abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:47:56 #226
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82214362
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Ik ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.
Morgen vast meer nieuws
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_82214375
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Re het volgende:
ik zou elke week gewoon een humanitair konvooi die kant opsturen, kijken hoe lang ze dat gaan volhouden
Israël zal coûte que coûte willen voorkomen om zwakte te tonen. Reken er dus maar op dat Israël dit jarenlang volhoudt.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:48:13 #228
243927 Lolque
woopwoop
pi_82214378
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten .
Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.
kei lief.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:48:25 #229
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82214394
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:

[..]

Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten .
Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....
be nice or go away
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:49:00 #230
243927 Lolque
woopwoop
pi_82214434
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Morgen vast meer nieuws
Dat zal vast heel objectief zijn.
kei lief.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:50:25 #231
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_82214521
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Morgen vast meer nieuws
Dat denk ik ook, het is ook wel mooi geweest vandaag.
Trusten.
be nice or go away
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:50:31 #232
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82214530
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.
Ieder zijn hobby
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:51:11 #233
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_82214567
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:49 schreef Lolque het volgende:

[..]

Ik hoop dat ze Israël de grond instampt na die kogel
AFC AJAX
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:54:46 #234
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_82214787
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....
Ik zou er niet eens van op kijken

En dan een foto maken met een aan flarden geschoten zielepoot erop als de Israëli 's terug schieten....

ik ben weg
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:55:50 #235
243927 Lolque
woopwoop
pi_82214845
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zou er niet eens van op kijken

En dan een foto maken met een aan flarden geschoten zielepoot erop als de Israëli 's terug schieten....

ik ben weg
Het liefste een kind natuurlijk, doet het altijd goed.

ik ben slapen, daag.
kei lief.
  dinsdag 1 juni 2010 @ 22:58:05 #236
2651 svann
night-hawk
pi_82214990
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 22:49 schreef Lolque het volgende:

Wat zou jij zijn als je aan boord was geweest?
En waarschijnlijk dacht dat je hooguit het risico liep even gearresteerd te worden.

In zo'n 'The Bubble' programma had men nooit geraden dat dit echt gebeurd was.
Zo absurd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_82215306
quote:
Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
Commentaar waar ik het mee eens ben:
[..]

http://motherjones.com/ke(...)does-it-end#comments

Israël heeft vier keuzes: genocide, Apartheid, een Arabisch Israël of serieuze vredesbesprekingen. Vooralsnog heeft het gekozen voor Apartheid. Als de Israëliërs een joods Israël willen behouden, dan moeten ze opschieten met vrede, want meer en meer worden zij de nucleaire paria-staat die alleen nog wordt gesteund door Amerika. En dat houden ze niet nog eens zestig jaar vol.
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.
  • Genocide is niet wenselijk, niet haalbaar en niet nodig. Men kan ook op andere manieren van de Palestijnen afkomen zonder ze te vermoorden
  • Apartheid is grofweg de huidige optie
  • een Arabisch Israël betekent -als gevolg van demografische ontwikkelingen- op termijn ook een genocide. Alleen dan van Joden. En ik vermoed dat Joden denken dat zij hun portie al gehad hebben.
  • Serieuze vredesbesprekingen zijn geen reële optie met een tegenpartij die de vernietiging van de Joodse staat voorstaat en haar bestaansrecht heeft in het bestrijden van Israël.

Probleem met dit scenario is dat Israël inderdaad de nucleaire paria wordt. En -zoals ik al eerder aangaf- zal Israël er niet voor terugschrikken om een troef op tafel te gooien en een nuke op Teheran, Ankara of Damascus te mikken. Waardoor Israël verder geïsoleerd wordt, ad infinitum.
  • "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:10:21 #238
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_82215725
    Zonder extreme paranoïde zou het behoorlijk saai zijn op deze aardkloot.
    AFC AJAX
    pi_82215758
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef msnk het volgende:

[..]

Nog meer speelgoed bedoel je zeker?
    Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.
    "You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:16:02 #240
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_82216096
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]
    Waarom bouwt Israël dan geen scholen en huizen?
    Ik denk omdat de bouwers geen dag overleven in de strook.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:31:40 #241
    2651 svann
    night-hawk
    pi_82216972
    Er zullen daar heel wat werkloze inheemse bouwvakkers zijn.

Een tevreden metselaar
    wordt geen martelaar.
    seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
    pi_82217466
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:10 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.
    Er is op de tv geweest dat de Mossad PKK leden heeft getraind. Maar of ik dat nog kan vinden. Even googlen zal het vast vinden. Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
      dinsdag 1 juni 2010 @ 23:43:47 #243
    73274 Prosac
    Bedankt Ray
    pi_82217593
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:40 schreef Burakius het volgende:

[..]
    Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.
    Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.
      † In Memoriam † woensdag 2 juni 2010 @ 00:12:36 #244
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_82218700
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.
  • Genocide is niet wenselijk, niet haalbaar en niet nodig. Men kan ook op andere manieren van de Palestijnen afkomen zonder ze te vermoorden
  • Apartheid is grofweg de huidige optie

• Tijdens een grote regionale oorlog de bezette gebieden, WB en Gaza, compleet etnisch zuiveren en de vluchtelingen de grenzen over jagen.

Dat kan nl alleen onder extreme omstandigheden. Als er in de hele regio geweld en oorlog uitbreekt en de handen van de wereld gebonden zijn omdat dat een derde WO zou betekenen bijvoorbeeld . De VS en Ruslan/China zijn al bijna in die positie. Een aanval op Iran door Israel (met coverte steun van de VS) zou de katalysator kunnen zijn. Iran, Syrië en Hezbollah raken in oorlog met Israel. Grote interne oproer in Egypte, Jordanië en SA. Regime van Mubarak wankelt of valt. Terreurcellen (van wie?) die overal in actie komen. etc.
  •   woensdag 2 juni 2010 @ 00:29:37 #245
    2651 svann
    night-hawk
    pi_82219316
    Het 2012-scenario?

* optimistischer is.
    pi_82219994
    quote:
    Op dinsdag 1 juni 2010 23:43 schreef Prosac het volgende:

[..]

Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.
    Doelbewust de PKK bevoorraad. Toevallig was er ook een deel van de wapenopslag van de VS "kwijt" (in Irak). Herinner me dat berichtje van een paar jaar geleden.
    In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
    pi_82220018
    quote:
    Op woensdag 2 juni 2010 00:29 schreef svann het volgende:
    Het 2012-scenario?

* optimistischer is.
    Het enige optimistische scenario is, dat aan het einde van de 3e wereldoorlog alle Fransen , de Franse taal zijn vergeten en hun cultuur niet meer Frans is, maar insert random cultuur.
    pi_82220322
    pi_82220574
    quote:
    Ik ben het totaal niet eens met zijn partijkeuze, de manier waarop hij de Palestijnen/activisten als onschuldige slachtoffer afschildert,

maar net als hij had ik eergisteren wel het idee toen met doorging met loze en dezelfde verkiezingsleuzen, hoe onbelangrijk is dit eigenlijk,

bij de PvdA was het alleen Martijn van Dam die kort reageerde op dit onderwerp

bij het CDA was het begrijpelijk alleen Maxime Verhagen

de reacties uit Nederland waren loos

en het maakt me dan niet uit wie of wat dit zegt
    of ze nu Pro-Israel of Anti-Israel zijn, het gaat me er om dat je belangrijk van even onbelangrijk kan scheiden, tijdens de Libanon-toestand heeft men dagenlang zogenaamd geen woord over de verkiezingen gevoeld, niet dat de media of de politici zich in de media daaraan hielden, maar goed

bovendien kan je ook dit soort thema's perfect in je onderwerp weven

ik ben het zat om alleen maar te horen inderdaad over dit irritante detail en dat irritante detail

gebeuren er belangrijke dingen en reageert men er nauwelijks op

ik dacht dat we in een aaneengesloten wereld leefden

maar goed,
    het zit nu eenmaal zo, pas wanneer Turkije Israel de oorlog verklaart zullen we, misschien, iets meer horen.
    pi_82220791
    The National (Krant Verenigde Arabische Emiraten)
    Toch niet zo'n heel erg positief stukje over relatie Turkije en Israel.
    quote:
    Erdogan's comments likened to 'declaration of war'

ISTANBUL // While stoking international outrage over the deadly Israeli commando attack on aid ships carrying supplies for the Gaza Strip, the Turkish government, one of Israel’s fiercest critics, is also working hard to channel the anger at home and abroad into concrete steps to end the Gaza blockade.

“Nobody should test Turkey’s patience,” Recep Tayyip Erdogan, the prime minister, who cut short a visit to South America and returned to Turkey because of the crisis, said in a speech in Ankara yesterday. “Turkey’s friendship is as valuable as its emnity is fierce.”

Speaking to rapturous applause from deputies of his ruling party, he said those Israeli officials responsible for the attack should be punished and that Turkey would support the Palestinian people “even if all others are silent, close their eyes or turn their backs”. He said aid ships for Gaza would reach their destination “one day”.

Mr Erdogan was careful to focus his criticism on the Israeli government, not on Israel as a whole entity or on Jews in Israel or in Turkey. He did not announce any additional measures against Israel beyond the ones already taken, including the temporary recall of the Turkish ambassador from Tel Aviv, thereby leaving the door open for an eventual improvement in ties.

“It was like a declaration of war,” Ferai Tunc, a foreign policy columnist, told the NTV news channel after the speech. “But it was a declaration of war against the Israeli government, not against Israel as such.”

In his speech, Mr Erdogan called for an end to the Israeli blockade of the Gaza Strip and said he had talked to several world leaders about the situation. He also said he was scheduled to hold telephone conversations with Barack Obama, the US president, and with David Cameron, the new British prime minister, later in the day.

In the eyes of the Turkish public, Israel has turned into “a rogue state”, Cengiz Candar, a prominent columnist, wrote in yesterday’s Referans newspaper. “Hitler’s children”, read the main headline in the pro-government Yeni Safak daily. Many newspapers carried pictures of one of the injured activists whose hands had been tied by Israeli soldiers even though he lay on a stretcher with a bloodied face.

Turkish authorities sent three military and civilian planes to Israel yesterday to bring home wounded activists.

There was still no official death toll, but Nilufer Kaan Cetin, one of the Turkish activists returning from Israel, told reporters that a total of 19 people had been killed and that 14 activists were still unaccounted for. More than half of the pro-Palestinian activists on board the convoy of ships heading to Gaza were Turkish citizens, and most of the dead were also reported to be Turks. An Islamic aid organisation based in Istanbul was one of the main organisers of the convoy.

“The Gaza blockade is not a bilateral problem between Turkey and Israel, but a big international human tragedy,” Abdullah Gul, Turkey’s president, said in a statement. “We expect this inhuman blockade to be lifted immediately.”

Turkey can use the global criticism directed against Israel and its own position as a rising power in the region to build up pressure to make sure the blockade is lifted, Candar wrote. “If Turkey is able to direct the international crisis and the outrage against Israel in the international community effectively, it can play a role in having the Gaza blockade lifted.”

Turkish officials contacted the Organisation of the Islamic Conference, the Arab League as well as Nato and the EU to increase pressure on Israel.

A high-ranking Turkish diplomat said that the crisis had at least brought the Gaza problem back onto forefront of the international agenda. “The world had almost forgotten the conditions in Gaza,” the diplomat said on condition of anonymity. “Whether this will contribute to ending the blockade will be determined in the coming weeks.”
    Andere quotes.
    quote:
    "Nothing will be the same again," Erdogan said, gesturing angrily, his voice shaking at times.
    quote:
    Prime Minister Recep Tayyip Erdogan furiously told parliament Tuesday that the "bloody massacre" of at least four Turkish activists among nine passengers slain by Israeli naval commandos was a turning point in the long-standing alliance.
    quote:
    Thousands of Turks staged protests across the country and pockets of demonstrators shouted "down with Israel!" on streets near the Israeli ambassador's well-protected residence — an unusual sight in one of the capital's most affluent districts.
    quote:
    Pro-Islamic daily Yeni Safak newspaper described the Israeli troops as "The children of Hitler," in a banner headline.
    ----

Begrijp me niet verkeerd, in de woorden van de Turkse Vice-Premier hoeven we niet te verwachten dat vanwege deze zaak oorlog zal komen, maar dit zal slechts een begin zijn waarbij ze dat uiteindelijk willen.
    Misschien niet binnen nu en twee weken, maar de gemoederen lopen zo hoog op, dat we inderdaad hier de nieuwe scheidslijnen van de wereld moeten gaan zoeken, dit zijn niet de minste landen.

Maar goed voorlopig zijn zeker de militaire belangen te groot en ook Lieberman belooft naar Stabiliteit te zoeken. In ieder geval is Erdogan er in geslaagd het hele volk achter zich te krijgen tegen een gemeenschappelijke vijand. Als hij genoeg wapens heeft, de PKK links kan laten liggen, dan zie ik hier een coalitie met Iran ontstaan. Wereld bereid u voor op harde tijden die zullen gaan komen vrees ik.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')