abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 21:16:54 #151
137949 Disana
pi_82208352
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:08 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Er is maar 1 actie uitgevoerd op een schip. En op dat schip zat ook die De Jong.
Ik denk dat je de draad een beetje kwijt bent.
Nee hoor, jij zit ernaast
quote:
Het eerste schip dat onder marinebegeleiding in de haven van Ashdod afmeerde was het jacht 'Challenger', met aan boord de Nederlandse activiste Anne de Jong. Vier andere kleine schepen volgden in de loop van de dag. De onder Turkse vlag varende veerboot 'Mavi Marmara' - het toneel van de bloedige confrontatie tussen Israëlische commando's en activisten - liep pas gisteravond de haven binnen.
http://www.parool.nl/paro(...)ange-procedure.dhtml
pi_82208440
Het is al eerder gezegd, maar Israel graaft zijn eigen graf. Als het land zich zo blijft opstellen dan raakt het op den duur alle steun kwijt en dan staat het alleen. Of Israel nou wel of niet terecht heeft gehandeld is bij die constatering nog niet eens relevant.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:20:17 #153
16715 Mylene
*schatje*
pi_82208572
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Als dat klopt maakt het het des te vreemder dat daar geen filmpjes van zijn, want die zouden nou juist bevestigen dat het probleem bij de Arabische opvarenden lag
Het verschil is dat die andere boten worden uitgevoerd door Free Gaza.

Free Gaza stuurt al boten sinds 1967 naar de Gazastrook. Van hun site:
quote:
HomeAbout usOur Mission
Our Mission

Written by Free Gaza Movement | 30 January 2009

Since August 2008, the Free Gaza Movement has sailed from Cyprus to the Gaza Strip on several successful voyages, bringing in international witnesses to see first hand the devastating effects of Israeli violence against the Palestinian people. Ours are the first international boats to journey to Gaza since 1967.

We are Italian, Irish, Canadian, Greek, Tunisian, German, Australian, American, English, Scottish, Danish, Israeli, and Palestinian. We are of all ages and backgrounds. We have years of experience volunteering in Gaza and the West Bank at the invitation of Palestinians. But now, because of the increasing stranglehold of Israel's illegal occupation of Palestine, many of us find it almost impossible to enter Gaza, and an increasing number have been refused entry to Israel and the West Bank as well.

We want to break the siege of Gaza. We want to raise international awareness about the prison-like closure of the Gaza Strip and pressure the international community to review its sanctions policy and end its support for continued Israeli occupation. We want to uphold Palestine's right to welcome internationals as visitors, human rights observers, humanitarian aid workers, journalists, or otherwise.

We have not and will not ask for Israel’s permission. It is our intent to overcome this brutal siege through civil resistance and non-violent direct action, and establish a permanent sea lane between Gaza and the rest of the world.
bron
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:22:21 #154
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82208699
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:13 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Dat schip moet nog op vaart komen. Die hoort helemaal niet bij de konvooi van maandagmorgen.
Maandagmorgen is 1 schip van het hele konvooi ge-entert. De andere 5 voerden door.
En op het schip dat ge-entert was zat die De Jong.

Waar jij me komt aanzetten is heel wat anders.
Reconstructie: http://nos.nl/video/16140(...)-op-hulpkonvooi.html
be nice or go away
pi_82208712
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:55 schreef Mylene het volgende:

[..]

Een ander filmpje waarin vredesdemonstrant een IDF met een mes bewerkt. Dat is alleen niet goed te zien.

en toch dacht ik dezelfde opname eerder te hebben gezien, en toen werd er met een stok geslagen.

Trouwens, wat die rubberkogel aangaat .. er is op die andere schepen dus wel geschoten, en niet met paintballs (ander geluid) .. het is aan te nemen dat dat op het grote schip ook gehoord is. Als dan geen communicatie mogelijk is (stoorzender) is het zonder meer mogelijk dat je denkt dat die militair die daar op het dek komt neerdalen jou ook komt doodschieten
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:25:12 #156
303848 KoffieMetMelk
Nee, geen suiker alstublieft
pi_82208883
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Nee hoor, jij zit ernaast
[..]

http://www.parool.nl/paro(...)ange-procedure.dhtml
Ah, dan zijn die 5 andere schepen dus ook naar de haven gedirigeerd. Dan is het ook idd raar dat ze getroffen is.
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 21:26:13 #157
137949 Disana
pi_82208935
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:25 schreef KoffieMetMelk het volgende:

[..]

Ah, dan zijn die 5 andere schepen dus ook naar de haven gedirigeerd. Dan is het ook idd raar dat ze getroffen is.
Ja, dat bedoel ik. Mylene beweert dat er met de andere schepen geen problemen zijn geweest, maar er is op zijn minst geschoten.
  Moderator dinsdag 1 juni 2010 @ 21:26:52 #158
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_82208983
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:22 schreef moussie het volgende:

[..]

en toch dacht ik dezelfde opname eerder te hebben gezien, en toen werd er met een stok geslagen.

Trouwens, wat die rubberkogel aangaat .. er is op die andere schepen dus wel geschoten, en niet met paintballs (ander geluid) .. het is aan te nemen dat dat op het grote schip ook gehoord is. Als dan geen communicatie mogelijk is (stoorzender) is het zonder meer mogelijk dat je denkt dat die militair die daar op het dek komt neerdalen jou ook komt doodschieten
je kunt vanalles aannemen

je kunt ook aannemen dat die figuren allemaal met loden pijpen en witte vlaggen klaarstonden om de boardingteams in elkaar te rossen en dat daar enkel op gereageerd is

er is alleen te weinig bekend om die aannames hard te maken at this point
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:27:28 #159
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82209027
Wat mankeert die rare Nederlandse verwende huppelkutjes van de laatste generatie toch? We hebben een tweede Tanja Niemijer, ook zij komt uit een perfect gezin waar alles op rolletjes loopt en besluit zich opeens bij een terreurorganisatie aan te sluiten.
Ik heb al eerder geopperd om de dienstplicht her in te voeren, maar we zouden dat -net als in Israël- ook voor vrouwen moeten laten gelden. Met terugwerkende kracht iedereen onder 35 die nog niet in dienst is geweest (laatste lichting was '98) alsnog 6 maanden laten dienen, jongeren 18 maanden.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_82209225
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Wat mankeert die rare Nederlandse verwende huppelkutjes van de laatste generatie toch? We hebben een tweede Tanja Niemijer, ook zij komt uit een perfect gezin waar alles op rolletjes loopt en besluit zich opeens bij een terreurorganisatie aan te sluiten.
Ik heb al eerder geopperd om de dienstplicht her in te voeren, maar we zouden dat -net als in Israël- ook voor vrouwen moeten laten gelden. Met terugwerkende kracht iedereen onder 35 die nog niet in dienst is geweest (laatste lichting was '98) alsnog 6 maanden laten dienen, jongeren 18 maanden.
Die meid schijnt antroloog te zijn. Dan is het niet heel gek dat je dergelijke tripjes maakt. Wat is er trouwens mis mee? Die meid wilde Gazanen helpen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:35:43 #161
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82209609
Lekker late reply

________________________________________________________________________________________
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:51 schreef Mylene het volgende:
Hier een filmpje van wapens die kennelijk op de boot zijn gevonden.

Het is meer dan ik verwacht had dat ze zouden vinden, daar moet ik in toegeven. Ik had het liever anders gezien. Tuurlijk kun je bij de meeste dingen wel redenen bedenken (het gereedschap is allemaal standaard tuig) maar zulk soort dingen hebben ze in Gaza vast wel lijkt mij. En anders kunnen ze die dingen wel zelf maken, het is allemaal zeer low-tech. De knuppels lijken mij verder overbodig, of zijn er veel piraten in de Middelandse Zee

Maar dat de IDF dus leugens heeft verspreidt is ook weer duidelijk want ik zie nergens de vuurwapens waar ze mee beschoten zouden zijn (die ze zo geniepig verstopt zouden hebben). Ik zou dat toch echt als prominent voorwerp naar voren brengen, in een dergelijke situatie.

Pot en ketel meet again dus. Standaard in dit conflict

________________________________________________________________________________________
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 19:30 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zijn er hier mensen capabel genoeg om dit te vertalen en te checken of de subs kloppen? Voor de zekerheid.
Heb een vriend van mij uit S-A gevraagd wat hij ervan kon maken.

Het eerste filmpje:

Wat er precies wordt gezegd is voor hem te onduidelijk in dit filmpje. Dit is wat hij eruit kon halen.

khaibar khaibar ya yahud, hayda muhammad

Waarbij Khaibar een stad is dat Mohamed veroverd zou hebben (van de joden?), ya yahud betekent jullie joden. Geen idee wat er bedoelt wordt met hayda. Dus dan zou je iets hebben als Khaibar Khaibar jullie joden, hayda Mohamed. Het woord "leger" kon hij dus niet herkennen.

Misschien willen ze aangeven dat ze Gaza terug willen veroveren, ik kan er in ieder geval niks zinnigs van maken. Uiteraard ontbreekt ook de gehele context, waardoor er onvoldoende voor handen is om een conclusie te trekken in mijn opinie.

De vrouw op het eind zegt inderdaad sterven of Gaza bereiken; maar dat moet je dan ook niet op een Al Qaeda achtige manier interpreteren. Zij ziet het brengen van hulp naar Gaza als een edele doel waarvoor ze niet bangs is om te sterven, het leidt in haar ogen namelijk tot beloning (van god). Uiteraard hoort provoceren daar níet. Ze komen ook helemaal niet over als Taliban vind ik.

Het tweede filmpje is volgens hem accuraat.

Het stukje dat men liever martelaar wordt dan dat ze Gaza bereiken vind ik vaag, maar ik weet dan ook niet wie deze man is en of hij dus een eerlijke, volledige citaat aflevert.
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:36:11 #162
145755 kahaarin
pi_82209630
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die meid schijnt antropoloog te zijn. Dan is het niet heel gek dat je dergelijke tripjes maakt. Wat is er trouwens mis mee? Die meid wilde Gazanen helpen. Wat is daar in vredesnaam mis mee?
Niets imho, maar het is makkelijker om te denken dat alle opvarenden militante moslims zijn of hamas knuffelaars, is beter te behappen.
be nice or go away
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:39:34 #163
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82209843
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:27 schreef ouderejongere het volgende:
Een grote vloot bestaande uit zes schepen met de Amerikaanse, Griekse, Ierse, Turkse en Comoreense vlag. Mwah, ik betwijfel dat het hier terroristische organisaties betreft.
AFC AJAX
pi_82209936
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:26 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt vanalles aannemen

euhm, verkeerde woordkeuze, sorry. Ik weet zeker dat dat op het grote schip gehoord is .. als ik ze hier kan horen als ze even verderop aan het oefenen zijn is dat op zee zeker te horen op een kleinere afstand.
quote:
je kunt ook aannemen dat die figuren allemaal met loden pijpen en witte vlaggen klaarstonden om de boardingteams in elkaar te rossen en dat daar enkel op gereageerd is

er is alleen te weinig bekend om die aannames hard te maken at this point
Idd, je weet te weinig, die vage filmpjes zonder context, of voorzien van vage ondertiteling zeggen weinig, zolang je niet weet wat eraan vooraf is gegaan of wat er echt gezegd wordt ..
Wat het materiaal van de IDF aangaat, wij krijgen uiteraard alleen te zien wat we 'moeten' zien .. ze brengen heus geen footage naar buiten die voor hun schadelijk is
pleased to meet you
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:46:36 #165
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82210256
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik. Mylene beweert dat er met de andere schepen geen problemen zijn geweest, maar er is op zijn minst geschoten.
Volgens een artikel in de krant die ik vanochtend las (Limburgs Dagblad ) waren er op de andere schepen geen problemen geweest. Is natuurlijk niet zeker in hoeverre dat waar is, maar het stond er dus wel.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:47:11 #166
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_82210275
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:41 schreef moussie het volgende:

Idd, je weet te weinig, die vage filmpjes zonder context, of voorzien van vage ondertiteling zeggen weinig, zolang je niet weet wat eraan vooraf is gegaan of wat er echt gezegd wordt ..
Wat het materiaal van de IDF aangaat, wij krijgen uiteraard alleen te zien wat we 'moeten' zien .. ze brengen heus geen footage naar buiten die voor hun schadelijk is
Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaar
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:48:48 #167
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82210378
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Volgens een artikel in de krant die ik vanochtend las (Limburgs Dagblad ) waren er op de andere schepen geen problemen geweest. Is natuurlijk niet zeker in hoeverre dat waar is, maar het stond er dus wel.
Nou Fijn Maar er is dus wel geschoten. Nothing to see here, move along.
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:50:02 #168
78780 deedeetee
pi_82210459
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:48 schreef msnk het volgende:

[..]

Nou Fijn Maar er is dus wel geschoten. Nothing to see here, move along.
Bewijs ? Ander artikel in andere krant ?
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2010 @ 21:50:41 #169
137949 Disana
pi_82210492
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom lees je niet gewoon terug? Er staat al vast dat Anne de Jong beschoten is en op een ander schip zat.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:51:48 #170
16715 Mylene
*schatje*
pi_82210567
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Anne de Jong beweert dat.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:53:06 #171
78780 deedeetee
pi_82210638
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:50 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarom lees je niet gewoon terug? Er staat al vast dat Anne de Jong beschoten is en op een ander schip zat.
Voor mij staat er nog niet veel vast. Kranten schrijven zoveel.
pi_82210718
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:47 schreef ouderejongere het volgende:

[..]

Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaar
als je een roze bril op hebt en de hele dag op zulke sites kijkt en nooit moeite neemt om werk te zoeken wel
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:54:45 #173
145755 kahaarin
pi_82210740
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 21:51 schreef Mylene het volgende:

[..]

Anne de Jong beweert dat.
En de mensen van de Nederlandse ambassade, op 00.22 en verder.
http://nos.nl/video/16140(...)-op-hulpkonvooi.html
be nice or go away
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:55:32 #174
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82210771
fail
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 21:55:55 #175
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82210793