abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 23 juni 2010 @ 09:20:25 #1
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83180628


Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Lijst met vorige topics:

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 40 | 41 |42 | 43

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous
Leeftijd:37
BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken
Regio: Hilversum
Fiets: Gazelle instapmodel alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets)
Doel voor dit seizoen: JJC, Giro Tourtochten 8 & 9 mei, Dam tot Dam Classic en ergens dit jaar m'n eerste 200 km tocht rijden.Mischien een leuke Ardennetocht. Eens zien of er rond de Tourstart nog wat leuks wordt georganiseerd.



jpjedi
Leeftijd: 32
Regio: Hoogstraten-Belgie
Fiets: Specialized allez tripple
Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!)



Littlecreep
Leeftijd: 20
Regio: Amsterdam en Gouda
Fiets: Stevens Aspin genaamd V2
Licentie: Nog niet, gaat er dit seizoen of volgend seizoen wel komen.
Doel voor dit seizoen: Weer normaal 100 km kunnen fietsen na lang herstel na operatie.



marcodej
Leeftijd: 25
Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer
Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010.
Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten



Superher0
Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo)
Regio: Utrecht, Amersfoort
Licentie: B
Fiets: Cube Agree GTC Race Pro, Trek 1400, Rose Bull ALS 200
Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+



Tommeke
Leeftijd: 23
Regio: 't Noorden
Fiets: Renault Equipe, Renault Beat T5 MTB, Giovanni Cyclocrosser
Doelen: Snelle tijdritten rijden, vooraan meekoersen in het B-peloton, Elfstedentocht, Steven Rooks Classic en als een malle Alpe d'Huez opfietsen.



ultra_ivo
Leeftijd: 42
Regio: Zuid-Limburg
Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer
Doel voor dit seizoen: Superrandonneurserie + Witte Nachten 1200



Wombcat
Leeftijd: 39 BMI: ca. 66 kg bij 1.81
Regio: Utrecht
Fiets: Gazelle ACC Pro 110 Campa Record
Doelen: 13.300+ km (zou mijn hoogste ooit zijn in een jaar). Cyclo's: Velostar 91, Blé d'Or, Cote d'Orienne, Bernard Thevenet, Robert Mintkewicz, Tour de l'Ain (4-daagse), Laurent Desbiens, Charly Gaul, Ronde Picarde, La Forestiere.



FJD
Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg)
Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105
Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer



Ask-Brad
Leeftijd 23 BMI +/-20 (1.93 met ongeveer 74 kg)
Regio Twente Fiets Cannondale Synapse Hi-mod
Licentie? Neen
Doel voor dit seizoen Alpe D'Huez (en buur colls?), recreatief rijden, wvttk!



Gripper
Leeftijd 27 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg)
Regio: Utrecht
Fiets: Bulls Ultegra (en een nieuw project in de planning)
Licentie: Nee
Doelen 2010: Ondanks klussen en verhuizing dit voorjaar toch proberen lekker wat km's te maken, paar leuke toertochten, en wat weekendjes fietsen in de Ardennen/Vogezen Proberen om net als vorig seizoen de 5000 km aan te tikken.



Oksel
Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden!

Yankee
Leeftijd: 26 BMI: 22.8
Regio: Groningen
Fiets: Wilier Izoard Ultegra
Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden.



Pritt
Leeftijd: 22 Bmi: 20
Regio: Amsterdam
Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux


ursel


dutch_cyclist / Wielracer

FredWielergek

thettes

No-P
Leeftijd: 24 BMI: 22 (68,5 bij 1,76)
Regio: Nijmegen/achterhoek
Fiets: Concorde camp. mirage
Doel voor dit seizoen: recreatief fietser, geen doel


Jakkop
Leeftijd: 18 BMI: 23
Regio: United Kingdom
Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken


hetsjhokleek
Leeftijd: 25 BMI: 20 (170 cm, 59 kg )
Regio: Den Bosch
Fiets: Merida
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen Dolomieten trip in augustus en verder vooral plezier op de fiets


Najr
Leeftijd: 20
Regio: Rotterdam
Fiets: Bulls Harrier
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: Conditie opbouwen, en in de zomer een tourtocht met groep richting Spanje.


045represent
Leeftijd: 16
Regio: Midden-Limburg
Fiets: Trek 1.2
Licentie: (nog) niet
Doel voor dit seizoen: Het wielrennen verder ontdekken, dit wordt mijn eerste volledige seizoen (Ben in september 2009 begonnen) en een aantal tourtochten fietsen, kijken waar mijn grenzen liggen


rockin_the_lowland
Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m
Regio: Weert
Fiets: Trek 1200
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België


Bananablues
Leeftijd: 23 Bmi: 19 (63 kilo bij 181cm)
Regio: Midden-Delfland (Delft)
Fiets: Cube Attempt 2006 met mavic ksyrium elite wielen
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: 1/8 tot olympische triatlon en misschien nog een toertocht oid proberen.


Nappie-oleon
Leeftijd: 21 Bmi: 20
Regio: nijmegen
Fiets: koga en gazelle
Licentie: Nee
Doel voor dit seizoen: gewoon zoveel mogelijk trainen, toertocht henk lubberding classic


Cyclinggirl
Leeftijd: 29 BMI: 18.5 (166 cm, 54 kg )
Regio: Dordrecht
Fiets: Trek Madone 4.5 WSD
Licentie: Ja
Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen.



Nuttige links:

Algemene info
  • Wielersportinfo
  • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten
  • Toertochten (komende week) in NL
  • Toertochten in België (BBR-FBC),
  • Lotto Cycling Tour
  • Toertochten in Frankrijk
  • Toertochten in Dld
  • Toertochten in Engeland Cyclo's
  • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk
  • Jedermannrenner in Dld
  • Granfondo's in Italië
  • Cyclo's in Spanje



    De OP is hier te vinden

    [ Bericht 0% gewijzigd door Superher0 op 23-06-2010 11:33:01 (Opmaak en update) ]
  • Superhero to the rescue!
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:29:41 #2
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83180938
    Yeehah
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:34:18 #3
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83181104
    Kan iemand de Wiki aanpassen? Ik heb al wat toegevoegd in de openingspost.
    Superhero to the rescue!
    pi_83181178
    IBTL
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 08:52 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    goedemorgen. Het kan ook zijn dat de kabel waarmee je de derailleur bedient te strak staat. Overslaan duidt ook dat de spanning van de kabel niet denderend is, of dat de cassette of de ketting versleten is. Ik zou toch even langs de fietsenmaker gaan, die kan je dat zo zeggen.
    Ook zonder spanning op de kabel kan ik hem niet uitlijnen op het buitenste kransje. Cassette is zeker weten niet versleten, die is nog geen 4 maanden oud.

    Denk dat ik maar even ga bellen met de FM, kan ie meteen mijn wielen een eerste beurt geven en netjes uitlijnen.
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:42:01 #5
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83181343
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:36 schreef Freddeh het volgende:
    IBTL
    [..]

    Ook zonder spanning op de kabel kan ik hem niet uitlijnen op het buitenste kransje. Cassette is zeker weten niet versleten, die is nog geen 4 maanden oud.

    Denk dat ik maar even ga bellen met de FM, kan ie meteen mijn wielen een eerste beurt geven en netjes uitlijnen.
    In 4 maanden rijd ik 6000km. Zo'n 1500km per maand. Tijd zegt niet zoveel. Volgens mij is bij de meeste fietsen waar de derailleur vastzit dit stukje waar het dus aan vast zit te vervangen en of recht te buigen. Wordt dus een fietsenmaker.
    Superhero to the rescue!
    pi_83181602
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:42 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    In 4 maanden rijd ik 6000km. Zo'n 1500km per maand. Tijd zegt niet zoveel. Volgens mij is bij de meeste fietsen waar de derailleur vastzit dit stukje waar het dus aan vast zit te vervangen en of recht te buigen. Wordt dus een fietsenmaker.
    Bij een stalen frame is het wel terug te buigen. Bij aluminium misschien, en bij carbon niet.
    in a crowd you lose humanity
      woensdag 23 juni 2010 @ 09:59:47 #7
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83181984
    Tour de Wierden bestond echt
    I'm Back Again!
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:03:07 #8
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83182103
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 09:59 schreef AskBrad het volgende:
    Tour de Wierden bestond echt
    tradities dienen in ere gehouden te worden
    Superhero to the rescue!
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:04:55 #9
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83182160
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:03 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    tradities dienen in ere gehouden te worden
    Hebben ze een aantal jaar geprobeerd weer, maar werd niet wat helaas .
    I'm Back Again!
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:15:14 #10
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83182475
    pi_83182837
    @Freddeh Die route naar Capelle is leuk maar ik kan die route niet meer zien LOL. Ik werk in Capelle en vaak rij ik met de fiets van Dordt naar Capelle. Gisteren was de wind toch meer west dus ben ik over Strijensas naar Numansdorp gereden, tot 30km en toen omgekeerd. Dus toch bijna de hele weg wind mee. Ja lui ben ik he haahha. Maar windkracht 2 was het echt niet hier gisteren.

    Vanavond rondje Biesbosch voor 30km met een lage hartslag even losrijden en morgen op naar Limburg!
    Haters gonna hate.
    pi_83182855
    Ha over de OP ik had in een topic hiervoor een foto gezet het was de bedoeling dat die in de Op gezet werd maar hij staat er nog niet.
    Haters gonna hate.
    pi_83183004
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
    @Freddeh Die route naar Capelle is leuk maar ik kan die route niet meer zien LOL. Ik werk in Capelle en vaak rij ik met de fiets van Dordt naar Capelle. Gisteren was de wind toch meer west dus ben ik over Strijensas naar Numansdorp gereden, tot 30km en toen omgekeerd. Dus toch bijna de hele weg wind mee. Ja lui ben ik he haahha. Maar windkracht 2 was het echt niet hier gisteren.

    Vanavond rondje Biesbosch voor 30km met een lage hartslag even losrijden en morgen op naar Limburg!
    Dan begin je vast op andere werktijden dan ik, want ik kom je nooit tegen.

    Hoe blij ben jij met die ganzen t.h.v. knooppunt Ridderk?
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:29:36 #14
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83183042
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:24 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ha over de OP ik had in een topic hiervoor een foto gezet het was de bedoeling dat die in de Op gezet werd maar hij staat er nog niet.
    toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????
    Superhero to the rescue!
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:35:21 #15
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83183283
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:29 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????
    Ik heb geen flauw idee hoe je dat een beetje fatsoenlijk krijgt...........

    Lekker weer trouwens
    .
    pi_83183880
    Heerlijk weer idd. Vanochtend voor het eerst dit jaar 's ochtends met korte mouwtjes gereden. Hoewel het nog maar 13C was was het prima te doen. Tegen de tijd dat ik 5km verder was gaf mijn fietscomputertje al 16C aan, dus dat gaat prima!
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:52:51 #17
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83183998
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:29 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    toegevoegd. Echter wie kan de Wiki aanpassen??????
    Iedereen, je moet er tegenwoordig alleen registeren.
      woensdag 23 juni 2010 @ 10:55:51 #18
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83184110
    Vanavond hoop ik op tijd thuis te zijn om eens te fietsen naar m'n nu-bina-zekere-nieuwe werkplek...nog eens zien hoe realistisch het is twee keer per week het op de fiets te doen. Hilversum-Schiphol Rijk, dus als maar langs de N201, alleen het laatste gedeelte teveel stoplichten om leuk te zijn
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83184797
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:28 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Dan begin je vast op andere werktijden dan ik, want ik kom je nooit tegen.

    Hoe blij ben jij met die ganzen t.h.v. knooppunt Ridderk?
    Welk knooppunt bij Ridderkerk? Ik zie alleen schapen geen ganzen! Ik van Dordrecht naar de Papendrechtse brug, vandaaruit rij ik naar de brug over HI Ambacht, kan ga ik langs de A15 op dat fietspad bij Rijsoord dan blijf ik rechtdoor rijden tot ik op dat fietspad kom waar de autowegen ook overheen lopen, dan ga ik langs de dijk zo door naar de Brienenoord. Ik rij om 7 uur weg van mijn huis en kom rond ongeveer 8.10 uur in Capelle aan zoiets.
    Haters gonna hate.
      woensdag 23 juni 2010 @ 11:18:36 #20
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_83185150
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 10:35 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Ik heb geen flauw idee hoe je dat een beetje fatsoenlijk krijgt...........

    Lekker weer trouwens
    Zoals ik al eerder zei: Als je OP uit het 'bewerk' scherm haalt, wordt ie wel goed. Althans, bij mij werkte het.

    Zondag hier maar weer op de fiets met het lekkere weer
    pi_83185188
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 11:12 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Welk knooppunt bij Ridderkerk? Ik zie alleen schapen geen ganzen! Ik van Dordrecht naar de Papendrechtse brug, vandaaruit rij ik naar de brug over HI Ambacht, kan ga ik langs de A15 op dat fietspad bij Rijsoord dan blijf ik rechtdoor rijden tot ik op dat fietspad kom waar de autowegen ook overheen lopen, dan ga ik langs de dijk zo door naar de Brienenoord. Ik rij om 7 uur weg van mijn huis en kom rond ongeveer 8.10 uur in Capelle aan zoiets.
    Vandaar. Ik ga altijd dwars door Dordrecht heen de Zwijndrechtse brug over en dan (tegenwoordig, dankzij die gestoorde ganzen) de dijk over langs Zwijndrecht-Ambacht-Oostendam en dan Ridderkerk door. Waar ik dus jouw route kruis is bij Oostendam eigenlijk.

    Hoe is dat fietspad langs de A15 eigenlijk? Beetje goed asfalt?

    Hier zitten die ganzen trouwens, da's (in de ochtend) nog vóór de kudde schapen, 's middags er na.
    pi_83185638
    Ha oke nou als ik een kortere route wil dan rij ik ook over Zwijndrecht en dan pak ik daar gelijk dat fietspad langs de snelweg.

    Dat fietspad is goed te doen alleen bij Rjisoord is het wat hobbelig door de boomstammen maar voor de rest goed te doen hoor. Je moet er alleen uitkijken voor de schapenboer, die verplaatst zijn schapen elke keer.

    Ik ben wel een keer aangevallen door ganzen bij Kinderdijk. Daar zitten er echt een boel van die beesten.
    Haters gonna hate.
      woensdag 23 juni 2010 @ 11:35:51 #24
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83185917
    Wiki en OP is aangepast. 045Represent kan ook blij zijn, ik heb meteen maar zijn fiets gewijzigd.

    Voor de volgende keer, inderdaad bewerken kiezen, kopieeren en dan plakken.
    Superhero to the rescue!
    pi_83186168
    Dat stuk bij Rijsoord ken ik idd, voor mij nog een reden om die route niet meer te nemen. Zag laatst die ganzen midden op het fietspad zitten, ben toen gekeerd en teruggereden en alsnog via mijn langere route terug gereden.
    Heb 1x een van die gestoorde dingen op 20cm achter mn hoofd gehad toen ie me achterna wilde gaan, daarna heb ik eigenlijk nooit meer daar langs gedurfd
    pi_83187030
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 11:41 schreef Freddeh het volgende:
    Dat stuk bij Rijsoord ken ik idd, voor mij nog een reden om die route niet meer te nemen. Zag laatst die ganzen midden op het fietspad zitten, ben toen gekeerd en teruggereden en alsnog via mijn langere route terug gereden.
    Heb 1x een van die gestoorde dingen op 20cm achter mn hoofd gehad toen ie me achterna wilde gaan, daarna heb ik eigenlijk nooit meer daar langs gedurfd
    Wat ben jij nou voor wielrenner, dan ga je toch gewoon de weg op!!!!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83187168
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 12:02 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Wat ben jij nou voor wielrenner, dan ga je toch gewoon de weg op!!!!
    Doe ik ook... op mijn nieuwe langere route

    Nee, er ligt alleen een fietspad daar volledig los, geen normale wegen in de buurt behalve de A16 (waar ik vermoedelijk de doorstroming niet ten goede zou komen ).
    pi_83187815
    Die ganzen kunnen gemeen zijn hoor. Ik had het bij Kinderdijk dat er een letterlijk aan mijn schoen hing.
    Vooral als ze jongen hebben kun je er maar beter uit de buurt blijven.
    Haters gonna hate.
    pi_83188027
    'k heb twee sportbrillen bij de Aldi gekocht. Bedankt voor de tipper.
    pi_83188350
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 12:27 schreef FastFox91 het volgende:
    'k heb twee sportbrillen bij de Aldi gekocht. Bedankt voor de tipper.
    Goed dat je het zegt... Ik moet er nog ff langs eigenlijk.
    pi_83189717
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 12:21 schreef CyclingGirl het volgende:
    Die ganzen kunnen gemeen zijn hoor. Ik had het bij Kinderdijk dat er een letterlijk aan mijn schoen hing.
    Vooral als ze jongen hebben kun je er maar beter uit de buurt blijven.
    Wel overeind gebleven?
    pi_83189904
    Een zweetshirt eronder is dus niet per definitie 'beter'?
      woensdag 23 juni 2010 @ 13:18:36 #33
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83190086
    Beter is wat jij fijner vindt ... er is geen absolute waarheid.
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      woensdag 23 juni 2010 @ 13:26:11 #34
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83190391
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 13:13 schreef twisteddlogic het volgende:
    Een zweetshirt eronder is dus niet per definitie 'beter'?
    Ik vind met zweetshirt prettiger. Dit omdat een zweetshirt erop gemaakt is om zweet af te voeren. Ligt trouwens ook aan de shirt die ik er boven op aan heb. ALs ik in de zomer flink aan het afzien ben of tijdens het klimmen dan kan ik mijn shirtje opendoen en ipv met blote bast heb ik nog iets eronder aan wat het vocht afvoert en snel laat verdampen. Dit voert ook de warmte beter af is mijn ervaring.
    Superhero to the rescue!
    pi_83191144
    Mij lijkt 't niets, zo'n zweetshirt.

    M'n ouders staan op 'n camping in Drenthe, ik denk dat ik er vanmiddag maar ff heen gaa. Het is vlak bij Exloo, kasseitjes dus
    pi_83191566
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 13:26 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Ik vind met zweetshirt prettiger. Dit omdat een zweetshirt erop gemaakt is om zweet af te voeren. Ligt trouwens ook aan de shirt die ik er boven op aan heb. ALs ik in de zomer flink aan het afzien ben of tijdens het klimmen dan kan ik mijn shirtje opendoen en ipv met blote bast heb ik nog iets eronder aan wat het vocht afvoert en snel laat verdampen. Dit voert ook de warmte beter af is mijn ervaring.
    Bij +20 graden en zonnig weer is een zweethemd mij te warm.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83191627
    Lijkt mij idd ook niet hoor zo'n zweetshirt. Vanochtend was het nog iets te fris om zonder onderlaag te rijden, dus dan draag ik een thermoshirtje met korte mouwen onder m'n korte shirtje. Vind ik op zich wel prettig, maar als je na 25km aankomt op kantoor ben je toch wel doorweekt.

    Heerlijk, fietsen in Drenthe. Ga er ook op vakantie over 2 weekjes, en mogelijk naartoe verhuizen binnen nu en een jaar
    pi_83192782
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 13:09 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Wel overeind gebleven?
    Ja gelukkig wel.

    Zweetshirts gebruik ik van Craft en Ultima. Maar als het echt erg heet is niet hoor. Nu nog wel.
    Haters gonna hate.
    pi_83193469
    Heb je overigens nog leuke rondjes in omgeving Dordt voor me?
    pi_83194178
    Ja hoor die heb ik. Mijn favoriete is rondje Groot Ammers. Die is leuk bij Noord Oosten of Oostenwind.

    Vanaf Dordrecht over de Papendrechtse brug dan rechtdoor omhoog over de snelweg heen. Rechtdoor rijden op dat smalle fietspaadje tot je bij een klein brugje komt daar ga je naar links, dan kom je bij een rotonde die steek je over en dan een klein paadje rechts, dan kom je op een brede weg die parallel ligt aan de graafstroom, die rijdt je helemaal uit tot je niet meer kan, dan steek je over en ga je naar links die rijdt je uit tot je de graafstroom ziet en ga je rechtsaf, dan helemaal rechtdoor naar Vuilendam.
    Bij vuilendam kom je bij een kruising waar ook een fietsenzaak zit daar ga je links, die rijdt je helemaal uit, als die uit is naar rechts en daar gaat de weg links die rijdt je ook helemaal door tot die iets omhoog gaat, daar ga je links (dat is al Groot-Ammers) en dan de dijk volgen naar Streefkerk - Nieuw Lekkerland - Kinderdijk - Alblasserdam - Papendrecht en dan weer naar Dordt.

    Je hebt ook nog het rondje Strijen, dat is door de Kiltunnel gelijk uit de tunnel naar rechts en dan rechtsom. Je kan daar ook linksom dan doe je rondje Puttershoek. En je kan ook over de Moerdijk naar Zevenbergen rijden en dan naar Klundert, Fijnaart, Willemstad, Steenbergen. Of naar Breda.

    Routes genoeg
    Haters gonna hate.
    pi_83194295
    Er is ongetwijfeld genoeg voor mensen die de omgeving kennen. Ik ben ook niets meer dan een veredelde fietsforenzende Groninger hoor
    pi_83194391
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:04 schreef CyclingGirl het volgende:
    Ja hoor die heb ik. Mijn favoriete is rondje Groot Ammers. Die is leuk bij Noord Oosten of Oostenwind.

    Vanaf Dordrecht over de Papendrechtse brug dan rechtdoor omhoog over de snelweg heen. Rechtdoor rijden op dat smalle fietspaadje tot je bij een klein brugje komt daar ga je naar links, dan kom je bij een rotonde die steek je over en dan een klein paadje rechts, dan kom je op een brede weg die parallel ligt aan de graafstroom, die rijdt je helemaal uit tot je niet meer kan, dan steek je over en ga je naar links die rijdt je uit tot je de graafstroom ziet en ga je rechtsaf, dan helemaal rechtdoor naar Vuilendam.
    Bij vuilendam kom je bij een kruising waar ook een fietsenzaak zit daar ga je links, die rijdt je helemaal uit, als die uit is naar rechts en daar gaat de weg links die rijdt je ook helemaal door tot die iets omhoog gaat, daar ga je links (dat is al Groot-Ammers) en dan de dijk volgen naar Streefkerk - Nieuw Lekkerland - Kinderdijk - Alblasserdam - Papendrecht en dan weer naar Dordt.

    Je hebt ook nog het rondje Strijen, dat is door de Kiltunnel gelijk uit de tunnel naar rechts en dan rechtsom. Je kan daar ook linksom dan doe je rondje Puttershoek. En je kan ook over de Moerdijk naar Zevenbergen rijden en dan naar Klundert, Fijnaart, Willemstad, Steenbergen. Of naar Breda.

    Routes genoeg
    Over Moerdijkbrug, dan ostelijk langs de dijk, richting Made, Raamsdonskveer, Gorinchem, dan terug over dijk (sliedrecht), of via Vuilendam/Alblasserdam vond ik ook altijd een leuk rondje
    in a crowd you lose humanity
    pi_83194808
    Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?

    Liep gisteren bij de Zwijndrechtsebrug naar beneden met m'n fiets op de schouder (ja, soms doe ik dat) en er stond een meisje met zo ongeveer dezelfde lichaamsbouw als ik (maar dan met borsten) in net zulke strakke kleren als ik, en ze vond het nodig om te zeggen: "Aaah, moet je kijken wat zielig!"

    My thoughts exactly, maar ik sport er nog voor om het kwijt te raken
    pi_83194998
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
    Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?

    Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83195143
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:09 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Over Moerdijkbrug, dan ostelijk langs de dijk, richting Made, Raamsdonskveer, Gorinchem, dan terug over dijk (sliedrecht), of via Vuilendam/Alblasserdam vond ik ook altijd een leuk rondje
    Heb je die wat meer gedetailleerd? Die heb ik nog nooit gereden, die over Raamsdonkveer.
    Haters gonna hate.
    pi_83195208
    Ja of dan rijden ze met die mp3 spelers op en horen ze je niet bellen etc. Of ze blijven met zijn 4en naast elkaar fietsen.

    Gisteren met 2 mensen. Wij bellen maar niemand opzij. Op een gegeven moment ga ik erachter rijden en zeg: Moet ik soms een Vuvuzela op mijn fiets bouwen? Ow sorry hoor was het gelijk. Dus bellen werkt ook niet gelijk.
    Haters gonna hate.
    pi_83195239
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
    Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.
    pi_83195306
    Heb al een paar keer zitten zoeken naar een niet al te dure AirZound. Lijkt me wel mooi spul
    pi_83195319
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
    Het maakt mij allemaal weinig uit, als ze maar niet in de weg rijden als ik netjes bel als ik er voorbij wil.
    pi_83195930
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
    Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
    Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.

    Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) om in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."

    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_83196000
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:27 schreef CyclingGirl het volgende:

    [..]

    Heb je die wat meer gedetailleerd? Die heb ik nog nooit gereden, die over Raamsdonkveer.
    Moerdijkbrug, direct na de brug naar beneden richting dijk, daarlrechtsaf zodat je de dijk in oostelijke richting volgt.
    Lage Zwaluwe-Hoge Zwaluwe. Bij Wagenberg richting Made (over N285). Je kunt ook een stukje voor de N285 binnendoor richting Made (da's wel een wat mooiere weg, maar wel wat onoverzichtelijke bochten en kruisingen, dus je kunt niet vol gas doorrijden. Na Hoge Zwaluwe fiets je over een fietspad langs een tweebaansweg (net na Hoge Zwaluwe moet je het fietspad op). Dit is ongeveer een kilometer. Dan komt het fietspad weer op de weg. kort daarna buigt de weg naar rechts, rechtdoor gaat een smal weggetje. Dat is dus binnendoor na Made)).
    In Made richting Geertruidenberg. Na Made kom je bij een rotonde, hier links, volgende rechts (da's allemaal richting Geertruidenberg). In Geertruidenberg de brug over, direct na de brug (in Raamsdonksveer) linksaf. Fietspad volgen tot het onder de A27 doorgaat, dan richting Gorinchem (langs de A27).
    Vanaf daar richting Sleeuwijk/Gorinchem. Hier kun je verschillende wegen volgen. Bij Sleeuwijk de brug over. Na de brug (bij de afrit van de snelweg) linksaf. Ongeveer anderhalve kilometer verderop kun je rechtdoor de dijk richting Hardinxveld volgen. Je kunt rechtsaf en daarna het fietspad langs de A15 volgen, of rechtdoor richting Schoonhoven (langs de N216), daar kun je op een gegeven moment linksaf richting Ottoland/Vuilendam/Oud Alblas.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83196001
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau. Ik rij dan altijd stug door en keur ze geen blik waardig. Dan is de lol er snel vanaf.

    Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) en in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."


    pi_83196029
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.

    Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) om in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."


    Dat is lachen
    in a crowd you lose humanity
    pi_83196322
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:46 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Heb er geen hekel aan. Als zij daar lol aan hebben zegt dat wat over hun niveau en niet van de mijne. Af en toe krijg ik weleens wat opmerkingen als ik bij een stoplicht sta, of bij het voorbij rijden. Ik rij dan altijd stug door en doe net of ik ze niet hoor. Dan is de lol er snel vanaf.

    Eén keer kon ik het niet laten. Reed er een brommertje voorbij met van die capuchonlui erop en die riepen iets van "Sukkel!" ofzo. Ik ernaartoe om er voorbij te gaan (had windje mee gelukkig) om in het voorbij gaan even te zeggen dat ze dat maar tegen hun vrienden moesten zeggen, maar niet tegen mij. Zij het gas open, maar kwamen er maar niet voorbij... Hoor ik ze ineens achter me tegen elkaar zeggen: "Harder man! Ja, ik kan niet harder..."


    Oh dat zijn de mooiere inderdaad.

    Ik kan het niet helpen, maar zo gauw ik er voorbij ben heeft mijn rechterhand de neiging om z'n middelvingertje nog even omhoog te gooien...
    pi_83196323
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.
    Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?
      woensdag 23 juni 2010 @ 16:00:55 #56
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83196582
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:31 schreef Freddeh het volgende:
    Heb al een paar keer zitten zoeken naar een niet al te dure AirZound. Lijkt me wel mooi spul
    je moet die van hornblasters erop bouwen..

    pi_83196825
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?
    Ik ging vanuit Selwerd eerst altijd heel de stad door richting het Martini Ziekenhuis (hoe heet die wijk nog maar ) en vanaf daar een rondje Hoornsemeer/Paterswolder Meer en dwars door de stad weer terug.
    pi_83196960
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:06 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik ging vanuit Selwerd eerst altijd heel de stad door richting het Martini Ziekenhuis (hoe heet die wijk nog maar ) en vanaf daar een rondje Hoornsemeer/Paterswolder Meer en dwars door de stad weer terug.
    Je bedoelt De Wijert of Helpman?
    pi_83197501
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:09 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Je bedoelt De Wijert of Helpman?
    Nee, die aan de andere kant van de A28.
    pi_83198282
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:20 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Nee, die aan de andere kant van de A28.
    Hoornsewijk, piccardhof. Gewoon de paterwoldse weg uit.
    pi_83198403
    Ik ging altijd binnendoor Dwars door het centrum, rokjes kijken.
    pi_83198799
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 16:37 schreef Freddeh het volgende:
    Ik ging altijd binnendoor Dwars door het centrum, rokjes kijken.
    En dan alsnog Hoornsewijk in natuurlijk...
    pi_83201899
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 11:35 schreef Superher0 het volgende:
    Wiki en OP is aangepast. 045Represent kan ook blij zijn, ik heb meteen maar zijn fiets gewijzigd.

    Voor de volgende keer, inderdaad bewerken kiezen, kopieeren en dan plakken.
    Dankje! Ik ben nog niet zo bekend op Fok!, snap nog niet hoe alles hier werkt
      woensdag 23 juni 2010 @ 17:58:58 #64
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83202286
    Zo vandaag eerst iets van 40 km met de Tarrel (= toeren met andere Tandje Hoger lui) die gingen me alleen te snel weer richting Groningen dus toen alleen verder gefietst. Uiteindelijk 120 km, lekker hoor
    .
    pi_83202801
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:29 schreef CyclingGirl het volgende:
    Gisteren met 2 mensen. Wij bellen maar niemand opzij. Op een gegeven moment ga ik erachter rijden en zeg: Moet ik soms een Vuvuzela op mijn fiets bouwen? Ow sorry hoor was het gelijk. Dus bellen werkt ook niet gelijk.
    Kan irritant zijn als ze niet reageren, maar meestal als je het normaal vraagt en dan nog eens dankjewel zegt bereik je meer mee op langer termijn.
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
    Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?

    Liep gisteren bij de Zwijndrechtsebrug naar beneden met m'n fiets op de schouder (ja, soms doe ik dat) en er stond een meisje met zo ongeveer dezelfde lichaamsbouw als ik (maar dan met borsten) in net zulke strakke kleren als ik, en ze vond het nodig om te zeggen: "Aaah, moet je kijken wat zielig!"

    My thoughts exactly, maar ik sport er nog voor om het kwijt te raken
    Negeren en hard(er) doorfietsen. Maar weken geleden soort van zelfde situatie meegemaakt, maar dan ben ik ook o.a. 'jeugd'. Bij een voetbalwedstrijd was er een grote dikke grensrechter die echt opviel daardoor. Een aantal vonden dat ook nodig om te zeggen, maar toen er iemand zei van "Respect dat die wel sport" knikten de meesten wel.
    pi_83203574
    Ik moet ook maar eens in de OP terecht komen, maar eerst maar eens m'n fiets grondig laten nakijken. Met wat pech ga ik aan dit avontuurtje nog een nieuwe fiets overhouden
    pi_83207945
    Wat doen jullie met vocht bijvullen met dit weer? Normaal kan ik wel een uurtje of 4 teren op twee bidons, maar met dit weer lijkt me dat een beetje onverstandig.. Ik kan bij benzinepomps nooit een kraan vinden en om nou mijn fiets ergens onbeheerd laten staan terwijl ik ff een colaatje in de appie haal vind ik ook zo twijfelachtig...
    Dus toch .
    pi_83208147
    Als je geld bij je hebt bij een tankstation iets halen of anders de bidon laten vullen.
    Mocht het heel warm/heet zijn kan je aan mensen die in de tuin aan het werken zijn of ze zo aardig willen zijn om de bidon te vullen met water.

    Maar voor een training heb ik maar 2 bidons nodig op max 100 km. En bij toertochten/cyclos heb je altijd waterpunten waar de bidon gevuld kan worden.
      woensdag 23 juni 2010 @ 20:02:49 #69
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      woensdag 23 juni 2010 @ 20:09:38 #70
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83208727
    Veel benzinestations naast N-wegen hebben een wc met de deur aan de buitenkant, en die staat of open, of je moet even de sleutel vragen, maar meestal lukt dat wel zonder je fiets uit het oog te verliezen. Gewoon deur open houden als je je bidon vult, doe ik dan, Iritant is wel dat ze haast altijd van die ondiepe wasbakken hebben dat je bidon er niet goed onder past, zodat je hem niet vol krijgt
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83210039
    Je kan ook grotere bidons kopen, ipv de halve liter-bidons de 70cl-bidons
    pi_83210230
    Camelbak kan ook geen kwaad als je bang bent zonder water te komen te zitten. Of je monteert achter je zadel nog 1 of 2 bidonhouders.
    pi_83211424
    Oksel, jij zat toch te denken aan Zonda's?

    *linkje verwijderd*

    [ Bericht 92% gewijzigd door Freddeh op 24-06-2010 09:05:19 ]
      woensdag 23 juni 2010 @ 21:16:58 #74
    85618 No-P
    Dosis sola venenum facit
    pi_83213576
    Als ik wat langer fiets neem ik meestal nog een extra flesje mee in mijn achterzak of haal even wat. Moet maar eens een tweede bidonhouder monteren. Net 60 km gedaan op een halve liter.
    Samen met een vriend gefietst en op sommige stukken behoorlijk aangezet. Op het eind de Oude Kleefsebaan opgegaan. Op het eerste stuk is het nog niet zo stijl en daar bleef hij de hele tijd in mijn wiel. Bij de bocht waar het stijler wordt nog even met hem in het wiel doorgefietst, maar toen ik een tandje bijschakelde kon hij niet meer volgen. Vanaf toen vol doorgegaan en helemaal kapot, maar met een ruime voorsprong boven gekomen. Doet me goed want vorig jaar zat ik nog in zijn wiel.
    Sei wachsam,
    Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
    Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
    pi_83214750
    ik heb 2 bidonhouders, en een bidon van een liter en eentje van 800 ml. Genoeg voor 100, 120 km ofzo
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83230074
    Vandaag dus niet op de fiets. Lekker weer met het ov, blijft genieten
    pi_83230182
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 12:27 schreef FastFox91 het volgende:
    'k heb twee sportbrillen bij de Aldi gekocht. Bedankt voor de tipper.
    Ik heb er ook 3 gehaald, 2 voor mij en 1 als kadootje voor iemand..

    Check trouwens hoe goedkoop:

    http://www.morsinkfietsen.nl/

    Bulls fietsje met Ultegra, 900 euro..

    Daar koop je normaal de groep net voor.
    pi_83230224
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:30 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Als jeugd loopt te schelden ofzo, scheld ik altijd terug. Komt hier in 't noorden bijna niet voor.
    Hier in het oosten ook niet. Ik ben meestal degene die aan het schelden is. En dan zeggen ze nog "sorry" ook! Keurig opgevoed hier, en geen allochtonen.

    Vanochtend trouwens 7km achter een scootermeisje gefietst met 46km/h.. Na een tijdje had ze het door, en wachtte ze zelfs op me.. Ze vond het wel leuk geloof ik.
    pi_83230425
    Haal een vent in, die gaat in 1 keer naar links, dus ik bellen.. geen reactie, ik schreeuw, hij schrikt, wordt boos.. en roept: "Misschien moet je een bel aanschaffen!".. dus ik: "Ping Ping Ping" (met mijn bel) als antwoord..
    pi_83230630
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 08:50 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Keurig opgevoed hier, en geen allochtonen.
    wat bedoel je hier mee?
    pi_83230695
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 09:08 schreef nodisch18 het volgende:

    [..]

    wat bedoel je hier mee?
    Dat er alleen maar keurige blanke kindjes op de fiets zitten hier, die zich keurig gedragen, in tegenstelling tot hun allochtone leeftijdsgenootjes, die nogal eens wat rotzooi uithalen. Eigen ervaring, overigens. En verder ook gewoon een feit.

    Blij dat ik uit de Randstad weg ben..
    pi_83230726
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 08:59 schreef Oksel het volgende:
    Haal een vent in, die gaat in 1 keer naar links, dus ik bellen.. geen reactie, ik schreeuw, hij schrikt, wordt boos.. en roept: "Misschien moet je een bel aanschaffen!".. dus ik: "Ping Ping Ping" (met mijn bel) als antwoord..
    pi_83230840
    Hoeveel KM kun je fahren met een wielset? Waar moet je op letten als je een 2e hands wielset koopt? Wat gaat er als eerste kapot?
      donderdag 24 juni 2010 @ 09:26:58 #84
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83231040
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 09:17 schreef Oksel het volgende:
    Hoeveel KM kun je fahren met een wielset? Waar moet je op letten als je een 2e hands wielset koopt? Wat gaat er als eerste kapot?
    heeeel veel kilometers. Mijn vorige wiel ging na zo'n 15.000km kapot, scheur in de velg en dat was zo'n simpele Bontracer. Als je 1 keer per jaar of uiterlijk 1 keer per 2 jaar je lagers laat vetten/vervangen dan gaat zo'n wiel heel erg lang mee. Waar je op moet letten; wat ik altijd doe om te kijken of het wiel nog goed is en de lagers ok zijn is het wiel tussen beide handen nemen en het wiel vastpakken waar hij zeg maar in je frame past (snelspanners) en dan het wiel te draaien. Als je rare trillingen voelt, dat het wiel moeilijk loopt dan moeten de lagers/cone vervangen worden en dat kost je wel een uurloon van een fietsenmaker. Voor de rest geen rare spanningen op de spaken, geen scheurtjes, geen putjes e.d.
    Superhero to the rescue!
    pi_83231491
    Okay Ik heb wat leuks op MP gezien. Hopelijk.
    pi_83231632
    quote:
    Dopo la squalifica, sabato torna in gruppo Marc Lotz

    Sabato 2 giugno, in occasione del Tour de Wierden, farà il suo ritorno in gruppo Marc Lotz. L’olandese sta per concludere una squalifica di due anni per possesso di Epo..
    Lotz (33 anni), al momento dell’infrazione vestiva la maglia della Quick Step-Innergetic mentre farà il suo ritorno con le inssegne del team Contintental Löwik Meubelen.
    Nel programma immediato dell’oalndese, che punta a trovar posto in un team Professional il prossimo anno, ci sono Tour du Limbourg, Ster Elektrotoer, OZ Wielerweekend e campionato olandese
    pi_83231877
    Heb ook vast geprobeerd wat leuks te spotten op marktplaats, gewoon voor als m'n fiets niet meer te reden blijkt...

    FM mag eerst m'n achtervork nakijken en als die nog te redden is kan de FM m'n achterderailleur afstellen en m'n bottom bracket nakijken. Ik heb het er even helemaal mee gehad.
      donderdag 24 juni 2010 @ 10:40:28 #88
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_83233358
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:19 schreef Freddeh het volgende:
    Hebben jullie ook zo'n hekel aan die jeugd die het nodig vindt om naar je te schreeuwen om je te laten schrikken of belachelijke opmerkingen naar je hoofd te slingeren?
    Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
    pi_83235338
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.
    Geluksvogel...
      donderdag 24 juni 2010 @ 12:05:41 #90
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83237141
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 10:40 schreef OProg het volgende:

    [..]

    Ik woon zelf in Zwijndrecht maar maak dit echt nooit mee.
    Ik heb dat ook nog nooit meegemaakt. Maar ja ik fiets dan ook met het mes tussen de tanden
    .
    pi_83239957
    Middagje vrij van school gepakt en dalijk eens wat kilometertjes maken

    heerlijk weer hier in Limboland: 27 graden, blauwe lucht, zo goed als windstil
    pi_83240861
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:47 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Moerdijkbrug, direct na de brug naar beneden richting dijk, daarlrechtsaf zodat je de dijk in oostelijke richting volgt.
    Lage Zwaluwe-Hoge Zwaluwe. Bij Wagenberg richting Made (over N285). Je kunt ook een stukje voor de N285 binnendoor richting Made (da's wel een wat mooiere weg, maar wel wat onoverzichtelijke bochten en kruisingen, dus je kunt niet vol gas doorrijden. Na Hoge Zwaluwe fiets je over een fietspad langs een tweebaansweg (net na Hoge Zwaluwe moet je het fietspad op). Dit is ongeveer een kilometer. Dan komt het fietspad weer op de weg. kort daarna buigt de weg naar rechts, rechtdoor gaat een smal weggetje. Dat is dus binnendoor na Made)).
    In Made richting Geertruidenberg. Na Made kom je bij een rotonde, hier links, volgende rechts (da's allemaal richting Geertruidenberg). In Geertruidenberg de brug over, direct na de brug (in Raamsdonksveer) linksaf. Fietspad volgen tot het onder de A27 doorgaat, dan richting Gorinchem (langs de A27).
    Vanaf daar richting Sleeuwijk/Gorinchem. Hier kun je verschillende wegen volgen. Bij Sleeuwijk de brug over. Na de brug (bij de afrit van de snelweg) linksaf. Ongeveer anderhalve kilometer verderop kun je rechtdoor de dijk richting Hardinxveld volgen. Je kunt rechtsaf en daarna het fietspad langs de A15 volgen, of rechtdoor richting Schoonhoven (langs de N216), daar kun je op een gegeven moment linksaf richting Ottoland/Vuilendam/Oud Alblas.
    Super thanks!
    Haters gonna hate.
    pi_83240904
    Hier ook idd. Echt genieten, ben net een rondje wezen lopen op het Rivium.

    Wel grappig overigens dat nu ik weet dat CyclingGirl hier ook ergens in de buurt werkt, dat ik beter oplet wie ik tegenkom op straat
    pi_83241004
    Zo nog een half dagje werken en dan op naar Limburg! Het is mooi weer, het wordt mooi weer.
    En mijn nieuwe schoenen zaten super lekker gisteren maar ik ga nog wel met mijn oude schoenen koersen.
    Haters gonna hate.
    pi_83242946
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:55 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Nu we het hier toch over routes hebben, waar fiets jij graag in Groningen Tom?
    Ik ben gister naar Odoornerveen in Drenthe gefietst. Via Gieten, Bronneger, Buinen en Exloo.
    Geweldig mooie omgeving! Wel veel klinkertjes en 'n paar leuke keienstroken! Echt heel mooi.

    Verder is een van m'n rondjes het rondje om 't Zuidlaardermeer, ga ik vaak richting Peize en Norg en soms een rondje Lauwersmeer.
    pi_83243443
    Ik denk dat ik zo maar eens terugga over de Holtenberg..
    pi_83243767
    Ik ga trouwens ff crossen voor de verandering
    pi_83246591
    Leuk crossen! Ik zit de tijd te tellen hier nog een uurtje en dan lekker in de sauna auto naar huis.
    Haters gonna hate.
    pi_83247420
    OV is niet veel beter dan een sauna auto hoor
    pi_83250873
    Net vijf uurtjes afgewerkt in de Engelse zon, Londen richting Cambridge, en per toeval nog een heel mooi 15 km lang fietspad ontdekt

    Terwijl ik eerst trouwens nauwelijks het buitenblad rond kon krijgen (de 53), begin ik te merken dat ik nu ik wat beter getraind ben gemakkelijk op het buitenblad kan rijden met nog een heel redelijke rpm, en dan ga ik ook meteen 5 km/u harder

    [ Bericht 43% gewijzigd door JohnDDD op 24-06-2010 17:33:06 ]
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83251286
    quote:
    Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef CyclingGirl het volgende:
    Leuk crossen! Ik zit de tijd te tellen hier nog een uurtje en dan lekker in de sauna auto naar huis.
    Gewoon de arco aan

    Ik kreeg vanmiddag 'n smsje van 'n clubgenoot, een fanatiek crosser, of ik zin had met hem te crossen.
    Hij heeft me ff stuurles gegeven en alle crosspaadjes in en om Groningen laten zien, echt kicken!
    pi_83251693
    verkeerde topic
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83253805
    Heeeeurlijk weer. 145km. Persoonlijk record.
    pi_83269506
    quote:
    Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
    Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 07:40:15 #105
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83271639
    Dan moet je harder fietsen..

    Ik gisteren vanuit mijn werk terug naar huis.. samen met collega, die fietste eerste 25km mee. 44km in totaal, inclusief Motieweg & Holterberg, kwam thuis met een gemiddelde van 33,7 km/h..
    pi_83271689
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 01:06 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.
    Hihi, vooral de jeugd hier in Dordrecht die bij het skatepark weg komt heeft daar een handje van. Uiteraard wel met behulp van een bromfiets Vind het altijd wel knap dat ze zichzelf zo stoer vinden terwijl ze zoiets dan op eigen kracht weer niet kunnen halen.
    Ben één keer ingehaald door iemand die werd voortgesleept door een brommertje. Zij lachen, ik bij die gasten in het wiel. Op den duur moest die jongen met dat brommertje een afslag pakken terwijl die op de fiets rechtdoor moest. Hij was doodsbenauwd dat ik bovenop hem zou knallen nu, dus trapte als een bezetene door op z'n omafiets. Dik 30km/u en ik uiteraard gewoon in z'n wiel blijven hangen
    pi_83271838
    Gisteren 45 km'tjes gemaakt en straks na school mijn fietsje eens een goede poetsbeurt geven!
    pi_83272118
    Mijn fietsvriendinnen hebben niet van die lompe bovenbenen en achterwerken. Zij zijn ook niet te mager en hebben derhalve alles wat een vrouw zo aantrekkelijk maakt. Het zijn vrouwen met bepaalde gratie en charme. Ik vind het altijd een mooi gezicht, die meiden met wapperend haar op de racefiets. Bovendien krijgen ze van het fietsen mooie slanke benen.

    De trainingen op dinsdag en donderdag ervaar ik steeds meer als een “verplicht nummertje”. Ik ben dan blij als het niet regent, een reden dat ze niet gaan. Iedere keer een rondje met alleen maar mannen is niet bepaald motiverend. Als de dames niet op de verzamelplaats aanwezig zijn stelt mij dat teleur.
    Dat ik zo gesteld ben op vrouwelijk gezelschap heeft niet helemaal te maken met seksisme of zo, met vrouwen klikt het gewoon beter.
    Hoogstandjes waar sommige kerels jaren voor nodig hebben om het eigen te worden leren zij flitsend. Aanwijzingen worden tot in detail uitgevoerd waardoor nu wordt afgedaald met een snelheid die bij de profs niet zou misstaan. De zwaarste cols worden bedwongen.

    Ingeborg heeft ondanks haar lengte een "zit" om van te kwijlen, ze deed iedereen verbazen door met mij een elite koppeltijdrit in de wacht te slepen vóór de gele trui dragers van de tour Erik Breukink – Mieke Havik.
    Maureen heeft een "coup de pédale" waar je U tegen zegt en de courage van een Flandrien. Wanneer ze onze groep oude mannen (ook wel de prostaatploeg genoemd) vergezellen hangt er een weldadige zweem over het geheel.
    Verkeersregels worden gerespecteerd, bij panne wordt gewacht, geen gevloek en iedereen draagt de door regelnicht Maureen aanbevolen valhelm.
    Wat de dames er aan vinden om in hun vrije tijd met een stelletje opa's rond te fietsen ga ik ze niet vragen, misschien brengt het ze op andere gedachten.
    janneman
      vrijdag 25 juni 2010 @ 08:55:15 #109
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83272578
    pi_83273130
    Kom net bij de FM vandaan.

    Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

    "Alsjeblieft!"



    Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

    Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
      vrijdag 25 juni 2010 @ 09:21:12 #111
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83273205
    Hoe duur, wat voor merk? En zet je die er zelf op?

    Ik heb pas een Shimano binnenblad (34 tandjes) gekocht bij de FM.. "2e" hands, maar 100% nieuw. Was een tientje. Ik heb echter een Campa ketting, campa derailleur.. maar een FSA crank, met weet ik veel wat voor bladen.

    Ik weet dus niet of je alles maar door elkaar kan/mag gebruiken. We zien wel.
    pi_83273285
    @horstjan: hoe kan dat dan, die wapperende haren terwijl jullie wel allemaal een helm dragen?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83273352
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:21 schreef Oksel het volgende:
    Hoe duur, wat voor merk? En zet je die er zelf op?

    Ik heb pas een Shimano binnenblad (34 tandjes) gekocht bij de FM.. "2e" hands, maar 100% nieuw. Was een tientje. Ik heb echter een Campa ketting, campa derailleur.. maar een FSA crank, met weet ik veel wat voor bladen.

    Ik weet dus niet of je alles maar door elkaar kan/mag gebruiken. We zien wel.
    Ga hem er zelf opzetten idd. Heb gewoon een volledig standaard Tiagra groep aan m'n fiets hangen. Kettingblad vervangen is het probleem niet, ik haal ze er altijd helemaal vanaf als ik m'n fiets schoonmaak, weet ik zeker dat ik bij de BB en de crank ook bij elk hoekje komen kan om te poetsen
      vrijdag 25 juni 2010 @ 09:26:56 #114
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83273360
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
    Kom net bij de FM vandaan.

    Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

    "Alsjeblieft!"



    Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

    Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
    mijn middenblad is ook op. Gisteren mijn knie bezeerd doordat de ketting oversloeg op het voorblad, gebeurt vooral als ik erg veel kracht zet. Vanmiddag ga ik toch langs een fietsenmaker, meteen maar even een nieuwe blad erop laten zetten. Ook gisteren een snakebite opgelopen. Kwam er pas thuis achter dus 60 km met een uitstulping in de buitenband waar de binnenband de grote boze wereld in keek gefietst. Blij dat ik de bandjes zo goedkoop kan kopen, scheelt.

    Gisteren toch weer 115km gefietst en 30 in de morgen. vanochtend ook weer 30, maar dan wel heel erg rustig. Lage hartslag, beentjes schoonrijden. tenslotte moet er morgen weer gereden worden ;-)
    Superhero to the rescue!
    pi_83273490
    Vandaag kom ik dan totaal weer op 50km. Zit er over te denken om de route van CG te nemen, maar ben nog steeds bang voor die ganzen
      vrijdag 25 juni 2010 @ 09:52:01 #116
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83274117
    Allemaal triple mensen hier..!

    De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
    pi_83274195
    Ik heb gister zo'n 80 kilometer gefietst, na ongeveer 2 uur heb ik een paar broodjes gegeten, daarna was ik echt compleet op. Zal dit gelegen hebben aan het feit dat ik te weinig gegeten had?
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:00:05 #118
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83274404
    Of je hebt te hard gefietst.
    Of te weinig gedronken.

    Hoe ver fiets je anders?
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:01:33 #119
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83274447
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
    Allemaal triple mensen hier..!

    De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
    Dat mag ook boven de 50. eronder is het uit den boze .
    I'm Back Again!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:02:50 #120
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83274495
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
    Allemaal triple mensen hier..!

    De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
    Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
    Superhero to the rescue!
    pi_83274514
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef KaheemSaid het volgende:
    Ik heb gister zo'n 80 kilometer gefietst, na ongeveer 2 uur heb ik een paar broodjes gegeten, daarna was ik echt compleet op. Zal dit gelegen hebben aan het feit dat ik te weinig gegeten had?
    Lijkt me wel. Bij mij werkt het in elk geval wel zo. Heb altijd voor de zekerheid een rolletje dextro energy in mijn achterzak. Meestal als ik compleet op ben, neem ik een lekkere dextro en ben ik binnen 10 minuten weer boven Jan.

    Maar je moet idd goed eten. Een paar broodjes voor 80 km is te weinig. Ik heb gisteren ook toevallig precies 80 km gedaan, op 2 broodjes, een banaan, een groot koekje, een appel en een blikje cola. Ook veel te weinig. Zeker omdat ik rond de lunch reed, en dat had dus mijn lunch kunnen zijn, terwijl je dan geen rekening houdt met het feit dat je ook nog eens een paar uur op de fiets zit. Stel dat je in die tijd 3000 calorieën verbrandt, dan eet je dus in feite 3000 calorieën te weinig.

    Kijk hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

    Volgens dat programmaatje daar heb ik gisteren ong. 3500 calorieën verbrand, terwijl ik er misschien 800 heb opgenomen. Ben trouwens ook bezig met afvallen maar het was veel te weinig, want ik zat met honger op de fiets (maar mijn eten was op)!!!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:14:28 #122
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83274875
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
    Allemaal triple mensen hier..!

    De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
    Ik heb ook een triple. En nu?
    in a crowd you lose humanity
    pi_83275020
    Ik mág triple. Ik doe de Brienenoordbrug iedere dag 2x
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:18 #124
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83275803
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:14 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Ik heb ook een triple. En nu?
    Niets, even rellen..

    Met compact kom je ook een aardig eind natuurlijk..
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:42:38 #125
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83275855
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
    Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:36 #126
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83276149
    Mijn eerste Fok!account heeft een userID onder de 8000 trouwens..

    Nuttige info he?
    pi_83276197
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
    3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 10:51:10 #128
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83276285
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
    wat ik begrijp is dat op een 39/53 crankstel je niet zomaar een 34 kan monteren. Vanavond maar even vragen. Anders is een 34 wel handig voor in de bergen. Waarom geen compact: omdat ik wedstrijden met die fiets ga rijden en daar is een grote plaat standaard, je rijdt bijna continue 53*15. In Nederland is 34 niet echt nodig. Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden. Voor de rest zit het inderdaad tussen mijn oren.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 11:00:31 #129
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83276726
    Je kan ook gewoon een dubbelgroep op een compact crank zetten..

    Dan heb je dus het beste uit beide werelden!

    Ik heb een 39-52 op een compact crank zitten, als ik de bergen in ga vervang ik mijn 39 voor een 34, waardoor ik dus een lichter verzet heb wanneer ik er achter een 28 cassette op zou zetten.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 11:02:26 #130
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83276828
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.
    Was cynisch. Maar je hebt gelijk.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 11:09:28 #131
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83277144
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Was cynisch. Maar je hebt gelijk.
    2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.
    Superhero to the rescue!
    pi_83277697
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:00 schreef Wombcat het volgende:
    Of je hebt te hard gefietst.
    Of te weinig gedronken.

    Hoe ver fiets je anders?
    Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:03 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Kijk hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

    Volgens dat programmaatje daar heb ik gisteren ong. 3500 calorieën verbrand, terwijl ik er misschien 800 heb opgenomen. Ben trouwens ook bezig met afvallen maar het was veel te weinig, want ik zat met honger op de fiets (maar mijn eten was op)!!!
    Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.

    [ Bericht 38% gewijzigd door KaheemSaid op 25-06-2010 11:28:04 ]
    pi_83277790
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:09 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.
    Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?
      vrijdag 25 juni 2010 @ 11:31:07 #134
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83278055
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?
    Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.

    Een artikel gevonden: http://www.training4cycli(...)-cost-on-alpe-dhuez/

    1.8 liter water zwaarder kost 1m54s. Wat best wel een verschil is.
    Superhero to the rescue!
    pi_83278127
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:31 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.
    Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 11:36:06 #136
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83278262
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:32 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.
    Je vermogen neemt niet af, zal eerder toenemen. Het klimmen zal makkelijker gaan, je kunt het langer volhouden en je zal harder omhoog gaan. Enig nadeel wat ik kan bedenken is dat je je gewicht niet meer op de pedalen kan rammen. Zie link trouwens in mijn vorige post.
    Superhero to the rescue!
    pi_83278346
    Ah, thanks!
    pi_83278416
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 11:22 schreef KaheemSaid het volgende:

    [..]

    Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.
    [..]

    Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.
    Ja dat is veel te weinig. Voeding is alles. Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar ging fietsen met een vriendin, die best wel goed getraind was - ze was bovendien net terug van fietsvakantie. Ik had een oogje op haar en kon natuurlijk niet aan haar laten merken dat ik zelf al tijden niet gefietst had en nauwelijks vooruitkwam .

    Zij is zo'n type die zich echt niet even gaat voorbereiden op een stuk fietsen, en tijdens het rijden niet eet en nauwelijks drinkt. Ik had me dus juist goed voorbereid: paar uur van te voren een groot bord pasta erin, fruitrepen voor onderweg, wat fruit vlak van te voren, mezelf even een half uur gemasseerd voor vertrek, stretching gedaan.

    Ik reed haar bijna uit het wiel zo goed was ik die dag!

    Overigens als ik in NL ben (woon in Londen nu) ga ik normaal altijd mijn repen bij de natuurwinkel halen. Ben even vergeten van welk merk, maar ze zijn 99 cent per stuk en bevatten alleen fruit, geen suiker. Maar die dingen zijn toch lekker en geven me toch een energie pff!
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83283011
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
    Kom net bij de FM vandaan.

    Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

    "Alsjeblieft!"



    Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

    Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
    Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.
    Hoewel, hij schakelt nu gladder dan ooit. Nadeel is dat nog steeds de ketting overslaat op de cassette (of de cassette onder de ketting ), Ik ga dus morgen even terug, en laat ze ook de ketting even nakijken, die hadden we nog niet bekeken als mogelijke frustratie-oorzaak.

    Overigens wél prachtig weer. En gezien het feit dat mijn route voor 98% vlak is is het wel genieten omdat ik nooit vol op de pedalen hoef. Zon, lekker briesje
      vrijdag 25 juni 2010 @ 13:34:40 #140
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83283306
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.
    Hoewel, hij schakelt nu gladder dan ooit. Nadeel is dat nog steeds de ketting overslaat op de cassette (of de cassette onder de ketting ), Ik ga dus morgen even terug, en laat ze ook de ketting even nakijken, die hadden we nog niet bekeken als mogelijke frustratie-oorzaak.

    Overigens wél prachtig weer. En gezien het feit dat mijn route voor 98% vlak is is het wel genieten omdat ik nooit vol op de pedalen hoef. Zon, lekker briesje
    het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 13:41:12 #141
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83283638
    Of de ketting is gewoon zwaar versleten.
    pi_83283842
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:34 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.
    De kabel is al een paar keer gecheckt, staat prima spanning op nu. Wisselt heel soepel van versnelling, maar als ik kracht op de pedalen zet springt de ketting een blaadje omhoog van achteren.

    Ik dacht te zien dat de derailleur krom was geslagen tijdens een aanrijding begin dit jaar, maar nu ik een splinternieuwe derailleur erop heb zitten (die overigens vanochtend afgesteld is door de FM) blijkt dat de oorzaak ook niet te zijn.

    Er blijven eigenlijk 2 opties over. Optie 1 kan ik mee leven, dat is een versleten ketting die even moet worden vervangen door de FM.
    Optie is vervelender... Dat is een kromgeslagen frame tijdens de aanrijding begin dit jaar...

    Ik heb meer een vermoeden dat het optie 1 is op dit moment, omdat het probleem niet direct ontstaan is na de aanrijding. Het is na die tijd begonnen en juist erger geworden na verloop van tijd. Ik kan me voorstellen dat een ketting rare dingen gaat doen als hij versleten is. En als hij nog erger versleten is kan ik me heel goed voorstellen dat hij de berijder van de fiets écht gaat narren.
    pi_83284063
    Hoeveel kilometer heb je met die ketting gereden? Goeie test voor slijtage is om hem op het buitenblad te leggen en hem dan met twee vingers aan de voorkant van het blad af te te trekken. Als ie een centimeter (?) van het blad komt is 'ie versleten.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_83284066
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:41 schreef Oksel het volgende:
    Of de ketting is gewoon zwaar versleten.
    Wat jij zegt. Iets met derde eigenaar en 7000km dat ik er zelf op gereden heb.
    pi_83284097
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef marcodej het volgende:
    Hoeveel kilometer heb je met die ketting gereden? Goeie test voor slijtage is om hem op het buitenblad te leggen en hem dan met twee vingers aan de voorkant van het blad af te te trekken. Als ie een centimeter (?) van het blad komt is 'ie versleten.
    Moment, ben terug binnen 3 minuten
    pi_83284325
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Moment, ben terug binnen 3 minuten
    Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 14:08:43 #147
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83284850
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 13:57 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.
    vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 14:36:47 #148
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_83286441
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
    Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).
    Iets anders, jij woont toch (in de buurt van) Amersfoort? Ik ben bijna klaar met een 'ultieme' heuvelrug klimmetjesroute en daar hoort de galgenberg natuurlijk ook in, van alle relevante kanten Aan een beetje draaien en keren ontkom je niet maar het moet niet te gek worden. Wat vind je van dit stuk? http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=147242 Zit alles erin? Zijn er betere aanlooproutes te kiezen? Zo weinig mogelijk zekere stoplichten/-plaatsen en veilig kunnen afdalen zijn ook belangrijke aspecten. De betonnen fietspaden langs Soestduinen vind ik geweldig dus dat blijft waarschijnlijk ongewijzigd. :p De totale route zal trouwens iets van 130km zijn met ca 900 hoogtemeters.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 14:45:30 #150
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83286693
    Dit dikkertje fietst geen bergen, maar wel aardige klimmetjes in Duitsland, Australie.. gewoon, in 10km naar 700m. Dat soort werk. En dat ging prima met een dubbel + 28 cassette achter.. Nadeel is dus dat je of altijd met een 28 fietst, of dat je 2 wielsets moet hebben, of dat je zelf zo handig moet zijn om een cassette te vervangen.

    Maareh, ik zou voor een compactcrank gaan, met een dubbel (39-52) groep, en dan een extra 34 blad, die je zelf kan vervangen, en achter gewoon je normale cassette (24 is dat toch?). Dat heb ik nu, en is volgens mij het makkelijkst, én het goedkoopst.
    pi_83286902
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 14:08 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.
    Ik rijd alleen de Brienenoord af op het buitenblad, binnenblad gebruik ik niet tenzij ik in de bergen rijd (die ik nog steeds niet heb gevonden in omgeving Dordrecht overigens ).
    Middenblad is gewoon gaar, nieuwe is in bestelling en is a.s. dinsdag geleverd als het goed is.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 14:50:48 #152
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83286941
    Freddeh; je fietst zoveel.. Zorg eens wat beter voor je materiaal man..
      vrijdag 25 juni 2010 @ 14:56:32 #153
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83287174
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 14:40 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).
    Iets anders, jij woont toch (in de buurt van) Amersfoort? Ik ben bijna klaar met een 'ultieme' heuvelrug klimmetjesroute en daar hoort de galgenberg natuurlijk ook in, van alle relevante kanten Aan een beetje draaien en keren ontkom je niet maar het moet niet te gek worden. Wat vind je van dit stuk? http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=147242 Zit alles erin? Zijn er betere aanlooproutes te kiezen? Zo weinig mogelijk zekere stoplichten/-plaatsen en veilig kunnen afdalen zijn ook belangrijke aspecten. De betonnen fietspaden langs Soestduinen vind ik geweldig dus dat blijft waarschijnlijk ongewijzigd. :p De totale route zal trouwens iets van 130km zijn met ca 900 hoogtemeters.
    Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje. Als je op de N413 rijdt en je bent bovenaan dan kun je rechts langs de vliegbasis, eerst beton en dan klinkers. Dan kom je weer op het Heezerspoor kun je nog een keer omhoog richting Soesterberg. Ook zou ik bij Soesterberg aan het einde van de N413 naar rechts en dan meteen naar links gaan. het Zeisterspoor bij het begin pakken. Deze weg is trouwens zwaarder als je hem vanaf de kant van Maarn rijdt. Als je aan het einde van de route iets doorrijdt dan kun je de Aart Janssen (Treekerweg) pakken. Bij het pannenkoekenhuis rechtsaf omhoog en dan ergens bovenaan het fietspad weer links. Kom je bij de kruising met de Traay uit, achter de Pyramide.

    De prins Willem alexanderlaan die je pakt is ook lekker steil, jammer genoeg door een woonwijk. De galgenberg pak je praktisch van alle kanten. Leuke puist, je zou er nog voor kunnen kiezen om de Utrechtseweg erbij te pakken (nu niet, hij is opengebroken). Het is allemaal kort maar wel heftig.
    Superhero to the rescue!
    pi_83287376
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 14:50 schreef Oksel het volgende:
    Freddeh; je fietst zoveel.. Zorg eens wat beter voor je materiaal man..
    Ik weet het, ik weet het... Ik heb wat dat betreft ernstig gefaald het afgelopen jaar. Afgelopen week heb ik een flinke schoonmaakbeurt uitgedeeld aan mijn schatje (nee, niet m'n vrouw) maar ik heb nog wel wat achterstallig onderhoud wat betreft tandwielen en kabelsmeerwerk. Na a.s. woensdag heb ik als het goed is weer ietsjes meer tijd om even te sleutelen, dan neem ik de kabels allemaal nog even onder handen.
    Morgen in ieder geval de ketting laten checken.
    pi_83288160
    Ik maak mijn fiets de laatste tijd veel vaker schoon maar heb nog steeds problemen.
    Problemen op een rijtje:
    -Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
    -Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
    -De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
    -Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
    -De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
    -Tevens heb ik ontdekt dat bij het terugplaatsen van de wieltjes ik er ééntje verkeerd om heb geplaatst, wat betekent dat die inmiddels waarsch. afgesleten is.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:20:49 #156
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83288214
    Haal je de cassette eraf tijdens het schoonmaken? Dan is het namelijk heel makkelijk schoon te maken
    .
    pi_83288389
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:20 schreef Yankee het volgende:
    Haal je de cassette eraf tijdens het schoonmaken? Dan is het namelijk heel makkelijk schoon te maken
    Nee heb gehoord dat dat moeilijk is
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83288402
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
    Ik maak mijn fiets de laatste tijd veel vaker schoon maar heb nog steeds problemen.
    Problemen op een rijtje:
    -Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
    -Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
    -De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
    -Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
    -De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
    -Tevens heb ik ontdekt dat bij het terugplaatsen van de wieltjes ik er ééntje verkeerd om heb geplaatst, wat betekent dat die inmiddels waarsch. afgesleten is.
    Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.

    Probeer wasbenzine om je spulletjes schoon te maken. Afgelopen week was voor mij de eerste keer, en ik wil neit meer anders. Echt goed spul
    pi_83288411
    Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje.

    Weet ik.. dat is bewust, maar inderdaad een twijfelgeval. De N413 loopt ook gewoon omhoog (is in feite dezelfde bult) en de Paltzerweg rijdt ZO irritant.. daar schudt je hele fiets uit elkaar.

    Als je op de N413 rijdt en je bent bovenaan dan kun je rechts langs de vliegbasis, eerst beton en dan klinkers. Dan kom je weer op het Heezerspoor kun je nog een keer omhoog richting Soesterberg.

    Klopt maar dan heb je dus echt een zuiver lusje met een stuk dat je kort achter elkaar twee keer rijdt van dezelfde kant en dat wil ik juist voorkomen..

    Ook zou ik bij Soesterberg aan het einde van de N413 naar rechts en dan meteen naar links gaan. het Zeisterspoor bij het begin pakken.

    Dat is bij nader inzien misschien beter ja. Ik dacht dat mijn route een stoplicht scheelde maar dat is niet zo want je moet zowel de N413 als de N237 over met een stoplicht. Is wel kort achter elkaar maar je moet dan ook later nog het Zeisterspoor zelf over (kun je meestal wel doorrijden maar toch). Via de Richelleweg heb je 'slechts' twee keer gegarandeerd oponthoud.

    Deze weg is trouwens zwaarder als je hem vanaf de kant van Maarn rijdt.

    Klopt maar dan kwam ik niet uit met het stuk in Amersfoort en moet je de Laan 1914 afdalen ipv omhoog. Dan vind ik dit beter want de tankweg is eigenlijk van beide kanten vals plat.

    Als je aan het einde van de route iets doorrijdt dan kun je de Aart Janssen (Treekerweg) pakken. Bij het pannenkoekenhuis rechtsaf omhoog en dan ergens bovenaan het fietspad weer links. Kom je bij de kruising met de Traay uit, achter de Pyramide.

    Dit stuk (ik ken die klim als de Botterstop) zit ook in de route ja De enige echte concessie is dat ik dan de Zeisterweg moet laten schieten. Ze allebei doen lukt niet zonder van alles dubbel en/of van twee kanten te moeten doen of in Amersfoort verkeerd uit te komen. Je zou hooguit de Amersfoort lus andersom kunnen rijden, dus eerst Botterstop, via de fietspaden naar Soesterberg en op de retour de Zeisterweg (het gaat verder via de Traay naar de zandafgraving naar Maarn). Maar dan kom je dus van de verkeerde kant in Amersfoort aan en moet je ook Laan 1914 weglaten. Het punt is dat al die klimmetjes alleen uit zuidoostelijke richting leuk zijn..
    (Wacht maar tot je het stuk in Rhenen ziet )
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:26:49 #160
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83288466
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:24 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Nee heb gehoord dat dat moeilijk is
    Deze twee even kopen:



    dan is het heel eenvoudig
    .
    pi_83288482
    -foutje-
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:28:37 #162
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83288547
    Achterwiel eruit, cassette schoonmaken, veel wasbenzine.
    Voorbladen eraf, die kun je dan ook makkeijk schoonmaken met wasbenzine.
    Dan pak je een of andere pul/vaas.. vul je met wasbenzine, daar laat je de ketting stuk voor stuk in weken, beetje schudden en plonzen.

    Als dat alles er af is kun je ook prima bij de rest. Ik dan. En haren in mijn derailleur? Misschien wat minder over kleine meisjes heenfietsen..
    pi_83288613
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.

    Probeer wasbenzine om je spulletjes schoon te maken. Afgelopen week was voor mij de eerste keer, en ik wil neit meer anders. Echt goed spul
    Ik heb Campagnolo 10 speed.
    Weet niet zeker hoe het met die derailleurwieltjes gesteld is dus, eentje zit er wel goed in, die andere kan ik niet goed bekijken...

    Maar zou wellicht wel geïnteresseerd zijn in die wieltjes. Alleen: hoe krijg ik de oude wieltejs eruit nu de schroeven lam zijn? (Wat trouwens raar is, want ze zijn er maar 1 keer uitgeweest)

    Ik zal ook aan de wasbenzine gaan, ga ik meteen kopen vandaag
    Bedankt voor de tip
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83288630
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:28 schreef Oksel het volgende:
    Als dat alles er af is kun je ook prima bij de rest. Ik dan. En haren in mijn derailleur? Misschien wat minder over kleine meisjes heenfietsen..
    Haren in je derailleur, dat ken ik. Geen flauw idee hoe al die haren daar komen, maar ze blijven prima hangen aan het vet en tussen ketting en tandwieltjes. Prachtig...
    pi_83288736
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:30 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ik heb Campagnolo 10 speed.
    Weet niet zeker hoe het met die derailleurwieltjes gesteld is dus, eentje zit er wel goed in, die andere kan ik niet goed bekijken...

    Maar zou wellicht wel geïnteresseerd zijn in die wieltjes. Alleen: hoe krijg ik de oude wieltejs eruit nu de schroeven lam zijn? (Wat trouwens raar is, want ze zijn er maar 1 keer uitgeweest)

    Ik zal ook aan de wasbenzine gaan, ga ik meteen kopen vandaag
    Bedankt voor de tip
    Die wieltjes die ik heb zijn in principe geschikt voor Shimano 9/10 speed en kun je passend maken met spacertjes die je erbij krijgt. Ik zal thuis nog even kijken of ik die nog vinden kan ook trouwens. Ik weet overigens niet of Campagnolo dezelfde schroefjes gebruikt als Shimano voor het vastzetten van de derailleurwieltjes. Als dat het geval is heb ik die ook nog wel voor je uit een oude derailleur die anders toch in de prullenbak verdwijnen.

    Zijn het overigens de schroefjes die lam zijn, of het moertje-gedeelte, dus het achterplaatje van de derailleur?
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:38:26 #166
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83288936
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef Superher0 het volgende:

    [..]Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden.
    Geen problemen mee.
    Enige onhandige is dat ik met 42-23 wat sneller van het binnenblad naar het binnenblad moet bij cyclo's in Frankrijk. Daarom rijd ik die wel eens met een 12-25 cassette, dan kan ik nog wel 42-23 rijden (het is alleen niet aan te raden voor lange beklimmingen). Maar het gaat dan toch sowieso meer om de korte nijdige hellingen.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83288975
    @JohnDDD, alles schoonmaken met wasbezine. Zorgen dat dat allemaal verdampt is en voortaan Squirt Lube gebruiken. M'n ketting gaat veel langer mee, en de boel is, en wordt veel minder vies.

    Ik heb trouwens ook een compact. 50/34. Voor 't vlakke heb ik 'n 11 of 12-21 cassette en gaat 't op en af, dan heb ik 'n 12-26 en nog ergens in een kast een cassette met 'n 30! Maar die heb ik echt niet nodig, op de 26 kwam ik de Redoute bijvoorbeeld makkelijk op.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:39:37 #168
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83288980
    Hoi

    Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.

    De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd

    Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:42:23 #169
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289088
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:

    Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ?
    Nee
    quote:
    en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
    Je helm moet goed passen en prettig zitten.
    Het is (imo) ook verstandig om niet voor de goedkoopste modellen te gaan, de duurdere zitten beter en ventileren beter.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:42:52 #170
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83289106
    wat wombcat zegt
    .
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:43:19 #171
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83289123
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Dit stuk (ik ken die klim als de Botterstop) zit ook in de route ja De enige echte concessie is dat ik dan de Zeisterweg moet laten schieten. Ze allebei doen lukt niet zonder van alles dubbel en/of van twee kanten te moeten doen of in Amersfoort verkeerd uit te komen. Je zou hooguit de Amersfoort lus andersom kunnen rijden, dus eerst Botterstop, via de fietspaden naar Soesterberg en op de retour de Zeisterweg (het gaat verder via de Traay naar de zandafgraving naar Maarn). Maar dan kom je dus van de verkeerde kant in Amersfoort aan en moet je ook Laan 1914 weglaten. Het punt is dat al die klimmetjes alleen uit zuidoostelijke richting leuk zijn..
    (Wacht maar tot je het stuk in Rhenen ziet )

    Ik ben benieuwd hoe het word, wil de route dan eigenlijk ook wel hebben, kan ik hem eens keer rijden! Het is inderdaad achtjes en lusjes draaien en soms kom je er niet onder uit.
    Ga zodadelijk naar EP Bikes, even testrijden en dan keihard onderhandelen.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:44:46 #172
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289183
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Tommeke het volgende:
    @JohnDDD, alles schoonmaken met wasbezine. Zorgen dat dat allemaal verdampt is en voortaan Squirt Lube gebruiken. M'n ketting gaat veel langer mee, en de boel is, en wordt veel minder vies.

    Ik heb trouwens ook een compact. 50/34. Voor 't vlakke heb ik 'n 11 of 12-21 cassette en gaat 't op en af, dan heb ik 'n 12-26 en nog ergens in een kast een cassette met 'n 30! Maar die heb ik echt niet nodig, op de 26 kwam ik de Redoute bijvoorbeeld makkelijk op.
    Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.
    De eerste keer in het hooggebergte kwam ik aanzetten met een 39-23, dat ging ook. Al was met name de laatste kilometer van de Tourmalet (vanuit Luz st. Saveur) geen pretje.
    5 jaar later reed ik de Tourmalet op met een 30-23 als kleinste verzet. In exact dezelfde tijd overigens Alleen voelde het wel een stuk prettiger aan, vooral voor mijn knieën.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83289198
    Verstandig, Klonk! Naar mijn mening heb je tussen de 60 en 80 euro echt wel 'n prima helm!
    pi_83289226
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:44 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.
    De eerste keer in het hooggebergte kwam ik aanzetten met een 39-23, dat ging ook. Al was met name de laatste kilometer van de Tourmalet (vanuit Luz st. Saveur) geen pretje.
    5 jaar later reed ik de Tourmalet op met een 30-23 als kleinste verzet. In exact dezelfde tijd overigens Alleen voelde het wel een stuk prettiger aan, vooral voor mijn knieën.
    Daarom ben ik ook van plan die lomp grote cassette mee te nemen als ik deze zomer naar Frankrijk ga
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:46:31 #175
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83289248
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
    Hoi

    Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.

    De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd

    Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
    Goed shoppen loont. Ik heb mijn helm 60 euro goedkoper op het internet gekocht dan de adviesprijs in de winkel. Ik zou echter wel gaan passen in een winkel, niets vervelender dan een niet goedzittende helm. Als je een merk zoekt, ik gebruik GIRO, past goed en ventileert goed.
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:46:33 #176
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83289250
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:42 schreef Wombcat het volgende:

    [..]

    Nee
    [..]

    Je helm moet goed passen en prettig zitten.
    Het is (imo) ook verstandig om niet voor de goedkoopste modellen te gaan, de duurdere zitten beter en ventileren beter.


    zijn er ook merken die er duidelijk bovenuit steken ?
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:46:53 #177
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289267
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 14:45 schreef Oksel het volgende:
    Dit dikkertje fietst geen bergen, maar wel aardige klimmetjes in Duitsland, Australie.. gewoon, in 10km naar 700m. Dat soort werk. En dat ging prima met een dubbel + 28 cassette achter.. Nadeel is dus dat je of altijd met een 28 fietst, of dat je 2 wielsets moet hebben, of dat je zelf zo handig moet zijn om een cassette te vervangen.

    Maareh, ik zou voor een compactcrank gaan, met een dubbel (39-52) groep, en dan een extra 34 blad, die je zelf kan vervangen, en achter gewoon je normale cassette (24 is dat toch?). Dat heb ik nu, en is volgens mij het makkelijkst, én het goedkoopst.
    Nou, het makkelijkst is een triple. Met een 11-23 of 12-25 cassette hoef je niets meer te veranderen als je de bergen ingaat.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:49:06 #178
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289363
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef eentwee het volgende:
    Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje.

    Weet ik.. dat is bewust, maar inderdaad een twijfelgeval. De N413 loopt ook gewoon omhoog (is in feite dezelfde bult) en de Paltzerweg rijdt ZO irritant.. daar schudt je hele fiets uit elkaar.
    Die vind ik juist tof beetje slalommen bovenop tussen alle boomstronken door.
    in a crowd you lose humanity
      vrijdag 25 juni 2010 @ 15:50:32 #179
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289441
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:46 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    zijn er ook merken die er duidelijk bovenuit steken ?
    Ik rijd zelf al jaren met Giro.
    Die hebben veel modellen en ook per model verschillende maten.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83289675
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
    -Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
    Om het echte vuil en smeer eruit te pielen gebruik ik dit ding:



    De puntjes kan je tussen de kransjes zetten en dan de cassette ronddraaien, dan piel je er heel veel vuil tussenuit. Daarna het wiel eruit en met een sopje en borstel (of wasbenzine) het laatste vuil eraf halen. Is monnikenwerk, maar in het zonnetje goed te doen.
    quote:
    -Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
    Is gewoon pielen met een droge doek of eventueel een sopje denk ik.
    quote:
    -De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
    Zou kunnen duiden op slijtage, maar een keer goed schoonmaken zou ook kunnen helpen.
    quote:
    -Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
    Ontvetter (of wasbenzine) op een doek en dan de ketting losjes in de vuist houden en dan draaien. En het echte vuil kan je er ook tandje voor tandje uitpielen met die kettingborstel. Leuk werk in het zonnetje.
    quote:
    -De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
    Smeer en troep krijg je er vrij makkelijk af door met een droge doek het wieltje vast te pakken en dan het pedaal langzaam rond te draaien.

    Eén tip: De draaiende delen moet je gewoon bijhouden met schoonmaken, sowieso loop ik het voor of na elke rit even na met een droge doek en haal ik het ergste zichtbare vuil/vet eraf. En dan eens in de zoveel tijd echt goed schoonmaken. Een sopje en spons/borsteltje is meestal voldoende.

    De draaiende delen schoonmaken is vooral heeel veel pielen...

    [ Bericht 2% gewijzigd door marcodej op 25-06-2010 16:01:44 ]
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 25 juni 2010 @ 16:01:34 #181
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83289984
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:55 schreef marcodej het volgende:

    Zou kunnen duiden op slijtage, maar een keer goed schoonmaken zou ook kunnen helpen.

    Of er zit een schakeltje vast.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83290010
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
    Hoi

    Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.

    De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd

    Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
    Die helmen zijn tegenwoordig stukken beter. Ik zweet er niet meer in dan dat ik zonder helm fiets. Zou alleen wel graag eentje willen die iets betere pasvorm heeft, echt supercomfortabel vind ik hem niet.

    Zorg er wel voor dat je er eentje neemt die past bij je fiets

    Ik zag vanochtend overigens dat FuturumShop een Bell helm heeft voor zo'n ¤40 met bijna 30 ventilatiegaten erin. Ben wel benieuwd naar meer info over dat ding
      vrijdag 25 juni 2010 @ 16:03:17 #183
    14505 OProg
    A Life in Music
    pi_83290062
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 15:46 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    zijn er ook merken die er duidelijk bovenuit steken ?
    De topmerken zijn allemaal wel goed an sich, maar het heeft er natuurlijk ook mee te maken hoe een helm valt op je hoofd. Ik heb altijd met Giro gereden en heb nog een Giro Ionos, maar draag tegenwoordig altijd mijn Bell Volt helm die ik een jaar geleden heb gekocht. Die zit bij mij veel prettiger.
    "Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
    Improv: Rich Tapestry of Life
      vrijdag 25 juni 2010 @ 16:10:06 #184
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83290391
    Heeft 1 van jullie SquirtLube, en wie kan dat morgen op de meet even meenemen? Zorg ik dat alles schoon is, kan het er meteen op. Wil het wel eens proberen!
    pi_83290415
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:02 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ik zag vanochtend overigens dat FuturumShop een Bell helm heeft voor zo'n ¤40 met bijna 30 ventilatiegaten erin. Ben wel benieuwd naar meer info over dat ding
    Ik heb zelf het goedkoopste model van Bell, de Solar. Kostte iets van 35,- ofzo. Op zich prima helm, zit goed en makkelijk te stellen aan de achterkant.

    Alleen is het zo'n one size-fits all-helm en op mijn smalle hoofd oogt 'ie wat fors. Ook vind ik de achterpunt er niet 'snel' uitzien. Dus alleen qua looks vind ik hem niet mooi, dus wellicht schaf ik binnenkort een Bell aan in een hoger prijssegment. De Alchera of Ghisallo vind ik bijvoorbeeld al een stuk mooier.

    De Sweep en Volt zijn ook mooi maar vind ik eigenlijk te duur voor een helm...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      vrijdag 25 juni 2010 @ 16:20:54 #186
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83290863
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:02 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Die helmen zijn tegenwoordig stukken beter. Ik zweet er niet meer in dan dat ik zonder helm fiets. Zou alleen wel graag eentje willen die iets betere pasvorm heeft, echt supercomfortabel vind ik hem niet.

    Zorg er wel voor dat je er eentje neemt die past bij je fiets

    Ik zag vanochtend overigens dat FuturumShop een Bell helm heeft voor zo'n ¤40 met bijna 30 ventilatiegaten erin. Ben wel benieuwd naar meer info over dat ding


    Ik denk dat er weinig helmen zijn in de kleur van een 10 jaar oude Gazelle randoneur
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_83291359
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:10 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Ik heb zelf het goedkoopste model van Bell, de Solar. Kostte iets van 35,- ofzo. Op zich prima helm, zit goed en makkelijk te stellen aan de achterkant.

    Alleen is het zo'n one size-fits all-helm en op mijn smalle hoofd oogt 'ie wat fors. Ook vind ik de achterpunt er niet 'snel' uitzien. Dus alleen qua looks vind ik hem niet mooi, dus wellicht schaf ik binnenkort een Bell aan in een hoger prijssegment. De Alchera of Ghisallo vind ik bijvoorbeeld al een stuk mooier.

    De Sweep en Volt zijn ook mooi maar vind ik eigenlijk te duur voor een helm...
    Juist, de Solar was het!

    Ik rijd zelf overigens met een helm van All Active, budgethelmpje van Cyclewear.eu. Op zich een prima helm, maar de stelpuntjes van de straps schuiven nogal makkelijk (en veel) heen en weer. Ben dus wel binnen nu en een half jaar ofzo op zoek naar een nieuwe helm, maar maak nog geen definitief besluit. Ik neem in ieder geval een zwarte, dan weet ik zeker dat hij bij m'n fiets en kleding past
    pi_83291815
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:20 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    Ik denk dat er weinig helmen zijn in de kleur van een 10 jaar oude Gazelle randoneur
    Sorry, maar ik word wel nieuwsgierig naar wat voor fiets het precies is. Heb je een foto?
      vrijdag 25 juni 2010 @ 16:55:34 #189
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      vrijdag 25 juni 2010 @ 17:09:58 #190
    281157 AskBrad
    Heracles Almelo
    pi_83293287
    tipje voor het schoonmaken van je cassette:

    wiel eruit, en met een oude lap tussen je kransen heen en weer schuiven.
    werkt gegarandeerd.
    I'm Back Again!
    pi_83293402
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:55 schreef JortK het volgende:
    Net besteld voor op mijn witte bulls met witte helm

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Oeh... Altijd leuk die witte broekjes. Tot je een keer in de regen terecht komt
    pi_83297550
    Om de hoeveel tijd / kilometers maken jullie eigenlijk de fiets schoon en wat gebruiken jullie naast dat SquirtLube en dit?

    Ik heb nog nooit mijn fiets schoon gemaakt, maar het zou geen overbodige luxe zijn.
    pi_83298508
    Een cassette zit vast met 'n sluitring. Die moet je losdraaien (daar is 't rechter stuk gereedschap voor) maar omdat de cassette dan meedraait, hou je die vast met 't linkerstuk. Die sla je als 't ware om de cassette heen.
    pi_83298533
    Ik maak m'n fiets alleen schoon als ie vies is trouwens. En gooi een keer in de zoveel tijd Squirt Lube op de ketting.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 20:16:10 #195
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83300469
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 16:39 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Sorry, maar ik word wel nieuwsgierig naar wat voor fiets het precies is. Heb je een foto?


    diehards fietsen ook in de winter:



    Het frame is een Gazelle Cayo, maar dat is het enige wat origineel is. De rest is vervangen door modern en beter, ik had ook een nieuwe fiets kunnen kopen voor dat bedrag of mischien wel 2, maar ik hou niet van moderne fietsen, lelijke vierkante buizen en ik ben op die fiets 43 kilo afgevallen dus ik heb er ook een band mee.
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_83301556
    Aardige fiets Heb ook de winter door gefietst (hoewel niet iedere werkdag, gedeeltelijk OV).

    Ik ben zelf niet afgevallen door te fietsen, maar alleen door aanpassen van mijn eetgewoonten. Scheelt me inmiddels 25kg en ik val nog steeds af. Heb het fietsen begin vorig jaar ontdekt op een Raleigh Marathon uit 1986. Ben binnen niet al te lange tijd overgestapt op een modernere fiets, een Giant OCR uit 2002. Heerlijke fiets, alleen kom ik nu door achterstallig onderhoud (stomme fout van mezelf) dingen tegen die niet zouden mogen gebeuren.
    Over de afgelopen 2 weken inmiddels bijna weer 3 kg kwijt waardoor ik nu op ongeveer 87 kg uit kom. Fietsen geeft me steeds een beter gevoel, en is gewoon een verslaving geworden
      vrijdag 25 juni 2010 @ 20:45:46 #197
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83301835
    Met spiegel!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 20:52:38 #198
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83302126
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 20:45 schreef Oksel het volgende:
    Met spiegel!
    Fietsers zijn en blijven ijdeltuiten
    Superhero to the rescue!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:01:03 #199
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83302585
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 20:45 schreef Oksel het volgende:
    Met spiegel!


    ik zou niet zonder willen, heb lang gezocht naar een klein effectief spiegeltje want ik had geen zin in zo´n bejaardending maar het is echt erg fijn
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:06:47 #200
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83302949
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 20:39 schreef Freddeh het volgende:
    Ik ben zelf niet afgevallen door te fietsen, maar alleen door aanpassen van mijn eetgewoonten. Scheelt me inmiddels 25kg en ik val nog steeds af.
    Ik begin nu eindeljik verstandig te leren eten omdat je je anders op de fiets zo beroerd voelt, dus ik doe het in feite tegelijk
    Maar ben blij jouw verhalen te lezen, geeft me wel moed want ik ben nog een jaar of wat bezig voor ik echt het overgewicht kwijt ben denk ik. Volgend jaar wil ik wel gewoon een stuk lichter de JJC doen, en voelen dat ik op de goede weg ben!
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:10:40 #201
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83303195
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 20:45 schreef Oksel het volgende:
    Met spiegel!
    Soms heb je wel eens dat er een auto of iemand passeert, wat je normaal in je auto nakijkt in je spiegel. heel af en toe heb ik de neiging om datzelfde te doen als ik op de fiets zit. Alleen kom ik dan altijd tot de conclusie dat daar natuurlijk geen spiegel zit..
    pi_83303421
    Ik heb wel eens ergens van die kleine spiegeltjes gezien die je in je stuur uiteinden plugt, speciaal voor dropbars. Weet niet meer precies waar, maar het leek me bijna de moeite waard om ze te bestellen.

    Kan nog wel eens zoeken, misschien een leuke inkoopactie voor de forenzen onder ons
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:15:32 #203
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83303467
    Een triple en een spiegeltje.. En dan een stuurpen die schuin om hoog staat, om de rug te sparen. Ja ja.

      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:33:54 #204
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83304455
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:15 schreef Oksel het volgende:
    Een triple en een spiegeltje.. En dan een stuurpen die schuin om hoog staat, om de rug te sparen. Ja ja.




    als het je tegen mij hebt heb je dikke pech want ik zit lekker op mijn fiets, wat zeg ik heerlijk op mijn fiets

    en een triple, ehmmm mijn achtertandwielen toch
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:38:53 #205
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83304758
    Nou, eigenlijk had ik dat niet.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:39:59 #206
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83304811
    gelukkig maar
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:46:43 #207
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83305111
    Als je nou echt master bent, ben je er morgen bij op de meet, en fiets je ons allemaal eruit.. Zodat je ons kan zien verdwijnen in je spiegel..
    pi_83305287
    Wat... Mijn stuurpen staat idd omhoog. Vond de oorspronkelijke 12cm Deda Logo te lang, dus heb een 8cm BBB erop gezet. Nu zit ik wel fijner, maar als ik hem omdraai voelt hij gewoon te laag.
    Misschien had ik juist die 12cm wel moeten omkeren, denk dat dat beter was geweest...

    Achteraf... Zucht...

    Maar speciaal voor Oksel zweer ik vanaf nu alle forensachtige dingen af! Behalve mijn rugzak
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:51:11 #209
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83305330
    Ik heb ook rugzak op. RugzakJE trouwens, kleding neem ik mee als ik met de auto ga.

    Ik mag toch best de oudjes beetje pesten hier.. Over paar jaar heb ik zelf ook spiegeltje en schuine stuurpen nodig.. Zadel paar CM lager, etc.
    pi_83305546
    Hmm, net besloten om zondag de omloop van math salden te fietsen, maar ga zaterdag van 1u 's middags tot middernacht feesten en veel bier drinken. Dus dit word mn eerste ervaring met fietsen met een kater (hopelijk niet natuurlijk....) En dan ook nog meteen klimwerk enzo, dus geen relaxed tochtje in de snikhete zon.

    Maar in dat opzicht is het alleen maar goed, ben nu veel fanatieker gaan fietsen. Vorig jaar had ik dit nooit overwogen en zou ik gewoon in mn nest blijven liggen!
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:57:03 #211
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83305632
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:46 schreef Oksel het volgende:
    Als je nou echt master bent, ben je er morgen bij op de meet, en fiets je ons allemaal eruit.. Zodat je ons kan zien verdwijnen in je spiegel..


    Dat lijkt me een slecht plan

    Ik haal op het stuk naar mijn werk (rond de 25 km enkel) een snelheid van gemiddeld meestal rond 22 per uur, ik denk dat jullie op een heel ander niveau zitten
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_83305682
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:51 schreef Oksel het volgende:
    Ik heb ook rugzak op. RugzakJE trouwens, kleding neem ik mee als ik met de auto ga.

    Ik mag toch best de oudjes beetje pesten hier.. Over paar jaar heb ik zelf ook spiegeltje en schuine stuurpen nodig.. Zadel paar CM lager, etc.
    De oudjes!? Ik neem aan dat je mij niet bedoeld toch!?
      vrijdag 25 juni 2010 @ 21:58:53 #213
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83305740
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:57 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    De oudjes!? Ik neem aan dat je mij niet bedoeld toch!?
    Nee, niemand in het bijzonder.. Wij zijn even oud trouwens. En even zwaar. Alleen ben ik nooit zwaarder geweest dan ik nu ben, en val ik niet af door het fietsen.. dus ga volgende week naar een sportdietist.. want ondanks dat ik 5-7 keer per week fiets (200-300km) val ik niet af.. dus eet verkeerd. Of teveel.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 22:00:58 #214
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83305853
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:57 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    Dat lijkt me een slecht plan

    Ik haal op het stuk naar mijn werk (rond de 25 km enkel) een snelheid van gemiddeld meestal rond 22 per uur, ik denk dat jullie op een heel ander niveau zitten
    Ik zit over mijn 37km enkel op de 30km/h, met uitschieters naar 28km/h tot 33,5km/h, ligt aan de wind
      vrijdag 25 juni 2010 @ 22:04:17 #215
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83306033
    Netjes

    Ik hou wel alles als een autist bij qua afstanden en tijden en max snelheden, hoogste wat ik ooit heb gehaald op mijn totaal niet snelle fiets is 52 km per uur, en aan de dag te zien was dat uiteraard met wind mee en met twee fietstassen vol met spullen voor mijn werk (ik ben activiteitenbegeleider in de zorg, dus ik sleep vaak creabea rommel mee van huis naar werk)
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      vrijdag 25 juni 2010 @ 22:30:38 #216
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83307467
    http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/

    Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..

    Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.
    pi_83307702
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:58 schreef Oksel het volgende:

    [..]

    Nee, niemand in het bijzonder.. Wij zijn even oud trouwens. En even zwaar. Alleen ben ik nooit zwaarder geweest dan ik nu ben, en val ik niet af door het fietsen.. dus ga volgende week naar een sportdietist.. want ondanks dat ik 5-7 keer per week fiets (200-300km) val ik niet af.. dus eet verkeerd. Of teveel.
    Niet gewoon een kwestie van minder eten?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83308048
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 21:55 schreef BraveDribbel het volgende:
    Hmm, net besloten om zondag de omloop van math salden te fietsen, maar ga zaterdag van 1u 's middags tot middernacht feesten en veel bier drinken. Dus dit word mn eerste ervaring met fietsen met een kater (hopelijk niet natuurlijk....) En dan ook nog meteen klimwerk enzo, dus geen relaxed tochtje in de snikhete zon.

    Maar in dat opzicht is het alleen maar goed, ben nu veel fanatieker gaan fietsen. Vorig jaar had ik dit nooit overwogen en zou ik gewoon in mn nest blijven liggen!
    dat ga je niet redden met een houten hoofd en 30 graden buiten.
    pi_83308123
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
    http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/

    Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
    Leuk meisje ja. Dramatische begeleider trouwens. Had wel even de ketting mogen smeren en de helm goed op haar hoofd kunnen zetten. Ze had nu net zo goed geen helm op kunnen doen.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      FOK!fotograaf vrijdag 25 juni 2010 @ 22:48:18 #220
    73911 ultra_ivo
    pi_83308244
    Langzaam ben ik terug onderweg naar huis van de Witte Nachten 1200. M'n fiets overnacht aan de zijkant van heta autodek, ik erboven, heb een comfortabel plekje gevonden. een paar dagen geleden schreef ik de volgeende kleine impressie op de PBP-fietsers lijst:

    Eindelijk een lang brevet met mooi weer. De wind speelde zelfs op
    cruciale momenten een positieve rol, geen druppel regen gezien. De
    overige externe omstandigheden waren, laat ik zeggen, speciaal. De
    eerste 100 en laatste 250km waren in redelijk geciviliseerd gebied,
    niet al te beroerd asfalt en regelmatig benzinepompen, restaurantjes
    en supermarkten langs de weg. De rest was bijna een woestijn. Als je
    geluk had om de 20-30km een dorpje, om de 50-100km een kans om iets te
    kopen/te eten. Het was dus niet meer eten wanneer je lichaam zegt dat
    je moet eten maar eten wanneer er iets is en wat op dat moment
    aanwezig is. Ik ben hier redelijk goed doorheen gekomen. Het wegdek
    was op een aantal stukken katastrofaal. Ongeveer 10% van de rit was de
    weg zwaar onderkomen, van het type het asfalt om de gaten heen zoeken.
    Ten minste 1/3 van de rit dwong het asfalt tot voorzichtig rijden.
    Mijn Bioracer hield dat goed uit, 3 lekke banden was het totaal aan
    problemen. Manfred uit Duitsland reed met een carbon hoge ligfiets van
    M5. Die was razendsnel in het eerste stuk, op 420km had hij 4 uur
    voorsprong op me. Na 550km had ik hem al ingehaald, hij had continu
    lekke banden en een kapotte pomp. Geen kans op nieuw materiaal tot km
    850-900. Na 700km heb ik hem een dikke 4 uur moeten helpen met diverse
    reparaties en vooral het ter beschikking stellen van serieus
    materiaal. Terug in de bewoonde wereld moest hij een Schotmannetje
    uitvoeren om binnen de tijd binnen te komen. Hij had een gigantisch
    snelheidsverschil tussen goed en slecht wegdek. Mijn snelheidsverschil
    daarin was redelijk minimaal. Ik moet nog de volledige calculatie
    maken maar ik schat in dat ik in totaal 5 uur hulp heb geleverd en 4
    uur te laat binnen was. Dat zou voldoende moeten zijn.
      vrijdag 25 juni 2010 @ 22:55:04 #221
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83308534
    Wat een avontuur Ivo..

    Foto's!
      zaterdag 26 juni 2010 @ 08:35:40 #222
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83317761
    De uren die je hebt geholpen mag je aftrekken van je tijd ivo?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
    pi_83317793
    Mooi verhaal weer Ivo
    pi_83317846
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
    http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/

    Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..

    Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.
    Denk idd dat Klonk het 1000x beter doet dan zij. Was inderdaad weer volkomen k*t...

    En een leuk meisje, dat ook.
      zaterdag 26 juni 2010 @ 08:57:12 #225
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83317928
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
    http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/

    Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..

    Wel lachen dat filmpje.
    "ik wordt nou al een beetje misselijk, is dat normaal" "Ja, da's een mooi begin."
    En die banaan voor haar neus houden (ze is duidelijk niet opgegroeid met Peynenburg )
    Dat haar helm niet past, komt door haar kapsel. Ze had haar knotje los moeten maken.
    in a crowd you lose humanity
      FOK!fotograaf zaterdag 26 juni 2010 @ 09:09:25 #226
    73911 ultra_ivo
    pi_83318086
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 08:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
    De uren die je hebt geholpen mag je aftrekken van je tijd ivo?
    Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .
      zaterdag 26 juni 2010 @ 09:19:58 #227
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83318211
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 09:09 schreef ultra_ivo het volgende:

    [..]

    Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .
    Leuk
    En wel eens tof dat je een tocht met goed weer kon afwerken, ik ben eigenlijk alleen maar slecht weerverhalen van je gewend.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83318742
    Diagnose van de FM:
    1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
    2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
    3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).

    Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.

    Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.

    De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
    (Het klonk iig wel logisch)
      zaterdag 26 juni 2010 @ 10:18:16 #229
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83318996
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
    Diagnose van de FM:
    1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
    2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
    3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).

    Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.

    Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.

    De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
    (Het klonk iig wel logisch)
    Dat bij vervangen van de ketting je nieuwe kettingbladen moet nemen, hoor ik voor het eerst.
    Als je echt veel te lang met een ketting rijdt, dan kunnen je kettingbladen wel sneller slijten.
    Sowieso slijten Shimano kettingbladen sneller dan Campa.

    Je cassette slijt idd in op je ketting. Als je te lang doorrijdt met een ketting, dan moet je ook je cassette vervangen. Ik probeer altijd mijn ketting te vervangen nog voordat 'ie echt gaat slijten. Ik heb namelijk meerdere wielsets en anders kan ik dan steeds een ketting + 4 cassettes kopen. Kassa!! Dan vervang ik liever wat vaker mijn ketting.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 26 juni 2010 @ 10:27:31 #230
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83319108
    Een ketting is ook echt niet duur trouwens.

    Ik heb een Campa Record ketting erop.. ben benieuwd hoe lang die meegaat.
    pi_83319437
    Ik weet wel dat ik in het vervolg m'n materiaal écht beter in de gaten houd
    pi_83321067
    Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
    Love is in the air!
      zaterdag 26 juni 2010 @ 12:14:26 #233
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83321246
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
    Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
    Meestal 8.
    in a crowd you lose humanity
      zaterdag 26 juni 2010 @ 12:15:32 #234
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_83321267
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
    http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/

    Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..

    Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.


    ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.

    en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
      zaterdag 26 juni 2010 @ 12:27:28 #235
    56724 Wombcat
    rent wiel
    pi_83321585
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.

    en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
    Op de racefiets kun je ook om je heen kijken hoor
    Alleen in een afdaling is het niet aan te raden.
    in a crowd you lose humanity
    pi_83322644
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
    Diagnose van de FM:
    1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
    2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
    3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).

    Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.

    Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.

    De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
    (Het klonk iig wel logisch)
    Cassette zou ik in eerste instantie niet meteen vervangen. Gewoon even kijken of het kan. Vaak zijn ze idd wat op elkaar ingesleten, maar is de cassette nog wel goed. En werkt ie ook met een nieuwe ketting. Laatst wou mijn fietsenmaker me ook meteen een nieuwe cassette aansmeren. Aangezien ik 4 wielsets heb, waarvan ik er 2 regelmatig in m'n racefiets heb zou 't voor mij ook 'n duur grapje worden. Bijkomstig is ook nog dat het op elkaar inslijten minder snel gebeurt als je meerdere cassette's gebruikt.

    Mijn cassette's gaan zeker wel 2 a 3 kettingen mee. Voorbladen gaan nog langer mee!
    pi_83324998
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:

    [..]



    ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.

    en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
    Dat valt enorm mee hoor. Ik dacht in eerste instantie ook dat het alleen maar hard fietsen was en niet meer dan dat. Maar je went aan de snelheid en wordt ontspannener bij hogere snelheden. Je gaat uiteindelijk toch wel meer om je heen kijken.
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
    Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
    7 Bar. Maximale aanbevolen druk voor mijn velgen is 'maar' 7 bar.
    pi_83326208
    Bij mij gaat hard fietsen en genieten samen. Vind 't heerlijk om lekker kapot te gaan!

    Anderzijds kan ik ook genieten van 'n dagje lekker toeren.
      zaterdag 26 juni 2010 @ 16:05:38 #239
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83327792
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
    Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
    8 / 9 bar
    .
    pi_83331617
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 13:06 schreef Tommeke het volgende:

    [..]


    Mijn cassette's gaan zeker wel 2 a 3 kettingen mee. Voorbladen gaan nog langer mee!
    Eerder een nieuwe ketting omleggen bespaart voor en achtertandwielen! Dus ook de portemonaie
    janneman
    pi_83331914
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
    Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
    6.5-9.5 bar.
    pi_83336022
    FANTASTISCH spul die wasbenzine. Smeer smolt gewoon weg van de cassette. Had nu niet zoveel tijd maar ga het morgen nog even laten weken in de wasbenzine. Moet ik dat dan later afspoelen of kan ik het er gewoon op laten zitten?

    Overigens wel redelijk agressief volgens mij, ik droeg een soort tuinhandschoenen met rubberen coating, die coating smolt helemaal weg.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83337607
    Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zaterdag 26 juni 2010 @ 21:25:30 #244
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83337735
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
    Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
    Ik had ooit ook een witte, die is nu op sommige plaatsen bijna zwart Komende week maar eens een nieuw lint kopen en erop zetten
    .
    pi_83340578
    Als m'n fietsje komende week weer helemaal in orde is gaat ie nog mee op vakantie. Daarna krijgt hij ook een nieuw lintje: carbonlook mat zwart
    pi_83340634
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
    Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
    wasbezine gebruiken met een schuursponsje, wordt ie weer wit van
    pi_83341065
    Ik ben overigens blij dat ik geen wit in m'n fiets heb zitten. Anders hadden dat wel mijn accentkleuren moeten worden en had me dat een hoop extra tijd en werk gekost
    pi_83341686
    quote:
    Op zaterdag 26 juni 2010 22:47 schreef Freddeh het volgende:
    Ik ben overigens blij dat ik geen wit in m'n fiets heb zitten. Anders hadden dat wel mijn accentkleuren moeten worden en had me dat een hoop extra tijd en werk gekost
    Dat terwijl onderhoudt er nu al bij in schiet
    pi_83348853
    Auch... dat deed pijn
    pi_83350608
    Ik heb op m'n crosser een wit lintje, carbonlook van BBB. Blijft supergoed schoon! M'n vriendin heeft dat lint ook op haar fiets. Haar fiets is ongeveer helemaal wit, moet je inderdaad vaker poetsen.
    pi_83351036
    Wat is trouwens volgens jullie 'n beetje een realistisch doel voor mij op de Alpe d'Huez?
    Ik ben zo rond de 75 kilo..
      zondag 27 juni 2010 @ 10:56:39 #252
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83351102
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 10:54 schreef Tommeke het volgende:
    Wat is trouwens volgens jullie 'n beetje een realistisch doel voor mij op de Alpe d'Huez?
    Ik ben zo rond de 75 kilo..
    uurtje of 3 denk ik
    .
    pi_83351134
    Wilde eigenlijk gaan fietsen vandaag, maar vermoeidheid is een beetje mijn lichaam in geslopen. Had ik vorige week ook al last van
      zondag 27 juni 2010 @ 10:58:55 #254
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83351160
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 10:58 schreef Littlecreep het volgende:
    Wilde eigenlijk gaan fietsen vandaag, maar vermoeidheid is een beetje mijn lichaam in geslopen. Had ik vorige week ook al last van
    Is het dan niet juist lekker om even rustig een rondje te pedellen?
    .
    pi_83351332
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 10:58 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Is het dan niet juist lekker om even rustig een rondje te pedellen?
    Ja, misschien ga ik even een rondje van 50 doen ofzo. Het zal ook wel met het weer te maken hebben.
    pi_83352151
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 10:56 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    uurtje of 3 denk ik
    Lopend ja
    pi_83352578
    Ik begreep dat CyleChick er 1:30 - 1:50 over gedaan had, dus als je een beetje heuveltraining doet het jaar door kom je denk ik ook wel rond zo'n tijd uit lijkt me.
    pi_83353395
    Dat moet zeker lukken. M'n schoonvader deed er 1.20 over en die reed ik er in de Ardennen (ook op de langere klimmen) goed af. Ik trap op omslag zo'n 250 watt denk ik.. Met dat gegeven zou ik er zo'n 65 minuten over doen denk ik.
    pi_83353464
    Zit al een tijdje te kijken naar compact stuurtjes. Wie heeft er hier ervaring mee en wat is het oordeel?
      zondag 27 juni 2010 @ 13:12:31 #260
    281201 Easy_genius
    Life = live!
    pi_83354928
    Vraagje: wie o wie kan mij een goed, klein en degelijk fietstasje aanraden? Liefst online te koop (site zonder verzendkosten, zoals futurumshop). Heb er ooit een gezien die je er makkelijk af kan klikken, voor als je zonder tasje wilt rijden...

    Gebruiken jullie zo'n tasje überhaupt? Zeker met dit weer lijkt het mij ideaal omdat ik dan twee bidons water mee kan nemen en andere dingetjes in mijn fietstasje kan doen: handy-tool, bandje, bandenlichters, geld (telefoon).

    Ben benieuwd!
    YE!
    pi_83355341
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 12:26 schreef Freddeh het volgende:
    Zit al een tijdje te kijken naar compact stuurtjes. Wie heeft er hier ervaring mee en wat is het oordeel?
    veel compact stuurtjes hebben bijvoorbeeld in de beugels 44 cm C-C en dan bovenop de shifters 42 cm C-C.
    Met andere woorde, bovenop de shifters kan het dus smaller zijn waardoor je schouderbladen wat in elkaar gedrukt worden .
    Als je hiervoor gevoelig bent moet je je goed laten informeren welk stuurtje dit niet of wel heeft.
    pi_83358436
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 13:12 schreef Easy_genius het volgende:
    Vraagje: wie o wie kan mij een goed, klein en degelijk fietstasje aanraden? Liefst online te koop (site zonder verzendkosten, zoals futurumshop). Heb er ooit een gezien die je er makkelijk af kan klikken, voor als je zonder tasje wilt rijden...

    Gebruiken jullie zo'n tasje überhaupt? Zeker met dit weer lijkt het mij ideaal omdat ik dan twee bidons water mee kan nemen en andere dingetjes in mijn fietstasje kan doen: handy-tool, bandje, bandenlichters, geld (telefoon).

    Ben benieuwd!
    Ik heb er zelf eentje van Agu, die op kantoor door diverse motorrijders al is omgedoopt tot bottomkoffer. Het is inderdaad een wat lomp ogend ding met een rits in het midden die de capaciteit verdubbelt. Meer dan genoeg ruimte voor een bandje/gereedschap/portemonnee/gsm.
    Voordeel is wel dat het clickfix(?) systeem van Agu ideaal is voor snel erop en eraf klikken van die tasjes. Nadeel van dit tasje is dat hij zo lomp is dat hij het bijna soort van afzichtelijk maakt (wat mij overigens niets kan schelen ).

    Ik zou eens kijken wat Agu verder nog heeft, misschien zit er wat tussen voor je. Degelijk is het spul in ieder geval wel.
    pi_83358773
    Kijk bijvoorbeeld bij Futurum eens naar de Vaude Race Light Large, of de Topeak Medium Aero Wedge pack (heeft een lusje voor je pomp).
    Dat zijn voor mij zo even de twee zadeltasjes daar die mij het meest in het oog springen als kandidaten als die Agu van mij eindelijk eens de geest geeft.
    pi_83358823
    Maar even een kort rondje van 60 km gemaakt. Veels te warm, heb er binnen 60 km twee bidons doorheen gedronken. Wel lekker door kunnen halen gelukkig. Gouda-De Meern in een uur en weer een uurtje terug.
    Ontzettend saai over de Provinciale Weg, maar lekker rustig en vrijwel geen verkeerslichten
      zondag 27 juni 2010 @ 15:25:45 #265
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      zondag 27 juni 2010 @ 15:36:43 #266
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83359698
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 10:54 schreef Tommeke het volgende:
    Wat is trouwens volgens jullie 'n beetje een realistisch doel voor mij op de Alpe d'Huez?
    Ik ben zo rond de 75 kilo..
    4 jaar geleden reed ik hem tot aan de officiele finish op dat saaie parkeerplaats in 1u08. Toen had ik nog een alu Trek 1200, was ik 15 kilo zwaarder en was het mijn eerste ervaring in de bergen. Laatste keer reed ik hem in 1u24 op maar toen was het 36 graden en had ik al 160km van de Marmotte in mijn benen. Dus voor jou is 65 minuten zeker haalbaar. Zal me niet verbazen als je hem in 60 minuten doet.

    Net weer terug van de fietsmeet. Inclusief heen en terugfietsen net geen 300km gefietst. Het was hartstikke gezellig. Oksel is een supergastheer. Hij bleef maar door barbecueen, die vriezer moest en zou leeg
    Superhero to the rescue!
      zondag 27 juni 2010 @ 16:25:49 #267
    153506 Captain_Fabulous
    Nog steeds CyclingGirl fan
    pi_83361546
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 15:36 schreef Superher0 het volgende:

    [..]
    Oksel is een supergastheer. Hij bleef maar door barbecueen, die vriezer moest en zou leeg
    Alleen raakte het gas op maar even goed hebben we volgens mij best een gat geslagen in z'n vleesvoorraad...een stel leeuwen was er niets bij geloof ik, maar julie zeggen altijd dat je veel eiwit moet hebben na inspanning, dus dat is toch goed?
    Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
    26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
      zondag 27 juni 2010 @ 16:28:15 #268
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83361625
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 11:40 schreef Tommeke het volgende:

    [..]

    Lopend ja
    Trainingsbeest dat je bent doe je het natuurlijk binnen het uur he!
    .
      zondag 27 juni 2010 @ 16:40:07 #269
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83362379
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 16:25 schreef Captain_Fabulous het volgende:

    [..]

    Alleen raakte het gas op maar even goed hebben we volgens mij best een gat geslagen in z'n vleesvoorraad...een stel leeuwen was er niets bij geloof ik, maar julie zeggen altijd dat je veel eiwit moet hebben na inspanning, dus dat is toch goed?
    Eiwitten voor spierherstel en spiergroei, koolhydraten om de glycogeen (energie) voorraad in je benen weer bij te vullen. Binnen 30 minuten na inspanning. Hoeveelheid koolhydraten is 2 x je lichaamsgewicht (kilos) aan grammen. In mijn geval 140 gram koolhydraten ( 6 krentenbollen). Gaat erom dat je wat je kwijt raakt aan koolhydraten weer bijeet. Met afvallen wil je juist je vetten kwijt. En om vetten te verbranden heb je koolhydraten nodig. Wanneer je met een hartslagmeter traint kun je in de meest gunstige hartslagzone trainen waarbij de verhouding vetten en koolhydraten in het voordeel van de vetten slaat en je dus afvalt.
    Superhero to the rescue!
      zondag 27 juni 2010 @ 17:03:03 #270
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83363484
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 13:12 schreef Easy_genius het volgende:
    Gebruiken jullie zo'n tasje überhaupt?
    Nee
    .
    pi_83364179
    Vanavond nog snel een rondje doen, overdag vond ik het te warm.
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_83365931
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 16:28 schreef Yankee het volgende:

    [..]

    Trainingsbeest dat je bent doe je het natuurlijk binnen het uur he!
    De afgelopen weken is 't niet echt van trainen gekomen, kun je nagaan
    pi_83367784
    Voor mij wordt het wel tijd om eens serieus te gaan trainen. Die Alpe d'Huez moet toch echt een keer vol op z'n kl*ten krijgen van me.
      zondag 27 juni 2010 @ 20:03:29 #274
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83370098
    Ja, jullie hebben zitten eten alsof het je laatste maaltijd deze week was.. Vooral Ursel en SuperHer0, ik denk dat ze per persoon 500 gram vlees hebben gegeten..
      zondag 27 juni 2010 @ 20:23:04 #275
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_83370841
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
    Ja, jullie hebben zitten eten alsof het je laatste maaltijd deze week was.. Vooral Ursel en SuperHer0, ik denk dat ze per persoon 500 gram vlees hebben gegeten..
    500 maar, valt me een beetje tegen..
    pi_83371385
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 16:40 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Eiwitten voor spierherstel en spiergroei, koolhydraten om de glycogeen (energie) voorraad in je benen weer bij te vullen. Binnen 30 minuten na inspanning. Hoeveelheid koolhydraten is 2 x je lichaamsgewicht (kilos) aan grammen. In mijn geval 140 gram koolhydraten ( 6 krentenbollen). Gaat erom dat je wat je kwijt raakt aan koolhydraten weer bijeet. Met afvallen wil je juist je vetten kwijt. En om vetten te verbranden heb je koolhydraten nodig. Wanneer je met een hartslagmeter traint kun je in de meest gunstige hartslagzone trainen waarbij de verhouding vetten en koolhydraten in het voordeel van de vetten slaat en je dus afvalt.
    Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?

    Maar om af te vallen moet ik toch wel meer verbranden dan ik opneem in feite?
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83371956
    Pfff, twee bidons voor 72km is net ff te weinig met deze temperaturen. Laatste 10/15km tegen de kramp aan gereden... De tap met fris duinwater bij Wassenaarseslag kwam dan ook als geroepen. Twee bidons leeg gespoten op mn kop en knieen, en twee bidons extra bidons fris water weggelurkt. Helaas ging de kramp niet helemaal meer weg, dus het tempo ging er op het laatst helemaal uit met windje tegen.

    Toch nog een gemiddelde boven de 30. Nu een hoop eten en drinken (waarschijnlijk alles wat los en vast zit)...
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
    pi_83372004
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:03 schreef Oksel het volgende:
    Ja, jullie hebben zitten eten alsof het je laatste maaltijd deze week was.. Vooral Ursel en SuperHer0, ik denk dat ze per persoon 500 gram vlees hebben gegeten..
    Dat is toch niet zo heel veel?
    "Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
      zondag 27 juni 2010 @ 20:52:58 #279
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83372254
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:34 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?

    Maar om af te vallen moet ik toch wel meer verbranden dan ik opneem in feite?
    Correct maar om te sporten heb je eiwitten en koolhydraten nodig. Eiwitten is het spul waar je spieren van gemaakt is en koolhydraten omdat ze daarmee bewegen. TIjdens het fietsen/sporten/bewegen wil je dat je een groter aandeel vetten verbrandt. DIt doe je door in D1/D2 te sporten (hartslagzone 65-85% uit mijn hoofd). In deze zones is de verhouding vetten koolhydraten 60/40 of zelfs meer als je goed getraind bent (exacte waardes weet ik niet zo uit mijn hoofd maar dit kun je vinden op internet). Je ziet dus dat om vet te verbranden je lichaam nog steeds koolhydraten nodig heeft.
    Superhero to the rescue!
      zondag 27 juni 2010 @ 20:54:36 #280
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83372308
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:46 schreef marcodej het volgende:

    [..]

    Dat is toch niet zo heel veel?
    125 gram per persoon is volgens mij het aangeraden hoeveelheid vlees wat je per dag zou moeten eten. Ik had goede trek, ook niet vreemd na 190km fietsen.
    Superhero to the rescue!
    pi_83374417
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:52 schreef Superher0 het volgende:

    [..]

    Correct maar om te sporten heb je eiwitten en koolhydraten nodig. Eiwitten is het spul waar je spieren van gemaakt is en koolhydraten omdat ze daarmee bewegen. TIjdens het fietsen/sporten/bewegen wil je dat je een groter aandeel vetten verbrandt. DIt doe je door in D1/D2 te sporten (hartslagzone 65-85% uit mijn hoofd). In deze zones is de verhouding vetten koolhydraten 60/40 of zelfs meer als je goed getraind bent (exacte waardes weet ik niet zo uit mijn hoofd maar dit kun je vinden op internet). Je ziet dus dat om vet te verbranden je lichaam nog steeds koolhydraten nodig heeft.
    Ben even wezen zoeken. Kreeg viaviaviavia deze link voor m'n bakkes: http://www.wielersportinfo.nl/afvalplan.htm
    pi_83374441
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:34 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ok dus wat ik momenteel doe - dieet zonder pasta en brood met alleen groente, fruit en zuivel - is helemaal niet goed om af te vallen....?

    Maar om af te vallen moet ik toch wel meer verbranden dan ik opneem in feite?
    Uiteraard maar waarom zou je dat in godsnaam zonder brood doen?

    @Superhero: hoe is de proefrit bevallen?
    pi_83374712
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef eentwee het volgende:

    [..]

    Uiteraard maar waarom zou je dat in godsnaam zonder brood doen?

    @Superhero: hoe is de proefrit bevallen?
    Bevat ook redelijk veel koolhydraten, brood.

    Is idd beetje wanhopige poging van me om af te vallen.

    Maar ben idd niet al te best bezig. Na mijn laatste fietstocht van 80km had ik nogal last van aanvallen van honger (3, 4 keer per dag) en vanmorgen zat ik (3 dagen na die tocht) weer op de fiets en was ik totaal niets, ik had zelfs hartkloppingen af en toe waar als ik tiener ook last van heb gehad maar daarna niet meer.

    Ben dus maar weer normaal gaan eten.
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83375017
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 21:39 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Bevat ook redelijk veel koolhydraten, brood.

    Is idd beetje wanhopige poging van me om af te vallen.

    Maar ben idd niet al te best bezig. Na mijn laatste fietstocht van 80km had ik nogal last van aanvallen van honger (3, 4 keer per dag) en vanmorgen zat ik (3 dagen na die tocht) weer op de fiets en was ik totaal niets, ik had zelfs hartkloppingen af en toe waar als ik tiener ook last van heb gehad maar daarna niet meer.

    Ben dus maar weer normaal gaan eten.
    Ook van die zin in koekjes bij die aanvallen? Of is dat alleen bij mij.
    pi_83389263
    quote:
    Op vrijdag 25 juni 2010 22:43 schreef Wielracer het volgende:

    [..]

    dat ga je niet redden met een houten hoofd en 30 graden buiten.
    Dankje Wielracer! Deze opmerking heeft mij gemotiveerd om jouw ongelijk aan te tonen! Het is gelukt en voelde me best goed eigenlijk!
    Laatste 30km moesten we flink doortrappen om nog op tijd terug te zijn voor Dui-Eng, maar dat werkte ook motiverend! Heerlijk dagje gehad en mn wielerkleurtje is nu helemaal af
    pi_83389309
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 10:02 schreef BraveDribbel het volgende:

    [..]

    Dankje Wielracer! Deze opmerking heeft mij gemotiveerd om jouw ongelijk aan te tonen! Het is gelukt en voelde me best goed eigenlijk!
    Laatste 30km moesten we flink doortrappen om nog op tijd terug te zijn voor Dui-Eng, maar dat werkte ook motiverend! Heerlijk dagje gehad en mn wielerkleurtje is nu helemaal af
    Dan had je geen échte kater
    pi_83389343
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 21:44 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Ook van die zin in koekjes bij die aanvallen? Of is dat alleen bij mij.
    Ja koekjes idd en andere hartige zoetigheden!!!!!!!

    Vannacht weer wakker geworden met honger, maa even een lekkere reep uit mijn wielertruitje gevist dat nog naast mijn bed lag
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83389537
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 10:04 schreef JohnDDD het volgende:

    [..]

    Ja koekjes idd en andere hartige zoetigheden!!!!!!!

    Vannacht weer wakker geworden met honger, maa even een lekkere reep uit mijn wielertruitje gevist dat nog naast mijn bed lag
    Zelfde probleem als wat ik heb dus. Denk dat ik toch m'n salade en fruit dieet maar eens moet gaan omgooien naar een koolhydraat dieet.
      maandag 28 juni 2010 @ 10:33:53 #289
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_83390390
    Heeft hier iemand ervaring met een van de volgende wielsets:

    - Easton EA 70
    - DT Swiss RR585
    - DT Swiss R1600
    - Easton EA 90 aero
    - Dura Ace C-24-CL

    ?
    .
    pi_83390911
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 10:03 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Dan had je geen échte kater
    Precies, met een stuk in je kraag en 30 graden kan je moeilijk een lange afstand fietsen.
    Maar ben blij voor je dat het je toch is gelukt, proficiat
    pi_83391294
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 10:11 schreef Freddeh het volgende:

    [..]

    Zelfde probleem als wat ik heb dus. Denk dat ik toch m'n salade en fruit dieet maar eens moet gaan omgooien naar een koolhydraat dieet.
    Ik ga ook veranderen, dit is niks. Ik voel me kut en val nauwelijks af terwijl ik kilometers fiets. Volgens mij verlies ik alleen de spieren die ik tegelijkertijd opbouw
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83391765
    als je ineens veel gaat fietsen is het begrijpelijk dat je eerst wat zwaarder wordt. Spieren wegen immers meer dan vet en na verloop van tijd als de stofwisseling zich heeft aangepast aan de mate van intensiteit val je af.
    Dit is een lang proces en resultaat zie je ook niet gelijk.
    pi_83392922
    Dat gevoel heb ik ook idd. In de afgelopen 2 weken ben ik ongeveer 1kg afgevallen. Dit zou veel meer zijn geweest als ik niet telkens de neiging had om een zak koekjes open te trekken.

    Moet wel zeggen dat ik het niet vervelend vind om al die fruit en salades te eten, maar m'n lichaam mist blijkbaar toch de koolhydraten.

    Ik zag overigens dat op wielersportinfo.nl ook een mooie calculator staat voor het berekenen van de totale calorieën/eiwitten/koolhydraten die je per dag binnenkrijgt. Aan de hand daarvan kun je ook wel enigzins nagaan hoeveel je moet fietsen en in welke hartslag zone e.d. wil je zo efficiënt mogelijk afvallen.

    (Volgens een vlugge berekening van die site kom ik trouwens uit op 28% lichaamsvet, wat ik naar beneden wil hebben tot 15% op (héél) lange termijn. Wordt nog een aardige klus.)
    pi_83393084
    EN weer terug uit Limburg. Wat een deceptie op naar het volgende NK! Hoe is het met de rest hier gegaan? Beetje uitgehouden in dat heerlijke zomerweer?
    Haters gonna hate.
      maandag 28 juni 2010 @ 11:49:55 #295
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83393500
    Ik ga woensdag naar sportdietist. Afgelopen week 300km gefietst, en niets afgevallen.. dit seizoen nu 2700km erop zitten, niets afgevallen..
    pi_83393580
    Volgens mij ben ik de enige die dan zwaar afvalt. Ben de afgelopen twee weken weer een halve kilo afgevallen.
    Overigens is dit ook niet altijd zo geweest hoor, heb heel lang gekwakkeld rond de 79 kg en opeens binnen twee maanden gezakt naar 76 kg Er is dus nog hoop

    Misschien bier dieet een idee:
    pi_83393687
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 11:49 schreef Oksel het volgende:
    Ik ga woensdag naar sportdietist. Afgelopen week 300km gefietst, en niets afgevallen.. dit seizoen nu 2700km erop zitten, niets afgevallen..
    Niets afgevallen op de weegschaal en ook niet in de spiegel?
    pi_83393902
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 11:37 schreef Freddeh het volgende:
    Dat gevoel heb ik ook idd. In de afgelopen 2 weken ben ik ongeveer 1kg afgevallen. Dit zou veel meer zijn geweest als ik niet telkens de neiging had om een zak koekjes open te trekken.

    Moet wel zeggen dat ik het niet vervelend vind om al die fruit en salades te eten, maar m'n lichaam mist blijkbaar toch de koolhydraten.

    Ik zag overigens dat op wielersportinfo.nl ook een mooie calculator staat voor het berekenen van de totale calorieën/eiwitten/koolhydraten die je per dag binnenkrijgt. Aan de hand daarvan kun je ook wel enigzins nagaan hoeveel je moet fietsen en in welke hartslag zone e.d. wil je zo efficiënt mogelijk afvallen.

    (Volgens een vlugge berekening van die site kom ik trouwens uit op 28% lichaamsvet, wat ik naar beneden wil hebben tot 15% op (héél) lange termijn. Wordt nog een aardige klus.)
    Heb net even daar die berekening gedaan, ben 181 bij 75 kilo, met tailleomtrek van 91cm, dan heb ik een vetpercentage van 22%. Maar ik heb van nature nogal een dikke buik, ook omdat ik vroeger als kind heel dik was. (Op mijn 12e 1.50 bij 72 kilo, op mijn buik is er helaas altijd een klein beetje blijven zitten)
    Gaat voor de BHFH-award 2005!
    Humanitas est in bestias bonitas.
    I am the hole I can't get out of.
    pi_83394377
    Nou toen ik begon met fietsen viel ik het eerste jaar ook niks af hoor. Het tweede jaar pas. Je lichaam moet volgens mij ook wennen en je moet ook gaan weten wat je kunt eten bij een dag. Bijvoorbeeld op je rustdag kan je al minder eten als op een trainingsdag. En met een training die lang is iets meer eten.

    Wat voor mij werkt is halverwege een training van 80/90km of meer even stoppen bij een tankstation of wat dan ook. Even een reepje en een bak koffie of iets anders fris en dan weer fietsen. Dan kom ik ook niet super hongerig thuis en plunder ik de voorraadkast ook niet. En Calorieen tellen.
    Haters gonna hate.
      maandag 28 juni 2010 @ 12:12:35 #300
    61399 Superher0
    Is it a plane?
    pi_83394428
    @eentwee

    De proefrit met de Felt beviel goed. Hij is snel, merk het vooral bij hoge snelheden, dan lijkt hij wel vleugels te hebben, hoe harder je gaat hoe makkelijker. Bij de pyramide reed ik naar beneden en de auto's waren maar een stukkie sneller bijvoorbeeld. Ik lig goed in de beugels, fiets reageert vlot en snel. Ook is hij goed stijf. Heb helaas het bochtenwerk nog niet kunnen testen, tenminste niet voluit door de bochten. Rondje van 22 km gemaakt en een goed gevoel aan overgehouden. Ben al voorzichtig begonnen met onderhandelen. Het is alleen veel geld en ik wil nu een goede fiets hebben, ben nog niet helemaal 100% overtuigd. Misschien nog maar een keer proefrijden en dan de bochten testen. Serieuze kandidaat overigens.
    Superhero to the rescue!
      maandag 28 juni 2010 @ 12:33:22 #301
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_83395150
    quote:
    Op maandag 28 juni 2010 11:54 schreef Wokkel het volgende:

    [..]

    Niets afgevallen op de weegschaal en ook niet in de spiegel?
    Hm, ik zie het niet
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')