abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:41:01 #1
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_81901777
quote:
Vanaf woensdag brengt De Hond die peiling dagelijks, telkens om 19.30 uur in het televisieprogramma De Wereld Draait Door. Dat heeft de opiniepeiler dinsdag gemeld.
http://www.nu.nl/nieuws/2(...)jks-met-peiling.html

Lekker idioot. Iedere uitspraak die politici doen kunnen ze dus per dag zetels kosten in die oh zo belangrijke kut peilingen. Overgeleverd aan de grillen van 2500 mensen.

En dat is geen grap. De media passen hun reportages aan op wie het momenteel het beste doet. Eerst piekte de PvdA, en opeens was Cohen groot nieuws. Staat de VVD hoog, dan komen ze opeens iedere dag met ''Neelie Kroes nieuws''. (zie eenvandaag) En bij RTL zuigt iedereen plotseling aan Rutte zijn pik.

Alsof die politici nog niet genoeg stress hebben. Die akelige De Hond komt duidelijk aandacht te kort, en hij krijg al zo veel.
pi_81902102
Wat stem jij eigenlijk, ik weet nog dat je iets tegen gristenen had; volgens mij stem je sp of pvda ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 mei 2010 @ 00:00:34 #3
862 Arcee
Look closer
pi_81902733
Is dat dan vólgende week woensdag? Er is deze week geen reguliere DWDD.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 mei 2010 @ 00:02:34 #4
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_81902825
Wat overbodig

Alsof verschillen in peilingen over 1 dag nut hebben
Laffe huichelaar
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 mei 2010 @ 10:21:29 #5
862 Arcee
Look closer
pi_82054567
Er is alleen woensdag een peiling geweest.

Zal het niet toch gewoon vanaf volgende week woensdag zijn? Dan is DWDD er ook weer.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:28:10 #6
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82054681
Vanaf maandag iedere werkdag in DWDD extra
  zaterdag 29 mei 2010 @ 10:54:03 #7
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_82055180
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:47 schreef Batsnek het volgende:
Wat stem jij eigenlijk, ik weet nog dat je iets tegen gristenen had; volgens mij stem je sp of pvda ofzo.
Totaal niet relevant! En waarom zou het geen GL, PVDD of D66 kunnen zijn?
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:10:19 #8
3542 Gia
User under construction
pi_82056665
Ik geloof er niks van dat die peilingen betrouwbaar zijn. Als er in het dagelijkse leven mensen al niet voor uit durven te komen dat ze PVV gaan stemmen, zal dat bij die peilingen niet anders zijn.

Dus, ik wacht lekker de uitslag af van 9 juni.
pi_82057396
Ik zou me ook schamen als ik sympathie had voor de PVV. Iemand schaamt zich niet voor niets. Blijkbaar is er toch een onderbuikgevoel van iets verkeerds te doen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 12:48:03 #10
3542 Gia
User under construction
pi_82057513
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:42 schreef n3z het volgende:
Ik zou me ook schamen als ik sympathie had voor de PVV. Iemand schaamt zich niet voor niets. Blijkbaar is er toch een onderbuikgevoel van iets verkeerds te doen.
Nee hoor, het is meer een vooroordeel tegen PVV-stemmers wat dat teweeg brengt.

Maar, maakt niet uit hoor. Stemmen is in Nederland nog altijd anoniem, gelukkig.
Daarbij is het heel acceptabel om in een gesprek niet te zeggen op wie je gestemd hebt.

Geen enkel probleem dus voor mensen om gewoon toch PVV te stemmen.

Maar ik denk wel dat het de peilingen onbetrouwbaar maakt en PVV hoger uit gaat komen dan men denkt.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:09:53 #11
38070 Kabouter_Krulleput
Kabouter_Krulleput
pi_82058044
Fout dit. Te veel en te vaak peilen beïnvloedt stemgedrag. Bepaalde trends versterken zich, partijen die een dalende lijn in hebben gezet zullen nog verder kelderen en vice versa.
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_82061827
Ik ben ook tegen meer peilingen. Doe gewoon maximaal 3 voor de verkiezingen. 1 in begin, eentje in het midden en vlak voor verkiezingsdag.
pi_82061868
Misschien zou De Hond eens een keer kunnen peilen hoeveel mensen er nou eigenlijjk op zijn geneuzel zitten te wachten. En daar dan ook conclusies aan verbinden.
pi_82061879
Circus
pi_82061921
Inderdaad, een beetje teveel van het goede. Maar dat is ook een beetje nieuw bij deze verkiezingen. Elke dag peilingen door 5 verschillende instanties, elke andere website die een matchmaker/stemwijzer/kieskompas heeft, nutteloze interviews die nergens over gaan, gastoptredens waar niemand naar kijkt. Iedereen die zomaar even een debat kan organiseren(MAX, EenVandaag).

Om moe van te worden.
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_82062049
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 12:10 schreef Gia het volgende:
Ik geloof er niks van dat die peilingen betrouwbaar zijn. Als er in het dagelijkse leven mensen al niet voor uit durven te komen dat ze PVV gaan stemmen, zal dat bij die peilingen niet anders zijn.
Waarom zou dat? Peilingen zijn vrijwel anoniem, niemand heeft interesse in iemands specifieke voorkeur. In Amerika is ook onderzoek gedaan naar dergelijke fenomenen: uiteindelijk blijkt er niets van te kloppen. Peilingen kloppen aardig. Dat sowieso, en het idee dat mensen niet durven aan te geven in een anonieme peiling dat ze overwegen op Geert Wilders te stemmen is voorbij het onlogische.
pi_82062130
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Waarom zou dat? Peilingen zijn vrijwel anoniem, niemand heeft interesse in iemands specifieke voorkeur. In Amerika is ook onderzoek gedaan naar dergelijke fenomenen: uiteindelijk blijkt er niets van te kloppen. Peilingen kloppen aardig. Dat sowieso, en het idee dat mensen niet durven aan te geven in een anonieme peiling dat ze overwegen op Geert Wilders te stemmen is voorbij het onlogische.
Idd. Heel vreemd om te denken dat mensen anoniem net zo 'oneerlijk' zijn over hun stemgedrag als irl bij de supermarkt of op een verjaardag.
pi_82062228
De Hond heeft een te grote mond (die hij dicht moet houden).
Cool story, Hansel.
pi_82062229
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Enige wat wel vervelend was vond ik was de gebruikte invalshoek van de peiling en de uitleg daarvan bij alle zenders. De stelling waarop gepeild is: "Wie is het meest geschikt als premier?" Maar dit werd al gauw uitgelegd wie het beste het debat had gevoerd..en dat is verwarrend en biedt opties tot eigen invulling.
pi_82062446
Misschien zou het snel afgelopen zijn wanneer mensen zouden gaan trollen en ervoor zorgen dat de CU in alle peilingen op 50 zetels uitkomt.
pi_82062531
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:09 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Fout dit. Te veel en te vaak peilen beïnvloedt stemgedrag. Bepaalde trends versterken zich, partijen die een dalende lijn in hebben gezet zullen nog verder kelderen en vice versa.
Juist, en peilingen veroorzaken dat mensen strategisch gaan stemmen ipv dat ze stemmen wat ze eigenlijk het liefste zouden stemmen en waar eigenlijk hun voorkeur naar uit gaat.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_82062648
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:23 schreef Mistbank het volgende:
Misschien zou De Hond eens een keer kunnen peilen hoeveel mensen er nou eigenlijjk op zijn geneuzel zitten te wachten. En daar dan ook conclusies aan verbinden.
Goed plan, helaas weet De Hond nooit een juist conclusie aan zijn peilingen te verbinden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 15:56:45 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_82062741
Wat ik veel intressanter vind dan die peilingen zijn de vergelijkingen tussen de peilingen en de daadwerkelijke uitslagen. Hoe ver zaten ze er naast.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_82062799
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat ik veel intressanter vind dan die peilingen zijn de vergelijkingen tussen de peilingen en de daadwerkelijke uitslagen. Hoe ver zaten ze er naast.
Is daar geen overzicht van te vinden, van de laatste jaren?
pi_82063053
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Als ik mij niet vergis stond niet zo heel lang geleden Verdonk nog op 30 zetels, dus zaten ze er behoorlijk naast.
pi_82063111
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als ik mij niet vergis stond niet zo heel lang geleden Verdonk nog op 30 zetels, dus zaten ze er behoorlijk naast.
Een peiling is een peiling, geen voorspelling. Fout die vaak gemaakt wordt.
pi_82063158
quote:

[..]

Verdonk op 30 zetels heb ik echt nog nooit van gehoord.
pi_82063241
quote:

[..]

Er wordt altijd gepeild wat mensen zouden stemmen als er nu verkiezingen zouden zijn, niet wat de uitslag op 9 juni gaat worden. Toen was Verdonk goed voor 30 zetels (volgens de peilingen, wat onmogelijk te controleren is natuurlijk), nu mag ze waarschijnlijk geluk hebben als ze er 1 haalt. Maar het is dus onmogelijk om te controleren of ze er wel of niet ver naast zaten destijds.
pi_82063277
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Een peiling is een peiling, geen voorspelling. Fout die vaak gemaakt wordt.
Maar als het geen voorspelling is, wat peil je dan precies?
pi_82063342
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar als het geen voorspelling is, wat peil je dan precies?
De mening op dat moment, natuurlijk. Niet de mening over vier maanden.
pi_82063388
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

De mening op dat moment, natuurlijk. Niet de mening over vier maanden.
Een mening in zetels, dat is apart.
pi_82063398
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 15:58 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Is daar geen overzicht van te vinden, van de laatste jaren?
http://nl.wikipedia.org/w(...)gen_2006_-_peilingen

PvdA en SP werden overschat en de PVV onderschat, voor de rest zaten de peilingen er behoorlijk dicht bij. Als je de gemiddeldes van de drie peilingen neemt zaten ze er zelfs nog dichter bij, alleen bij de PVV zaten ze er alle drie redelijk ver onder.

Peilingen geven geen exact beeld, je hebt altijd te maken met foutmarges, een steekproef die niet 100% representatief is, onduidelijkheid over het opkomstpercentage, etc., maar de vorige keer was het toch een vrij goede benadering naar mijn mening.
pi_82063460
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Of een mening, of een waarschijnlijke stemkeuze, of de gemiddelde leeftijd. Je peilt de mening op dat moment, je peilt de waarschijnlijke stemkeuze op dat moment, je peilt de gemiddelde leeftijd op dat moment. Je kunt kortom niet stellen dat de peilingen het zoveel weken of maanden geleden verkeerd hadden als ze niet overeenkomen met de verkiezingsuitslag over anderhalve week, omdat ze de keuze op dat moment peilden, weergaven, en geen voorspelling deden over hoe de uitslag op negen juni zou zijn.
pi_82063466
quote:

[..]

Je peilt wat mensen op dat moment zouden stemmen, dat kan over een aantal maanden wel iets anders zijn.
pi_82063482
quote:

[..]

Het is eigenlijk niet veel meer dan een vage indicatie hoe de partijen er op een bepaald moment voorstaan. Dat wordt dan uitgedrukt in zetels, maar het zegt verder niet zoveel over een uiteindelijk uitslag wat er in april gepeild wordt, wanneer de campagnes etc. pas in mei beginnen.
pi_82063688
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of een mening, of een waarschijnlijke stemkeuze, of de gemiddelde leeftijd. Je peilt de mening op dat moment, je peilt de waarschijnlijke stemkeuze op dat moment, je peilt de gemiddelde leeftijd op dat moment. Je kunt kortom niet stellen dat de peilingen het zoveel weken of maanden geleden verkeerd hadden als ze niet overeenkomen met de verkiezingsuitslag over anderhalve week, omdat ze de keuze op dat moment peilden, weergaven, en geen voorspelling deden over hoe de uitslag op negen juni zou zijn.
Maar dat is een volkomen fictieve situatie, waarmee het ook nergens op slaat om het in zetels uit te drukken. Je kunt natuurlijk wel een beetje vrijblijvend de stemming in het land gaan peilen, maar dan moet je dat ook als zodanig verkopen en er geen conclusies aan gaan verbinden die niet door zo'n peiling gedragen kunnen worden.
pi_82063727
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar dat is een volkomen fictieve situatie, waarmee het ook nergens op slaat om het in zetels uit te drukken. Je kunt natuurlijk wel een beetje vrijblijvend de stemming in het land gaan peilen, maar dan moet je dat ook als zodanig verkopen en er geen conclusies aan gaan verbinden die niet door zo'n peiling gedragen kunnen worden.
Ik zie je bezwaar niet echt zo.
pi_82063803
quote:

[..]

Je moet het eigenlijk lezen in de zin van "op dit moment staat de VVD op 21 zetels in de peilingen (wanneer er NU gestemd zou worden". Je kunt het ook in procenten uitdrukken, maar uiteindelijk gaat het om zetels. Het heeft verder totaal geen voorspellende functie; het zou onzin zijn om in bijvoorbeeld maart te gaan voorspellen hoeveel zetels D66 zal halen op 9 juni.
pi_82063860
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:36 schreef Mistbank het volgende:

[..]

Je moet het eigenlijk lezen in de zin van "op dit moment staat de VVD op 21 zetels in de peilingen (wanneer er NU gestemd zou worden". Je kunt het ook in procenten uitdrukken, maar uiteindelijk gaat het om zetels. Het heeft verder totaal geen voorspellende functie; het zou onzin zijn om in bijvoorbeeld maart te gaan voorspellen hoeveel zetels D66 zal halen op 9 juni.
Wat mij betreft hadden ze dan ook beter in maart mogen stemmen, .
pi_82063863
quote:

[..]

Peilingen geven je een idee hoe de partijen er op dat moment voorstaan en hoe dat verschilt met een periode geleden, verder niks. Het wordt ook als zodanig gebracht, er staat altijd wel bij dat als er vandaag verkiezingen zouden zijn geweest, dat de uitslag zou zijn. Er wordt nergens vermeld dat over bijvoorbeeld x jaar/maand dat de uitslag van de verkiezingen gaat worden. Als dat het geval was geweest dan hoef je ook maar 1 keer te peilen, niet elke week of zelfs elke dag.

Het leuke van peilingen is juist dat je trends kunt waarnemen die je met alleen maar verkiezingen nooit zou kunnen zien. Bijvoorbeeld wat voor invloed Bos inruilen voor Cohen heeft gehad, hoe kleine partijen het buiten verkiezingstijd beter doen dan een paar weken voor de verkiezingen en wat voor invloed de campagne heeft op de zetelverdeling.
pi_82063902
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:33 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik zie je bezwaar niet echt zo.
Dat ze uit commercieel oogpunt die peilingen een waarde proberen toe te kennen die ze niet hebben. Vraag mensen wat ze bij de volgende verkiezingen zullen gaan stemmen, en je hebt een zinnige vraag. Vraag mensen wat ze in een totaal fictieve situatie zouden doen, en je krijgt een rare fictie terug. En die rare fictie wordt dan weer verkocht alsof die nieuwswaarde heeft.
pi_82063913
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wat mij betreft hadden ze dan ook beter in maart mogen stemmen, .
Dan waren de campagnes ook een stuk eerder begonnen en was D66 waarschijnlijk ook gewoon gedaald
pi_82064061
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat ze uit commercieel oogpunt die peilingen een waarde proberen toe te kennen die ze niet hebben.
Dat wordt helemaal niet gedaan, ik heb ze tenminste nog nooit peilingen zien brengen alsof dat de verkiezingsuitslag over x maand gaat worden.
quote:
Vraag mensen wat ze bij de volgende verkiezingen zullen gaan stemmen, en je hebt een zinnige vraag.

Dan krijg je gewoon hetzelfde antwoord als wat ze vandaag zouden stemmen. Ook met jouw vraag krijg je de uitslag die ze nu zouden halen, niet over een x aantal maanden/jaren.

Hoe er over 4 jaar gestemd gaat worden kunnen we onmogelijk vaststellen met peilingen, zelfs wat mensen over 1,5 week gaan stemmen valt nu nog niet te zeggen. Rutte kan zich nog enorm verspreken, Cohen kan het leven van een gezin redden, Wilders kan vermoord worden en ga zo maar door.
pi_82064131
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:38 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Peilingen geven je een idee hoe de partijen er op dat moment voorstaan en hoe dat verschilt met een periode geleden, verder niks.
Nee, dat doet het niet. Zonder verkiezingen staat een partij er namelijk niet voor. Verkiezingen inclusief voorafgaande campagne bepalen namelijk hoe een partij ervoor staat.
quote:
Het wordt ook als zodanig gebracht, er staat altijd wel bij dat als er vandaag verkiezingen zouden zijn geweest, dat de uitslag zou zijn. Er wordt nergens vermeld dat over bijvoorbeeld x jaar/maand dat de uitslag van de verkiezingen gaat worden. Als dat het geval was geweest dan hoef je ook maar 1 keer te peilen, niet elke week of zelfs elke dag.
Ik snap de taalspelletjes van die peilers wel, alleen kloppen die niet. Er zijn morgen geen verkiezingen, dus je stelt een onzinvraag, en dan krijg je onzin terug. De conclusie moet dan ook leiden dat de uitslag van de peiling is dat de gepeilde burgers onzin verkondigen.
quote:
Het leuke van peilingen is juist dat je trends kunt waarnemen die je met alleen maar verkiezingen nooit zou kunnen zien. Bijvoorbeeld wat voor invloed Bos inruilen voor Cohen heeft gehad, hoe kleine partijen het buiten verkiezingstijd beter doen dan een paar weken voor de verkiezingen en wat voor invloed de campagne heeft op de zetelverdeling.
Dat laatste ook niet. Het is ook niet dat helemaal niks zegt, zo kun je er bijvoorbeeld uit concluderen dat mensen maar wat roepen als er geen verkiezingen in de buurt zijn.
pi_82064206
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat doet het niet. Zonder verkiezingen staat een partij er namelijk niet voor. Verkiezingen inclusief voorafgaande campagne bepalen namelijk hoe een partij ervoor staat.
Als je dat begrijpt, dan begrijp ik niet waarom je de peilingen verkeerd opvat. Er werd nooit gesteld dat Verdonk bij de volgende verkiezingen 30 zetels zou gaan halen, dat jij het zo opvat is niet de fout van de peilers.
pi_82064241
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:45 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat wordt helemaal niet gedaan, ik heb ze tenminste nog nooit peilingen zien brengen alsof dat de verkiezingsuitslag over x maand gaat worden.
Nee, maar er wordt wel een waarde aan toegekend alsof het nauw verband houdt met stemgedrag, en dat doet het dus niet. Dat is mijn punt, waar vraag je nou eigenlijk naar, wat peil je nou eigenlijk?
quote:
Dan krijg je gewoon hetzelfde antwoord als wat ze vandaag zouden stemmen. Ook met jouw vraag krijg je de uitslag die ze nu zouden halen, niet over een x aantal maanden/jaren.
En dan is dus de conclusie dat wat mensen zeggen zullen te gaan stemmen in een peiling enorm afwijkt van wat ze gaan stemmen. Dat is nou nog eens een zinnige conclusie, waar peilers en degenen die hen betalen iets mee zouden moeten doen.
pi_82064292
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:51 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als je dat begrijpt, dan begrijp ik niet waarom je de peilingen verkeerd opvat. Er werd nooit gesteld dat Verdonk bij de volgende verkiezingen 30 zetels zou gaan halen, dat jij het zo opvat is niet de fout van de peilers.
Zo vat ik het niet op. De vraag is hoe het dan wel op te vatten, wat het dan wel zegt. Wat het allemaal niet zegt is mij volslagen helder, en dat is zoveel dat ik moet concluderen dat het volledig nietszeggend is.
pi_82064347
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zo vat ik het niet op. De vraag is hoe het dan wel op te vatten, wat het dan wel zegt. Wat het allemaal niet zegt is mij volslagen helder, en dat is zoveel dat ik moet concluderen dat het volledig nietszeggend is.
Het is ook allemaal niet zo interessant, maar we kunnen nu bijvoorbeeld wel zien dat de VVD de laatst weken erg in opkomst is. Het voorspelt niet direct iets over 9 juni, maar ik garandeer jou dat ze meer dan 20 zetels halen iig.
pi_82064438
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat het wel zegt is hier al een aantal maal uitgelegd door verschillende personen. Dat het, zeker ver voor de verkiezingen, weinig zegt over de uiteindelijk uitslag moet bij iedereen toch wel duidelijk zijn. Als je een peiling wil zien die wel wat over de verkiezingsuitslag zegt dan moet je gewoon wachten tot de dag voor de verkiezingen, of nog beter de exitpolls.
pi_82064753
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:59 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Wat het wel zegt is hier al een aantal maal uitgelegd door verschillende personen.
Volgens mij niet hoor. Het zegt niet wat mensen bij de verkiezingen gaan stemmen, en het zegt ook niet wat ze gaan stemmen bij verkiezingen de volgende dag, want die zijn er niet.

Nu de verkiezingen naderen, ja nu gaan ze wel wat zeggen, omdat de vraag naar die fictieve verkiezingen steeds meer gaat lijken op de vraag naar de echte verkiezingen. En dan krijgt het dus wel voorspellende waarde. Daar gaat het wel degelijk om. Of het is een volkomen onzinnige exercitie die nergens over gaat, of het heeft voorspellende waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')