Principes, principes. Het maakt in de praktijk geen enkel verschil, de SGP heeft nergens last van.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het gaat om het principiėle vraagstuk over de overheid op grond van artikel 1 GW inbreuk mag maken in de statuten die de leden van de SGP hebben vastgesteld.
Nipo wijkt wel behoorlijk af van Synogate en Peil, geldt voor bijna alle partijen, opvallend.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:46 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Die van TNS Nipo staat mij het meeste aan. CDA 20 zetels... laten we het hopen.
Dat denk ik ook. Onder de 30 zou nog wel komen, maar 20 is wel extreem laag.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:55 schreef du_ke het volgende:
20 zetels voor het CDA lijkt me totaal niet realistisch. Dat worden er zo 10 meer.
Als een aantal stijgt met 100% dan verdubbelt het.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:45 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ze hebben er nu toch 3? Pechtold, Koser Kaya en v/d Ham dacht ik.![]()
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:51 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Als een aantal stijgt met 100% dan verdubbelt het.
Als een aantal stijgt met 200% dan verdriedubbelt het.
.... etc
En 100/100 = 1?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.Of doel je op de term stijgen? Verschil is dan misschien net wat duidelijker voor de taalpuristen.
Als ze met 100% stijgen gaan ze naar 6, stijgen ze met 200% dan worden het er dus 9quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, procent is per honderd, dus 300 % is een vermenigvuldigingsfactor van 300 / 100 = 3. En 3 x 3 = 9.Of doel je op de term stijgen? Verschil is dan misschien net wat duidelijker voor de taalpuristen.
Geen taalpurisme, gewoon logica. Ze halen 300 procent van hun huidige zetelaantal, maar stķjgen 200 procent.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 15:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Of gewoon verdrievoudigdquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:01 schreef Dichtpiet. het volgende:
Je kunt wel zeggen: "D66 krijgt volgens deze peilingen 300% van de zetels die ze nu hebben."
Al klinkt dat erg lelijk vind ik.
Fok!-partij: 147 zetelsquote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:05 schreef Alexei-Vostrikov het volgende:
Hebben we ook nog de laatste Fok! peiling?
Vergeleken met eergisteren is dat CDA +1, PvdA -3 (!!!), SP +1, VVD +2, PVV -1, GL +1, CU -, D66 -1,quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:11 schreef n3z het volgende:
NUpoll(van vandaag)
CDA 41 29 (-12)
PVDA 33 28 (-5)
SP 25 14 (-11)
VVD 22 33 (+11)
PVV 9 15 (+6)
GL 7 10 (+3)
CU 6 6 (0)
D66 3 10 (+7)
SGP 2 2 (0)
PVDD 2 2 (0)
TON - 0 (0)
Bij zulke polls moet je idd niet al te veel waarde hechten aan de absolute aantal zetels, dat zie je bijvoorbeeld wel aan de poll van GS, maar de verschillen ten opzichte van de vorige poll zijn wat mij betreft wel interessant.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 17:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
die nupoll slaat nergens op....
jan en alleman kunnen die poll een beetje bewerken.
Vanaf morgen las ik in een ander topicquote:Op zondag 30 mei 2010 21:54 schreef TNA het volgende:
Weet iemand wanneer welke peilingen weer komen? En De Hond zou toch iedere dag een peiling publiceren?
Thanks. Zit er verder nog regelmaat in de peilingen van Synovate (dinsdag/vrijdag?) en TNS NIPO?quote:Op zondag 30 mei 2010 21:56 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Vanaf morgen las ik in een ander topic
Hier dus: De Hond komt dagelijks met peiling
Nee, dat zou nog minder kloppen. 300% verschil?quote:Op zaterdag 29 mei 2010 16:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
Tsja.En dat voor een bijna econoom.
Verschil was inderdaad de juiste term geweest.
TNS NIPO morgen denk ik, de laatste 2 keer was het de eerste werkdag van de week.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:22 schreef TNA het volgende:
[..]
Thanks. Zit er verder nog regelmaat in de peilingen van Synovate (dinsdag/vrijdag?) en TNS NIPO?
dat was een mooie uitzending inderdaad. dapper van Maurice om in die uitzending te zitten.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:09 schreef Arcee het volgende:
De moeite waard om even te bekijken op Uitzenddinggemist: De Onpeilbare kiezer in Andere Tijden.
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:14 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
dat was een mooie uitzending inderdaad. dapper van Maurice om in die uitzending te zitten.
welk peilingbureau vinden jullie eigenlijk het betrouwbaarst?
Misschien dat kiezers in die andere panels zich laten beinvloeden door de afwijkingen van de Hond?quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.
Dat zou best kunnen. Het zou ook kunnen dat de mensen in de steekproef van De Hond, cq de mensen die (meer) actief zijn op internet, sneller switchen of onder het groepje trendsetters vallen. Een andere reden zou kunnen zijn dat andere peilingen een vorm van voortschrijdend gemiddelde gebruiken, dus dat ze de uitslag van de vorige week/weken nog mee laat/laten wegen in de huidige week.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:32 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Misschien dat kiezers in die andere panels zich laten beinvloeden door de afwijkingen van de Hond?
Synovate doet beide. Er loopt een internetpeiling į la De Hond een paar dagen voor publicatie, en daarnaast wordt er continu telefonisch gepeild waarbij dus inderdaad een voortschrijdend gemiddelde gebruikt wordt.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Een andere reden zou kunnen zijn dat andere peilingen een vorm van voortschrijdend gemiddelde gebruiken, dus dat ze de uitslag van de vorige week/weken nog mee laat/laten wegen in de huidige week.
Ah ok dat wist ik nietquote:Op maandag 31 mei 2010 17:48 schreef freako het volgende:
[..]
Synovate doet beide. Er loopt een internetpeiling į la De Hond een paar dagen voor publicatie, en daarnaast wordt er continu telefonisch gepeild waarbij dus inderdaad een voortschrijdend gemiddelde gebruikt wordt.
quote:
http://www.politiekebarometer.nl/index.cfm?uid=30000quote:Hoe komt de Politieke Barometer tot stand?
De Politieke Barometer wordt tweewekelijks gepubliceerd. Behalve als de Tweede Kamer met reces is, dan verschijnt de Politieke Barometer maandelijks. Voor elke peiling ondervragen we een steekproef van 1.000 leden uit ons online onderzoekspanel. Daarnaast meten we op continu basis de politieke voorkeuren op een telefonische manier, zodat we ook de mensen die niet via internet bereikbaar zijn in onze peiling betrekken.
Met deze combinatie van methoden kunnen we onze peilingen maximaal afstemmen op de wensen, eisen en verwachtingen van de gebruikers, zoals media, wetenschappers en natuurlijk ook de politici. Een grotere actualiteit, maar met de zorgvuldigheid, betrouwbaarheid en objectiviteit die van ons bekend is.
De combinatie van beide methoden is noodzakelijk omdat we anders niet alle (groepen) Nederlanders bereiken. Zo zijn bijvoorbeeld de oudere, laagopgeleide vrouwen in de niet-stedelijke gebieden in online onderzoek ondervertegenwoordigd. Dat zou niet erg zijn als die vrouwen hetzelfde stemgedrag vertonen als de rest van Nederlanders. Maar dat is helaas niet het geval. Tegelijkertijd is het zo dat de jonge mensen steeds lastiger te bereiken zijn met telefonisch onderzoek. Om iedereen te kunnen bereiken is een combinatie van online en telefonisch onderzoek daarom onontbeerlijk.
Het online onderzoek loopt van dinsdagochtend tot en met donderdagmiddag. Doorgaans publiceren we de Politieke Barometer op donderdagavond op de website. In aanloop naar de verkiezingen peilen we vaker en publiceren we ook dagpeilingen. We maken hierbij gebruik van ons E-panel. In ons panel zitten ruim 100.000 Nederlanders. De panelleden zijn op verschillende manieren geworven: telefonisch, face to face en online. Het panel vormt een goede afspiegeling van de Nederlandse (internet)bevolking.
Het telefonisch onderzoek is een doorlopend onderzoek. Elke dag, met uitzondering van zondag, wordt de politieke voorkeur van 100 Nederlanders telefonisch gepeild. De steekproef komt tot stand door middel van Random Digit Dialing: de computer stelt willekeurige telefoonnummers samen.
Synovate heeft een uitgekiend model ontwikkeld waarmee de resultaten van beide onderzoeken worden samengevoegd. Het online onderzoek is hierbij steeds het uitgangspunt. Het telefonisch onderzoek wordt enkel gebruikt om het online onderzoek aan te vullen met de resultaten voor de groepen die online ondervertegenwoordigd zijn.
Tot 17 juni 2006 werden de interviews voor de Politieke Barometer uitsluitend telefonisch afgenomen. De peiling werd wekelijks gerapporteerd op basis van een tweewekelijks voortschrijdend gemiddelde. Omdat actuele gebeurtenissen de Politieke Barometer kunnen beļnvloeden, is Synovate halverwege juni overgegaan op een online peiling van de politieke voorkeur van Nederlanders. De Politieke Barometer wordt nu op basis van twee dagen - in plaats van twee weken - vastgesteld.
de hond's methode valt door een statisticus écht niet goed te keuren. dit wil echter niet zeggen dat zijn resultaten niet kloppen, en het zou best kunnen dat hij redelijk goed weet te corrigeren voor het feit dat hij alleen via internet peilt.quote:Op maandag 31 mei 2010 17:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Betrouwbaarst is erg moeilijk te zeggen. In het verleden heb ik wel eens kritiek gehad op methode van De Hond, met name omdat hij exclusief via internet werkt en daarmee toch wel redelijk wat mensen uitsluit, wat problemen kan geven voor de representativiteit van de steekproef. De laatste tijd valt me echter op dat veel trends en verschuivingen het eerste zichtbaar zijn bij de peilingen van De Hond en pas een of meerdere weken later zichtbaar worden bij de andere peilingen, tenminste dat idee heb ik. Dat zegt verder weinig over de betrouwbaarheid, mar het is wel iets wat me opviel.
Antisociaal land geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 19:55 schreef MrBadGuy het volgende:
Zo, dit had ik eigenlijk niet verwacht. Schijnbaar laten de mensen zich niet al te veel leiden door de doemscenario's over de VVD en zien ze ook wel in dat harde maatregelen op de korte termijn nodig zijn voor stabiliteit op de lange termijn. Met nog iets meer dan een week te gaan ziet het er erg goed uit voor Nederland
Ik vermoed dat Nederland binnenkort bij de onvrije landen gaat horen in de freedom house index.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik vermoed dat de zuurheid van links binnenkort van de pH schaal af gaat vallen.
quote:Op maandag 31 mei 2010 20:04 schreef Cyber2003 het volgende:
Haha, die trollen EchtGaaf en Klopkoek
Heerlijk. Liberaal kabinet in aantocht.
Dat is ook zo'n verworvenheid van de franse revolutie die nu teniet wordt gedaan. Sowieso is de franse revolutie dood als straks werkelijk alle media commercieel gexploiteerd gaat wordenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geweldig goed om te zien dat de VVD door stijgt, ondanks de keiharde aanvallen die men richting de VVD uitvoert de laatste dagen. Het kan best eens zijn dat mensen het gewoon eens zijn met het VVD programma, en dat mensen het er mee eens zijn dat het 'sterke schouders, zware lasten'-mantra bij het grofvuil gezet wordt.
Met Bolkesteijn naar de filestijnenquote:Article 12 - La garantie des droits de l'homme et du citoyen nécessite une force publique ; cette force est donc instituée pour l'avantage de tous, et non pour l'utilité particuličre de ceux ą qui elle est confiée.
Article 13 - Pour l'entretien de la force publique, et pour les dépenses d'administration, une contribution commune est indispensable ; elle doit źtre également répartie entre les citoyens, en raison de leurs facultés.
dit heeft niks met liberaal te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:04 schreef Cyber2003 het volgende:
Haha, die trollen EchtGaaf en Klopkoek
Heerlijk. Liberaal kabinet in aantocht.
USA, USA, USAquote:Op maandag 31 mei 2010 20:05 schreef n3z het volgende:
Nederland wat doe je
- met je privacy![]()
- met je sociale zekerheid![]()
- met je cultuur
Mja, als VVD nou daadwerkelijk goede plannen hadden, kregen ze mijn stem ook welquote:Op maandag 31 mei 2010 19:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
Geweldig goed om te zien dat de VVD door stijgt, ondanks de keiharde aanvallen die men richting de VVD uitvoert de laatste dagen. Het kan best eens zijn dat mensen het gewoon eens zijn met het VVD programma, en dat mensen het er mee eens zijn dat het 'sterke schouders, zware lasten'-mantra bij het grofvuil gezet wordt.
Ik zou tekenen voor deze uitslagquote:Op maandag 31 mei 2010 19:42 schreef Arcee het volgende:
De Hond:
[ afbeelding ]
Nauwelijks verschil, maar toch opvallend dat de VVD maar verder stijgt.
De PvdA wil ook maar al te graag met de 'antisociale' VVD regeren, dus tja, wat ga jij er tegen doen?quote:
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef TNA het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen de VVD kunnen doorzien, maar het is niet anders.
Helaas van meer medelanders. Daar heeft de VVD wel voor gezorgd. Dat Nederlanders amper meer Frans en Duits kunnen. Wel krijgen de nederlandse kindertjes tegenwoordig bijna evenveel lesuren engels als nederlands op school. Waardoor deze kindertjes (zeker in combinatie met het internettijdperk van vandaag de dag) louter worden geindoctrineerd door de angelsaksische corporate mediaquote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Gelukkig is mijn Frans van een dramatisch niveau.
Het kan wel maar dan wordt onvermijdelijk geweld aangedaan aan één van de andere democratische principesquote:Op maandag 31 mei 2010 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, als VVD nou daadwerkelijk goede plannen hadden, kregen ze mijn stem ook wel. En het is natuurlijk naļef te denken dat partijen veel stemmen krijgen omdat ze het met de ideeėn eens zijn. Dat kan ik me niet voorstellen.
Waarom zou je op een partij stemmen waar je het niet mee eens bent? Of beter gezegd, er moeten toch wel een paar punten zijn waar je het mee eens bent voor je op een partij gaat stemmen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:07 schreef sitting_elfling het volgende:
En het is natuurlijk naļef te denken dat partijen veel stemmen krijgen omdat ze het met de ideeėn eens zijn. Dat kan ik me niet voorstellen.
Dom volk geworden.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:06 schreef TNA het volgende:
Jammer dat zo weinig mensen de VVD kunnen doorzien, maar het is niet anders.
De uitzending van Netwerk was helaas erg tendentieus. Jammer, want er valt genoeg af te dingen op het sociale beleid van de VVD, maar dat lukt nooit als men in extremen praat. Maar goed, het beeld dat alleen rechts met keiharde maatregelen het land uit de crisis kan loodsen, is veel te sterk om onwaar te bewijzen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.
quote:12. The security of the rights of man and of the citizen requires public military forces. These forces are, therefore, established for the good of all and not for the personal advantage of those to whom they shall be intrusted.
13. A common contribution is essential for the maintenance of the public forces and for the cost of administration. This should be equitably distributed among all the citizens in proportion to their means.
Wanneer ga je het land uit?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dom volk geworden.
Kortzichtigheid troef. Schaam me dood hier bij te moeten horen.
VVD gaf toe dat de bijstandsmoeder er tot 520 euro per jaar op achteruit gaat. De rijke ondernemer zou er 1800 euro bij krijgen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Mensen doorzien de VVD prima, sterker nog, de kans is groot dat mensen het al prima doorzagen voor de uitzending van Netwerk. Dat zou verklaren waarom er nu geen terugval is maar juist een stijging.
Heel veel beweringen over de PvdA ook maar die worden geslikt als zoete koek door de media en de burgersquote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef TNA het volgende:
[..]
De uitzending van Netwerk was helaas erg tendentieus. Jammer, want er valt genoeg af te dingen op het sociale beleid van de VVD, maar dat lukt nooit als men in extremen praat. Maar goed, het beeld dat alleen rechts met keiharde maatregelen het land uit de crisis kan loodsen, is veel te sterk om onwaar te bewijzen.
Ja, dat is de volgende stap van rechts. Mensen het land uitzetten. Vervolgens willen die andere landen die mensen niet hebben. Opvangkampen dan maar. Veel te duur natuurlijk, dus.....quote:
Engels is ook een ontzettend belangrijke taal. Heel veel wetenschappelijke artikelen zijn bijvoorbeeld in het Engels, ook wordt steeds meer onderwijs in het Engels gegeven om het onderwijs beter internationaal toegankelijk te maken. Ik ben nu met mijn scriptie bezig, de artikelen die ik gebruik zijn Nederlandstalig of Engelstalig, en verder nog wat Duitstalige rapporten. Frans heb ik gewoon niet nodig, en daarom heb ik het ook niet gekozen op de middelbare school.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:08 schreef Klopkoek het volgende:
Helaas van meer medelanders. Daar heeft de VVD wel voor gezorgd. Dat Nederlanders amper meer Frans en Duits kunnen. Wel krijgen de nederlandse kindertjes tegenwoordig bijna evenveel lesuren engels als nederlands op school. Waardoor deze kindertjes (zeker in combinatie met het internettijdperk van vandaag de dag) louter worden geindoctrineerd door de angelsaksische corporate media
Die hebben geen machtige werkgevers. Kom je dus niet zo makkelijk binnenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ik naar Scandinaviė zou kunnen: morgen.
Kom je niet makkelijk binnen nee. Maar ik heb niks meer met dit volk intussen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Die hebben geen machtige werkgevers. Kom je dus niet zo makkelijk binnen
Een schandaal. En nederland loopt voorop in dat weggooien van onze cultuur.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Engels is ook een ontzettend belangrijke taal. Heel veel wetenschappelijke artikelen zijn bijvoorbeeld in het Engels, ook wordt steeds meer onderwijs in het Engels gegeven om het onderwijs beter internationaal toegankelijk te maken. Ik ben nu met mijn scriptie bezig, de artikelen die ik gebruik zijn Nederlandstalig of Engelstalig, en verder nog wat Duitstalige rapporten. Frans heb ik gewoon niet nodig, en daarom heb ik het ook niet gekozen op de middelbare school.
Heb je van de afgelopen week nog steeds niet geleerd dat je met overdrijven over de gevolgen van de VVD ze alleen maar sterker maak? Dus, wat denk je dat we krijgen ipv opvangkampen?quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat is de volgende stap van rechts. Mensen het land uitzetten. Vervolgens willen die andere landen die mensen niet hebben. Opvangkampen dan maar. Veel te duur natuurlijk, dus.....
Hup hup, van die bank af met je luie donder en werken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dom volk geworden.
Kortzichtigheid troef. Schaam me dood hier bij te moeten horen.
Ja, en het was nog niet in je opgekomen dat een hoop mensen het daar mee eens zijn? En de kiezers kijken natuurlijk ook gewoon verkiezingsprogramma's door, het is goed mogelijk dat veel VVD-stemmers al op de hoogte waren van deze uitwerking van de VVD plannen en juist daarom voor de VVD hebben gekozen in de peilingen.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:12 schreef EchtGaaf het volgende:
VVD gaf toe dat de bijstandsmoeder er tot 520 euro per jaar op achteruit gaat. De rijke ondernemer zou er 1800 euro bij krijgen.
De essentie van de uitzending blijft dus fier overeind.
Maakt niet meer uit hoor. Dit volk is knettergek geworden. Daar is niet tegen te vechten.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Heb je van de afgelopen week nog steeds niet geleerd dat je met overdrijven over de gevolgen van de VVD ze alleen maar sterker maak? Dus, wat denk je dat we krijgen ipv opvangkampen?
Zijn we aan het flirtenquote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CDA/VVD/PVV.
Wordt echt heel leuk hier.
Da's inderdaad een slechte keuze. De VVD moet nu de kans grijpen een liberale regering te maken.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:14 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
CDA/VVD/PVV.
Wordt echt heel leuk hier.
Als dat zo is dan is het nog veel erger gesteld met dit volk: asociaal dus.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ja, en het was nog niet in je opgekomen dat een hoop mensen het daar mee eens zijn? En de kiezers kijken natuurlijk ook gewoon verkiezingsprogramma's door, het is goed mogelijk dat veel VVD-stemmers al op de hoogte waren van deze uitwerking van de VVD plannen en juist daarom voor de VVD hebben gekozen in de peilingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |