Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .quote:Op zaterdag 26 juni 2010 08:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De uren die je hebt geholpen mag je aftrekken van je tijd ivo?
Leukquote:Op zaterdag 26 juni 2010 09:09 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar zijn regelingen voor inderdaad. Het meoten dan wel serieuze zaken zijn. Een uitgebreid verslag met foto's komt nog. Ik ben nog niet terug .
Dat bij vervangen van de ketting je nieuwe kettingbladen moet nemen, hoor ik voor het eerst.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
Diagnose van de FM:
1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).
Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.
Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.
De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
(Het klonk iig wel logisch)
Meestal 8.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 22:30 schreef Oksel het volgende:
http://www.vkmag.com/videos/index_big/videos_de_vk_show_part_5/
Leuk meisje, maar fietsen kan ze niet. Das wel een afknapper..
Maareh Klonk, als jij op een racefiets stapt fiets je zo mee.. Overigens fiets ik niet elke dag. 37km is net te ver om het elke dag te doen. 25 was mooi geweest.. beter eigenlijk wel.
Op de racefiets kun je ook om je heen kijken hoorquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.
en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
Cassette zou ik in eerste instantie niet meteen vervangen. Gewoon even kijken of het kan. Vaak zijn ze idd wat op elkaar ingesleten, maar is de cassette nog wel goed. En werkt ie ook met een nieuwe ketting. Laatst wou mijn fietsenmaker me ook meteen een nieuwe cassette aansmeren. Aangezien ik 4 wielsets heb, waarvan ik er 2 regelmatig in m'n racefiets heb zou 't voor mij ook 'n duur grapje worden. Bijkomstig is ook nog dat het op elkaar inslijten minder snel gebeurt als je meerdere cassette's gebruikt.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 10:01 schreef Freddeh het volgende:
Diagnose van de FM:
1) Ketting versleten, kon hem zo van het voorblad af tillen.
2) Middenblad voor versleten (was gisteren al besteld).
3) Cassette moet ook worden vervangen (fietsen met versleten ketting heeft hem geen goed gedaan).
Al met al dus weer een lekker zakcentje dat ik er in mag gaan steken. Huilen met de pet op.
Volgende week is hij als het goed is weer klaar en kan ik er weer een jaar tegenaan, maar het blijft frustrerend.
De FM vertelde me trouwens dat ketting/cassette/voorbladen op elkaar in slijten. Dus als je een nieuw kettingblad neemt of een nieuwe ketting, dat je eigenlijk alles vervangen moet omdat de boel anders alsnog gaat overslaan. In hoeverre is dat waar?
(Het klonk iig wel logisch)
Dat valt enorm mee hoor. Ik dacht in eerste instantie ook dat het alleen maar hard fietsen was en niet meer dan dat. Maar je went aan de snelheid en wordt ontspannener bij hogere snelheden. Je gaat uiteindelijk toch wel meer om je heen kijken.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:15 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik geloof dat ik fietsen zoals ik het nu doe leuk genoeg vind, heb nog tijd om me heen te kijken, ik heb heel vroeger wel op een racefiets gezeten en het enige wat ik deed was hard fietsen en ik kan me niet voorstellen dat ik daar nu nog lol in heb.
en ik fiets echt elke dag, heb dit jaar nog maar 1 dag niet gefietst, nieuwjaarsdag, voor de rest elke dag
7 Bar. Maximale aanbevolen druk voor mijn velgen is 'maar' 7 bar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
8 / 9 barquote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
Eerder een nieuwe ketting omleggen bespaart voor en achtertandwielen! Dus ook de portemonaiequote:Op zaterdag 26 juni 2010 13:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mijn cassette's gaan zeker wel 2 a 3 kettingen mee. Voorbladen gaan nog langer mee!
6.5-9.5 bar.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 12:07 schreef Landgeld het volgende:
Tot hoeveel bar pompen jullie de band op?
Ik had ooit ook een witte, die is nu op sommige plaatsen bijna zwart Komende week maar eens een nieuw lint kopen en erop zettenquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
wasbezine gebruiken met een schuursponsje, wordt ie weer wit vanquote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:21 schreef marcodej het volgende:
Leuk zo'n wit stuurlintje, maar je krijgt hem dus nooit meer zo wit als in het begin. En dat haat ik.
Dat terwijl onderhoudt er nu al bij in schietquote:Op zaterdag 26 juni 2010 22:47 schreef Freddeh het volgende:
Ik ben overigens blij dat ik geen wit in m'n fiets heb zitten. Anders hadden dat wel mijn accentkleuren moeten worden en had me dat een hoop extra tijd en werk gekost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |