Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatquote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat laatste is echt geen illusie. toen de liberalen in de 19e eeuw het hier voor het zeggen hadden werden mensen omwille van hun mening opgesloten
Het gejank zal niet van de lucht zijn als een grote VVD strakst de boel gewoon sloopt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Rosite het volgende:
Ach, er zijn heel veel zwevende kiezers, dus de uitlsag kon wel eens heel verrassend gaan worden. Bij Maurice de Hond doen nauwelijks "mede-landers" mee in de peilingen, dus we wachten maar af en zien het 9 juni wel. D66 heeft al 1 zetel extra in ieder geval, ik denk toch een gevolg van het feit dat de VVD met PVV wil en dat mensen zien wat voor programma die VVD nou werkelijk heeft. ik had verwacht dat de VVD er eentje zou zijn gezakt vandaag, helaas, dat is niet zo. En ik ben zo bang dat de mensen heel erg bedrogen uit gaan komen met die VVD.
We leven inmiddels in de 21e eeuw Klopkoek. Maar mochten we opvangskampen krijgen voor mensen met een afwijkende mening, dan mag jij bij mij gratis onderduikenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
dat laatste is echt geen illusie. toen de liberalen in de 19e eeuw het hier voor het zeggen hadden werden mensen omwille van hun mening opgesloten
omdat die grote groep nederlanders graag trapt in de zondebok strategie van de VVD. zo werkt het in de VS ook. neerkijken op anderen. superieur voelen dan anderen. waarom denk je dat zoveel 'informatieve programma's' bij de commercieelen tegenwoordig óf over 'heldhaftige' acties gaan óf puur leedvermaak?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een grote groep Nederlanders dit kennelijk zo graag wilt.
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staatquote:Op maandag 31 mei 2010 20:43 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Wat ik werkelijk niet begrijp, is dat een grote groep Nederlanders dit kennelijk zo graag wilt.
Het zijn zo van die mensen die het graag eerst aan de lijve wilt ondervinden. Kunnen ze nog altijd SP gaan stemmen als het niet bevaltquote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Michie_ het volgende:
[..]
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staat
Rutte misschien niet. Maar hij wilt wel regeren met iemand die zulke ideeën wel ok vindt.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatGeheel zinloze vergelijkingen. De liberalen en de maatschappij in de 19e eeuw hebben niets met de huidige werkelijkheid te maken. Alsof Rutte mensen wil opsluiten om hun mening (sterker nog, hij pleitte voor het legaliseren van Holocaust-ontkenning).
Ik dacht al, het NRC is meestal onpartijdig... Nu dus ook.quote:
Goede analyse!quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
omdat die grote groep nederlanders graag trapt in de zondebok strategie van de VVD. zo werkt het in de VS ook. neerkijken op anderen. superieur voelen dan anderen. waarom denk je dat zoveel 'informatieve programma's' bij de commercieelen tegenwoordig óf over 'heldhaftige' acties gaan óf puur leedvermaak?
Rutte is noodgedwongen (door de dreiging van Wilders) sterk naar rechts opgeschoven. Dat is jammer. Ten tijde van Dijkstal was de VVD nog een meer sociaal-liberale partij, nu is het Amerikaans en hard geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:50 schreef n3z het volgende:
[..]
Rutte misschien niet. Maar hij wilt wel regeren met iemand die zulke ideeën wel ok vindt.
dat trok hij later weer in.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:44 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja, en Hitler was ook een sociaal-democraatGeheel zinloze vergelijkingen. De liberalen en de maatschappij in de 19e eeuw hebben niets met de huidige werkelijkheid te maken. Alsof Rutte mensen wil opsluiten om hun mening (sterker nog, hij pleitte voor het legaliseren van Holocaust-ontkenning).
Idd. In POL en nu ook in VKZ komt men meestal niet veel verder dan "onder een links/rechts kabinet gaat dit land ten onder." (doorhalen wat niet van toepassing is.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:39 schreef TNA het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er hier te weinig ruimte is voor nuance.
Dit vind ik dus ook vreemd. Ik kan me nog voorstellen dat je vindt dat de nivellering te ver is doorgeslagen (ik ben het er niet mee eens, maar da's wat anders). Maar dan in tijden van bezuinigingen het zo doen dat mensen die al amper rond kunnen komen flink moeten inleveren terwijl mensen die het amper nodig hebben er flink op vooruitgaan is wel heel erg krom.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Er zijn grenzen. Maar hoe kan je sociaal vinden om van de bijstandsmoeder tot 520 euro willen korten en de ondernemer 1800 euro erbij te geven?
De boodschap van de uitzending was helder maar de VVD krijgt zetel bij in de peiling.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:52 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit vind ik dus ook vreemd. Ik kan me nog voorstellen dat je vindt dat de nivellering te ver is doorgeslagen (ik ben het er niet mee eens, maar da's wat anders). Maar dan in tijden van bezuinigingen het zo doen dat mensen die al amper rond kunnen komen flink moeten inleveren terwijl mensen die het amper nodig hebben er flink op vooruitgaan is wel heel erg krom.
Dat vind ik wel erg zwak dat je dat nu zegt, de media hebben het de afgelopen van de daken geschreeuwd wat er gebeurd als het VVD programma wordt uitgevoerd. Ook zou ik niet onderschatten dat mensen best eens in staat kunnen zijn zelf na te denken. Voor PvdA en SP stemmers wellicht een revolutionaire gedachte, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:45 schreef Michie_ het volgende:
[..]
betwijfel of mensen weten waar de VVD voor staat
Precies. Een tweedeling.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar dat vertrouwen ben ik al lang in de Nederlandse kiezer verloren gezien het aantal zetels voor een partij als Wilders en de plotselinge stijging van PVDA na Cohen en de plotselinge stijging daarna van de VVD.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat vind ik wel erg zwak dat je dat nu zegt, de media hebben het de afgelopen van de daken geschreeuwd wat er gebeurd als het VVD programma wordt uitgevoerd. Ook zou ik niet onderschatten dat mensen best eens in staat kunnen zijn zelf na te denken. Voor PvdA en SP stemmers wellicht een revolutionaire gedachte, maar het zou zomaar kunnen dat men bewust voor het VVD programma kiest en dat men heel goed weet wat de VVD wil.
De wie?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:06 schreef ferdie131295 het volgende:
Als VVD, PvdA en D66 allemaal een paar zetels inleveren kunnen de een coalitie vormen met GroenLinks
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Er zijn grenzen. Maar hoe kan je sociaal vinden om van de bijstandsmoeder tot 520 euro willen korten en de ondernemer 1800 euro erbij te geven?
Je moet dan toch veel lef hebben. Heel veel lef.
quote:Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Sphere het volgende:
[..]
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.
Iets?quote:De bijstandsmoeder krijgt inderdaad iets minder belastinggeld van de hardwerkende burgers.
De bijstandmoeder die al amper rond kan komen moet dus maar de lasten van de crisis dragen volgens jou, terwijl de hardwerkende burger er op vooruit moet gaan.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:17 schreef Sphere het volgende:
[..]
Die ondernemer krijgt niets erbij, hij houd meer over, van zijn eigen zuurverdiende geld.
De bijstandsmoeder krijgt inderdaad iets minder belastinggeld van de hardwerkende burgers.
Meer overhouden komt op hetzelfde neer als meer krijgen.quote:
Ik hecht als weldenkende rechtse burger veel waarde aan het principe dat iedereen die dat kan, zelf zijn/ haar geld verdient. Als je het echt buiten je schuld om zonder werk/ niet kan werken zit, is er een noodmaatregel, een vangnet dat we de bijstand noemen.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De bijstandmoeder die al amper rond kan komen moet dus maar de lasten van de crisis dragen volgens jou, terwijl de hardwerkende burger er op vooruit moet gaan.
Naar mijn idee zou iedereen in tijden van crisis een steentje moeten bijdragen. En dus niet dat degenen die het al ruim hebben er op vooruit moeten gaan.
Dat inderdaad.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Rosite het volgende:
Maar het meest irritante vind ik nog steeds die mensen die zitten te zeiken over die enkelingen die misbruik maken van een uitkering, alsof we daardoor in de financiele problemen zitten in de wereld. We zitten in die problemen vanwege de Zalmen, Scheringa's, Madoffs, verzekeringsmaatschappijen, bonusjagers, onbegrijpelijke financiele produkten draaiende beleggers, en banken. De lui die het voor elkaar hebben, de traditionele VVD-kliek, Rutte voorop. En ze weten het zo te draaien dat zij de stemmen in Holland krijgen.
Stomme Hollanders, denk ik dan.
Maar goed, een land krijgt de regering die ze verdient.
En verder wacht ik dan maar af, tot 9 juni kan er nog een hoop gebeuren.
Heet jij Echtgaaf, of is die kutkloon van jou?quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meer overhouden komt op hetzelfde neer als meer krijgen.
Ik schrijf: komt op hetzelfde neer. Niet dat het hetzelfde is.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:29 schreef Sphere het volgende:
[..]
Heet jij Echtgaaf, of is die kutkloon van jou?![]()
Verder ben ik het niet met je stelling eens. meer overhouden is iets anders dan meer krijgen.
Het principe ben ik het wel mee eens. Maar om dan in zware tijden maar de bijstand te minimaliseren zodat die hardwerkende nederlander toch nog steeds drie keer per jaar op vakantie gaan, terwijl degene in de bijstand al amper rond kan komen, is naar mijn idee niet de goede manier.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:28 schreef Sphere het volgende:
[..]
Ik hecht als weldenkende rechtse burger veel waarde aan het principe dat iedereen die dat kan, zelf zijn/ haar geld verdient. Als je het echt buiten je schuld om zonder werk/ niet kan werken zit, is er een noodmaatregel, een vangnet dat we de bijstand noemen.
Dit dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 21:26 schreef Rosite het volgende:
Maar het meest irritante vind ik nog steeds die mensen die zitten te zeiken over die enkelingen die misbruik maken van een uitkering, alsof we daardoor in de financiele problemen zitten in de wereld. We zitten in die problemen vanwege de Zalmen, Scheringa's, Madoffs, verzekeringsmaatschappijen, bonusjagers, onbegrijpelijke financiele produkten draaiende beleggers, en banken. De lui die het voor elkaar hebben, de traditionele VVD-kliek, Rutte voorop. En ze weten het zo te draaien dat zij de stemmen in Holland krijgen.
Stomme Hollanders, denk ik dan.
Maar goed, een land krijgt de regering die ze verdient.
En verder wacht ik dan maar af, tot 9 juni kan er nog een hoop gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |