abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84764159
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh dat koppie van die beer!!!! O+ O+ O+

Hoe doe je dat? Dat het zo indeukt bij de oogjes? Dat is net zoals bij die antroposofische poppen :D
dat stond in t patroon maar zo te zien doet niet iedereen die m maakt dat. eigenlijk moesten de oogjes knopen zijn, dan is t makkelijker. ik heb een klein kartonnetje genomen. draad door t kartonnetje, dan door de vulling, dan t oog borduren, door de vulling terug naar kartonnetje - draad aatrekken en vastzetten zodat er een deuk bij t oog komt (t kartonnetje achter de vulling houdt de vorm erin. draad nog een keer door kartonnetje, door vulling, tweede oog borduren, en uieindelijk weer afhechten aan kartonnetje en deuk trekken voor tweede oog.

eventueel een beetje bijvullen omdat de vulling met kartonnetje en al ietsje opschuift naar boven...
Kwak
pi_84764319
Kwakz, heb je die oogjes aan elkaar gemaakt? zodat ze naar binnen trekken? het maakt hem meteen levend O+ ik vind je beertje nu al superleuk! :D

EsseEi, wat een leuk idee, van die miljoen giraffes... :) ik dacht al, ik kan guusje wel maken voor die site, maar bedacht toen weer, volgens mij ging jij dat al doen 8)7 ;) ook eens even denken over een giraffe... :)

*O* *O* Inu, dat doe je goed! :D

Whiskers, leuk om te leren! :) Ben je op ravelry ook Whiskers?
Je eendje is een patroon dat in een tijdschrift staat, dat staat niet online. ik heb er ook een gevonden die wel op het eendje lijkt die je zou willen maken (wel met ander soort garen gemaakt, maar dat kan met ieder garen dat je wil, zolang het maar bij je haaknaald past... :) ) het is deze:

en je vindt hem op deze ravelry pagina en op deze website staat het pdf-bestand met het patroon.
  maandag 2 augustus 2010 @ 10:33:23 #153
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_84764552
mijsje en kwakz0r, tnx, dat is 'em inderdaad, cool! Op ravelry heet ik geen whiskers, maar fouchour.
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_84765066
:) ik heb je meteen maar toegevoegd :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:00:57 #155
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84765233
Huuu, the neverending psychedelic granny :'(

Oh, pfieuw, het heeft toch een einde. :')

Zo, stoel gepimpt. Tijd om weer eens wat anders te doen, met andere kleuren ook vooral. :') Maar wat?!
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:11:11 #156
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84765516
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 10:22 schreef mijsje het volgende:
EsseEi, wat een leuk idee, van die miljoen giraffes... :) ik dacht al, ik kan guusje wel maken voor die site, maar bedacht toen weer, volgens mij ging jij dat al doen 8)7 ;) ook eens even denken over een giraffe... :)
haha je mag Guusje ook maken hoor ;) maakt voor de site niks uit of hij 1000 dezelfde giraffen krijgt :P als het er maar een miljoen zijn :)
pi_84765654
:D TD wat leuk zo in die stoel! :) ziet er vrolijk uit! :Y

ow, EsseEi, dan is het geen probleem... :D ik zal eens kijken voor de goeie kleuren, en dan staat Guusje ook hoog op m'n maaklijst... :D
pi_84765736
TD, wat gaaf die stoel zo! Heel tof bedacht _O_

Mijn spenenkoord werd gisteren goed ontvangen, heb geen fotootjes (telefoon laten donderen zaterdagavond en heb nu een leentoestel zonder extra opties, sms-en is al luxe zeg maar).

Nu weer iets nieuws verzinnen :@
  maandag 2 augustus 2010 @ 11:44:38 #159
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84766614
Mooi de stoel!! :D De eerste foto wordt je wel beetje gek van ;) maar de 2e is wel echt vet :D
pi_84767279
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:08 schreef mijsje het volgende:

B.ertha, ik ben heel benieuwd naar je dekentje! lekker is dat he? haken in de auto? dat doe ik ook vaak als manlief rijdt en we meer dan 10 minuten moeten rijden... :)
Het viel nogal tegen, na 30 minuten was ik klaar :') Kon ik naar buiten gaan staren, ik dacht dat die edging nog veel langer zou duren. Maar goed, blij dat ik klaar ben!
Ik heb het dekentje ook al gewassen (het stonk van alle keren dat ik aan de draad had gelikt :') ). Ik heb wel gedurende het wasprogramma zitten zenuwen, toch een beetje bang dat het zou gaan vilten of misvormen. Maar niks aan de hand!

Het enige nadeel aan mijn dekentje is dat het halverwege iets uitloopt omdat ik toen een andere naald (wel zelfde formaat) ben gaan gebruiken.
pi_84767926
:) zo zie je maar weer dat naalden altijd anders zijn, ook al zijn ze hetzelfde formaat... een vriendin van me ben ik aan het leren haken, en ze begon met een 5mm naald van mij, en ging daarna verder met haar eigen 5mm naald, het zag er inderdaad toch anders uit... niet veel hoor, maar net een beetje...
maar ehm, lik jij aan je draad bij het haken? :?
  maandag 2 augustus 2010 @ 12:36:15 #162
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84768243
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 12:24 schreef mijsje het volgende:
maar ehm, lik jij aan je draad bij het haken? :?
pi_84768608
Nee, bij het insteken van de uiteinden :D
Dat heb ik deze keer met een stopnaald gedaan in plaats van met de haaknaald en dat ging best goed, maar op vakantie was ik nogal beperkt in de middelen. Ik had geen stofschaar en dus geen nette randjes aan mijn draadjes, dus ik moest eraan likken om ze toch door de naald te krijgen. Eeuwenoud trucje hoor ;)
pi_84768904
ow, vandaar :D ik dacht al, waarom moet je nou likken :D
mijn instopnaald is een dikke naald met een groot gat en een scherpe punt, daar krijg je de meest dikke draden nog in zonder te likken, en eigenlijk ook nooit een probleem met instoppen, ook niet bij dunnere draadsoorten. (de naald is niet té dik...) vandaar dat ik er niet over nadacht dat jij misschien een ander soort naald had... :D bij borduren en naaien gebruik ik dat trucje ook :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:02:19 #165
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84769031
:D ik doe het ook alleen als ik met een dunne naald een zoompje moet aannaaien ofzo. De stopnaald is zo dik dat het moeiteloos gaat :Y

Een goeie tip is ook om de draad even dubbel te doen en dan het boogje zegmaar door het oog van de naald. Dat vertelde de mevrouw van de fourniturenwinkel mij O+
  maandag 2 augustus 2010 @ 13:22:24 #166
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_84769705
Woah die eerste foto van die granny is om duizelig van te worden!!

quote:
Op zondag 1 augustus 2010 19:42 schreef EsseEi het volgende:
Volgens mij wordt het een hele schattige Giraffe TOJ :D
Vroeg me af, waar heb je het patroon vandaan?:@ Wil voor www.onemilliongiraffes.com ook een giraffe maken. Denk dat ik Guusje Griraf (uit gehaakte beestenboel) ga maken, maar wil de leukste natuurlijk ;)
Het is echt een dotje, mede door zijn eenvoud denk ik. Al vind ik Guusje ook heel schattig! Patroon is een kooppatroon en staat hier:

http://www.youcanmakethis(...)affe-Toy-Crochet.htm
Common sense is not so common
pi_84769715
dat is inderdaad een goeie tip Lady, zo doe ik het vaak eerst, en als het dan niet lukt, dan lik ik eraan... :)
maar dat is met die grote haak-instop naald niet nodig allemaal :)
  maandag 2 augustus 2010 @ 14:10:42 #168
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84771492
Je kan ook, als de draad uit elkaar waaiert (omdat je niet zo netjes hebt geknipt ofzo), de draad ronddraaien, wordt ie heel dun en met een puntje, als je m dan nog dubbelvouwt gaat ie helemaal goed door de naald :D

Bedankt TOJ voor de site :D Hij is echt schattig! :D
(ga denk ik toch Guusje maken, die heb ik tenslotte al "gekocht")
pi_84774722
Ik wilde dit weekent ook 'even' een teddy haken. Maar het werd een hond. Of zo.

Volgende keer maar weer een patroontje zoeken.
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:12:27 #171
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84785364
Leuk Arual! Als je het nou gewoon een knuffel noemt ;) Hij is wel lief! Grappige bruine wol!

TD, wat een waanzinnige kussenhoes! Tof!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84785817

Mijn Nurse is onderweg, maar haar hoofd lijkt wat groot, ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien. Ze heeft ook nog geen rokje aan dat komt later los erop :')
  maandag 2 augustus 2010 @ 20:38:19 #173
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84786357
Ik wil nog iets met Hello Kitty maken, dus even neuzen op ravelry, maar er staat veel te veel leuks op die site. :'( :')
People assume that time is a strict progression of cause to effect... but actually, from a non-linear, non-subjective viewpoint, it's more like a big ball of wibbly-wobbly... timey-wimey... stuff. (The Doctor)
pi_84788313
TD, ik heb 2 bestandjes van Japanse Hello Kitty boekjes, weet niet of je al eens met een Japans patroon gehaakt hebt? In de ene staan voornamelijk knuffeltjes en een paar andere dingetjes, in de andere allemaal leuke accesoires. Laat maar weten als je interesse hebt :)

Leuke beer Kwak! Die oogjes geven echt een leuk effect!
Ik vind je knufje best op een beer lijken hoor Arual! Hij is schattig!

Haha Lyssa, ik vond de benen van je nurse er al zo vreemd uit zien, maar het rokje mist dus.. :P

Edit: oww TD, vergeet helemaal je psychedelische granny, hijs leuk!
  maandag 2 augustus 2010 @ 21:25:15 #175
176394 TwistedDarling
Grumpy... but gorgeous.
pi_84788690
Ik heb op zich wel interesse, maar meer in plaatjes ter inspiratie. Ik heb nog helemaal niet met haakpatronen gewerkt (jaja, freestyle haakster :') ) :@ laat staan met Japanse. :+

En thnx :*

Ik zit nu vooral te denken aan babyslofjes met hello kitty erop. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')