je voor ze neerlegt...
 en liefst ook nog net naast het kleedje dat je voor ze neerlegt...   
  leuke doosjes Ladyblack!
 leuke doosjes Ladyblack! SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Arual,je dekentje en
je wolvoorraad!
wow! en Geffen? dat is vlak bij Den Bosch/Rosmalen... waar ging jij naar de middelbare school? In Rosmalen? of is Oss toch dichter bij?
Stefanie, België is wel heel leuk om eens naartoe te gaan... maar misschien inderdaad niet heel handig voor een meet... mijn hoge noorden is vaak hetzelfde probleem...
Inu, ik vind persoonlijk het acryl van de Wibra wat fijner haken... maar net wat je fijner vind denk ik...
Rimketje in een nieuw gekocht appartementjegefeliciteerd! Het haken komt wel weer... je hebt misschien nog gordijnen nodig, en nieuwe plaids voor op de bank en dan ook maar bijpassende kussenhoesjes...
B.ertha, ik ben heel benieuwd naar je dekentje! lekker is dat he? haken in de auto? dat doe ik ook vaak als manlief rijdt en we meer dan 10 minuten moeten rijden...

da's een boel werk!
 da's een boel werk! hopelijk is 't wat!
 hopelijk is 't wat! 

)
 )

Wat een scheetje trui!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:11 schreef trui het volgende:
gehaakte gordijnen, mijsje!da's een boel werk!
en inu, 5 euro per Kg!hopelijk is 't wat!
arual, lekkere voorraad heb je daar!
rimke, gefeliciteerd met je nieuwe appartement!
wij hebben vanmiddag een poesje uitgekozen, dat over een paar weekjes de onze wordt:
[ afbeelding ]

(sorry, offtopic, maar ik moest haar gewoon even laten zien.)

quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:11 schreef trui het volgende:
wij hebben vanmiddag een poesje uitgekozen, dat over een paar weekjes de onze wordt:
[ afbeelding ]

een best werk inderdaad, maar goed, je moet er iets voor over hebben, om je hobby in je woning te laten integreren...
 een best werk inderdaad, maar goed, je moet er iets voor over hebben, om je hobby in je woning te laten integreren...   
  )
 )

echt? hebben babykatjes blauwe oogjes? dus gauw teruggekeken naar mijn eerste foto van een van onze katjes...
 echt? hebben babykatjes blauwe oogjes? dus gauw teruggekeken naar mijn eerste foto van een van onze katjes... (ondertussen zijn ze helemaal groen
 (ondertussen zijn ze helemaal groen  ) (sorry voor de grootte, anders waren de oogjes niet goed te zien... ik zal nu weer helemaal ontopic blijven verder...
 ) (sorry voor de grootte, anders waren de oogjes niet goed te zien... ik zal nu weer helemaal ontopic blijven verder...  )
 ) ik doe het patroon in 20 minuutjes ondertussen...
 ik doe het patroon in 20 minuutjes ondertussen...  en steeds afwisselend, een bol groen, een bol licht blauw, een bol wit, een bol donkerblauw, dan wat visjes weer aan elkaar maken, dan weer een bol groen enz...
 en steeds afwisselend, een bol groen, een bol licht blauw, een bol wit, een bol donkerblauw, dan wat visjes weer aan elkaar maken, dan weer een bol groen enz...  zit er toch afwisseling in, en kan ik evengoed de groei van de deken makkelijk zien
 zit er toch afwisseling in, en kan ik evengoed de groei van de deken makkelijk zien 

quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:05 schreef YPPY het volgende:
De catania kleurtjes die ik (minimaal) nog zoek zijn:Deze heb ik. Wil je de complete bolletjes hebben? Want van sommige heb ik al wel een gedeelte gebruiktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. troel (de ~ (v.), ~en)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut

Ooohw!quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:11 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]

I'm in love.
 I'm in love.  Maar gefeliciteerd met de jouwe.
 Maar gefeliciteerd met de jouwe.  Ze ziet er mooi en lief uit.
 Ze ziet er mooi en lief uit.  

maar durf te wedden dat als ik klaar ben met mijn swapdingetje dat er dan wat kleurtjes aangevuld moeten worden
 maar durf te wedden dat als ik klaar ben met mijn swapdingetje dat er dan wat kleurtjes aangevuld moeten worden  

Wij hebben de onze gekregen toen ze al groot en dik was, dus geen kittenfoto's helaas...  maar ter compensatie toch even een Dikke-Dotspam
 Wij hebben de onze gekregen toen ze al groot en dik was, dus geen kittenfoto's helaas...  maar ter compensatie toch even een Dikke-Dotspam 

Zeeman en Wibra en dan naald 5 en redelijk los hakenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:06 schreef AnitraX het volgende:
Trui wat een moppie
Inu welke wol/acryl/katoen heb je voor je kussens gebruikt? Ze zijn echt heel mooi!
Arual je deken
Ik mag voorlopig geen wol kopenmaar durf te wedden dat als ik klaar ben met mijn swapdingetje dat er dan wat kleurtjes aangevuld moeten worden

Mijn voorraad is groot na de stylecraft en de rico creative. Moest wel wennen om met acryl te haken, had altijd glanzend katoen, maar het haakt wat soepeler.
 Dan wordt ie precies 40x40
 Dan wordt ie precies 40x40  

huh? ik heb er een maand of twee geleden nog besteldquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:16 schreef Inu het volgende:
Hmz, ik probeer net te bellen naar die wolhandel, maar het nummer bestaat niet meer en op Google Maps is er een prachtige lege plek te zien

Nee, die in Moerdijkquote:Op zaterdag 31 juli 2010 10:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
huh? ik heb er een maand of twee geleden nog besteld

Weet ik zeker dat ik niet voor niks ga vandaag
 Weet ik zeker dat ik niet voor niks ga vandaag  

Ik heb een vriendin die in Delft woont en op de Buitenwatersloot zit zelfs een wolgroothandelquote:Op zaterdag 31 juli 2010 11:26 schreef EsseEi het volgende:
Ooow wat een lieve Kitten!
Inu bedankt voor die site, want ik was er heilig van overtuigd dat er in Delft op de Brabantse Turfmarkt een wolwinkel zat maar kon niks terugvinden op internet, en hier staat 'ie op!Weet ik zeker dat ik niet voor niks ga vandaag
 Nog nooit binnengeweest alleen...
 Nog nooit binnengeweest alleen...
 http://www.knitting-crochet-yarn.com/
 http://www.knitting-crochet-yarn.com/ 

Komt naar je toequote:Op zaterdag 31 juli 2010 09:04 schreef YPPY het volgende:
Troel, ik wil maar een cm of 10 voor mijn overzicht. Als ik Dan weer iets koop, weet ik tenminste dat het de goede kleur is.
Wat een schatje trui!

ik dacht al dat het iets meer richting Oss ging dan Den Bosch...
 ik dacht al dat het iets meer richting Oss ging dan Den Bosch... 

heb mn plaatje alsnog even veranderd!
 heb mn plaatje alsnog even veranderd!  

ben in een beetje een zeikhaakbui geloof ik.,..
 ben in een beetje een zeikhaakbui geloof ik.,.. 

ik ben gewoon hyperkritisch vandaag. ik vind alles wat ik tegenkom er sullig uitzien...quote:Op zaterdag 31 juli 2010 16:26 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor amigurimi wil je maken dan? Ik heb hier een boekje, wil anders best wat voor je inscannen
 it's me, not the amihurumi...
 it's me, not the amihurumi... 

Ik ben blij dat ik met Minke nu een goed excuus heb om Disney XD te kijken
 Ik ben blij dat ik met Minke nu een goed excuus heb om Disney XD te kijken 
Ik wil ze uiteraard wel naar je opsturen. PM me even je adres, dan komen er wat klosjes jouw kant op!quote:Op donderdag 29 juli 2010 20:05 schreef YPPY het volgende:
Lijnloos, ik heb dus wel interesse in nr. 179 (zandbruin), 189 (warm oranje) 209 (roest oranje). Wil je die naar me opsturen?

Bianca van Wibra?? Die ken ik niet, ik ken alleen Saskia van de Wibra (lijkt wel of ik de medewerkers van de Wibra ken zo haha). Ik heb een simpele sjaal gemaakt van het Sasia-garen op haaknaald 4 en dan ook niet te straks haken, eerder los. Dat ging wel goed.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 18:18 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben al een hele tijd bezig met informatie over garen te zoeken.... heb hier vanalles liggen maar het is allemaal niet dik genoeg voor zo'n bolero denk ik. En het makkelijkst is natuurlijk een proeflapje haken maar daar heb ik geen zin in
Heb een bol Bianca van de Wibra liggen, heeft iemand van jullie daar al eens wat mee gemaakt?
 , ...oh well ...
 , ...oh well ...

En ik heb er kijk op.
 En ik heb er kijk op. 

Laat het maar weten als je nog 20 kleurtjes hebt.
 Laat het maar weten als je nog 20 kleurtjes hebt.  

Ik vind het geweldig! En dat ik goede smaak heb weet iedereenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 20:29 schreef YPPY het volgende:
Je hebt duidelijk talent TF!En ik heb er kijk op.
Ziehier bijvoorbeeld een haakwerkje dat ik in slechts twee uur tijd heb gefabriceerd voor iemand die wat heeft met groene bloemen
[ afbeelding ]
Jullie posten trouwens veel te veel!
Lijnloos, ik heb je een pm gestuurd.
Stefanie, er zit maar 1 kleurtje bij dat ik niet heb, dan worden de portokosten wel hoor voor dat frutstukje.Laat het maar weten als je nog 20 kleurtjes hebt.

Ik vond deze wel leuk, is ook erg makkelijk en gratis. Ik heb hem zelf ook gemaakt -klik-quote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:10 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er hier iemand een patroon voor een poes? Een beetje zoals de lavender bunny maar dan een poes natuurlijk ;-)
edit: op ravelry vind ik er wel, maar liefst een gratis patroon

Je kunt eigenlijk gewoon de lavender bunny haken, en dan even bij een ander patroon spieken hoe ze de oren doen! De oren, ogen en snorharen maken het daarna voornamelijk tot de katquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:10 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er hier iemand een patroon voor een poes? Een beetje zoals de lavender bunny maar dan een poes natuurlijk ;-)

en staartquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:33 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Je kunt eigenlijk gewoon de lavender bunny haken, en dan even bij een ander patroon spieken hoe ze de oren doen! De oren, ogen en snorharen maken het daarna voornamelijk tot de kat

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moest er even voor gaan zitten omdat er ook een aantal zonder labeltje warenLabels wel bewaard, dus via internet even het goede nummer erbij gezocht.
Ik heb de kleurtjes uit jouw lijstje, en de kleurtjes die de anderen naar je opsturen doorgestreept (maar toch even laten staan voor het geval ik een foutje heb gemaakt). Dus als het goed heb je al die andere kleurtjes nog nodig? Stuur me maar een PM met je adres dan stuur ik ze naar je op!
Edit: oh haha, ik reageerde voordat ik de andere posts had gelezenZie dat er nog 2 lijstjes bij komen. Heb het bijgewerkt!

ik heb deze gemaakt, vond m wel leuk gewordenquote:Op zaterdag 31 juli 2010 21:10 schreef StefanieV het volgende:

Zolang je ermee haakt, en niet breidtquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:30 schreef FF het volgende:
Ff brutale vraag. Valt Hoooked / Zpagetti hier ook onder

Als je door de oude topics gaat zul je hier en daar wat Zpagetti tegenkomen
 Als je door de oude topics gaat zul je hier en daar wat Zpagetti tegenkomen  

Het is ook coolquote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben begonnen met mn bolero, gaat nog wel ff duren denk ik, maar ik vind het zo cool om *zelf* iets te maken

om iets te maken en het is nog cooler om met een uitgestreken gezicht te zeggen dát je het zelf hebt gemaakt als iemand vraag waar je hem vandaan hebt (of is dat heel erg
  om iets te maken en het is nog cooler om met een uitgestreken gezicht te zeggen dát je het zelf hebt gemaakt als iemand vraag waar je hem vandaan hebt (of is dat heel erg   , nou ja ik vind het leuk
 , nou ja ik vind het leuk   )
 )

Oja Moosje is wel mooi! Staat die nergens online? (ik wil je niet tot last zijn voor het inscannen!)quote:Op zaterdag 31 juli 2010 22:38 schreef -Bubbles- het volgende:
Stefanie is Moosje misschien iets van amigurumis.nl?
[ afbeelding ]
Dat patroontje heb ik hier liggen dus kan ik voor je scannen!

die is toch van diegene die dat boekje gemaakt heeft christel krukkert ofzo? Daar staat het patroontje in en die kan ik morgen inscannen voor je, als je wilt. Weet even de naam van het beestje niet,maar boekje heet gehaakte beestenboel.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:53 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Oja Moosje is wel mooi! Staat die nergens online? (ik wil je niet tot last zijn voor het inscannen!)

die heb ik hier ook nog liggen, dus als het mis gaat bij mijn twee voorgangsters...
 die heb ik hier ook nog liggen, dus als het mis gaat bij mijn twee voorgangsters... 
 nu weer voorlopig geen feestjes meer bij ons thuis... rust...
 nu weer voorlopig geen feestjes meer bij ons thuis... rust... 

:D
:D kan nu dus lekker aan de slag!
 kan nu dus lekker aan de slag!  

Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo
   Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo  niet echt prettig
 niet echt prettig 

Ik wou dat ik geen kattenallergie had, lijkt me zo gezellig zo'n beestje...
 Ik wou dat ik geen kattenallergie had, lijkt me zo gezellig zo'n beestje... . En ik wil ook nog een bolero maken, en een mooie sjaal, en de konijnensloffen uit het happy hooker boek... en.... Naja ik kom tijd te kort...
 . En ik wil ook nog een bolero maken, en een mooie sjaal, en de konijnensloffen uit het happy hooker boek... en.... Naja ik kom tijd te kort... Dus het is niet op tijd gelukt
 Dus het is niet op tijd gelukt  Maar ik maak hem gauw af en dan krijgt kindje hem alsnog. Zal zo even een foto maken van de vorderingen, want hij wordt wel vreselijk leuk!
 Maar ik maak hem gauw af en dan krijgt kindje hem alsnog. Zal zo even een foto maken van de vorderingen, want hij wordt wel vreselijk leuk! 

Hmm, herkenbaar.quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:08 schreef EsseEi het volgende:
Ow, en Mijsje: kan je slapen nadat je gehaakt hebt??Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo
niet echt prettig

quote:Op zondag 1 augustus 2010 11:08 schreef EsseEi het volgende:
Ow, en Mijsje: kan je slapen nadat je gehaakt hebt??Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo
niet echt prettig
 ja hoor, geen probleem!
 ja hoor, geen probleem! 

maar met die veiligheidsoogjes kan dat niet... (ik vind het ook zo zielig en sneu om het popje dan zo zeer te doen met de naald...
 maar met die veiligheidsoogjes kan dat niet... (ik vind het ook zo zielig en sneu om het popje dan zo zeer te doen met de naald...   )
 ) en lekker groot inderdaad, dat wordt echt armpjes om de nek slaan om te knuffelen...
 en lekker groot inderdaad, dat wordt echt armpjes om de nek slaan om te knuffelen...  

ddaantje heeft al een poef- en een kussenomtrek gehaakt met hoooked.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 23:32 schreef Troel het volgende:
FF, haak jij met Hoooked, of doet je wederhelft dat
En hoe is het met jullie? Lang niet gesproken eigenlijk

) echt leuk.
) echt leuk.  

Mn zus wil er graag nog een en mn schoonzusje wil er ook twee
 Mn zus wil er graag nog een en mn schoonzusje wil er ook twee  En dan nog een bestelling voor alleen de voorkant, dus ik heb nog wel even genoeg te doen
 En dan nog een bestelling voor alleen de voorkant, dus ik heb nog wel even genoeg te doen  

nu voor 5 euro bij bol) gekocht en een haaknaald. Volgens de dame in de fourniturenzaak komt een haaknaald altijd van pas, dus als ik haken spontaan niet meer leuk vind, kan ik hem altijd gebruiken om te checken of de cake gaar is...
 nu voor 5 euro bij bol) gekocht en een haaknaald. Volgens de dame in de fourniturenzaak komt een haaknaald altijd van pas, dus als ik haken spontaan niet meer leuk vind, kan ik hem altijd gebruiken om te checken of de cake gaar is... 

dat klopt, dit is een patroon uit een boekje. je kunt op ravelry ook zoeken op gratis patronen, dan krijg je alleen dingen die je kunt downloaden.quote:Op maandag 2 augustus 2010 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh dat koppie van die beer!!!!

Hoe doe je dat? Dat het zo indeukt bij de oogjes? Dat is net zoals bij die antroposofische poppen

dat stond in t patroon maar zo te zien doet niet iedereen die m maakt dat. eigenlijk moesten de oogjes knopen zijn, dan is t makkelijker. ik heb een klein kartonnetje genomen. draad door t kartonnetje, dan door de vulling, dan t oog borduren, door de vulling terug naar kartonnetje - draad aatrekken en vastzetten zodat er een deuk bij t oog komt (t kartonnetje achter de vulling houdt de vorm erin. draad nog een keer door kartonnetje, door vulling, tweede oog borduren, en uieindelijk weer afhechten aan kartonnetje en deuk trekken voor tweede oog.quote:Op maandag 2 augustus 2010 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh dat koppie van die beer!!!!

Hoe doe je dat? Dat het zo indeukt bij de oogjes? Dat is net zoals bij die antroposofische poppen

ik vind je beertje nu al superleuk!
 ik vind je beertje nu al superleuk! 
 ik dacht al, ik kan guusje wel maken voor die site, maar bedacht toen weer, volgens mij ging jij dat al doen
 ik dacht al, ik kan guusje wel maken voor die site, maar bedacht toen weer, volgens mij ging jij dat al doen   
   ook eens even denken over een giraffe...

Inu, dat doe je goed!
 Inu, dat doe je goed!  
  Ben je op ravelry ook Whiskers?
 Ben je op ravelry ook Whiskers? ) het is deze:
 ) het is deze: 

Maar wat?!
 Maar wat?!

haha je mag Guusje ook maken hoorquote:Op maandag 2 augustus 2010 10:22 schreef mijsje het volgende:
EsseEi, wat een leuk idee, van die miljoen giraffes...ik dacht al, ik kan guusje wel maken voor die site, maar bedacht toen weer, volgens mij ging jij dat al doen

maakt voor de site niks uit of hij 1000 dezelfde giraffen krijgt
 maakt voor de site niks uit of hij 1000 dezelfde giraffen krijgt  als het er maar een miljoen zijn
 als het er maar een miljoen zijn  

TD wat leuk zo in die stoel!
 TD wat leuk zo in die stoel!  ziet er vrolijk uit!
 ziet er vrolijk uit! 
 ik zal eens kijken voor de goeie kleuren, en dan staat Guusje ook hoog op m'n maaklijst...
 ik zal eens kijken voor de goeie kleuren, en dan staat Guusje ook hoog op m'n maaklijst...  

Het viel nogal tegen, na 30 minuten was ik klaarquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef mijsje het volgende:
B.ertha, ik ben heel benieuwd naar je dekentje! lekker is dat he? haken in de auto? dat doe ik ook vaak als manlief rijdt en we meer dan 10 minuten moeten rijden...
 Kon ik naar buiten gaan staren, ik dacht dat die edging nog veel langer zou duren. Maar goed, blij dat ik klaar ben!
 Kon ik naar buiten gaan staren, ik dacht dat die edging nog veel langer zou duren. Maar goed, blij dat ik klaar ben! ). Ik heb wel gedurende het wasprogramma zitten zenuwen, toch een beetje bang dat het zou gaan vilten of misvormen. Maar niks aan de hand!
 ). Ik heb wel gedurende het wasprogramma zitten zenuwen, toch een beetje bang dat het zou gaan vilten of misvormen. Maar niks aan de hand! 

zo zie je maar weer dat naalden altijd anders zijn, ook al zijn ze hetzelfde formaat... een vriendin van me ben ik aan het leren haken, en ze begon met een 5mm naald van mij, en ging daarna verder met haar eigen 5mm naald, het zag er inderdaad toch anders uit... niet veel hoor, maar net een beetje...
 zo zie je maar weer dat naalden altijd anders zijn, ook al zijn ze hetzelfde formaat... een vriendin van me ben ik aan het leren haken, en ze begon met een 5mm naald van mij, en ging daarna verder met haar eigen 5mm naald, het zag er inderdaad toch anders uit... niet veel hoor, maar net een beetje...  

quote:Op maandag 2 augustus 2010 12:24 schreef mijsje het volgende:
maar ehm, lik jij aan je draad bij het haken?

ik dacht al, waarom moet je nou likken
 ik dacht al, waarom moet je nou likken  
  bij borduren en naaien gebruik ik dat trucje ook
 bij borduren en naaien gebruik ik dat trucje ook  

ik doe het ook alleen als ik met een dunne naald een zoompje moet aannaaien ofzo. De stopnaald is zo dik dat het moeiteloos gaat
  ik doe het ook alleen als ik met een dunne naald een zoompje moet aannaaien ofzo. De stopnaald is zo dik dat het moeiteloos gaat 

Het is echt een dotje, mede door zijn eenvoud denk ik. Al vind ik Guusje ook heel schattig! Patroon is een kooppatroon en staat hier:quote:Op zondag 1 augustus 2010 19:42 schreef EsseEi het volgende:
Volgens mij wordt het een hele schattige Giraffe TOJ
Vroeg me af, waar heb je het patroon vandaan?:@ Wil voor www.onemilliongiraffes.com ook een giraffe maken. Denk dat ik Guusje Griraf (uit gehaakte beestenboel) ga maken, maar wil de leukste natuurlijk

Hij is echt schattig!
 Hij is echt schattig! 

Hij is wel lief! Grappige bruine wol!
 Hij is wel lief! Grappige bruine wol! 

)
 )  laat staan met Japanse.
 laat staan met Japanse.  

Zie nergens een knopje 'toevoegen' ofzo..
 Zie nergens een knopje 'toevoegen' ofzo..  

Nu opnieuw bezig maar mijn handen doen pijn (en armen)
  Nu opnieuw bezig maar mijn handen doen pijn (en armen)   

Zit je ook op ravelry? Misschien kan het anders via daar? (geen idee of je daar wel bijlages kunt maken bij de pm's, hier kan dat volgens mij idd niet)quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:44 schreef Yachiru het volgende:
Zoiets staat er volgens mij ook in ja
Ik zal eens even kijken of ik ze kan PMen
Edit: oww.. kan dat niet?Zie nergens een knopje 'toevoegen' ofzo..

ik zag op een site nog meer van dat soort poppen, eentje met een tuinpakje volgens mij... erg leuk en lief om te zien
 ik zag op een site nog meer van dat soort poppen, eentje met een tuinpakje volgens mij... erg leuk en lief om te zien 

hotmail... stom is dat ja... en als je het doet via tinypic.com? dat verkleint ook en dat kun je ook versturen via mail...
 hotmail... stom is dat ja... en als je het doet via tinypic.com? dat verkleint ook en dat kun je ook versturen via mail...  en anders is mijn trucendoos ook aardig leeg...
 en anders is mijn trucendoos ook aardig leeg... 

Yachiru
  Yachiru   

:D:D
:D:D

Jah, voordat het hoofd dicht gaat maak er een mondje op, veiligheidsoogjes en dan kijk ik of ik nog wimpers kan borduren!quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:59 schreef mijsje het volgende:
om iets door te sturen vraag ik meestal via pm het gewone mailadres van iemand, en dan stuur ik de bestanden via de mail... misschien kan het makkelijker of anders, maar zo doe ik het altijd...
Arual, wat een lief beertje
Lyssa, mooi begin van je verpleegstertjeik zag op een site nog meer van dat soort poppen, eentje met een tuinpakje volgens mij... erg leuk en lief om te zien
doe je er ook nu al veiligheidsoogjes in? voor het dichtmaken van het hoofdje?
en hier? gewoon, vis, vis, vis...

Had ik inderdaad ook al gezien.. .lijkt me wel lachen om naar toe te gaan. Zit hier met mijn werk ongeveer naast de jaarbeurs, dus parkeren is ook geen probleemquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 09:25 schreef Inu het volgende:
Oh, er is in november KreaDoe in Utrecht, een zelfmaakbeurs

Schoonmoeder? Die wil denk ik wel mee met mijquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:12 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Had ik inderdaad ook al gezien.. .lijkt me wel lachen om naar toe te gaan. Zit hier met mijn werk ongeveer naast de jaarbeurs, dus parkeren is ook geen probleem
Ben benieuwd wat er allemaal te zien is... nou nog iemand verzinnen om mee te nemen (manlief krijg ik daar met geen stok naartoe denk ik).

het is allemaal in de rugzak blijven liggen op de één of andere manier... overdag te warm (>30 graden) en 's avonds na het eten te donker op de camping. Twee citronella kaarsjes geven toch niet zo heel veel licht
 het is allemaal in de rugzak blijven liggen op de één of andere manier... overdag te warm (>30 graden) en 's avonds na het eten te donker op de camping. Twee citronella kaarsjes geven toch niet zo heel veel licht  

heel zielig, verder wel al helemaal in elkaar gezet. kijken of ik me er vanavodn toe kan zetten hem af te maken.
 heel zielig, verder wel al helemaal in elkaar gezet. kijken of ik me er vanavodn toe kan zetten hem af te maken. 

)
) 

weer terug!
 weer terug!  ja, op de camping is dat inderdaad erg lastig om 's avonds lekker te kunnen doen... misschien volgende keer een gaslampje mee? die geven een partij licht... (als je goed met de kousjes om kunt gaan...)
 ja, op de camping is dat inderdaad erg lastig om 's avonds lekker te kunnen doen... misschien volgende keer een gaslampje mee? die geven een partij licht... (als je goed met de kousjes om kunt gaan...) 

Leuk zeg, een meid erbij in de familie!
 Leuk zeg, een meid erbij in de familie!  

Maar ik moet er aan door werken zodat ik hem voor eind augustus kan opsturen omdat hij mss wat langer onderweg zal zijn vanuit BE
  Maar ik moet er aan door werken zodat ik hem voor eind augustus kan opsturen omdat hij mss wat langer onderweg zal zijn vanuit BE  

die is leuk!!! Meteen maar even opgeslagen op de pc!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 19:39 schreef mmascha het volgende:
Ik heb mijn Crochet Today vandaag ontvangen!
Geniet even mee: coatsandclark.com
Daar staat dan weer geen patroon van in het boekje maar wel op die website!
Tante EsseEi gefeliciteerd!

TD wat schattig! en snel klaar ook wel!

)
 )

)
 )

Gisteren de slofjes zelf, vandaag de Hello Kitty's, prima te doen.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:06 schreef mijsje het volgende:
Stefanie, iets waarbij ik je kan helpen?
anders ga je ook iets van visjes haken, dat is lekker dom voor de tv zitten haken... ("ow, nou heb ik alweer een visje af...")

Ik kan ook even niets voor je bedenken om te haken. Hier ook even een haak black-out na de slofjes.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:08 schreef StefanieV het volgende:
Haha mijsje, ik heb al vanalles zitten denken om te gaan haken. Een granny stripe is ook dom dom haken, alleen moet ik even zien hoe het werkt en daar heb k geen zin in momenteel. Dus nee hoor, je hoeft niet te helpen, ik ga gewoon even stoppen met haken tot morgen, en dan morgen verder doen met de swap (had hier bijna verklapt wat het was)

Hihi dan ben ik niet alleenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:10 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Ik kan ook even niets voor je bedenken om te haken. Hier ook even een haak black-out na de slofjes.

Die gaat ook tof worden (en de grootte van het hoofd valt heul erg meequote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:27 schreef Lyssa het volgende:
OMG! Keitoffe slofjes! Die ga ik ook maken als mijn collega een meisje krijgt
Hier m'n nurse weer wat verder gemaakt.
[ afbeelding ]
Nu verder met de armen, hoedje, tas en dan als laatste het haar!
Maar ik kan me niet goed concentreren, ben zenuwachtig omdat ik naar de kaakchirurg moet morgen om mn verstandskiezen eruit moet laten snijden/trekken
 ).
 ). Kaakchirurg bezoek kan vervelend zijn. Lang leve verdovingen enzo.
 Kaakchirurg bezoek kan vervelend zijn. Lang leve verdovingen enzo.

) dat ze eruit moesten maar nu heeft ze er niets meer over gezegd. Sterkte morgen Lyssa!!
 ) dat ze eruit moesten maar nu heeft ze er niets meer over gezegd. Sterkte morgen Lyssa!!

ik vond het erg meevallen bij de kaakchirurg (ze moesten bij mij ook uitgesneden worden). de napijn was 1 dag vervelend en daarna al heel snel minder. laat je maar lekker verwennen, en neem vooral zodra je gaasje van de wond af mag (vaak na een half uur ofzo) en je kan drinken metéén je pijnstillers in, dan slaat de pijn veel minder hard in!
 ik vond het erg meevallen bij de kaakchirurg (ze moesten bij mij ook uitgesneden worden). de napijn was 1 dag vervelend en daarna al heel snel minder. laat je maar lekker verwennen, en neem vooral zodra je gaasje van de wond af mag (vaak na een half uur ofzo) en je kan drinken metéén je pijnstillers in, dan slaat de pijn veel minder hard in! 

oah!quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 21:47 schreef kwakz0r het volgende:
sterkte Lyssaik vond het erg meevallen bij de kaakchirurg (ze moesten bij mij ook uitgesneden worden). de napijn was 1 dag vervelend en daarna al heel snel minder. laat je maar lekker verwennen, en neem vooral zodra je gaasje van de wond af mag (vaak na een half uur ofzo) en je kan drinken metéén je pijnstillers in, dan slaat de pijn veel minder hard in!
Mijn beer is af!!
ik ben medium tevreden...
[ afbeelding ]
 hij is een stuk groter dan ik had verwacht! Ik vind hem mooi
 hij is een stuk groter dan ik had verwacht! Ik vind hem mooi  omdat hij juist geen standaard amigurumi is!
 omdat hij juist geen standaard amigurumi is! 

)
 )

in een half jaar.. ziekelijk, maar goed, ze zal er wel goed geld mee gaan verdienen! Ze heeft ook keileuke patroontjes, mijn eerste amigurumi was die eggy van haar
 in een half jaar.. ziekelijk, maar goed, ze zal er wel goed geld mee gaan verdienen! Ze heeft ook keileuke patroontjes, mijn eerste amigurumi was die eggy van haar  

hey, zij is van die spookjes die glow in the dark-draad hebben...quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 22:11 schreef _Arual_ het volgende:
Deze link moet ik even met jullie delen. Ik dacht dat 40 van die mormels al heel wat was:
http://www.craftster.org/forum/index.php?topic=355651.msg4161758;topicseen#msg4161758
 ik herken de popjes van de foto...
 ik herken de popjes van de foto...

)
) Maar leuk is anders kan ik me voorstellen.
 Maar leuk is anders kan ik me voorstellen. 

)
 )

175 ami's, pfoeh.... Die octootjes zijn wel heel schattig
 175 ami's, pfoeh.... Die octootjes zijn wel heel schattig  

Daarna beetje duwen en ze waren eruit
 Daarna beetje duwen en ze waren eruit  (Eentje moest wel gesneden worden). Nu maar mn smerige goedje brofen opdrinken
 (Eentje moest wel gesneden worden). Nu maar mn smerige goedje brofen opdrinken  

Heb zelfs nog 3 melkkiezen!
 Heb zelfs nog 3 melkkiezen! Moet nog tot 5 uur..
 Moet nog tot 5 uur.. 

En beer is ook lief!!!
 En beer is ook lief!!! vind het wel heeeel erg veel, maar ook veel dezelfde dingen. Wel vet haha
 vind het wel heeeel erg veel, maar ook veel dezelfde dingen. Wel vet haha 
 Maar zal Floortje voor d'r maken
 Maar zal Floortje voor d'r maken  Heb wel dat kleine olifantje voor d'r grote zus, zodat ze ook nog een kado'tje krijgt
 Heb wel dat kleine olifantje voor d'r grote zus, zodat ze ook nog een kado'tje krijgt  Maar had ik niet bij me toen ik op kraamvisite ging gister, dus komt nog een andere keer
 Maar had ik niet bij me toen ik op kraamvisite ging gister, dus komt nog een andere keer  

Ik heb wel lekkere volle kwark en ben aan mn verpleegstertje aan het werken!
 Ik heb wel lekkere volle kwark en ben aan mn verpleegstertje aan het werken!

Ja lekker vloeibaar etenquote:Op woensdag 4 augustus 2010 11:55 schreef Lyssa het volgende:
Langzaamaan begint de verdoving uit te werken en komt er wat pijn op zettenIk heb wel lekkere volle kwark en ben aan mn verpleegstertje aan het werken!
 Mijn moeder maakte altijd Flensjes als onze verstandskiezen waren getrokken, kan je makkelijk naar binnen proppen
 Mijn moeder maakte altijd Flensjes als onze verstandskiezen waren getrokken, kan je makkelijk naar binnen proppen  En je verpleegstertje is een leuke afleiding!
 En je verpleegstertje is een leuke afleiding!

dat ging netaan naar binnen
 dat ging netaan naar binnen 
 )
 )

jullie snappen waarom ik blij was met m'n narcose?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 12:19 schreef kwakz0r het volgende:
ik had heel stom geen eten in huis voor na t trekken van mn kiezen... ik moest om half vier, en om een uur of zeven had ik dus én heel vele pijn én vreselijke honger... toen heb ik op de hoek een frikandel gehaald en in hele kleine stukjes gesnedendat ging netaan naar binnen
(bij mij moesten de onderste kiezen allebei (elk in 1 sessie) in heel veel kleine stukjes eruit, dus ik had gewoon ook nogal botpijn van t raggen in mn kaak...)

Ik kom er niet zo goed uit. Je moet je naald uit de lus halen, dan iets doen en weer de haak door de lus. Kan jij je een beeld vormen van wat de bedoeling is?
 Ik kom er niet zo goed uit. Je moet je naald uit de lus halen, dan iets doen en weer de haak door de lus. Kan jij je een beeld vormen van wat de bedoeling is?

Oeh goeie tip die ga ik onthouden, idd voor de kleuren die de Zeeman of Wibra niet heeft. Heb je dat garen online gekocht?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 09:03 schreef Inu het volgende:
Ik heb gisteren voor het eerst gehaakt met Planet van Katia en dat is echt heel fijn! 3 euro voor 100 gram, acryl en past goed bij Zeeman en Wibra wol. Ik koop alleen wat kleuren die Zeeman en Wibra niet heeft, dus heb nu oranje, donkerbruin, heldergroen en geel gekocht

Ze is leuk geworden joh! Kan het haar niet op een of andere manier een beetje vast worden gezet zodat het beter in model blijft?quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:16 schreef Lyssa het volgende:
Mijn Nurse is klaar. Maar dat haar is echt verschrikkelijk, het zit nu even mooi, maar beetje beweging en het zit niet meer, ik wou ook niet eindeloos wol gebruiken want dat vond ik een beetje zondeIk kwam er ook totaal niet uit, heb maar wat zitten kloten
[ afbeelding ]

Die is fantastisch!!!quote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:16 schreef Lyssa het volgende:
Mijn Nurse is klaar. Maar dat haar is echt verschrikkelijk, het zit nu even mooi, maar beetje beweging en het zit niet meer, ik wou ook niet eindeloos wol gebruiken want dat vond ik een beetje zondeIk kwam er ook totaal niet uit, heb maar wat zitten kloten
[ afbeelding ]

quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:01 schreef mmascha het volgende:
Fijn dat het meegevallen is Lyssa! Ik hoop dat je nu niet zoveel pijn hebt.
Mijsje, dat patroon van gister, heb je dat al bekeken?Ik kom er niet zo goed uit. Je moet je naald uit de lus halen, dan iets doen en weer de haak door de lus. Kan jij je een beeld vormen van wat de bedoeling is?
 ik zat al te kijken (is die bloementhrow he?) maar waar in het patroon loop je vast dan? welk kopje? en dan welke regel? ik ga hem in ieder geval proberen, maar ik kan het vrijdag pas vertellen hoe het me wel/niet is gelukt... ik ga in ieder geval m'n best voor je doen
 ik zat al te kijken (is die bloementhrow he?) maar waar in het patroon loop je vast dan? welk kopje? en dan welke regel? ik ga hem in ieder geval proberen, maar ik kan het vrijdag pas vertellen hoe het me wel/niet is gelukt... ik ga in ieder geval m'n best voor je doen 
 het is augustus, bijna swap-stuur-tijd....
 het is augustus, bijna swap-stuur-tijd.... 
 wat is ze leuk!!! misschien een randje van haar langs de hele haargrenslijn en dan net wat LadyBlack zegt, een knotje? of misschien toch gewoon wat meer wol voor haar om het toch wat voller te doen worden? (niet op iedere lijn, maar iedere tweede ofzo? dan wordt het ook wel flink voller, toch?)
 wat is ze leuk!!! misschien een randje van haar langs de hele haargrenslijn en dan net wat LadyBlack zegt, een knotje? of misschien toch gewoon wat meer wol voor haar om het toch wat voller te doen worden? (niet op iedere lijn, maar iedere tweede ofzo? dan wordt het ook wel flink voller, toch?)

Je moet daar iets doen van 4 losse, dan 3 dubbele stokjes, uit de lus, onder de bovenste 4e losse door en het lusje weer oppakken. Het is me gelukt. Dat is cluster 1. Cluster 2 heeft dan natuurlijk geen 4 losse terwijl ik dat wel uit de tekst opmaak. Daar raakte ik door in de war.
 Je moet daar iets doen van 4 losse, dan 3 dubbele stokjes, uit de lus, onder de bovenste 4e losse door en het lusje weer oppakken. Het is me gelukt. Dat is cluster 1. Cluster 2 heeft dan natuurlijk geen 4 losse terwijl ik dat wel uit de tekst opmaak. Daar raakte ik door in de war. 

Ik ben al een half uur aan het frutten om 6 vasten in één lusje te maken... Met naald 3. Dat is toch geen doen?
 Ik ben al een half uur aan het frutten om 6 vasten in één lusje te maken... Met naald 3. Dat is toch geen doen?

Zou je dan bij cluster 2 niet gewoon 4 dubbele stokjes moeten maken en dan je naald in de bovenkant van je 1e dubbele stokje moeten steken en dan je lus weer oppakken?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef mmascha het volgende:
Ik liep al vast bij round 2Je moet daar iets doen van 4 losse, dan 3 dubbele stokjes, uit de lus, onder de bovenste 4e losse door en het lusje weer oppakken. Het is me gelukt. Dat is cluster 1. Cluster 2 heeft dan natuurlijk geen 4 losse terwijl ik dat wel uit de tekst opmaak. Daar raakte ik door in de war.
Is de magic (adjustable) ring geen optie?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 08:44 schreef Hoothoot het volgende:

de eerste 4 chains telt als een dubbel stokje, dus bij de volgende clusters moet je t eerste van 4 dubbele stokjes gebruiken idd. is een popcorn stitch toch?quote:Op donderdag 5 augustus 2010 07:27 schreef mmascha het volgende:
Ik liep al vast bij round 2Je moet daar iets doen van 4 losse, dan 3 dubbele stokjes, uit de lus, onder de bovenste 4e losse door en het lusje weer oppakken. Het is me gelukt. Dat is cluster 1. Cluster 2 heeft dan natuurlijk geen 4 losse terwijl ik dat wel uit de tekst opmaak. Daar raakte ik door in de war.
Ik heb de eerste square af. Ze maken gebruik van de Attic24-join-methode volgens mij. Dat kan ik! Of ze moeten het weer lastiger uitleggen dan het is.
Ik ga nog eens bekijken of een cluster maken op een andere manier er mooier uitziet.

Ik heb er maar een ring van 3 lossen van gemaakt. Dat gaat al wat beter.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:09 schreef wyccie het volgende:
Is de magic (adjustable) ring geen optie?

Nee, bij de Brei Caravan in Dordrecht, maar hier hebben ze het ook: http://www.wolmarkt.nl/catalog/index.php?cPath=32_576_795quote:Op woensdag 4 augustus 2010 20:48 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Oeh goeie tip die ga ik onthouden, idd voor de kleuren die de Zeeman of Wibra niet heeft. Heb je dat garen online gekocht?

Gewoon Wibra spul pakken en naald 5quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:23 schreef Hoothoot het volgende:
[..]
Ik heb er maar een ring van 3 lossen van gemaakt. Dat gaat al wat beter.
Dacht ik ook eens aan m'n eerste amigu-dinges te beginnen...
Dit is niet goed voor mijn ochtendhumeurniveau
 Worden ze ook wat groter
 Worden ze ook wat groter 
 Een van de patronen begint dat je 10 keer de wol om je pink moet slaan
 Een van de patronen begint dat je 10 keer de wol om je pink moet slaan   

Weet niet of je dat al gedaan had, maar je kan het haar achterin ook als een staartje vastbinden? (Lage staart) Dan wappert het niet en zie je dus geen gaten. Maar misschien heb je dat al gedaan
 Weet niet of je dat al gedaan had, maar je kan het haar achterin ook als een staartje vastbinden? (Lage staart) Dan wappert het niet en zie je dus geen gaten. Maar misschien heb je dat al gedaan 
 vlechten en staartjes maken enzo
 vlechten en staartjes maken enzo  )
)

quote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:41 schreef SP22 het volgende:
Lyssa je verpleegster is cool! En ik vind het wel meevallen met dat haar hoor!
Ik heb het even gehad met de GS!
Ik ben aan een amigurumi begonnen. Nou ja.. Het is Yoshi van Super Mario! (te vinden op ravelry)
[ afbeelding ]
Ik heb zn schild al af en ben nu met zn buikje bezig! Ik haak tegenwoordig in de bus naar mn werk.
 Yoshi
 Yoshi  

Hij is geweldig!!!!
 Hij is geweldig!!!! 

quote:Op donderdag 5 augustus 2010 09:09 schreef wyccie het volgende:
[..]
Zou je dan bij cluster 2 niet gewoon 4 dubbele stokjes moeten maken en dan je naald in de bovenkant van je 1e dubbele stokje moeten steken en dan je lus weer oppakken?
Of zouden ze bij cluster 2 bedoelen dat je weer de 4 lossen van de 1e cluster moet gebruiken?
Heb je er een plaatje of foto bij waarop je kan zien hoe ze dit bedoelen?
 Dat dus!
 Dat dus!  Er saat in de tekst(geen plaatje helaas)dat je het op de 4e losse moet doen. Maar ik denk dat het daarna op het 1e dubbele stokje van elke cluster moet. Zo worden het ook echt bloemblaadjes. Dank voor het meedenken! Jij ook Kwakz!
 Er saat in de tekst(geen plaatje helaas)dat je het op de 4e losse moet doen. Maar ik denk dat het daarna op het 1e dubbele stokje van elke cluster moet. Zo worden het ook echt bloemblaadjes. Dank voor het meedenken! Jij ook Kwakz! 

quote:Op donderdag 5 augustus 2010 14:49 schreef Lijnloos het volgende:
Woot... ik heb de finale gehaald met mijn upje... nu nog 10 dagen in spanning en dan weten we of ik in de top 3 ben geeindigd
http://www.happyseamstres(...)-finalists-announced

er zijn al drie projecten van mij (de beer, de boho bag en de old vienna granny pillow) met hun fotootje gefeatured op de ravelry pagina van het originele patroon
 er zijn al drie projecten van mij (de beer, de boho bag en de old vienna granny pillow) met hun fotootje gefeatured op de ravelry pagina van het originele patroon  als ik dat aan random mensen vertel snappen ze niet dat ik trots ben, maar jullie wel denk ik
 als ik dat aan random mensen vertel snappen ze niet dat ik trots ben, maar jullie wel denk ik  

quote:Op donderdag 5 augustus 2010 19:26 schreef Lyssa het volgende:
Ja! Gefeliciteerd, dat is wel gaaf inderdaad!Maar je deken

is ook al 84x gefavorite

nu welquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:20 schreef StefanieV het volgende:
[..]
En nu wou ik naar je dekentje gaan kijken maar ik weet niet wie je bent op ravelry

Hoe herkenbaarquote:Op donderdag 5 augustus 2010 20:18 schreef StefanieV het volgende:
sabine, ik heb ook nog 3 weken haha lukt me wel hoor, maar moet dan wel gaan doorwerken want heb het nogal laten liggen. Al ben k wel een persoon die beter werkt onder stress van een komende deadline dus wie weet
kwakz0r fijn voor je!!
Lijnloos jeuj

Hij is idd niet optimaal geluktquote:Op donderdag 5 augustus 2010 21:04 schreef Hoothoot het volgende:
Gelijk maar even mijn mislukte-project-van-de-week showen
Dit had het moeten zijn...
[ afbeelding ]
En dit is het geworden...
Conclusie: Ik ben niet gemaakt voor dat kleine frutwerk. Laat mij maar gewoon platte dingen maken, dat gaat veel beter
[ afbeelding ]
Ik kan het vandaag niet zo goed relativeren, ben geneigd dat ding straks het raam uit te flikkeren
 Maar dat maakt die swap ook zo leuk! Iedereen heeft specialiteiten, dus kan je ook wat krijgen wat je zelf nooit zou maken
 Maar dat maakt die swap ook zo leuk! Iedereen heeft specialiteiten, dus kan je ook wat krijgen wat je zelf nooit zou maken  

)
  )

ik ken het, ik ben ook van het platte werk
 ik ken het, ik ben ook van het platte werk  

Stiekem zal ik ook vast wel een beetje garen erbij kopen als ik weer bij een Wibra in de buurt kom. Want het is toch zo goedkoop daar enzo..quote:Op donderdag 5 augustus 2010 23:38 schreef AnitraX het volgende:
Lijnloos gefeliciteerd!!!
Hoothootik ken het, ik ben ook van het platte werk
TD wat een lieve slofjes!!! En wol kopen en ze dan voor jezelf maken is jezelf dubbel verwennen, dat mag toch soms?
Ik werk heel hard aan mijn swap project, maar het gaat niet zo snel als ik wil. En ik moet nog zoveel doen!

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |