Daar gáát mijn kleine lichtpuntjequote:“We have been working non-stop for the last twenty-four hours examining the cargo holds of the three large cargo ships and I can say with great assurance, that none of the equipment on board is needed in Gaza. The equipment that we found is all equipment that we have regularly allowed into the strip over the past year,” said Levi.
als dat "zo" bekend is dan kun je dat vast wel aantonen met een bronquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Triest hè. Het is bijvoorbeeld bekend dat Israël nauwelijks schoolmaterialen doorlaat. Die zitten er ook bij.
gevondenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:47 schreef ouderejongere het volgende:
[..]
Gelukkig is al het beeldmateriaal uit Pallywood wél betrouwbaar
zie deze post :quote:
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.quote:Maar dat maakt voor de mensen in Gaza niks uit als het gaat om spullen waar ze dringend om verlegen zitten. Ik zag dus een klein lichtpuntje schijnen
*lampje weer aan*quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zie deze post :
deedeetee - dinsdag 1 juni 2010 @ 20:47
[..]
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:21 schreef mm1985 het volgende:
Defense official: Cargo did not meet international standards
Waarom bouwt Israël dan geen scholen en huizen?quote:According to Levi, the soldiers also found construction equipment, including sacks of concrete and metal rods. He said that Israel did not allow those products to enter into the Gaza strip for fear that they would be used to construct fortifications for terrorists and for weapons manufacture.
Beetje mal als je weet dat je ze vroeg of laat toch weer platbombardeert 'omdat er terroristen in schuilen'.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
Waarom bouwt Israël dan geen scholen en huizen?
Als ze nou eens nokken met ledematen afhakken hebben ze geen rolstoelen nodig hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
*lampje weer aan*
Oh, die heb ik ook gelezen, ff verder lezen, ze gaan de dingen die mogen wel vervoeren, er gaan nog 20 vrachtwagens medicijnen en rolstoelen, eten en zulks naar Gaza toe.
Dat zou raar zijn, ze hadden immers vervoer, dat ligt nu ge-enterd en wel in de haven daar.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:25 schreef sp3c het volgende:
Ze zouden sowieso niet al te lang vastgehouden worden toch?
als het goed is betaald Israel het vliegticket naar huis ook maar dat is misschien in ruil voor het ondertekenen van dat document
omdat er een bouwstop moest komen van obamaquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.
[..]
Ik weet alleen dat Hamas scholen en ook ziekenhuizen bouwt. Dat is de andere kant van Hamas.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Moet natuurlijk zijn: did not meet Israeli standards.
[..]
Genoeg documentaires geweest zowel van Nederlanders als van andere Europeanen als van Amerikanen als van Israëliërs (er bestaan ook Israeliers die geen zionisten zijn) zelf die aangeven dat men in Gaza alle hulp kan gebruiken die er voor handen is. Dit weet je zelf toch ook wel lijkt mij?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:29 schreef mm1985 het volgende:
[..]
als dat "zo" bekend is dan kun je dat vast wel aantonen met een bron
Hou dat lichtje maar aan dan, want mensen daar hebben van alles nodig, ik betwijfel ten zeerste dat de spullen op de schepen alleen maar brood bevat.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:30 schreef deedeetee het volgende:
[..]
zie deze post :
deedeetee - dinsdag 1 juni 2010 @ 20:47
[..]
Nou ja het is dus ook niet zeker of die spullen nu wel of niet dringend nodig waren. Och ze zullen allicht wel van pas komen.
Je hebt gelijk, de Palestijnen moeten stoppen met het bestoken van henzelf met Witte Fosfor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:34 schreef Lolque het volgende:
[..]
Als ze nou eens nokken met ledematen afhakken hebben ze geen rolstoelen nodig hoor.
Ja ook dat klinkt niet echt handig, wist ik niet eens.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:38 schreef msnk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, de Palestijnen moeten stoppen met het bestoken van henzelf met Witte Fosfor.
En nu maar hopen dat ze dat ook echt allemaal gaan toelaten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef kahaarin het volgende:
[..]
*lampje weer aan*
Oh, die heb ik ook gelezen, ff verder lezen, ze gaan de dingen die mogen wel vervoeren, er gaan nog 20 vrachtwagens medicijnen en rolstoelen, eten en zulks naar Gaza toe.
Edit: ze moeten toch iets zeggen om verdere convooien te ontmoedigen, als je dat facebookding van die Nederlandse vrouw leest dan is de situatie heel anders dan ISR ons wil doen laten geloven.
De Mossad zal de PKK wel wat speelgoed geven. Kan Erdogan zich ook weer op binnenlandse zaken richten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef mm1985 het volgende:
Snap niet (of eigelijk wel maar te gek voor woorden) waarom ze nu weer een schip gaan sturen. Dat de Israeliers maar die boot naar de bodem van de oceaan schieten
Toppunt van sarcasme zou nog wel zijn om dan de stroom af te sluiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En nu maar hopen dat ze dat ook echt allemaal gaan toelaten.![]()
Het eerste dat me inviel bij het lezen van die electrische rolstoelen was : moeten die Israëli's wel de straten daar heel laten. Met bomkraters erin rijd 't anders niet zo lekker.
Ze beweren van wel, hopelijk doen ze dat ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het eerste dat me inviel bij het lezen van die electrische rolstoelen was : moeten die Israëli's wel de straten daar heel laten. Met bomkraters erin rijd 't anders niet zo lekker.
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vurenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nog meer speelgoed bedoel je zeker?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:43 schreef iehlaak het volgende:
[..]
De Mossad zal de PKK wel wat speelgoed geven. Kan Erdogan zich ook weer op binnenlandse zaken richten.
Ze gaan d'r mobiele raketlancerings installaties van bouwen denk.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vuren.
Achterop een rolstoel?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:44 schreef Mylene het volgende:
[..]
Of een Hamas strijder moet niet achterop gaan zitten om een raket af te vuren.
Israël zal coûte que coûte willen voorkomen om zwakte te tonen. Reken er dus maar op dat Israël dit jarenlang volhoudt.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 18:35 schreef Re het volgende:
ik zou elke week gewoon een humanitair konvooi die kant opsturen, kijken hoe lang ze dat gaan volhouden
Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten.
Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, op zo'n drie wieler. Ze kunnen ook in het mandje voorop gaan zitten.
Dat zal vast heel objectief zijn.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Ik ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.![]()
Morgen vast meer nieuws
Dat denk ik ook, het is ook wel mooi geweest vandaag.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:47 schreef deedeetee het volgende:
Als al de mensen die nu vast zitten naar huis mogen dan horen we vast wel meer over wat zich er nu echt heeft afgespeeld.
Ik ben benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.![]()
Morgen vast meer nieuws
Ieder zijn hobbyquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef Lolque het volgende:
[..]
Ze kunnen d'r ook lichamen van Israëlische soldaten mee door de straten slepen, schijnen ze ook best leuk te vinden.
Ik zou er niet eens van op kijkenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:48 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hmm, of een machinegeweer monteren als er een tafeltje voor op zit....
Het liefste een kind natuurlijk, doet het altijd goed.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik zou er niet eens van op kijken![]()
En dan een foto maken met een aan flarden geschoten zielepoot erop als de Israëli 's terug schieten....
ik ben weg
Wat zou jij zijn als je aan boord was geweest?quote:
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 20:34 schreef Monidique het volgende:
Commentaar waar ik het mee eens ben:
[..]
http://motherjones.com/ke(...)does-it-end#comments
Israël heeft vier keuzes: genocide, Apartheid, een Arabisch Israël of serieuze vredesbesprekingen. Vooralsnog heeft het gekozen voor Apartheid. Als de Israëliërs een joods Israël willen behouden, dan moeten ze opschieten met vrede, want meer en meer worden zij de nucleaire paria-staat die alleen nog wordt gesteund door Amerika. En dat houden ze niet nog eens zestig jaar vol.
Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.quote:
Ik denk omdat de bouwers geen dag overleven in de strook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 22:32 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Er is op de tv geweest dat de Mossad PKK leden heeft getraind. Maar of ik dat nog kan vinden. Even googlen zal het vast vinden. Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:10 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Volgens mij levert Israël niet (op grote schaal) wapens aan de PKK, maar ik zie graag bronnen die het tegendeel beweren.
Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:40 schreef Burakius het volgende:
[..]
Een grotere vraag is: hoe komt de PKK aan Amerikaanse makelij wapens en zelfs night-vision goggles.
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:03 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Die analyse deel ik op hoofdlijnen. Maar ik denk dat Israël in werkelijkheid weinig reële opties heeft.Genocide is niet wenselijk, niet haalbaar en niet nodig. Men kan ook op andere manieren van de Palestijnen afkomen zonder ze te vermoorden Apartheid is grofweg de huidige optie
Doelbewust de PKK bevoorraad. Toevallig was er ook een deel van de wapenopslag van de VS "kwijt" (in Irak). Herinner me dat berichtje van een paar jaar geleden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:43 schreef Prosac het volgende:
[..]
Via de VS? Aangezien die de Koerden bevoorraadden ten tijde van de inval in Irak.
Het enige optimistische scenario is, dat aan het einde van de 3e wereldoorlog alle Fransen , de Franse taal zijn vergeten en hun cultuur niet meer Frans is, maar insert random cultuur.quote:
Ik ben het totaal niet eens met zijn partijkeuze, de manier waarop hij de Palestijnen/activisten als onschuldige slachtoffer afschildert,quote:
Andere quotes.quote:Erdogan's comments likened to 'declaration of war'
ISTANBUL // While stoking international outrage over the deadly Israeli commando attack on aid ships carrying supplies for the Gaza Strip, the Turkish government, one of Israel’s fiercest critics, is also working hard to channel the anger at home and abroad into concrete steps to end the Gaza blockade.
“Nobody should test Turkey’s patience,” Recep Tayyip Erdogan, the prime minister, who cut short a visit to South America and returned to Turkey because of the crisis, said in a speech in Ankara yesterday. “Turkey’s friendship is as valuable as its emnity is fierce.”
Speaking to rapturous applause from deputies of his ruling party, he said those Israeli officials responsible for the attack should be punished and that Turkey would support the Palestinian people “even if all others are silent, close their eyes or turn their backs”. He said aid ships for Gaza would reach their destination “one day”.
Mr Erdogan was careful to focus his criticism on the Israeli government, not on Israel as a whole entity or on Jews in Israel or in Turkey. He did not announce any additional measures against Israel beyond the ones already taken, including the temporary recall of the Turkish ambassador from Tel Aviv, thereby leaving the door open for an eventual improvement in ties.
“It was like a declaration of war,” Ferai Tunc, a foreign policy columnist, told the NTV news channel after the speech. “But it was a declaration of war against the Israeli government, not against Israel as such.”
In his speech, Mr Erdogan called for an end to the Israeli blockade of the Gaza Strip and said he had talked to several world leaders about the situation. He also said he was scheduled to hold telephone conversations with Barack Obama, the US president, and with David Cameron, the new British prime minister, later in the day.
In the eyes of the Turkish public, Israel has turned into “a rogue state”, Cengiz Candar, a prominent columnist, wrote in yesterday’s Referans newspaper. “Hitler’s children”, read the main headline in the pro-government Yeni Safak daily. Many newspapers carried pictures of one of the injured activists whose hands had been tied by Israeli soldiers even though he lay on a stretcher with a bloodied face.
Turkish authorities sent three military and civilian planes to Israel yesterday to bring home wounded activists.
There was still no official death toll, but Nilufer Kaan Cetin, one of the Turkish activists returning from Israel, told reporters that a total of 19 people had been killed and that 14 activists were still unaccounted for. More than half of the pro-Palestinian activists on board the convoy of ships heading to Gaza were Turkish citizens, and most of the dead were also reported to be Turks. An Islamic aid organisation based in Istanbul was one of the main organisers of the convoy.
“The Gaza blockade is not a bilateral problem between Turkey and Israel, but a big international human tragedy,” Abdullah Gul, Turkey’s president, said in a statement. “We expect this inhuman blockade to be lifted immediately.”
Turkey can use the global criticism directed against Israel and its own position as a rising power in the region to build up pressure to make sure the blockade is lifted, Candar wrote. “If Turkey is able to direct the international crisis and the outrage against Israel in the international community effectively, it can play a role in having the Gaza blockade lifted.”
Turkish officials contacted the Organisation of the Islamic Conference, the Arab League as well as Nato and the EU to increase pressure on Israel.
A high-ranking Turkish diplomat said that the crisis had at least brought the Gaza problem back onto forefront of the international agenda. “The world had almost forgotten the conditions in Gaza,” the diplomat said on condition of anonymity. “Whether this will contribute to ending the blockade will be determined in the coming weeks.”
quote:"Nothing will be the same again," Erdogan said, gesturing angrily, his voice shaking at times.
quote:Prime Minister Recep Tayyip Erdogan furiously told parliament Tuesday that the "bloody massacre" of at least four Turkish activists among nine passengers slain by Israeli naval commandos was a turning point in the long-standing alliance.
quote:Thousands of Turks staged protests across the country and pockets of demonstrators shouted "down with Israel!" on streets near the Israeli ambassador's well-protected residence — an unusual sight in one of the capital's most affluent districts.
----quote:Pro-Islamic daily Yeni Safak newspaper described the Israeli troops as "The children of Hitler," in a banner headline.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |