Dan zouden ze ook een retour behouden kunnen hebben als je die reis zo kan herkennen is een retourreis ook te herkennen. Waarom doen ze dat dan nietquote:Op maandag 28 juni 2010 19:09 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Maar het zou ook zomaar kunnen dat ze herkennen dat als iemand van A naar B reist via C dat dat een via reis is.
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:00 schreef VancouverFan het volgende:
Ik ben het nog steeds niet met je eens dat de OV chipkaart het equivalent is van de anonieme chipkaart.
In mijn geval heb ik een NS abbo en heb een persoonlijke kaart van de NS. Dus voor de bus en tram waar ik eerst een strippenkaart gebruikte, gebruik ik nu de persoonlijke chipkaart.
Je hebt gelijk dat het bij een strippenkaart duidelijker is hoeveel je over hebt, maar dan zit je weer op 1 klein detail van de kaart te focussen. En negeer je weer het voordeel van automatisch opladen bijvoorbeeld.
Ik snap niet goed waarom er telkens maar naar kleine details moet worden gekeken ipv naar het groter geheel.
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:13 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, beetje afhankelijk van wat je een klein detail noemt natuurlijk. Voor mensen met een anonieme OVChip is dat 'kleine detail' allesbepalend voor de voor- en vooral nadelen van de kaart. Het voordeel van automatisch opladen kan alleen op een persoonlijk kaart, en dan nog blijft het afwachten of alle acties goed gaan.
De 'voordelen' van het grote geheel gaan dus alleen op als je een persoonlijke kaart hebt. Heb je die niet of wil je die niet (om wat voor reden dan ook) dan ben je de lul en was de strippenkaart veel gebruiksvriendelijker, en waarschijnlijk ook goedkoper.
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:16 schreef VancouverFan het volgende:
Je kunt wel blijven focussen op kleine details en hoe die uitpakken voor groepen mensen, maar dan ga je steeds maar weer voorbij aan het feit dat deze kaart bedoeld is voor het massavervoer.
Daarbij kan niet iedereen tevreden gehouden worden of de kaart zodanig worden gemaakt dat het voor iedereen even handig is.
Mocht iemand denken of verwachten dat dat wel kan, dan is diegene ontzettend naief.
"e:Op maandag 28 juni 2010 18:37 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mensen die in verleden met een strippenkaart reisden, zullen nu een anonieme OVChipkaart nemen. Met als gevolg dat ze inderdaad geen zorgen meer hebben over het aantal zones, maar wel over de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoeveel staat er nog op mijn kaart, wanneer moet ik opladen, waar kan ik opladen, staat er een rij bij het oplaadpunt?
Mensen die een Ovchipkaart op naam nemen (met automatisch opladen), reisden in het verleden met een bus en/of treinabbo. Die zullen zorgeloos kunnen blijven reizen, met dat verschil dat ze met de OVChip bij iedere overstap moeten in- en uitchecken. En ook hier: wat is de kilometerprijs, hoeveel wordt er afgeschreven, hoe hoog valt de maandelijkse rekening uit?
Nog los van de problemen die je tegemoet komen als er in het hele proces iets fout gaat.
Al met al kun je praten als Brugman, maar voor de meeste reizigers wordt het er niet makkelijker en goedkoper op.
En dat al ettelijke topics lang.quote:Op maandag 28 juni 2010 18:42 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Aangezien ik jouw argumentatie niet snap, ...
Ik zou niet weten ... Volgens mij ...
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:22 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je kunt wel blijven zeggen hoe goed de OVChip is, maar feit blijft dat er een hele hoop reizigers diep moeten bukken om financieel flink in hun kont genaaid te worden. Nog los van het gebruiksgemak en de privacy gevolgen.
Heb je niks zinnigs bij te dragen of kom je wederom alleen maar kloten?quote:Op maandag 28 juni 2010 19:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
&
[..]
En dat al ettelijke topics lang.
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
Tja, zo kun je net zo goed blijven roepen dat de strippenkaart voor bepaalde groepen inhield dat ze flink moesten betalen of andere nadelen had.
Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?
Constant maar blijven doorgaan dat details niet goed zijn omdat een bepaalde groep iets zou willen is naar mijn mening dan ook zeuren om het zeuren.
Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Nee hoor, dat zou ik zeker niet willen. Waar het om gaat is dat de OVChip in zijn huidige vorm een draak lijkt te zijn, die voor iedereen zonder persoonlijke kaart op alle vlakken zwaar nadelig uitpakt.
Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.quote:Het systeem lijkt dan ook niet uit te gaan van de wensen van de reiziger maar van de wensen van de vervoerders.
Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:26 schreef VancouverFan het volgende:
Er is geen ideaal systeem te verzinnen voor een dergelijk product waarbij zoveel mensen met allerlei verschillende wensen en voorkeuren gebruik van moeten maken. Of je moet met tal van verschillende systemen op de proppen komen. Maar zou je daar gelukkig van worden?
Wat zou die kunnen doen dan?quote:Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef Sonja27 het volgende:
Die chipkaart is zo irritant.... Ik heb een abonnement en rij dagelijks met de Zuidtangent tussen Schiphol en Amstelveen. En de laatste 3 dagen houdt hij elke keer ineens geld in. Ik kon de transactie van zaterdag al terugzien op internet en dan blijk ik ineens ergens te zijn ingestapt waar ik heel niet geweest ben. Zo irritant dat chauffeurs hier niet beter opletten. Ik ga uiteraard mijn claim indienen maar de volgende keer ga ik de chauffeur hier ook maar eens op aanspreken.
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat zijn dan allemaal onze aparte eisen en wensen.
Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.quote:Mijn utopisch ov betaal systeem:
Mensen die met het ov reizen willen zo effcient mogeljik van A naar B vervoerd worden. Met een integraal vervoerbetaalsysteem zou het niet meer dan logisch zijn dat de complete hemelsbrede reis berekent zou gaan worden. Of te wel ik reis gewoon van halte a in plaats X naar halte b in plaats Z. Hierbij hoef ik als reziger alleen maar 1* in te checken en 1* uit te checken, het systeem zoekt zelf dan maar uit wat de meest waarschijnlijk reis van mij was. Hierop zou nog een kleine toeslag kunnen komen wanneer de reiziger de reis binnen de nominale reisduur gehaald heeft.![]()
Dat er vervoerders met verschillende vervoerstareiven zijn zou eigenlijk niet de zorg meer van de reiziger moeten zijn.
Zo en dat is dan vanuit de optiek van een reiziger ipv van vervoerders die elke handeling als losse dienst beschouwen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
Waren dat niet vooral bejaarden die gratis reizen kregen?quote:Op maandag 28 juni 2010 19:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Tja, als mensen ervoor kiezen om niet de persoonlijke kaart te reizen is dat hun zaak. De vervoerders bieden de gelegenheid om met een persoonlijke kaart met voordelen te reizen.
Als je dat niet wilt is dat de keuze van de reiziger.
Net zoals mensen die geen bonuskaart gebruiken bij de AH ook meer betalen.
[..]
Dat is jouw mening. Niet te rijmen met de 7,2 die Rotterdamse reizigers aan de kaart geven.
Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:43 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Geen idee wat specifieke wensen van alle nederlanders zijn.
Maar anoniem reizen met dezelfde voordelen als bij een persoonlijke kaart is wel een veelgehoorde.
[..]
Tja, ik zou ook liever zien dat ik vanuit mijn deur op de trein kan stappen en bij m'n familie of vrienden uit kan stappen. Nouja, persoonlijke taxi is ook goed.
Ook jij lijkt te vergeten dat het hier om massa transport gaat.
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:46 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Je draait de zaken om. Anoniem reizen wordt zwaar benadeeld, de voordelen van een persoonlijke kaart lijken marginaal.
quote:Op maandag 28 juni 2010 19:53 schreef VancouverFan het volgende:
Laat ik het dan maar weer terugdraaien.
Anoniem reizen is de standaard. Met een persoonlijke kaart kun je voordelen krijgen.
Net zoals je bij de NS een bepaald bedrag betaald en korting kunt krijgen als je een voordeeluren kaart koopt.
Bekijk het ook eens vanuit de vervoerder perspectief. Die bied goedkoop vervoer aan de massa aan. Dat kan niet zo goedkoop zijn als de vervoerders rekening houden met alle wensen van de reiziger.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik in plaast X een bus naar het station neem, in plaast z uitstap en vervolegns weer iets pak om bij een andere halte uit te komen. Die hemelsbrede afstand daar gaat het om. Hetzelfde als ik een auto zou nemen.
Ik bekijk het vanuit klant perspectief in dit geval. De klant wil gewoon normaliter zo snel mogelijk van A naar B komen, en het zou eigenlijk niet meer dan logisch zijn dat je als klant zijnde voor de hemelsbrede afstand wordt afgerekend. Ik ken eigenlijk geen mensen die voor hun plezier een gehele dag in het ov gaan vertoeven in ieder geval.
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:00 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Neh, als anoniem reizen de standaard was dan zouden de reisvoorwaarden en bijbehorende kosten ongeveer gelijk blijven. Nu lijkt men een abbo standaard te willen maken, als je dat niet wil dan ben je veel slechter af. Omgekeerde wereld dus, om zoveel mogelijk mensen te dwingen om een persoonlijke kaart te nemen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 20:04 schreef VancouverFan het volgende:
Waar blijkt dat uit? Als ik de NS prijzen vergelijk zie ik dat het bij anoniem reizen met chip even duur is als bij reizen zonder abbonement.
Pffff.....quote:Op maandag 28 juni 2010 20:07 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Check de afgelopen 33 topics nog eens, daar worden heel veel voorbeelden gegeven waar het reizen met de ovchip een stuk duurder is.
De mening van een groep reizigers is te marginaal om dat oordeel door te trekken tot het uiteindelijke oordeel of de kaart wel of niet goed werktquote:Op maandag 28 juni 2010 18:10 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je kunt nog wel 100 keer blijven roepen dat het faalt. Reizigers in Rotterdam denken daar toch echt anders over en waarderen de kaart met een 7,2.
Dat je verwijst naar een specifieke post geeft al aan dat jij totaal geen waarde hecht aan het niveau van jouw posts..quote:Op maandag 28 juni 2010 18:08 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, lees terug op de laatste 2 pagina's van het vorige deel. En als je die posts niet ziet, dan heb je echt oogkleppen op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |