abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83251286
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 15:59 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk crossen! Ik zit de tijd te tellen hier nog een uurtje en dan lekker in de sauna auto naar huis.
Gewoon de arco aan

Ik kreeg vanmiddag 'n smsje van 'n clubgenoot, een fanatiek crosser, of ik zin had met hem te crossen.
Hij heeft me ff stuurles gegeven en alle crosspaadjes in en om Groningen laten zien, echt kicken!
pi_83251693
verkeerde topic
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83253805
Heeeeurlijk weer. 145km. Persoonlijk record.
pi_83269506
quote:
Op woensdag 23 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik ben sowieso al niet zo weg van de jeugd, maar die zijn idd wel heel erg irritant.
Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 07:40:15 #105
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83271639
Dan moet je harder fietsen..

Ik gisteren vanuit mijn werk terug naar huis.. samen met collega, die fietste eerste 25km mee. 44km in totaal, inclusief Motieweg & Holterberg, kwam thuis met een gemiddelde van 33,7 km/h..
pi_83271689
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 01:06 schreef eentwee het volgende:

[..]

Idd vreselijk irritant.. het lijkt wel of ze altijd iets móeten roepen. En natuurlijk stoer doen en in je wiel kruipen.
Hihi, vooral de jeugd hier in Dordrecht die bij het skatepark weg komt heeft daar een handje van. Uiteraard wel met behulp van een bromfiets Vind het altijd wel knap dat ze zichzelf zo stoer vinden terwijl ze zoiets dan op eigen kracht weer niet kunnen halen.
Ben één keer ingehaald door iemand die werd voortgesleept door een brommertje. Zij lachen, ik bij die gasten in het wiel. Op den duur moest die jongen met dat brommertje een afslag pakken terwijl die op de fiets rechtdoor moest. Hij was doodsbenauwd dat ik bovenop hem zou knallen nu, dus trapte als een bezetene door op z'n omafiets. Dik 30km/u en ik uiteraard gewoon in z'n wiel blijven hangen
pi_83271838
Gisteren 45 km'tjes gemaakt en straks na school mijn fietsje eens een goede poetsbeurt geven!
pi_83272118
Mijn fietsvriendinnen hebben niet van die lompe bovenbenen en achterwerken. Zij zijn ook niet te mager en hebben derhalve alles wat een vrouw zo aantrekkelijk maakt. Het zijn vrouwen met bepaalde gratie en charme. Ik vind het altijd een mooi gezicht, die meiden met wapperend haar op de racefiets. Bovendien krijgen ze van het fietsen mooie slanke benen.

De trainingen op dinsdag en donderdag ervaar ik steeds meer als een “verplicht nummertje”. Ik ben dan blij als het niet regent, een reden dat ze niet gaan. Iedere keer een rondje met alleen maar mannen is niet bepaald motiverend. Als de dames niet op de verzamelplaats aanwezig zijn stelt mij dat teleur.
Dat ik zo gesteld ben op vrouwelijk gezelschap heeft niet helemaal te maken met seksisme of zo, met vrouwen klikt het gewoon beter.
Hoogstandjes waar sommige kerels jaren voor nodig hebben om het eigen te worden leren zij flitsend. Aanwijzingen worden tot in detail uitgevoerd waardoor nu wordt afgedaald met een snelheid die bij de profs niet zou misstaan. De zwaarste cols worden bedwongen.

Ingeborg heeft ondanks haar lengte een "zit" om van te kwijlen, ze deed iedereen verbazen door met mij een elite koppeltijdrit in de wacht te slepen vóór de gele trui dragers van de tour Erik Breukink – Mieke Havik.
Maureen heeft een "coup de pédale" waar je U tegen zegt en de courage van een Flandrien. Wanneer ze onze groep oude mannen (ook wel de prostaatploeg genoemd) vergezellen hangt er een weldadige zweem over het geheel.
Verkeersregels worden gerespecteerd, bij panne wordt gewacht, geen gevloek en iedereen draagt de door regelnicht Maureen aanbevolen valhelm.
Wat de dames er aan vinden om in hun vrije tijd met een stelletje opa's rond te fietsen ga ik ze niet vragen, misschien brengt het ze op andere gedachten.
janneman
  vrijdag 25 juni 2010 @ 08:55:15 #109
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83272578
pi_83273130
Kom net bij de FM vandaan.

Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

"Alsjeblieft!"



Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:21:12 #111
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83273205
Hoe duur, wat voor merk? En zet je die er zelf op?

Ik heb pas een Shimano binnenblad (34 tandjes) gekocht bij de FM.. "2e" hands, maar 100% nieuw. Was een tientje. Ik heb echter een Campa ketting, campa derailleur.. maar een FSA crank, met weet ik veel wat voor bladen.

Ik weet dus niet of je alles maar door elkaar kan/mag gebruiken. We zien wel.
pi_83273285
@horstjan: hoe kan dat dan, die wapperende haren terwijl jullie wel allemaal een helm dragen?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83273352
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:21 schreef Oksel het volgende:
Hoe duur, wat voor merk? En zet je die er zelf op?

Ik heb pas een Shimano binnenblad (34 tandjes) gekocht bij de FM.. "2e" hands, maar 100% nieuw. Was een tientje. Ik heb echter een Campa ketting, campa derailleur.. maar een FSA crank, met weet ik veel wat voor bladen.

Ik weet dus niet of je alles maar door elkaar kan/mag gebruiken. We zien wel.
Ga hem er zelf opzetten idd. Heb gewoon een volledig standaard Tiagra groep aan m'n fiets hangen. Kettingblad vervangen is het probleem niet, ik haal ze er altijd helemaal vanaf als ik m'n fiets schoonmaak, weet ik zeker dat ik bij de BB en de crank ook bij elk hoekje komen kan om te poetsen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:26:56 #114
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83273360
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
Kom net bij de FM vandaan.

Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

"Alsjeblieft!"



Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
mijn middenblad is ook op. Gisteren mijn knie bezeerd doordat de ketting oversloeg op het voorblad, gebeurt vooral als ik erg veel kracht zet. Vanmiddag ga ik toch langs een fietsenmaker, meteen maar even een nieuwe blad erop laten zetten. Ook gisteren een snakebite opgelopen. Kwam er pas thuis achter dus 60 km met een uitstulping in de buitenband waar de binnenband de grote boze wereld in keek gefietst. Blij dat ik de bandjes zo goedkoop kan kopen, scheelt.

Gisteren toch weer 115km gefietst en 30 in de morgen. vanochtend ook weer 30, maar dan wel heel erg rustig. Lage hartslag, beentjes schoonrijden. tenslotte moet er morgen weer gereden worden ;-)
Superhero to the rescue!
pi_83273490
Vandaag kom ik dan totaal weer op 50km. Zit er over te denken om de route van CG te nemen, maar ben nog steeds bang voor die ganzen
  vrijdag 25 juni 2010 @ 09:52:01 #116
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83274117
Allemaal triple mensen hier..!

De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
pi_83274195
Ik heb gister zo'n 80 kilometer gefietst, na ongeveer 2 uur heb ik een paar broodjes gegeten, daarna was ik echt compleet op. Zal dit gelegen hebben aan het feit dat ik te weinig gegeten had?
pi_83274404
Of je hebt te hard gefietst.
Of te weinig gedronken.

Hoe ver fiets je anders?

[ Bericht 53% gewijzigd door #ANONIEM op 25-06-2010 10:00:29 ]
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:01:33 #119
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_83274447
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!

De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Dat mag ook boven de 50. eronder is het uit den boze .
I'm Back Again!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:02:50 #120
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83274495
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!

De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
Superhero to the rescue!
pi_83274514
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:54 schreef KaheemSaid het volgende:
Ik heb gister zo'n 80 kilometer gefietst, na ongeveer 2 uur heb ik een paar broodjes gegeten, daarna was ik echt compleet op. Zal dit gelegen hebben aan het feit dat ik te weinig gegeten had?
Lijkt me wel. Bij mij werkt het in elk geval wel zo. Heb altijd voor de zekerheid een rolletje dextro energy in mijn achterzak. Meestal als ik compleet op ben, neem ik een lekkere dextro en ben ik binnen 10 minuten weer boven Jan.

Maar je moet idd goed eten. Een paar broodjes voor 80 km is te weinig. Ik heb gisteren ook toevallig precies 80 km gedaan, op 2 broodjes, een banaan, een groot koekje, een appel en een blikje cola. Ook veel te weinig. Zeker omdat ik rond de lunch reed, en dat had dus mijn lunch kunnen zijn, terwijl je dan geen rekening houdt met het feit dat je ook nog eens een paar uur op de fiets zit. Stel dat je in die tijd 3000 calorieën verbrandt, dan eet je dus in feite 3000 calorieën te weinig.

Kijk hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Volgens dat programmaatje daar heb ik gisteren ong. 3500 calorieën verbrand, terwijl ik er misschien 800 heb opgenomen. Ben trouwens ook bezig met afvallen maar het was veel te weinig, want ik zat met honger op de fiets (maar mijn eten was op)!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83274875
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:52 schreef Oksel het volgende:
Allemaal triple mensen hier..!

De vrouw van mijn vader (52 jaar), fietst ook met triple.
Ik heb ook een triple. En nu?
pi_83275020
Ik mág triple. Ik doe de Brienenoordbrug iedere dag 2x
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:41:18 #124
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275803
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ik heb ook een triple. En nu?
Niets, even rellen..

Met compact kom je ook een aardig eind natuurlijk..
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:42:38 #125
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83275855
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:48:36 #126
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83276149
Mijn eerste Fok!account heeft een userID onder de 8000 trouwens..

Nuttige info he?
pi_83276197
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 10:51:10 #128
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83276285
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:42 schreef Oksel het volgende:

[..]

Waarom geen compact? Eventjes snel je 39 naar een 34 veranderen en je hebt lichtere versnellingen dan wanneer je een 28 achter hebt. En je kan het zelf doen. En het is goedkoper. En je fiets is 3 gram lichter!
wat ik begrijp is dat op een 39/53 crankstel je niet zomaar een 34 kan monteren. Vanavond maar even vragen. Anders is een 34 wel handig voor in de bergen. Waarom geen compact: omdat ik wedstrijden met die fiets ga rijden en daar is een grote plaat standaard, je rijdt bijna continue 53*15. In Nederland is 34 niet echt nodig. Waarom geen Triple omdat de ketting te schuin komt en ik dus eerder moet schakelen naar mijn middenblad dan wanneer ik met dubbel zou rijden. Voor de rest zit het inderdaad tussen mijn oren.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:00:31 #129
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83276726
Je kan ook gewoon een dubbelgroep op een compact crank zetten..

Dan heb je dus het beste uit beide werelden!

Ik heb een 39-52 op een compact crank zitten, als ik de bergen in ga vervang ik mijn 39 voor een 34, waardoor ik dus een lichter verzet heb wanneer ik er achter een 28 cassette op zou zetten.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:02:26 #130
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83276828
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:49 schreef Freddeh het volgende:

[..]

3 Gram Eerst maar eens zorgen dat ik zelf onder de 80kg kom, daarna wil ik nog wel eens nadenken over m'n fiets op dieet te zetten.
Was cynisch. Maar je hebt gelijk.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:09:28 #131
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83277144
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:02 schreef Oksel het volgende:

[..]

Was cynisch. Maar je hebt gelijk.
2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.
Superhero to the rescue!
pi_83277697
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:00 schreef Wombcat het volgende:
Of je hebt te hard gefietst.
Of te weinig gedronken.

Hoe ver fiets je anders?
Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:03 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Kijk hier: http://www.runinfo.nl/energieverbruik.htm

Volgens dat programmaatje daar heb ik gisteren ong. 3500 calorieën verbrand, terwijl ik er misschien 800 heb opgenomen. Ben trouwens ook bezig met afvallen maar het was veel te weinig, want ik zat met honger op de fiets (maar mijn eten was op)!!!
Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.

[ Bericht 38% gewijzigd door KaheemSaid op 25-06-2010 11:28:04 ]
pi_83277790
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:09 schreef Superher0 het volgende:

[..]

2 gram is toch 1 seconde tjidwinst op de beklimming van de Alp d'Huez? Had ik ergens gelezen, weet niet in hoeverre dit waar is. Las laatst een stukje van Wilfried de Jong (als ik mij niet vergis) die zich afvroeg waarom de ploegleiders je allemaal bidons en eten geeft voordat je begint aan de beklimming, of het niet beter was dit tijdens de beklimming te krijgen. Scheelde weer in gewicht.
Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:31:07 #134
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83278055
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:24 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Knap. Houdt in dat ik wanneer ik 80kg weeg (nu 88kg) ik dus 1:06 sneller de Alpe d'Huez beklim?
Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.

Een artikel gevonden: http://www.training4cycli(...)-cost-on-alpe-dhuez/

1.8 liter water zwaarder kost 1m54s. Wat best wel een verschil is.
Superhero to the rescue!
pi_83278127
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:31 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bij hetzelfde vermogen uiteraard. Vergelijking gaat op voor een prof. kan mij helaas niet herinneren waar ik dit heb gevonden.
Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 11:36:06 #136
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83278262
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:32 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Kan me ook wel voorstellen juist dat m'n vermogen afneemt naarmate ik minder ga wegen juist.
Je vermogen neemt niet af, zal eerder toenemen. Het klimmen zal makkelijker gaan, je kunt het langer volhouden en je zal harder omhoog gaan. Enig nadeel wat ik kan bedenken is dat je je gewicht niet meer op de pedalen kan rammen. Zie link trouwens in mijn vorige post.
Superhero to the rescue!
pi_83278346
Ah, thanks!
pi_83278416
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 11:22 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]

Tussen de vijftig en de honderd kilometer (soms iets minder als er minder tijd is) maar ik fiets nog maar 3 weken. Het zou zomaar kunnen dat ik te weinig gedronken heb, ik drink normaal vrij veel en heb een stuk (20 á 30 min) zonder vocht in de bidons gereden opzoek naar een winkel danwel tankstation.
[..]

Ik denk dat dit ook mijn probleem was, ook ik was tijdens lunch aan het fietsen en een banaan, een plak onbijtkoek en twee broodjes is dan wel best weinig inderdaad.
Ja dat is veel te weinig. Voeding is alles. Ik kan mij herinneren dat ik vorig jaar ging fietsen met een vriendin, die best wel goed getraind was - ze was bovendien net terug van fietsvakantie. Ik had een oogje op haar en kon natuurlijk niet aan haar laten merken dat ik zelf al tijden niet gefietst had en nauwelijks vooruitkwam .

Zij is zo'n type die zich echt niet even gaat voorbereiden op een stuk fietsen, en tijdens het rijden niet eet en nauwelijks drinkt. Ik had me dus juist goed voorbereid: paar uur van te voren een groot bord pasta erin, fruitrepen voor onderweg, wat fruit vlak van te voren, mezelf even een half uur gemasseerd voor vertrek, stretching gedaan.

Ik reed haar bijna uit het wiel zo goed was ik die dag!

Overigens als ik in NL ben (woon in Londen nu) ga ik normaal altijd mijn repen bij de natuurwinkel halen. Ben even vergeten van welk merk, maar ze zijn 99 cent per stuk en bevatten alleen fruit, geen suiker. Maar die dingen zijn toch lekker en geven me toch een energie pff!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_83283011
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 09:18 schreef Freddeh het volgende:
Kom net bij de FM vandaan.

Hij laat het zo makkelijk lijken dat ik me net een imbeciel voel. Monteert de derailleurkabel opnieuw , draait aan wat schroefjes.

"Alsjeblieft!"



Vanmiddag late dienst, van 13:30 - 22:00, dus wel weer op de fiets naar het werk. Helaas heb ik nog niet alle vertrouwen in m'n fiets, maar als ie weer rijdt zoals het moet ben ik helemaal blij met de FM.

Overigens nog wel ff een nieuw middenblad besteld omdat die wel 'iets' versleten is. Haaien zouden jaloers zijn op de tanden
Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.
Hoewel, hij schakelt nu gladder dan ooit. Nadeel is dat nog steeds de ketting overslaat op de cassette (of de cassette onder de ketting ), Ik ga dus morgen even terug, en laat ze ook de ketting even nakijken, die hadden we nog niet bekeken als mogelijke frustratie-oorzaak.

Overigens wél prachtig weer. En gezien het feit dat mijn route voor 98% vlak is is het wel genieten omdat ik nooit vol op de pedalen hoef. Zon, lekker briesje
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:34:40 #140
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83283306
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:28 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Om even terug te komen op vanochtend... Of ik heb m'n fiets echt kapot gemaakt, of de FM snapt het niet zo goed.
Hoewel, hij schakelt nu gladder dan ooit. Nadeel is dat nog steeds de ketting overslaat op de cassette (of de cassette onder de ketting ), Ik ga dus morgen even terug, en laat ze ook de ketting even nakijken, die hadden we nog niet bekeken als mogelijke frustratie-oorzaak.

Overigens wél prachtig weer. En gezien het feit dat mijn route voor 98% vlak is is het wel genieten omdat ik nooit vol op de pedalen hoef. Zon, lekker briesje
het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 13:41:12 #141
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83283638
Of de ketting is gewoon zwaar versleten.
pi_83283842
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:34 schreef Superher0 het volgende:

[..]

het kan ook de kabel zijn. wat bedoel je met overslaan? Dat hij ratelt? Of dat hij telkens tussen 2 versnellingen wisselt? Meestal op te lossen door eventjes een of twee draaien aan de afstelling te doen.
De kabel is al een paar keer gecheckt, staat prima spanning op nu. Wisselt heel soepel van versnelling, maar als ik kracht op de pedalen zet springt de ketting een blaadje omhoog van achteren.

Ik dacht te zien dat de derailleur krom was geslagen tijdens een aanrijding begin dit jaar, maar nu ik een splinternieuwe derailleur erop heb zitten (die overigens vanochtend afgesteld is door de FM) blijkt dat de oorzaak ook niet te zijn.

Er blijven eigenlijk 2 opties over. Optie 1 kan ik mee leven, dat is een versleten ketting die even moet worden vervangen door de FM.
Optie is vervelender... Dat is een kromgeslagen frame tijdens de aanrijding begin dit jaar...

Ik heb meer een vermoeden dat het optie 1 is op dit moment, omdat het probleem niet direct ontstaan is na de aanrijding. Het is na die tijd begonnen en juist erger geworden na verloop van tijd. Ik kan me voorstellen dat een ketting rare dingen gaat doen als hij versleten is. En als hij nog erger versleten is kan ik me heel goed voorstellen dat hij de berijder van de fiets écht gaat narren.
pi_83284063
Hoeveel kilometer heb je met die ketting gereden? Goeie test voor slijtage is om hem op het buitenblad te leggen en hem dan met twee vingers aan de voorkant van het blad af te te trekken. Als ie een centimeter (?) van het blad komt is 'ie versleten.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_83284066
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:41 schreef Oksel het volgende:
Of de ketting is gewoon zwaar versleten.
Wat jij zegt. Iets met derde eigenaar en 7000km dat ik er zelf op gereden heb.
pi_83284097
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:51 schreef marcodej het volgende:
Hoeveel kilometer heb je met die ketting gereden? Goeie test voor slijtage is om hem op het buitenblad te leggen en hem dan met twee vingers aan de voorkant van het blad af te te trekken. Als ie een centimeter (?) van het blad komt is 'ie versleten.
Moment, ben terug binnen 3 minuten
pi_83284325
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Moment, ben terug binnen 3 minuten
Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:08:43 #147
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_83284850
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 13:57 schreef Freddeh het volgende:

[..]

Was ik weer. Heb geen meetapparatuur bij me, maar kan aardig inschatten dat dit zo'n 8 tot 10mm is. Als ik wil kan ik de ketting naast het buitenblad drukken als ik hem aantrek aan de voorkant van het blad.
vervangen dus. Zie ook op het eind wordt uitgelegd hoe je dit met het oog kunt zien. Op het grote blad leggen en trekken, als er een hele tand zichtbaar is is het tijd om te vervangen.7000km klinkt als tijd om te vervangen. niet te lang meewachten anders kost het je ook nog je voorbladen. deze slijten ook harder.
Superhero to the rescue!
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:36:47 #148
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_83286441
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 10:02 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Volgende fiets wordt een dubbel! Triple houd ik voor in de bergen, hoewel, 39x28 moet je ook ver kunnen komen lijkt mij.
Voor jou is een triple misschien overkill inderdaad, maar veel andere dikkerdjes hier moeten niet zo stoer doen of gewoon een keer in de bergen gaan fietsen Je kunt wel een grotere plaat monteren op een compact trouwens, dus bijv 40-52 voor wedstrijden. Moet je wel twee nieuwe kettingbladen kopen (bijv. TA Zephyr voor Shimanocranks). Punt is mogelijk dat je voorderailleur het niet aan kan als je dan een 34 monteert naast de 52, maar voor de bergen kun je dan natuurlijk ook gelijk die 50 weer plaatsen. Aan de andere kant: waarom dan niet gewoon een dubbel en een los compact crankstel erbij. Want bij de nieuwe Ultegra crank sluit een ander buitenblad niet mooi aan en een los compactcrankstel heb je ook voor minder dan 100 euro als je een beetje zoekt (2 losse bladen voor een compact zijn al gauw 70 euro).
Iets anders, jij woont toch (in de buurt van) Amersfoort? Ik ben bijna klaar met een 'ultieme' heuvelrug klimmetjesroute en daar hoort de galgenberg natuurlijk ook in, van alle relevante kanten Aan een beetje draaien en keren ontkom je niet maar het moet niet te gek worden. Wat vind je van dit stuk? http://bikeroutetoaster.com/Course.aspx?course=147242 Zit alles erin? Zijn er betere aanlooproutes te kiezen? Zo weinig mogelijk zekere stoplichten/-plaatsen en veilig kunnen afdalen zijn ook belangrijke aspecten. De betonnen fietspaden langs Soestduinen vind ik geweldig dus dat blijft waarschijnlijk ongewijzigd. :p De totale route zal trouwens iets van 130km zijn met ca 900 hoogtemeters.
  vrijdag 25 juni 2010 @ 14:45:30 #150
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83286693
Dit dikkertje fietst geen bergen, maar wel aardige klimmetjes in Duitsland, Australie.. gewoon, in 10km naar 700m. Dat soort werk. En dat ging prima met een dubbel + 28 cassette achter.. Nadeel is dus dat je of altijd met een 28 fietst, of dat je 2 wielsets moet hebben, of dat je zelf zo handig moet zijn om een cassette te vervangen.

Maareh, ik zou voor een compactcrank gaan, met een dubbel (39-52) groep, en dan een extra 34 blad, die je zelf kan vervangen, en achter gewoon je normale cassette (24 is dat toch?). Dat heb ik nu, en is volgens mij het makkelijkst, én het goedkoopst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')