Ook zonder spanning op de kabel kan ik hem niet uitlijnen op het buitenste kransje. Cassette is zeker weten niet versleten, die is nog geen 4 maanden oud.quote:Op woensdag 23 juni 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:
[..]
goedemorgen. Het kan ook zijn dat de kabel waarmee je de derailleur bedient te strak staat. Overslaan duidt ook dat de spanning van de kabel niet denderend is, of dat de cassette of de ketting versleten is. Ik zou toch even langs de fietsenmaker gaan, die kan je dat zo zeggen.
In 4 maanden rijd ik 6000km. Zo'n 1500km per maand. Tijd zegt niet zoveel. Volgens mij is bij de meeste fietsen waar de derailleur vastzit dit stukje waar het dus aan vast zit te vervangen en of recht te buigen. Wordt dus een fietsenmaker.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:36 schreef Freddeh het volgende:
IBTL
[..]
Ook zonder spanning op de kabel kan ik hem niet uitlijnen op het buitenste kransje. Cassette is zeker weten niet versleten, die is nog geen 4 maanden oud.
Denk dat ik maar even ga bellen met de FM, kan ie meteen mijn wielen een eerste beurt geven en netjes uitlijnen.
Bij een stalen frame is het wel terug te buigen. Bij aluminium misschien, en bij carbon niet.quote:Op woensdag 23 juni 2010 09:42 schreef Superher0 het volgende:
[..]
In 4 maanden rijd ik 6000km. Zo'n 1500km per maand. Tijd zegt niet zoveel. Volgens mij is bij de meeste fietsen waar de derailleur vastzit dit stukje waar het dus aan vast zit te vervangen en of recht te buigen. Wordt dus een fietsenmaker.
Hebben ze een aantal jaar geprobeerd weer, maar werd niet wat helaas .quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:03 schreef Superher0 het volgende:
[..]
tradities dienen in ere gehouden te worden
Dan begin je vast op andere werktijden dan ik, want ik kom je nooit tegen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
@Freddeh Die route naar Capelle is leuk maar ik kan die route niet meer zien LOL. Ik werk in Capelle en vaak rij ik met de fiets van Dordt naar Capelle. Gisteren was de wind toch meer west dus ben ik over Strijensas naar Numansdorp gereden, tot 30km en toen omgekeerd. Dus toch bijna de hele weg wind mee. Ja lui ben ik he haahha. Maar windkracht 2 was het echt niet hier gisteren.
Vanavond rondje Biesbosch voor 30km met een lage hartslag even losrijden en morgen op naar Limburg!
toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
Ha over de OP ik had in een topic hiervoor een foto gezet het was de bedoeling dat die in de Op gezet werd maar hij staat er nog niet.
Ik heb geen flauw idee hoe je dat een beetje fatsoenlijk krijgt...........quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????
Iedereen, je moet er tegenwoordig alleen registeren.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:29 schreef Superher0 het volgende:
[..]
toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????
Welk knooppunt bij Ridderkerk? Ik zie alleen schapen geen ganzen! Ik van Dordrecht naar de Papendrechtse brug, vandaaruit rij ik naar de brug over HI Ambacht, kan ga ik langs de A15 op dat fietspad bij Rijsoord dan blijf ik rechtdoor rijden tot ik op dat fietspad kom waar de autowegen ook overheen lopen, dan ga ik langs de dijk zo door naar de Brienenoord. Ik rij om 7 uur weg van mijn huis en kom rond ongeveer 8.10 uur in Capelle aan zoiets.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Dan begin je vast op andere werktijden dan ik, want ik kom je nooit tegen.
Hoe blij ben jij met die ganzen t.h.v. knooppunt Ridderk?
Zoals ik al eerder zei: Als je OP uit het 'bewerk' scherm haalt, wordt ie wel goed. Althans, bij mij werkte het.quote:Op woensdag 23 juni 2010 10:35 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee hoe je dat een beetje fatsoenlijk krijgt...........
Lekker weer trouwens
Vandaar. Ik ga altijd dwars door Dordrecht heen de Zwijndrechtse brug over en dan (tegenwoordig, dankzij die gestoorde ganzen) de dijk over langs Zwijndrecht-Ambacht-Oostendam en dan Ridderkerk door. Waar ik dus jouw route kruis is bij Oostendam eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:12 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Welk knooppunt bij Ridderkerk? Ik zie alleen schapen geen ganzen! Ik van Dordrecht naar de Papendrechtse brug, vandaaruit rij ik naar de brug over HI Ambacht, kan ga ik langs de A15 op dat fietspad bij Rijsoord dan blijf ik rechtdoor rijden tot ik op dat fietspad kom waar de autowegen ook overheen lopen, dan ga ik langs de dijk zo door naar de Brienenoord. Ik rij om 7 uur weg van mijn huis en kom rond ongeveer 8.10 uur in Capelle aan zoiets.
Wat ben jij nou voor wielrenner, dan ga je toch gewoon de weg op!!!!quote:Op woensdag 23 juni 2010 11:41 schreef Freddeh het volgende:
Dat stuk bij Rijsoord ken ik idd, voor mij nog een reden om die route niet meer te nemen. Zag laatst die ganzen midden op het fietspad zitten, ben toen gekeerd en teruggereden en alsnog via mijn langere route terug gereden.
Heb 1x een van die gestoorde dingen op 20cm achter mn hoofd gehad toen ie me achterna wilde gaan, daarna heb ik eigenlijk nooit meer daar langs gedurfd
Doe ik ook... op mijn nieuwe langere routequote:Op woensdag 23 juni 2010 12:02 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Wat ben jij nou voor wielrenner, dan ga je toch gewoon de weg op!!!!
Goed dat je het zegt... Ik moet er nog ff langs eigenlijk.quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:27 schreef FastFox91 het volgende:
'k heb twee sportbrillen bij de Aldi gekocht. Bedankt voor de tipper.
Wel overeind gebleven?quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Die ganzen kunnen gemeen zijn hoor. Ik had het bij Kinderdijk dat er een letterlijk aan mijn schoen hing.
Vooral als ze jongen hebben kun je er maar beter uit de buurt blijven.
Ik vind met zweetshirt prettiger. Dit omdat een zweetshirt erop gemaakt is om zweet af te voeren. Ligt trouwens ook aan de shirt die ik er boven op aan heb. ALs ik in de zomer flink aan het afzien ben of tijdens het klimmen dan kan ik mijn shirtje opendoen en ipv met blote bast heb ik nog iets eronder aan wat het vocht afvoert en snel laat verdampen. Dit voert ook de warmte beter af is mijn ervaring.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:13 schreef twisteddlogic het volgende:
Een zweetshirt eronder is dus niet per definitie 'beter'?
Bij +20 graden en zonnig weer is een zweethemd mij te warm.quote:Op woensdag 23 juni 2010 13:26 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Ik vind met zweetshirt prettiger. Dit omdat een zweetshirt erop gemaakt is om zweet af te voeren. Ligt trouwens ook aan de shirt die ik er boven op aan heb. ALs ik in de zomer flink aan het afzien ben of tijdens het klimmen dan kan ik mijn shirtje opendoen en ipv met blote bast heb ik nog iets eronder aan wat het vocht afvoert en snel laat verdampen. Dit voert ook de warmte beter af is mijn ervaring.
Ja gelukkig wel.quote:
Over Moerdijkbrug, dan ostelijk langs de dijk, richting Made, Raamsdonskveer, Gorinchem, dan terug over dijk (sliedrecht), of via Vuilendam/Alblasserdam vond ik ook altijd een leuk rondjequote:Op woensdag 23 juni 2010 15:04 schreef CyclingGirl het volgende:
Ja hoor die heb ik. Mijn favoriete is rondje Groot Ammers. Die is leuk bij Noord Oosten of Oostenwind.
Vanaf Dordrecht over de Papendrechtse brug dan rechtdoor omhoog over de snelweg heen. Rechtdoor rijden op dat smalle fietspaadje tot je bij een klein brugje komt daar ga je naar links, dan kom je bij een rotonde die steek je over en dan een klein paadje rechts, dan kom je op een brede weg die parallel ligt aan de graafstroom, die rijdt je helemaal uit tot je niet meer kan, dan steek je over en ga je naar links die rijdt je uit tot je de graafstroom ziet en ga je rechtsaf, dan helemaal rechtdoor naar Vuilendam.
Bij vuilendam kom je bij een kruising waar ook een fietsenzaak zit daar ga je links, die rijdt je helemaal uit, als die uit is naar rechts en daar gaat de weg links die rijdt je ook helemaal door tot die iets omhoog gaat, daar ga je links (dat is al Groot-Ammers) en dan de dijk volgen naar Streefkerk - Nieuw Lekkerland - Kinderdijk - Alblasserdam - Papendrecht en dan weer naar Dordt.
Je hebt ook nog het rondje Strijen, dat is door de Kiltunnel gelijk uit de tunnel naar rechts en dan rechtsom. Je kan daar ook linksom dan doe je rondje Puttershoek. En je kan ook over de Moerdijk naar Zevenbergen rijden en dan naar Klundert, Fijnaart, Willemstad, Steenbergen. Of naar Breda.
Routes genoeg
Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
Heb je die wat meer gedetailleerd? Die heb ik nog nooit gereden, die over Raamsdonkveer.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Over Moerdijkbrug, dan ostelijk langs de dijk, richting Made, Raamsdonskveer, Gorinchem, dan terug over dijk (sliedrecht), of via Vuilendam/Alblasserdam vond ik ook altijd een leuk rondje
Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
Het maakt mij allemaal weinig uit, als ze maar niet in de weg rijden als ik netjes bel als ik er voorbij wil.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
Moerdijkbrug, direct na de brug naar beneden richting dijk, daarlrechtsaf zodat je de dijk in oostelijke richting volgt.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Heb je die wat meer gedetailleerd? Die heb ik nog nooit gereden, die over Raamsdonkveer.
quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau. Ik rij dan altijd stug door en keur ze geen blik waardig. Dan is de lol er snel vanaf.
Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) en in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."
Dat is lachenquote:Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.
Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) om in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."
Oh dat zijn de mooiere inderdaad.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.
Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) om in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."
Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.
je moet die van hornblasters erop bouwen..quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:31 schreef Freddeh het volgende:
Heb al een paar keer zitten zoeken naar een niet al te dure AirZound. Lijkt me wel mooi spul
Ik ging vanuit Selwerd eerst altijd heel de stad door richting het Martini Ziekenhuis (hoe heet die wijk nog maar ) en vanaf daar een rondje Hoornsemeer/Paterswolder Meer en dwars door de stad weer terug.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?
Je bedoelt De Wijert of Helpman?quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:06 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik ging vanuit Selwerd eerst altijd heel de stad door richting het Martini Ziekenhuis (hoe heet die wijk nog maar ) en vanaf daar een rondje Hoornsemeer/Paterswolder Meer en dwars door de stad weer terug.
Hoornsewijk, piccardhof. Gewoon de paterwoldse weg uit.quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Nee, die aan de andere kant van de A28.
En dan alsnog Hoornsewijk in natuurlijk...quote:Op woensdag 23 juni 2010 16:37 schreef Freddeh het volgende:
Ik ging altijd binnendoor Dwars door het centrum, rokjes kijken.
Dankje! Ik ben nog niet zo bekend op Fok!, snap nog niet hoe alles hier werktquote:Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Superher0 het volgende:
Wiki en OP is aangepast. 045Represent kan ook blij zijn, ik heb meteen maar zijn fiets gewijzigd.
Voor de volgende keer, inderdaad bewerken kiezen, kopieeren en dan plakken.
Kan irritant zijn als ze niet reageren, maar meestal als je het normaal vraagt en dan nog eens dankjewel zegt bereik je meer mee op langer termijn.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:29 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren met 2 mensen. Wij bellen maar niemand opzij. Op een gegeven moment ga ik erachter rijden en zeg: Moet ik soms een Vuvuzela op mijn fiets bouwen? Ow sorry hoor was het gelijk. Dus bellen werkt ook niet gelijk.
Negeren en hard(er) doorfietsen. Maar weken geleden soort van zelfde situatie meegemaakt, maar dan ben ik ook o.a. 'jeugd'. Bij een voetbalwedstrijd was er een grote dikke grensrechter die echt opviel daardoor. Een aantal vonden dat ook nodig om te zeggen, maar toen er iemand zei van "Respect dat die wel sport" knikten de meesten wel.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
Liep gisteren bij de Zwijndrechtsebrug naar beneden met m'n fiets op de schouder (ja, soms doe ik dat) en er stond een meisje met zo ongeveer dezelfde lichaamsbouw als ik (maar dan met borsten) in net zulke strakke kleren als ik, en ze vond het nodig om te zeggen: "Aaah, moet je kijken wat zielig!"
My thoughts exactly, maar ik sport er nog voor om het kwijt te raken
Ik heb er ook 3 gehaald, 2 voor mij en 1 als kadootje voor iemand..quote:Op woensdag 23 juni 2010 12:27 schreef FastFox91 het volgende:
'k heb twee sportbrillen bij de Aldi gekocht. Bedankt voor de tipper.
Hier in het oosten ook niet. Ik ben meestal degene die aan het schelden is. En dan zeggen ze nog "sorry" ook! Keurig opgevoed hier, en geen allochtonen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.
wat bedoel je hier mee?quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Keurig opgevoed hier, en geen allochtonen.
Dat er alleen maar keurige blanke kindjes op de fiets zitten hier, die zich keurig gedragen, in tegenstelling tot hun allochtone leeftijdsgenootjes, die nogal eens wat rotzooi uithalen. Eigen ervaring, overigens. En verder ook gewoon een feit.quote:
quote:Op donderdag 24 juni 2010 08:59 schreef Oksel het volgende:
Haal een vent in, die gaat in 1 keer naar links, dus ik bellen.. geen reactie, ik schreeuw, hij schrikt, wordt boos.. en roept: "Misschien moet je een bel aanschaffen!".. dus ik: "Ping Ping Ping" (met mijn bel) als antwoord..
heeeel veel kilometers. Mijn vorige wiel ging na zo'n 15.000km kapot, scheur in de velg en dat was zo'n simpele Bontracer. Als je 1 keer per jaar of uiterlijk 1 keer per 2 jaar je lagers laat vetten/vervangen dan gaat zo'n wiel heel erg lang mee. Waar je op moet letten; wat ik altijd doe om te kijken of het wiel nog goed is en de lagers ok zijn is het wiel tussen beide handen nemen en het wiel vastpakken waar hij zeg maar in je frame past (snelspanners) en dan het wiel te draaien. Als je rare trillingen voelt, dat het wiel moeilijk loopt dan moeten de lagers/cone vervangen worden en dat kost je wel een uurloon van een fietsenmaker. Voor de rest geen rare spanningen op de spaken, geen scheurtjes, geen putjes e.d.quote:Op donderdag 24 juni 2010 09:17 schreef Oksel het volgende:
Hoeveel KM kun je fahren met een wielset? Waar moet je op letten als je een 2e hands wielset koopt? Wat gaat er als eerste kapot?
quote:Dopo la squalifica, sabato torna in gruppo Marc Lotz
Sabato 2 giugno, in occasione del Tour de Wierden, farà il suo ritorno in gruppo Marc Lotz. L’olandese sta per concludere una squalifica di due anni per possesso di Epo..
Lotz (33 anni), al momento dell’infrazione vestiva la maglia della Quick Step-Innergetic mentre farà il suo ritorno con le inssegne del team Contintental Löwik Meubelen.
Nel programma immediato dell’oalndese, che punta a trovar posto in un team Professional il prossimo anno, ci sono Tour du Limbourg, Ster Elektrotoer, OZ Wielerweekend e campionato olandese
Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
Geluksvogel...quote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.
Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. Maar ja ik fiets dan ook met het mes tussen de tandenquote:Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.
Super thanks!quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Moerdijkbrug, direct na de brug naar beneden richting dijk, daarlrechtsaf zodat je de dijk in oostelijke richting volgt.
Lage Zwaluwe-Hoge Zwaluwe. Bij Wagenberg richting Made (over N285). Je kunt ook een stukje voor de N285 binnendoor richting Made (da's wel een wat mooiere weg, maar wel wat onoverzichtelijke bochten en kruisingen, dus je kunt niet vol gas doorrijden. Na Hoge Zwaluwe fiets je over een fietspad langs een tweebaansweg (net na Hoge Zwaluwe moet je het fietspad op). Dit is ongeveer een kilometer. Dan komt het fietspad weer op de weg. kort daarna buigt de weg naar rechts, rechtdoor gaat een smal weggetje. Dat is dus binnendoor na Made)).
In Made richting Geertruidenberg. Na Made kom je bij een rotonde, hier links, volgende rechts (da's allemaal richting Geertruidenberg). In Geertruidenberg de brug over, direct na de brug (in Raamsdonksveer) linksaf. Fietspad volgen tot het onder de A27 doorgaat, dan richting Gorinchem (langs de A27).
Vanaf daar richting Sleeuwijk/Gorinchem. Hier kun je verschillende wegen volgen. Bij Sleeuwijk de brug over. Na de brug (bij de afrit van de snelweg) linksaf. Ongeveer anderhalve kilometer verderop kun je rechtdoor de dijk richting Hardinxveld volgen. Je kunt rechtsaf en daarna het fietspad langs de A15 volgen, of rechtdoor richting Schoonhoven (langs de N216), daar kun je op een gegeven moment linksaf richting Ottoland/Vuilendam/Oud Alblas.
Ik ben gister naar Odoornerveen in Drenthe gefietst. Via Gieten, Bronneger, Buinen en Exloo.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?
Gewoon de arco aanquote:Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk crossen! Ik zit de tijd te tellen hier nog een uurtje en dan lekker in de sauna auto naar huis.
Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
Hihi, vooral de jeugd hier in Dordrecht die bij het skatepark weg komt heeft daar een handje van. Uiteraard wel met behulp van een bromfiets Vind het altijd wel knap dat ze zichzelf zo stoer vinden terwijl ze zoiets dan op eigen kracht weer niet kunnen halen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 01:06 schreef eentwee het volgende:
[..]
Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.
Ga hem er zelf opzetten idd. Heb gewoon een volledig standaard Tiagra groep aan m'n fiets hangen. Kettingblad vervangen is het probleem niet, ik haal ze er altijd helemaal vanaf als ik m'n fiets schoonmaak, weet ik zeker dat ik bij de BB en de crank ook bij elk hoekje komen kan om te poetsenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:21 schreef Oksel het volgende:
Hoe duur, wat voor merk? En zet je die er zelf op?
Ik heb pas een Shimano binnenblad (34 tandjes) gekocht bij de FM.. "2e" hands, maar 100% nieuw. Was een tientje. Ik heb echter een Campa ketting, campa derailleur.. maar een FSA crank, met weet ik veel wat voor bladen.
Ik weet dus niet of je alles maar door elkaar kan/mag gebruiken. We zien wel.
mijn middenblad is ook op. Gisteren mijn knie bezeerd doordat de ketting oversloeg op het voorblad, gebeurt vooral als ik erg veel kracht zet. Vanmiddag ga ik toch langs een fietsenmaker, meteen maar even een nieuwe blad erop laten zetten. Ook gisteren een snakebite opgelopen. Kwam er pas thuis achter dus 60 km met een uitstulping in de buitenband waar de binnenband de grote boze wereld in keek gefietst. Blij dat ik de bandjes zo goedkoop kan kopen, scheelt.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
Kom net bij de FM vandaan.
Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.
"Alsjeblieft!"
Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.
Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
Dat mag ook boven de 50. eronder is het uit den boze .quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!
De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!
De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Lijkt me wel. Bij mij werkt het in elk geval wel zo. Heb altijd voor de zekerheid een rolletje dextro energy in mijn achterzak. Meestal als ik compleet op ben, neem ik een lekkere dextro en ben ik binnen 10 minuten weer boven Jan.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb gister zo'n 80 kilometer gefietst, na ongeveer 2 uur heb ik een paar broodjes gegeten, daarna was ik echt compleet op. Zal dit gelegen hebben aan het feit dat ik te weinig gegeten had?
Ik heb ook een triple. En nu?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!
De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Niets, even rellen..quote:
Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
wat ik begrijp is dat op een 39/53 crankstel je niet zomaar een 34 kan monteren. Vanavond maar even vragen. Anders is een 34 wel handig voor in de bergen. Waarom geen compact: omdat ik wedstrijden met die fiets ga rijden en daar is een grote plaat standaard, je rijdt bijna continue 53*15. In Nederland is 34 niet echt nodig. Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden. Voor de rest zit het inderdaad tussen mijn oren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
Was cynisch. Maar je hebt gelijk.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Freddeh het volgende:
[..]
3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.
2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.quote:
Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:00 schreef Wombcat het volgende:
Of je hebt te hard gefietst.
Of te weinig gedronken.
Hoe ver fiets je anders?
Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:03 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Kijk hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm
Volgens dat programmaatje daar heb ik gisteren ong. 3500 calorieën verbrand, terwijl ik er misschien 800 heb opgenomen. Ben trouwens ook bezig met afvallen maar het was veel te weinig, want ik zat met honger op de fiets (maar mijn eten was op)!!!
Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:09 schreef Superher0 het volgende:
[..]
2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.
Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?
Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:31 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.
Je vermogen neemt niet af, zal eerder toenemen. Het klimmen zal makkelijker gaan, je kunt het langer volhouden en je zal harder omhoog gaan. Enig nadeel wat ik kan bedenken is dat je je gewicht niet meer op de pedalen kan rammen. Zie link trouwens in mijn vorige post.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:32 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.
Ja dat is veel te weinig. Voeding is alles. Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar ging fietsen met een vriendin, die best wel goed getraind was - ze was bovendien net terug van fietsvakantie. Ik had een oogje op haar en kon natuurlijk niet aan haar laten merken dat ik zelf al tijden niet gefietst had en nauwelijks vooruitkwam .quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:22 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.
[..]
Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.
Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
Kom net bij de FM vandaan.
Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.
"Alsjeblieft!"
Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.
Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.
Hoewel, hij schakelt nu gladder dan ooit. Nadeel is dat nog steeds de ketting overslaat op de cassette (of de cassette onder de ketting ), Ik ga dus morgen even terug, en laat ze ook de ketting even nakijken, die hadden we nog niet bekeken als mogelijke frustratie-oorzaak.
Overigens wél prachtig weer. En gezien het feit dat mijn route voor 98% vlak is is het wel genieten omdat ik nooit vol op de pedalen hoef. Zon, lekker briesje
De kabel is al een paar keer gecheckt, staat prima spanning op nu. Wisselt heel soepel van versnelling, maar als ik kracht op de pedalen zet springt de ketting een blaadje omhoog van achteren.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:34 schreef Superher0 het volgende:
[..]
het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.
Wat jij zegt. Iets met derde eigenaar en 7000km dat ik er zelf op gereden heb.quote:
Moment, ben terug binnen 3 minutenquote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef marcodej het volgende:
Hoeveel kilometer heb je met die ketting gereden? Goeie test voor slijtage is om hem op het buitenblad te leggen en hem dan met twee vingers aan de voorkant van het blad af te te trekken. Als ie een centimeter (?) van het blad komt is 'ie versleten.
Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.quote:
vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 13:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.
Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
Ik rijd alleen de Brienenoord af op het buitenblad, binnenblad gebruik ik niet tenzij ik in de bergen rijd (die ik nog steeds niet heb gevonden in omgeving Dordrecht overigens ).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.
Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje. Als je op de N413 rijdt en je bent bovenaan dan kun je rechts langs de vliegbasis, eerst beton en dan klinkers. Dan kom je weer op het Heezerspoor kun je nog een keer omhoog richting Soesterberg. Ook zou ik bij Soesterberg aan het einde van de N413 naar rechts en dan meteen naar links gaan. het Zeisterspoor bij het begin pakken. Deze weg is trouwens zwaarder als je hem vanaf de kant van Maarn rijdt. Als je aan het einde van de route iets doorrijdt dan kun je de Aart Janssen (Treekerweg) pakken. Bij het pannenkoekenhuis rechtsaf omhoog en dan ergens bovenaan het fietspad weer links. Kom je bij de kruising met de Traay uit, achter de Pyramide.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).
Iets anders, jij woont toch (in de buurt van) Amersfoort? Ik ben bijna klaar met een 'ultieme' heuvelrug klimmetjesroute en daar hoort de galgenberg natuurlijk ook in, van alle relevante kanten Aan een beetje draaien en keren ontkom je niet maar het moet niet te gek worden. Wat vind je van dit stuk? http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=147242 Zit alles erin? Zijn er betere aanlooproutes te kiezen? Zo weinig mogelijk zekere stoplichten/-plaatsen en veilig kunnen afdalen zijn ook belangrijke aspecten. De betonnen fietspaden langs Soestduinen vind ik geweldig dus dat blijft waarschijnlijk ongewijzigd. :p De totale route zal trouwens iets van 130km zijn met ca 900 hoogtemeters.
Ik weet het, ik weet het... Ik heb wat dat betreft ernstig gefaald het afgelopen jaar. Afgelopen week heb ik een flinke schoonmaakbeurt uitgedeeld aan mijn schatje (nee, niet m'n vrouw) maar ik heb nog wel wat achterstallig onderhoud wat betreft tandwielen en kabelsmeerwerk. Na a.s. woensdag heb ik als het goed is weer ietsjes meer tijd om even te sleutelen, dan neem ik de kabels allemaal nog even onder handen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:50 schreef Oksel het volgende:
Freddeh; je fietst zoveel.. Zorg eens wat beter voor je materiaal man..
Nee heb gehoord dat dat moeilijk isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:20 schreef Yankee het volgende:
Haal je de cassette eraf tijdens het schoonmaken? Dan is het namelijk heel makkelijk schoon te maken
Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ik maak mijn fiets de laatste tijd veel vaker schoon maar heb nog steeds problemen.
Problemen op een rijtje:
-Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
-Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
-De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
-Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
-De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
-Tevens heb ik ontdekt dat bij het terugplaatsen van de wieltjes ik er ééntje verkeerd om heb geplaatst, wat betekent dat die inmiddels waarsch. afgesleten is.
Ik heb Campagnolo 10 speed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.
Probeer wasbenzine om je spulletjes schoon te maken. Afgelopen week was voor mij de eerste keer, en ik wil neit meer anders. Echt goed spul
Haren in je derailleur, dat ken ik. Geen flauw idee hoe al die haren daar komen, maar ze blijven prima hangen aan het vet en tussen ketting en tandwieltjes. Prachtig...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:28 schreef Oksel het volgende:
Als dat alles er af is kun je ook prima bij de rest. Ik dan. En haren in mijn derailleur? Misschien wat minder over kleine meisjes heenfietsen..
Die wieltjes die ik heb zijn in principe geschikt voor Shimano 9/10 speed en kun je passend maken met spacertjes die je erbij krijgt. Ik zal thuis nog even kijken of ik die nog vinden kan ook trouwens. Ik weet overigens niet of Campagnolo dezelfde schroefjes gebruikt als Shimano voor het vastzetten van de derailleurwieltjes. Als dat het geval is heb ik die ook nog wel voor je uit een oude derailleur die anders toch in de prullenbak verdwijnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb Campagnolo 10 speed.
Weet niet zeker hoe het met die derailleurwieltjes gesteld is dus, eentje zit er wel goed in, die andere kan ik niet goed bekijken...
Maar zou wellicht wel geïnteresseerd zijn in die wieltjes. Alleen: hoe krijg ik de oude wieltejs eruit nu de schroeven lam zijn? (Wat trouwens raar is, want ze zijn er maar 1 keer uitgeweest)
Ik zal ook aan de wasbenzine gaan, ga ik meteen kopen vandaag
Bedankt voor de tip
Geen problemen mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef Superher0 het volgende:
[..]Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden.
Neequote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ?
Je helm moet goed passen en prettig zitten.quote:en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
Ik ben benieuwd hoe het word, wil de route dan eigenlijk ook wel hebben, kan ik hem eens keer rijden! Het is inderdaad achtjes en lusjes draaien en soms kom je er niet onder uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit stuk (ik ken die klim als de Botterstop) zit ook in de route ja De enige echte concessie is dat ik dan de Zeisterweg moet laten schieten. Ze allebei doen lukt niet zonder van alles dubbel en/of van twee kanten te moeten doen of in Amersfoort verkeerd uit te komen. Je zou hooguit de Amersfoort lus andersom kunnen rijden, dus eerst Botterstop, via de fietspaden naar Soesterberg en op de retour de Zeisterweg (het gaat verder via de Traay naar de zandafgraving naar Maarn). Maar dan kom je dus van de verkeerde kant in Amersfoort aan en moet je ook Laan 1914 weglaten. Het punt is dat al die klimmetjes alleen uit zuidoostelijke richting leuk zijn..
(Wacht maar tot je het stuk in Rhenen ziet )
Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Tommeke het volgende:
@JohnDDD, alles schoonmaken met wasbezine. Zorgen dat dat allemaal verdampt is en voortaan Squirt Lube gebruiken. M'n ketting gaat veel langer mee, en de boel is, en wordt veel minder vies.
Ik heb trouwens ook een compact. 50/34. Voor 't vlakke heb ik 'n 11 of 12-21 cassette en gaat 't op en af, dan heb ik 'n 12-26 en nog ergens in een kast een cassette met 'n 30! Maar die heb ik echt niet nodig, op de 26 kwam ik de Redoute bijvoorbeeld makkelijk op.
Daarom ben ik ook van plan die lomp grote cassette mee te nemen als ik deze zomer naar Frankrijk gaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.
De eerste keer in het hooggebergte kwam ik aanzetten met een 39-23, dat ging ook. Al was met name de laatste kilometer van de Tourmalet (vanuit Luz st. Saveur) geen pretje.
5 jaar later reed ik de Tourmalet op met een 30-23 als kleinste verzet. In exact dezelfde tijd overigens Alleen voelde het wel een stuk prettiger aan, vooral voor mijn knieën.
Goed shoppen loont. Ik heb mijn helm 60 euro goedkoper op het internet gekocht dan de adviesprijs in de winkel. Ik zou echter wel gaan passen in een winkel, niets vervelender dan een niet goedzittende helm. Als je een merk zoekt, ik gebruik GIRO, past goed en ventileert goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.
De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd
Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee
[..]
Je helm moet goed passen en prettig zitten.
Het is (imo) ook verstandig om niet voor de goedkoopste modellen te gaan, de duurdere zitten beter en ventileren beter.
Nou, het makkelijkst is een triple. Met een 11-23 of 12-25 cassette hoef je niets meer te veranderen als je de bergen ingaat.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:
Dit dikkertje fietst geen bergen, maar wel aardige klimmetjes in Duitsland, Australie.. gewoon, in 10km naar 700m. Dat soort werk. En dat ging prima met een dubbel + 28 cassette achter.. Nadeel is dus dat je of altijd met een 28 fietst, of dat je 2 wielsets moet hebben, of dat je zelf zo handig moet zijn om een cassette te vervangen.
Maareh, ik zou voor een compactcrank gaan, met een dubbel (39-52) groep, en dan een extra 34 blad, die je zelf kan vervangen, en achter gewoon je normale cassette (24 is dat toch?). Dat heb ik nu, en is volgens mij het makkelijkst, én het goedkoopst.
Die vind ik juist tof beetje slalommen bovenop tussen alle boomstronken door.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef eentwee het volgende:
Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje.
Weet ik.. dat is bewust, maar inderdaad een twijfelgeval. De N413 loopt ook gewoon omhoog (is in feite dezelfde bult) en de Paltzerweg rijdt ZO irritant.. daar schudt je hele fiets uit elkaar.
Ik rijd zelf al jaren met Giro.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
zijn er ook merken die er duidelijk bovenuit steken ?
Om het echte vuil en smeer eruit te pielen gebruik ik dit ding:quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
-Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
Is gewoon pielen met een droge doek of eventueel een sopje denk ik.quote:-Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
Zou kunnen duiden op slijtage, maar een keer goed schoonmaken zou ook kunnen helpen.quote:-De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
Ontvetter (of wasbenzine) op een doek en dan de ketting losjes in de vuist houden en dan draaien. En het echte vuil kan je er ook tandje voor tandje uitpielen met die kettingborstel. Leuk werk in het zonnetje.quote:-Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
Smeer en troep krijg je er vrij makkelijk af door met een droge doek het wieltje vast te pakken en dan het pedaal langzaam rond te draaien.quote:-De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
Of er zit een schakeltje vast.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:55 schreef marcodej het volgende:
Zou kunnen duiden op slijtage, maar een keer goed schoonmaken zou ook kunnen helpen.
Die helmen zijn tegenwoordig stukken beter. Ik zweet er niet meer in dan dat ik zonder helm fiets. Zou alleen wel graag eentje willen die iets betere pasvorm heeft, echt supercomfortabel vind ik hem niet.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.
De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd
Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
De topmerken zijn allemaal wel goed an sich, maar het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe een helm valt op je hoofd. Ik heb altijd met Giro gereden en heb nog een Giro Ionos, maar draag tegenwoordig altijd mijn Bell Volt helm die ik een jaar geleden heb gekocht. Die zit bij mij veel prettiger.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:46 schreef Klonk het volgende:
[..]
zijn er ook merken die er duidelijk bovenuit steken ?
Ik heb zelf het goedkoopste model van Bell, de Solar. Kostte iets van 35,- ofzo. Op zich prima helm, zit goed en makkelijk te stellen aan de achterkant.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ik zag vanochtend overigens dat FuturumShop een Bell helm heeft voor zo'n ¤40 met bijna 30 ventilatiegaten erin. Ben wel benieuwd naar meer info over dat ding
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:02 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Die helmen zijn tegenwoordig stukken beter. Ik zweet er niet meer in dan dat ik zonder helm fiets. Zou alleen wel graag eentje willen die iets betere pasvorm heeft, echt supercomfortabel vind ik hem niet.
Zorg er wel voor dat je er eentje neemt die past bij je fiets
Ik zag vanochtend overigens dat FuturumShop een Bell helm heeft voor zo'n ¤40 met bijna 30 ventilatiegaten erin. Ben wel benieuwd naar meer info over dat ding
Juist, de Solar was het!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:10 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik heb zelf het goedkoopste model van Bell, de Solar. Kostte iets van 35,- ofzo. Op zich prima helm, zit goed en makkelijk te stellen aan de achterkant.
Alleen is het zo'n one size-fits all-helm en op mijn smalle hoofd oogt 'ie wat fors. Ook vind ik de achterpunt er niet 'snel' uitzien. Dus alleen qua looks vind ik hem niet mooi, dus wellicht schaf ik binnenkort een Bell aan in een hoger prijssegment. De Alchera of Ghisallo vind ik bijvoorbeeld al een stuk mooier.
De Sweep en Volt zijn ook mooi maar vind ik eigenlijk te duur voor een helm...
Sorry, maar ik word wel nieuwsgierig naar wat voor fiets het precies is. Heb je een foto?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:20 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig helmen zijn in de kleur van een 10 jaar oude Gazelle randoneur
Oeh... Altijd leuk die witte broekjes. Tot je een keer in de regen terecht komtquote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:55 schreef JortK het volgende:
Net besteld voor op mijn witte bulls met witte helm
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 16:39 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Sorry, maar ik word wel nieuwsgierig naar wat voor fiets het precies is. Heb je een foto?
Fietsers zijn en blijven ijdeltuitenquote:
quote:
Ik begin nu eindeljik verstandig te leren eten omdat je je anders op de fiets zo beroerd voelt, dus ik doe het in feite tegelijkquote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben zelf niet afgevallen door te fietsen, maar alleen door aanpassen van mijn eetgewoonten. Scheelt me inmiddels 25kg en ik val nog steeds af.
Soms heb je wel eens dat er een auto of iemand passeert, wat je normaal in je auto nakijkt in je spiegel. heel af en toe heb ik de neiging om datzelfde te doen als ik op de fiets zit. Alleen kom ik dan altijd tot de conclusie dat daar natuurlijk geen spiegel zit..quote:Op vrijdag 25 juni 2010 20:45 schreef Oksel het volgende:
Met spiegel!
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:15 schreef Oksel het volgende:
Een triple en een spiegeltje.. En dan een stuurpen die schuin om hoog staat, om de rug te sparen. Ja ja.
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef Oksel het volgende:
Als je nou echt master bent, ben je er morgen bij op de meet, en fiets je ons allemaal eruit.. Zodat je ons kan zien verdwijnen in je spiegel..
De oudjes!? Ik neem aan dat je mij niet bedoeld toch!?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:51 schreef Oksel het volgende:
Ik heb ook rugzak op. RugzakJE trouwens, kleding neem ik mee als ik met de auto ga.
Ik mag toch best de oudjes beetje pesten hier.. Over paar jaar heb ik zelf ook spiegeltje en schuine stuurpen nodig.. Zadel paar CM lager, etc.
Nee, niemand in het bijzonder.. Wij zijn even oud trouwens. En even zwaar. Alleen ben ik nooit zwaarder geweest dan ik nu ben, en val ik niet af door het fietsen.. dus ga volgende week naar een sportdietist.. want ondanks dat ik 5-7 keer per week fiets (200-300km) val ik niet af.. dus eet verkeerd. Of teveel.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:57 schreef Freddeh het volgende:
[..]
De oudjes!? Ik neem aan dat je mij niet bedoeld toch!?
Ik zit over mijn 37km enkel op de 30km/h, met uitschieters naar 28km/h tot 33,5km/h, ligt aan de windquote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:57 schreef Klonk het volgende:
[..]
Dat lijkt me een slecht plan
Ik haal op het stuk naar mijn werk (rond de 25 km enkel) een snelheid van gemiddeld meestal rond 22 per uur, ik denk dat jullie op een heel ander niveau zitten
Niet gewoon een kwestie van minder eten?quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:
[..]
Nee, niemand in het bijzonder.. Wij zijn even oud trouwens. En even zwaar. Alleen ben ik nooit zwaarder geweest dan ik nu ben, en val ik niet af door het fietsen.. dus ga volgende week naar een sportdietist.. want ondanks dat ik 5-7 keer per week fiets (200-300km) val ik niet af.. dus eet verkeerd. Of teveel.
dat ga je niet redden met een houten hoofd en 30 graden buiten.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 21:55 schreef BraveDribbel het volgende:
Hmm, net besloten om zondag de omloop van math salden te fietsen, maar ga zaterdag van 1u 's middags tot middernacht feesten en veel bier drinken. Dus dit word mn eerste ervaring met fietsen met een kater (hopelijk niet natuurlijk....) En dan ook nog meteen klimwerk enzo, dus geen relaxed tochtje in de snikhete zon.
Maar in dat opzicht is het alleen maar goed, ben nu veel fanatieker gaan fietsen. Vorig jaar had ik dit nooit overwogen en zou ik gewoon in mn nest blijven liggen!
Leuk meisje ja. Dramatische begeleider trouwens. Had wel even de ketting mogen smeren en de helm goed op haar hoofd kunnen zetten. Ze had nu net zo goed geen helm op kunnen doen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/
Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
Denk idd dat Klonk het 1000x beter doet dan zij. Was inderdaad weer volkomen k*t...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/
Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.
Wel lachen dat filmpje.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/
Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .quote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De uren die je hebt geholpen mag je aftrekken van je tijd ivo?
Leukquote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .
Dat bij vervangen van de ketting je nieuwe kettingbladen moet nemen, hoor ik voor het eerst.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
Diagnose van de FM:
1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).
Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.
Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.
De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
(Het klonk iig wel logisch)
Meestal 8.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/
Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.
Op de racefiets kun je ook om je heen kijken hoorquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.
en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
Cassette zou ik in eerste instantie niet meteen vervangen. Gewoon even kijken of het kan. Vaak zijn ze idd wat op elkaar ingesleten, maar is de cassette nog wel goed. En werkt ie ook met een nieuwe ketting. Laatst wou mijn fietsenmaker me ook meteen een nieuwe cassette aansmeren. Aangezien ik 4 wielsets heb, waarvan ik er 2 regelmatig in m'n racefiets heb zou 't voor mij ook 'n duur grapje worden. Bijkomstig is ook nog dat het op elkaar inslijten minder snel gebeurt als je meerdere cassette's gebruikt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
Diagnose van de FM:
1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).
Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.
Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.
De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
(Het klonk iig wel logisch)
Dat valt enorm mee hoor. Ik dacht in eerste instantie ook dat het alleen maar hard fietsen was en niet meer dan dat. Maar je went aan de snelheid en wordt ontspannener bij hogere snelheden. Je gaat uiteindelijk toch wel meer om je heen kijken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.
en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
7 Bar. Maximale aanbevolen druk voor mijn velgen is 'maar' 7 bar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
8 / 9 barquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
Eerder een nieuwe ketting omleggen bespaart voor en achtertandwielen! Dus ook de portemonaiequote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn cassette's gaan zeker wel 2 a 3 kettingen mee. Voorbladen gaan nog langer mee!
6.5-9.5 bar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
Ik had ooit ook een witte, die is nu op sommige plaatsen bijna zwart Komende week maar eens een nieuw lint kopen en erop zettenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
wasbezine gebruiken met een schuursponsje, wordt ie weer wit vanquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
Dat terwijl onderhoudt er nu al bij in schietquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben overigens blij dat ik geen wit in m'n fiets heb zitten. Anders hadden dat wel mijn accentkleuren moeten worden en had me dat een hoop extra tijd en werk gekost
uurtje of 3 denk ikquote:Op zondag 27 juni 2010 10:54 schreef Tommeke het volgende:
Wat is trouwens volgens jullie 'n beetje een realistisch doel voor mij op de Alpe d'Huez?
Ik ben zo rond de 75 kilo..
Is het dan niet juist lekker om even rustig een rondje te pedellen?quote:Op zondag 27 juni 2010 10:58 schreef Littlecreep het volgende:
Wilde eigenlijk gaan fietsen vandaag, maar vermoeidheid is een beetje mijn lichaam in geslopen. Had ik vorige week ook al last van
Ja, misschien ga ik even een rondje van 50 doen ofzo. Het zal ook wel met het weer te maken hebben.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:58 schreef Yankee het volgende:
[..]
Is het dan niet juist lekker om even rustig een rondje te pedellen?
veel compact stuurtjes hebben bijvoorbeeld in de beugels 44 cm C-C en dan bovenop de shifters 42 cm C-C.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:
Zit al een tijdje te kijken naar compact stuurtjes. Wie heeft er hier ervaring mee en wat is het oordeel?
Ik heb er zelf eentje van Agu, die op kantoor door diverse motorrijders al is omgedoopt tot bottomkoffer. Het is inderdaad een wat lomp ogend ding met een rits in het midden die de capaciteit verdubbelt. Meer dan genoeg ruimte voor een bandje/gereedschap/portemonnee/gsm.quote:Op zondag 27 juni 2010 13:12 schreef Easy_genius het volgende:
Vraagje: wie o wie kan mij een goed, klein en degelijk fietstasje aanraden? Liefst online te koop (site zonder verzendkosten, zoals futurumshop). Heb er ooit een gezien die je er makkelijk af kan klikken, voor als je zonder tasje wilt rijden...
Gebruiken jullie zo'n tasje überhaupt? Zeker met dit weer lijkt het mij ideaal omdat ik dan twee bidons water mee kan nemen en andere dingetjes in mijn fietstasje kan doen: handy-tool, bandje, bandenlichters, geld (telefoon).
Ben benieuwd!
4 jaar geleden reed ik hem tot aan de officiele finish op dat saaie parkeerplaats in 1u08. Toen had ik nog een alu Trek 1200, was ik 15 kilo zwaarder en was het mijn eerste ervaring in de bergen. Laatste keer reed ik hem in 1u24 op maar toen was het 36 graden en had ik al 160km van de Marmotte in mijn benen. Dus voor jou is 65 minuten zeker haalbaar. Zal me niet verbazen als je hem in 60 minuten doet.quote:Op zondag 27 juni 2010 10:54 schreef Tommeke het volgende:
Wat is trouwens volgens jullie 'n beetje een realistisch doel voor mij op de Alpe d'Huez?
Ik ben zo rond de 75 kilo..
Alleen raakte het gas op maar even goed hebben we volgens mij best een gat geslagen in z'n vleesvoorraad...een stel leeuwen was er niets bij geloof ik, maar julie zeggen altijd dat je veel eiwit moet hebben na inspanning, dus dat is toch goed?quote:Op zondag 27 juni 2010 15:36 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Oksel is een supergastheer. Hij bleef maar door barbecueen, die vriezer moest en zou leeg
Trainingsbeest dat je bent doe je het natuurlijk binnen het uur he!quote:
Eiwitten voor spierherstel en spiergroei, koolhydraten om de glycogeen (energie) voorraad in je benen weer bij te vullen. Binnen 30 minuten na inspanning. Hoeveelheid koolhydraten is 2 x je lichaamsgewicht (kilos) aan grammen. In mijn geval 140 gram koolhydraten ( 6 krentenbollen). Gaat erom dat je wat je kwijt raakt aan koolhydraten weer bijeet. Met afvallen wil je juist je vetten kwijt. En om vetten te verbranden heb je koolhydraten nodig. Wanneer je met een hartslagmeter traint kun je in de meest gunstige hartslagzone trainen waarbij de verhouding vetten en koolhydraten in het voordeel van de vetten slaat en je dus afvalt.quote:Op zondag 27 juni 2010 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Alleen raakte het gas op maar even goed hebben we volgens mij best een gat geslagen in z'n vleesvoorraad...een stel leeuwen was er niets bij geloof ik, maar julie zeggen altijd dat je veel eiwit moet hebben na inspanning, dus dat is toch goed?
Neequote:Op zondag 27 juni 2010 13:12 schreef Easy_genius het volgende:
Gebruiken jullie zo'n tasje überhaupt?
De afgelopen weken is 't niet echt van trainen gekomen, kun je nagaanquote:Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Trainingsbeest dat je bent doe je het natuurlijk binnen het uur he!
500 maar, valt me een beetje tegen..quote:Op zondag 27 juni 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
Ja, jullie hebben zitten eten alsof het je laatste maaltijd deze week was.. Vooral Ursel en SuperHer0, ik denk dat ze per persoon 500 gram vlees hebben gegeten..
Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?quote:Op zondag 27 juni 2010 16:40 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Eiwitten voor spierherstel en spiergroei, koolhydraten om de glycogeen (energie) voorraad in je benen weer bij te vullen. Binnen 30 minuten na inspanning. Hoeveelheid koolhydraten is 2 x je lichaamsgewicht (kilos) aan grammen. In mijn geval 140 gram koolhydraten ( 6 krentenbollen). Gaat erom dat je wat je kwijt raakt aan koolhydraten weer bijeet. Met afvallen wil je juist je vetten kwijt. En om vetten te verbranden heb je koolhydraten nodig. Wanneer je met een hartslagmeter traint kun je in de meest gunstige hartslagzone trainen waarbij de verhouding vetten en koolhydraten in het voordeel van de vetten slaat en je dus afvalt.
Dat is toch niet zo heel veel?quote:Op zondag 27 juni 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
Ja, jullie hebben zitten eten alsof het je laatste maaltijd deze week was.. Vooral Ursel en SuperHer0, ik denk dat ze per persoon 500 gram vlees hebben gegeten..
Correct maar om te sporten heb je eiwitten en koolhydraten nodig. Eiwitten is het spul waar je spieren van gemaakt is en koolhydraten omdat ze daarmee bewegen. TIjdens het fietsen/sporten/bewegen wil je dat je een groter aandeel vetten verbrandt. DIt doe je door in D1/D2 te sporten (hartslagzone 65-85% uit mijn hoofd). In deze zones is de verhouding vetten koolhydraten 60/40 of zelfs meer als je goed getraind bent (exacte waardes weet ik niet zo uit mijn hoofd maar dit kun je vinden op internet). Je ziet dus dat om vet te verbranden je lichaam nog steeds koolhydraten nodig heeft.quote:Op zondag 27 juni 2010 20:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?
Maar om af te vallen moet ik toch wel meer verbranden dan ik opneem in feite?
125 gram per persoon is volgens mij het aangeraden hoeveelheid vlees wat je per dag zou moeten eten. Ik had goede trek, ook niet vreemd na 190km fietsen.quote:
Ben even wezen zoeken. Kreeg viaviaviavia deze link voor m'n bakkes: http://www.wielersportinfo.nl/afvalplan.htmquote:Op zondag 27 juni 2010 20:52 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Correct maar om te sporten heb je eiwitten en koolhydraten nodig. Eiwitten is het spul waar je spieren van gemaakt is en koolhydraten omdat ze daarmee bewegen. TIjdens het fietsen/sporten/bewegen wil je dat je een groter aandeel vetten verbrandt. DIt doe je door in D1/D2 te sporten (hartslagzone 65-85% uit mijn hoofd). In deze zones is de verhouding vetten koolhydraten 60/40 of zelfs meer als je goed getraind bent (exacte waardes weet ik niet zo uit mijn hoofd maar dit kun je vinden op internet). Je ziet dus dat om vet te verbranden je lichaam nog steeds koolhydraten nodig heeft.
Uiteraard maar waarom zou je dat in godsnaam zonder brood doen?quote:Op zondag 27 juni 2010 20:34 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?
Maar om af te vallen moet ik toch wel meer verbranden dan ik opneem in feite?
Bevat ook redelijk veel koolhydraten, brood.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Uiteraard maar waarom zou je dat in godsnaam zonder brood doen?
@Superhero: hoe is de proefrit bevallen?
Ook van die zin in koekjes bij die aanvallen? Of is dat alleen bij mij.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Bevat ook redelijk veel koolhydraten, brood.
Is idd beetje wanhopige poging van me om af te vallen.
Maar ben idd niet al te best bezig. Na mijn laatste fietstocht van 80km had ik nogal last van aanvallen van honger (3, 4 keer per dag) en vanmorgen zat ik (3 dagen na die tocht) weer op de fiets en was ik totaal niets, ik had zelfs hartkloppingen af en toe waar als ik tiener ook last van heb gehad maar daarna niet meer.
Ben dus maar weer normaal gaan eten.
Dankje Wielracer! Deze opmerking heeft mij gemotiveerd om jouw ongelijk aan te tonen! Het is gelukt en voelde me best goed eigenlijk!quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:43 schreef Wielracer het volgende:
[..]
dat ga je niet redden met een houten hoofd en 30 graden buiten.
Dan had je geen échte katerquote:Op maandag 28 juni 2010 10:02 schreef BraveDribbel het volgende:
[..]
Dankje Wielracer! Deze opmerking heeft mij gemotiveerd om jouw ongelijk aan te tonen! Het is gelukt en voelde me best goed eigenlijk!
Laatste 30km moesten we flink doortrappen om nog op tijd terug te zijn voor Dui-Eng, maar dat werkte ook motiverend! Heerlijk dagje gehad en mn wielerkleurtje is nu helemaal af
Ja koekjes idd en andere hartige zoetigheden!!!!!!!quote:Op zondag 27 juni 2010 21:44 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Ook van die zin in koekjes bij die aanvallen? Of is dat alleen bij mij.
Zelfde probleem als wat ik heb dus. Denk dat ik toch m'n salade en fruit dieet maar eens moet gaan omgooien naar een koolhydraat dieet.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:04 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ja koekjes idd en andere hartige zoetigheden!!!!!!!
Vannacht weer wakker geworden met honger, maa even een lekkere reep uit mijn wielertruitje gevist dat nog naast mijn bed lag
Precies, met een stuk in je kraag en 30 graden kan je moeilijk een lange afstand fietsen.quote:
Ik ga ook veranderen, dit is niks. Ik voel me kut en val nauwelijks af terwijl ik kilometers fiets. Volgens mij verlies ik alleen de spieren die ik tegelijkertijd opbouwquote:Op maandag 28 juni 2010 10:11 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Zelfde probleem als wat ik heb dus. Denk dat ik toch m'n salade en fruit dieet maar eens moet gaan omgooien naar een koolhydraat dieet.
Niets afgevallen op de weegschaal en ook niet in de spiegel?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:49 schreef Oksel het volgende:
Ik ga woensdag naar sportdietist. Afgelopen week 300km gefietst, en niets afgevallen.. dit seizoen nu 2700km erop zitten, niets afgevallen..
Heb net even daar die berekening gedaan, ben 181 bij 75 kilo, met tailleomtrek van 91cm, dan heb ik een vetpercentage van 22%. Maar ik heb van nature nogal een dikke buik, ook omdat ik vroeger als kind heel dik was. (Op mijn 12e 1.50 bij 72 kilo, op mijn buik is er helaas altijd een klein beetje blijven zitten)quote:Op maandag 28 juni 2010 11:37 schreef Freddeh het volgende:
Dat gevoel heb ik ook idd. In de afgelopen 2 weken ben ik ongeveer 1kg afgevallen. Dit zou veel meer zijn geweest als ik niet telkens de neiging had om een zak koekjes open te trekken.
Moet wel zeggen dat ik het niet vervelend vind om al die fruit en salades te eten, maar m'n lichaam mist blijkbaar toch de koolhydraten.
Ik zag overigens dat op wielersportinfo.nl ook een mooie calculator staat voor het berekenen van de totale calorieën/eiwitten/koolhydraten die je per dag binnenkrijgt. Aan de hand daarvan kun je ook wel enigzins nagaan hoeveel je moet fietsen en in welke hartslag zone e.d. wil je zo efficiënt mogelijk afvallen.
(Volgens een vlugge berekening van die site kom ik trouwens uit op 28% lichaamsvet, wat ik naar beneden wil hebben tot 15% op (héél) lange termijn. Wordt nog een aardige klus.)
Hm, ik zie het nietquote:Op maandag 28 juni 2010 11:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Niets afgevallen op de weegschaal en ook niet in de spiegel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |