abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84714872
Hihi is goed, zodra ik er nog heb, laat ik je iets weten :-) Maar als je anders maar een 10tal cm nodig hebt (want dacht zo iets gelezen te hebben) wil ik het wel opsturen hoor, is minder dan een euro, maakt mij dus niet uit :-)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 20:51:57 #102
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_84714962
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 20:29 schreef YPPY het volgende:
Je hebt duidelijk talent TF! *) En ik heb er kijk op. 8-)

Ziehier bijvoorbeeld een haakwerkje dat ik in slechts twee uur tijd heb gefabriceerd voor iemand die wat heeft met groene bloemen

[ afbeelding ]

Jullie posten trouwens veel te veel! }:|

Lijnloos, ik heb je een pm gestuurd.

Stefanie, er zit maar 1 kleurtje bij dat ik niet heb, dan worden de portokosten wel hoor voor dat frutstukje. ;) Laat het maar weten als je nog 20 kleurtjes hebt. *)
Ik vind het geweldig! En dat ik goede smaak heb weet iedereen :7
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_84715071
Leuk hoesje TF!
Yppy, ze zijn onderweg... have fun!

Zo en dan nu een spenenkoord in elkaar prutsen!
pi_84715686
Heeft er hier iemand een patroon voor een poes? Een beetje zoals de lavender bunny maar dan een poes natuurlijk ;-)

edit: op ravelry vind ik er wel, maar liefst een gratis patroon
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:22:57 #105
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_84716200
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:10 schreef StefanieV het volgende:
Heeft er hier iemand een patroon voor een poes? Een beetje zoals de lavender bunny maar dan een poes natuurlijk ;-)

Ik vond deze wel leuk, is ook erg makkelijk en gratis. Ik heb hem zelf ook gemaakt -klik-

Ohh Yppy ik heb nog even naar je lijstje gekeken voor je Catania kleurtjes.
Ik heb nog voor je:
128 - fuchsia paars
164 - jeans blauw
209 - roest oranje
223 - pink
224 - donker mos groen
Laat maar even weten of je ze wil (10cm per kleur toch??)
klerkje
  zaterdag 31 juli 2010 @ 21:33:31 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84716621
quote:

Je kunt eigenlijk gewoon de lavender bunny haken, en dan even bij een ander patroon spieken hoe ze de oren doen! De oren, ogen en snorharen maken het daarna voornamelijk tot de kat :Y
pi_84717592
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 21:33 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Je kunt eigenlijk gewoon de lavender bunny haken, en dan even bij een ander patroon spieken hoe ze de oren doen! De oren, ogen en snorharen maken het daarna voornamelijk tot de kat :Y
en staart ;)
pi_84717918
Yppy, ik heb mijn Catania Stash doorzocht en heb deze kleurtjes voor je:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moest er even voor gaan zitten omdat er ook een aantal zonder labeltje waren :P Labels wel bewaard, dus via internet even het goede nummer erbij gezocht.
Ik heb de kleurtjes uit jouw lijstje, en de kleurtjes die de anderen naar je opsturen doorgestreept (maar toch even laten staan voor het geval ik een foutje heb gemaakt). Dus als het goed heb je al die andere kleurtjes nog nodig? Stuur me maar een PM met je adres dan stuur ik ze naar je op! :)

Edit: oh haha, ik reageerde voordat ik de andere posts had gelezen :P Zie dat er nog 2 lijstjes bij komen. Heb het bijgewerkt!
pi_84718202
Dank je wel Spiegelei!! En idd, de lavender bunny dacht ik ook al aan om te maken, moest ik niets vinden. Ik zal het eens tonen aan die vriendin en dan zie ik wel wat ze kiest :-)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:14:29 #110
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84718419
quote:

ik heb deze gemaakt, vond m wel leuk geworden

http://www.ravelry.com/projects/fwoukje/amineko-crocheted-cat
Kwak
pi_84718467
Trui, je (toekomstige) katje is trouwens echt heeeeeel erg schattig! O+
Zag ook een leuke sjaal, een leuk telefoonhoesje en een schattig bloemetje voorbij komen!
Ik ben nu bezig met het eendje dat Trui ooit ook gehaakt heeft, voor m'n badeendjescollectie :P
En ook een beetje zodat ik nu iets kan laten zien in het topic, haha, aangezien mijn swap projectje(s) natuurlijk een geheimpje zijn :X
pi_84718615
Die kat die Spiegelei liet zien is leuk ja! Heb ik ook eens gemaakt voor een vriendin.
Ik zocht nog even in mijn Ravelry queue en vond er nog twee: één & twee. Ook schattig én gratis :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:30:30 #113
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_84719186
Ff brutale vraag. Valt Hoooked / Zpagetti hier ook onder ;)
pi_84719339
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:30 schreef FF het volgende:
Ff brutale vraag. Valt Hoooked / Zpagetti hier ook onder ;)
Zolang je ermee haakt, en niet breidt ;)

Grapje hoor :P Als je door de oude topics gaat zul je hier en daar wat Zpagetti tegenkomen :D
pi_84719370
Allemaal opgeslagen die patroontjes! Dank jullie wel dames!

FF Hoookes/Zpagetti is ook haken, dus sluit aan! (tenzij je breit met de Zpagetti, dat kan ook :-)
pi_84719511
Mijn zusje heeft een Zpagetti tas gebreid. Ze heeft een haaknaald gekocht omdat ze de zijkanten aan elkaar en het flapje om de hengsels heen moest haken (heeft m'n moeder voor haar gedaan omdat ze ongeduldig was). Nu probeer ik haar enthousiast te krijgen voor haken met normaal garen, maar ze wil niet echt :P
pi_84719545
Stefanie is Moosje misschien iets van amigurumis.nl?

Dat patroontje heb ik hier liggen dus kan ik voor je scannen!
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:50:36 #118
52016 Lyssa
music <3
pi_84720011
http://www.ravelry.com/patterns/library/jiji-the-cat is ook nog een kat. Die heb ik ook gemaakt. En een hele snelle, http://www.ravelry.com/patterns/library/amigurumi-cat heb ik ook gemaakt.
pi_84720108
Aww Jiji O+ Die film waar 'ie in zit (Kiki's Delivery Service) is echt zooo leuk! :)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 22:53:08 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84720111
Ik ben begonnen met mn bolero, gaat nog wel ff duren denk ik, maar ik vind het zo cool om *zelf* iets te maken *O* O+ :')
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:18:44 #121
1762 YPPY
Yppiaans
pi_84721228
Leuk LB, kun je straks echt iets van jezelf aan. O+

Yachiru, bedankt voor het aanbod, ik heb je een pm gestuurd.

Spiegelei, het gaat nu nog maar om 1 kleurtje, is een beetje zonde van de porto. Laat je het weten als je veel meer andere kleurtjes erbij hebt? ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_84721247
Oeh yeah! Heb eindelijk de Hello Kitty patroontjes gevonden die ik al erg lang zoek!
Ze staan in een (Japans) boekje dat blijkbaar nergens meer te koop is, anders zou ik het zeker wel bestellen, maar echt nergens te vinden! Nu heb ik wat scans gevonden :@
En op een ander forum stond een Japanse chart van een Hello Kitty granny square :D
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:20:31 #123
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_84721302
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben begonnen met mn bolero, gaat nog wel ff duren denk ik, maar ik vind het zo cool om *zelf* iets te maken *O* O+ :')
Het is ook cool :Y om iets te maken en het is nog cooler om met een uitgestreken gezicht te zeggen dát je het zelf hebt gemaakt als iemand vraag waar je hem vandaan hebt (of is dat heel erg :@ , nou ja ik vind het leuk *O* )
klerkje
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:21:43 #124
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84721360
Dat is inderdaad héél leuk :Y *)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 23:32:26 #125
35189 Troel
scherp en bot
pi_84721792
FF, haak jij met Hoooked, of doet je wederhelft dat :P

En hoe is het met jullie? Lang niet gesproken eigenlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_84722722
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 22:38 schreef -Bubbles- het volgende:
Stefanie is Moosje misschien iets van amigurumis.nl?

[ afbeelding ]

Dat patroontje heb ik hier liggen dus kan ik voor je scannen!
Oja Moosje is wel mooi! Staat die nergens online? (ik wil je niet tot last zijn voor het inscannen!)
pi_84723584
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:53 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Oja Moosje is wel mooi! Staat die nergens online? (ik wil je niet tot last zijn voor het inscannen!)
die is toch van diegene die dat boekje gemaakt heeft christel krukkert ofzo? Daar staat het patroontje in en die kan ik morgen inscannen voor je, als je wilt. Weet even de naam van het beestje niet,maar boekje heet gehaakte beestenboel.

Wat nu als je het swap project zo leuk vind worden dat ik hem bijna zelf wil houden :@
pi_84724350
Maakt niet uit wie het inscant, jij of Bubbles, als iemand het wilt doen, ben ik al blij, wordt het een mooi cadeautje voor vriendin!

Anitra, dan maak je het nog eens voor jezelf hihi
pi_84725022
het is inderdaad Moosje van Gehaakte Beestenboel van Kristel Krukkert... :) die heb ik hier ook nog liggen, dus als het mis gaat bij mijn twee voorgangsters... ;)

ik heb de bbq weer goed doorstaan :D nu weer voorlopig geen feestjes meer bij ons thuis... rust... :D

ik ga lekker naar bed, nog even een visje haken en dan lekker de ogen dicht... :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:06:54 #130
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84730628
haha en mocht het nou bij alle 3 mis gaan, heb ik sinds vrijdag ook het patroon van Moosje ^^
(tot zover mijn gratis patronen, maar de beestjes in het boekje zijn te schattig)

Gister allemaal garen gekocht! :D:D
Voor een Super Mario, Floortje het schaap en Guusje de Giraf! :D kan nu dus lekker aan de slag! :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:08:16 #131
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84730645
Ow, en Mijsje: kan je slapen nadat je gehaakt hebt?? :o Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo :P niet echt prettig ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door EsseEi op 01-08-2010 11:09:15 (verkeerde smaailie) ]
  zondag 1 augustus 2010 @ 11:33:42 #132
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84731163
Hahaha, dat steken blijven maken in je slaap/droom komt mij ook wel bekend voor ja _O-

En dan haak ik niet eens zo heel veel, als ik zie wat jullie allemaal voor productie draaien! :o
Het is trouwens wel fijn om eens met haaknaald 7 te werken, het schiet wel lekker op zo :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:08:35 #133
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_84731979
Wauw jullie gaan snel! :o

Het muisje oogt op de foto denk ik wat kleiner dan het is, het is zo'n kleine 10 cm groot denk ik, dus amigurumi-formaat :)

@ Yachiru: Ja stripeyblue heeft echt zulke leuke patronen! Ik was ook helemaal weg van de alleycats. Ik zie elke keer nieuwe dingen die ik "moet" maken ;)

Ahhhhhh dat poesje!!! *; Ik wou dat ik geen kattenallergie had, lijkt me zo gezellig zo'n beestje...

Zpaghetti, dat lijkt me ook wel wat, en als die kleurrijke dekentjes die ik hier zie O+ . En ik wil ook nog een bolero maken, en een mooie sjaal, en de konijnensloffen uit het happy hooker boek... en.... Naja ik kom tijd te kort...

Girafje was veel groter dan ik dacht trouwens :o Dus het is niet op tijd gelukt :( Maar ik maak hem gauw af en dan krijgt kindje hem alsnog. Zal zo even een foto maken van de vorderingen, want hij wordt wel vreselijk leuk!

Doen jullie trouwens aan Etsy-patroon-swappen ook ofzo? Of mag ik dat niet vragen o|O ;)
Common sense is not so common
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:24:56 #134
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84732429
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:08 schreef EsseEi het volgende:
Ow, en Mijsje: kan je slapen nadat je gehaakt hebt?? :o Ik blijf dan de rest van de nacht steken zien enzo :P niet echt prettig ;)
Hmm, herkenbaar.

Ik heb gister een tunische haaknaald gekocht. Met een gewone haaknaald lukte het al aardig. En er lagen zomaar hele grote klossen Zpagetti bij mijn knutselwinkeltje! Ik zag een hele mooie staan met felblauw/bruin/zwart. Ondanks dat ik net aan veel andere projecten begonnen ben heb ik um toch maar meegenomen. Ik ken mezelf: dan denk ik er de hele week aan en als ik tijd heb om het te gaan halen is het weg. De meneer aan de kassa zei zelfs: Wat een vrolijke is dit!
En aangezien het restafval is kan ik er vast niet meer ergens anders aankomen.
Ik ben bezg met een granny-stripes-deken, slofjes voor mezelf, ik doe een poging tot breien en tunisch haken. En nu dus nog die rol Zpagetti. Eens kijken waar ik de tijd vandaan haal.

Anitra: gewoon lekker zelf houden hoor! Dat merken we toch niet! Ik ben wel benieuwd wat het is eigenlijk.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84732466
quote:
Op zondag 1 augustus 2010 11:08 schreef EsseEi het volgende:
:D ja hoor, geen probleem! :D

patronen swappen doe ik wel eens aan op zich, maar niet direct etsy-patronen... (die heb ik niet) als iemand betaald heeft voor een patroon vind ik het alleen maar eerlijk als ik er een betaald patroon tegenover stel... :)
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:28:55 #136
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84732527
ik ben nu halverwege mn lucy tas, halverwege ene japans amigurumi beertje, en ik wil eigenlijk voor volgende week nog een granny-stripe kussenhoes afhebben... oh en natuurlijk steeds af en toe tussendoor een vierkantje voor mn willow cushion...
Kwak
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:33:37 #137
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84732664
Stefanie: Wat vind je van deze O+
Tijdens het zoeken kwam ik nog meer leuke poezenpatronen tegen die ik in mijn favorieten heb gezet. En ik ben niet de enige zo te zien op ravelry _O-

Trui:wat een lieve poezel krijg jij! Hoe gaat hij/zij heten?
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_84732801
mmasha die is echt wel schattig! Ik ben ook goed aan het zoeken voor poezenpatronen hoor :D
  zondag 1 augustus 2010 @ 12:47:49 #139
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_84733066
Ik heb die eens met Catania gemaakt. Nog voor dat ik ravelry kende trouwens. Maar ik heb um volgens mij nog nooit in elkaar gezet. Ik ga um nog maar eens maken denk ik maar dan met acryl, dan wordt ie ook iets groter.
Er staan echt heel veel leuke poezenpatronen op ravelry!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
  zondag 1 augustus 2010 @ 13:41:51 #140
286089 TearsOfJoy
Fabulous, flawed, feminine
pi_84734620
Hier het begin van mijn giraffe. Het koppetje is al net zo groot als mijn hand :D

Ik vind het er altijd leguber uitzien, zo'n knuffeltje in stukjes ;)

Mijsje, zo denk ik er idd ook over. Mijn collectie betaal-patronen is (nog) niet zo groot, maar ik sta open voor swaps :)
Common sense is not so common
pi_84735405
Ik snap wel wat je bedoeld ja, ik heb dat vooral als ik die stukjes dan aan elkaar naai, en dan steeds die naald erin.. Helemaal door bijvoorbeeld het hoofdje heen om draad vast te zetten :{
pi_84736376
daarom vind ik het fijner om de oogjes op het eind pas vast te zetten, want dan is het nog niks en dan "leeft" het nog niet... :') maar met die veiligheidsoogjes kan dat niet... (ik vind het ook zo zielig en sneu om het popje dan zo zeer te doen met de naald... :') )

TOJ wat een lieve giraffe in wording zeg! :) en lekker groot inderdaad, dat wordt echt armpjes om de nek slaan om te knuffelen... O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 14:48:37 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84736926
Hahaha, ik heb dat ook _O- maar gelukkig ben ik dus niet de enige O+
  zondag 1 augustus 2010 @ 19:42:26 #144
312047 EsseEi
groot klein meisje
pi_84745968
Volgens mij wordt het een hele schattige Giraffe TOJ :D
Vroeg me af, waar heb je het patroon vandaan?:@ Wil voor www.onemilliongiraffes.com ook een giraffe maken. Denk dat ik Guusje Griraf (uit gehaakte beestenboel) ga maken, maar wil de leukste natuurlijk ;)
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:10:07 #145
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_84754832
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 23:32 schreef Troel het volgende:
FF, haak jij met Hoooked, of doet je wederhelft dat :P

En hoe is het met jullie? Lang niet gesproken eigenlijk
ddaantje heeft al een poef- en een kussenomtrek gehaakt met hoooked.

Ik heb wel een keertje voor de gein laten zien dat ik ook kan haken en heb toen ff een paar toeren gevingerhaakt.

Leuk zo'n geëmancipeerde handenarbeidjuffrouw op de lagere school.
Jongens moesten haaken, breien, naaien, borduren, punnikken, enz. (gelukkig geen (kant)klossen).
Meisjes moesten zagen, beitelen, gutsen, solderen, enz.

Later draaide ze de lessen nog wel om btw.

Hier gaat het verder lekker. Hopelijk komen er komende week nog foto's en blog update op Xarno's site. (vanaf eind april *oops* )
  zondag 1 augustus 2010 @ 23:28:46 #146
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_84755586
beer is bijna af (even geen zin meer) en lucy bag ligt even stil, misschien heb ik verderop deze week wel weer zin.

vandaag vroeg een kennis/buurvrouw van me of ik een keer een tasje voor haar dochtertje van bijna twee wil maken (kan ik dan mooi als verjaardagscadeautje geven *O*) echt leuk.

heb vanavond heerlijk onder mn fleurige deken op de bank tv liggen kijken (had het koud).

beetje wazige foto's lens van telefoon was vies...

[ Bericht 25% gewijzigd door kwakz0r op 01-08-2010 23:44:29 ]
Kwak
  maandag 2 augustus 2010 @ 08:47:31 #147
171422 LadyBlack
paint it black
pi_84762606
Ohhhh dat koppie van die beer!!!! O+ O+ O+

Hoe doe je dat? Dat het zo indeukt bij de oogjes? Dat is net zoals bij die antroposofische poppen :D
pi_84763011
Mijn paarse kussen was een groot succes *O* Mn zus wil er graag nog een en mn schoonzusje wil er ook twee *O* En dan nog een bestelling voor alleen de voorkant, dus ik heb nog wel even genoeg te doen :D
  maandag 2 augustus 2010 @ 09:51:24 #149
72463 Whiskers
Kinky Kitten
pi_84763591
* Whiskers wil ook met haken beginnen...

Ik ben al een tijdje aan het meelezen in deze topicreeks, complimenten voor alle leuke creaties!

Ik heb inmiddels een instructieboek (Happy Hooker, what's in name ;) nu voor 5 euro bij bol) gekocht en een haaknaald. Volgens de dame in de fourniturenzaak komt een haaknaald altijd van pas, dus als ik haken spontaan niet meer leuk vind, kan ik hem altijd gebruiken om te checken of de cake gaar is...

Ik heb binnenkort een workshop 'haken voor beginners', leek mij wel handig, aangezien ik onlinkshandig ben, kan ik wel wat praktijktips gebruiken. Ik heb ook al op youtube wat filmpjes voor lefty's gevonden, en een ravelry-account aangemaakt.

Op ravelry staat een patroon voor een amigurumi-eendje dat ik zou willen maken, maar ik kan het patroon er nergens bij vinden. Het is uit een Japans haakboek, maar dat lijkt alleen in Japan verkrijgbaar. Ik weet nog niet zo goed de weg op ravelry, kijk ik misschien ergens overheen?
Cat hair is a fashion statement
I'm really a cat you see and it's not my last life at all
pi_84764057
quote:
Op maandag 2 augustus 2010 08:47 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh dat koppie van die beer!!!! O+ O+ O+

Hoe doe je dat? Dat het zo indeukt bij de oogjes? Dat is net zoals bij die antroposofische poppen :D
dat klopt, dit is een patroon uit een boekje. je kunt op ravelry ook zoeken op gratis patronen, dan krijg je alleen dingen die je kunt downloaden.

Dit eendje bijvoorbeeld, is wel gratis
http://www.ravelry.com/patterns/library/quackers-the-duck
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')