abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83408906
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Prachtig, hier zat ik op te wachten.
Ik neem nu inderdaad mijzelf als uitgangspunt.
-Zal ik anders de 65+ groep nemen?
-De "minder" intelligente mensen of mensen die amper van internet gebruik maken om alles op te zoeken?
-mensen die vaak naar het buitenland moeten?
-de groep studenten die 20 keer in een meterslange rij hebben gestaan, om erachter te komen dat het ophalen van hun studenten ov niet werkte?
-de toeristen aan wie eerst uitgelegd moet worden hoe die kaart werkt?
-begeleiders van groepen? bijv een juf die met 20 kinderen een uitje maakt?

of heb je zelf nog verzoekjes?
Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:00:24 #52
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408947
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk. Je kunt de discussie niet winnen met je valse en vergezochte argumenten dus dan is diegene die daar niet intrapt de boosdoener.
He zelfkennis

Post 1 post van jou waar jij inhoudelijk op een reactie in bent gegaan.
  maandag 28 juni 2010 @ 18:01:33 #53
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83408992
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
Elke keer moet jij de gemiddelde erbij halen, maar die gemiddelde persoon zit met alle problemen van de kaart. Er wonen hier 16 miljoen mensen, het gemiddelde maakt simpelweg geen fuck uit, jouw gemiddelde weegt nergens tegenop
Het faalt.
pi_83409024
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Neem de gemiddelde Nederlander als maatstaf.

Dit is een systeem voor heel Nederland. Niet voor bepaalde groepen mensen.
De gemiddelde Nederlander? die weet waar hij heen moet omdat ie dat elke dag doet? die weet hoeveel zones zijn halte is?
die op vrijdag avond voor het naar huis gaat mooi 5 kaartjes voor de volgende week haalt? als hij al geen abonnement heeft dat hij enkel even aan de conducteur hoeft te laten zien?
pi_83409211
overigens
quote:
Op maandag 28 juni 2010 17:58 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

Prachtig, hier zat ik op te wachten.
Ik neem nu inderdaad mijzelf als uitgangspunt.
-Zal ik anders de 65+ groep nemen?
Die kunnen bij de OV bedrijven terecht voor extra informatie. Of een beetje hulp van de (klein)kinderen. Het is niet zo dat het van de ene op de andere dag wordt ingevoerd.
quote:
-De "minder" intelligente mensen of mensen die amper van internet gebruik maken om alles op te zoeken?
Er zijn ook informatie balies van de OV bedrijven om te gaan vragen hoe het werkt. Het is niet zo dat het van de ene op de andere dag wordt ingevoerd.
quote:
-mensen die vaak naar het buitenland moeten?
Die moeten vaak internationale kaarten kopen. Net als nu.
quote:
-de groep studenten die 20 keer in een meterslange rij hebben gestaan, om erachter te komen dat het ophalen van hun studenten ov niet werkte?
Problemen uit het verleden zeggen niets over de (uiteindelijke) werking van de kaart.
Net zoals een lekke band van een Ferrari de prestaties niet beïnvloed als die weer geplakt is.
quote:
-de toeristen aan wie eerst uitgelegd moet worden hoe die kaart werkt?
Eenzelfde uitleg was ook nodig bij de strippenkaart.
Of snappen de toeristen de strippenkaart wel vanzelf denk je

quote:
-begeleiders van groepen? bijv een juf die met 20 kinderen een uitje maakt?
Ook daar is al over nagedacht
http://193.177.168.15/(o0rl3omuy1uk3zmmryybfsqw)/p_sn_li.aspx?ClickType=2&NodeID=198

GVB
quote:
Met mijn basisschool maken wij groepsreizen met de metro, hoe kan de school met een groep kinderen met korting blijven reizen?
Scholen en kinderdagverblijven kunnen voor kinderen tussen 4 en 12 jaar oud en hun begeleiders Scholendagkaarten aanschaffen. Met deze kaart kan voor 2 euro een dag lang bij GVB worden gereisd. De kaarten worden per 50 stuks verkocht.
Leaf
pi_83409233
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:00 schreef fs180 het volgende:

[..]

He zelfkennis

Post 1 post van jou waar jij inhoudelijk op een reactie in bent gegaan.
Ik zou zeggen, lees terug op de laatste 2 pagina's van het vorige deel. En als je die posts niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op.
Leaf
pi_83409296
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:02 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander? die weet waar hij heen moet omdat ie dat elke dag doet? die weet hoeveel zones zijn halte is?
die op vrijdag avond voor het naar huis gaat mooi 5 kaartjes voor de volgende week haalt? als hij al geen abonnement heeft dat hij enkel even aan de conducteur hoeft te laten zien?
Dat is volgens mij niet de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.
Leaf
pi_83409325
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:01 schreef fs180 het volgende:

[..]

Elke keer moet jij de gemiddelde erbij halen, maar die gemiddelde persoon zit met alle problemen van de kaart. Er wonen hier 16 miljoen mensen, het gemiddelde maakt simpelweg geen fuck uit, jouw gemiddelde weegt nergens tegenop
Het faalt.
Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Leaf
pi_83409439
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.
En op die plaatsen hing altijd al een duidelijk kaart, of je zei tegen de buschauffeur waar je heen moest en deze zette het aantal stempels, en als het nog een beetje chauffeur van de oude stempel was riep die ook je halte toendertijd nog om. Verder gaf ov9292 ook het aantal strippen aan. Nu geeft die site een richtbedrag op wat ook nog eens kan afwijken als een bus omreist.
pi_83409536
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:14 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En op die plaatsen hing altijd al een duidelijk kaart, of je zei tegen de buschauffeur waar je heen moest en deze zette het aantal stempels, en als het nog een beetje chauffeur van de oude stempel was riep die ook je halte toendertijd nog om. Verder gaf ov9292 ook het aantal strippen aan. Nu geeft die site een richtbedrag op wat ook nog eens kan afwijken als een bus omreist.
Tram, metro?
Zijn niet altijd buschauffeurs he

En wel grappig. Ene moment wordt geklaagd dat men vooraf wil weten hoeveen een reis kost met de OV chipkaart en nu is het normaal dat men op locatie maar uit moet gaan vinden hoeveel het kost

Iets met 2 maten meten?
Leaf
pi_83409541
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Kom toch niet weer aan met dat subjectieve onderzoekje waarbij de groep niet aselect gekozen is en daardoor het onderzoek al meteen linearecta de prullenbak kan gaan.
pi_83409585
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kom toch niet weer aan met dat subjectieve onderzoekje waarbij de groep niet aselect gekozen is en daardoor het onderzoek al meteen linearecta de prullenbak kan gaan.
Tuurlijk wil jij het de prullebak in schuiven. Het geeft een uitkomst die al jouw gezeur niet goed uitkomt.
Dus ga je maar roepen dat het een slecht onderzoek is.

Nergens blijkt uit dat de groep aselect is gekozen
En nee, natuurlijk gaan ze mensen die niet met de kaart reizen vragen of ze kaart goed vinden werken

[ Bericht 10% gewijzigd door VancouverFan op 28-06-2010 18:25:05 ]
Leaf
pi_83409782
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:17 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tram, metro?
Zijn niet altijd buschauffeurs he

En wel grappig. Ene moment wordt geklaagd dat men vooraf wil weten hoeveen een reis kost met de OV chipkaart en nu is het normaal dat men op locatie maar uit moet gaan vinden hoeveel het kost

Iets met 2 maten meten?
Aangezien er nog 14 miljoen mensen niet in stedelijke agglomoratie wonen waar geen tram of metro is, zijn er voor het merendeel van de ov-reiziger wel buschauffeurs.

Ik zou graag willen dat ik een hemelsbrede afstand altijd betaal en niet verrrast wordt als een bus omrijdt of ik een andere buslijn pak die toch dezelfde halte stopt maar voor het traject toch een ander bedrag berekend wordt. Verder is het natuurlijk te bizar voor woorden dat ov9292 nog een indicatie bedrag neer zet en gewoon niet het exacte berag kan bepalen voor bus/tram en metro reizen, dit in tegenstelling tot het heel duidelijk tarief systeem van de NS.

Waarbij we wel nog moeten vermelden dat de NS nog steeds iets moet uitvinden om "via" kaartjes te kunnen gebruiken met de ov-chipkaart. Maar dat zal wel afgeschaft worden en wordt ik als reiziger als ik tussen door wil uitstappen of iets wil omreizen voor een andere stad tussendoor te bezoeken gewoon genaaid.
pi_83409988
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:18 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tuurlijk wil jij het de prullebak in schuiven. Het geeft een uitkomst die al jouw gezeur niet goed uitkomt.
Dus ga je maar roepen dat het een slecht onderzoek is.

Nergens blijkt uit dat de groep aselect is gekozen
Nee maar ze sluiten wel nieuwe reizigers en niet frrequent reizende mensen uit in dit onderzoek, wat het dus totaal onbetrouwbaar maakt.

Dat is precies hetzelfde als we hier een poll zouden maken waarbij iedereen die in jou opinie zeurt een cijfer mag geven maar VCF sluiten we uit want die geeft toch een te goed cijfer.
quote:
2.2. Populatie en steekproef.
De onderzoekspopulatie wordt gevormd door personen van 16 jaar en ouder die:
• Woonachtig zijn in Rotterdam of aanpalende gemeenten waar het NVB is uitgefaseerd
(zie bijlage).
• Inmiddels tenminste 10 keer met een OV-chipkaart hebben gereisd.
• Die ook in de twee weken na 11 februari met het openbaar vervoer hebben gereisd.
Uit bovenstaande populatie werd een aselecte steekproef van N=510 reizigers ondervraagd.
pi_83410021
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Aangezien er nog 14 miljoen mensen niet in stedelijke agglomoratie wonen waar geen tram of metro is, zijn er voor het merendeel van de ov-reiziger wel buschauffeurs.

Ik zou graag willen dat ik een hemelsbrede afstand altijd betaal en niet verrrast wordt als een bus omrijdt of ik een andere buslijn pak die toch dezelfde halte stopt maar voor het traject toch een ander bedrag berekend wordt.
Dat ben ik met je eens zoals al vaker gezegd.
quote:
Verder is het natuurlijk te bizar voor woorden dat ov9292 nog een indicatie bedrag neer zet en gewoon niet het exacte berag kan bepalen voor bus/tram en metro reizen, dit in tegenstelling tot het heel duidelijk tarief systeem van de NS.
Zo te zien is het nieuw voor je, maar de NS heet voertuigen die over rails rijden. Die kunnen niet zomaar een blokje om gaan. Dus is de afstand tussen 2 steden vast en goed te berekenen.
quote:
Waarbij we wel nog moeten vermelden dat de NS nog steeds iets moet uitvinden om "via" kaartjes te kunnen gebruiken met de ov-chipkaart. Maar dat zal wel afgeschaft worden en wordt ik als reiziger als ik tussen door wil uitstappen of iets wil omreizen voor een andere stad tussendoor te bezoeken gewoon genaaid.
Hoezo wordt je genaaid?

Bij kaartjes betaal je ook extra als je omreist.
Leaf
pi_83410107
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee maar ze sluiten wel nieuwe reizigers en niet frrequent reizende mensen uit in dit onderzoek, wat het dus totaal onbetrouwbaar maakt.

Dat is precies hetzelfde als we hier een poll zouden maken waarbij iedereen die in jou opinie zeurt een cijfer mag geven maar VCF sluiten we uit want die geeft toch een te goed cijfer.
[..]


Ja wie denk jij dat het best kan beoordelen of iets goed werkt?
Iemand die al een tijd met het product werkt of iemand die het product veel gebruikt?

Ik vind het niet betrouwbaar als mensen die geen of weinig ervaring hebben met de kaart ook gaan zeggen wat ze ervan vinden. Hebben ze 1 keer gereisd zonder problemen zeggen ze dat het een perfecte kaart is. Dat wil jij toch niet....
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:37:41 #67
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83410238
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:
Dat is volgens mij niet de gemiddelde Nederlander.
De gemiddelde Nederland gaat volgens mij ook wel eens naar andere plaatsen waar die niet weet hoeveel zones er zijn in die plaats.

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?

Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?

Nog los van de problemen die je tegemoet komen als er in het hele proces iets fout gaat.
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83410342
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:31 schreef VancouverFan het volgende:


Zo te zien is het nieuw voor je, maar de NS heet voertuigen die over rails rijden. Die kunnen niet zomaar een blokje om gaan. Dus is de afstand tussen 2 steden vast en goed te berekenen.
[q]
De hemelsbrede afstand tussen 2 punten (wat een halte in principe op een kaart is) is ook heel makkelijk te bepalen.

[q]
Hoezo wordt je genaaid?

Bij kaartjes betaal je ook extra als je omreist.
Ja maar wel maar 1* opstap kosten.

Voorbeeldje van enkele reis amsterdam naar tilburg via denhaag HS.

Enkele reis ¤ 20,70 korting ¤ 12,40
Ritprijs voor reizen op saldo bij NS ¤ 23,65 korting ¤ 14,20

Jippie 1.80 duurder uit. Ach dat is maar 15% duurder daar heb ik het over. Of tussentijds even bij een station uitstappen dan verwacht men ook dat je gaat uitchecken en betaal je dus in principe meerdere malen een soort opstaptarief.
pi_83410413
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:37 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?
Hu? Ik had vroeger ook een strippenkaart en reis nu met een persoonlijke kaart.
Hoeveel er afgeschreven wordt is elke keer bij het uitchecken te lezen. Dan zie je ook hoeveel geld er op de kaart staat.
Waar je op kunt laden is op vergelijkbare punten als waar je nu je strippenkaart kunt kopen.

Als je nu nog die vragen hebt, heb je weinig moeite gedaan om je te verdiepen in de werking van de OV chipkaart.
quote:
Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?
Zie bovenstaande. En hoe hoog het uitpakt is duidelijk na te gaan.
Heel wat duidelijker dan al je strippenkaarten bewaren per maand en dan gaan rekenen.
quote:
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, deel ik die mening niet.

Ik zou niet weten waarom mensen die met een strippenkaart reisden nu met een anonieme chipkaart reizen. Volgens mij kan het prima zo zijn dat mensen die een strippenkaart gebruikten nu een persoonlijke kaart gebruiken. Het een sluit het ander niet uit.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:44:39 #70
308698 Examenvragen
BiSL ASL ITIL Prince2 TMAP
pi_83410469
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. In het begin voelde ik me net een kuddedier, met die piepende poortjes.

Ik heb ook 2 keer zo'n poortje moeten openforceren: Een oude dame was er doorheen maar haar stroller nog niet, en een jonge moeder met een tweelingbuggy die al op het station stond, maar zijzelf niet.

Ik heb gehoord dat je hoge boetes kan krijgen voor openforceren van zo'n poortje, maar die dienders op de stations die komen die glazen kantoortjes toch niet uit, al banjert er een blowend volksdeel door die piepende poortjes.

En dan van die mensen die met je mee willen liften, loop je rustig door dat ding, beginnen de deurtjes ineens dicht te gaan en slaat dat ding weer op hol en heb je een zwartrijder als rugzak.

Ook grappig dat dezelfde route varierende prijzen heeft. Ligt eraan of de buschauffeur een beetje opschiet.

Of dat je kunt overstappen op Beurs zonder uit te checken, en dat je dan duurder uitbent omdat je niet poortje in, poortje uitgaat. Dat vind ik wel schokkend: in het begin werd vaak te veel afgeschreven en heb ik in totaal 30E terug moeten vragen. Nu zijn die problemen opgelost, maar kloppen die ritprijzen soms gewoon niet. Een systeem als deze moet gewoon waterdicht zijn qua ritprijzen.

Ik had liever meer metropersoneel gezien, dan de brakke automatisering van een kaartcontrole.
pi_83410507
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:40 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja maar wel maar 1* opstap kosten.
Wat zijn de opstapkosten bij de NS?
quote:
Voorbeeldje van enkele reis amsterdam naar tilburg via denhaag HS.

Enkele reis ¤ 20,70 korting ¤ 12,40
Ritprijs voor reizen op saldo bij NS ¤ 23,65 korting ¤ 14,20

Jippie 1.80 duurder uit. Ach dat is maar 15% duurder daar heb ik het over. Of tussentijds even bij een station uitstappen dan verwacht men ook dat je gaat uitchecken en betaal je dus in principe meerdere malen een soort opstaptarief.
quote:
Door een technische oorzaak zijn de prijzen van 'via-reizen' indicatief. De prijzen bij de kaartautomaat en balie zijn de juiste. Naar verwachting vindt u in juli weer de juiste prijzen op ns.nl.
Dus of je genaaid wordt valt niet te zeggen...
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 18:52:10 #72
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83410695
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef VancouverFan het volgende:
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, deel ik die mening niet.

Ik zou niet weten waarom mensen die met een strippenkaart reisden nu met een anonieme chipkaart reizen. Volgens mij kan het prima zo zijn dat mensen die een strippenkaart gebruikten nu een persoonlijke kaart gebruiken. Het een sluit het ander niet uit.

De anonieme OVChipkaart is het equivalent voor de strippenkaart. En natuurlijk kan men bij het uitchecken zien wat er wordt afgeschreven en hoeveel er nog op de kaart staat en dat vervolgens onthouden en controleren of het klopt. Maar vind je dat nou echt makkelijker dan een blik op je strippenkaart om te zien hoeveel strippen je nog hebt, zodat je op tijd een nieuwe kan kopen?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83410770
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:45 schreef VancouverFan het volgende:


Dus of je genaaid wordt valt niet te zeggen...
Tuurlijk valt dat wel te zeggen ns rekende tot nu toe in ieder geval dan namelijk de totale tariefafstand.

zie de tabel in onderstaand topic.

NS verhoogt OV-chipkaart rittarieven onaangekondigd?

Of ze moeten nu sneaky met deze prijsverhoging de via prijzen gewoon naar 2 enkeltjes gegooid hebben.
pi_83410931
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]


De anonieme OVChipkaart is het equivalent voor de strippenkaart. En natuurlijk kan men bij het uitchecken zien wat er wordt afgeschreven en hoeveel er nog op de kaart staat en dat vervolgens onthouden en controleren of het klopt. Maar vind je dat nou echt makkelijker dan een blik op je strippenkaart om te zien hoeveel strippen je nog hebt, zodat je op tijd een nieuwe kan kopen?
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat de OV chipkaart het equivalent is van de anonieme chipkaart.
In mijn geval heb ik een NS abbo en heb een persoonlijke kaart van de NS. Dus voor de bus en tram waar ik eerst een strippenkaart gebruikte, gebruik ik nu de persoonlijke chipkaart.

Je hebt gelijk dat het bij een strippenkaart duidelijker is hoeveel je over hebt, maar dan zit je weer op 1 klein detail van de kaart te focussen. En negeer je weer het voordeel van automatisch opladen bijvoorbeeld.

Ik snap niet goed waarom er telkens maar naar kleine details moet worden gekeken ipv naar het groter geheel.
Leaf
pi_83411262
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Tuurlijk valt dat wel te zeggen ns rekende tot nu toe in ieder geval dan namelijk de totale tariefafstand.

zie de tabel in onderstaand topic.

NS verhoogt OV-chipkaart rittarieven onaangekondigd?

Of ze moeten nu sneaky met deze prijsverhoging de via prijzen gewoon naar 2 enkeltjes gegooid hebben.
Het zou kunnen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze herkennen dat als iemand van A naar B reist via C dat dat een via reis is.
Leaf
pi_83411399
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:09 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze herkennen dat als iemand van A naar B reist via C dat dat een via reis is.
Dan zouden ze ook een retour behouden kunnen hebben als je die reis zo kan herkennen is een retourreis ook te herkennen. Waarom doen ze dat dan niet
  maandag 28 juni 2010 @ 19:13:33 #77
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83411418
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:00 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat de OV chipkaart het equivalent is van de anonieme chipkaart.
In mijn geval heb ik een NS abbo en heb een persoonlijke kaart van de NS. Dus voor de bus en tram waar ik eerst een strippenkaart gebruikte, gebruik ik nu de persoonlijke chipkaart.

Je hebt gelijk dat het bij een strippenkaart duidelijker is hoeveel je over hebt, maar dan zit je weer op 1 klein detail van de kaart te focussen. En negeer je weer het voordeel van automatisch opladen bijvoorbeeld.

Ik snap niet goed waarom er telkens maar naar kleine details moet worden gekeken ipv naar het groter geheel.

Mwa, beetje afhankelijk van wat je een klein detail noemt natuurlijk. Voor mensen met een anonieme OVChip is dat 'kleine detail' allesbepalend voor de voor- en vooral nadelen van de kaart. Het voordeel van automatisch opladen kan alleen op een persoonlijk kaart, en dan nog blijft het afwachten of alle acties goed gaan.

De 'voordelen' van het grote geheel gaan dus alleen op als je een persoonlijke kaart hebt. Heb je die niet of wil je die niet (om wat voor reden dan ook) dan ben je de lul en was de strippenkaart veel gebruiksvriendelijker, en waarschijnlijk ook goedkoper.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83411524
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:13 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Mwa, beetje afhankelijk van wat je een klein detail noemt natuurlijk. Voor mensen met een anonieme OVChip is dat 'kleine detail' allesbepalend voor de voor- en vooral nadelen van de kaart. Het voordeel van automatisch opladen kan alleen op een persoonlijk kaart, en dan nog blijft het afwachten of alle acties goed gaan.

De 'voordelen' van het grote geheel gaan dus alleen op als je een persoonlijke kaart hebt. Heb je die niet of wil je die niet (om wat voor reden dan ook) dan ben je de lul en was de strippenkaart veel gebruiksvriendelijker, en waarschijnlijk ook goedkoper.
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.

Daarbij kan niet iedereen tevreden gehouden worden of de kaart zodanig worden gemaakt dat het voor iedereen even handig is.
Mocht iemand denken of verwachten dat dat wel kan, dan is diegene ontzettend naief.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:22:23 #79
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83411697
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.

Daarbij kan niet iedereen tevreden gehouden worden of de kaart zodanig worden gemaakt dat het voor iedereen even handig is.
Mocht iemand denken of verwachten dat dat wel kan, dan is diegene ontzettend naief.

Je kunt wel blijven zeggen hoe goed de OVChip is, maar feit blijft dat er een hele hoop reizigers diep moeten bukken om financieel flink in hun kont genaaid te worden. Nog los van het gebruiksgemak en de privacy gevolgen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 juni 2010 @ 19:24:51 #80
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83411778
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]

Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?

Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?

Nog los van de problemen die je tegemoet komen als er in het hele proces iets fout gaat.
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
&
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, ...

Ik zou niet weten ... Volgens mij ...
En dat al ettelijke topics lang.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83411835
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Je kunt wel blijven zeggen hoe goed de OVChip is, maar feit blijft dat er een hele hoop reizigers diep moeten bukken om financieel flink in hun kont genaaid te worden. Nog los van het gebruiksgemak en de privacy gevolgen.
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.

Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?

Constant maar blijven doorgaan dat details niet goed zijn omdat een bepaalde groep iets zou willen is naar mijn mening dan ook zeuren om het zeuren.
Leaf
pi_83411898
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

&
[..]

En dat al ettelijke topics lang.
Heb je niks zinnigs bij te dragen of kom je wederom alleen maar kloten?
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:31:08 #83
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83412004
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.

Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?

Constant maar blijven doorgaan dat details niet goed zijn omdat een bepaalde groep iets zou willen is naar mijn mening dan ook zeuren om het zeuren.

Nee hoor, dat zou ik zeker niet willen. Waar het om gaat is dat de OVChip in zijn huidige vorm een draak lijkt te zijn, die voor iedereen zonder persoonlijke kaart op alle vlakken zwaar nadelig uitpakt.

Het systeem lijkt dan ook niet uit te gaan van de wensen van de reiziger maar van de wensen van de vervoerders.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83412190
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:31 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Nee hoor, dat zou ik zeker niet willen. Waar het om gaat is dat de OVChip in zijn huidige vorm een draak lijkt te zijn, die voor iedereen zonder persoonlijke kaart op alle vlakken zwaar nadelig uitpakt.
Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.
Als je dat niet wilt is dat de keuze van de reiziger.

Net zoals mensen die geen bonuskaart gebruiken bij de AH ook meer betalen.
quote:
Het systeem lijkt dan ook niet uit te gaan van de wensen van de reiziger maar van de wensen van de vervoerders.
Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.
Leaf
pi_83412209
Die chipkaart is zo irritant.... Ik heb een abonnement en rij dagelijks met de Zuidtangent tussen Schiphol en Amstelveen. En de laatste 3 dagen houdt hij elke keer ineens geld in. Ik kon de transactie van zaterdag al terugzien op internet en dan blijk ik ineens ergens te zijn ingestapt waar ik heel niet geweest ben. Zo irritant dat chauffeurs hier niet beter opletten. Ik ga uiteraard mijn claim indienen maar de volgende keer ga ik de chauffeur hier ook maar eens op aanspreken.
pi_83412230
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:


Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?
Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.

Mijn utopisch ov betaal systeem:

Mensen die met het ov reizen willen zo effcient mogeljik van A naar B vervoerd worden. Met een integraal vervoerbetaalsysteem zou het niet meer dan logisch zijn dat de complete hemelsbrede reis berekent zou gaan worden. Of te wel ik reis gewoon van halte a in plaats X naar halte b in plaats Z. Hierbij hoef ik als reziger alleen maar 1* in te checken en 1* uit te checken, het systeem zoekt zelf dan maar uit wat de meest waarschijnlijk reis van mij was. Hierop zou nog een kleine toeslag kunnen komen wanneer de reiziger de reis binnen de nominale reisduur gehaald heeft.

Dat er vervoerders met verschillende vervoerstareiven zijn zou eigenlijk niet de zorg meer van de reiziger moeten zijn.

Zo en dat is dan vanuit de optiek van een reiziger ipv van vervoerders die elke handeling als losse dienst beschouwen.
pi_83412247
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef Sonja27 het volgende:
Die chipkaart is zo irritant.... Ik heb een abonnement en rij dagelijks met de Zuidtangent tussen Schiphol en Amstelveen. En de laatste 3 dagen houdt hij elke keer ineens geld in. Ik kon de transactie van zaterdag al terugzien op internet en dan blijk ik ineens ergens te zijn ingestapt waar ik heel niet geweest ben. Zo irritant dat chauffeurs hier niet beter opletten. Ik ga uiteraard mijn claim indienen maar de volgende keer ga ik de chauffeur hier ook maar eens op aanspreken.
Wat zou die kunnen doen dan?
Leaf
pi_83412316
chauffeurs kunnen er niks aan doen, dus dat ja
november
pi_83412462
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
quote:
Mijn utopisch ov betaal systeem:

Mensen die met het ov reizen willen zo effcient mogeljik van A naar B vervoerd worden. Met een integraal vervoerbetaalsysteem zou het niet meer dan logisch zijn dat de complete hemelsbrede reis berekent zou gaan worden. Of te wel ik reis gewoon van halte a in plaats X naar halte b in plaats Z. Hierbij hoef ik als reziger alleen maar 1* in te checken en 1* uit te checken, het systeem zoekt zelf dan maar uit wat de meest waarschijnlijk reis van mij was. Hierop zou nog een kleine toeslag kunnen komen wanneer de reiziger de reis binnen de nominale reisduur gehaald heeft.

Dat er vervoerders met verschillende vervoerstareiven zijn zou eigenlijk niet de zorg meer van de reiziger moeten zijn.

Zo en dat is dan vanuit de optiek van een reiziger ipv van vervoerders die elke handeling als losse dienst beschouwen.
Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.

Ook jij lijkt te vergeten dat het hier om massa transport gaat.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 19:46:54 #90
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83412615
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.

Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 28 juni 2010 @ 19:47:47 #91
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_83412650
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.
Als je dat niet wilt is dat de keuze van de reiziger.

Net zoals mensen die geen bonuskaart gebruiken bij de AH ook meer betalen.
[..]

Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.
Waren dat niet vooral bejaarden die gratis reizen kregen?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_83412745
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
[..]

Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.

Ook jij lijkt te vergeten dat het hier om massa transport gaat.
Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.

Ik bekijk het vanuit klant perspectief in dit geval. De klant wil gewoon normaliter zo snel mogelijk van A naar B komen, en het zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je als klant zijnde voor de hemelsbrede afstand wordt afgerekend. Ik ken eigenlijk geen mensen die voor hun plezier een gehele dag in het ov gaan vertoeven in ieder geval.
pi_83412908
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:46 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.
Anoniem reizen is de standaard. Met een persoonlijke kaart kun je voordelen krijgen.

Net zoals je bij de NS een bepaald bedrag betaald en korting kunt krijgen als je een voordeeluren kaart koopt.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:00:44 #94
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83413241
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.
Anoniem reizen is de standaard. Met een persoonlijke kaart kun je voordelen krijgen.

Net zoals je bij de NS een bepaald bedrag betaald en korting kunt krijgen als je een voordeeluren kaart koopt.

Neh, als anoniem reizen de standaard was dan zouden de reisvoorwaarden en bijbehorende kosten ongeveer gelijk blijven. Nu lijkt men een abbo standaard te willen maken, als je dat niet wil dan ben je veel slechter af. Omgekeerde wereld dus, om zoveel mogelijk mensen te dwingen om een persoonlijke kaart te nemen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83413383
quote:
Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.

Ik bekijk het vanuit klant perspectief in dit geval. De klant wil gewoon normaliter zo snel mogelijk van A naar B komen, en het zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je als klant zijnde voor de hemelsbrede afstand wordt afgerekend. Ik ken eigenlijk geen mensen die voor hun plezier een gehele dag in het ov gaan vertoeven in ieder geval.
Bekijk het ook eens vanuit de vervoerder perspectief. Die bied goedkoop vervoer aan de massa aan. Dat kan niet zo goedkoop zijn als de vervoerders rekening houden met alle wensen van de reiziger.
Leaf
pi_83413468
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:00 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Neh, als anoniem reizen de standaard was dan zouden de reisvoorwaarden en bijbehorende kosten ongeveer gelijk blijven. Nu lijkt men een abbo standaard te willen maken, als je dat niet wil dan ben je veel slechter af. Omgekeerde wereld dus, om zoveel mogelijk mensen te dwingen om een persoonlijke kaart te nemen.
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:07:50 #97
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_83413648
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:04 schreef VancouverFan het volgende:
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.

Check de afgelopen 32 topics nog eens, daar worden heel veel voorbeelden gegeven waar het reizen met de ovchip een stuk duurder is.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_83413739
quote:
Op maandag 28 juni 2010 20:07 schreef Hukkie het volgende:

[..]


Check de afgelopen 33 topics nog eens, daar worden heel veel voorbeelden gegeven waar het reizen met de ovchip een stuk duurder is.
Pffff.....

Ik wordt een beetje moe van de mensen die maar vanalles roepen en dan van dit soort algemene onderbouwing hebben. Of helemaal geen onderbouwing...

Je begrijpt toch wel dat ik hier totaal niet van overtuigd raak....
Leaf
  maandag 28 juni 2010 @ 20:09:40 #99
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83413744
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
De mening van een groep reizigers is te marginaal om dat oordeel door te trekken tot het uiteindelijke oordeel of de kaart wel of niet goed werkt
  maandag 28 juni 2010 @ 20:09:51 #100
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_83413753
quote:
Op maandag 28 juni 2010 18:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, lees terug op de laatste 2 pagina's van het vorige deel. En als je die posts niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op.
Dat je verwijst naar een specifieke post geeft al aan dat jij totaal geen waarde hecht aan het niveau van jouw posts..

"De Scholenkaart geldt uitsluitend voor Rotterdamse basisscholen" Goed bedacht inderdaad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')