en ik voor al die mensen die zijn omgekomen in Somalië en Sudan door moslims waar je dat hypocriete kut geloof nooit over hoortquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik steek een kaarsje aan voor de Gazanen die leven in erbarmelijke omstandigheden.
Jezus christus, het was gvd maar een grapjequote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:34 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
en ik voor al die mensen die zijn omgekomen in Somalië en Sudan door moslims waar je dat hypocriete kut geloof nooit over hoort![]()
nee ben geen pvv stemmer
Grote Hamasvrind die je er bent.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Re het volgende:
ik zou elke week gewoon een humanitair konvooi die kant opsturen, kijken hoe lang ze dat gaan volhouden
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jezus christus, het was gvd maar een grapje
Ik heb het ook met ze te doen, slachtoffers van extremisme....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik steek een kaarsje aan voor de Gazanen die leven in erbarmelijke omstandigheden.
ik kan de handleiding voor de mentally challenged niet vinden... moment...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:38 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Grote Hamasvrind die je er bent.
Hoe maak ik dit mijn signature?
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ik heb het ook met ze te doen, slachtoffers van extremisme....
Brengt altijd een ethische kwestie bij mij op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik wist dat jij die ergens had liggen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:40 schreef Re het volgende:
[..]
ik kan de handleiding voor de mentally challenged niet vinden... moment...
idd altijd handig om te hebben... maar goed ik ben geen hamas vriendje al maakt dat discussieren voor jou wat makkelijker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ik wist dat jij die ergens had liggen.
ik denk dat bepaalde landen dat niet echt tof zouden vinden, ik denk dat er gewoon een paar goede leiders op moeten staan of gewoon een grote VN interventie oidquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Brengt altijd een ethische kwestie bij mij op.
Zou het niet beter zijn wanneer de hele gazastrook wordt weggevaagd(iets verschrikkelijks om over na te denken, maar toch) dan nog decennia van erbarmelijke omstandigheden?
Israël vergelijken met Nazi Duitsland is niet nodig. Als Israël 'Lebensraum' zou willen hebben ze jammerlijk gefaald gezien dat kleine landje dat de ongeveer helft van Nederland is en voornamelijk uit woestijn bestaat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
a
[..]
Het gaat toch uitstekend? Het uitverkoren volk heeft nauwelijks last van de oorlog. En met hun Lebensraum gaat het elk jaar dat ze in oorlog zijn de goede kant op.
Ah goed om te weten.... want met je blinde Israelgebash was ik niet helemaal zeker.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:44 schreef Re het volgende:
[..]
idd altijd handig om te hebben... maar goed ik ben geen hamas vriendje al maakt dat discussieren voor jou wat makkelijker.
En wat moet jij dan voorstellen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah goed om te weten.... want met je blinde Israelgebash was ik niet helemaal zeker.
Je bent zelf erg goed in selectief lezen.
In tegenstelling tot wat men dus beweerde was een groep opvarende van de Flotilla 13 dus uit op martelaarschap en uitroeing van de Joden zoals bovenstaande filmpjes laten zien.
Zou het kunnen zijn dat de geweldadigheden juist op dat schip plaatsvonden en minimaal 9 mensen geslaagd zijn in hun missie?
Die zouden de IDF dus juist dankbaar moeten zijn
[ afbeelding ]
ik vind het wel interessant als er weer is wat gebeurtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:48 schreef Scorpie het volgende:
Je zou er toch moe van worden als neutrale toeschouwer zijnde.
Volgens mij is 't allemaal al tig x gezegd en nu moeten we dus maar wachten op het volgende schip dat probeert de blokkade te breken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:51 schreef sp3c het volgende:
We houden het wel op een beetje niveau hoop ik he want dit gaat nergens over
Ik denk dat de gemiddelde Gazaan liever heeft dat je hulpgoederen komt brengen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
kloptquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij is 't allemaal al tig x gezegd en nu moeten we dus maar wachten op het volgende schip dat probeert de blokkade te breken.
Daar heb je gelijk in, pffff wat een gemauw boven mijn hoofd. Dit gaat nergens meer overquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt
maar dan hoeft het nog niet te verzanden in bovenstaande of die schermutseling met foto's laat in het vorige topic
Natuurlijk zou dat niet tof zijn, maar ik vraag me af of het in 1 keer wegvagen/deporteren van 1,5 miljoen mensen niet beter is dan dit conflict decennia lang door te laten gaan, waardoor de pijn etc blijft voortduren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat bepaalde landen dat niet echt tof zouden vinden, ik denk dat er gewoon een paar goede leiders op moeten staan of gewoon een grote VN interventie oid
quote:'Nederlandse geraakt door rubberen kogel'
Anne de Jong op het konvooi, foto gisteren gemaakt
De 29-jarige Anne de Jong, die aan boord was van het gisteren geënterde hulpkonvooi richting Gaza, is bij het incident geraakt door een rubberen kogel. Dat zegt haar moeder op haar Facebook-pagina. "Ze heeft verteld hoe de acties van de Israelische soldaten is gegaan. Anne heeft blauwe plekken en is geraakt door een rubberen kogel."
Medewerkers van de Nederlandse Ambassade in Israël hebben vanmiddag gesproken met allebei de Nederlanders die aan boord waren van het konvooi hulpschepen voor Gaza. Behalve Anne de Jong was dat de 42-jarige Amin Abou Rashed.
Beiden zitten in een Israëlische gevangenis en maken het naar omstandigheden goed. De behandeling die ze krijgen is goed maar sober. Ze zitten met meerdere mensen in een cel.
Volgens de moeder weigert De Jong een verklaring te tekenen over haar rol bij het konvooi. Dat doet ze niet alleen omdat die verklaring in het Hebreeuws is opgesteld, maar ook omdat ze zegt niks verkeerd gedaan te hebben. Ze wil de kans zich voor een rechter te verdedigen.
Deporteren, prima maar dat zie ik dus niet gebeuren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Palestijnen gewoon ergens in dat land bij elkaar zetten en er een apart land van maken. Mja daar gaan ze niet aan meewerken en de joden ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Natuurlijk zou dat niet tof zijn, maar ik vraag me af of het in 1 keer wegvagen/deporteren van 1,5 miljoen mensen niet beter is dan dit conflict decennia lang door te laten gaan, waardoor de pijn etc blijft voortduren.
Op ethische gronden dan.
Allebei in vrede naast elkaar leven zou natuurlijk het streven moeten zijn, maar ik persoonlijk zie het niet gebeuren.
Er zijn maarliefst 106 Anne de Jongs op Facebook, ik wil dat wel eens lezen maar het wordt flink zoeken.quote:
Nee, want dan zit je nog met de kwestie over de heiligdommen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Deporteren, prima maar dat zie ik dus niet gebeuren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Palestijnen gewoon ergens in dat land bij elkaar zetten en er een apart land van maken. Mja daar gaan ze niet aan meewerken en de joden ook niet.
Wegvagen doen we niet aan
No way dat 1 van beide die stad wil opgeven:quote:De stad telt 753.100 inwoners (2008). In 2007 waren dit er 747.621, waarvan 299.708 in West-Jeruzalem en 443.802 in Oost-Jeruzalem.[1] Oost-Jeruzalem vormt een heet hangijzer binnen de internationale politiek en het Israëlisch-Palestijns conflict. Dit gebied werd in 1967 door Israëlische troepen veroverd en werd daarop de facto onderdeel van de stad. Oost-Jeruzalem wordt door de Palestijnse Autoriteit echter geclaimd als hoofdstad van een door haar te stichten staat. In 1980 werd dit gebied de jure geannexeerd binnen de gemeente Jeruzalem met de Jeruzalemwet, een besluit dat niet erkend werd door internationale gemeenschap. Met Oost-Jeruzalem is Jeruzalem verreweg de grootste stad van het land, zonder Oost-Jeruzalem is het de tweede stad, na Tel Aviv (390.000 inwoners).
quote:Op 14 mei 1948 werd de staat Israël uitgeroepen. Tijdens de oorlog die volgde, door de huidige Palestijnen vaak Nakba genoemd (Arabisch voor catastrofe), lukte het de joods-Palestijnse en later Israëlische strijdkrachten niet om Oost-Jeruzalem, waaronder de oude stad, te veroveren. In de oude stad bevinden zich de Tempelberg (ook wel Haram Al-Sjarif genoemd), waarop de voorname Al-Aqsamoskee en de Koepel van de Rots zijn gelegen, en waaraan de Klaagmuur ligt, en vier etno-religieuze wijken: joods, islamitisch, christelijk en Armeens. Slechts met grote moeite lukte het de Israëlische strijdkrachten een corridor tussen West-Jeruzalem en Tel Aviv veilig te stellen. Maandenlang waren de Joden in Jeruzalem van Israël gescheiden.
Oost-Jeruzalem met daarin de Oude Stad werd op verzoek van zo'n 2000 Palestijnse notabelen bezet door het Jordaanse leger, dat Palestina op verzoek van de notabelen was binnengekomen om zo bescherming te bieden tegen 'de zionistische dreiging'. Jordanië annexeerde Oost-Jeruzalem eenzijdig, alsmede de gehele Westelijke Jordaanoever. Hoewel de VN er relatief weinig aandacht aan schonk, werd deze annexatie nooit internationaal erkend. Eén joodse wijk van Jeruzalem werd een Israëlische enclave binnen het door Jordanië bezette gebied. Tussen de jaren 1949 en 1967 was Jeruzalem in tweeën gedeeld door middel van een barrière (muur en hek). De facto lag aan de westzijde van die muur de Israëlische stad Jeruzalem en aan de oostzijde de Jordaanse stad al-Qoeds. In 1965 werd Teddy Kollek burgemeester van (West-)Jeruzalem.
Wat ben jij een klein kutkindje zegquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah goed om te weten.... want met je blinde Israelgebash was ik niet helemaal zeker.
Je bent zelf erg goed in selectief lezen.
In tegenstelling tot wat men dus beweerde was een groep opvarende van de Flotilla 13 dus uit op martelaarschap en uitroeing van de Joden zoals bovenstaande filmpjes laten zien.
Zou het kunnen zijn dat de geweldadigheden juist op dat schip plaatsvonden en minimaal 9 mensen geslaagd zijn in hun missie?
Die zouden de IDF dus juist dankbaar moeten zijn
[ afbeelding ]
Jeetje, dat wordt idd zoeken, kun je ook uitgebreid zoeken? En dan ergens Israel bij zoeken oid? (Ik heb geen facebook....) Of die omgekeerde plaatjes search? Misschien dat 1 van de mods kan helpen? AUB?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn maarliefst 106 Anne de Jongs op Facebook, ik wil dat wel eens lezen maar het wordt flink zoeken.
Nee, je kunt nog op locatie zoeken maar dan zet Facebook er een Amerikaanse staat achter dus dat schiet ook niet op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jeetje, dat wordt idd zoeken, kun je ook uitgebreid zoeken? En dan ergens Israel bij zoeken oid? (Ik heb geen facebook....) Of die omgekeerde plaatjes search? Misschien dat 1 van de mods kan helpen? AUB?
quote:Vivian Dutch-ville some details are missing, but this should sum up what dutch diplomats told about their visit to Be'er Sheba prison. If I'll have more details, I'll post them:
Anne was covered in broozes, hit by a rubber coated steel bullet. She, and the other dutch passenger Amin Aburasheed, were both still shocked by what had happene...d. She said that when her boat (Challenger 1) was taken in, the israeli army was firing rounds of rubber coated steel bullets towards the boat and its passengers (that's when Anne was hit probably). I am presuming this happened after they already surrendered. Once soldiers were on the boat, passengers were beaten, a cloth sack was put over their heads and they were handcuffed. Once in ashdod, they were asked to sign a statement in hebrew, anne refused - like many others - and then was taken to be'ersheba.
Dat is natuurlijk stupide. Ja, Hamas moet ook compleet vernietigd worden wat mij betreft, maar je moet niet de drijfveren vergeten die Hamas zo groot hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:38 schreef desiredbard het volgende:
Grote Hamasvrind die je er bent.
Hoe maak ik dit mijn signature?
Ik zag het, ook in dat artikel werd daarover gesproken. Dus de mensen op de boten waar zogezegd geen problemen waren zijn ook geslagen en beschoten. Geeft te denken....quote:
Preciesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, want dan zit je nog met de kwestie over de heiligdommen.![]()
[..]
No way dat 1 van beide die stad wil opgeven:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik zag het, ook in dat artikel werd daarover gesproken. Dus de mensen op de boten waar zogezegd geen problemen waren zijn ook geslagen en beschoten. Geeft te denken....
Ja, maar das te moeilijk te begrijpen waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk stupide. Ja, Hamas moet ook compleet vernietigd worden wat mij betreft, maar je moet niet de drijfveren vergeten die Hamas zo groot hebben gemaakt.
En de grootste drijfveer voor de groei van Hamas is het onmenselijk behandelen van de Palestijnen door Israël.
It's all connected!
Zijn er hier mensen capabel genoeg om dit te vertalen en te checken of de subs kloppen? Voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:29 schreef desiredbard het volgende:
En nu mijn beeldmateriaal dat aantoont dat de opvarende van deze flottilla helemaal niet vredelievend waren laten staan:
Deze is een must see:
Hoe vredelievend waren we ook alweer, ze wilden martyrs worden:
en
lekker vredelievend
Dat hoeft toch ook niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werdenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.
We hebben bedroevend weinig beelden, behalve dat voor de activisten belastende filmpje dat blijkbaar ergens middenin de aanval begint.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werden
Dat is niet met zekerheid te zeggen aangezien het hier de ervaring op een ander schip betreft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.
Alles is in beslag genomen, dus de beelden die je ziet, zijn met een reden vrijgegeven natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werden
Nou, in relatie met het bericht waar ik op reageerde wel.quote:
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Deporteren, prima maar dat zie ik dus niet gebeuren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Palestijnen gewoon ergens in dat land bij elkaar zetten en er een apart land van maken. Mja daar gaan ze niet aan meewerken en de joden ook niet.
Wegvagen doen we niet aan
Net zoals d'r eerst 16-20 doden waren, terwijl het d'r nu nog minder dan 10 zijn?quote:
Ook niet, maar ik ben dan ook kinderlijk naief.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:36 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nou, in relatie met het bericht waar ik op reageerde wel.![]()
[..]
Dit is interessant: http://nos.nl/video/161167-sander-van-hoorn-vanuit-tel-aviv.htmlquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is niet met zekerheid te zeggen aangezien het hier de ervaring op een ander schip betreft.
Werden alle schepen tegelijk door de Israëli's bezocht ? Als ze al ellende hadden gehad op dat grote schip zou dat verklaren dat ze geen risico meer namen met de kleinere.
Maar het geeft wél te denken ja......
Dat zou geen enkel probleem hoeven te zijn als er communicatie en vertrouwen was. Helaas is dat er van beide kanten niet en willen ze beide Jerusalem als hoofdstad, helemaal, niet Oost en West gedeeld en beiden de helft maar ze willen ieder de hele stad.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ook niet, maar ik ben dan ook kinderlijk naief.Wat is er mis mee om jouw heiligdommen te beleven voor jezelf en ik mijn heiligdommen voor mijzelf?
Zo, dat is duidelijk. Een stelletje ruziezoekers die een conflict liever zagen dan aankomen in Gaza.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:29 schreef desiredbard het volgende:
En nu mijn beeldmateriaal dat aantoont dat de opvarende van deze flottilla helemaal niet vredelievend waren laten staan:
Deze is een must see:
Hoe vredelievend waren we ook alweer, ze wilden martyrs worden:
en
lekker vredelievend
Wanneer is dat ooit anders geweest dan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:40 schreef bijdehand het volgende:
Prachtig! Hoe meer er bekend over wordt, hoe meer blijkt dat Israel goed heeft gehandeld, alleen die paar Hamas-lovers kunnen er niet tegen
Nooit. Maar het is mooi om te zien dat het elke keer bewezen wordtquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:47 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Wanneer is dat ooit anders geweest dan?
wat wordt en nou daadwerkelijk gezegd in die filmpjes... of we bereiken gaza of we worden door Israel aan gort geschoten... nou phoe phoequote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:47 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Zo, dat is duidelijk. Een stelletje ruziezoekers die een conflict liever zagen dan aankomen in Gaza.
En hoe reageren de moslims/anit-Israellers hierop? Alsof deze video's niet bestaan zeker.
Dank je welquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:45 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat zou geen enkel probleem hoeven te zijn als er communicatie en vertrouwen was. Helaas is dat er van beide kanten niet en willen ze beide Jerusalem als hoofdstad, helemaal, niet Oost en West gedeeld en beiden de helft maar ze willen ieder de hele stad.
Ik gun jou je eigen heiligdommen, geloofsbeleving en kijk op de wereld, wees maar niet bang.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:55 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dank je welEn ik hoef niks voor mezelf, ik deel liever
Dat wordt er gezegt in het filmpje::quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:52 schreef Re het volgende:
[..]
wat wordt en nou daadwerkelijk gezegd in die filmpjes... of we bereiken gaza of we worden door Israel aan gort geschoten... nou phoe phoe
Wat een rare reactie. Op die filmpjes zie je alleen dat ze, geheel legaal, op het schip komen, en dat de relschoppers meteen beginnen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:52 schreef Re het volgende:
[..]
wat wordt en nou daadwerkelijk gezegd in die filmpjes... of we bereiken gaza of we worden door Israel aan gort geschoten... nou phoe phoe
Er is ook niks aan de hand, want als je het niet het modje eens bent, dan worden je berichten gewoon ge-editquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:02 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat wordt er gezegt in het filmpje::
[ afbeelding ]
Ze geven het martelaarschap voorrang.
Dat is de zoveelste poging van jou om te doen alsof er niks aan de hand is terwijl het bewijs voor je ogen wappert. Wat doe je hier eigenlijk?
Begin me serieus af te vragen of die Re een plaat voor zijn kop heeft uit autoritair gedrag om het mod-zijn. Walgelijk hoe hij telkens de bewijzen klakkeloos zit te verdraaien. Hij is meer de radicale moslim aan het uithangen dan moderator.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:03 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Er is ook niks aan de hand, want als je het niet het modje eens bent, dan worden je berichten gewoon ge-edit
Maar je doet er niks aan. De discussies op fok worden veelal verpest door modjes, die de OP zo maken dat ze je een bepaalde richting op duwen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Begin me serieus af te vragen of die Re een plaat voor zijn kop heeft uit autoritair gedrag om het mod-zijn. Walgelijk hoe hij telkens de bewijzen klakkeloos zit te verdraaien. Hij is meer de radicale moslim aan het uithangen dan moderator.
ik zeg geheel niet dat er niets aan de hand is, ik weet niet wie die figuur in het tweede filmpje is, maar in het eerste filmpje zitten ze daadwerkelijk op de boot en is het allemaal wat genuanceerder...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:02 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is de zoveelste poging van jou om te doen alsof er niks aan de hand is terwijl het bewijs voor je ogen wappert. Wat doe je hier eigenlijk?
En dit is de insteek van de Nederlandse vrouw die nog vast zit:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:02 schreef KoffieMetMelk het volgende:
En dit is haar overkomen:quote:Door mijn wetenschappelijk onderzoek heb ik de situatie in Gaza van dichtbij meegemaakt en het is schokkend: een openlucht gevangenis, geen bewegingvrijheid, en een gebrek aan alles. Ruim anderhalf jaar na de aanval op Gaza wonen de mensen nogsteeds in tenten tussen de brokstukken van hun kapot gebombadeerde huizen. Als antropoloog voel ik mij verantwoordelijk om hier niet alleen academische artikelen en boeken over te schrijven, maar om deze schrijnende situatie ook bij een breder publiek onder de aandacht te brengen. Stilzwijgen over schendingen van mensenrechten op grote schaal is geen wetenschappelijk onafhankelijkheid. Observeren en schrijven is in deze situatie niet afdoende, de mensen in Gaza hebben NU hulp nodig.
Er wordt mij regelmatig gevraagd aan welke kant ik sta en laat mij daar heel duidelijk over zijn: Ik sta aan de kant van de mensenrechten. Mensenrechten zouden voor iedereen moeten gelse, ongeacht huidskleur, geslacht of religie. Als de situatie omgekeerd was, zou ik hetzelfde voor Israel doen.
quote:some details are missing, but this should sum up what dutch diplomats told about their visit to Be'er Sheba prison. If I'll have more details, I'll post them:
Anne was covered in broozes, hit by a rubber coated steel bullet. She, and the other dutch passenger Amin Aburasheed, were both still shocked by what had happene...d. She said that when her boat (Challenger 1) was taken in, the israeli army was firing rounds of rubber coated steel bullets towards the boat and its passengers (that's when Anne was hit probably). I am presuming this happened after they already surrendered. Once soldiers were on the boat, passengers were beaten, a cloth sack was put over their heads and they were handcuffed. Once in ashdod, they were asked to sign a statement in hebrew, anne refused - like many others - and then was taken to be'ersheba.
Net ook naar journaal gekeken maar erg veel duidelijker is het nog steeds niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dit is interessant: http://nos.nl/video/161167-sander-van-hoorn-vanuit-tel-aviv.html
Reporter vanuit Tel-Aviv.
[naief mode]quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Zou het niet beter zijn wanneer de hele gazastrook wordt weggevaagd(iets verschrikkelijks om over na te denken, maar toch) dan nog decennia van erbarmelijke omstandigheden?
nee, klopt ik denk dat het duidelijker wordt als de mensen die daadwerkelijk op de boten zaten naar huis mogen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Net ook naar journaal gekeken maar erg veel duidelijker is het nog steeds niet.
Dat zou het beste zijn jaquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[naief mode]
Misschien een gekke gedachte, maar zou het niet beter zijn als beide partijen een beetje water bij de wijn doen en vrede sluiten.
[/naief mode]
Denk je dat die een onbevooroordeeld beeld zullen geven? Ik betwijfel het...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
nee, klopt ik denk dat het duidelijker wordt als de mensen die daadwerkelijk op de boten zaten naar huis mogen.
Dat zal ook niet, want ieders mening op die boot is veel te gekleurd waardoor ze altijd onschuldig uit de bus komenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
nee, klopt ik denk dat het duidelijker wordt als de mensen die daadwerkelijk op de boten zaten naar huis mogen.
boefuckingboehoe, ik ben hier gewoon user hoor en er is al genoeg van mij verwijderd dus niet zo'n slachtofferrol spelen....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Begin me serieus af te vragen of die Re een plaat voor zijn kop heeft uit autoritair gedrag om het mod-zijn. Walgelijk hoe hij telkens de bewijzen klakkeloos zit te verdraaien. Hij is meer de radicale moslim aan het uithangen dan moderator.
quote:Volgens minister Verhagen was Israël op grond van het zeeoorlogsrecht bevoegd om de lading van het scheepskonvooi met hulpgoederen voor Gaza te controleren. Dat heeft hij dinsdag geschreven aan de Tweede Kamer, een dag na de aanval op het konvooi.
Bij die militaire actie kwamen zeker negen pro-Palestijnse activisten om het leven. In antwoord op schriftelijke vragen van GroenLinks en de SP stelt Verhagen verder dat Israël ook bevoegd is een blokkade af te kondigen.
''Het risico van het breken van een blokkade ligt bij degenen die dat doen, ervan uitgaande dat de blokkade deugdelijk is afgekondigd'', schrijft hij.
Bron
Zoals ik al zei, de kans daarop schat ik zeer kleinquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[naief mode]
Misschien een gekke gedachte, maar zou het niet beter zijn als beide partijen een beetje water bij de wijn doen en vrede sluiten.
[/naief mode]
Speel ik hier een slachtoffer? Joh... leer me die les eens want dat ontgaat me ff.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:13 schreef Re het volgende:
[..]
boefuckingboehoe, ik ben hier gewoon user hoor en er is al genoeg van mij verwijderd dus niet zo'n slachtofferrol spelen....
Mochten ze ook, maar ze weigerde het document te tekenen waardoor ze nu opgesloten zitten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Tsja, voor beide partijen valt op zich wel iets te zeggen. Toch haal ik graag het aloude gezegde van stal: 'waar twee vechten hebben er twee schuld'. Enkel tijdens WOII ging die vlieger niet op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:12 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zou het beste zijn jaMaar ik snap het op zich wel van Israel eigenlijk.
dat valt wel mee hoor, maar je verwart het hebben van een andere mening met onwaarheden, dat is je goed recht maar heeft geen fuck mijn mijn kleurtje te maken...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:14 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Speel ik hier een slachtoffer? Joh... leer me die les eens want dat ontgaat me ff.
Zit keurig je oren te wassen, meer niet.
Niet om het een of ander, maar een document wat ik niet kan lezen onderteken ik ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:17 schreef Lolque het volgende:
[..]
Mochten ze ook, maar ze weigerde het document te tekenen waardoor ze nu opgesloten zitten.
Publiciteit enzo.
Gaat niet lukken want moslims mogen geen wijn drinken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[naief mode]
[/naief mode]
No. Jij zei heel duidelijk dat die video's niets omtrent het martelaarschap toonden. En dat is kraakhelder wel zo.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:18 schreef Re het volgende:
maar je verwart het hebben van een andere mening met onwaarheden
dus jij tekent ook altijd elk contract wat je voor je neus krijgt....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:17 schreef Lolque het volgende:
[..]
Mochten ze ook, maar ze weigerde het document te tekenen waardoor ze nu opgesloten zitten.
Publiciteit enzo.
Ja, een document tekenen wat je niet kunt lezen en zonder dat je een advocaat hebt kunnen spreken.....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:17 schreef Lolque het volgende:
[..]
Publiciteit enzo.
nee dat zei ik nietquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:20 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
No. Jij zei heel duidelijk dat die video's niets omtrent het martelaarschap toonden. En dat is kraakhelder wel zo.
+1quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:22 schreef Monidique het volgende:
Nogmaals, jullie kunnen beter die sneue trollklonen negeren.
Och, er zal wrs minder onwaarheid uitkomen als nu uit de ISR. statements en die van Turkijë en Palestina zijn net zo goed aangedikt/afgezwakt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zal ook niet, want ieders mening op die boot is veel te gekleurd waardoor ze altijd onschuldig uit de bus komen
Ik heb verder nergens gelezen dat het contract in het Hebreeuws was, bron?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, een document tekenen wat je niet kunt lezen en zonder dat je een advocaat hebt kunnen spreken.....![]()
Tuurlijk joh.
Het gaat altijd op. Ook in WOII. Maar als er geen andere oplossing is moeten ze het uitvechtenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:18 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, voor beide partijen valt op zich wel iets te zeggen. Toch haal ik graag het aloude gezegde van stal: 'waar twee vechten hebben er twee schuld'. Enkel tijdens WOII ging die vlieger niet op.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, een document tekenen wat je niet kunt lezen en zonder dat je een advocaat hebt kunnen spreken.....![]()
Tuurlijk joh.
ook wanneer log je uitquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:22 schreef Monidique het volgende:
hier:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:25 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ik heb verder nergens gelezen dat het contract in het Hebreeuws was, bron?
quote:Volgens de moeder weigert De Jong een verklaring te tekenen over haar rol bij het konvooi. Dat doet ze niet alleen omdat die verklaring in het Hebreeuws is opgesteld, maar ook omdat ze zegt niks verkeerd gedaan te hebben. Ze wil de kans zich voor een rechter te verdedigen.
http://nos.nl/artikel/161(...)-rubberen-kogel.htmlquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:27 schreef Prosac het volgende:
[..]
Bron waar staat in welke taal dat contract is opgesteld?
Re is geen mod hier, je kunt gewoon op zijn standpunten ingaan of niet maar dit soort kutposts wil ik niet meer zienquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:05 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ze zegt het dus zal het wel waar zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/161(...)-rubberen-kogel.html
En dan houden de christenen zich nog rustigquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
[..]
[..]
Hoezo? Je hoeft toch niet te twijfelen aan de waarheid zoals Israël die verspreid?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen capabel genoeg om dit te vertalen en te checken of de subs kloppen? Voor de zekerheid.
edit:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:07 schreef bijdehand het volgende:
[..]
------------------quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:22 schreef Monidique het volgende:
Ook nog iets goedsquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/161(...)-rubberen-kogel.html
quote:"Om diezelfde reden heeft Israel vandaag een deel van de goederen die aan boord van de schepen waren alvast over land naar Gaza verscheept. Normaal is voor het versturen van goederen een lang proces nodig waarbij uiteindelijk niet duidelijk is wat wel en wat niet wordt toegelaten."
ben benieuwd welke oorlog het oorlogszeerecht rechtvaard...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Gluiperige kontenlikker, Maxime Verhagen. Zelfs bij zo'n misdadige actie blijft 'ie Israël nog steunen.
[..]
Dus jij zou een document ondertekenen in een vreemde taal als iemand het in het Engels aan je uitlegt?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:31 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ze zegt het dus zal het wel waar zijn.
Ook al is dit zo, wat ik ernstig betwijfel, zal het contract wel uitgelegd zijn in het engels.
http://motherjones.com/ke(...)does-it-end#commentsquote:Jeffrey Goldberg on the Israeli flotilla raid:
What I know already makes me worried for the future of Israel, a worry I feel in a deeper way than I think I have ever felt before. The Jewish people have survived this long in part because of the vision of their leaders, men and women who were able to intuit what was possible and what was impossible. Where is this vision today?
This is a subject I don't write about often, but I pretty much feel the same way. I guess the difference between Goldberg and me is that I've felt this way for quite some time. Several years, at the least; maybe a decade, ever since the Camp David accords broke down; and maybe ever since the assassination of Yitzhak Rabin. It's a little hard to say at this point.
It's also a little hard to write about since I don't have anything original to say. A million people have already said it. Fanatics on both sides have been in control of the region for years — the hardline Orthodox population relentlessly gaining influence in Israel and Hamas terrorists among the Palestinians — both convinced that they can win if they can only provoke enough insane overreactions from the other side. Which they do with depressing regularity. Hamas's rocket attacks are indefensible, the Gaza embargo in return is indefensible, the blockade runners in their turn were plainly hoping to provoke an overreaction that would force Israel's hand, and the Israelis then went insanely beyond anyone's expectations by landing commandos on one of the ships and killing more than a dozen people while it was still far off in international waters. And now, there are rumors that the Turkish navy might escort the next ship that tries to run the blockade.
In David Petraeus's famous phrase, How does this end? Unless something dramatic happens, it ends with Israel as a nuclear-armed pariah state. Where else can it go? Hamas and Hezbollah are never going to stop attacking, Israel's responses will continue to get deadlier and more hysterical, the West Bank will never be freed because no Israeli government can any longer cobble together the public support it would require to take on the most extremist elements among the settlers, and like it or not, Israel eventually becomes a permanently armed camp and an apartheid state. Israelis may have hated it when that's what Jimmy Carter called it, but even if it's arguably not quite accurate today there's very little question that it will be before long.
Unless something changes. But what? I guess it's possible that a crisis like this can prompt both sides to get serious in a way they haven't been for a long time, but there have been crises like this before and they haven't prompted anything of the sort.
So help me out here. Is there any glimmer of hope on the horizon at all? Or is despair the only rational response to all this?
Welke misdadige actie? Het meer en meer duidelijk dat die Israëliërs in hun recht waren en die gaza bootjes op provocatie uit waren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:13 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
Gluiperige kontenlikker, Maxime Verhagen. Zelfs bij zo'n misdadige actie blijft 'ie Israël nog steunen.
[..]
Amerika ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
Commentaar waar ik het mee eens ben:
[..]
http://motherjones.com/ke(...)does-it-end#comments
Israël heeft vier keuzes: genocide, Apartheid, een Arabisch Israël of serieuze vredesbesprekingen. Vooralsnog heeft het gekozen voor Apartheid. Als de Israëliërs een joods Israël willen behouden, dan moeten ze opschieten met vrede, want meer en meer worden zij de nucleaire paria-staat die alleen nog wordt gesteund door Amerika. En dat houden ze niet nog eens zestig jaar vol.
Je denkt dat 't gelogen is ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:35 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja, dat is gewoon propaganda joh! [/conspiracy mode]
Dat houden ze wel vol hoor. De uitspraak 'As few as possible' is weer helemaal actueel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Israël heeft vier keuzes: genocide, Apartheid, een Arabisch Israël of serieuze vredesbesprekingen. Vooralsnog heeft het gekozen voor Apartheid. Als de Israëliërs een joods Israël willen behouden, dan moeten ze opschieten met vrede, want meer en meer worden zij de nucleaire paria-staat die alleen nog wordt gesteund door Amerika. En dat houden ze niet nog eens zestig jaar vol.
quote:Under international law, the consensus of the maritime attorney's I have spoken to is that the boarding operation by Israel was legal. The coast of Gaza has been under maritime blockade by Israel, a blockade that was well known - indeed running the maritime blockade for political purposes was the specific intent of the protesters. It is why the press had been reporting all week that the situation was likely leading towards a confrontation. Is anyone surprised that Israel had an established maritime blockade and enforced that maritime blockade? I'm certainly not, Israel made clear all week that the flotilla would not be allowed to pass.
The maritime blockade is a result of the war between Israel and Hamas. Ones political position on that ongoing war is completely irrelevant to the reality that the maritime blockade was established. Knowledge of the maritime blockade by the protesters is also not in debate, and neither is knowledge the flotilla intended to violate the blockade - they made this clear themselves in the press. Once the flotilla made it clear in the press they intended to run the maritime blockade, according to international law, and even US law, the flotilla was considered to be in breach by attempting to violate the blockade.
It was at that point the IDF had legal authority - under international maritime law governing maritime blockades during wartime - to board the vessels and prevent the vessels from running the blockade. Yes, this action may legally be taken in international waters if those waters are recognized as part of the area under the maritime blockade. It is important to note that the action took place within the zone that was publicly known to be part of the maritime blockade of Gaza, and part of that zone is in international waters.
Whether it was a good decision by Israel to board the vessels is a political question, not a legal question. The outcome of the incident should not surprise anyone part of the maritime security community, indeed it highlights the inherent dangers that exist in political protests by sea. Sea based protests may be civilian political activities, but running a maritime blockade is not a political activity that engages law enforcement, rather it is a political activity against a military force exercising and activity governed by the laws of war - in other words, the protesters attempting to run the blockade could legally be argued to describe an act of war against Israel.
Ik denk dat hij gelijk heeft, dit gaat echt een keer helemaal fout. Ik zie namelijk geen van de 4 opties binnen korte termijn gebeuren en er bemoeien zich nu zo veel landen mee. Een paria staat lijkt me het meest waarschijnlijk. Opgesloten binnen de grenzen van hun eigen land, maar ze kunnen wel hun gelijk vasthouden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
nee, ik denk heus wel dat er dingen naar binnen zijn gebracht, sorry, werd een beetje melig.quote:
Je hebt trouwens gelijk. Tot op zekere hoogte lag de schuld ook bij de geallieerden (Versailles)quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:26 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Het gaat altijd op. Ook in WOII. Maar als er geen andere oplossing is moeten ze het uitvechten
Ik had 'm al door, ze hebben 't niet uit de goedheid hun 's harten gedaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:41 schreef kahaarin het volgende:
[..]
nee, ik denk heus wel dat er dingen naar binnen zijn gebracht, sorry, werd een beetje melig.
Is ook zo, hopelijk gaat het beter met de volgende boot, het zou wel fijn zijn als er een beetje good-will gekweekt wordt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:47 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had 'm al door, ze hebben 't niet uit de goedheid hun 's harten gedaan natuurlijk.
Maar dat maakt voor de mensen in Gaza niks uit als het gaat om spullen waar ze dringend om verlegen zitten. Ik zag dus een klein lichtpuntje schijnen
Ja daarom.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt trouwens gelijk. Tot op zekere hoogte lag de schuld ook bij de geallieerden (Versailles)
Ik zou toch maar iemand vragen om het voor je te vertalen voor je dat als waarheid aanneemt .. wat ondertitels eronder zetten is natuurlijk makkelijk ..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef desiredbard het volgende:
Een hulpkonvooi heet dat in het Arabisch.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Hier een filmpje van wapens die kennelijk op de boot zijn gevonden.
Een ander filmpje waarin vredesdemonstrant een IDF met een mes bewerkt. Dat is alleen niet goed te zien.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een hulpkonvooi heet dat in het Arabisch.Ze mogen blij zijn dat het bij 10 doden is gebleven.
Ik blijf het vreemd vinden dat we alleen maar beelden krijgen van de Mavi Marmara. Op de andere boten is er toch ook gefilmd lijkt me.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Tja, die flessen met grind koop je hier als versiering voor je huis. En knikkers zijn sinds kort ook weer helemaal in.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Christus. Israël lijkt de wanhoop nabij, als dit de wapens moeten zijn die het bloedbad rechtvaardigen. Wanhopig, of er ondertussen aan gewend dat de wereld deze bullshit als een gewillige slaaf slikt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Met die andere boten waren geen problemen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik blijf het vreemd vinden dat we alleen maar beelden krijgen van de Mavi Marmara. Op de andere boten is er toch ook gefilmd lijkt me.
Geweldig dat jij meer weet dan wij. Daarom is Anne de Jong natuurlijk ook met een stalen kogel omhuld door rubber beschoten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Met die andere boten waren geen problemen.
het geweld tegen de commando's word gebruikt om het bloedbad te rechtvaardigenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Christus. Israël lijkt de wanhoop nabij, als dit de wapens moeten zijn die het bloedbad rechtvaardigen. Wanhopig, of er ondertussen aan gewend dat de wereld deze bullshit als een gewillige slaaf slikt.
Die relatie snap ik niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:59 schreef Disana het volgende:
[..]
Geweldig dat jij meer weet dan wij <--> Daarom is Anne de Jong natuurlijk ook met een stalen kogel omhuld door rubber beschoten.
Ik post het nog maar een keer:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Christus. Israël lijkt de wanhoop nabij, als dit de wapens moeten zijn die het bloedbad rechtvaardigen. Wanhopig, of er ondertussen aan gewend dat de wereld deze bullshit als een gewillige slaaf slikt.
Dat ze dan op die boot de militairen gaan aanvallen en er dan doden vallen is hun eigen schuld.quote:Under international law, the consensus of the maritime attorney's I have spoken to is that the boarding operation by Israel was legal. The coast of Gaza has been under maritime blockade by Israel, a blockade that was well known - indeed running the maritime blockade for political purposes was the specific intent of the protesters. It is why the press had been reporting all week that the situation was likely leading towards a confrontation. Is anyone surprised that Israel had an established maritime blockade and enforced that maritime blockade? I'm certainly not, Israel made clear all week that the flotilla would not be allowed to pass.
The maritime blockade is a result of the war between Israel and Hamas. Ones political position on that ongoing war is completely irrelevant to the reality that the maritime blockade was established. Knowledge of the maritime blockade by the protesters is also not in debate, and neither is knowledge the flotilla intended to violate the blockade - they made this clear themselves in the press. Once the flotilla made it clear in the press they intended to run the maritime blockade, according to international law, and even US law, the flotilla was considered to be in breach by attempting to violate the blockade.
It was at that point the IDF had legal authority - under international maritime law governing maritime blockades during wartime - to board the vessels and prevent the vessels from running the blockade. Yes, this action may legally be taken in international waters if those waters are recognized as part of the area under the maritime blockade. It is important to note that the action took place within the zone that was publicly known to be part of the maritime blockade of Gaza, and part of that zone is in international waters.
Whether it was a good decision by Israel to board the vessels is a political question, not a legal question. The outcome of the incident should not surprise anyone part of the maritime security community, indeed it highlights the inherent dangers that exist in political protests by sea. Sea based protests may be civilian political activities, but running a maritime blockade is not a political activity that engages law enforcement, rather it is a political activity against a military force exercising and activity governed by the laws of war - in other words, the protesters attempting to run the blockade could legally be argued to describe an act of war against Israel.
quote:Originally Posted by San Remo Manual on International Law Applicable to Armed Conflicts at Sea, 12 June 1994:
SECTION V : NEUTRAL MERCHANT VESSELS AND CIVIL AIRCRAFT
Neutral merchant vessels
67. Merchant vessels flying the flag of neutral States may not be attacked unless they:
(a) are believed on reasonable grounds to be carrying contraband or breaching a blockade, and after prior warning they intentionally and clearly refuse to stop, or intentionally and clearly resist visit, search or capture;
(b) engage in belligerent acts on behalf of the enemy;
(c) act as auxiliaries to the enemy s armed forces;
(d) are incorporated into or assist the enemy s intelligence system;
(e) sail under convoy of enemy warships or military aircraft; or
(f) otherwise make an effective contribution to the enemy s military action, e.g., by carrying military materials, and it is not feasible for the attacking forces to first place passengers and crew in a place of safety. Unless circumstances do not permit, they are to be given a warning, so that they can re-route, off-load, or take other precautions.
Ik zou gewapende strijders zeggen, maar goed, commando's is ook goed.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
het geweld tegen de commando's word gebruikt om het bloedbad te rechtvaardigen
Tot dat ze met dat speelgoed op jou in beginnen te hakken zoals de video's laten zien. Dan begrijp je het wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Tja, die flessen met grind koop je hier als versiering voor je huis. En knikkers zijn sinds kort ook weer helemaal in.
Katapulten = stout, maar erg veel zie ik er niet.
Rest = standaard gereedschap waar zelfs jij ongetwijfeld wel iets van binnen handbereik zult hebben.
Als dat klopt maakt het het des te vreemder dat daar geen filmpjes van zijn, want die zouden nou juist bevestigen dat het probleem bij de Arabische opvarenden lagquote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
zoals gezegd, weet jij wat er daarvoor gebeurd is... kan best dat het een alles of niets poging is of een gestoorde met een deathwish...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een ander filmpje waarin vredesdemonstrant een IDF met een mes bewerkt. Dat is alleen niet goed te zien.
Voor de israëli's niet nee.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
bronquote:Nederlanders die aan boord waren van het konvooi hulpschepen voor Gaza. Het gaat om de 29-jarige Anne de Jong en de 42-jarige Amin Abou Rashed.
Beiden zitten in een Israëlische gevangenis en maken het naar omstandigheden goed. De behandeling die ze krijgen is goed maar sober. Ze zitten met meerdere mensen in een cel.
Rubberen kogel
De 29-jarige Anne de Jong, die aan boord was van het gisteren geënterde hulpkonvooi richting Gaza, is bij het incident geraakt door een rubberen kogel. Dat zegt haar moeder op haar Facebook-pagina. "Ze heeft verteld hoe de acties van de Israelische soldaten is gegaan. Anne heeft blauwe plekken en is geraakt door een rubberen kogel."
Volgens de moeder weigert De Jong een verklaring te tekenen over haar rol bij het konvooi. Dat doet ze niet alleen omdat die verklaring in het Hebreeuws is opgesteld, maar ook omdat ze zegt niks verkeerd gedaan te hebben. Ze wil de kans zich voor een rechter te verdedigen.
die zijn ook beschoten...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waarom is De Jong beschoten als er met haar schip geen problemen waren. Dat zou ik dan wel eens willen weten. Maar dat krijgen we niet te zien. Het enige wat tot dusverre is vrijgegeven is een vaag filmpje waarin een aantal actievoerders er slecht vanaf komt.quote:
Wat begrijpen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:02 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Tot dat ze met dat speelgoed op jou in beginnen te hakken zoals de video's laten zien. Dan begrijp je het wel.
Wedden?
Er is maar 1 actie uitgevoerd op een schip. En op dat schip zat ook die De Jong.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom is De Jong beschoten als er met haar schip geen problemen waren. Dat zou ik dan wel eens willen weten. Maar dat krijgen we niet te zien. Het enige wat tot dusverre is vrijgegeven is een vaag filmpje waarin een aantal actievoerders er slecht vanaf komt.
Inderdaad. Je begrijpt het niet of wilt het gewoon niet om te voorkomen dat je de andere kant gelijk moet geven.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:07 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Wat begrijpen?
En dacht je dat die paperclip op jouw bureau geen wapen kan zijn? Of de voetbal van de kinderen bij jou in de straat?
Whut?!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Er is maar 1 actie uitgevoerd op een schip. En op dat schip zat ook die De Jong.
Ik denk dat je de draad een beetje kwijt bent.
bronquote:Vanuit Malta is een ander schip met hulpgoederen vertrokken naar Gaza. Het schip hoorde eigenlijk bij het konvooi van zes schepen dat gisteren door Israël werd aangevallen, maar de bemanning kreeg pas later toestemming om te vertrekken.
Dus als iemand iets waar jij in jouw 'denk'beeld op hint niet begrijpt, dan ligt het geheel aan die persoon?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:09 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Inderdaad. Je begrijpt het niet of wilt het gewoon niet om te voorkomen dat je de andere kant gelijk moet geven.
Daarom: torpederen, het volgende "hulp"konvooi. Het zijn allemaal barbaren die op vernietiging uit zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Dat schip moet nog op vaart komen. Die hoort helemaal niet bij de konvooi van maandagmorgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:11 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Whut?!
[..]
bron
Wie is er nu de draad kwijt?
Wil jij misschien eens een fles met knikkers in je gezicht proberen? Wat had jij gedaan als een stuk of tien mensen op je aan het inslaan waren met ijzeren staven?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee hoor, jij zit ernaastquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Er is maar 1 actie uitgevoerd op een schip. En op dat schip zat ook die De Jong.
Ik denk dat je de draad een beetje kwijt bent.
http://www.parool.nl/paro(...)ange-procedure.dhtmlquote:Het eerste schip dat onder marinebegeleiding in de haven van Ashdod afmeerde was het jacht 'Challenger', met aan boord de Nederlandse activiste Anne de Jong. Vier andere kleine schepen volgden in de loop van de dag. De onder Turkse vlag varende veerboot 'Mavi Marmara' - het toneel van de bloedige confrontatie tussen Israëlische commando's en activisten - liep pas gisteravond de haven binnen.
Het verschil is dat die andere boten worden uitgevoerd door Free Gaza.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Als dat klopt maakt het het des te vreemder dat daar geen filmpjes van zijn, want die zouden nou juist bevestigen dat het probleem bij de Arabische opvarenden lag
bronquote:HomeAbout usOur Mission
Our Mission
Written by Free Gaza Movement | 30 January 2009
Since August 2008, the Free Gaza Movement has sailed from Cyprus to the Gaza Strip on several successful voyages, bringing in international witnesses to see first hand the devastating effects of Israeli violence against the Palestinian people. Ours are the first international boats to journey to Gaza since 1967.
We are Italian, Irish, Canadian, Greek, Tunisian, German, Australian, American, English, Scottish, Danish, Israeli, and Palestinian. We are of all ages and backgrounds. We have years of experience volunteering in Gaza and the West Bank at the invitation of Palestinians. But now, because of the increasing stranglehold of Israel's illegal occupation of Palestine, many of us find it almost impossible to enter Gaza, and an increasing number have been refused entry to Israel and the West Bank as well.
We want to break the siege of Gaza. We want to raise international awareness about the prison-like closure of the Gaza Strip and pressure the international community to review its sanctions policy and end its support for continued Israeli occupation. We want to uphold Palestine's right to welcome internationals as visitors, human rights observers, humanitarian aid workers, journalists, or otherwise.
We have not and will not ask for Israel’s permission. It is our intent to overcome this brutal siege through civil resistance and non-violent direct action, and establish a permanent sea lane between Gaza and the rest of the world.
Reconstructie: http://nos.nl/video/16140(...)-op-hulpkonvooi.htmlquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:13 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Dat schip moet nog op vaart komen. Die hoort helemaal niet bij de konvooi van maandagmorgen.
Maandagmorgen is 1 schip van het hele konvooi ge-entert. De andere 5 voerden door.
En op het schip dat ge-entert was zat die De Jong.
Waar jij me komt aanzetten is heel wat anders.
en toch dacht ik dezelfde opname eerder te hebben gezien, en toen werd er met een stok geslagen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Een ander filmpje waarin vredesdemonstrant een IDF met een mes bewerkt. Dat is alleen niet goed te zien.
Ah, dan zijn die 5 andere schepen dus ook naar de haven gedirigeerd. Dan is het ook idd raar dat ze getroffen is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Nee hoor, jij zit ernaast
[..]
http://www.parool.nl/paro(...)ange-procedure.dhtml
Ja, dat bedoel ik. Mylene beweert dat er met de andere schepen geen problemen zijn geweest, maar er is op zijn minst geschoten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Ah, dan zijn die 5 andere schepen dus ook naar de haven gedirigeerd. Dan is het ook idd raar dat ze getroffen is.
je kunt vanalles aannemenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
en toch dacht ik dezelfde opname eerder te hebben gezien, en toen werd er met een stok geslagen.
Trouwens, wat die rubberkogel aangaat .. er is op die andere schepen dus wel geschoten, en niet met paintballs (ander geluid) .. het is aan te nemen dat dat op het grote schip ook gehoord is. Als dan geen communicatie mogelijk is (stoorzender) is het zonder meer mogelijk dat je denkt dat die militair die daar op het dek komt neerdalen jou ook komt doodschieten
Die meid schijnt antroloog te zijn. Dan is het niet heel gek dat je dergelijke tripjes maakt. Wat is er trouwens mis mee? Die meid wilde Gazanen helpen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Wat mankeert die rare Nederlandse verwende huppelkutjes van de laatste generatie toch? We hebben een tweede Tanja Niemijer, ook zij komt uit een perfect gezin waar alles op rolletjes loopt en besluit zich opeens bij een terreurorganisatie aan te sluiten.
Ik heb al eerder geopperd om de dienstplicht her in te voeren, maar we zouden dat -net als in Israël- ook voor vrouwen moeten laten gelden. Met terugwerkende kracht iedereen onder 35 die nog niet in dienst is geweest (laatste lichting was '98) alsnog 6 maanden laten dienen, jongeren 18 maanden.
Het is meer dan ik verwacht had dat ze zouden vinden, daar moet ik in toegeven. Ik had het liever anders gezien. Tuurlijk kun je bij de meeste dingen wel redenen bedenken (het gereedschap is allemaal standaard tuig) maar zulk soort dingen hebben ze in Gaza vast wel lijkt mij. En anders kunnen ze die dingen wel zelf maken, het is allemaal zeer low-tech. De knuppels lijken mij verder overbodig, of zijn er veel piraten in de Middelandse Zeequote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Heb een vriend van mij uit S-A gevraagd wat hij ervan kon maken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Disorder het volgende:
[..]
Zijn er hier mensen capabel genoeg om dit te vertalen en te checken of de subs kloppen? Voor de zekerheid.
Niets imho, maar het is makkelijker om te denken dat alle opvarenden militante moslims zijn of hamas knuffelaars, is beter te behappen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die meid schijnt antropoloog te zijn. Dan is het niet heel gek dat je dergelijke tripjes maakt. Wat is er trouwens mis mee? Die meid wilde Gazanen helpen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?
Een grote vloot bestaande uit zes schepen met de Amerikaanse, Griekse, Ierse, Turkse en Comoreense vlag. Mwah, ik betwijfel dat het hier terroristische organisaties betreft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Wat mankeert die rare Nederlandse verwende huppelkutjes van de laatste generatie toch? We hebben een tweede Tanja Niemijer, ook zij komt uit een perfect gezin waar alles op rolletjes loopt en besluit zich opeens bij een terreurorganisatie aan te sluiten.
Ik heb al eerder geopperd om de dienstplicht her in te voeren, maar we zouden dat -net als in Israël- ook voor vrouwen moeten laten gelden. Met terugwerkende kracht iedereen onder 35 die nog niet in dienst is geweest (laatste lichting was '98) alsnog 6 maanden laten dienen, jongeren 18 maanden.
quote:
Idd, je weet te weinig, die vage filmpjes zonder context, of voorzien van vage ondertiteling zeggen weinig, zolang je niet weet wat eraan vooraf is gegaan of wat er echt gezegd wordt ..quote:je kunt ook aannemen dat die figuren allemaal met loden pijpen en witte vlaggen klaarstonden om de boardingteams in elkaar te rossen en dat daar enkel op gereageerd is
er is alleen te weinig bekend om die aannames hard te maken at this point
Volgens een artikel in de krant die ik vanochtend las (Limburgs Dagblad ) waren er op de andere schepen geen problemen geweest. Is natuurlijk niet zeker in hoeverre dat waar is, maar het stond er dus wel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik. Mylene beweert dat er met de andere schepen geen problemen zijn geweest, maar er is op zijn minst geschoten.
Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaarquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:41 schreef moussie het volgende:
Idd, je weet te weinig, die vage filmpjes zonder context, of voorzien van vage ondertiteling zeggen weinig, zolang je niet weet wat eraan vooraf is gegaan of wat er echt gezegd wordt ..
Wat het materiaal van de IDF aangaat, wij krijgen uiteraard alleen te zien wat we 'moeten' zien .. ze brengen heus geen footage naar buiten die voor hun schadelijk is
Nouquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:46 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens een artikel in de krant die ik vanochtend las (Limburgs Dagblad ) waren er op de andere schepen geen problemen geweest. Is natuurlijk niet zeker in hoeverre dat waar is, maar het stond er dus wel.
Bewijs ? Ander artikel in andere krant ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:48 schreef msnk het volgende:
[..]
NouFijn
Maar er is dus wel geschoten. Nothing to see here, move along.
Waarom lees je niet gewoon terug? Er staat al vast dat Anne de Jong beschoten is en op een ander schip zat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bewijs ? Ander artikel in andere krant ?
Anne de Jong beweert dat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Bewijs ? Ander artikel in andere krant ?
Voor mij staat er nog niet veel vast. Kranten schrijven zoveel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom lees je niet gewoon terug? Er staat al vast dat Anne de Jong beschoten is en op een ander schip zat.
als je een roze bril op hebt en de hele dag op zulke sites kijkt en nooit moeite neemt om werk te zoeken welquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaar
En de mensen van de Nederlandse ambassade, op 00.22 en verder.quote:
Anne's moeder heeft er verslag van gedaan op Anne's Facebook Group. Maar jij leest niet mee dus ook dat heb je gemist.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Voor mij staat er nog niet veel vast. Kranten schrijven zoveel.
Hey juh, je quote jezelf!quote:
Had ik al gezien. Maar wat hier niet duidelijk uit blijkt is in welke volgorde de schepen door de Israëli' s zijn bezocht. Dus als er op Anne is geschoten is dat dan gebeurt voor of na of tegelijk met dat hele gebeuren op dat grote schip ? Dat lijkt toch wel van belang om te weten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:54 schreef kahaarin het volgende:
[..]
En de mensen van de Nederlandse ambassade, op 00.22 en verder.![]()
http://nos.nl/video/16140(...)-op-hulpkonvooi.html
Maakte maar een grapjequote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:58 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hey juh, je quote jezelf!![]()
Och, ambassades kunnen idd veel beweren maar wat zouden ze er aan hebben om hierover te gaan liegen?
Ze willen een hele vloot hinderen, dan hou je de hele vloot tegen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Maar wat hier niet duidelijk uit blijkt is in welke volgorde de schepen door de Israëli' s zijn bezocht. Dus als er op Anne is geschoten is dat dan gebeurt voor of na of tegelijk met dat hele gebeuren op dat grote schip ? Dat lijkt toch wel van belang om te weten.
het grote schip is als laatste de haven binnen gedirigeerd, van wat ik er van heb begrepen was dat ook het laatste schip dat is ge-enterd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:01 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Had ik al gezien. Maar wat hier niet duidelijk uit blijkt is in welke volgorde de schepen door de Israëli' s zijn bezocht. Dus als er op Anne is geschoten is dat dan gebeurt voor of na of tegelijk met dat hele gebeuren op dat grote schip ? Dat lijkt toch wel van belang om te weten.
Goh je weet dus wat ik lees ? Wat goed van je. Heb je nog meer van dergelijke bovennatuurlijke eigenschappen ?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Anne's moeder heeft er verslag van gedaan op Anne's Facebook Group. Maar jij leest niet mee dus ook dat heb je gemist.
Jij vroeg om bronnen. Die waren al gepostquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Goh je weet dus wat ik lees ? Wat goed van je. Heb je nog meer van dergelijke bovennatuurlijke eigenschappen ?![]()
Je trekt een verkeerde conclusie uit iets wat ik post en hoppa gaat meteen ff verder met je domme conclusies....
ik ook!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:02 schreef msnk het volgende:
[..]
Maakte maar een grapjeZie deedeetee's post over dat niets vaststaat.
Dat geeft dan te denken....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:03 schreef kahaarin het volgende:
[..]
het grote schip is als laatste de haven binnen gedirigeerd, van wat ik er van heb begrepen was dat ook het laatste schip dat is ge-enterd.
Kijk, weer een klein beetje goed nieuws.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:07 schreef Disana het volgende:
NOS Journaal:
Alle actievoerders worden vrijgelaten.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje jammer. We kunnen die twee mafkezen missen als kiespijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:07 schreef Disana het volgende:
NOS Journaal:
Je weet dat er geschoten is op de andere schepen, op zijn minst één van de andere schepen was dus ook al geënterd voordat de Mavi Marmaris dat was:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat geeft dan te denken....Als ze op de andere schepen geen problemen hebben gehad met hun optreden zal het op dat grote schip wel een akelige verrassing zijn geweest.
Misschien horen we morgen meer nieuws.
Echt zo heel vreemd klinkt het dan allemaal niet.quote:Organisers of the convoy have strongly denied the Israeli account.
Contact with activists on the ships was lost after the raids and no first-hand accounts from them have yet emerged.
Arafat Shoukri, of the Free Gaza Movement (FGM) which helped organise the convoy, said those on board one ship had told them by telephone that Israeli helicopters had arrived.
"Then we started to hear screams, shouting, shooting everywhere," he said. "We heard some of them shouting 'We are raising the white flag, stop shooting at us'."
Nee domoor ik vroeg niet om bronnen ik vergat de : in mijn post. Ik zet hem nu wel ff in mijn quote anders is het je wellicht nog niet duidelijk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij vroeg om bronnen. Die waren al gepost
En als je mijn postings een beetje gelezen had dan wist je dat ik hier best goed heb meegelezen.quote:Bewijs ? : Ander artikel in andere krant ?
Mooi zo! Dus ook zonder het ondertekenen van die verklaring?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:07 schreef Disana het volgende:
NOS Journaal:
Khaibar staat voor Hayber. Dit is een beroemde slag geweest in de Islamitische geschiedenis. Zie : http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Khaybarquote:
Ja blijkbaar. Die werden niet meer genoemd.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:17 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Mooi zo! Dus ook zonder het ondertekenen van die verklaring?
gevonden:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja blijkbaar. Die werden niet meer genoemd.
quote:Israël laat alle buitenlanders konvooi vrij
Gepubliceerd: vandaag 22:09
Israël laat alle buitenlandse opvarenden van het hulpkonvooi vrij, die maandag werden opgepakt. Dat zijn Israëlische ministers dinsdag overeengekomen, meldden twee politieke bronnen. Onder de meer dan zeshonderd gevangenen zijn twee Nederlanders.
Ook de gevangenen die voor de rechter zouden moeten verschijnen komen vrij. De VN-Veiligheidsraad had van Israël de vrijlating van alle gevangenen geëist, na de Israëlische aanval op een konvooi schepen met goederen voor de Gazastrook. Bij de actie kwamen zeker negen personen om.
Verder stelden de VN dat Israël de zes schepen moet laten gaan die het in beslag nam.
pleur toch eens op mens met je persoonlijke aanvallen en kwetsende opmerkingen .. heb je geen argumenten waarmee je kan winnen dat je op die toer moet gaan?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:54 schreef Athlon64x het volgende:
[..]
als je een roze bril op hebt en de hele dag op zulke sites kijkt en nooit moeite neemt om werk te zoeken wel![]()
Triest hè. Het is bijvoorbeeld bekend dat Israël nauwelijks schoolmaterialen doorlaat. Die zitten er ook bij.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:24 schreef msnk het volgende:
Mensen in Gaza leven in extreme armoede, krijgen amper iets binnen.
Israël beweert dat de spullen niet nodig zijn, die laten ze naar eigen zeggen regelmatig binnen.
Juist, krijgen we die discussie weer, of mensen in Gaza wel of geen hulp nodig hebben
Daar gáát mijn kleine lichtpuntjequote:“We have been working non-stop for the last twenty-four hours examining the cargo holds of the three large cargo ships and I can say with great assurance, that none of the equipment on board is needed in Gaza. The equipment that we found is all equipment that we have regularly allowed into the strip over the past year,” said Levi.
als dat "zo" bekend is dan kun je dat vast wel aantonen met een bronquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Triest hè. Het is bijvoorbeeld bekend dat Israël nauwelijks schoolmaterialen doorlaat. Die zitten er ook bij.
gevondenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaar
zie deze post :quote:
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.quote:Maar dat maakt voor de mensen in Gaza niks uit als het gaat om spullen waar ze dringend om verlegen zitten. Ik zag dus een klein lichtpuntje schijnen
*lampje weer aan*quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zie deze post :
deedeetee - dinsdag 1 juni 2010 @ 20:47
[..]
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:21 schreef mm1985 het volgende:
Defense official: Cargo did not meet international standards
Waarom bouwt Israël dan geen scholen en huizen?quote:According to Levi, the soldiers also found construction equipment, including sacks of concrete and metal rods. He said that Israel did not allow those products to enter into the Gaza strip for fear that they would be used to construct fortifications for terrorists and for weapons manufacture.
Beetje mal als je weet dat je ze vroeg of laat toch weer platbombardeert 'omdat er terroristen in schuilen'.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
Waarom bouwt Israël dan geen scholen en huizen?
Als ze nou eens nokken met ledematen afhakken hebben ze geen rolstoelen nodig hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
*lampje weer aan*
Oh, die heb ik ook gelezen, ff verder lezen, ze gaan de dingen die mogen wel vervoeren, er gaan nog 20 vrachtwagens medicijnen en rolstoelen, eten en zulks naar Gaza toe.
Dat zou raar zijn, ze hadden immers vervoer, dat ligt nu ge-enterd en wel in de haven daar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:25 schreef sp3c het volgende:
Ze zouden sowieso niet al te lang vastgehouden worden toch?
als het goed is betaald Israel het vliegticket naar huis ook maar dat is misschien in ruil voor het ondertekenen van dat document
omdat er een bouwstop moest komen van obamaquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.
[..]
Ik weet alleen dat Hamas scholen en ook ziekenhuizen bouwt. Dat is de andere kant van Hamas.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.
[..]
Genoeg documentaires geweest zowel van Nederlanders als van andere Europeanen als van Amerikanen als van Israëliërs (er bestaan ook Israeliers die geen zionisten zijn) zelf die aangeven dat men in Gaza alle hulp kan gebruiken die er voor handen is. Dit weet je zelf toch ook wel lijkt mij?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
als dat "zo" bekend is dan kun je dat vast wel aantonen met een bron
Hou dat lichtje maar aan dan, want mensen daar hebben van alles nodig, ik betwijfel ten zeerste dat de spullen op de schepen alleen maar brood bevat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zie deze post :
deedeetee - dinsdag 1 juni 2010 @ 20:47
[..]
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.
Je hebt gelijk, de Palestijnen moeten stoppen met het bestoken van henzelf met Witte Fosfor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:34 schreef Lolque het volgende:
[..]
Als ze nou eens nokken met ledematen afhakken hebben ze geen rolstoelen nodig hoor.
Ja ook dat klinkt niet echt handig, wist ik niet eens.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de Palestijnen moeten stoppen met het bestoken van henzelf met Witte Fosfor.
En nu maar hopen dat ze dat ook echt allemaal gaan toelaten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
*lampje weer aan*
Oh, die heb ik ook gelezen, ff verder lezen, ze gaan de dingen die mogen wel vervoeren, er gaan nog 20 vrachtwagens medicijnen en rolstoelen, eten en zulks naar Gaza toe.
Edit: ze moeten toch iets zeggen om verdere convooien te ontmoedigen, als je dat facebookding van die Nederlandse vrouw leest dan is de situatie heel anders dan ISR ons wil doen laten geloven.
De Mossad zal de PKK wel wat speelgoed geven. Kan Erdogan zich ook weer op binnenlandse zaken richten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef mm1985 het volgende:
Snap niet (of eigelijk wel maar te gek voor woorden) waarom ze nu weer een schip gaan sturen. Dat de Israeliers maar die boot naar de bodem van de oceaan schieten
Toppunt van sarcasme zou nog wel zijn om dan de stroom af te sluiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat ze dat ook echt allemaal gaan toelaten.![]()
Het eerste dat me inviel bij het lezen van die electrische rolstoelen was : moeten die Israëli's wel de straten daar heel laten. Met bomkraters erin rijd 't anders niet zo lekker.
Ze beweren van wel, hopelijk doen ze dat ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het eerste dat me inviel bij het lezen van die electrische rolstoelen was : moeten die Israëli's wel de straten daar heel laten. Met bomkraters erin rijd 't anders niet zo lekker.
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vurenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nog meer speelgoed bedoel je zeker?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:43 schreef iehlaak het volgende:
[..]
De Mossad zal de PKK wel wat speelgoed geven. Kan Erdogan zich ook weer op binnenlandse zaken richten.
Ze gaan d'r mobiele raketlancerings installaties van bouwen denk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vuren.
Achterop een rolstoel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vuren.
Israël zal coûte que coûte willen voorkomen om zwakte te tonen. Reken er dus maar op dat Israël dit jarenlang volhoudt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Re het volgende:
ik zou elke week gewoon een humanitair konvooi die kant opsturen, kijken hoe lang ze dat gaan volhouden
Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten.
Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten.
Dat zal vast heel objectief zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Ik ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.![]()
Morgen vast meer nieuws
Dat denk ik ook, het is ook wel mooi geweest vandaag.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Ik ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.![]()
Morgen vast meer nieuws
Ieder zijn hobbyquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.
Ik zou er niet eens van op kijkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....
Het liefste een kind natuurlijk, doet het altijd goed.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zou er niet eens van op kijken![]()
En dan een foto maken met een aan flarden geschoten zielepoot erop als de Israëli 's terug schieten....
ik ben weg
Wat zou jij zijn als je aan boord was geweest?quote:
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.quote:
Ik denk omdat de bouwers geen dag overleven in de strook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er is op de tv geweest dat de Mossad PKK leden heeft getraind. Maar of ik dat nog kan vinden. Even googlen zal het vast vinden. Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:10 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.
Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.Genocide is niet wenselijk, niet haalbaar en niet nodig. Men kan ook op andere manieren van de Palestijnen afkomen zonder ze te vermoorden Apartheid is grofweg de huidige optie
Doelbewust de PKK bevoorraad. Toevallig was er ook een deel van de wapenopslag van de VS "kwijt" (in Irak). Herinner me dat berichtje van een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.
Het enige optimistische scenario is, dat aan het einde van de 3e wereldoorlog alle Fransen , de Franse taal zijn vergeten en hun cultuur niet meer Frans is, maar insert random cultuur.quote:
Ik ben het totaal niet eens met zijn partijkeuze, de manier waarop hij de Palestijnen/activisten als onschuldige slachtoffer afschildert,quote:
Andere quotes.quote:Erdogan's comments likened to 'declaration of war'
ISTANBUL // While stoking international outrage over the deadly Israeli commando attack on aid ships carrying supplies for the Gaza Strip, the Turkish government, one of Israel’s fiercest critics, is also working hard to channel the anger at home and abroad into concrete steps to end the Gaza blockade.
“Nobody should test Turkey’s patience,” Recep Tayyip Erdogan, the prime minister, who cut short a visit to South America and returned to Turkey because of the crisis, said in a speech in Ankara yesterday. “Turkey’s friendship is as valuable as its emnity is fierce.”
Speaking to rapturous applause from deputies of his ruling party, he said those Israeli officials responsible for the attack should be punished and that Turkey would support the Palestinian people “even if all others are silent, close their eyes or turn their backs”. He said aid ships for Gaza would reach their destination “one day”.
Mr Erdogan was careful to focus his criticism on the Israeli government, not on Israel as a whole entity or on Jews in Israel or in Turkey. He did not announce any additional measures against Israel beyond the ones already taken, including the temporary recall of the Turkish ambassador from Tel Aviv, thereby leaving the door open for an eventual improvement in ties.
“It was like a declaration of war,” Ferai Tunc, a foreign policy columnist, told the NTV news channel after the speech. “But it was a declaration of war against the Israeli government, not against Israel as such.”
In his speech, Mr Erdogan called for an end to the Israeli blockade of the Gaza Strip and said he had talked to several world leaders about the situation. He also said he was scheduled to hold telephone conversations with Barack Obama, the US president, and with David Cameron, the new British prime minister, later in the day.
In the eyes of the Turkish public, Israel has turned into “a rogue state”, Cengiz Candar, a prominent columnist, wrote in yesterday’s Referans newspaper. “Hitler’s children”, read the main headline in the pro-government Yeni Safak daily. Many newspapers carried pictures of one of the injured activists whose hands had been tied by Israeli soldiers even though he lay on a stretcher with a bloodied face.
Turkish authorities sent three military and civilian planes to Israel yesterday to bring home wounded activists.
There was still no official death toll, but Nilufer Kaan Cetin, one of the Turkish activists returning from Israel, told reporters that a total of 19 people had been killed and that 14 activists were still unaccounted for. More than half of the pro-Palestinian activists on board the convoy of ships heading to Gaza were Turkish citizens, and most of the dead were also reported to be Turks. An Islamic aid organisation based in Istanbul was one of the main organisers of the convoy.
“The Gaza blockade is not a bilateral problem between Turkey and Israel, but a big international human tragedy,” Abdullah Gul, Turkey’s president, said in a statement. “We expect this inhuman blockade to be lifted immediately.”
Turkey can use the global criticism directed against Israel and its own position as a rising power in the region to build up pressure to make sure the blockade is lifted, Candar wrote. “If Turkey is able to direct the international crisis and the outrage against Israel in the international community effectively, it can play a role in having the Gaza blockade lifted.”
Turkish officials contacted the Organisation of the Islamic Conference, the Arab League as well as Nato and the EU to increase pressure on Israel.
A high-ranking Turkish diplomat said that the crisis had at least brought the Gaza problem back onto forefront of the international agenda. “The world had almost forgotten the conditions in Gaza,” the diplomat said on condition of anonymity. “Whether this will contribute to ending the blockade will be determined in the coming weeks.”
quote:"Nothing will be the same again," Erdogan said, gesturing angrily, his voice shaking at times.
quote:Prime Minister Recep Tayyip Erdogan furiously told parliament Tuesday that the "bloody massacre" of at least four Turkish activists among nine passengers slain by Israeli naval commandos was a turning point in the long-standing alliance.
quote:Thousands of Turks staged protests across the country and pockets of demonstrators shouted "down with Israel!" on streets near the Israeli ambassador's well-protected residence — an unusual sight in one of the capital's most affluent districts.
----quote:Pro-Islamic daily Yeni Safak newspaper described the Israeli troops as "The children of Hitler," in a banner headline.
Tjongejonge, er zitten nogal wat onbewezen vooronderstellingen in deze post!quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.Genocide is niet wenselijk, niet haalbaar en niet nodig. Men kan ook op andere manieren van de Palestijnen afkomen zonder ze te vermoorden Apartheid is grofweg de huidige optie een Arabisch Israël betekent -als gevolg van demografische ontwikkelingen- op termijn ook een genocide. Alleen dan van Joden. En ik vermoed dat Joden denken dat zij hun portie al gehad hebben. Serieuze vredesbesprekingen zijn geen reële optie met een tegenpartij die de vernietiging van de Joodse staat voorstaat en haar bestaansrecht heeft in het bestrijden van Israël.
Probleem met dit scenario is dat Israël inderdaad de nucleaire paria wordt. En -zoals ik al eerder aangaf- zal Israël er niet voor terugschrikken om een troef op tafel te gooien en een nuke op Teheran, Ankara of Damascus te mikken. Waardoor Israël verder geïsoleerd wordt, ad infinitum.
Of je het nu eens bent met de oprichting van de staat Israel of niet.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:51 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tjongejonge, er zitten nogal wat onbewezen vooronderstellingen in deze post!
Dat zou een goed motto zijn voor Israel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:31 schreef svann het volgende:
Er zullen daar heel wat werkloze inheemse bouwvakkers zijn.
Een tevreden metselaar
wordt geen martelaar.
Alsjeblieft niet zeg, ik ben blij dat we niet doodgegooid worden met weer allerlei specialisten, analisten en weet ik veel wat over Israel-Palestina, internationale wateren, VN etc alsof iedereen erbij was. Gebed zonder einde. Heb mij al zitten ergeren aan die SGP-er die totaal niets inhoudelijks had te melden bij Knevel over dit incident en weer verviel in een discussie over Hamas, terroristen, bestaanrecht van Israel etc (gebruikelijke cirkel waar je nooit uit komt).quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:24 schreef DeParo het volgende:
....
ik ben het zat om alleen maar te horen inderdaad over dit irritante detail en dat irritante detail gebeuren er belangrijke dingen en reageert men er nauwelijks op ik dacht dat we in een aaneengesloten wereld leefden
maar goed, het zit nu eenmaal zo, pas wanneer Turkije Israel de oorlog verklaart zullen we, misschien, iets meer horen.
Google nieuws heeft hem ook idd. Maar het is verwijderd van de FP.quote:Op woensdag 2 juni 2010 04:06 schreef Unstoppable het volgende:
Ik zag kort een kop op de frontpage verschijnen een tijdje terug (30 mins ofzo), was in de strekking van "ooggetuigen meldden dat soldaten eerst schoten". Was na een paar mins weer verdwenen. Ik kan hier verder ook niks over terugvinden?![]()
Ik weet btw zeker dat het er stond, dus vraag me af waarom het geplaatst werd, en waarom het weer zo snel werd verwijderd
Dat artikel roept toch wel een flink aantal vraagtekens op. Begonnen met de aanval en met name dat meerdere mensen zeggen dat alles (telefoon, laptop, camera etc) in beslag werden genomen voordat ze werden vrijgelaten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 04:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Google nieuws heeft hem ook idd. Maar het is verwijderd van de FP.
[ afbeelding ]
Raar. Valt Fok nu ook al onder Israelische censuur?
Israelis opened fire before boarding Gaza flotilla, say released activists
Wat Lieberman zegt komt niet overeen met wat eerder werd gemeld. Nederlandse activiste die geraakt zou zijn door rubber kogels. Ik weet niet wat hij verstaat onder "zonder een schrammetje" maar rubber kogels voelen toch echt niet fijn kan ik me zo voorstellen..quote:Op woensdag 2 juni 2010 04:55 schreef NorthernStar het volgende:
Het volledige bericht gevonden:
[ afbeelding ]
Inderdaad niet. Rubberen kogels zijn in dit geval trouwens gewone stalen kogels met een rubberen laagje. Ze kunnen dodelijk zijn en als je ze bijvoorbeeld in je oog krijgt ben je het oog kwijt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 05:00 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Wat Lieberman zegt komt niet overeen met wat eerder werd gemeld. Nederlandse activiste die geraakt zou zijn door rubber kogels. Ik weet niet wat hij verstaat onder "zonder een schrammetje" maar rubber kogels voelen toch echt niet fijn kan ik me zo voorstellen..
Zij protesteerde tegen de aanval op de flotilla.quote:Emily is recovering at Hadassah Hospital after two surgeries Monday night. She lost her left eye, three metal plates were inserted into her head/face, and her jaw is wired shut. The bone surrounding her eye socket, cheekbone and jawbone are all fractured. Emily was standing peacefully during a demonstration at Qalandiya checkpoint Monday when Border Police fired a large number of tear gas canisters directly at the heads of Emily and another ISM activist.
Hoezo alles over één kam scheren? Kun jij niet eens een ban krijgen?quote:Op woensdag 2 juni 2010 06:07 schreef NorthernStar het volgende:
Israel moord, verminkt en is aggressief ongeacht het soort protest. Vreedzaam of niet.
Wat moet ie dan zeggen? Bepaalde individuen binnen het IDF (met of zonder toestemming van hun superieuren) vermoorden en verminken vreedzame activisten?quote:Op woensdag 2 juni 2010 06:58 schreef Disorder het volgende:
Hoezo alles over één kam scheren? Kun jij niet eens een ban krijgen?
Wat klopt er niet aan dan? Lieberman herhaalt weer eens de leugen dat als men zich vreedzaam opstelt Israel niet aggressief zal reageren. Vertel dat tegen dat meisje dat met een verbrijzeld hoofd in het ziekhuis ligt. Of tegen de ouders van Rachel Corrie. En ik kan je nog tientallen zo niet honderden voorbeelden geven. Mensen van over de hele wereld die specifiek naar de Palestijnse gebieden komen om vreedzaam protest te voeren. De Ghandi-manier. Israel presteert het zelfs om op nobelprijswinnaars te schieten.quote:Op woensdag 2 juni 2010 06:58 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoezo alles over één kam scheren? Kun jij niet eens een ban krijgen?
Arabierenquote:Op woensdag 2 juni 2010 07:48 schreef Disana het volgende:
De eerste actievoerders zijn op het vliegveld in Jordanië aangekomen. Ze worden als helden onthaald en mogen op kosten van de koning in een vijfsterrenhotel verblijven.
De eerste verhalen komen los. Ondanks pogingen met Israëlische mariniers te praten zijn mensen in elkaar geslagen. Een Amerikaan is uit angst in het water gesprongen.
echt weer zo een actie van een arabisch land. Dat is dan ook het enige wat ze kunnen, faalhazen belonen als heldenquote:Op woensdag 2 juni 2010 07:48 schreef Disana het volgende:
De eerste actievoerders zijn op het vliegveld in Jordanië aangekomen. Ze worden als helden onthaald en mogen op kosten van de koning in een vijfsterrenhotel verblijven.
De eerste verhalen komen los. Ondanks pogingen met Israëlische mariniers te praten zijn mensen in elkaar geslagen. Een Amerikaan is uit angst in het water gesprongen.
Het zijn ook helden. Mensen die hun leven wagen omdat anderen onderdrukt worden.quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:59 schreef mm1985 het volgende:
[..]
echt weer zo een actie van een arabisch land. Dat is dan ook het enige wat ze kunnen, faalhazen belonen als helden
wat denk jezelf dat Netanyahu liever een dode soldaat heeft?quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Het zijn ook helden. Mensen die hun leven wagen omdat anderen onderdrukt worden.
De epic fail is door Israel begaan. De hele wereld tegen zich in het harnas jagen door zo'n verschrikkelijk domme en intens brute actie die ook nog eens totaal onnodig was. Al die miljoenen die besteed zijn om Israels imag op te veizelen zijn weggegooid geld. De commando's zijn door netanyahu geprezen. Over belonen van faalhazen gesproken..
Veel Zionisten hier zeg, maar zou het niet nog beter zijn om de leiders van de 2 ''landen'' de executeren, en de burgers met elkaar vrede laten sluiten?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:41 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Niet minder gevaarlijk dus als katapulten, molotovcocktails en stalen buizen. Waarmee ik wil aangeven dat die dingen hele tijd niet als wapens golden voor de pro-activisten mensen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 06:07 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Inderdaad niet. Rubberen kogels zijn in dit geval trouwens gewone stalen kogels met een rubberen laagje. Ze kunnen dodelijk zijn en als je ze bijvoorbeeld in je oog krijgt ben je het oog kwijt.
Hetzelfde geldt voor gasgranaten. Als je die mensen in het gezicht schiet.
Kun je veel kanten mee op he?quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:42 schreef Disana het volgende:
Een actievoerder vertelt dat ze geen wapens hadden en dat het Israëlische leger begon aan te vallen. Alle actievoerders die de interviewster totnogtoe heeft gesproken, vertellen hetzelfde verhaal, namelijk dat de Israëli's begonnen met aanvallen.
Waar heb je het in vredesnaam over. De correspondente interviewt actievoerders die op het vliegveld in Jordanië zijn aangekomen.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:46 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Kun je veel kanten mee op he?
1. Zat ze wel op het schip dat ge-entert is?
2. Zo ja, spreekt ze dan bevooroordeeld aangezien er wel wapens gevonden zijn.
3. Wat verstaat ze onder "aanvallen"? Dat enteren of werd er al vooraf geschoten door de Israëliërs?
Weet ik. En dat zijn dan ook mijn vragen over dat stukje tekst wat je plaatste.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar heb je het in vredesnaam over. De correspondente interviewt actievoerders die op het vliegveld in Jordanië zijn aangekomen.
Je hebt het over een vrouw. Welke 'ze' is dat in vredesnaam.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:49 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Weet ik. En dat zijn dan ook mijn vragen over dat stukje tekst wat je plaatste.
Wat begrijp je er niet aan?
Ik ben jouw tactiek gewoon beu. Alles moet ineens gezegd kunnen worden, Israel is ten slotte de grote Satan.quote:Op woensdag 2 juni 2010 07:46 schreef NorthernStar het volgende:
Je laat je wel erg kennen door om een ban te vragen.
Deze:quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:50 schreef Disana het volgende:
[..]
Je hebt het over een vrouw. Welke 'ze' is dat in vredesnaam.
Je weet toch wel wat je zelf plaatst hoop ik?quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:42 schreef Disana het volgende:
Een actievoerder vertelt dat ze geen wapens hadden en dat het Israëlische leger begon aan te vallen.
Dit bedoel ik dus. Dan is een zware fles vol knikkers ineens speelgoed.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:45 schreef Prosac het volgende:
[..]
Niet minder gevaarlijk dus als katapulten, molotovcocktails en stalen buizen. Waarmee ik wil aangeven dat die dingen hele tijd niet als wapens golden voor de pro-activisten mensen.
Je leest opnieuw slecht.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:53 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Deze:
[..]
Je weet toch wel wat je zelf plaatst hoop ik?
Hoezo opnieuw? Heb ik vaker slecht gelezen dan waar je me op aansprak? Of is dit gewoon een flauwe opmerking?quote:
Gisteren zat je bij hoog en laag te beweren dat anderen ongelijk hadden in dat Anne de Jong op een ander schip dan het cruiseschip zat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:57 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Hoezo opnieuw? Heb ik vaker slecht gelezen dan waar je me op aansprak? Of is dit gewoon een flauwe opmerking?
Maar goed. Die ze wordt dus bedoeld als de groep.
Dan nog blijven de vragen gewoon open hoor maar moet je die ze enkel anders lezen. Dat enkelvoud of meervoud schrapt de vragen niet.
Dan ook nog ben ik benieuwd of je die vragen kunt beantwoorden
1. Zat die actievoerder wel op het schip dat ge-entert is?
2. Zo ja, spreekt die actievoerder dan bevooroordeeld aangezien er wel wapens gevonden zijn.
3. Wat verstaat die actievoerder onder "aanvallen"? Dat enteren of werd er al vooraf geschoten door de Israëliërs?
Nee hoor, dat komt omdat de nieuws toevoer zo mager en slecht is/was.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:02 schreef Disana het volgende:
[..]
Gisteren zat je bij hoog en laag te beweren dat anderen ongelijk hadden in dat Anne de Jong op een ander schip dan het cruiseschip zat.
Je informeert je niet, je leest slecht, en zit hier alleen maar om op een luie manier te proberen twijfel te zaaien over nieuws dat mensen melden. Ik meld wat ik hoor, de rest ga je maar nazoeken.
''mekkert''quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:04 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Nee hoor, dat komt omdat de nieuws toevoer zo mager en slecht is/was.
Maar je mekkert daarom maar hoor.
Kun je inmiddels die vragen nog beantwoorden dan? Want nu hebben we nog niet zo heel veel aan dat interviewtje terwijl je er wel mee schermt alsof het heel wat is.
Mijn tactiek?? Wat is dat nu weer voor van de pot gerukt idee. Het is maar een forum. Misschien heb jij een "tactiek" maar ik kan je verzekeren dat ik geen last heb van dat soort vage noties.quote:Op woensdag 2 juni 2010 08:51 schreef Disorder het volgende:
[..]
Ik ben jouw tactiek gewoon beu. Alles moet ineens gezegd kunnen worden, Israel is ten slotte de grote Satan.
Tactiek als in; het uitvergroten van non lethal geweld van Israelische zijde. Kennelijk doet geweld van de activisten er niet toe. Dat is wat mij steekt.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:09 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Mijn tactiek?? Wat is dat nu weer voor van de pot gerukt idee. Het is maar een forum. Misschien heb jij een "tactiek" maar ik kan je verzekeren dat ik geen last heb van dat soort vage noties.
Misschien moet je eens bij jezelf te rade gaan waar de pijn precies zit. Wellicht ontdek je nog wat over jezelf.
Nu maar weer ontopic lijkt me.
Ik heb het nagekeken. Kan de berichten zien die zijn weggehaald. Je liegt. Wat weg is gehaald is bash naar moslims en naar joden. Pure joden haat en pure moslimhaat.quote:Op woensdag 2 juni 2010 04:06 schreef Unstoppable het volgende:
Ik zag kort een kop op de frontpage verschijnen een tijdje terug (30 mins ofzo), was in de strekking van "ooggetuigen meldden dat soldaten eerst schoten". Was na een paar mins weer verdwenen. Ik kan hier verder ook niks over terugvinden?![]()
Ik weet btw zeker dat het er stond, dus vraag me af waarom het geplaatst werd, en waarom het weer zo snel werd verwijderd
Dit is dus het punt waar het voor mij om gaat :quote:Israëlische commando's enterden het zes schepen tellende hulpkonvooi maandag vroeg in internationale wateren. Bij de actie kwamen negen activisten om onder wie vier Turken. Ook enkele militairen raakten gewond.
Volgens het Israëlische leger werden de commando's onder meer beschoten toen zij aan boord van de schepen kwamen. De actievoerders ontkennen dit.
Moslims vs. the Westquote:Op woensdag 2 juni 2010 09:34 schreef damian5700 het volgende:
Ik vraag me oprecht af waarom er, eigenlijk zonder uitzondering altijd, erg heftig en met grote stelligheid op dit soort nieuws, waar Israël bij betrokken is, wordt gereageerd. Je hoeft er, bij wijze van schrijven, de krant maar voor open te slaan of er zijn vele andere (stelselmatige) gebeurtenissen en incidenten waarbij acties zijn verricht die veel meer meedogenlozer, nietsontziend zijn en waarbij veel meer levens worden geëist dan hier het geval is.
In die gevallen wordt er niet over gepeinsd om een verklaring/oordeel van de internationale gemeenschap te eisen.
Wat zou een verklaring daarvoor kunnen zijn?
Er waren op de boten mensen uit 31 verschillende landen. Bij demonstraties in Nederland zijn er ook WESTERSE Nederlanders ALTIJD betrokken. Nederlandse Moslims (westers en niet-westers) hebben meer dan genoeg Nederlandse autochtone vrienden.quote:
Als Turk kan ik je zeggen dat wij Turken zeker niet een alliantie met Iran zullen willen. Historisch gezien onmogelijk. Wij Turken vertrouwen Perzen nooit! Vooroordeel? Misschien. Maar het is er wel.quote:Op woensdag 2 juni 2010 01:39 schreef DeParo het volgende:
The National (Krant Verenigde Arabische Emiraten)
Toch niet zo'n heel erg positief stukje over relatie Turkije en Israel.
[..]
Andere quotes.
[..]
[..]
[..]
[..]
----
Begrijp me niet verkeerd, in de woorden van de Turkse Vice-Premier hoeven we niet te verwachten dat vanwege deze zaak oorlog zal komen, maar dit zal slechts een begin zijn waarbij ze dat uiteindelijk willen.
Misschien niet binnen nu en twee weken, maar de gemoederen lopen zo hoog op, dat we inderdaad hier de nieuwe scheidslijnen van de wereld moeten gaan zoeken, dit zijn niet de minste landen.
Maar goed voorlopig zijn zeker de militaire belangen te groot en ook Lieberman belooft naar Stabiliteit te zoeken. In ieder geval is Erdogan er in geslaagd het hele volk achter zich te krijgen tegen een gemeenschappelijke vijand. Als hij genoeg wapens heeft, de PKK links kan laten liggen, dan zie ik hier een coalitie met Iran ontstaan. Wereld bereid u voor op harde tijden die zullen gaan komen vrees ik.
Lees die vraag van damian5700 eens goed. Dat gaat over al het nieuws omtrent Israël.quote:Op woensdag 2 juni 2010 09:51 schreef Burakius het volgende:
[..]
Er waren op de boten mensen uit 31 verschillende landen. Bij demonstraties in Nederland zijn er ook WESTERSE Nederlanders ALTIJD betrokken. Nederlandse Moslims (westers en niet-westers) hebben meer dan genoeg Nederlandse autochtone vrienden.
Wat een antwoord van jou daarop! Hulde!quote:Op woensdag 2 juni 2010 10:00 schreef KoffieMetMelk het volgende:
[..]
Lees die vraag van damian5700 eens goed. Dat gaat over al het nieuws omtrent Israël.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |