abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 juni 2010 @ 16:58:47 #1
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406412
`nog 1 jaar en dan zal de ov-chipkaart vrijwel probleemloos functioneren
november
pi_83406417
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:57 schreef fs180 het volgende:

[..]

Dat is al de derde keer dat jij die aanname voor mij maakt, vraag je dan ook vriendelijk jouw mening niet met mijn woorden te verwarren, dat maakt het gesprek alleen maar lastiger
Jouw definitie van een goed werkend systeem strookt gewoon niet de definitie van anderen, als het systeem in zijn geheel van aardig werkt dan vind jij het een goed systeem.
Ik vind het geen goed systeem als er fouten inzitten, waarbij deze een groot percentage van de gebruikers treffen en nog vaak voorkomen ook. Dan faalt het systeem en werkt het niet goed. Kaartjes waren vrijwel onfeilbaar, dat lijkt me toch wel een feit niet? Hoe kan de chipkaart hiermee concureren?
Wat stel je dan voor? Stil blijven staan in de tijd omdat het chipkaart systeem voor reizen naar het buitenland niet ideaal is?

Jij vind het wel ideaal dat je vooraf goed uit moet zoeken of je door zones gaat en dat je een strip extra moet betalen omdat je net over een zone heen gaat?
En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?

Vertel eens, wat vind jij dan wel zo'n perfect systeem....
Leaf
pi_83406420
quote:
Op maandag 28 juni 2010 16:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen om betalen bij de NS automaat. Maar ook betalen voor afstand die je niet aflegt door het zonesysteem, niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.

En dat pasje van 20 euro
Dat kost max 7,50 en bij heel veel vervoerders krijg je het gratis of met fikse korting. Dus ik weet niet waar je die 20 euro vandaan tovert.
quote:
Tarievenlijst

Tarievenlijst van de OV-chipkaart

Aanschaf
De prijs van de OV-chipkaart wordt bepaald door de kaartverkoper.
misschien is het bij jou anders, maar hier ben je 20 euro kwijt voor je hem binnen hebt.
quote:
niet meer druk hoeven te maken over zones in bussen en trams. Nooit meer zorgen maken of je nog wel strippen hebt en allerlei andere handigheden.
Ik heb me nog nooit in mijn leven druk hoeven maken over zones. 1 om in te stappen, kaartje: oh die zegt 2, dat is 3 strippen. en anders kan je het altijd vragen aan iemand... Is heul niet zo moeilijk.
Zorgen over genoeg strippen over? wat vreselijk! zorg dat je een extra kaart bij je hebt. het klinkt misschien super bizar, maar helpt echt!
desnoods kan KON je een kaartje kopen in de bus of tram! Wauw.. wat een systeem!

En betalen voor afstand die je niet aflegt klinkt vreselijk, ben ik helemaal met je eens, maar nu betaal je gewoon dubbel voor de afstand die je wel aflegt. Mijn persoonlijke busreis kan met 2 lijnen. Bij de 1 is het nu ¤1,48 en bij de ander is het ¤1,78, terwijl een dalkaartje een prachtig bedragje van 1,20 is..


Kortom,
quote:
en allerlei andere handigheden.
ik ben verdomde benieuwd!
pi_83406516
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef VancouverFan het volgende:

En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?
ik vind het echt prachtig om te lezen dat je mensen echt zwaar dom vind als ze vergeten uit te stappen..
maar zelf niet slim genoeg bent om te bedenken dat je ook wat eerder van huis kan vertrekken om je bus/trein makkelijker te halen...
pi_83406608
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef juxtaposition het volgende:

[..]


[..]

misschien is het bij jou anders, maar hier ben je 20 euro kwijt voor je hem binnen hebt.
Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.
quote:
Ik heb me nog nooit in mijn leven druk hoeven maken over zones. 1 om in te stappen, kaartje: oh die zegt 2, dat is 3 strippen. en anders kan je het altijd vragen aan iemand... Is heul niet zo moeilijk.
Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
quote:
Zorgen over genoeg strippen over? wat vreselijk! zorg dat je een extra kaart bij je hebt. het klinkt misschien super bizar, maar helpt echt!
desnoods kan KON je een kaartje kopen in de bus of tram! Wauw.. wat een systeem!
Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
quote:
En betalen voor afstand die je niet aflegt klinkt vreselijk, ben ik helemaal met je eens, maar nu betaal je gewoon dubbel voor de afstand die je wel aflegt. Mijn persoonlijke busreis kan met 2 lijnen. Bij de 1 is het nu ¤1,48 en bij de ander is het ¤1,78, terwijl een dalkaartje een prachtig bedragje van 1,20 is..
Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.


Overigens kun je nog steeds (wegwerp)kaarten kopen bij de buschauffeur.
quote:
Kortom,
[..]

ik ben verdomde benieuwd!
Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
Leaf
pi_83406655
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:07 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

ik vind het echt prachtig om te lezen dat je mensen echt zwaar dom vind als ze vergeten uit te stappen..
maar zelf niet slim genoeg bent om te bedenken dat je ook wat eerder van huis kan vertrekken om je bus/trein makkelijker te halen...
Tuurlijk kun je eerder van huis vertrekken. Maar wat nu als de bus waarmee je gaat vertraging heeft? Of als je op tijd gaat maar een lekke band hebt?

Dan is de tijd die je kunt winnen door geen kaartje te hoeven kopen natuurlijk mooi meegenomen. Kan net schelen tussen op tijd aankomen of een half uur te laat.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:15:54 #8
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406799
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat stel je dan voor? Stil blijven staan in de tijd omdat het chipkaart systeem voor reizen naar het buitenland niet ideaal is?

Jij vind het wel ideaal dat je vooraf goed uit moet zoeken of je door zones gaat en dat je een strip extra moet betalen omdat je net over een zone heen gaat?
En als je te laat bij een Station aankomt wil jij ook liever een papieren kaartje kopen dan in de haast voorbij een incheckpaal lopen, inchecken en onbezorgd in een trein stappen?

Vertel eens, wat vind jij dan wel zo'n perfect systeem....
Weer aannamens Dus meer betalen, meer bijkomende problemen en daarbij niet seireus worden genomen door vervoersmaatschappijen is met de tijd meegaan? Dat kan jouw definitie zijn ja, ik deel die mening opnieuw niet. Met de tijd mee gaan slaat (bij mijn defnitie) op verbetering, deze blijft simpelweg uit bij de ov chipkaart. Tevens ging het allang niet meer over het buitenland, dat was enkel en alleen een situatie die voort kwam uit een post uit het vorige topic, iedereen weet dat er veel belangrijkere problemen zijn.
Toen ik een jaar of 8 was en voor het eerst zelfstandig met de bus ging was dat even uitzoeken, maar als iemand je uit heeft gelegt dat je de zones telt op de kaart weet je dat ook. En anders zeg je 'naar straat/plek x' en stempeld de beste man het gewoon voor je af. Als er dan iets fout gaat kun je er direct iets van zeggen. En als ik met haast bij het station kom wil ik ook liever gewoon in de trein springen, en niet een ov chipkaart aan moeten schaffen of mijn saldo op moeten laden.. Wellicht is er weer een storing en kan ik zijn geheel niet inchecken.. Want ja die vergelijking mag ik prima maken, zowel het trein- als de chipkaart kun je van tevoren kopen. Feit blijft wel dat een papieren kaart geen storing kan en zal hebben. Deze werkt altijd, en een evt saldo is geen probleem. Mocht je onverhoops niet meer genoeg saldo hebben voor een retour.
...En natuurlijk bij aankomst onbezorgd de trein uitstappen, of toch nog even er aan denken uit de checken, anders zijn we weer 20 euro kwijt..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:18:49 #9
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83406916
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.
[..]

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
[..]

Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
[..]

Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.


Overigens kun je nog steeds (wegwerp)kaarten kopen bij de buschauffeur.
[..]

Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
He een toeristenargument, dat kan ik natuurlijk afdoen als een marginale groep reizigers, daar hoeven wij geen rekening mee te houden
Toeristen nemen merendeel de tram, waar ze gewoon een kaartje kunnen kopen, verder worden zij gestimuleerd een dagkaart te kopen door reisorganisatoren. Treinkaartjes kunnen ze gewoon kopen in het engels. Kun je ze ook uitleggen hoe de chipkaart werkt? Dat kon de automaat mij destijds nieteens, en het was nog wel mijn eigen taal Wat doen toeristen trouwens in een stad waar niemand is om iets aan te vragen? E
Even snel heen er weer kan niet met de chipkaart zoals dit wel met de strippenkaart kon, je stempel was namelijk een bepaalde tijd geldig. Als ik dus even naar het centrum wou voor paar kleine boodschappen kon ik op dezelfde stempel weer terug. En die 'retourtjes' worden vaak gemaak, die betalen dus maar één keer, en met de chipkaart sowieso het dubbele.
pi_83406938
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik heb 'm gratis gekregen bij de NS. Mensen in Amsterdam betalen maar 1,50.
En nogmaals, die kaart kost maar 7,50. Zo te zien krijg jij er 12,50 reistegoed bij of ben je opgelicht door een illegale handelaar.

[..]Misschien reis tegoed, dus dat argument van me is tot nu toe weg gestreept.

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
[..]Heb je wel eens een toerist in rotterdam met de metro zien proberen te gaan? Aan het begin staan ze een kwartier te kijken naar mensen met die gekke kaarten.
dan lopen ze naar een balie toe, en als ze geluk hebben hebben ze binnen een uur een ov chipkaart..
Als er DAN niemand is om het aan te vragen is het een flink stukje lopen.. In een onbekende stad is het niet moeilijk om voor in te stappen, aan de bestuurder van de bus oid te vragen of het de goede bus is om naar ... te gaan, en zo ja, hoeveel strippen is het eigenlijk?


Ja maar dat is duurder.
En het klinkt voor jou superbizar, maar een OV chipkaart kun je automatisch opladen. Hoef je je nooit meer zorgen te maken over extra kaarten of wat dan ook.
Heeft mijn voorkeur boven extra kaarten meenemen....
[..]automatisch opladen? met het risico van fouten in het systeem, momenten waar de poortjes het niet doen bij het uitstappen waar je een kaartje moet vragen (vertraging) en elke keer het maximale bedrag wordt afgeschreven? dan heb ik liever een extra kaart in mijn portemonnee, zo zwaar waren ze niet. bovendien zijn ze tot een half jaar na prijsverhoging nog geldig, dus duurder is het niet. het is niet alsof je de rest van je strippenkaart dan maar weg gooit?

Ook nu zijn er dalacties mogelijk met de chipkaart.
weet ik nog helemaal niets over, dus dat argument van mij trek ik ook nog terug.

En in veel gevallen worden reizen sowieso al goedkoper. Dus dat je nu dubbel betaald klopt gewoon niet.
[..]Het klopt gewoon niet? nee dat zeker niet.. maar het IS wel zo..

Mja, als je deze meest in het oog springende handigheden al van tafel veegt denk ik niet dat je enthousiast wordt van de anderen
pi_83406940
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:10 schreef VancouverFan het volgende:

Voor jou misschien niet. Voor toeristen en mensen die in een onbekend stad komen wel. Zeker als er niemand is om aan te vragen.
Nou dat was dus alleen maar in metro's dat je niets kan vragen , dus alleen maar in rotterdam op 1 lijnen en amsterdam op enkele lijnen.

Verder noem je het een nadeel dat je het aantal zone's wel van te voren moet weten. Maar als iemand niet alle uitzonderingen van die ov-chipkaart weet, is deze gewoon dom. Waar gaat het nog over die verdediging van een half product.

Dat systeem moet gewoon uniform werken. Dus niet dat je in bussen en trams moet in en uit checken in het voertuig, en bij de metro juist weer op de perrons, net zoals bij de NS. Waarbij dan ook nog eens een probleem is wanneer je over het spoor reist en je van vervoerder wisselt.
pi_83406949
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:15 schreef fs180 het volgende:

[..]

Weer aannamens Dus meer betalen, meer bijkomende problemen en daarbij niet seireus worden genomen door vervoersmaatschappijen is met de tijd meegaan? Dat kan jouw definitie zijn ja, ik deel die mening opnieuw niet. Met de tijd mee gaan slaat (bij mijn defnitie) op verbetering, deze blijft simpelweg uit bij de ov chipkaart. Tevens ging het allang niet meer over het buitenland, dat was enkel en alleen een situatie die voort kwam uit een post uit het vorige topic, iedereen weet dat er veel belangrijkere problemen zijn.
Toen ik een jaar of 8 was en voor het eerst zelfstandig met de bus ging was dat even uitzoeken, maar als iemand je uit heeft gelegt dat je de zones telt op de kaart weet je dat ook. En anders zeg je 'naar straat/plek x' en stempeld de beste man het gewoon voor je af. Als er dan iets fout gaat kun je er direct iets van zeggen. En als ik met haast bij het station kom wil ik ook liever gewoon in de trein springen, en niet een ov chipkaart aan moeten schaffen of mijn saldo op moeten laden.. Wellicht is er weer een storing en kan ik zijn geheel niet inchecken.. Want ja die vergelijking mag ik prima maken, zowel het trein- als de chipkaart kun je van tevoren kopen. Feit blijft wel dat een papieren kaart geen storing kan en zal hebben. Deze werkt altijd, en een evt saldo is geen probleem. Mocht je onverhoops niet meer genoeg saldo hebben voor een retour.
...En natuurlijk bij aankomst onbezorgd de trein uitstappen, of toch nog even er aan denken uit de checken, anders zijn we weer 20 euro kwijt..
Nu ook weer gaan doen alsogf je voor elke reis een OV chipkaart moet kopen en saldo op moet laden. Als je met dat soort argumenten moet komen vraag ik me af wat je hier komt doen. Alleen maar je eigen zin doordrijven of echt een discussie willen voeren?
Leaf
pi_83407057
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:11 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je eerder van huis vertrekken. Maar wat nu als de bus waarmee je gaat vertraging heeft? Of als je op tijd gaat maar een lekke band hebt?

Dan is de tijd die je kunt winnen door geen kaartje te hoeven kopen natuurlijk mooi meegenomen. Kan net schelen tussen op tijd aankomen of een half uur te laat.
ok, je bus heeft vertraging, en je moet rennen naar het station..
wel moet je eerst kunnen uitstappen, maar met die pokke rij van mensen die allemaal die klote kaart niet even snel langs het poortje kunnen halen zijn die (maximaal 1 a 2 minuten winst als je geen kaartje hoeft te kopen) gewonnen minuten zo weg..
pi_83407114
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:18 schreef fs180 het volgende:

[..]

He een toeristenargument, dat kan ik natuurlijk afdoen als een marginale groep reizigers, daar hoeven wij geen rekening mee te houden
Toeristen nemen merendeel de tram, waar ze gewoon een kaartje kunnen kopen, verder worden zij gestimuleerd een dagkaart te kopen door reisorganisatoren. Treinkaartjes kunnen ze gewoon kopen in het engels. Kun je ze ook uitleggen hoe de chipkaart werkt? Dat kon de automaat mij destijds nieteens, en het was nog wel mijn eigen taal
Wat voor een kaartje dan? Een strippenkaart? Ga jij alle toeristen hoe de strippenkaarten en zones werken?

Voor de toeristen zijn er gewoon wegwerpkaarten. Een x aantal dagen geldig.
In en uitchecken, een systeem dat ook in tal van andere landen wordt gebruikt. Het is niet zo dat dat alleen in Nederland van toepassing is.
Dus een beetje toerist is daar al bekend mee. En anders is het echt niet moeilijker dan een strippenkaart.
Leaf
pi_83407168
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:22 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

ok, je bus heeft vertraging, en je moet rennen naar het station..
wel moet je eerst kunnen uitstappen, maar met die pokke rij van mensen die allemaal die klote kaart niet even snel langs het poortje kunnen halen zijn die (maximaal 1 a 2 minuten winst als je geen kaartje hoeft te kopen) gewonnen minuten zo weg..
Ga je voordat de bus stilstaat al bij de deur staan, kaartje paraat, jij als eerste naar buiten.
Leaf
pi_83407254
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou dat was dus alleen maar in metro's dat je niets kan vragen , dus alleen maar in rotterdam op 1 lijnen en amsterdam op enkele lijnen.

Verder noem je het een nadeel dat je het aantal zone's wel van te voren moet weten. Maar als iemand niet alle uitzonderingen van die ov-chipkaart weet, is deze gewoon dom. Waar gaat het nog over die verdediging van een half product.

Dat systeem moet gewoon uniform werken. Dus niet dat je in bussen en trams moet in en uit checken in het voertuig, en bij de metro juist weer op de perrons, net zoals bij de NS. Waarbij dan ook nog eens een probleem is wanneer je over het spoor reist en je van vervoerder wisselt.
Welke uitzonderingen doel je dan allemaal op?
Als ik in het buitenland ben en een vergelijkbaar systeem tegenkom, koop ik gewoon een dagkaart. Hoef ik me nergens zorgen om te maken en zo moeilijk is dat in en uitchecken echt niet.
En in het buitenland kan ik ook niet zomaar van de metro in de trein stappen. Dus ga niet doen alsof dat alleen in Nederland zo is.
Leaf
pi_83407281
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:23 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ga je voordat de bus stilstaat al bij de deur staan, kaartje paraat, jij als eerste naar buiten.
dat is makkelijker dan 1 minuut een kaartje moeten kopen?
door een drukke bus je naar de uitgang moeten werken, omdat je zelf zonodig als eerste er uit moet, zodat de rest die diezelfde trein moet halen hem dan niet haalt?
lijkt mij verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:27:16 #18
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407350
Dat hoeft niet, maar ooit moest je een kaart kopen, en ooit moest je een ov kaart kopen, daar zit geen verschil in. Je kunt niet zonder aankoop reizen, wanneer je die koopt is bijzaak. Je argument vervalt gewoon. Ik wil prima discussie voeren, maar wanneer iemand niet inhoudelijk inhaakt wordt het een monoloog.. Praktisch probleem is wel dat mensen niet graag met honderdan euro's saldo op de kaart willen lopen, dit geld ben je namelijk kwijt bij diefstal of andere problemen. Dus er zal gemiddeldn een laag bedrag opstaan, waardoor regelmatig opladen/bijschijven vereist is. Ik kan het prima begrijpen dat mensen er geen goed gevoel bij hebben steeds automatisch geld bij te laten schrijven, al is het maar om beter bij te houden hoeveel er bij/af geschreven wordt. Ook bij diefstal is dat een probleem, daar het minimaal één dag duurt voordat de kaart geblokkeerd kan worden.
Uiteidelijk zullen er dus, zoals al het geval is, rijen blijven.
pi_83407354
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:19 schreef juxtaposition het volgende:

[..]
Heb je wel eens een toerist in rotterdam met de metro zien proberen te gaan? Aan het begin staan ze een kwartier te kijken naar mensen met die gekke kaarten.
dan lopen ze naar een balie toe, en als ze geluk hebben hebben ze binnen een uur een ov chipkaart..
Als er DAN niemand is om het aan te vragen is het een flink stukje lopen.. In een onbekende stad is het niet moeilijk om voor in te stappen, aan de bestuurder van de bus oid te vragen of het de goede bus is om naar ... te gaan, en zo ja, hoeveel strippen is het eigenlijk?

En hoe was dat bij de strippenkaart? Snapten ze dat wel zomaar?
quote:
]automatisch opladen? met het risico van fouten in het systeem, momenten waar de poortjes het niet doen bij het uitstappen waar je een kaartje moet vragen (vertraging) en elke keer het maximale bedrag wordt afgeschreven? dan heb ik liever een extra kaart in mijn portemonnee, zo zwaar waren ze niet. bovendien zijn ze tot een half jaar na prijsverhoging nog geldig, dus duurder is het niet. het is niet alsof je de rest van je strippenkaart dan maar weg gooit
En hoevaak maak je mee dat de poortjes het niet doen?
Dat maximale bedrag kun je terugkrijgen.
Leaf
pi_83407456
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:26 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

dat is makkelijker dan 1 minuut een kaartje moeten kopen?
door een drukke bus je naar de uitgang moeten werken, omdat je zelf zonodig als eerste er uit moet, zodat de rest die diezelfde trein moet halen hem dan niet haalt?
lijkt mij verplaatsing van het probleem, geen oplossing.
In de bus kun je al bij de deur gaan staan als de bus rijd. Dat kost je geen extra tijd. In de rij staan voor een kaartje wel.
En als al die mensen in die bus ook een kaartje moeten kopen, dan sta je wel wat langer in de rij dan 1 minuut....

Als problemen verzonnen worden, dan verplaats ik ze graag.
Leaf
pi_83407497
Ik moet eerlijk zeggen VancouverFan,
-je doet echt heel erg je best, maar het gaat hem niet worden..
-Je geeft geen goede redenen waarom het kaartjes systeem niet goed was,
maar bij al onze redenen dat het OV-chip ding niet werkt, probeer je die onklaar te maken met drogredenen, en praat je er een beetje omheen?

laten we elkaar geen sukkel noemen en eerlijk zijn, geloof je ECHT dat de OV chipkaart een vooruitgang is? of ben je aan het oefenen voor een debat groepje ofzo?
oh, als je er trouwens voor betaald krijgt, vertel me even waar ik me in kan schrijven, dan sta ik zo aan jouw kant.
Hoop ik wel dat ik er meer mee verdien, dan dat die chipkaart me in verhouding kost..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:30:49 #22
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407514
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat voor een kaartje dan? Een strippenkaart? Ga jij alle toeristen hoe de strippenkaarten en zones werken?

Voor de toeristen zijn er gewoon wegwerpkaarten. Een x aantal dagen geldig.
In en uitchecken, een systeem dat ook in tal van andere landen wordt gebruikt. Het is niet zo dat dat alleen in Nederland van toepassing is.
Dus een beetje toerist is daar al bekend mee. En anders is het echt niet moeilijker dan een strippenkaart.
Wat ik dus al zei. LETTERLIJK!
DIe kunnne 1) kaartje kopen in de tram, en op hun slechte engels vertellen waar ze heen willen, zie ik elke dag gebeuren hoor
2) een strippenkaart, zie ik wat minder, en snap ik ook wel, zou ik als toerist ook niet aan beginnen
3) dagkaart, zijn heel duidelijk, door heel de stad geldig, niet opletten waar of hoe je instapt, gewoon tussen X en X gratis reizen. Zijn voornamelijk voor toeristen en dus ook in het engels. Wordt ook verteld door de reisorganisaties dat deze aan te raden zijn. Iedereen kan hiermee werken.
pi_83407550
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:27 schreef fs180 het volgende:
Dat hoeft niet, maar ooit moest je een kaart kopen, en ooit moest je een ov kaart kopen, daar zit geen verschil in. Je kunt niet zonder aankoop reizen, wanneer je die koopt is bijzaak. Je argument vervalt gewoon. Ik wil prima discussie voeren, maar wanneer iemand niet inhoudelijk inhaakt wordt het een monoloog.. Praktisch probleem is wel dat mensen niet graag met honderdan euro's saldo op de kaart willen lopen, dit geld ben je namelijk kwijt bij diefstal of andere problemen. Dus er zal gemiddeldn een laag bedrag opstaan, waardoor regelmatig opladen/bijschijven vereist is. Ik kan het prima begrijpen dat mensen er geen goed gevoel bij hebben steeds automatisch geld bij te laten schrijven, al is het maar om beter bij te houden hoeveel er bij/af geschreven wordt. Ook bij diefstal is dat een probleem, daar het minimaal één dag duurt voordat de kaart geblokkeerd kan worden.
Uiteidelijk zullen er dus, zoals al het geval is, rijen blijven.
Sorry hoor, maar als je nu weer met onzin komt dat mensen met 100'den euro op hun kaart moeten lopen loop je de discussie gewoon te verpesten met foute argumenten. Dat is echt geen voorbeeld van een prima discussie.

Of je weet gewoon niet wat de mogelijkheden zijn en roept zomaar wat, of je loopt de discussie bewust te vernaggelen.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:32:10 #24
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407555
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

En hoe was dat bij de strippenkaart? Snapten ze dat wel zomaar?
[..]

En hoevaak maak je mee dat de poortjes het niet doen?
Dat maximale bedrag kun je terugkrijgen.
Hier moet je dus actief achteraan, en schijnbaar zijn het tls niet zo happig op terugbetalingen. Iit tot het kaartje.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:33:25 #25
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407595
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:25 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Welke uitzonderingen doel je dan allemaal op?
Als ik in het buitenland ben en een vergelijkbaar systeem tegenkom, koop ik gewoon een dagkaart. Hoef ik me nergens zorgen om te maken en zo moeilijk is dat in en uitchecken echt niet.
En in het buitenland kan ik ook niet zomaar van de metro in de trein stappen. Dus ga niet doen alsof dat alleen in Nederland zo is.
Diezelfde dagkaart die volgens nou lastig was voor toeristen en dat ze beter een chipkaart konder gebruiken?
pi_83407633
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:29 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

In de bus kun je al bij de deur gaan staan als de bus rijd. Dat kost je geen extra tijd. In de rij staan voor een kaartje wel.
En als al die mensen in die bus ook een kaartje moeten kopen, dan sta je wel wat langer in de rij dan 1 minuut....

Als problemen verzonnen worden, dan verplaats ik ze graag.
klopt, als er een enorme rij staat kost het langer dan 1 minuut, ik heb alleen nooit een rij langer dan 1personen gezien, omdat het heel snel gaat om een kaartje te kopen, en er ruim voldoende apparaten zijn. Ook hadden studenten een prachtige kaart, waardoor ze gewoon door konden lopen..
Nu moet deze groep ook uitchecken..

btw, het is allebei een slechte reden voor/tegen de chipkaart,
maar als je ze naast elkaar zet vallen ze allebei weg.

Wachten voor het uit kunnen checken (en als dat het niet doet met 20 man wachten op zon rose kaart, die gestempelt moet worden en uitgedeelt moet worden en ingevult en opgestuurd, Btw, dat kan je wel allemaal mooi doen terwijl je op de volgende trein staat te wachten omdat je de 1e hebt gemist.)

tegenover vertraging van een bus/lekke band..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:35:01 #27
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407677
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:31 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar als je nu weer met onzin komt dat mensen met 100'den euro op hun kaart moeten lopen loop je de discussie gewoon te verpesten met foute argumenten. Dat is echt geen voorbeeld van een prima discussie.

Of je weet gewoon niet wat de mogelijkheden zijn en roept zomaar wat, of je loopt de discussie bewust te vernaggelen.
Leer lezen. Een bedrag van, lets say, 20 euro is niet voldoende. dus je moet het hoger zoeken, ga je al snel richting de 50 euro. Ken jij mensen die steeds met 50 euro aan strippenkaarten rondlopen? Weinig mensen die trek hebben om hun kaart als bankrekening te gebruiken
Als ik reis zit ik zo aan de 25 euro per dag, +20 borg is bijna 50 euro. Dat moet ik dus minimaal op de kaart hebben, voor één dag! Zie je het probleem al?
pi_83407747
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:30 schreef juxtaposition het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen VancouverFan,
-je doet echt heel erg je best, maar het gaat hem niet worden..
-Je geeft geen goede redenen waarom het kaartjes systeem niet goed was,
maar bij al onze redenen dat het OV-chip ding niet werkt, probeer je die onklaar te maken met drogredenen, en praat je er een beetje omheen?
Het kaartjes systeem is goed, maar ik vind het OV chipkaart systeem beter en vooral eerlijker, makkelijker en sneller.

We kunnen wel telkens blijven roepen dat poortjes misschien eens keer niet weigeren of dat het voor mensen die naar het buitenland reizen niet ideaal is. Maar dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een goed systeem is.
quote:
laten we elkaar geen sukkel noemen en eerlijk zijn, geloof je ECHT dat de OV chipkaart een vooruitgang is? of ben je aan het oefenen voor een debat groepje ofzo?
oh, als je er trouwens voor betaald krijgt, vertel me even waar ik me in kan schrijven, dan sta ik zo aan jouw kant.
Hoop ik wel dat ik er meer mee verdien, dan dat die chipkaart me in verhouding kost..
En ja ik geloof dat de OV chipkaart een vooruitgang is.
Niet meer 3 strippen betalen om 3 haltjes te reizen, nooit meer zorgen maken over zones. Nooit meer zorgen maken of ik wel genoeg strippen heb.
In andere steden is er een vergelijkbaar systeem, zoals Londen. En daar werkt het gewoon goed heb ik zelf gezien. Het werkt zeker als de reiziger zich erop aanpassen en niet argwanend allerlei redenen gaan verzinnen om het af te kraken.
Leaf
pi_83407799
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het kaartjes systeem is goed, maar ik vind het OV chipkaart systeem beter en vooral eerlijker, makkelijker en sneller.

We kunnen wel telkens blijven roepen dat poortjes misschien eens keer niet weigeren of dat het voor mensen die naar het buitenland reizen niet ideaal is. Maar dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een goed systeem is.
[..]

En ja ik geloof dat de OV chipkaart een vooruitgang is.
Niet meer 3 strippen betalen om 3 haltjes te reizen, nooit meer zorgen maken over zones. Nooit meer zorgen maken of ik wel genoeg strippen heb.
In andere steden is er een vergelijkbaar systeem, zoals Londen. En daar werkt het gewoon goed heb ik zelf gezien. Het werkt zeker als de reiziger zich erop aanpassen en niet argwanend allerlei redenen gaan verzinnen om het af te kraken.
Een oranjefan die geen voetbal kijkt ?

dan ben je al net zon namaakfan
pi_83407820
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:35 schreef fs180 het volgende:

[..]

Leer lezen. Een bedrag van, lets say, 20 euro is niet voldoende. dus je moet het hoger zoeken, ga je al snel richting de 50 euro. Ken jij mensen die steeds met 50 euro aan strippenkaarten rondlopen? Weinig mensen die trek hebben om hun kaart als bankrekening te gebruiken.
Net was het nog 100'den euro, nu 50. Kun je zelf wel lezen wat je zegt?

Ik denk niet dat er mensen met 50 euro aan strippenkaarten rondlopen. Wel mensen die een paar tientje aan treinkaartjes op zak hebben.
Als je die kwijtraakt, ben je ze kwijt. Een OV chipkaart kun je nog blokkeren.
Leaf
pi_83407898
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het kaartjes systeem is goed, maar ik vind het OV chipkaart systeem beter en vooral eerlijker, makkelijker en sneller.

We kunnen wel telkens blijven roepen dat poortjes misschien eens keer niet weigeren of dat het voor mensen die naar het buitenland reizen niet ideaal is. Maar dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een goed systeem is.
[..]

En ja ik geloof dat de OV chipkaart een vooruitgang is.
Niet meer 3 strippen betalen om 3 haltjes te reizen, nooit meer zorgen maken over zones. Nooit meer zorgen maken of ik wel genoeg strippen heb.
In andere steden is er een vergelijkbaar systeem, zoals Londen. En daar werkt het gewoon goed heb ik zelf gezien. Het werkt zeker als de reiziger zich erop aanpassen en niet argwanend allerlei redenen gaan verzinnen om het af te kraken.
er staat niet 1 verzonnen reden tussen..
als het goed had gewerkt was er niet zo'n algemene haat tegenover die kaart gekomen, waren er geen topics op fora opgericht om elkaar proberen te helpen als mensen het niet snappen, of gewoon om je gal te kunnen spuien..

je gelooft toch niet echt dat alle redenen tegen die kaart verzonnen zijn omdat we "bang"oid zijn voor nieuwe dingen?
  maandag 28 juni 2010 @ 17:40:39 #32
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83407988
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het kaartjes systeem is goed, maar ik vind het OV chipkaart systeem beter en vooral eerlijker, makkelijker en sneller.

We kunnen wel telkens blijven roepen dat poortjes misschien eens keer niet weigeren of dat het voor mensen die naar het buitenland reizen niet ideaal is. Maar dat doet niks af aan het feit dat het gewoon een goed systeem is.
[..]

En ja ik geloof dat de OV chipkaart een vooruitgang is.
Niet meer 3 strippen betalen om 3 haltjes te reizen, nooit meer zorgen maken over zones. Nooit meer zorgen maken of ik wel genoeg strippen heb.
In andere steden is er een vergelijkbaar systeem, zoals Londen. En daar werkt het gewoon goed heb ik zelf gezien. Het werkt zeker als de reiziger zich erop aanpassen en niet argwanend allerlei redenen gaan verzinnen om het af te kraken.
Dus de reden dat dit systeem zo goed is omdat het voorziet in jouw lakse houding, dat verklaart een hoop ja.
pi_83408002
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:32 schreef fs180 het volgende:

[..]

Hier moet je dus actief achteraan, en schijnbaar zijn het tls niet zo happig op terugbetalingen. Iit tot het kaartje.
Bij het kaartje kreeg je het automatisch terug?
En over terugbetalingen gaat TLS niet, dan moet je bij het betreffende OV bedrijf zijn.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:41:54 #34
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408037
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:38 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Net was het nog 100'den euro, nu 50. Kun je zelf wel lezen wat je zegt?

Ik denk niet dat er mensen met 50 euro aan strippenkaarten rondlopen. Wel mensen die een paar tientje aan treinkaartjes op zak hebben.
Als je die kwijtraakt, ben je ze kwijt. Een OV chipkaart kun je nog blokkeren.
Maar die geblokkeerde kaart ben je ook kwijt

En met 50 euro kan ik 1 dag reizen, wil ik de volgende dag ook nog weg?..
  maandag 28 juni 2010 @ 17:42:33 #35
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408060
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Bij het kaartje kreeg je het automatisch terug?
En over terugbetalingen gaat TLS niet, dan moet je bij het betreffende OV bedrijf zijn.
Het kaartje neemt niet meer geld weg uit mijn pinpas dan wat er op het kaartje staat.
TLS = de ov bedrijven, leek mij makkelijker dan alle vervoersbedrijven apart te noemen, wou je nog inhoudelijk reageren?
pi_83408063
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:34 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

klopt, als er een enorme rij staat kost het langer dan 1 minuut, ik heb alleen nooit een rij langer dan 1personen gezien, omdat het heel snel gaat om een kaartje te kopen, en er ruim voldoende apparaten zijn. Ook hadden studenten een prachtige kaart, waardoor ze gewoon door konden lopen..
Nu moet deze groep ook uitchecken..

btw, het is allebei een slechte reden voor/tegen de chipkaart,
maar als je ze naast elkaar zet vallen ze allebei weg.

Wachten voor het uit kunnen checken (en als dat het niet doet met 20 man wachten op zon rose kaart, die gestempelt moet worden en uitgedeelt moet worden en ingevult en opgestuurd, Btw, dat kan je wel allemaal mooi doen terwijl je op de volgende trein staat te wachten omdat je de 1e hebt gemist.)

tegenover vertraging van een bus/lekke band..
Jij denkt telkens dat jij de maatstaf bent voor de gemideldde Nederlander. Jij hebt nooit rijen voor de automaat, jij komt nooit te laat, jij neemt een extra strippenkaart mee.
Je vergeet blijkbaar dat de OV chipkaart voor alle Nederlanders is. Dus ook voor mensen die wel in de rij staan, mensen die wel eens te laat komen mensen die geen extra strippenkaart meenemen.
Leaf
pi_83408104
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:41 schreef fs180 het volgende:

[..]

Maar die geblokkeerde kaart ben je ook kwijt

En met 50 euro kan ik 1 dag reizen, wil ik de volgende dag ook nog weg?..
De kaart wel, het geld kun je terug krijgen.
En automatisch opladen is het antwoord. Dan staat er nooit meer dan 25 euro op je kaart en elke keer dat je onder de 5 euro komt, wordt er geld bij geschreven.

Handig toch, hoef je nooit meer zorgen te maken of je nog genoeg strippen op de kaart hebt
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:45:16 #38
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408163
En dus ook voor de mensen zonder pinpas, pasfoto, zin in een fraudegevoelig systeem, zonder geld zat om op de kaart te dumpen, zonder gevoel voor privacy en dus ook voor de mensen die gewoon uit principe geen behoefte aan die kaart hebben.
pi_83408208
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:39 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

er staat niet 1 verzonnen reden tussen..
als het goed had gewerkt was er niet zo'n algemene haat tegenover die kaart gekomen, waren er geen topics op fora opgericht om elkaar proberen te helpen als mensen het niet snappen, of gewoon om je gal te kunnen spuien..

je gelooft toch niet echt dat alle redenen tegen die kaart verzonnen zijn omdat we "bang"oid zijn voor nieuwe dingen?
Het werkt gewoon goed. Maar zoals mensen zoals FS180 laten zien zijn er mensen die koste wat het kost willen laten zien dat het niet goed werkt.

Allerlei situaties worden verzonnen en erbij gesleept om de kaart af te kraken. " Het werkt niet goed voor mensen die naar het buitenland reizen dus de hele kaart is een faal". Dat soort kortzichtig gezeur is veelzeggend. redenen verzinnen om het af te kraken.

Als mensen gewoon niet willen snappen hoe de kaart werkt, is daar weinig tegen te doen.
Leaf
pi_83408247
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:45 schreef fs180 het volgende:
En dus ook voor de mensen zonder pinpas, pasfoto, zin in een fraudegevoelig systeem, zonder geld zat om op de kaart te dumpen, zonder gevoel voor privacy en dus ook voor de mensen die gewoon uit principe geen behoefte aan die kaart hebben.
Die mensen die nu al al hun kaartjes met contact geld betalen bedoel je?
Hoeveel zijn dat er ongeveer?
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:47:18 #41
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408248
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

De kaart wel, het geld kun je terug krijgen.
En automatisch opladen is het antwoord. Dan staat er nooit meer dan 25 euro op je kaart en elke keer dat je onder de 5 euro komt, wordt er geld bij geschreven.

Handig toch, hoef je nooit meer zorgen te maken of je nog genoeg strippen op de kaart hebt
Okay, en hoe wordt er precies bepaald vanaf welk moment jij wel en niet schadeloos bent? Niet voordat de pas geblokkeerd is he, dus het geld ben je in de praktijk gewoon kwijt. Op een anonime sowieso, en het zou mij niet verbazen als er nog een drempelbedrag bestaat, of zelfs max bedrag.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:47:59 #42
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408284
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:46 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het werkt gewoon goed. Maar zoals mensen zoals FS180 laten zien zijn er mensen die koste wat het kost willen laten zien dat het niet goed werkt.

Allerlei situaties worden verzonnen en erbij gesleept om de kaart af te kraken. " Het werkt niet goed voor mensen die naar het buitenland reizen dus de hele kaart is een faal". Dat soort kortzichtig gezeur is veelzeggend. redenen verzinnen om het af te kraken.

Als mensen gewoon niet willen snappen hoe de kaart werkt, is daar weinig tegen te doen.
Het systeem laat dat al zien. Ik hoef geen moeite te doen, mensen weten als dat het systeem faalt.
pi_83408334
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:47 schreef fs180 het volgende:

[..]

Het systeem laat dat al zien. Ik hoef geen moeite te doen, mensen weten als dat het systeem faalt.
Jawel je doet wel allerlei moeite.
Zie al jouw gezeur over de paar reizen naar het buitenland waardoor de kaart een complete faal zou zijn.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:49:32 #44
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408382
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:47 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Die mensen die nu al al hun kaartjes met contact geld betalen bedoel je?
Hoeveel zijn dat er ongeveer?
Jij weet dat ook niet. Maar die mensen zijn er, dat is een feit. De behoefte bestaat dus ook.
  maandag 28 juni 2010 @ 17:50:31 #45
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408452
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:48 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jawel je doet wel allerlei moeite.
Zie al jouw gezeur over de paar reizen naar het buitenland waardoor de kaart een complete faal zou zijn.
Ga je weer verder over het buitenland.. Dat was één voorbeeld waarmee ik aangaf dat er totaal niet over dat onderwerp na is gedacht. Kinderziekte zeker?
pi_83408477
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:49 schreef fs180 het volgende:

[..]

Jij weet dat ook niet. Maar die mensen zijn er, dat is een feit. De behoefte bestaat dus ook.
Er bestaat bij veel mensen ook de behoefte om zich geen zorgen te hoeven maken over zones. Die mensen kunnen nu geen kant op.
De mensen die anoniem willen reizen kunnen dat nog steeds.
Leaf
pi_83408514
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:50 schreef fs180 het volgende:

[..]

Ga je weer verder over het buitenland.. Dat was één voorbeeld waarmee ik aangaf dat er totaal niet over dat onderwerp na is gedacht. Kinderziekte zeker?
Dat er niet over is nagedacht is jouw mening.
Ik denk dat er wel over is nagedacht en gezien dat dat inderdaad niet ideaal is maar niet als een reden wordt gezien om de OV chipkaart dan maar niet in te voeren.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 17:56:09 #48
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408725
Troll :w
pi_83408830
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:56 schreef fs180 het volgende:
Troll :w
Tuurlijk. Je kunt de discussie niet winnen met je valse en vergezochte argumenten dus dan is diegene die daar niet intrapt de boosdoener.
Leaf
pi_83408831
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Jij denkt telkens dat jij de maatstaf bent voor de gemideldde Nederlander. Jij hebt nooit rijen voor de automaat, jij komt nooit te laat, jij neemt een extra strippenkaart mee.
Je vergeet blijkbaar dat de OV chipkaart voor alle Nederlanders is. Dus ook voor mensen die wel in de rij staan, mensen die wel eens te laat komen mensen die geen extra strippenkaart meenemen.
Prachtig, hier zat ik op te wachten.
Ik neem nu inderdaad mijzelf als uitgangspunt.
-Zal ik anders de 65+ groep nemen?
-De "minder" intelligente mensen of mensen die amper van internet gebruik maken om alles op te zoeken?
-mensen die vaak naar het buitenland moeten?
-de groep studenten die 20 keer in een meterslange rij hebben gestaan, om erachter te komen dat het ophalen van hun studenten ov niet werkte?
-de toeristen aan wie eerst uitgelegd moet worden hoe die kaart werkt?
-begeleiders van groepen? bijv een juf die met 20 kinderen een uitje maakt?

of heb je zelf nog verzoekjes?
pi_83408906
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Prachtig, hier zat ik op te wachten.
Ik neem nu inderdaad mijzelf als uitgangspunt.
-Zal ik anders de 65+ groep nemen?
-De "minder" intelligente mensen of mensen die amper van internet gebruik maken om alles op te zoeken?
-mensen die vaak naar het buitenland moeten?
-de groep studenten die 20 keer in een meterslange rij hebben gestaan, om erachter te komen dat het ophalen van hun studenten ov niet werkte?
-de toeristen aan wie eerst uitgelegd moet worden hoe die kaart werkt?
-begeleiders van groepen? bijv een juf die met 20 kinderen een uitje maakt?

of heb je zelf nog verzoekjes?
Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:00:24 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408947
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je kunt de discussie niet winnen met je valse en vergezochte argumenten dus dan is diegene die daar niet intrapt de boosdoener.
He zelfkennis

Post 1 post van jou waar jij inhoudelijk op een reactie in bent gegaan.
  maandag 28 juni 2010 @ 18:01:33 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408992
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
Elke keer moet jij de gemiddelde erbij halen, maar die gemiddelde persoon zit met alle problemen van de kaart. Er wonen hier 16 miljoen mensen, het gemiddelde maakt simpelweg geen fuck uit, jouw gemiddelde weegt nergens tegenop
Het faalt.
pi_83409024
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
De gemiddelde Nederlander? die weet waar hij heen moet omdat ie dat elke dag doet? die weet hoeveel zones zijn halte is?
die op vrijdag avond voor het naar huis gaat mooi 5 kaartjes voor de volgende week haalt? als hij al geen abonnement heeft dat hij enkel even aan de conducteur hoeft te laten zien?
pi_83409211
overigens
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Prachtig, hier zat ik op te wachten.
Ik neem nu inderdaad mijzelf als uitgangspunt.
-Zal ik anders de 65+ groep nemen?
Die kunnen bij de OV bedrijven terecht voor extra informatie. Of een beetje hulp van de (klein)kinderen. Het is niet zo dat het van de ene op de andere dag wordt ingevoerd.
quote:
-De "minder" intelligente mensen of mensen die amper van internet gebruik maken om alles op te zoeken?
Er zijn ook informatie balies van de OV bedrijven om te gaan vragen hoe het werkt. Het is niet zo dat het van de ene op de andere dag wordt ingevoerd.
quote:
-mensen die vaak naar het buitenland moeten?
Die moeten vaak internationale kaarten kopen. Net als nu.
quote:
-de groep studenten die 20 keer in een meterslange rij hebben gestaan, om erachter te komen dat het ophalen van hun studenten ov niet werkte?
Problemen uit het verleden zeggen niets over de (uiteindelijke) werking van de kaart.
Net zoals een lekke band van een Ferrari de prestaties niet beïnvloed als die weer geplakt is.
quote:
-de toeristen aan wie eerst uitgelegd moet worden hoe die kaart werkt?
Eenzelfde uitleg was ook nodig bij de strippenkaart.
Of snappen de toeristen de strippenkaart wel vanzelf denk je

quote:
-begeleiders van groepen? bijv een juf die met 20 kinderen een uitje maakt?
Ook daar is al over nagedacht
http://193.177.168.15/(o0rl3omuy1uk3zmmryybfsqw)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=198

GVB
quote:
Met mijn basisschool maken wij groepsreizen met de metro, hoe kan de school met een groep kinderen met korting blijven reizen?
Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht.
Leaf
pi_83409233
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:00 schreef fs180 het volgende:

[..]

He zelfkennis

Post 1 post van jou waar jij inhoudelijk op een reactie in bent gegaan.
Ik zou zeggen, lees terug op de laatste 2 pagina's van het vorige deel. En als je die posts niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op.
Leaf
pi_83409296
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander? die weet waar hij heen moet omdat ie dat elke dag doet? die weet hoeveel zones zijn halte is?
die op vrijdag avond voor het naar huis gaat mooi 5 kaartjes voor de volgende week haalt? als hij al geen abonnement heeft dat hij enkel even aan de conducteur hoeft te laten zien?
Dat is volgens mij niet de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.
Leaf
pi_83409325
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Elke keer moet jij de gemiddelde erbij halen, maar die gemiddelde persoon zit met alle problemen van de kaart. Er wonen hier 16 miljoen mensen, het gemiddelde maakt simpelweg geen fuck uit, jouw gemiddelde weegt nergens tegenop
Het faalt.
Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Leaf
pi_83409439
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.
En op die plaatsen hing altijd al een duidelijk kaart, of je zei tegen de buschauffeur waar je heen moest en deze zette het aantal stempels, en als het nog een beetje chauffeur van de oude stempel was riep die ook je halte toendertijd nog om. Verder gaf ov9292 ook het aantal strippen aan. Nu geeft die site een richtbedrag op wat ook nog eens kan afwijken als een bus omreist.
pi_83409536
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En op die plaatsen hing altijd al een duidelijk kaart, of je zei tegen de buschauffeur waar je heen moest en deze zette het aantal stempels, en als het nog een beetje chauffeur van de oude stempel was riep die ook je halte toendertijd nog om. Verder gaf ov9292 ook het aantal strippen aan. Nu geeft die site een richtbedrag op wat ook nog eens kan afwijken als een bus omreist.
Tram, metro?
Zijn niet altijd buschauffeurs he

En wel grappig. Ene moment wordt geklaagd dat men vooraf wil weten hoeveen een reis kost met de OV chipkaart en nu is het normaal dat men op locatie maar uit moet gaan vinden hoeveel het kost

Iets met 2 maten meten?
Leaf
pi_83409541
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Kom toch niet weer aan met dat subjectieve onderzoekje waarbij de groep niet aselect gekozen is en daardoor het onderzoek al meteen linearecta de prullenbak kan gaan.
pi_83409585
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kom toch niet weer aan met dat subjectieve onderzoekje waarbij de groep niet aselect gekozen is en daardoor het onderzoek al meteen linearecta de prullenbak kan gaan.
Tuurlijk wil jij het de prullebak in schuiven. Het geeft een uitkomst die al jouw gezeur niet goed uitkomt.
Dus ga je maar roepen dat het een slecht onderzoek is.

Nergens blijkt uit dat de groep aselect is gekozen
En nee, natuurlijk gaan ze mensen die niet met de kaart reizen vragen of ze kaart goed vinden werken

[ Bericht 10% gewijzigd door VancouverFan op 28-06-2010 18:25:05 ]
Leaf
pi_83409782
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tram, metro?
Zijn niet altijd buschauffeurs he

En wel grappig. Ene moment wordt geklaagd dat men vooraf wil weten hoeveen een reis kost met de OV chipkaart en nu is het normaal dat men op locatie maar uit moet gaan vinden hoeveel het kost

Iets met 2 maten meten?
Aangezien er nog 14 miljoen mensen niet in stedelijke agglomoratie wonen waar geen tram of metro is, zijn er voor het merendeel van de ov-reiziger wel buschauffeurs.

Ik zou graag willen dat ik een hemelsbrede afstand altijd betaal en niet verrrast wordt als een bus omrijdt of ik een andere buslijn pak die toch dezelfde halte stopt maar voor het traject toch een ander bedrag berekend wordt. Verder is het natuurlijk te bizar voor woorden dat ov9292 nog een indicatie bedrag neer zet en gewoon niet het exacte berag kan bepalen voor bus/tram en metro reizen, dit in tegenstelling tot het heel duidelijk tarief systeem van de NS.

Waarbij we wel nog moeten vermelden dat de NS nog steeds iets moet uitvinden om "via" kaartjes te kunnen gebruiken met de ov-chipkaart. Maar dat zal wel afgeschaft worden en wordt ik als reiziger als ik tussen door wil uitstappen of iets wil omreizen voor een andere stad tussendoor te bezoeken gewoon genaaid.
pi_83409988
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk wil jij het de prullebak in schuiven. Het geeft een uitkomst die al jouw gezeur niet goed uitkomt.
Dus ga je maar roepen dat het een slecht onderzoek is.

Nergens blijkt uit dat de groep aselect is gekozen
Nee maar ze sluiten wel nieuwe reizigers en niet frrequent reizende mensen uit in dit onderzoek, wat het dus totaal onbetrouwbaar maakt.

Dat is precies hetzelfde als we hier een poll zouden maken waarbij iedereen die in jou opinie zeurt een cijfer mag geven maar VCF sluiten we uit want die geeft toch een te goed cijfer.
quote:
2.2. Populatie en steekproef.
De onderzoekspopulatie wordt gevormd door personen van 16 jaar en ouder die:
• Woonachtig zijn in Rotterdam of aanpalende gemeenten waar het NVB is uitgefaseerd
(zie bijlage).
• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Uit bovenstaande populatie werd een aselecte steekproef van N=510 reizigers ondervraagd.
pi_83410021
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien er nog 14 miljoen mensen niet in stedelijke agglomoratie wonen waar geen tram of metro is, zijn er voor het merendeel van de ov-reiziger wel buschauffeurs.

Ik zou graag willen dat ik een hemelsbrede afstand altijd betaal en niet verrrast wordt als een bus omrijdt of ik een andere buslijn pak die toch dezelfde halte stopt maar voor het traject toch een ander bedrag berekend wordt.
Dat ben ik met je eens zoals al vaker gezegd.
quote:
Verder is het natuurlijk te bizar voor woorden dat ov9292 nog een indicatie bedrag neer zet en gewoon niet het exacte berag kan bepalen voor bus/tram en metro reizen, dit in tegenstelling tot het heel duidelijk tarief systeem van de NS.
Zo te zien is het nieuw voor je, maar de NS heet voertuigen die over rails rijden. Die kunnen niet zomaar een blokje om gaan. Dus is de afstand tussen 2 steden vast en goed te berekenen.
quote:
Waarbij we wel nog moeten vermelden dat de NS nog steeds iets moet uitvinden om "via" kaartjes te kunnen gebruiken met de ov-chipkaart. Maar dat zal wel afgeschaft worden en wordt ik als reiziger als ik tussen door wil uitstappen of iets wil omreizen voor een andere stad tussendoor te bezoeken gewoon genaaid.
Hoezo wordt je genaaid?

Bij kaartjes betaal je ook extra als je omreist.
Leaf
pi_83410107
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar ze sluiten wel nieuwe reizigers en niet frrequent reizende mensen uit in dit onderzoek, wat het dus totaal onbetrouwbaar maakt.

Dat is precies hetzelfde als we hier een poll zouden maken waarbij iedereen die in jou opinie zeurt een cijfer mag geven maar VCF sluiten we uit want die geeft toch een te goed cijfer.
[..]


Ja wie denk jij dat het best kan beoordelen of iets goed werkt?
Iemand die al een tijd met het product werkt of iemand die het product veel gebruikt?

Ik vind het niet betrouwbaar als mensen die geen of weinig ervaring hebben met de kaart ook gaan zeggen wat ze ervan vinden. Hebben ze 1 keer gereisd zonder problemen zeggen ze dat het een perfecte kaart is. Dat wil jij toch niet....
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:37:41 #67
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83410238
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is volgens mij niet de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?

Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?

Nog los van de problemen die je tegemoet komen als er in het hele proces iets fout gaat.
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83410342
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:31 schreef VancouverFan het volgende:


Zo te zien is het nieuw voor je, maar de NS heet voertuigen die over rails rijden. Die kunnen niet zomaar een blokje om gaan. Dus is de afstand tussen 2 steden vast en goed te berekenen.
[q]
De hemelsbrede afstand tussen 2 punten (wat een halte in principe op een kaart is) is ook heel makkelijk te bepalen.

[q]
Hoezo wordt je genaaid?

Bij kaartjes betaal je ook extra als je omreist.
Ja maar wel maar 1* opstap kosten.

Voorbeeldje van enkele reis amsterdam naar tilburg via denhaag HS.

Enkele reis ¤ 20,70 korting ¤ 12,40
Ritprijs voor reizen op saldo bij NS ¤ 23,65 korting ¤ 14,20

Jippie 1.80 duurder uit. Ach dat is maar 15% duurder daar heb ik het over. Of tussentijds even bij een station uitstappen dan verwacht men ook dat je gaat uitchecken en betaal je dus in principe meerdere malen een soort opstaptarief.
pi_83410413
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:37 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?
Hu? Ik had vroeger ook een strippenkaart en reis nu met een persoonlijke kaart.
Hoeveel er afgeschreven wordt is elke keer bij het uitchecken te lezen. Dan zie je ook hoeveel geld er op de kaart staat.
Waar je op kunt laden is op vergelijkbare punten als waar je nu je strippenkaart kunt kopen.

Als je nu nog die vragen hebt, heb je weinig moeite gedaan om je te verdiepen in de werking van de OV chipkaart.
quote:
Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?
Zie bovenstaande. En hoe hoog het uitpakt is duidelijk na te gaan.
Heel wat duidelijker dan al je strippenkaarten bewaren per maand en dan gaan rekenen.
quote:
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, deel ik die mening niet.

Ik zou niet weten waarom mensen die met een strippenkaart reisden nu met een anonieme chipkaart reizen. Volgens mij kan het prima zo zijn dat mensen die een strippenkaart gebruikten nu een persoonlijke kaart gebruiken. Het een sluit het ander niet uit.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:44:39 #70
308698 Examenvragen
BiSL ASL ITIL Prince2 TMAP
pi_83410469
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. In het begin voelde ik me net een kuddedier, met die piepende poortjes.

Ik heb ook 2 keer zo'n poortje moeten openforceren: Een oude dame was er doorheen maar haar stroller nog niet, en een jonge moeder met een tweelingbuggy die al op het station stond, maar zijzelf niet.

Ik heb gehoord dat je hoge boetes kan krijgen voor openforceren van zo'n poortje, maar die dienders op de stations die komen die glazen kantoortjes toch niet uit, al banjert er een blowend volksdeel door die piepende poortjes.

En dan van die mensen die met je mee willen liften, loop je rustig door dat ding, beginnen de deurtjes ineens dicht te gaan en slaat dat ding weer op hol en heb je een zwartrijder als rugzak.

Ook grappig dat dezelfde route varierende prijzen heeft. Ligt eraan of de buschauffeur een beetje opschiet.

Of dat je kunt overstappen op Beurs zonder uit te checken, en dat je dan duurder uitbent omdat je niet poortje in, poortje uitgaat. Dat vind ik wel schokkend: in het begin werd vaak te veel afgeschreven en heb ik in totaal 30E terug moeten vragen. Nu zijn die problemen opgelost, maar kloppen die ritprijzen soms gewoon niet. Een systeem als deze moet gewoon waterdicht zijn qua ritprijzen.

Ik had liever meer metropersoneel gezien, dan de brakke automatisering van een kaartcontrole.
pi_83410507
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja maar wel maar 1* opstap kosten.
Wat zijn de opstapkosten bij de NS?
quote:
Voorbeeldje van enkele reis amsterdam naar tilburg via denhaag HS.

Enkele reis ¤ 20,70 korting ¤ 12,40
Ritprijs voor reizen op saldo bij NS ¤ 23,65 korting ¤ 14,20

Jippie 1.80 duurder uit. Ach dat is maar 15% duurder daar heb ik het over. Of tussentijds even bij een station uitstappen dan verwacht men ook dat je gaat uitchecken en betaal je dus in principe meerdere malen een soort opstaptarief.
quote:
Door een technische oorzaak zijn de prijzen van 'via-reizen' indicatief. De prijzen bij de kaartautomaat en balie zijn de juiste. Naar verwachting vindt u in juli weer de juiste prijzen op ns.nl.
Dus of je genaaid wordt valt niet te zeggen...
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:52:10 #72
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83410695
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef VancouverFan het volgende:
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, deel ik die mening niet.

Ik zou niet weten waarom mensen die met een strippenkaart reisden nu met een anonieme chipkaart reizen. Volgens mij kan het prima zo zijn dat mensen die een strippenkaart gebruikten nu een persoonlijke kaart gebruiken. Het een sluit het ander niet uit.

De anonieme OVChipkaart is het equivalent voor de strippenkaart. En natuurlijk kan men bij het uitchecken zien wat er wordt afgeschreven en hoeveel er nog op de kaart staat en dat vervolgens onthouden en controleren of het klopt. Maar vind je dat nou echt makkelijker dan een blik op je strippenkaart om te zien hoeveel strippen je nog hebt, zodat je op tijd een nieuwe kan kopen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83410770
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef VancouverFan het volgende:


Dus of je genaaid wordt valt niet te zeggen...
Tuurlijk valt dat wel te zeggen ns rekende tot nu toe in ieder geval dan namelijk de totale tariefafstand.

zie de tabel in onderstaand topic.

NS verhoogt OV-chipkaart rittarieven onaangekondigd?

Of ze moeten nu sneaky met deze prijsverhoging de via prijzen gewoon naar 2 enkeltjes gegooid hebben.
pi_83410931
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]


De anonieme OVChipkaart is het equivalent voor de strippenkaart. En natuurlijk kan men bij het uitchecken zien wat er wordt afgeschreven en hoeveel er nog op de kaart staat en dat vervolgens onthouden en controleren of het klopt. Maar vind je dat nou echt makkelijker dan een blik op je strippenkaart om te zien hoeveel strippen je nog hebt, zodat je op tijd een nieuwe kan kopen?
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat de OV chipkaart het equivalent is van de anonieme chipkaart.
In mijn geval heb ik een NS abbo en heb een persoonlijke kaart van de NS. Dus voor de bus en tram waar ik eerst een strippenkaart gebruikte, gebruik ik nu de persoonlijke chipkaart.

Je hebt gelijk dat het bij een strippenkaart duidelijker is hoeveel je over hebt, maar dan zit je weer op 1 klein detail van de kaart te focussen. En negeer je weer het voordeel van automatisch opladen bijvoorbeeld.

Ik snap niet goed waarom er telkens maar naar kleine details moet worden gekeken ipv naar het groter geheel.
Leaf
pi_83411262
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk valt dat wel te zeggen ns rekende tot nu toe in ieder geval dan namelijk de totale tariefafstand.

zie de tabel in onderstaand topic.

NS verhoogt OV-chipkaart rittarieven onaangekondigd?

Of ze moeten nu sneaky met deze prijsverhoging de via prijzen gewoon naar 2 enkeltjes gegooid hebben.
Het zou kunnen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze herkennen dat als iemand van A naar B reist via C dat dat een via reis is.
Leaf
pi_83411399
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze herkennen dat als iemand van A naar B reist via C dat dat een via reis is.
Dan zouden ze ook een retour behouden kunnen hebben als je die reis zo kan herkennen is een retourreis ook te herkennen. Waarom doen ze dat dan niet
  maandag 28 juni 2010 @ 19:13:33 #77
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83411418
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:00 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat de OV chipkaart het equivalent is van de anonieme chipkaart.
In mijn geval heb ik een NS abbo en heb een persoonlijke kaart van de NS. Dus voor de bus en tram waar ik eerst een strippenkaart gebruikte, gebruik ik nu de persoonlijke chipkaart.

Je hebt gelijk dat het bij een strippenkaart duidelijker is hoeveel je over hebt, maar dan zit je weer op 1 klein detail van de kaart te focussen. En negeer je weer het voordeel van automatisch opladen bijvoorbeeld.

Ik snap niet goed waarom er telkens maar naar kleine details moet worden gekeken ipv naar het groter geheel.

Mwa, beetje afhankelijk van wat je een klein detail noemt natuurlijk. Voor mensen met een anonieme OVChip is dat 'kleine detail' allesbepalend voor de voor- en vooral nadelen van de kaart. Het voordeel van automatisch opladen kan alleen op een persoonlijk kaart, en dan nog blijft het afwachten of alle acties goed gaan.

De 'voordelen' van het grote geheel gaan dus alleen op als je een persoonlijke kaart hebt. Heb je die niet of wil je die niet (om wat voor reden dan ook) dan ben je de lul en was de strippenkaart veel gebruiksvriendelijker, en waarschijnlijk ook goedkoper.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83411524
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:13 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Mwa, beetje afhankelijk van wat je een klein detail noemt natuurlijk. Voor mensen met een anonieme OVChip is dat 'kleine detail' allesbepalend voor de voor- en vooral nadelen van de kaart. Het voordeel van automatisch opladen kan alleen op een persoonlijk kaart, en dan nog blijft het afwachten of alle acties goed gaan.

De 'voordelen' van het grote geheel gaan dus alleen op als je een persoonlijke kaart hebt. Heb je die niet of wil je die niet (om wat voor reden dan ook) dan ben je de lul en was de strippenkaart veel gebruiksvriendelijker, en waarschijnlijk ook goedkoper.
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.

Daarbij kan niet iedereen tevreden gehouden worden of de kaart zodanig worden gemaakt dat het voor iedereen even handig is.
Mocht iemand denken of verwachten dat dat wel kan, dan is diegene ontzettend naief.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:22:23 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83411697
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.

Daarbij kan niet iedereen tevreden gehouden worden of de kaart zodanig worden gemaakt dat het voor iedereen even handig is.
Mocht iemand denken of verwachten dat dat wel kan, dan is diegene ontzettend naief.

Je kunt wel blijven zeggen hoe goed de OVChip is, maar feit blijft dat er een hele hoop reizigers diep moeten bukken om financieel flink in hun kont genaaid te worden. Nog los van het gebruiksgemak en de privacy gevolgen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 juni 2010 @ 19:24:51 #80
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83411778
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?

Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?

Nog los van de problemen die je tegemoet komen als er in het hele proces iets fout gaat.
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
&
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, ...

Ik zou niet weten ... Volgens mij ...
En dat al ettelijke topics lang.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83411835
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Je kunt wel blijven zeggen hoe goed de OVChip is, maar feit blijft dat er een hele hoop reizigers diep moeten bukken om financieel flink in hun kont genaaid te worden. Nog los van het gebruiksgemak en de privacy gevolgen.
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.

Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?

Constant maar blijven doorgaan dat details niet goed zijn omdat een bepaalde groep iets zou willen is naar mijn mening dan ook zeuren om het zeuren.
Leaf
pi_83411898
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

&
[..]

En dat al ettelijke topics lang.
Heb je niks zinnigs bij te dragen of kom je wederom alleen maar kloten?
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:31:08 #83
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83412004
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.

Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?

Constant maar blijven doorgaan dat details niet goed zijn omdat een bepaalde groep iets zou willen is naar mijn mening dan ook zeuren om het zeuren.

Nee hoor, dat zou ik zeker niet willen. Waar het om gaat is dat de OVChip in zijn huidige vorm een draak lijkt te zijn, die voor iedereen zonder persoonlijke kaart op alle vlakken zwaar nadelig uitpakt.

Het systeem lijkt dan ook niet uit te gaan van de wensen van de reiziger maar van de wensen van de vervoerders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83412190
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:31 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Nee hoor, dat zou ik zeker niet willen. Waar het om gaat is dat de OVChip in zijn huidige vorm een draak lijkt te zijn, die voor iedereen zonder persoonlijke kaart op alle vlakken zwaar nadelig uitpakt.
Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.
Als je dat niet wilt is dat de keuze van de reiziger.

Net zoals mensen die geen bonuskaart gebruiken bij de AH ook meer betalen.
quote:
Het systeem lijkt dan ook niet uit te gaan van de wensen van de reiziger maar van de wensen van de vervoerders.
Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.
Leaf
pi_83412209
Die chipkaart is zo irritant.... Ik heb een abonnement en rij dagelijks met de Zuidtangent tussen Schiphol en Amstelveen. En de laatste 3 dagen houdt hij elke keer ineens geld in. Ik kon de transactie van zaterdag al terugzien op internet en dan blijk ik ineens ergens te zijn ingestapt waar ik heel niet geweest ben. Zo irritant dat chauffeurs hier niet beter opletten. Ik ga uiteraard mijn claim indienen maar de volgende keer ga ik de chauffeur hier ook maar eens op aanspreken.
pi_83412230
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:


Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?
Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.

Mijn utopisch ov betaal systeem:

Mensen die met het ov reizen willen zo effcient mogeljik van A naar B vervoerd worden. Met een integraal vervoerbetaalsysteem zou het niet meer dan logisch zijn dat de complete hemelsbrede reis berekent zou gaan worden. Of te wel ik reis gewoon van halte a in plaats X naar halte b in plaats Z. Hierbij hoef ik als reziger alleen maar 1* in te checken en 1* uit te checken, het systeem zoekt zelf dan maar uit wat de meest waarschijnlijk reis van mij was. Hierop zou nog een kleine toeslag kunnen komen wanneer de reiziger de reis binnen de nominale reisduur gehaald heeft.

Dat er vervoerders met verschillende vervoerstareiven zijn zou eigenlijk niet de zorg meer van de reiziger moeten zijn.

Zo en dat is dan vanuit de optiek van een reiziger ipv van vervoerders die elke handeling als losse dienst beschouwen.
pi_83412247
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef Sonja27 het volgende:
Die chipkaart is zo irritant.... Ik heb een abonnement en rij dagelijks met de Zuidtangent tussen Schiphol en Amstelveen. En de laatste 3 dagen houdt hij elke keer ineens geld in. Ik kon de transactie van zaterdag al terugzien op internet en dan blijk ik ineens ergens te zijn ingestapt waar ik heel niet geweest ben. Zo irritant dat chauffeurs hier niet beter opletten. Ik ga uiteraard mijn claim indienen maar de volgende keer ga ik de chauffeur hier ook maar eens op aanspreken.
Wat zou die kunnen doen dan?
Leaf
pi_83412316
chauffeurs kunnen er niks aan doen, dus dat ja
november
pi_83412462
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
quote:
Mijn utopisch ov betaal systeem:

Mensen die met het ov reizen willen zo effcient mogeljik van A naar B vervoerd worden. Met een integraal vervoerbetaalsysteem zou het niet meer dan logisch zijn dat de complete hemelsbrede reis berekent zou gaan worden. Of te wel ik reis gewoon van halte a in plaats X naar halte b in plaats Z. Hierbij hoef ik als reziger alleen maar 1* in te checken en 1* uit te checken, het systeem zoekt zelf dan maar uit wat de meest waarschijnlijk reis van mij was. Hierop zou nog een kleine toeslag kunnen komen wanneer de reiziger de reis binnen de nominale reisduur gehaald heeft.

Dat er vervoerders met verschillende vervoerstareiven zijn zou eigenlijk niet de zorg meer van de reiziger moeten zijn.

Zo en dat is dan vanuit de optiek van een reiziger ipv van vervoerders die elke handeling als losse dienst beschouwen.
Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.

Ook jij lijkt te vergeten dat het hier om massa transport gaat.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:46:54 #90
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83412615
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.

Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 juni 2010 @ 19:47:47 #91
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83412650
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.
Als je dat niet wilt is dat de keuze van de reiziger.

Net zoals mensen die geen bonuskaart gebruiken bij de AH ook meer betalen.
[..]

Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.
Waren dat niet vooral bejaarden die gratis reizen kregen?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83412745
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
[..]

Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.

Ook jij lijkt te vergeten dat het hier om massa transport gaat.
Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.

Ik bekijk het vanuit klant perspectief in dit geval. De klant wil gewoon normaliter zo snel mogelijk van A naar B komen, en het zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je als klant zijnde voor de hemelsbrede afstand wordt afgerekend. Ik ken eigenlijk geen mensen die voor hun plezier een gehele dag in het ov gaan vertoeven in ieder geval.
pi_83412908
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:46 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.
Anoniem reizen is de standaard. Met een persoonlijke kaart kun je voordelen krijgen.

Net zoals je bij de NS een bepaald bedrag betaald en korting kunt krijgen als je een voordeeluren kaart koopt.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:00:44 #94
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83413241
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.
Anoniem reizen is de standaard. Met een persoonlijke kaart kun je voordelen krijgen.

Net zoals je bij de NS een bepaald bedrag betaald en korting kunt krijgen als je een voordeeluren kaart koopt.

Neh, als anoniem reizen de standaard was dan zouden de reisvoorwaarden en bijbehorende kosten ongeveer gelijk blijven. Nu lijkt men een abbo standaard te willen maken, als je dat niet wil dan ben je veel slechter af. Omgekeerde wereld dus, om zoveel mogelijk mensen te dwingen om een persoonlijke kaart te nemen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83413383
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.

Ik bekijk het vanuit klant perspectief in dit geval. De klant wil gewoon normaliter zo snel mogelijk van A naar B komen, en het zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je als klant zijnde voor de hemelsbrede afstand wordt afgerekend. Ik ken eigenlijk geen mensen die voor hun plezier een gehele dag in het ov gaan vertoeven in ieder geval.
Bekijk het ook eens vanuit de vervoerder perspectief. Die bied goedkoop vervoer aan de massa aan. Dat kan niet zo goedkoop zijn als de vervoerders rekening houden met alle wensen van de reiziger.
Leaf
pi_83413468
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:00 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Neh, als anoniem reizen de standaard was dan zouden de reisvoorwaarden en bijbehorende kosten ongeveer gelijk blijven. Nu lijkt men een abbo standaard te willen maken, als je dat niet wil dan ben je veel slechter af. Omgekeerde wereld dus, om zoveel mogelijk mensen te dwingen om een persoonlijke kaart te nemen.
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:07:50 #97
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83413648
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:04 schreef VancouverFan het volgende:
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.

Check de afgelopen 32 topics nog eens, daar worden heel veel voorbeelden gegeven waar het reizen met de ovchip een stuk duurder is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83413739
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Check de afgelopen 33 topics nog eens, daar worden heel veel voorbeelden gegeven waar het reizen met de ovchip een stuk duurder is.
Pffff.....

Ik wordt een beetje moe van de mensen die maar vanalles roepen en dan van dit soort algemene onderbouwing hebben. Of helemaal geen onderbouwing...

Je begrijpt toch wel dat ik hier totaal niet van overtuigd raak....
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:09:40 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83413744
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
De mening van een groep reizigers is te marginaal om dat oordeel door te trekken tot het uiteindelijke oordeel of de kaart wel of niet goed werkt
  maandag 28 juni 2010 @ 20:09:51 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83413753
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, lees terug op de laatste 2 pagina's van het vorige deel. En als je die posts niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op.
Dat je verwijst naar een specifieke post geeft al aan dat jij totaal geen waarde hecht aan het niveau van jouw posts..

"De Scholenkaart geldt uitsluitend voor Rotterdamse basisscholen" Goed bedacht inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')