Ik rijd alleen de Brienenoord af op het buitenblad, binnenblad gebruik ik niet tenzij ik in de bergen rijd (die ik nog steeds niet heb gevonden in omgeving Dordrecht overigens ).quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:08 schreef Superher0 het volgende:
[..]
vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.
Je mist de Palltzerweg, gedeelte klinkers met een gemeen klein klimmetje. Als je op de N413 rijdt en je bent bovenaan dan kun je rechts langs de vliegbasis, eerst beton en dan klinkers. Dan kom je weer op het Heezerspoor kun je nog een keer omhoog richting Soesterberg. Ook zou ik bij Soesterberg aan het einde van de N413 naar rechts en dan meteen naar links gaan. het Zeisterspoor bij het begin pakken. Deze weg is trouwens zwaarder als je hem vanaf de kant van Maarn rijdt. Als je aan het einde van de route iets doorrijdt dan kun je de Aart Janssen (Treekerweg) pakken. Bij het pannenkoekenhuis rechtsaf omhoog en dan ergens bovenaan het fietspad weer links. Kom je bij de kruising met de Traay uit, achter de Pyramide.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:40 schreef eentwee het volgende:
[..]
Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).
Iets anders, jij woont toch (in de buurt van) Amersfoort? Ik ben bijna klaar met een 'ultieme' heuvelrug klimmetjesroute en daar hoort de galgenberg natuurlijk ook in, van alle relevante kanten Aan een beetje draaien en keren ontkom je niet maar het moet niet te gek worden. Wat vind je van dit stuk? http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=147242 Zit alles erin? Zijn er betere aanlooproutes te kiezen? Zo weinig mogelijk zekere stoplichten/-plaatsen en veilig kunnen afdalen zijn ook belangrijke aspecten. De betonnen fietspaden langs Soestduinen vind ik geweldig dus dat blijft waarschijnlijk ongewijzigd. :p De totale route zal trouwens iets van 130km zijn met ca 900 hoogtemeters.
Ik weet het, ik weet het... Ik heb wat dat betreft ernstig gefaald het afgelopen jaar. Afgelopen week heb ik een flinke schoonmaakbeurt uitgedeeld aan mijn schatje (nee, niet m'n vrouw) maar ik heb nog wel wat achterstallig onderhoud wat betreft tandwielen en kabelsmeerwerk. Na a.s. woensdag heb ik als het goed is weer ietsjes meer tijd om even te sleutelen, dan neem ik de kabels allemaal nog even onder handen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 14:50 schreef Oksel het volgende:
Freddeh; je fietst zoveel.. Zorg eens wat beter voor je materiaal man..
Nee heb gehoord dat dat moeilijk isquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:20 schreef Yankee het volgende:
Haal je de cassette eraf tijdens het schoonmaken? Dan is het namelijk heel makkelijk schoon te maken
Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:19 schreef JohnDDD het volgende:
Ik maak mijn fiets de laatste tijd veel vaker schoon maar heb nog steeds problemen.
Problemen op een rijtje:
-Weet met geen mogelijkheid ik al dat smeer van cassette af moet krijgen
-Er zit nogal hard smeer op het binnen- en buitenblad dat ik er niet goed afkrijg
-De ketting heeft de laatste tijd 2, 3 keer overgeslagen en ratelt enigszins bij het fietsen (hoewel niet veel)
-Ik krijg zelfs de ketting niet helemaal smeervrij door die een tijd te laten weken in een soort reinigend citroengoedje
-De derailleurwieltjes kunnen er niet meer uit doordat de schroefjes lam zijn hoewel ik ze er maar 1 keer heb uitgehaald. De wieltjes zijn extreem vies (smeer, haren, van alles) en moeten echt worden gereinigd.
-Tevens heb ik ontdekt dat bij het terugplaatsen van de wieltjes ik er ééntje verkeerd om heb geplaatst, wat betekent dat die inmiddels waarsch. afgesleten is.
Ik heb Campagnolo 10 speed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb je 9 of 10 speed? Heb namelijk nog wel 2 Tacx derailleurwieltjes liggen voor je van zo'n 2 maanden oud.
Probeer wasbenzine om je spulletjes schoon te maken. Afgelopen week was voor mij de eerste keer, en ik wil neit meer anders. Echt goed spul
Haren in je derailleur, dat ken ik. Geen flauw idee hoe al die haren daar komen, maar ze blijven prima hangen aan het vet en tussen ketting en tandwieltjes. Prachtig...quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:28 schreef Oksel het volgende:
Als dat alles er af is kun je ook prima bij de rest. Ik dan. En haren in mijn derailleur? Misschien wat minder over kleine meisjes heenfietsen..
Die wieltjes die ik heb zijn in principe geschikt voor Shimano 9/10 speed en kun je passend maken met spacertjes die je erbij krijgt. Ik zal thuis nog even kijken of ik die nog vinden kan ook trouwens. Ik weet overigens niet of Campagnolo dezelfde schroefjes gebruikt als Shimano voor het vastzetten van de derailleurwieltjes. Als dat het geval is heb ik die ook nog wel voor je uit een oude derailleur die anders toch in de prullenbak verdwijnen.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:30 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik heb Campagnolo 10 speed.
Weet niet zeker hoe het met die derailleurwieltjes gesteld is dus, eentje zit er wel goed in, die andere kan ik niet goed bekijken...
Maar zou wellicht wel geïnteresseerd zijn in die wieltjes. Alleen: hoe krijg ik de oude wieltejs eruit nu de schroeven lam zijn? (Wat trouwens raar is, want ze zijn er maar 1 keer uitgeweest)
Ik zal ook aan de wasbenzine gaan, ga ik meteen kopen vandaag
Bedankt voor de tip
Geen problemen mee.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 10:51 schreef Superher0 het volgende:
[..]Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden.
Neequote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ?
Je helm moet goed passen en prettig zitten.quote:en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
Ik ben benieuwd hoe het word, wil de route dan eigenlijk ook wel hebben, kan ik hem eens keer rijden! Het is inderdaad achtjes en lusjes draaien en soms kom je er niet onder uit.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:25 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit stuk (ik ken die klim als de Botterstop) zit ook in de route ja De enige echte concessie is dat ik dan de Zeisterweg moet laten schieten. Ze allebei doen lukt niet zonder van alles dubbel en/of van twee kanten te moeten doen of in Amersfoort verkeerd uit te komen. Je zou hooguit de Amersfoort lus andersom kunnen rijden, dus eerst Botterstop, via de fietspaden naar Soesterberg en op de retour de Zeisterweg (het gaat verder via de Traay naar de zandafgraving naar Maarn). Maar dan kom je dus van de verkeerde kant in Amersfoort aan en moet je ook Laan 1914 weglaten. Het punt is dat al die klimmetjes alleen uit zuidoostelijke richting leuk zijn..
(Wacht maar tot je het stuk in Rhenen ziet )
Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Tommeke het volgende:
@JohnDDD, alles schoonmaken met wasbezine. Zorgen dat dat allemaal verdampt is en voortaan Squirt Lube gebruiken. M'n ketting gaat veel langer mee, en de boel is, en wordt veel minder vies.
Ik heb trouwens ook een compact. 50/34. Voor 't vlakke heb ik 'n 11 of 12-21 cassette en gaat 't op en af, dan heb ik 'n 12-26 en nog ergens in een kast een cassette met 'n 30! Maar die heb ik echt niet nodig, op de 26 kwam ik de Redoute bijvoorbeeld makkelijk op.
Daarom ben ik ook van plan die lomp grote cassette mee te nemen als ik deze zomer naar Frankrijk gaquote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja. Ik ben de Keutenberg ook wel eens opgefietst op een 39-21, prettig was anders.
De eerste keer in het hooggebergte kwam ik aanzetten met een 39-23, dat ging ook. Al was met name de laatste kilometer van de Tourmalet (vanuit Luz st. Saveur) geen pretje.
5 jaar later reed ik de Tourmalet op met een 30-23 als kleinste verzet. In exact dezelfde tijd overigens Alleen voelde het wel een stuk prettiger aan, vooral voor mijn knieën.
Goed shoppen loont. Ik heb mijn helm 60 euro goedkoper op het internet gekocht dan de adviesprijs in de winkel. Ik zou echter wel gaan passen in een winkel, niets vervelender dan een niet goedzittende helm. Als je een merk zoekt, ik gebruik GIRO, past goed en ventileert goed.quote:Op vrijdag 25 juni 2010 15:39 schreef Klonk het volgende:
Hoi
Ben welliswaar geen wielrenner maar woonwerkendoeallesverkeeropdefietser, een kleine 12.000 km per jaar. En na een paar bijna ongelukken en een echte heb ik toch zoiets van misschien is een helm op de kop helemaal geen gek idee.
De laatste keer dat ik een helm op had was een jaar of 12/13 geleden toen ik fanatiek deed mountainbiken en ik vermoed dat er in die tijd wel het nodige is veranderd
Dus nu zit ik dus met vragen als, zijn helmen nog steeds van die zweetdingen ? en hoe zit het met ventilatie, wat is een goeie helm en ik hoop dat jullie me wat zinnige antwoorden kunnen geven voordat ik me in de klauwen van een verkoper stort
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |