Ik denk dat de gemiddelde Gazaan liever heeft dat je hulpgoederen komt brengen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:27 schreef KoosVogels het volgende:
Ik steek een kaarsje aan voor de Gazanen die leven in erbarmelijke omstandigheden.
kloptquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Volgens mij is 't allemaal al tig x gezegd en nu moeten we dus maar wachten op het volgende schip dat probeert de blokkade te breken.
Daar heb je gelijk in, pffff wat een gemauw boven mijn hoofd. Dit gaat nergens meer overquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
klopt
maar dan hoeft het nog niet te verzanden in bovenstaande of die schermutseling met foto's laat in het vorige topic
Natuurlijk zou dat niet tof zijn, maar ik vraag me af of het in 1 keer wegvagen/deporteren van 1,5 miljoen mensen niet beter is dan dit conflict decennia lang door te laten gaan, waardoor de pijn etc blijft voortduren.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:46 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat bepaalde landen dat niet echt tof zouden vinden, ik denk dat er gewoon een paar goede leiders op moeten staan of gewoon een grote VN interventie oid
quote:'Nederlandse geraakt door rubberen kogel'
Anne de Jong op het konvooi, foto gisteren gemaakt
De 29-jarige Anne de Jong, die aan boord was van het gisteren geënterde hulpkonvooi richting Gaza, is bij het incident geraakt door een rubberen kogel. Dat zegt haar moeder op haar Facebook-pagina. "Ze heeft verteld hoe de acties van de Israelische soldaten is gegaan. Anne heeft blauwe plekken en is geraakt door een rubberen kogel."
Medewerkers van de Nederlandse Ambassade in Israël hebben vanmiddag gesproken met allebei de Nederlanders die aan boord waren van het konvooi hulpschepen voor Gaza. Behalve Anne de Jong was dat de 42-jarige Amin Abou Rashed.
Beiden zitten in een Israëlische gevangenis en maken het naar omstandigheden goed. De behandeling die ze krijgen is goed maar sober. Ze zitten met meerdere mensen in een cel.
Volgens de moeder weigert De Jong een verklaring te tekenen over haar rol bij het konvooi. Dat doet ze niet alleen omdat die verklaring in het Hebreeuws is opgesteld, maar ook omdat ze zegt niks verkeerd gedaan te hebben. Ze wil de kans zich voor een rechter te verdedigen.
Deporteren, prima maar dat zie ik dus niet gebeuren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Palestijnen gewoon ergens in dat land bij elkaar zetten en er een apart land van maken. Mja daar gaan ze niet aan meewerken en de joden ook niet.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:02 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Natuurlijk zou dat niet tof zijn, maar ik vraag me af of het in 1 keer wegvagen/deporteren van 1,5 miljoen mensen niet beter is dan dit conflict decennia lang door te laten gaan, waardoor de pijn etc blijft voortduren.
Op ethische gronden dan.
Allebei in vrede naast elkaar leven zou natuurlijk het streven moeten zijn, maar ik persoonlijk zie het niet gebeuren.
Er zijn maarliefst 106 Anne de Jongs op Facebook, ik wil dat wel eens lezen maar het wordt flink zoeken.quote:
Nee, want dan zit je nog met de kwestie over de heiligdommen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:05 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Deporteren, prima maar dat zie ik dus niet gebeuren. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de Palestijnen gewoon ergens in dat land bij elkaar zetten en er een apart land van maken. Mja daar gaan ze niet aan meewerken en de joden ook niet.
Wegvagen doen we niet aan
No way dat 1 van beide die stad wil opgeven:quote:De stad telt 753.100 inwoners (2008). In 2007 waren dit er 747.621, waarvan 299.708 in West-Jeruzalem en 443.802 in Oost-Jeruzalem.[1] Oost-Jeruzalem vormt een heet hangijzer binnen de internationale politiek en het Israëlisch-Palestijns conflict. Dit gebied werd in 1967 door Israëlische troepen veroverd en werd daarop de facto onderdeel van de stad. Oost-Jeruzalem wordt door de Palestijnse Autoriteit echter geclaimd als hoofdstad van een door haar te stichten staat. In 1980 werd dit gebied de jure geannexeerd binnen de gemeente Jeruzalem met de Jeruzalemwet, een besluit dat niet erkend werd door internationale gemeenschap. Met Oost-Jeruzalem is Jeruzalem verreweg de grootste stad van het land, zonder Oost-Jeruzalem is het de tweede stad, na Tel Aviv (390.000 inwoners).
quote:Op 14 mei 1948 werd de staat Israël uitgeroepen. Tijdens de oorlog die volgde, door de huidige Palestijnen vaak Nakba genoemd (Arabisch voor catastrofe), lukte het de joods-Palestijnse en later Israëlische strijdkrachten niet om Oost-Jeruzalem, waaronder de oude stad, te veroveren. In de oude stad bevinden zich de Tempelberg (ook wel Haram Al-Sjarif genoemd), waarop de voorname Al-Aqsamoskee en de Koepel van de Rots zijn gelegen, en waaraan de Klaagmuur ligt, en vier etno-religieuze wijken: joods, islamitisch, christelijk en Armeens. Slechts met grote moeite lukte het de Israëlische strijdkrachten een corridor tussen West-Jeruzalem en Tel Aviv veilig te stellen. Maandenlang waren de Joden in Jeruzalem van Israël gescheiden.
Oost-Jeruzalem met daarin de Oude Stad werd op verzoek van zo'n 2000 Palestijnse notabelen bezet door het Jordaanse leger, dat Palestina op verzoek van de notabelen was binnengekomen om zo bescherming te bieden tegen 'de zionistische dreiging'. Jordanië annexeerde Oost-Jeruzalem eenzijdig, alsmede de gehele Westelijke Jordaanoever. Hoewel de VN er relatief weinig aandacht aan schonk, werd deze annexatie nooit internationaal erkend. Eén joodse wijk van Jeruzalem werd een Israëlische enclave binnen het door Jordanië bezette gebied. Tussen de jaren 1949 en 1967 was Jeruzalem in tweeën gedeeld door middel van een barrière (muur en hek). De facto lag aan de westzijde van die muur de Israëlische stad Jeruzalem en aan de oostzijde de Jordaanse stad al-Qoeds. In 1965 werd Teddy Kollek burgemeester van (West-)Jeruzalem.
Wat ben jij een klein kutkindje zegquote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:47 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Ah goed om te weten.... want met je blinde Israelgebash was ik niet helemaal zeker.
Je bent zelf erg goed in selectief lezen.
In tegenstelling tot wat men dus beweerde was een groep opvarende van de Flotilla 13 dus uit op martelaarschap en uitroeing van de Joden zoals bovenstaande filmpjes laten zien.
Zou het kunnen zijn dat de geweldadigheden juist op dat schip plaatsvonden en minimaal 9 mensen geslaagd zijn in hun missie?
Die zouden de IDF dus juist dankbaar moeten zijn
[ afbeelding ]
Jeetje, dat wordt idd zoeken, kun je ook uitgebreid zoeken? En dan ergens Israel bij zoeken oid? (Ik heb geen facebook....) Of die omgekeerde plaatjes search? Misschien dat 1 van de mods kan helpen? AUB?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zijn maarliefst 106 Anne de Jongs op Facebook, ik wil dat wel eens lezen maar het wordt flink zoeken.
Nee, je kunt nog op locatie zoeken maar dan zet Facebook er een Amerikaanse staat achter dus dat schiet ook niet op.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:16 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Jeetje, dat wordt idd zoeken, kun je ook uitgebreid zoeken? En dan ergens Israel bij zoeken oid? (Ik heb geen facebook....) Of die omgekeerde plaatjes search? Misschien dat 1 van de mods kan helpen? AUB?
quote:Vivian Dutch-ville some details are missing, but this should sum up what dutch diplomats told about their visit to Be'er Sheba prison. If I'll have more details, I'll post them:
Anne was covered in broozes, hit by a rubber coated steel bullet. She, and the other dutch passenger Amin Aburasheed, were both still shocked by what had happene...d. She said that when her boat (Challenger 1) was taken in, the israeli army was firing rounds of rubber coated steel bullets towards the boat and its passengers (that's when Anne was hit probably). I am presuming this happened after they already surrendered. Once soldiers were on the boat, passengers were beaten, a cloth sack was put over their heads and they were handcuffed. Once in ashdod, they were asked to sign a statement in hebrew, anne refused - like many others - and then was taken to be'ersheba.
Dat is natuurlijk stupide. Ja, Hamas moet ook compleet vernietigd worden wat mij betreft, maar je moet niet de drijfveren vergeten die Hamas zo groot hebben gemaakt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:38 schreef desiredbard het volgende:
Grote Hamasvrind die je er bent.
Hoe maak ik dit mijn signature?
Ik zag het, ook in dat artikel werd daarover gesproken. Dus de mensen op de boten waar zogezegd geen problemen waren zijn ook geslagen en beschoten. Geeft te denken....quote:
Preciesquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, want dan zit je nog met de kwestie over de heiligdommen.![]()
[..]
No way dat 1 van beide die stad wil opgeven:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:28 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ik zag het, ook in dat artikel werd daarover gesproken. Dus de mensen op de boten waar zogezegd geen problemen waren zijn ook geslagen en beschoten. Geeft te denken....
Ja, maar das te moeilijk te begrijpen waarschijnlijk...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk stupide. Ja, Hamas moet ook compleet vernietigd worden wat mij betreft, maar je moet niet de drijfveren vergeten die Hamas zo groot hebben gemaakt.
En de grootste drijfveer voor de groei van Hamas is het onmenselijk behandelen van de Palestijnen door Israël.
It's all connected!
Zijn er hier mensen capabel genoeg om dit te vertalen en te checken of de subs kloppen? Voor de zekerheid.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:29 schreef desiredbard het volgende:
En nu mijn beeldmateriaal dat aantoont dat de opvarende van deze flottilla helemaal niet vredelievend waren laten staan:
Deze is een must see:
Hoe vredelievend waren we ook alweer, ze wilden martyrs worden:
en
lekker vredelievend
Dat hoeft toch ook niet?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:13 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nee, want dan zit je nog met de kwestie over de heiligdommen.![]()
[..]
No way dat 1 van beide die stad wil opgeven:
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werdenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.
We hebben bedroevend weinig beelden, behalve dat voor de activisten belastende filmpje dat blijkbaar ergens middenin de aanval begint.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werden
Dat is niet met zekerheid te zeggen aangezien het hier de ervaring op een ander schip betreft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:29 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, dat geeft inderdaad te denken. Kennelijk is er echt wel iets meer voorafgegaan aan die confrontatie op dat schip met 600 mensen.
Alles is in beslag genomen, dus de beelden die je ziet, zijn met een reden vrijgegeven natuurlijkquote:Op dinsdag 1 juni 2010 19:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Inderdaad, die kleinere boten waren het eerst aan de beurt toch? Daar zijn ook vast beelden van gemaakt, die krijgen we niet te zien van de ISR. marine. Logisch dat je je verzet als je hebt gehoord en gezien dat de anderen werden geslagen, een zak over het hoofd kregen en beschoten werden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |