Principes, principes. Het maakt in de praktijk geen enkel verschil, de SGP heeft nergens last van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat om het principiële vraagstuk over de overheid op grond van artikel 1 GW inbreuk mag maken in de statuten die de leden van de SGP hebben vastgesteld.
Nipo wijkt wel behoorlijk af van Synogate en Peil, geldt voor bijna alle partijen, opvallend.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die van TNS Nipo staat mij het meeste aan. CDA 20 zetels... laten we het hopen.
Dat denk ik ook. Onder de 30 zou nog wel komen, maar 20 is wel extreem laag.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:55 schreef du_ke het volgende:
20 zetels voor het CDA lijkt me totaal niet realistisch. Dat worden er zo 10 meer.
Als een aantal stijgt met 100% dan verdubbelt het.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hebben er nu toch 3? Pechtold, Koser Kaya en v/d Ham dacht ik.![]()
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als een aantal stijgt met 100% dan verdubbelt het.
Als een aantal stijgt met 200% dan verdriedubbelt het.
.... etc
En 100/100 = 1?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.Of doel je op de term stijgen? Verschil is dan misschien net wat duidelijker voor de taalpuristen.
Als ze met 100% stijgen gaan ze naar 6, stijgen ze met 200% dan worden het er dus 9quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.Of doel je op de term stijgen? Verschil is dan misschien net wat duidelijker voor de taalpuristen.
Geen taalpurisme, gewoon logica. Ze halen 300 procent van hun huidige zetelaantal, maar stíjgen 200 procent.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Of gewoon verdrievoudigdquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je kunt wel zeggen: "D66 krijgt volgens deze peilingen 300% van de zetels die ze nu hebben."
Al klinkt dat erg lelijk vind ik.
Fok!-partij: 147 zetelsquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:05 schreef Alexei-Vostrikov het volgende:
Hebben we ook nog de laatste Fok! peiling?
Vergeleken met eergisteren is dat CDA +1, PvdA -3 (!!!), SP +1, VVD +2, PVV -1, GL +1, CU -, D66 -1,quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:11 schreef n3z het volgende:
NUpoll(van vandaag)
CDA 41 29 (-12)
PVDA 33 28 (-5)
SP 25 14 (-11)
VVD 22 33 (+11)
PVV 9 15 (+6)
GL 7 10 (+3)
CU 6 6 (0)
D66 3 10 (+7)
SGP 2 2 (0)
PVDD 2 2 (0)
TON - 0 (0)
Bij zulke polls moet je idd niet al te veel waarde hechten aan de absolute aantal zetels, dat zie je bijvoorbeeld wel aan de poll van GS, maar de verschillen ten opzichte van de vorige poll zijn wat mij betreft wel interessant.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
die nupoll slaat nergens op....
jan en alleman kunnen die poll een beetje bewerken.
Vanaf morgen las ik in een ander topicquote:Op zondag 30 mei 2010 21:54 schreef TNA het volgende:
Weet iemand wanneer welke peilingen weer komen? En De Hond zou toch iedere dag een peiling publiceren?
Thanks. Zit er verder nog regelmaat in de peilingen van Synovate (dinsdag/vrijdag?) en TNS NIPO?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vanaf morgen las ik in een ander topic
Hier dus: De Hond komt dagelijks met peiling
Nee, dat zou nog minder kloppen. 300% verschil?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja.En dat voor een bijna econoom.
Verschil was inderdaad de juiste term geweest.
TNS NIPO morgen denk ik, de laatste 2 keer was het de eerste werkdag van de week.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:22 schreef TNA het volgende:
[..]
Thanks. Zit er verder nog regelmaat in de peilingen van Synovate (dinsdag/vrijdag?) en TNS NIPO?
dat was een mooie uitzending inderdaad. dapper van Maurice om in die uitzending te zitten.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:09 schreef Arcee het volgende:
De moeite waard om even te bekijken op Uitzenddinggemist: De Onpeilbare kiezer in Andere Tijden.
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
dat was een mooie uitzending inderdaad. dapper van Maurice om in die uitzending te zitten.
welk peilingbureau vinden jullie eigenlijk het betrouwbaarst?
Misschien dat kiezers in die andere panels zich laten beinvloeden door de afwijkingen van de Hond?quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.
Dat zou best kunnen. Het zou ook kunnen dat de mensen in de steekproef van De Hond, cq de mensen die (meer) actief zijn op internet, sneller switchen of onder het groepje trendsetters vallen. Een andere reden zou kunnen zijn dat andere peilingen een vorm van voortschrijdend gemiddelde gebruiken, dus dat ze de uitslag van de vorige week/weken nog mee laat/laten wegen in de huidige week.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien dat kiezers in die andere panels zich laten beinvloeden door de afwijkingen van de Hond?
Synovate doet beide. Er loopt een internetpeiling á la De Hond een paar dagen voor publicatie, en daarnaast wordt er continu telefonisch gepeild waarbij dus inderdaad een voortschrijdend gemiddelde gebruikt wordt.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Een andere reden zou kunnen zijn dat andere peilingen een vorm van voortschrijdend gemiddelde gebruiken, dus dat ze de uitslag van de vorige week/weken nog mee laat/laten wegen in de huidige week.
Ah ok dat wist ik nietquote:Op maandag 31 mei 2010 17:48 schreef freako het volgende:
[..]
Synovate doet beide. Er loopt een internetpeiling á la De Hond een paar dagen voor publicatie, en daarnaast wordt er continu telefonisch gepeild waarbij dus inderdaad een voortschrijdend gemiddelde gebruikt wordt.
quote:
http://www.politiekebarometer.nl/index.cfm?uid=30000quote:Hoe komt de Politieke Barometer tot stand?
De Politieke Barometer wordt tweewekelijks gepubliceerd. Behalve als de Tweede Kamer met reces is, dan verschijnt de Politieke Barometer maandelijks. Voor elke peiling ondervragen we een steekproef van 1.000 leden uit ons online onderzoekspanel. Daarnaast meten we op continu basis de politieke voorkeuren op een telefonische manier, zodat we ook de mensen die niet via internet bereikbaar zijn in onze peiling betrekken.
Met deze combinatie van methoden kunnen we onze peilingen maximaal afstemmen op de wensen, eisen en verwachtingen van de gebruikers, zoals media, wetenschappers en natuurlijk ook de politici. Een grotere actualiteit, maar met de zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en objectiviteit die van ons bekend is.
De combinatie van beide methoden is noodzakelijk omdat we anders niet alle (groepen) Nederlanders bereiken. Zo zijn bijvoorbeeld de oudere, laagopgeleide vrouwen in de niet-stedelijke gebieden in online onderzoek ondervertegenwoordigd. Dat zou niet erg zijn als die vrouwen hetzelfde stemgedrag vertonen als de rest van Nederlanders. Maar dat is helaas niet het geval. Tegelijkertijd is het zo dat de jonge mensen steeds lastiger te bereiken zijn met telefonisch onderzoek. Om iedereen te kunnen bereiken is een combinatie van online en telefonisch onderzoek daarom onontbeerlijk.
Het online onderzoek loopt van dinsdagochtend tot en met donderdagmiddag. Doorgaans publiceren we de Politieke Barometer op donderdagavond op de website. In aanloop naar de verkiezingen peilen we vaker en publiceren we ook dagpeilingen. We maken hierbij gebruik van ons E-panel. In ons panel zitten ruim 100.000 Nederlanders. De panelleden zijn op verschillende manieren geworven: telefonisch, face to face en online. Het panel vormt een goede afspiegeling van de Nederlandse (internet)bevolking.
Het telefonisch onderzoek is een doorlopend onderzoek. Elke dag, met uitzondering van zondag, wordt de politieke voorkeur van 100 Nederlanders telefonisch gepeild. De steekproef komt tot stand door middel van Random Digit Dialing: de computer stelt willekeurige telefoonnummers samen.
Synovate heeft een uitgekiend model ontwikkeld waarmee de resultaten van beide onderzoeken worden samengevoegd. Het online onderzoek is hierbij steeds het uitgangspunt. Het telefonisch onderzoek wordt enkel gebruikt om het online onderzoek aan te vullen met de resultaten voor de groepen die online ondervertegenwoordigd zijn.
Tot 17 juni 2006 werden de interviews voor de Politieke Barometer uitsluitend telefonisch afgenomen. De peiling werd wekelijks gerapporteerd op basis van een tweewekelijks voortschrijdend gemiddelde. Omdat actuele gebeurtenissen de Politieke Barometer kunnen beïnvloeden, is Synovate halverwege juni overgegaan op een online peiling van de politieke voorkeur van Nederlanders. De Politieke Barometer wordt nu op basis van twee dagen - in plaats van twee weken - vastgesteld.
de hond's methode valt door een statisticus écht niet goed te keuren. dit wil echter niet zeggen dat zijn resultaten niet kloppen, en het zou best kunnen dat hij redelijk goed weet te corrigeren voor het feit dat hij alleen via internet peilt.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.
Antisociaal land geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Zo, dit had ik eigenlijk niet verwacht. Schijnbaar laten de mensen zich niet al te veel leiden door de doemscenario's over de VVD en zien ze ook wel in dat harde maatregelen op de korte termijn nodig zijn voor stabiliteit op de lange termijn. Met nog iets meer dan een week te gaan ziet het er erg goed uit voor Nederland
Ik vermoed dat Nederland binnenkort bij de onvrije landen gaat horen in de freedom house index.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vermoed dat de zuurheid van links binnenkort van de pH schaal af gaat vallen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:04 schreef Cyber2003 het volgende:
Haha, die trollen EchtGaaf en Klopkoek
Heerlijk. Liberaal kabinet in aantocht.
Dat is ook zo'n verworvenheid van de franse revolutie die nu teniet wordt gedaan. Sowieso is de franse revolutie dood als straks werkelijk alle media commercieel gexploiteerd gaat wordenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geweldig goed om te zien dat de VVD door stijgt, ondanks de keiharde aanvallen die men richting de VVD uitvoert de laatste dagen. Het kan best eens zijn dat mensen het gewoon eens zijn met het VVD programma, en dat mensen het er mee eens zijn dat het 'sterke schouders, zware lasten'-mantra bij het grofvuil gezet wordt.
Met Bolkesteijn naar de filestijnenquote:Article 12 - La garantie des droits de l'homme et du citoyen nécessite une force publique ; cette force est donc instituée pour l'avantage de tous, et non pour l'utilité particulière de ceux à qui elle est confiée.
Article 13 - Pour l'entretien de la force publique, et pour les dépenses d'administration, une contribution commune est indispensable ; elle doit être également répartie entre les citoyens, en raison de leurs facultés.
dit heeft niks met liberaal te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:04 schreef Cyber2003 het volgende:
Haha, die trollen EchtGaaf en Klopkoek
Heerlijk. Liberaal kabinet in aantocht.
USA, USA, USAquote:Op maandag 31 mei 2010 20:05 schreef n3z het volgende:
Nederland wat doe je
- met je privacy![]()
- met je sociale zekerheid![]()
- met je cultuur
Mja, als VVD nou daadwerkelijk goede plannen hadden, kregen ze mijn stem ook welquote:Op maandag 31 mei 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geweldig goed om te zien dat de VVD door stijgt, ondanks de keiharde aanvallen die men richting de VVD uitvoert de laatste dagen. Het kan best eens zijn dat mensen het gewoon eens zijn met het VVD programma, en dat mensen het er mee eens zijn dat het 'sterke schouders, zware lasten'-mantra bij het grofvuil gezet wordt.
Ik zou tekenen voor deze uitslagquote:Op maandag 31 mei 2010 19:42 schreef Arcee het volgende:
De Hond:
[ afbeelding ]
Nauwelijks verschil, maar toch opvallend dat de VVD maar verder stijgt.
De PvdA wil ook maar al te graag met de 'antisociale' VVD regeren, dus tja, wat ga jij er tegen doen?quote:
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef TNA het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen de VVD kunnen doorzien, maar het is niet anders.
Helaas van meer medelanders. Daar heeft de VVD wel voor gezorgd. Dat Nederlanders amper meer Frans en Duits kunnen. Wel krijgen de nederlandse kindertjes tegenwoordig bijna evenveel lesuren engels als nederlands op school. Waardoor deze kindertjes (zeker in combinatie met het internettijdperk van vandaag de dag) louter worden geindoctrineerd door de angelsaksische corporate mediaquote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gelukkig is mijn Frans van een dramatisch niveau.
Het kan wel maar dan wordt onvermijdelijk geweld aangedaan aan één van de andere democratische principesquote:Op maandag 31 mei 2010 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, als VVD nou daadwerkelijk goede plannen hadden, kregen ze mijn stem ook wel. En het is natuurlijk naïef te denken dat partijen veel stemmen krijgen omdat ze het met de ideeën eens zijn. Dat kan ik me niet voorstellen.
Waarom zou je op een partij stemmen waar je het niet mee eens bent? Of beter gezegd, er moeten toch wel een paar punten zijn waar je het mee eens bent voor je op een partij gaat stemmen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
En het is natuurlijk naïef te denken dat partijen veel stemmen krijgen omdat ze het met de ideeën eens zijn. Dat kan ik me niet voorstellen.
Dom volk geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef TNA het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen de VVD kunnen doorzien, maar het is niet anders.
De uitzending van Netwerk was helaas erg tendentieus. Jammer, want er valt genoeg af te dingen op het sociale beleid van de VVD, maar dat lukt nooit als men in extremen praat. Maar goed, het beeld dat alleen rechts met keiharde maatregelen het land uit de crisis kan loodsen, is veel te sterk om onwaar te bewijzen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.
quote:12. The security of the rights of man and of the citizen requires public military forces. These forces are, therefore, established for the good of all and not for the personal advantage of those to whom they shall be intrusted.
13. A common contribution is essential for the maintenance of the public forces and for the cost of administration. This should be equitably distributed among all the citizens in proportion to their means.
Wanneer ga je het land uit?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dom volk geworden.
Kortzichtigheid troef. Schaam me dood hier bij te moeten horen.
VVD gaf toe dat de bijstandsmoeder er tot 520 euro per jaar op achteruit gaat. De rijke ondernemer zou er 1800 euro bij krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.
Heel veel beweringen over de PvdA ook maar die worden geslikt als zoete koek door de media en de burgersquote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef TNA het volgende:
[..]
De uitzending van Netwerk was helaas erg tendentieus. Jammer, want er valt genoeg af te dingen op het sociale beleid van de VVD, maar dat lukt nooit als men in extremen praat. Maar goed, het beeld dat alleen rechts met keiharde maatregelen het land uit de crisis kan loodsen, is veel te sterk om onwaar te bewijzen.
Ja, dat is de volgende stap van rechts. Mensen het land uitzetten. Vervolgens willen die andere landen die mensen niet hebben. Opvangkampen dan maar. Veel te duur natuurlijk, dus.....quote:
Engels is ook een ontzettend belangrijke taal. Heel veel wetenschappelijke artikelen zijn bijvoorbeeld in het Engels, ook wordt steeds meer onderwijs in het Engels gegeven om het onderwijs beter internationaal toegankelijk te maken. Ik ben nu met mijn scriptie bezig, de artikelen die ik gebruik zijn Nederlandstalig of Engelstalig, en verder nog wat Duitstalige rapporten. Frans heb ik gewoon niet nodig, en daarom heb ik het ook niet gekozen op de middelbare school.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Helaas van meer medelanders. Daar heeft de VVD wel voor gezorgd. Dat Nederlanders amper meer Frans en Duits kunnen. Wel krijgen de nederlandse kindertjes tegenwoordig bijna evenveel lesuren engels als nederlands op school. Waardoor deze kindertjes (zeker in combinatie met het internettijdperk van vandaag de dag) louter worden geindoctrineerd door de angelsaksische corporate media
Die hebben geen machtige werkgevers. Kom je dus niet zo makkelijk binnenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ik naar Scandinavië zou kunnen: morgen.
Kom je niet makkelijk binnen nee. Maar ik heb niks meer met dit volk intussen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die hebben geen machtige werkgevers. Kom je dus niet zo makkelijk binnen
Een schandaal. En nederland loopt voorop in dat weggooien van onze cultuur.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Engels is ook een ontzettend belangrijke taal. Heel veel wetenschappelijke artikelen zijn bijvoorbeeld in het Engels, ook wordt steeds meer onderwijs in het Engels gegeven om het onderwijs beter internationaal toegankelijk te maken. Ik ben nu met mijn scriptie bezig, de artikelen die ik gebruik zijn Nederlandstalig of Engelstalig, en verder nog wat Duitstalige rapporten. Frans heb ik gewoon niet nodig, en daarom heb ik het ook niet gekozen op de middelbare school.
Heb je van de afgelopen week nog steeds niet geleerd dat je met overdrijven over de gevolgen van de VVD ze alleen maar sterker maak? Dus, wat denk je dat we krijgen ipv opvangkampen?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat is de volgende stap van rechts. Mensen het land uitzetten. Vervolgens willen die andere landen die mensen niet hebben. Opvangkampen dan maar. Veel te duur natuurlijk, dus.....
Hup hup, van die bank af met je luie donder en werken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dom volk geworden.
Kortzichtigheid troef. Schaam me dood hier bij te moeten horen.
Ja, en het was nog niet in je opgekomen dat een hoop mensen het daar mee eens zijn? En de kiezers kijken natuurlijk ook gewoon verkiezingsprogramma's door, het is goed mogelijk dat veel VVD-stemmers al op de hoogte waren van deze uitwerking van de VVD plannen en juist daarom voor de VVD hebben gekozen in de peilingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD gaf toe dat de bijstandsmoeder er tot 520 euro per jaar op achteruit gaat. De rijke ondernemer zou er 1800 euro bij krijgen.
De essentie van de uitzending blijft dus fier overeind.
Maakt niet meer uit hoor. Dit volk is knettergek geworden. Daar is niet tegen te vechten.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je van de afgelopen week nog steeds niet geleerd dat je met overdrijven over de gevolgen van de VVD ze alleen maar sterker maak? Dus, wat denk je dat we krijgen ipv opvangkampen?
Zijn we aan het flirtenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CDA/VVD/PVV.
Wordt echt heel leuk hier.
Da's inderdaad een slechte keuze. De VVD moet nu de kans grijpen een liberale regering te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CDA/VVD/PVV.
Wordt echt heel leuk hier.
Als dat zo is dan is het nog veel erger gesteld met dit volk: asociaal dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en het was nog niet in je opgekomen dat een hoop mensen het daar mee eens zijn? En de kiezers kijken natuurlijk ook gewoon verkiezingsprogramma's door, het is goed mogelijk dat veel VVD-stemmers al op de hoogte waren van deze uitwerking van de VVD plannen en juist daarom voor de VVD hebben gekozen in de peilingen.
Mensen hebben een andere politieke voorkeur dan jij, dus zijn ze knettergek? Ik dacht dat links zo respectvol was en open stond voor andersdenkenden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:17 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Maakt niet meer uit hoor. Dit volk is knettergek geworden. Daar is niet tegen te vechten.
Dat waren ze niet want het neoliberale CPB heeft voor het eerst sinds ze verkiezingsprogramma's gaan doorrekenen geen koopkrachteffecten uitgerekend. Ik vermoed een complot van deze kapitaallikkers.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en het was nog niet in je opgekomen dat een hoop mensen het daar mee eens zijn? En de kiezers kijken natuurlijk ook gewoon verkiezingsprogramma's door, het is goed mogelijk dat veel VVD-stemmers al op de hoogte waren van deze uitwerking van de VVD plannen en juist daarom voor de VVD hebben gekozen in de peilingen.
Er zijn grenzen. Maar hoe kan je sociaal vinden om van de bijstandsmoeder tot 520 euro willen korten en de ondernemer 1800 euro erbij te geven?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Mensen hebben een andere politieke voorkeur dan jij, dus zijn ze knettergek? Ik dacht dat links zo respectvol was en open stond voor andersdenkenden.
Het volk verkiest Madoffquote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef BasEnAad het volgende:
Het geld is gewoon op, dat ziet het volk nu ook. Daarom is de VVD nu het grootst.
Dat is niet helemaal waar, er zijn gewoon een heleboel uitvreters. Ik ken er zo ook een paar. Wanneer het economisch slechter gaat heeft de werkende mens geen zin meer om te betalen voor die lamballen in de straat. Want daar zijn er een heleboel van.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als dat zo is dan is het nog veel erger gesteld met dit volk: asociaal dus.
Tuurlijk. Het zijn allemaal uitvreters.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn gewoon een heleboel uitvreters. Ik ken er zo ook een paar. Wanneer het economisch slechter gaat heeft de werkende mens geen zin meer om te betalen voor die lamballen in de straat. Want daar zijn er een heleboel van.
Uiteraard zijn er ook mensen die wel hulp nodig hebben, maar de verzorgingsstaat is uit de hand gelopen en niet meer te betalen. Het geld is op.
Heb je mijn reactie überhaupt gelezen?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Tuurlijk. Het zijn allemaal uitvreters.![]()
Dat je ze niet vergast?
OK, ik beschouwd het als je analyse. Sorry.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Heb je mijn reactie überhaupt gelezen?
Links erkent uitvreters, maar realiseert zich dat uitvreters hard aanpakken gevolgen heeft voor de goedwillenden. Rechts erkent uitvreters en focust zich hier volledig op.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar, er zijn gewoon een heleboel uitvreters. Ik ken er zo ook een paar. Wanneer het economisch slechter gaat heeft de werkende mens geen zin meer om te betalen voor die lamballen in de straat. Want daar zijn er een heleboel van.
Uiteraard zijn er ook mensen die wel hulp nodig hebben, maar de verzorgingsstaat is uit de hand gelopen en niet meer te betalen. Het geld is op.
Mee eens. We verliezen onze cultuur aan de Amerikaanse/Engelse, nog voordat we hem volgens Wilders verliezen aan de Oosterse.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een schandaal. En nederland loopt voorop in dat weggooien van onze cultuur.
Erg rechts zou ik het nou ook weer niet noemen. D66, GL, PvdA, SP, CU, PvdD kunnen nog steeds op 59 zetels rekenen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:21 schreef ItaloDancer het volgende:
Tja, Nederland is erg rechts geworden. Gelukkig duurt dat ook maar ongeveer tot een week nadat een rechtse regering gevormd is. Zo werkt het ook wel weer.
Je zou haast gaan denken dat Amerikaanse toestanden hier het ultieme doel lijkt te zijn geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:24 schreef TNA het volgende:
[..]
Links erkent uitvreters, maar realiseert zich dat uitvreters hard aanpakken gevolgen heeft voor de goedwillenden. Rechts erkent uitvreters en focust zich hier volledig op.
Gevolg: onder links hou je uitvreters, maar houden de hulpbehoevenden het vol, onder rechts heb je geen uitvreters meer, maar gaan hulpbehoevenden eraan onderdoor. Waar kennen we dit van? Juist, uit Amerika. Het scheelt geld, maar ik betaal graag wat meer belasting om Amerikaanse praktijken in Nederland te voorkomen.
Ik denk dat veel mensen er ook echt zo inzitten. Lage belastingen, gemiddeld meer geld, alleen de zwakkeren lijden eronder. Zo heb je geen uitvreters meer, heeft iedereen gemiddeld meer geld, alleen kunnen hulpbehoevenden stikken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Je zou haast gaan denken dat Amerikaanse toestanden hier het ultieme doel lijkt te zijn geworden.
Rechts praat net zo over links, het is jammer dat er in VKZ geen ruimte is voor nuance. Als ik een opiniestuk over de VVD plaats, geschreven door GL'ers, schreeuwt iedereen "LINKSE PROPAGANDA" en is het afgelopen. Als de VVD hoog staat in de peilingen schreeuwt iedereen "ASOCIALE EIKELS" en is het afgelopen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:27 schreef MrBadGuy het volgende:
De linkse users laten zich wel heel erg kennen. Voor het eerst sinds vele jaren lijkt er een partij te gaan winnen die wat meer rechts van het midden in het spectrum zit, en meteen wordt de Nederlander uitgemaakt voor dom, asociaal en ga zo maar door. We moeten lief zijn voor elkaar en respect hebben voor anderen, tot dat mensen een andere mening hebben. Ik heb iig erg zin in 9 juni. De besluiten die genomen zullen worden zijn niet de meest prettige en zullen we waarschijnlijk ook wel even voelen, maar de toekomst ziet er iig wel rooskleurig uit
Ja, je doet net als Rutte in het interview met Rosenmuller in The Big Apple. De winnaars benadrukken en als Paul op de wervers wijst, de andere kant opkijken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:28 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen er ook echt zo inzitten. Lage belastingen, gemiddeld meer geld, alleen de zwakkeren lijden eronder. Zo heb je geen uitvreters meer, heeft iedereen gemiddeld meer geld, alleen kunnen hulpbehoevenden stikken.
Laatste keer dat een linkse partij de meerderheid had was in 1998.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:27 schreef MrBadGuy het volgende:
De linkse users laten zich wel heel erg kennen. Voor het eerst sinds vele jaren lijkt er een partij te gaan winnen die wat meer rechts van het midden in het spectrum zit, en meteen wordt de Nederlander uitgemaakt voor dom, asociaal en ga zo maar door. We moeten lief zijn voor elkaar en respect hebben voor anderen, tot dat mensen een andere mening hebben. Ik heb iig erg zin in 9 juni. De besluiten die genomen zullen worden zijn niet de meest prettige en zullen we waarschijnlijk ook wel even voelen, maar de toekomst ziet er iig wel rooskleurig uit
Proest, moeten jullie over beginnenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:25 schreef Cyber2003 het volgende:
Ik ben heel erg benieuwd naar de situatie van Klopkoek en EchtGaaf. Met andere woorden: wat voor baan hebben ze, wat voor huisvesting, wat voor persoonlijke situatie, hoe is de familie e.d. Of zijn jullie gewoon trollen? Jullie overdrijven de situatie tot in het absurde. Denk je dat je daarmee mensen mee krijgt of drijf je mensen niet alleen maar meer richting de VVD (wat natuurlijk prima is)?
Voor mij onbegrijpelijk dat er in dit verdraagzaam land zo'n verzuurde mensen kunnen wonen die totaal geen respect kunnen opbrengen voor andersdenkenden (VVD stemmers, de overgrote meerderheid op dit moment).
de zakkenvullers kunnen wel wat VVD gebruikenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef axis303 het volgende:
Hoe harder met roept tegen de VVD en hoe meer men tendentieuze filmpjes maakt bij Netwerk & Co. hoe meer de VVD groeit. De mensen trappen niet meer in linkse propaganda. Het beleid is niet houdbaar, het roer moet om, kortom de economie kan wel wat VVD gebruiken.
Het is jammer dat stereotypes als "de economie kan wel wat VVD gebruiken" nog steeds leven. Veel economen erkennen dat links nu verstandiger economisch beleid voert door niet direct enorm te bezuinigen, maar intuïtief doet de VVD het beter ("het huishoudboekje op orde maken").quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef axis303 het volgende:
Hoe harder met roept tegen de VVD en hoe meer men tendentieuze filmpjes maakt bij Netwerk & Co. hoe meer de VVD groeit. De mensen trappen niet meer in linkse propaganda. Het beleid is niet houdbaar, het roer moet om, kortom de economie kan wel wat VVD gebruiken.
En de laatste keer dat het een rechtse partij de grootste was...ehhmmmm...ver voor ik geboren was iigquote:Op maandag 31 mei 2010 20:30 schreef n3z het volgende:
[..]
Laatste keer dat een linkse partij de meerderheid had was in 1998.
De ultieme verharding is een feit. Het lijkt inmiddels een doel op zich.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:31 schreef axis303 het volgende:
Bij Knevel & Van den Brink lieten ze een foto zien van de laatste liberale premier - zag je zo'n zwart-wit foto van een kerel uit 1850quote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de laatste keer dat het een rechtse partij de grootste was...ehhmmmm...ver voor ik geboren was iig
Trap er niet in, hoe meer ze op de persoon gaan spelen, des te groter het gebrek aan argumentatie.quote:
Vooral ermee spotten. Of ben je daar te goed voor om in zo'n situatie belanden? Ik zal me maar niet verlagen door het je eens te gunnen.quote:
Precies, zelfs zwervers krijgen een lekkere pizza van de VVD.quote:
Nou, laten we dan niet zo dramatisch gaan doen en met allemaal doemscenario's strooien als het er op lijkt dat een rechtsere partij eens de grootste wordtquote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef TNA het volgende:
[..]
Bij Knevel & Van den Brink lieten ze een foto zien van de laatste liberale premier - zag je zo'n zwart-wit foto van een kerel uit 1850
Ik ben het fundamenteel oneens met de VVD, maar we hoeven niet te doen alsof heel Nederland straks verhongertquote:Op maandag 31 mei 2010 20:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nou, laten we dan niet zo dramatisch gaan doen en met allemaal doemscenario's strooien als het er op lijkt dat een rechtsere partij eens de grootste wordt
ik zei al dat het zo extreem niet is. het is vooral dat de VVD een volstrekt gesegregeerd land gaat bouwen. met minder kansen, minder verdraagzaamheid, minder respect, minder gemeenschapszin, minder sociale mobiliteit en meer macht bij een kleine elite, minder democratie, meer armoede, meer controle, meer monitoring, meer wantrouwen.... kortom een halve dictatuur dit land met helemaal bovenaan een onaantastbare kastequote:
Die verhongerden in 1850 ook niet. Wel was 40% van de amsterdammers in 1900 afhankelijk van de armenzorg. De problematiek van die tijd was niet dat mensen helemaal verhongerden maar dat mensen kort leefden, in slechte gezondheid staken, weinig kans hadden om eruit te klimmen en in zeer onveilige buurten woonden (politie was alleen geinteresseerd in de bezittende klasse). Het was kortom een consumptiegoed voor de bovenste lagen. Paupers, het grauw. Het waren niet eens mensen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik ben het fundamenteel oneens met de VVD, maar we hoeven niet te doen alsof heel Nederland straks verhongert
Mijn punt is dat er hier te weinig ruimte is voor nuance.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die verhongerden in 1850 ook niet. Wel was 40% van de amsterdammers in 1900 afhankelijk van de armenzorg. De problematiek van die tijd was niet dat mensen helemaal verhongerden maar dat mensen kort leefden, in slechte gezondheid staken, weinig kans hadden om eruit te klimmen en in zeer onveilige buurten woonden (politie was alleen geinteresseerd in de bezittende klasse).
wat dacht je van 2006?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de laatste keer dat het een rechtse partij de grootste was...ehhmmmm...ver voor ik geboren was iig
Daar kan ik me wel in vinden.quote:Rutte heeft geen enkel besef van de economische onderklasse in Nederland. Hij kan beter de komende vier jaar een maatschappelijke stage lopen dan premier worden.
Dat is nou een eerlijke reactie waar sommige users in dit topic een voorbeeld aan kunnen nemenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik ben het fundamenteel oneens met de VVD, maar we hoeven niet te doen alsof heel Nederland straks verhongert
Je geeft het eigenlijk al aan. De Partij van de Allochtonen dusquote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Rosite het volgende:
Ach, er zijn heel veel zwevende kiezers, dus de uitlsag kon wel eens heel verrassend gaan worden. Bij Maurice de Hond doen nauwelijks "mede-landers" mee in de peilingen, dus we wachten maar af en zien het 9 juni wel. D66 heeft al 1 zetel extra in ieder geval, ik denk toch een gevolg van het feit dat de VVD met PVV wil en dat mensen zien wat voor programma die VVD nou werkelijk heeft. ik had verwacht dat de VVD er eentje zou zijn gezakt vandaag, helaas, dat is niet zo. En ik ben zo bang dat de mensen heel erg bedrogen uit gaan komen met die VVD.
Onder andere, ja, net zoals alle andere partijen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:40 schreef Cyber2003 het volgende:
[..]
Je geeft het eigenlijk al aan. De Partij van de Allochtonen dus
wie schreef dat?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef TNA het volgende:
Uit het NRC van vandaag:
[..]
Daar kan ik me wel in vinden.
dat laatste is echt geen illusie. toen de liberalen in de 19e eeuw het hier voor het zeggen hadden werden mensen omwille van hun mening opgesloten. hoewel nu de communicatiemiddelen anders zijn, daar passen mensen zich op aan. tegenwoordig kan de censuur onopvallender plaatsvinden door de bezittende klassequote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat is nou een eerlijke reactie waar sommige users in dit topic een voorbeeld aan kunnen nemenHet is misschien niet leuk als een politieke tegenstander de verkiezingen wint, maar om dan met plaatjes van zwervers aan te komen zetten of dat ons iets ergers dan opvangkampen staat te wachten...
Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een grote groep Nederlanders dit kennelijk zo graag wilt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ik zei al dat het zo extreem niet is. het is vooral dat de VVD een volstrekt gesegregeerd land gaat bouwen. met minder kansen, minder verdraagzaamheid, minder respect, minder gemeenschapszin, minder sociale mobiliteit en meer macht bij een kleine elite, minder democratie, meer armoede, meer controle, meer monitoring, meer wantrouwen.... kortom een halve dictatuur dit land met helemaal bovenaan een onaantastbare kaste
Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatquote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat laatste is echt geen illusie. toen de liberalen in de 19e eeuw het hier voor het zeggen hadden werden mensen omwille van hun mening opgesloten
Het gejank zal niet van de lucht zijn als een grote VVD strakst de boel gewoon sloopt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Rosite het volgende:
Ach, er zijn heel veel zwevende kiezers, dus de uitlsag kon wel eens heel verrassend gaan worden. Bij Maurice de Hond doen nauwelijks "mede-landers" mee in de peilingen, dus we wachten maar af en zien het 9 juni wel. D66 heeft al 1 zetel extra in ieder geval, ik denk toch een gevolg van het feit dat de VVD met PVV wil en dat mensen zien wat voor programma die VVD nou werkelijk heeft. ik had verwacht dat de VVD er eentje zou zijn gezakt vandaag, helaas, dat is niet zo. En ik ben zo bang dat de mensen heel erg bedrogen uit gaan komen met die VVD.
We leven inmiddels in de 21e eeuw Klopkoek. Maar mochten we opvangskampen krijgen voor mensen met een afwijkende mening, dan mag jij bij mij gratis onderduikenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat laatste is echt geen illusie. toen de liberalen in de 19e eeuw het hier voor het zeggen hadden werden mensen omwille van hun mening opgesloten
omdat die grote groep nederlanders graag trapt in de zondebok strategie van de VVD. zo werkt het in de VS ook. neerkijken op anderen. superieur voelen dan anderen. waarom denk je dat zoveel 'informatieve programma's' bij de commercieelen tegenwoordig óf over 'heldhaftige' acties gaan óf puur leedvermaak?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een grote groep Nederlanders dit kennelijk zo graag wilt.
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staatquote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een grote groep Nederlanders dit kennelijk zo graag wilt.
Het zijn zo van die mensen die het graag eerst aan de lijve wilt ondervinden. Kunnen ze nog altijd SP gaan stemmen als het niet bevaltquote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Michie_ het volgende:
[..]
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staat
Rutte misschien niet. Maar hij wilt wel regeren met iemand die zulke ideeën wel ok vindt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatGeheel zinloze vergelijkingen. De liberalen en de maatschappij in de 19e eeuw hebben niets met de huidige werkelijkheid te maken. Alsof Rutte mensen wil opsluiten om hun mening (sterker nog, hij pleitte voor het legaliseren van Holocaust-ontkenning).
Ik dacht al, het NRC is meestal onpartijdig... Nu dus ook.quote:
Goede analyse!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
omdat die grote groep nederlanders graag trapt in de zondebok strategie van de VVD. zo werkt het in de VS ook. neerkijken op anderen. superieur voelen dan anderen. waarom denk je dat zoveel 'informatieve programma's' bij de commercieelen tegenwoordig óf over 'heldhaftige' acties gaan óf puur leedvermaak?
Rutte is noodgedwongen (door de dreiging van Wilders) sterk naar rechts opgeschoven. Dat is jammer. Ten tijde van Dijkstal was de VVD nog een meer sociaal-liberale partij, nu is het Amerikaans en hard geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:50 schreef n3z het volgende:
[..]
Rutte misschien niet. Maar hij wilt wel regeren met iemand die zulke ideeën wel ok vindt.
dat trok hij later weer in.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatGeheel zinloze vergelijkingen. De liberalen en de maatschappij in de 19e eeuw hebben niets met de huidige werkelijkheid te maken. Alsof Rutte mensen wil opsluiten om hun mening (sterker nog, hij pleitte voor het legaliseren van Holocaust-ontkenning).
Idd. In POL en nu ook in VKZ komt men meestal niet veel verder dan "onder een links/rechts kabinet gaat dit land ten onder." (doorhalen wat niet van toepassing is.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er hier te weinig ruimte is voor nuance.
Dit vind ik dus ook vreemd. Ik kan me nog voorstellen dat je vindt dat de nivellering te ver is doorgeslagen (ik ben het er niet mee eens, maar da's wat anders). Maar dan in tijden van bezuinigingen het zo doen dat mensen die al amper rond kunnen komen flink moeten inleveren terwijl mensen die het amper nodig hebben er flink op vooruitgaan is wel heel erg krom.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zijn grenzen. Maar hoe kan je sociaal vinden om van de bijstandsmoeder tot 520 euro willen korten en de ondernemer 1800 euro erbij te geven?
De boodschap van de uitzending was helder maar de VVD krijgt zetel bij in de peiling.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook vreemd. Ik kan me nog voorstellen dat je vindt dat de nivellering te ver is doorgeslagen (ik ben het er niet mee eens, maar da's wat anders). Maar dan in tijden van bezuinigingen het zo doen dat mensen die al amper rond kunnen komen flink moeten inleveren terwijl mensen die het amper nodig hebben er flink op vooruitgaan is wel heel erg krom.
Dat vind ik wel erg zwak dat je dat nu zegt, de media hebben het de afgelopen van de daken geschreeuwd wat er gebeurd als het VVD programma wordt uitgevoerd. Ook zou ik niet onderschatten dat mensen best eens in staat kunnen zijn zelf na te denken. Voor PvdA en SP stemmers wellicht een revolutionaire gedachte, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Michie_ het volgende:
[..]
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staat
Precies. Een tweedeling.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar dat vertrouwen ben ik al lang in de Nederlandse kiezer verloren gezien het aantal zetels voor een partij als Wilders en de plotselinge stijging van PVDA na Cohen en de plotselinge stijging daarna van de VVD.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg zwak dat je dat nu zegt, de media hebben het de afgelopen van de daken geschreeuwd wat er gebeurd als het VVD programma wordt uitgevoerd. Ook zou ik niet onderschatten dat mensen best eens in staat kunnen zijn zelf na te denken. Voor PvdA en SP stemmers wellicht een revolutionaire gedachte, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.
De wie?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:06 schreef ferdie131295 het volgende:
Als VVD, PvdA en D66 allemaal een paar zetels inleveren kunnen de een coalitie vormen met GroenLinks
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. Maar hoe kan je sociaal vinden om van de bijstandsmoeder tot 520 euro willen korten en de ondernemer 1800 euro erbij te geven?
Je moet dan toch veel lef hebben. Heel veel lef.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Sphere het volgende:
[..]
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.
Iets?quote:De bijstandsmoeder krijgt inderdaad iets minder belastinggeld van de hardwerkende burgers.
De bijstandmoeder die al amper rond kan komen moet dus maar de lasten van de crisis dragen volgens jou, terwijl de hardwerkende burger er op vooruit moet gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Sphere het volgende:
[..]
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.
De bijstandsmoeder krijgt inderdaad iets minder belastinggeld van de hardwerkende burgers.
Meer overhouden komt op hetzelfde neer als meer krijgen.quote:
Ik hecht als weldenkende rechtse burger veel waarde aan het principe dat iedereen die dat kan, zelf zijn/ haar geld verdient. Als je het echt buiten je schuld om zonder werk/ niet kan werken zit, is er een noodmaatregel, een vangnet dat we de bijstand noemen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De bijstandmoeder die al amper rond kan komen moet dus maar de lasten van de crisis dragen volgens jou, terwijl de hardwerkende burger er op vooruit moet gaan.
Naar mijn idee zou iedereen in tijden van crisis een steentje moeten bijdragen. En dus niet dat degenen die het al ruim hebben er op vooruit moeten gaan.
Dat inderdaad.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Rosite het volgende:
Maar het meest irritante vind ik nog steeds die mensen die zitten te zeiken over die enkelingen die misbruik maken van een uitkering, alsof we daardoor in de financiele problemen zitten in de wereld. We zitten in die problemen vanwege de Zalmen, Scheringa's, Madoffs, verzekeringsmaatschappijen, bonusjagers, onbegrijpelijke financiele produkten draaiende beleggers, en banken. De lui die het voor elkaar hebben, de traditionele VVD-kliek, Rutte voorop. En ze weten het zo te draaien dat zij de stemmen in Holland krijgen.
Stomme Hollanders, denk ik dan.
Maar goed, een land krijgt de regering die ze verdient.
En verder wacht ik dan maar af, tot 9 juni kan er nog een hoop gebeuren.
Heet jij Echtgaaf, of is die kutkloon van jou?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer overhouden komt op hetzelfde neer als meer krijgen.
Ik schrijf: komt op hetzelfde neer. Niet dat het hetzelfde is.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef Sphere het volgende:
[..]
Heet jij Echtgaaf, of is die kutkloon van jou?![]()
Verder ben ik het niet met je stelling eens. meer overhouden is iets anders dan meer krijgen.
Het principe ben ik het wel mee eens. Maar om dan in zware tijden maar de bijstand te minimaliseren zodat die hardwerkende nederlander toch nog steeds drie keer per jaar op vakantie gaan, terwijl degene in de bijstand al amper rond kan komen, is naar mijn idee niet de goede manier.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:28 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik hecht als weldenkende rechtse burger veel waarde aan het principe dat iedereen die dat kan, zelf zijn/ haar geld verdient. Als je het echt buiten je schuld om zonder werk/ niet kan werken zit, is er een noodmaatregel, een vangnet dat we de bijstand noemen.
Dit dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Rosite het volgende:
Maar het meest irritante vind ik nog steeds die mensen die zitten te zeiken over die enkelingen die misbruik maken van een uitkering, alsof we daardoor in de financiele problemen zitten in de wereld. We zitten in die problemen vanwege de Zalmen, Scheringa's, Madoffs, verzekeringsmaatschappijen, bonusjagers, onbegrijpelijke financiele produkten draaiende beleggers, en banken. De lui die het voor elkaar hebben, de traditionele VVD-kliek, Rutte voorop. En ze weten het zo te draaien dat zij de stemmen in Holland krijgen.
Stomme Hollanders, denk ik dan.
Maar goed, een land krijgt de regering die ze verdient.
En verder wacht ik dan maar af, tot 9 juni kan er nog een hoop gebeuren.
Op dit moment kennen we een armoedeval, werken loont vaak niet. Want zeg nou zelf, je zit in de bijstand en je krijgt als bijstandmoeder 1169,14 EUR per maand. Als je werkt is het minimumloon voor 23 jaar en ouder: 1.407,60 EUR per maand. Toch een leuk verschil lijkt me. Maar iemand in de bijstand krijgt een hoop extra subsidie's, gratis zwemles bijvoorbeeld. Alle subsiedie's bij elkaar opgeteld, die iemand met het minimumloon niet krijgt, zou je bijvoorbeeld op 1300,00 EUR per maand uitkomen. Zou jij voor die 100 Euro in de maand elke dag uit om 7 uur uit je bed komen en dan om 6 uur weer thuis zijn? Een bijstandsmoeder kan gewoon part-time werken als ze voor haar kinderen wilt zorgen, en haar loon kan evt. aan worden gevuld tot bijstandsniveau, dus ik snap niet waarom mensen nou allemaal zo zielig doen over bijstandsmoeders, ze kunnen gewoon part-time werken.quote:
Nee, want om meer over te houden moet je het eerst zelf verkregen hebben, om iets te krijgen hoeft dat niet. En daarin zit de kern van het herverdelingsvraagstuk.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
Meer overhouden komt op hetzelfde neer als meer krijgen.
Met de VVD wordt de armoedeval alleen maar groterquote:Op maandag 31 mei 2010 21:31 schreef Holograph het volgende:
[..]
Op dit moment kennen we een armoedeval, werken loont vaak niet. Want zeg nou zelf, je zit in de bijstand en je krijgt als bijstandmoeder 1169,14 EUR per maand. Als je werkt is het minimumloon voor 23 jaar en ouder: 1.407,60 EUR per maand. Toch een leuk verschil lijkt me. Maar iemand in de bijstand krijgt een hoop extra subsidie's, gratis zwemles bijvoorbeeld. Alle subsiedie's bij elkaar opgeteld, die iemand met het minimumloon niet krijgt, zou je bijvoorbeeld op 1300,00 EUR per maand uitkomen. Zou jij voor die 100 Euro in de maand elke dag uit om 7 uur uit je bed komen en dan om 6 uur weer thuis zijn? Een bijstandsmoeder kan gewoon part-time werken als ze voor haar kinderen wilt zorgen, en haar loon kan evt. aan worden gevuld tot bijstandsniveau, dus ik snap niet waarom mensen nou allemaal zo zielig doen over bijstandsmoeders, ze kunnen gewoon part-time werken.
Waren het maar enkele personen, Koos. dan was het te verwaarlozen. Echter, word er enorm veel fraude gepleegd met uitkeringen. Zwart bijklussen of onterecht in de bijstand zitten wegens chronische luiheid zijn ook vormen van fraude.quote:
Nogmaals: het komt op hetzelfde neer. Als je nou meer krijgt of meer overhoudt: je gaat erop vooruit.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want om meer over te houden moet je het eerst zelf verkregen hebben, om iets te krijgen hoeft dat niet. En daarin zit de kern van het herverdelingsvraagstuk.
Neen, dat is alleen in economische termen zo. En dat laat het vraagstuk van morele verantwoording buiten beschouwing. Is het acceptabel om inkomen van mensen her te verdelen ten behoeve van andere mensen?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nogmaals: het komt op hetzelfde neer. Als je nou meer krijgt of meer overhoudt: je gaat erop vooruit.
En dat moet ook worden aangepakt. Alleen spreken figuren als jij vaak schande over deze frauders, terwijl de grootste misdadigers inderdaad aan de top zitten.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:33 schreef Sphere het volgende:
[..]
Waren het maar enkele personen, Koo,. dan was het te verwaarlozen. Echter, word er enorm veel fraude gepleegd met uitkeringen. Zwart bijklussen of onterecht in de bijstand zitten wegens chronische luiheid zijn ook vormen van fraude.
Nee? Juist kleiner.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Met de VVD wordt de armoedeval alleen maar groter
Juist!!quote:Op maandag 31 mei 2010 21:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, want om meer over te houden moet je het eerst zelf verkregen hebben, om iets te krijgen hoeft dat niet. En daarin zit de kern van het herverdelingsvraagstuk.
Dit werkt perfect in the USAquote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee? Juist kleiner.
Armoedeval is zeg maar dat het niet loont om te werken. Door het verlagen van uitkeringen of het verhogen van het minimumloon zorg je er voor dat de armoedeval kleiner word.
"Figuren zoals jij".....quote:Op maandag 31 mei 2010 21:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat moet ook worden aangepakt. Alleen spreken figuren als jij vaak schande over deze frauders, terwijl de grootste misdadigers inderdaad aan de top zitten.
Ja.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het acceptabel om inkomen van mensen her te verdelen ten behoeve van andere mensen?
Een beetje fraude is niet zo heel erg hoor. We leven niet in een ideale wereld en om iedere fraude te bestrijden is heel veel werk. Het is best mogelijk dat er een moment zit waarop het bestrijden van fraude niet meer rendabel is. Ook vind het fraude argument niet zo heel sterk, het is geen schande hoor om er gewoon voor uit te komen dat je liever zie dat mensen minder belasting/premies hoeven te betalen. Dat is gewoon het verdelingsvraagstuk, en daarin kun je een liberale positie innemen of een meer socialistische positie. Ik kies voor het eerste en dat betekent dus dat er minder geld over blijft voor uitkeringen en andere overheidsuitgaven.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:37 schreef Sphere het volgende:
[..]
Oh, maar over jouw laatste punt zijn we het dan gewoon eens hoor. Alle vormen van fraude moeten de kop worden ingedrukt.
Als je iets als bijstand wilt hebben, zal het wel moeten. Bijstand is namelijk voor de mensen die zelf geen inkomen hebben. En als je zoiets wilt, moet je dus wel geld gaan innen bij degenen die wel inkomen hebben en ben je dus aan het herverdelen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Neen, dat is alleen in economische termen zo. En dat laat het vraagstuk van morele verantwoording buiten beschouwing. Is het acceptabel om inkomen van mensen her te verdelen ten behoeve van andere mensen?
Aah, dus de belasting oplichten voor duizenden euro's is minder erg dan een winkel bestelen en 200 euro buit maken?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een beetje fraude is niet zo heel erg hoor. We leven niet in een ideale wereld en om iedere fraude te bestrijden is heel veel werk. Het is best mogelijk dat er een moment zit waarop het bestrijden van fraude niet meer rendabel is. Ook vind het fraude argument niet zo heel sterk, het is geen schande hoor om er gewoon voor uit te komen dat je liever zie dat mensen minder belasting/premies hoeven te betalen. Dat is gewoon het verdelingsvraagstuk, en daarin kun je een liberale positie innemen of een meer socialistische positie. Ik kies voor het eerste en dat betekent dus dat er minder geld over blijft voor uitkeringen en andere overheidsuitgaven.
Niet iedereen kan ondernemer zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef Kworb het volgende:
Waarom is het zo erg als een ondernemer meer verdient? We hebben juist meer (talentvolle) ondernemers nodig om de economie te stimuleren. Het gaat om de maatregelen in het algemeen, niet om twee specifieke gevallen. Je kan bij elk partijprogramma wel iemand vinden om als schrijnend voorbeeld te gebruiken.
Het is wel erg, de vraag is alleen of je jezelf niet in de vingers snijdt als je uit oogpunt van kosten de fraude wil gaan bestrijden. Dat zie je ook bij het rekeningrijden, het is een eerlijker vorm van financiering van het wegennet, maar als het voorgestelde systeem 4 miljard aan installatiekosten heeft en vervolgens 500 miljoen per jaar aan uitvoeringskosten heeft (die getallen gingen over tafel), dan vind ik dat het niet waard ook al is het een eerlijker systeem.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aah, dus de belasting oplichten voor duizenden euro's is minder erg dan een winkel bestelen en 200 euro buit maken?
De VVD weet zich heel goed te verweren. Direct wordt met behulp van hun kompanen bij de media een beeld van een linkse publieke omroep neergezet. Maar kijk eens hoe hard de PvdA wel niet wordt aangepakt. Om vermeende aanpassingen van hun programma (wat alle partijen doen).quote:Op maandag 31 mei 2010 20:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Goede analyse!
Graag afzetten tegen zwakkeren, om een feel good gevoel te krijgen.
Het is hip om op een winnaarspartij te stemmen![]()
Links werd erom verketterd toen ze jarenlang met dat argument aan kwamen zetten.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is wel erg, de vraag is alleen of je jezelf niet in de vingers snijdt als je uit oogpunt van kosten de fraude wil gaan bestrijden. Dat zie je ook bij het rekeningrijden, het is een eerlijker vorm van financiering van het wegennet, maar als het voorgestelde systeem 4 miljard aan installatiekosten heeft en vervolgens 500 miljoen per jaar aan uitvoeringskosten heeft (die getallen gingen over tafel), dan vind ik dat het niet waard ook al is het een eerlijker systeem.
Mensen bestrijden die af en toe een beetje zwart werken is wellicht onmogelijk. Maar de grote fraudeurs moeten gewoon worden aangepakt.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is wel erg, de vraag is alleen of je jezelf niet in de vingers snijdt als je uit oogpunt van kosten de fraude wil gaan bestrijden. Dat zie je ook bij het rekeningrijden, het is een eerlijker vorm van financiering van het wegennet, maar als het voorgestelde systeem 4 miljard aan installatiekosten heeft en vervolgens 500 miljoen per jaar aan uitvoeringskosten heeft (die getallen gingen over tafel), dan vind ik dat het niet waard ook al is het een eerlijker systeem.
Kennelijk was er twijfel of links wel een zuiver motief had. Vonden ze fraude niet zo heel erg of waren ze echt bezorgd over de kosten?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Links werd erom verketterd toen ze jarenlang met dat argument aan kwamen zetten.
Ook als het meer kost dan het opbrengt?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mensen bestrijden die af en toe een beetje zwart werken is wellicht onmogelijk. Maar de grote fraudeurs moeten gewoon worden aangepakt.
Ik vind zeker dat mensen veel meer eigen verantwoordelijkheid moeten hebben op financieel gebied, er een veel kleinere overheid (lees: minder bestuurders) moet komen en de belastingen mede hierdoor stukken omlaag moeten. Hoewel fraude inderdaad nooit helemaal te voorkomen is moet je het wel zo goed mogelijk, over de gehele breedte aanpakken vind ik. Dat is een principekwestie.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een beetje fraude is niet zo heel erg hoor. We leven niet in een ideale wereld en om iedere fraude te bestrijden is heel veel werk. Het is best mogelijk dat er een moment zit waarop het bestrijden van fraude niet meer rendabel is. Ook vind het fraude argument niet zo heel sterk, het is geen schande hoor om er gewoon voor uit te komen dat je liever zie dat mensen minder belasting/premies hoeven te betalen. Dat is gewoon het verdelingsvraagstuk, en daarin kun je een liberale positie innemen of een meer socialistische positie. Ik kies voor het eerste en dat betekent dus dat er minder geld over blijft voor uitkeringen en andere overheidsuitgaven.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kennelijk was er twijfel of links wel een zuiver motief had. Vonden ze fraude niet zo heel erg of waren ze echt bezorgd over de kosten?
Yup. We hebben het namelijk over criminelen. Mensen die honderdduizenden euro's achterover drukken krijgen wat mij betreft een enkele bajes. Criminaliteitsbestrijding is nooit rendabel.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ook als het meer kost dan het opbrengt?
TRU is een paar straten verder Klopkoekquote:Op maandag 31 mei 2010 21:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VVD weet zich heel goed te verweren. Direct wordt met behulp van hun kompanen bij de media een beeld van een linkse publieke omroep neergezet. Maar kijk eens hoe hard de PvdA wel niet wordt aangepakt. Om vermeende aanpassingen van hun programma (wat alle partijen doen).
Ook weten ze zichzelf goed als winnaar neer te zetten. Mensen stemmen graag op winnaars. Mensen willen graag bij winnaars horen. Succes trekt succes aan (zie hier).
Maar dat alleen is niet genoeg. Het is ook belangrijk dat media de politieke strijd framen als een paardenrace. Veel gepraat over peilingen en weinig over inhoud is voordelig voor degene die op winst staat. Het is erg profijtelijk om maurice de hond een dikke zak met geld aan te bieden.
Wat heeft Klopkoek's betoog met bovennatuurlijk gebeurtenissen te maken?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
TRU is een paar straten verder Klopkoek
Uiteindelijk is wat je als crimineel ziet ook een politieke keuze. In de VS krijg je bij drie keer een chocoladereep stelen levenslang. Bij drie keer de IRS (belastingdienst) oplichten of een aanrijding veroorzaken niet noodzakelijkerwijs.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Yup. We hebben het namelijk over criminelen. Mensen die honderdduizenden euro's achterover drukken krijgen wat mij betreft een enkele bajes. Criminaliteitsbestrijding is nooit rendabel.
Ik wijs op zwakke plekken in onze mediacratie van vandaag de dag knulquote:Op maandag 31 mei 2010 21:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
TRU is een paar straten verder Klopkoek
Samenzweringstheorieënquote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat heeft Klopkoek's betoog met bovennatuurlijk gebeurtenissen te maken?
Dat heb ik altijd heel vreemd gevonden. Sluit overigens perfect aan op de mediacratie die je niet ter sprake brengt.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Uiteindelijk is wat je als crimineel ziet ook een politieke keuze. In de VS krijg je bij drie keer een chocoladereep stelen levenslang. Bij drie keer de IRS (belastingdienst) oplichten of een aanrijding veroorzaken niet noodzakelijkerwijs.
je bent aan het demoniseren.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
SamenzweringstheörienBNW dus, my bad
Die werkt minsten even hard in het voordeel van de PvdA. De VVD zit in een positieve spiraal de laatste paar weken, maar toen Job Cohen net aantrad gold dat juist voor de PvdA.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik wijs op zwakke plekken in onze mediacratie van vandaag de dag knul
Onrechtvaardig maar niet vreemd. De VS is gewoon een rechtser land. Waar automobilisten heilig zijn. Dus worden aanrijdingen tussen advocaten uitgevochten en hoeft het niet te betekenen dat het als een 'strike' in de boeken komt. Bij een reep in de winkel stelen is dat anders. Daar bestaat zelfs het risico dat je onterecht een strike aan je broek krijgt.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat heb ik altijd heel vreemd gevonden. Sluit overigens perfect aan op de mediacratie die je niet ter sprake brengt.
Dat beeld wordt in mijn optiek versterkt door de media. Er wordt immers druk op gewezen hoe schandalig petty thieves zijn, terwijl frauders nooit aan de schandpaal worden genageld.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Onrechtvaardig maar niet vreemd. De VS is gewoon een rechtser land. Waar automobilisten heilig zijn. Dus worden aanrijdingen tussen advocaten uitgevochten en hoeft het niet te betekenen dat het als een 'strike' in de boeken komt. Bij een reep in de winkel stelen is dat anders. Daar bestaat zelfs het risico dat je onterecht een strike aan je broek krijgt.
Belastingen worden daar als diefstal gezien. Dus de IRS oplichten is in beginsel ook niet zo erg.
Het is allemaal een politieke keuze. Inclusief hoeveel rechten je verdachten mee geeft enzo (en of je dat laat afhangen van sociale status, van welke overtreding etc.).
Toen was de campagne nog niet begonnen. PvdA was uitgestegen op begin april. Het hele geleuter over wie het nou goed doet moest nog beginnen evenals het vuile spel.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Die werkt minsten even hard in het voordeel van de PvdA. De VVD zit in een positieve spiraal de laatste paar weken, maar toen Job Cohen net aantrad gold dat juist voor de PvdA.
Dan had de VVD wel een wat solider programma in mogen dienen want dit is drie keer niks natuurlijkquote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef BasEnAad het volgende:
Het geld is gewoon op, dat ziet het volk nu ook. Daarom is de VVD nu het grootst.
Het CDA onder Balkenende is gewoon een rechtse partij hoorquote:Op maandag 31 mei 2010 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Baasquote:
De VVD heeft dan ook een verschrikkelijk slecht programma wat Nederland niet verder gaat helpen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:55 schreef marky het volgende:
Ik dacht dat dit een topic was over de peilingen maar inmiddels ook verworden tot een VVD bash topic door de bekende users.
quote:Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik gok op een tweede stemronde die nodig is omdat er geen kabinet gevormd kan worden.
Er komt gewoon een paarse variantquote:Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie nog steeds geen enkel werkbaar kabinet. Tenzij we voor de cabaretoptie gaan en de PVV op de een of andere manier bij de regering betrekking. Ik gok op een tweede stemronde die nodig is omdat er geen kabinet gevormd kan worden.
Ja, dat wordt leuk, een opkomst van 30 %.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie nog steeds geen enkel werkbaar kabinet. Tenzij we voor de cabaretoptie gaan en de PVV op de een of andere manier bij de regering betrekking. Ik gok op een tweede stemronde die nodig is omdat er geen kabinet gevormd kan worden.
En als ze hard aangepakt worden kunnen ze diep vallen. Wat dat betreft gebeurt het ook in nederland. Dirk Scheringa is heel lang door de rechtse media opgehemeld:quote:Op maandag 31 mei 2010 22:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat beeld wordt in mijn optiek versterkt door de media. Er wordt immers druk op gewezen hoe schandalig petty thieves zijn, terwijl frauders nooit aan de schandpaal worden genageld.
Ik denk van wel. hangt beetje af waardoor de eerste onderhandelingen stuklopen.quote:
Mislukte pogingen om een coalitie te vormen kunnen wel degelijk invloed hebben op de verkiezingsuitslag. Als je ziet hoe negatief het geklooi van de PVV in Den Haag en Almere op die partij uitstraalt dan kan je een paar maand later zomaar een compleet andere uitslag krijgen. En dan betaalt degene met de meeste breekpunten en de arrogantste uitstraling de rekening.quote:
Ik denk dat eigenlijk ook, maar ik dacht ik laat eens een ander geluid horen hier.quote:
er komt helaas gewoon een soort paars. op papier. PvdA zal wel weer 'uit het landsbelang' mee gaan doen. ik hoop van niet. ik hoop op een deadlock. dan zal er wel een staatsgreep van rechts volgen misschien maar goed, dan is nederland de pariah van de wereld.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik denk van wel. hangt beetje af waardoor de eerste onderhandelingen stuklopen.
Wat nodig is is de wil om samen te werken en het niet bijvoorbaat uit sluiten van partijen of het formuleren van 'breekpunten'. Dan is een tweede verkiezing onnodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:11 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik denk van wel. hangt beetje af waardoor de eerste onderhandelingen stuklopen.
wat vond jij van balkenende II?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
Nog vier zetels nodig voor VVD-CDA-D66. Die zie ik het meeste zitten
Los daarvan steeg de PvdA toen ook enorm door de vele positieve aandacht die ze kregen in de media. Je zou kunnen stellen dat de PvdA dus een betere startpositie had bij de campagne, dankzij de vele media-aandacht. De VVD heeft nu juist het moment mee, ze zitten goed in hun rol en weten zich positief onder de aandacht te brengen en de negatieve geluiden lijken tot nu toe niet te werken.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Toen was de campagne nog niet begonnen. PvdA was uitgestegen op begin april. Het hele geleuter over wie het nou goed doet moest nog beginnen evenals het vuile spel.
Zo veel kijkers trekt Wat kiest Nederland nou ook weer niet. Dat er op dit moment geen P&W van de VARA is zou iets kunnen schelen, maar van de mensen mag je toch ook wel wat kritisch denkvermogen verwachten. De VVD heeft zichzelf gewoon goed geprofileerd de afgelopen paar weken, de media pakken het alleen op.quote:VVD heeft gewoon de media mee. Dat nu K&B bezig zijn ipv P&W scheelt een slok op een borrel en dat nu ook de rechtse rakkers van RTL een eigen talkshow hebben ('wat nederland moet kiezen') is ook een gigantisch voordeel.
Nee, dankje. Ben het CDA meer dan zat. Snap ook niet dat de partij niet wordt afgerend op de wanprestaties van de afgelopen acht jaar. Maar goed, ik begrijp evenmin dat de VVD de grootste kan worden terwijl de mensen achter deze partij verantwoordelijk zijn voor de crisis. Wereld steekt raar in elkaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
Daar hoop ik zelf ook opquote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
Het was niet louter positief. Een leiderschapswissel bij een grote partij genereert sowieso altijd aandacht. als het dan zonder brokken gebeurt kun je dat met de huidige medialogica een tijdje vast houden.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:15 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Los daarvan steeg de PvdA toen ook enorm door de vele positieve aandacht die ze kregen in de media.
Het werd negatieve aandacht. Dat de VVD en CDA hun programma moesten aanpassen haalde amper het nieuws. Ook dat het CPB erg zat te ruzieën met die twee partijen haalde het nieuws niet. De PvdA kreeg direct de wind van voren.quote:Je zou kunnen stellen dat de PvdA dus een betere startpositie had bij de campagne, dankzij de vele media-aandacht.
Ze weten die negatieve geluiden goed te weerleggen.quote:De VVD heeft nu juist het moment mee, ze zitten goed in hun rol en weten zich positief onder de aandacht te brengen en de negatieve geluiden lijken tot nu toe niet te werken.
wel grappig dat Bolkesteijn daar nog stelt dat burgers op dubieuze gronden kiezen voor een partij, maar hier stelt dat de (meeste) kiezers voor de VVD dat doen nadat ze het partijprogramma hebben gelezen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
er komt helaas gewoon een soort paars. op papier. PvdA zal wel weer 'uit het landsbelang' mee gaan doen. ik hoop van niet. ik hoop op een deadlock. dan zal er wel een staatsgreep van rechts volgen misschien maar goed, dan is nederland de pariah van de wereld.
Een beetje marge vind ik zelf wat prettiger. Ik vind dat 80 zetels wel het minimum moet zijn. Overigens zie ik ook het liefst VVD-CDA-D66.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:14 schreef Jac0bus het volgende:
minder grappig vind ik dat hij wel een soort Turkije wil waar het leger op gezette tijden in grijptquote:Op maandag 31 mei 2010 22:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
wel grappig dat Bolkesteijn daar nog stelt dat burgers op dubieuze gronden kiezen voor een partij, maar hier stelt dat de (meeste) kiezers voor de VVD dat doen nadat ze het partijprogramma hebben gelezen.
Dus mensen die dat talent wel hebben moeten maar gedestimuleerd worden om een zaak te starten?quote:
Het is niet erg dat een ondernemer meer verdient. Maar de verschillen worden de laatste jaren steeds groter. Sinds de val van de muur slaat men een beetje door onder invloed van het neo-liberalisme.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:20 schreef Sphere het volgende:
[..]
Dus mensen die dat talent wel hebben moeten maar gedestimuleerd worden om een zaak te starten?
Alsof er verder nooit iemand zich bedient van gelegenheidsargumenten op FOK!.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:18 schreef Wombcat het volgende:
[..]
wel grappig dat Bolkesteijn daar nog stelt dat burgers op dubieuze gronden kiezen voor een partij, maar hier stelt dat de (meeste) kiezers voor de VVD dat doen nadat ze het partijprogramma hebben gelezen.
ondernemers moeten niet bij de VVD zijn. wat hebben die nou voor ze gedaan. niks.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is niet erg dat een ondernemer meer verdient. Maar de verschillen worden de laatste jaren steeds groter. Sinds de val van de muur slaat men een beetje door onder invloed van het neo-liberalisme.
Iemand die de overheid wilt gebruiken om dingen als euthanasieverboden af te dwingen zijn natuurlijk niet libertarisch hè. Je bent gewoon conservatief-liberaal.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof er verder nooit iemand zich bedient van gelegenheidsargumenten op FOK!.Bovendien ben ik een beetje schizofreen wat dat betreft, je hebt de radicaal libertarische Bolkesteijn en je hebt de Bolkesteijn die zich aanpast aan de Nederlandse politieke werkelijkheid. De laatste weken tap ik weer uit het laatste vaatje. Onduidelijk is het natuurlijk wel voor de buitenstaander.
Bolkesteijn is een anarchist!quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof er verder nooit iemand zich bedient van gelegenheidsargumenten op FOK!.Bovendien ben ik een beetje schizofreen wat dat betreft, je hebt de radicaal libertarische Bolkesteijn en je hebt de Bolkesteijn die zich aanpast aan de Nederlandse politieke werkelijkheid. De laatste weken tap ik weer uit het laatste vaatje. Onduidelijk is het natuurlijk wel voor de buitenstaander.
You tell me.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
ondernemers moeten niet bij de VVD zijn. wat hebben die nou voor ze gedaan.
Het desperate slavenvolk zou maar eens zelfmoord plegen! dat mag niet!quote:Op maandag 31 mei 2010 22:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Iemand die de overheid wilt gebruiken om dingen als euthanasieverboden af te dwingen zijn natuurlijk niet libertarisch hè. Je bent gewoon conservatief-liberaal.![]()
Progressieve neoliberaal kwam er uit de test van Lyrebird:quote:Op maandag 31 mei 2010 22:24 schreef ethiraseth het volgende:
Iemand die de overheid wilt gebruiken om dingen als euthanasieverboden af te dwingen zijn natuurlijk niet libertarisch hè. Je bent gewoon conservatief-liberaal.
als (zelfstandig) ondernemer kun je veel beter op CDA stemmen.quote:
Na de verkiezingen ontstond op die plekken een stabiel bestuur, en van nieuwe verkiezingen heb ik ook nog niets gehoord. Dus nu graag een voorbeeld waarin mislukte onderhandelingen wel hebben geleid tot nieuwe verkiezingen en een totaal andere uitslag. Oh ja, geef er ook maar direct een paar quotes bij van Mark Rutte die met de PVV flirt.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Mislukte pogingen om een coalitie te vormen kunnen wel degelijk invloed hebben op de verkiezingsuitslag. Als je ziet hoe negatief het geklooi van de PVV in Den Haag en Almere op die partij uitstraalt dan kan je een paar maand later zomaar een compleet andere uitslag krijgen. En dan betaalt degene met de meeste breekpunten en de arrogantste uitstraling de rekening.
30% meer authoritarian is wel veelzeggend. vandaar dat je in die amerikaanse test ook hoog scoort op de socialisme schaal (die snappen niet wat socialisme is nl.).quote:Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Progressieve neoliberaal kwam er uit de test van Lyrebird:
[ afbeelding ]
Ligt er natuurlijk aan hoeveel je binnenharkt.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
als (zelfstandig) ondernemer kun je veel beter op CDA stemmen.
laat ik zeggen tot 2 ton. het meerendeel van de ondernemers dusquote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt er natuurlijk aan hoeveel je binnenharkt.
Zo'n buitenstaander ben ik nou ook weer niet hoor, ik lees regelmatig mee in POL, alleen post ik er niet zo vaak.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:23 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
wat is dit voor kromme redenering? waarom zou je in deze wereld van overheidsinterventie nog eens een extra overheidsinterventie willen terwijl het jou geen drol kost als je mensen daarin vrij laat? ik snap daar echt niks van. dat jij met je cynische, oog om oog, hard tegen hard wereldbeeld zoveel mogelijk overheidsgeld wilt binnenharken is tot daar aan toe.... maar dit kost je niksquote:Op maandag 31 mei 2010 22:26 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Progressieve neoliberaal kwam er uit de test van Lyrebird:
[ afbeelding ]
Bovendien heb ik altijd er bij gezegd dat ik euthanasie niet meer wil verbieden als de mogelijkheid open ligt voor een libertarische samenleving. Maar in het huidige systeem waarin een grote overheid floreert heb ik zo mijn wensen voor wat betreft overheidsinterventie.
Joh, daar zijn aparte topics over. Daar heb je zelf ook in gepost.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Na de verkiezingen ontstond op die plekken een stabiel bestuur, en van nieuwe verkiezingen heb ik ook nog niets gehoord. Dus nu graag een voorbeeld waarin mislukte onderhandelingen wel hebben geleid tot nieuwe verkiezingen en een totaal andere uitslag. Oh ja, geef er ook maar direct een paar quotes bij van Mark Rutte die met de PVV flirt.
"Mark Rutte (VVD) heeft laten weten dat een coalitie met het CDA en de PVV "een uitkomst" is". + "Een derde Paarse kabinet (VVD, D66 en PvdA) zit er volgens de leider van de liberalen niet echt in."quote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Na de verkiezingen ontstond op die plekken een stabiel bestuur, en van nieuwe verkiezingen heb ik ook nog niets gehoord. Dus nu graag een voorbeeld waarin mislukte onderhandelingen wel hebben geleid tot nieuwe verkiezingen en een totaal andere uitslag. Oh ja, geef er ook maar direct een paar quotes bij van Mark Rutte die met de PVV flirt.
het zou hem zelfs meer opleveren, aangezien er minder zorgbehoevenden zijn.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
wat is dit voor kromme redenering? waarom zou je in deze wereld van overheidsinterventie nog eens een extra overheidsinterventie willen terwijl het jou geen drol kost als je mensen daarin vrij laat? ik snap daar echt niks van. dat jij met je cynische, oog om oog, hard tegen hard wereldbeeld zoveel mogelijk overheidsgeld wilt binnenharken is tot daar aan toe.... maar dit kost je niks
Als dit flirten is dan draait Don Juan zich om in zijn graf.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"Mark Rutte (VVD) heeft laten weten dat een coalitie met het CDA en de PVV "een uitkomst" is". + "Een derde Paarse kabinet (VVD, D66 en PvdA) zit er volgens de leider van de liberalen niet echt in."
[..]
het zou hem zelfs meer opleveren, aangezien er minder zorgbehoevenden zijn.![]()
Jij vindt dat Rutte Wilders effe in zn reet moet knijpen tijdens het volgende debat?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als dit flirten is dan draait Don Juan zich om in zijn graf.
Bloemetje mee en serenade zingen natuurlijk. Het moet wel een beetje stijl hebbenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij vindt dat Rutte Wilders effe in zn reet moet knijpen tijdens het volgende debat?
Dat beweer ik helemaal niet. Ik geef aan dat gestuntel tijdens onderhandelingen negatief uit kan stralen op een partij. Het gepruts van de PVV in Den Haag en Almere heeft mede geleid tot een daling in de peilingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Na de verkiezingen ontstond op die plekken een stabiel bestuur, en van nieuwe verkiezingen heb ik ook nog niets gehoord. Dus nu graag een voorbeeld waarin mislukte onderhandelingen wel hebben geleid tot nieuwe verkiezingen en een totaal andere uitslag.
quote:Oh ja, geef er ook maar direct een paar quotes bij van Mark Rutte die met de PVV flirt.
quote:VVD-lijsttrekker Mark Rutte, wiens partij als de peilingen uitkomen na de verkiezingen het voortouw mag nemen bij coalitieonderhandelingen, houdt nadrukkelijk de optie open voor een rechts kabinet van VVD, CDA en PVV.
Dat heeft Rutte zaterdag gezegd tijdens een campagnebezoek aan Harderwijk.
Avances
Een VVD-CDA-PVV-kabinet ‘zou een uitkomst kunnen zijn’ na 9 juni, aldus de liberaal.
quote:Harderwijk
Je beseft dat het coalitiespel net even een ander type flirten is? Of gaat dat je boven de pet?quote:Op maandag 31 mei 2010 22:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als dit flirten is dan draait Don Juan zich om in zijn graf.
en minder ambtenaren om dit regeltje te handhavenquote:Op maandag 31 mei 2010 22:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
"Mark Rutte (VVD) heeft laten weten dat een coalitie met het CDA en de PVV "een uitkomst" is". + "Een derde Paarse kabinet (VVD, D66 en PvdA) zit er volgens de leider van de liberalen niet echt in."
[..]
het zou hem zelfs meer opleveren, aangezien er minder zorgbehoevenden zijn.![]()
Laten we het houden bij een grammaticale interpretatie van het begrip flirten, en niet bij wat jij vind dat flirten zou moeten omvatten:quote:Op maandag 31 mei 2010 22:36 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat beweer ik helemaal niet. Ik geef aan dat gestuntel tijdens onderhandelingen negatief uit kan stralen op een partij. Het gepruts van de PVV in Den Haag en Almere heeft mede geleid tot een daling in de peilingen.
[..]
[..]
Dat is gewoon flirten zeker als je in hetzelfde stuk zegt de Paars bijna uit te sluiten.
Onzinquote:Op maandag 31 mei 2010 22:44 schreef Morendo het volgende:
Maar inmiddels heb jij dat begrip dus al zo ver opgerekt dat niet uitsluiten al gelijk staat aan flirten. Wat een taal-pornografie.
Zeer indrukwekkende weerlegging. Maar goed, blij dat je eindelijk toegeeft fout te zitten.quote:
Ik geef tegenstanders niet graag gelijk, maar dat moet nu toch echt. Flirten is inderdaad geen daadwerkelijke poging tot de creatie van een verstandhouding. Niet voor niets wordt van sommige vrouwen gezegd; zij is een flirt.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:56 schreef Morendo het volgende:
[..]
Zeer indrukwekkende weerlegging. Maar goed, blij dat je eindelijk toegeeft fout te zitten.
Wederom onzinquote:Op maandag 31 mei 2010 22:56 schreef Morendo het volgende:
Maar goed, blij dat je eindelijk toegeeft fout te zitten.
Racist.quote:Op maandag 31 mei 2010 22:59 schreef KoosVogels het volgende:
Overigen erger ik mij rot aan die kop van Urkel
Is niet racistisch. Vond die serie met hem gewoon geen reet aan en hij was de voornaamste reden daarachterquote:
De test leek me ook vrij Amerikaans...niet echt NL...voor NL begrippen zit ik meer aan de rechterkant..maar toch ook wel weer progressief.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:31 schreef zoefschildpad het volgende:
raar ding, ik schoot meteen al 2 punten naar links omdat ik niet in god geloof...
Alsof dat iets uitmaakt voor mijn kijk op de samenleving...
Ik heb er even een topic van gemaakt, is wel leuk en geeft een beetje diepgang ook.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:36 schreef capricia het volgende:
[..]
De test leek me ook vrij Amerikaans...niet echt NL...voor NL begrippen zit ik meer aan de rechterkant..maar toch ook wel weer progressief.
Remlof attendeert ons erop dat er al een topic over loopt:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 02:42 schreef Rosite het volgende:
[..]
Ik heb er even een topic van gemaakt, is wel leuk en geeft een beetje diepgang ook.
En nu ga ik pitten, want ik moet weer werken morgen.
CDA blijft onrealistisch laag in deze peiling, maar de VVD breidt ook hier zijn voorsprong verder uitquote:
Wel zorgelijk, als je kijkt waar ze stonden (in de peilingen althans) .quote:Op dinsdag 1 juni 2010 09:20 schreef Hexagon het volgende:
Mooi dat D66 weer op mn streefwaarde 10 zit
Toch is een verschil van zes zetels nog wel te doen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:45 schreef KoosVogels het volgende:
De VVD is still going strong. En over een paar maandjes barst het plebs in huilen uit. Want plots blijken de liberalen toch niet het beste met hen voor te hebben.
Het CDA is in de peilingen van Nova en De Hond een stuk groter, terwijl de VVD daar net zo groot is. Hoeft niet dus.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:47 schreef Michie_ het volgende:
Toch is een verschil van zes zetels nog wel te doen.
Zeker als je, je bedenkt dat de VVD nog zetels gaat verliezen aan het CDA
Beetje jammer voor D66, maar het is gelukkig ten goede gekomen van de VVDquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wel zorgelijk, als je kijkt waar ze stonden (in de peilingen althans) .
Wegens HRA wrs.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Beetje jammer voor D66, maar het is gelukkig ten goede gekomen van de VVD
Precies, het lijkt me erg aannemelijk dat TNS Nipo het CDA onderschat, maar dat de VVD daardoor overschat wordt betwijfel ik gezien de andere peilingen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:50 schreef Arcee het volgende:
[..]
Het CDA is in de peilingen van Nova en De Hond een stuk groter, terwijl de VVD daar net zo groot is. Hoeft niet dus.
tja, weer 4 jaar niks aanpakken dankzij de VVD. Nouja, behalve de minima dan, die kunnen wel bloeden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:50 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Beetje jammer voor D66, maar het is gelukkig ten goede gekomen van de VVD
De VVD wil juist heel veel aanpakken, er met zijn allen de schouders er onder zetten, waarom denk je anders dat er hier zo'n groot verzet is tegen al de ideeën van de VVD? Niet alleen maar omdat de minima meer aangemoedigd wordt om te gaan werken hoor.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:01 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
tja, weer 4 jaar niks aanpakken dankzij de VVD. Nouja, behalve de minima dan, die kunnen wel bloeden.
Ik zie toch weinig dat de VVD wilt aanpakken hoor. Ik zie ze vooral geld schuiven van de onder- en middenkant naar de bovenkant.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:07 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De VVD wil juist heel veel aanpakken, er met zijn allen de schouders er onder zetten, waarom denk je anders dat er hier zo'n groot verzet is tegen al de ideeën van de VVD? Niet alleen maar omdat de minima meer aangemoedigd wordt om te gaan werken hoor.
Bron?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:08 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zie toch weinig dat de VVD wilt aanpakken hoor. Ik zie ze vooral geld schuiven van de onder- en middenkant naar de bovenkant.
Het vvd-programma.quote:
Concrete voorbeelden?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:10 schreef ethiraseth het volgende:
Het vvd-programma.
Het VVD-verkiezingsprograma, de cijfers van het CPB, dit artikel: http://basjacobs.wordpres(...)nkomens-het-hardst/.quote:
Misschien vinden veel mensen wel dat dat nu nodig is.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 13:14 schreef Sloggi het volgende:
Het VVD-verkiezingsprograma, de cijfers van het CPB, dit artikel: http://basjacobs.wordpres(...)nkomens-het-hardst/.
Als de VVD echt zou willen hervormen zouden ze ook de HRA beperken in plaats van alleen maar leugens te verkondigen over de plannen van andere partijen.
Zie de veelvoud aan topics die er al over zijn. Inclusief de verschillende analyses over de inkomenseffecten van het programma.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |