waar het om gaat is dat ik niet iedereen aan mijn fiets zou laten sleutelen, zeker niet als het om carbon gaatquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:10 schreef JortK het volgende:
Mijn ketting loopt ietsjes aan tegen mijn voorrderailleur, iemand enig idee hoe ik dit kan verstellen?
kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellenquote:
compleet eens okselquote:Op woensdag 26 mei 2010 10:51 schreef Oksel het volgende:
Niet iedereen die goedkoop is, is een beunhaas.
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbonquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:04 schreef AskBrad het volgende:
[..]
compleet eens oksel.
mijn fiets is vorige week nog compleet na gesteld en een gloedjenieuw stuurlintje erom. tientje
Precies.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
In dat artikel staat onder andere:quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:45 schreef koeii het volgende:
Stond laatst een stukje in de Fiets over carbon herstellen. Nummer 1 van dit jaar. Maja, ik heb geen scanner dus eigenlijk heb je geen zak aan deze post..
Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:03 schreef CyclingGirl het volgende:
Is het niet zo dat als je carbon laat repareren dat het altijd een zwakke plek blijft?
Het is wel erg zonde als je dat dan hebt. Ik ga komende winter als ik mijn ketting en pioen vernieuw er ook een nieuw stuur en nieuwe handgrepen op laten zetten, die hebben veel te verduren gehad de afgelopen 2 jaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:05 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat hoeft volgens dat artikel in 'Fiets' niet het geval te zijn. 'Wel blijft elke reparatie altijd zichtbaar doordat de aangebrachte lagen een verdikking tot gevolg hebben'.
pff had ik niet gelezen, sorry hoorquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat is ook absoluut vergelijkbaar met het herstellen van beschadigd carbon
Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekkenquote:
Open deurtje: Dat zal dan nog wel even duren!quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:15 schreef CyclingGirl het volgende:
Cool zodra ik eens een leuke foto heb dan kunnen we die er ook bij zetten!
Plaats je info even dan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Mooi is dat. Ik probeer al 10 topics om in de OP te komen, zij vraagt het, binnen 5 posts is het geregeld! Pff. Beetje vrouwen voortrekken!
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.quote:
Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergstequote:Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.
Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
En voor de wat visueel ingestelde mensen:
Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.
Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
Laten we erop houden dat in het ergste geval gewoon alles vervangen moet wordenquote:Op woensdag 26 mei 2010 13:20 schreef AskBrad het volgende:
[..]
Om er maar even op in te haken.. er kan meer scheef zijn dan je derailleur. Bijvoorbeeld je derailleurpad of de uitvalpad van je frame. Dus je derailleur die scheef is, is lang niet het ergste.
Okselquote:
Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 12:33 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Om hier even op terug te komen, want niemand die hier geloof ik aandacht aan besteed. In principe kan je dit vrij makkelijk zelf doen.
Hier de tekstversie: http://www.wielersportinfo.nl/derailleurafstellen.htm
En voor de wat visueel ingestelde mensen:
Als het probleem dan nog niet opgelost is, breng hem even naar de fietsenmaker. In het ergste geval kan je derailleur scheef zijn, maar dan moet je hard gevallen zijn. Maar vaak is het een kwestie van even afstellen.
Zo'n nuttige TVP heb ik nog nooit gemaakt
Tevreden?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:40 schreef Oksel het volgende:
[..]
Oksel
Leeftijd:26
BMI: 26
Regio: Twente
Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur
Doel voor dit seizoen: Lichter worden!
[ afbeelding ]
Even een vraag voordat je gaat prutsen, maar loopt ie op elke versnelling aan?quote:Op woensdag 26 mei 2010 13:43 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik heb die fiets nog geen week dus dat die krom is lijkt me stug, ik zal hem wel afstellen want de ketting loopt voor net iets tegen de derailleur aan.
Probeer dus het eerst met de shifter op te lossen voordat je gaat prutsen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:02 schreef Yankee het volgende:
kun je je shifter nog ietsje bewegen? Dan op die manier derailleur proberen goed te krijgen, anders zou je bijvoorbeeld even op youtube kunnen kijken naar filmpjes waarin ze je uitleggen hoe je het kunt verstellen
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
Ik heb een jaar best intensief hardgelopen (3x in de week 6 tot 10 km) en ben daardoor van 86kg naar 70kg gegaan.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
Op gewicht blijven gaat heel goed bij mij. Afvallen heb ik al gedaan en in de winter ben ik geen enkele kg aangekomen. Wel merk ik dat mijn lichaam er dan anders uit ziet omdat ik dan minder fiets (in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen) en op de fitness bezig ben.
Vind die van Sky wel mooi.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
www.salden.nl bijvoorbeeldquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:
[..]
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
futurumshop.nlquote:Op woensdag 26 mei 2010 16:06 schreef JortK het volgende:
[..]
In het kader van je vraag: Iemand een goede (web)shop waar je dat soort team pakjes kan aanschaffen?
Ik heb persoonlijk wel goede ervaringen met Rooth aan de Oosterengweg. Die is niet zo groot en is zelf ook rijdende bij de Adelaar. Aardige kerel ook.quote:Op woensdag 26 mei 2010 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Zou ook twee keer nadenken wie aan m'n carbo frame, zeker aan de voorvork mag zitten...heuvelaf op je plaat is niet lekker is me verteld.
Wie weet een goede FM in Hilversum trouwens? Opdracht in zeist is voorbij, dus EPbikes is me nu wat te veel omrijden voor sleutelwerk.
Bij mij doen regelmatig dames mee die daar geen enkel probleem in zien, zelfs hele nachten doorfietsen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:55 schreef CyclingGirl het volgende:
(in het donker fietsen is niks voor fietsmeisjes alleen)
Bij mij zitten die er standaard opquote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Klinkt wel aannemelijk. M'n conditie is volgens mij wel goed. Als ik stil sta en aan 't kletsen ben heb ik een hartslag van 70! En hij daalt ook erg makkelijk..quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:31 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik denk dat het meespeelt dat je niet met honger kan fietsen(zonder hongerklop en stil te vallen), dus zolang je beweegt blijf je eten. Doordat je sport gaat je lichaam wel in een snellere verbranding in rust, dus als je in rust weinig eet, val je af. Zoeiets denk ik. maar hhet zal daardoor nooit supersnel gaan met afvallen.
Ander vraagje: Van welke huidige protour of continentale ploeg zou je het liefst het pakje willen hebben om zelf in te fietsen ? Ik vind het Landbouwkrediet pakje wel 'Flandrien' .
Of wat meer afwissellen, als je je hand niet meer omdraait voor ritjes van 70-80km dan is je lichaam daar zo aan gewend, misschien een ander soort training proberen, wat meer intervallen pieken in je hartslag etc, of een totaal andere sport er naast gaan doen zoals hardlopen dan val je (Mits je gezond en goed eet) meestal af (Persoonlijke ervaring).quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.
Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
Dat is correct, 20 minuten krachttraining, staat gelijk aan ca 1,5 a 2 uur cardio (dus ook fietsen). Voordeel van spiermassa kweken is dat je verbranding omhoog gaat. Maar het kan gebeuren dat je wel zwaarder wordtquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik las laatst ergens dat eerst een potje gewichtheffen, gevolgd door een intensief stuk cardio heel goed de verbranding aanschopt. Dus eerst dat krachthonk in voor je met dame Bianchi mag spelen!
Laat je fietsvriendinnetje het maar niet horen..quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:46 schreef Tommeke het volgende:
Das wel zonde inderdaad.
Ik denk dat ik vandaag de grens van de 1000 km ga passeren. En dan bedoel ik 1000 km in één maand. Heb er nu 990 gehad.
Ik wissel m'n trainingen ook graag af, omdat ik niet altijd even veel tijd heb maar ook omdat ik van afwisseling hou.
Gewoon laten maken in zo een winkeltje heb ik ook eens laten doen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 09:19 schreef Ender_W het volgende:
Beetje klote, 1 van de mooiste shirtjes vind ik die van het laatste seizoen van Discovery. Die heb ik ook, maar de rits is kapot. En das wel een beetje jammer...
Fiets je met een hartslagmeter? Zo niet, ga dat eens doen en dan met een hartslag gaan fietsen tussen waarschijnlijk de 130 en 140. Dan val je wel af als het goed isquote:Op donderdag 27 mei 2010 09:03 schreef Oksel het volgende:
Mijn conditie is prima..! Tochtjes van 70-80km met gemiddeldes van 30+ draai ik mijn hand niet voor om. Maar gewicht kwijt raken wil maar niet. En dat is echt irritant. Minder eten op de juiste momenten, blijkbaar.
Of nog meer gaan fietsen, maar dan moet ik aansluitende dagen gaan fietsen, en vind juist die dag rust er tussen belangrijk!
http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaarquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
Mooi verhaal. Held.
Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167).quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
Wat een heldenactie!
Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Super SupherherO.![]()
![]()
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
[..]
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Harder fietsen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.
Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boetequote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167).Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?quote:Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
De Ventoux heeft nóg 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op één dag doen. Al is één van die twee wel deels onverhard geloof ik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Respect Supermall00t!quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167).Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Hier herken ik mij wel in. Ik rij ook op maandag en donderdag bij de Mol (dinsdag zou ik ook willen maar dan heb ik cursus) en daardoor doe ik ook minder lange trainingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.
Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
37km naar m'n werk.. fiets het met wind tegen in 1:15 uur. Wind mee 10 minuten korter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Wat het vaak ook is, dat je op ten duur natuurlijk wel hard kan fietsen maar nog niet kan koersen. Hard fietsen en koersen zijn twee heel verschillende dingen wat dat betreft en dat constant moeten versnellen krijg je inderdaad alleen maar onder de knie door het veel te doen. En mijn ervaring was dat het zeker het eerste jaar gewoon pijn doet, maar het gaat inderdaad gewoon wennen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief.
Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
Nee, de reden dat ze nog op m'n fiets zitten is omdat het m'n oude fiets isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:49 schreef Ender_W het volgende:
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?
Zeker, de fiets staat hier naast me in het kantoor..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:41 schreef FJD het volgende:
Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn om goed af te vallenAan de andere kant blijft t ook wel afhankelijk van je niveau, Super0 zou t fluitend(er) kunnen en dus minder verbruiken. Ik kwam iig std met pijn in m'n bovenbenen thuis
maar goed dat was ook m'n eerste jaar.
Doe je een retourtje of dat niet?
Wat mij betreft welquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:02 schreef Oksel het volgende:
Hm, doe je goed C_F!
Is de JJC het waard om ruim een uur voor te rijden?
Vaak krijg je het geld wat je betaald hebt voor de meting weer als korting op de fiets. Een beetje meting kost tijd en is zeker belangrijk als je prettig wilt blijven fietsen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren voor een wielrenfiets wezen kijken. Wilde ook eigenlijk mijn maat weten, maar daar vroeg de verkoper doodleuk 45,- voor. Maar niet gedaan dus.
Vandaag dus nog maar op m'n Cube (hybride) weggeweest. Tochtje van 51km tegen een gemiddelde van 26,8 km/h.
Ik heb het een keer gezien op mijn oude werk dus dat kan ik me wel indenken.quote:
Dat is goed balen zeg. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:16 schreef marcodej het volgende:
Voor mij minimaal twee weken niet fietsen. Vannacht met spoed geopereerd aan een voor mannen nogal pijnlijke zaak... Zit nu met hechtingen in de zak...
De ontstekingsremmers helpen heel goed, al gelijk veel minder pijn. Draag nu ook een soort van dubbele steunkous voor de stevigheid. Radiologie dacht dat ze een breukje hadden gezien, de eerste hulp arts vond van niet, dus misschien is het alleen maar een verrekt bandje van de middenvoetsbeentjes, dat zou veel sneller moeten genezen denk ik!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef No-P het volgende:
CF ook balen zeg, wanneer denk je weer te kunnen fietsen.
Heb ik ook gevraagd, aangezien het me anderhalf jaar geleden al is overkomen (en ik er dus wel te laat bij was, sorry Oksel...quote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even gegoogled, en zit nu vooral met de vraag: Hoe voorkom je zoiets? Is het een typische fietskwaal? Klinkt als iets wat sterk voorkomen moet worden!
De meeste afdalingen zijn nog vrij breed hoor, gewoon tweebaanswegen, zeker op de Ventoux, dat is een brede weg. Op een smalle weg kan het wel eens wat lastiger zijn, maar daar moet je er rekening mee houden dat er tegenliggers komen.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig heb ik al wat genetisch materiaal rondgestrooid...maar evengoed zal ik het vermijden waar mogelijk!
Terug naar het fietsen inderdaad!
Als ik zo kijk naar afdalingen, dan denk ik altijd aan 1 ding, wat als je een tegenligger krijgt? Ik bedoel, je gaat de Ventoux af en iemand gaat net met z'n SUV naar boven, met die weggetjes lijkt me de boel dan aardig geblokkeerd, en jij komt er aan met 60+km. Hoe los je dat op?
Ja ja, wrijf het nog maar inquote:Op zondag 30 mei 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
Ventoux kun je dik over de 90 richting Malaucene.
Alpe d'Huez houdt wel op bij 85.
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de Tour de l'Ain, een 4-daagse cyclo. Leuk: de etappes hebben hetzelfde parkoers als de Tour de l'Ain van de profs, die later die steeds later dezelfde dag starten.
Ben benieuwd naar de sfeer. Je rijdt dus 's ochtends over het parkoers wat de profs later die dag rijden, en je finisht waar de profs finishen.
Is gewoon een cyclo.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:15 schreef Superher0 het volgende:
[..]
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
Ventoux kun je dik over de 90 richting Malaucene.
Alpe d'Huez houdt wel op bij 85.
Nokia Sporttracker vond ik het beste, maar die werkt niet meer op mijn foon.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kijk, dat moet ik even weten. Heb namelijk ook een Nokia
Ik zit er ook al een hele tijd inquote:Op zondag 30 mei 2010 12:42 schreef Wombcat het volgende:
Het is wel een ziekenboeg hierIk ben ook weer flink verkouden, al een paar dagen ziek thuis.
Shorts? Echt niet. Wielerbroek, lange broek, overschoenen, shirt + winddicht jack.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:19 schreef Freddeh het volgende:
Heerlijk idd, morgen weer op de fiets. Windkracht 3 en 10C is best te doen in de ochtend al in je shorts. Wel even overschoenen in mijn tas stoppen dit keer, zie het niet zitten wéér met drijfnatte voeten op het werk/thuis aan te komen
Mij lijkt het best gaaf en ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is gewoon een cyclo.
Hotelletjes regelen.
das hard.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:24 schreef ultra_ivo het volgende:
En weer terug van Lille-Calais. Er stond een aardig windje van Lille tot Cap Blanc Nez. De 10km daarna waren super, kop-over-kop met een zwaargewichtige dame 35-40km/u tot aan de finish. Lekker de klimmers voorbijstuiven. Ik had er zo van genoten dat ik nog door ben gefietst met de wind in de rug naar Veurne en van daar de trein naar huis heb gepakt. 230km op de teller, de Koga begint langzaam warm gereden te worden. Nog wat kleine aanpassingen en hij gaat mee voor de Witte Nachten 1200.
O ja, ik reed 71 op de afdaling van de Cap Blanc Nez. Nog redelijk verwijderd van m'n record, 84 op de Halembaye.
Het lijkt mij ook super maar ik zit al slecht in de vrije dagen anders had ik wel gewild. Misschien voor volgend jaar om met een FOK team aan de start te komen?quote:Op maandag 31 mei 2010 01:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Mij lijkt het best gaaf en ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik rijd de 250km zeer zwaar. Verleden jaar na 150km afgestapt, had niet goed geslapen. Vengaboys traden op in het hotel naast me. Als ik dat had geweten.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:03 schreef hetsjhokleek het volgende:
Nog meer renners die zaterdag Limburgs mooiste rijden? Zelf doe ik de 200. Eerst de gele route (zwaar) en daarna de blauwe (licht).
HOezo zondag geen fietsweer? Ok, er stond een harde wind maar voor de rest was het prima toeven. Dat beetje motteren af en toe kan mij niet deren, vooral als ik nog veel meer zon tegenkom. Ik zag heel wat deelnemers aan Lille-Calais op het eind met vuurrode koppen. Die hadden zich te warm aangekleed en hadden geen tasje oid om de overtollige kleding in op te bergen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou zondag was het geen fietsweermaar gelukkig zaterdag nog de nodige kilometers gereden. Komend weekend heb ik een wedstrijd.
Nou het was geen weer voor iemand die net een keelontsteking heeft gehad. En ik weet niet waar jij woont maar wij hebben een flinke onweerbui gehad die wel lang duurde.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
HOezo zondag geen fietsweer? Ok, er stond een harde wind maar voor de rest was het prima toeven. Dat beetje motteren af en toe kan mij niet deren, vooral als ik nog veel meer zon tegenkom. Ik zag heel wat deelnemers aan Lille-Calais op het eind met vuurrode koppen. Die hadden zich te warm aangekleed en hadden geen tasje oid om de overtollige kleding in op te bergen.
De winterschoenen hebben helemaal geen gaatjes en een extra sokje erin.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:22 schreef Freddeh het volgende:
Niet onder de 15C, meer onder de 5C.
Doet ook erg pijn als je dan staat te douchen op de zaak, het gevoel alsof je tenen gaan afbreken. Denk dat het in mijn geval meer het probleem is dat ik niet de juiste sokken draag in de winter.
Ik heb overigens gewoon altijd zomerschoentjes van Shimano aan, dus weet niet of dit ook voor winterschoenen geldt... maar onderin zitten van die afwaterings/ontluchtingsgaten, die heb ik speciaal voor de winter afgeplakt met een stukje ducktape. Dit pastte de blauwe-tenen-temperatuur aan naar ongeveer 0C.
Klinkt als een goeie oplossing voor komende winterquote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
De winterschoenen hebben helemaal geen gaatjes en een extra sokje erin.
Neopreen overschoenen kopen. Werkt perfect.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt als een goeie oplossing voor komende winter
Heb ik, maar moet eerlijk zeggen dat die (voor mij) niet genoeg warmte bieden bij temperaturen onder 0C.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Neopreen overschoenen kopen. Werkt perfect.
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik, maar moet eerlijk zeggen dat die (voor mij) niet genoeg warmte bieden bij temperaturen onder 0C.
Enige dat bij mij altijd koud is rond het nulpunt zijn mijn tenen en vingers. Heb inmiddels wollen sokken geprobeerd (niet warm genoeg), 2 paar sokken over elkaar (te dik, gaat knellen), snowboardsokken (heerlijk warme kuiten, maar die tenen...quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.
quote:Op zondag 30 mei 2010 18:30 schreef ursel het volgende:
[..]
Nokia Sporttracker vond ik het beste, maar die werkt niet meer op mijn foon.
Andere programma's zijn:
GPSed
bbtracker
TrackMyJournet (Is tegenwoordig betaald)
MapMyTracks
Echte tevreden ben ik er nog niet over.
Ga vanavond trouwens even kijken wat mij track gedaan heeft van vorig weekend. Volgens mij was die wel goed gegaan met BBtracker
bedankt! zal ook eens hiermee gaan prutsenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Ender_W het volgende:
@Yankee, Ik heb zelf met sportypal wel goede ervaringen. Gratis en voor diverse platformen te krijgen.
Ook ff testenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Ender_W het volgende:
@Yankee, Ik heb zelf met sportypal wel goede ervaringen. Gratis en voor diverse platformen te krijgen.
Bij mij werkt dat ook niet maar ik heb erg snel last van koude voeten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.
2 paar sokken, soms 3, boterhamzakje ertussen wilt bij mij ook wel helpen en uiteraard dikke neopreen overschoenen. Maar langer dan 3 uur fietsen is niet prettig en trouwens ook niet nodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat ook niet maar ik heb erg snel last van koude voeten.
Bier drinken in de zonquote:Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag ist wel lekker weer, drie keer raden wat ik na 't eten ga doen
Kantklossen?quote:Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag ist wel lekker weer, drie keer raden wat ik na 't eten ga doen
Ik zei toch al, net een ziekenboeg hier.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We zijn wel goed met blessures de laatste tijd...verstandig dat je in de trein bent gestapt, ze voorspellen heel mooi weer dit weekend, dat moet je niet riskeren dat je dan niet kan!
Ik leef gelukkig nogquote:Op maandag 31 mei 2010 15:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zei toch al, net een ziekenboeg hier.
Joahh, ff een rondje rennen en daarna overgehaald worden om toch ff in de stad te gaan kijkenquote:
Wat leer je ze dan? Beginners, van die mannen die opeens leren fietsen of nieuwelingen?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:06 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Joahh, ff een rondje rennen en daarna overgehaald worden om toch ff in de stad te gaan kijken
Ik heb me namelijk over laten halen een triathlon te gaan doen
En nee, ik ga niet Fok!ken, zuipen of kantklossen, ik ga fietstraining geven aan beginners
En daarna zelf nog ff een stukje.
Mensen die niet veel of geen ervaring hebben met wielrennen. Wel allemaal studenten. We gaan eerst wat bezig met in groepen rijden en fietsbeheersing. Later gaan we waaier rijden, sprintjes trekken, een langere toertocht, een koersje en een tijdrit doen.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:17 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Wat leer je ze dan? Beginners, van die mannen die opeens leren fietsen of nieuwelingen?
Goed dat je dit geeft. je komt vaak genoeg mensen tegen die niet kunnen fietsen en helemaal niet in groepen. remmen in bochten en raar staan kijken als je onderuit gaat, remmen als je omhoog rijdt (??) en een bocht doormoet - we stonden erbij en keken ernaar.quote:Op maandag 31 mei 2010 16:23 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mensen die niet veel of geen ervaring hebben met wielrennen. Wel allemaal studenten. We gaan eerst wat bezig met in groepen rijden en fietsbeheersing. Later gaan we waaier rijden, sprintjes trekken, een langere toertocht, een koersje en een tijdrit doen.
Afgelopen zondag reed ik in Frans-Vlaanderen. Veel zon gezien.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou het was geen weer voor iemand die net een keelontsteking heeft gehad. En ik weet niet waar jij woont maar wij hebben een flinke onweerbui gehad die wel lang duurde.
Ik wou wel naar m'n moeder in Buitenpost fietsen deze zomer, Grunn is weer net iets verderquote:Op maandag 31 mei 2010 16:36 schreef Tommeke het volgende:
@C_F: goede duurtraining: naar Grunn fietsen, trainen en op de fiets weer terug
quote:
+1quote:Op maandag 31 mei 2010 19:05 schreef Oksel het volgende:
Mietjes zijn jullie. Ik zat vanochtend en vanmiddag al op het fietsje!
Zou wel willen mr was om half 8 al op kantoor en om 6u pas thuis en ik moet nog studerenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:05 schreef Oksel het volgende:
Mietjes zijn jullie. Ik zat vanochtend en vanmiddag al op het fietsje!
Kom op! Bij een vroege dienst (7 uur beginnen) pak ik ook de fiets naar het werk. Moet jij ook kunnenquote:Op maandag 31 mei 2010 19:23 schreef FJD het volgende:
[..]
Zou wel willen mr was om half 8 al op kantoor en om 6u pas thuis en ik moet nog studerenMorgen hopelijk tijd om vol gas rondje Rotte te doen. Die anderhalf uur moet ik wel kunnen missen.
Nee, helaas niet. Is iets te kort dag en zit helaas buiten werktijd nog met een examen die voor het eind van de maand behaald moet zijnquote:Op maandag 31 mei 2010 19:23 schreef Oksel het volgende:
Freddeh; kom je ook op de Fok! fietsmeeting? 26ste in Wierden.
Rustig beginnen. Het is 13 km omhoog, maar je kunt je in de eerste kilometer al dusdanig opblazen dat je niet bovenkomt. Zeker na een lange autorit. Het zou beter zijn om de eerste dag een wat makkelijker berg te beklimmen, b.v. de Ornon (is ook vanuit Bourg d'Oisans).quote:Op maandag 31 mei 2010 18:59 schreef Spraakwater het volgende:
Hee ik vertrek woensdag om de alpe d'huez te gaan beklimmen de volgende dag. Wat raden jullie aan wat betreft voeding? havermoutpap 's ochtends neem ik vaak voor ik ga fietsen en dan ben ik dol op bananen, krentebollen, van die Liga reepjes en/of een stukje chocolade ( twix) tijdens het fietsen. Verstandig?
(Ik heb na 2 of 3 uur fietsen toch nog vaak een dipje)
Ik heb een ECI-bon liggen hier en omdat ik een behoorlijk autoritje voor de boeg heb naar Frankrijk leek het mij leuk wat boeken te bestellen. Het eerste boek is al gekozen(M. van Rossum-fan) en als 2de zou ik graag een wielerboek nemen. Iemand goede tips? ( Ik ben god niet van VDB bijv?)
Over de Alpe; mijn lichtste versnelling is 34x25. Iemand nog tips betreffende klimtechniek en aanpak?
(de beginnerstraining van TH over klimmen komt net te laat)
Ah een mede van Rossem-fanquote:Op maandag 31 mei 2010 18:59 schreef Spraakwater het volgende:
Ik heb een ECI-bon liggen hier en omdat ik een behoorlijk autoritje voor de boeg heb naar Frankrijk leek het mij leuk wat boeken te bestellen. Het eerste boek is al gekozen(M. van Rossum-fan) en als 2de zou ik graag een wielerboek nemen. Iemand goede tips? ( Ik ben god niet van VDB bijv?)
P.S Bedankt voor de Lauwersmeer route! Heerlijke training, vooral tegen de wind in bij zee daar was het een flink jasje uitdoen
Tis 8km door stadse omgevingquote:Op maandag 31 mei 2010 19:54 schreef Freddeh het volgende:
Kom op! Bij een vroege dienst (7 uur beginnen) pak ik ook de fiets naar het werk. Moet jij ook kunnen
Probeer een paar ritten te maken in Lake District.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:24 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb t idee om in Engeland te gaan fietsen bij mijn opa en oma in Newcastle. Er is een bootverbinding tussen A'dam en Newcastle, dus vervoer is geregeld lijkt me...
Maar is iemand van jullie bekend met fietsen in noordoost Engeland? Of misschien met het meenemen van fietsen op DFDS seaways?
En is een full english breakfast een goed begin van een wielrenner ?
Als je de renner nog niet kent, lijkt me dat veruit de beste optie. Toevallig vandaag de ereronde van de eland gelezen van Thijs Zonneveld. Nogal vergelijkbaar, maar desalniettemin toch best prima vermaak.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:37 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ah een mede van Rossem-fanMisschien ziet hier wat tussen:
Smeets - het laatste geel
Wilfried de Jong - de man en zijn fiets
Krabbe - De Renner
Roeleven - de nieuwe fiets
etc
2 plekken voor info: www.audax.uk.net Kijk dan vooral naar de permanentes en www.yacf.co.uk een heel actief Brits fietsforum.quote:Op maandag 31 mei 2010 20:24 schreef BraveDribbel het volgende:
Ik heb t idee om in Engeland te gaan fietsen bij mijn opa en oma in Newcastle. Er is een bootverbinding tussen A'dam en Newcastle, dus vervoer is geregeld lijkt me...
Maar is iemand van jullie bekend met fietsen in noordoost Engeland? Of misschien met het meenemen van fietsen op DFDS seaways?
En is een full english breakfast een goed begin van een wielrenner ?
Zo'n tollend hoofd dat je een studieplek verwart met een kraamkliniek?quote:Op maandag 31 mei 2010 16:02 schreef Littlecreep het volgende:
Ik heb voorlopig nog niks. Op een tollend hoofd en een chronische vermoeidheid van het leren na dan. Gelukkig bevallen de dames hier in het studielokaal![]()
Het duurde even voordat ik hem snapte, maar ik heb hemquote:Op maandag 31 mei 2010 23:07 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zo'n tollend hoofd dat je een studieplek verwart met een kraamkliniek?
Als je klaar bent met je studie geschiedenis, is ie al achterhaald toch?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:59 schreef Oksel het volgende:
Geschiedenis, echt zo'n studie met een groot baan aanbod als je klaar bent..
Gezien het feit dat er elk jaar honderden geschiedenis studenten zijn, die zichzelf altijd wel redden, maak ik me niet zoveel zorgen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 07:59 schreef Oksel het volgende:
Geschiedenis, echt zo'n studie met een groot baan aanbod als je klaar bent..
Ik heb nog STEEDS een tik in mijn crank. Het is niet het zadel, het is niet de crank, die is al uit elkaar gehaald. Pedaaltjes, kan ook nog. Iets anders nog?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:07 schreef Yankee het volgende:
Gisteren nog een lekker rondje gefietst. Net m'n fiets naar de FM gebracht, zal me benieuwen wat dit nu weer gaat kosten....
Hebben we weer een nieuw klacht topic?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:07 schreef Oksel het volgende:
Wielrennen. Dikke mannen in te strakke felgekleurde pakjes met geschoren benen op te dure fietsen. Die ook nog eens denken dat de hele weg van hun is.
Nice.
Zonde, ik dacht dat we weer even in de spotlight waren..quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:20 schreef Oksel het volgende:
Littlecreep, jij zei: Terug naar het wielrennen. Dus ik gaf de definitie even..
Hey... Ik ben dus écht een wielrenner?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:07 schreef Oksel het volgende:
Wielrennen. Dikke mannen in te strakke felgekleurde pakjes met geschoren benen op te dure fietsen. Die ook nog eens denken dat de hele weg van hun is.
Nice.
mhaw:quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:37 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Hey... Ik ben dus écht een wielrenner?![]()
Overigens: Iedereen is te dik voor deze sport...
Hotel Spronk, ziet er niet qua inrichting, maar wel goedkoop en het ontbijt is echt veel en super.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 11:28 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Zonde, ik dacht dat we weer even in de spotlight waren..
Ik wil trouwens binnenkort met wat fietsmaten een weekend Limburg doen. Mensen misschien nog aanbevelingen voor een leuk, (goedkoop) hotel ergens in de omgeving daar?
Ik heb als kleinste verzet 34-26. In de Ardennen (ander soort klimmen, maar toch) heb ik die alleen op de Redoute gebruikt. Verder idd eten wat je normaal ook doet. Als 't warm is, misschien meer drinken. En eventueel een bidon met water zodat je dat over je kop kan gooienquote:Op maandag 31 mei 2010 18:59 schreef Spraakwater het volgende:
Hee ik vertrek woensdag om de alpe d'huez te gaan beklimmen de volgende dag. Wat raden jullie aan wat betreft voeding? havermoutpap 's ochtends neem ik vaak voor ik ga fietsen en dan ben ik dol op bananen, krentebollen, van die Liga reepjes en/of een stukje chocolade ( twix) tijdens het fietsen. Verstandig?
(Ik heb na 2 of 3 uur fietsen toch nog vaak een dipje)
Ik heb een ECI-bon liggen hier en omdat ik een behoorlijk autoritje voor de boeg heb naar Frankrijk leek het mij leuk wat boeken te bestellen. Het eerste boek is al gekozen(M. van Rossum-fan) en als 2de zou ik graag een wielerboek nemen. Iemand goede tips? ( Ik ben god niet van VDB bijv?)
Over de Alpe; mijn lichtste versnelling is 34x25. Iemand nog tips betreffende klimtechniek en aanpak?
(de beginnerstraining van TH over klimmen komt net te laat)
P.S Bedankt voor de Lauwersmeer route! Heerlijke training, vooral tegen de wind in bij zee daar was het een flink jasje uitdoen
Inderdaad, genoeg vocht om jezelf te kunnen koelen, draag een petje zodat de zon niet op je kop staat te branden. gebruik ook een zweetshirt en een shirt die helemaal open kan. Voor de rest gewoon rouleren, hoge cadans en de buitenbochten pakken en in de bochten een tandje hoger schakelen. Dan pak je wat snelheid en pak je toch weer een paar meter en dan meteen weer terugschakelen en in cadans.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik heb als kleinste verzet 34-26. In de Ardennen (ander soort klimmen, maar toch) heb ik die alleen op de Redoute gebruikt. Verder idd eten wat je normaal ook doet. Als 't warm is, misschien meer drinken. En eventueel een bidon met water zodat je dat over je kop kan gooien
Die beginnerstraining is wel nodig zeg.. Pfff, 2 meisjes onderuit omdat ze in de bocht vol doortrapten en met hun pedaal de grond raakten. Vooral de laatste viel hard op haar hoofd. Gelukkig had ze 'n helm op. Die heeft 't niet overleefd en is helemaal gebarsten, maar zelf stond ze na 'n tijdje weer op en kon ze weer lachen.
Boeken van Mart Smeets zijn ook altijd aan te raden inderdaad. Of een aflevering van de Muur misschien?
Ik heb de Muur nog nooit gelezen, maar Bert Wagendorp heeft 't me aangeraden. In 't oktobernummer van vorig jaar staat een mooi stuk over Mollema schijnt.
Sommige dingen tijdens die trainingen lijken me best handig, maar dergelijke coureurs zijn voor mij wel een reden om ze toch maar links te laten liggenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die beginnerstraining is wel nodig zeg.. Pfff, 2 meisjes onderuit omdat ze in de bocht vol doortrapten en met hun pedaal de grond raakten. Vooral de laatste viel hard op haar hoofd. Gelukkig had ze 'n helm op. Die heeft 't niet overleefd en is helemaal gebarsten, maar zelf stond ze na 'n tijdje weer op en kon ze weer lachen.
Pics?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die beginnerstraining is wel nodig zeg.. Pfff, 2 meisjes onderuit omdat ze in de bocht vol doortrapten en met hun pedaal de grond raakten. Vooral de laatste viel hard op haar hoofd. Gelukkig had ze 'n helm op. Die heeft 't niet overleefd en is helemaal gebarsten, maar zelf stond ze na 'n tijdje weer op en kon ze weer lachen.
Had je ze daar als trainer juist niet voor moeten waarschuwen?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die beginnerstraining is wel nodig zeg.. Pfff, 2 meisjes onderuit omdat ze in de bocht vol doortrapten en met hun pedaal de grond raakten. Vooral de laatste viel hard op haar hoofd. Gelukkig had ze 'n helm op. Die heeft 't niet overleefd en is helemaal gebarsten, maar zelf stond ze na 'n tijdje weer op en kon ze weer lachen.
Had je daar als fietser niet zelf aan moeten denken?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Had je ze daar als trainer juist niet voor moeten waarschuwen?
Wie heeft die host uitgezocht?quote:The URL http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/2680313.html was blocked, it is in the Restricted Pornography category.
hehe ikquote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:02 schreef Oksel het volgende:
pics uit de OP werken trouwens niet op m'n werk:
[..]
Wie heeft die host uitgezocht?
En Oksel mag straks op gesprek bij z'n baas komen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:11 schreef Oksel het volgende:
Cool ivo!
En Yankee heeft vieze plaatjes op z'n desktop!
ik las dat er bij WV Eemland in Amersfoort 2 valpartijen waren geweest waarbij zelfs een ambulance ter plaatse is geweest. moet er niet aan denken om te vallen, ach, als je gaat... Vanavond zelf ook weer op het parkoers rijden. Heb er wel zin in. Beetje hardheid trainen want volgende week rijd ik woensdag de ronde van Elspeet. Doel: uitrijden.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 14:58 schreef CyclingGirl het volgende:
NSFW![]()
Maar idd trappen in een bocht, bij sommige bochten kan het maar sommige ook weer niet.
Gisteren bij de Mol was er een valpartij, er lagen dingetjes van een boom op het parkoers en er was wat regen gevallen, het was er spekglad.
Je hebt DRC en DTC de Mol. DRC is de wedstrijdclub, DTC de toerclub.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:21 schreef Freddeh het volgende:
De Mol... *gaat een klein lampje branden* Regio Dordrect...
Is't de moeite waard om me aan te melden bij De Mol? Of wordt dan van me verwacht dat ik iedere week de tijd kan en zal maken om ook mee te kunnen rijden bij training en zaterdag/zondagritten? Heb een nogal onregelmatig werkrooster waardoor het lastig is om bij iedere rit/training te zijn denk ik
Sportypal blijft bij mij maar aangeven "Initialising GPS".....quote:Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Ender_W het volgende:
@Yankee, Ik heb zelf met sportypal wel goede ervaringen. Gratis en voor diverse platformen te krijgen.
Geef je beginnerstraining voor tandje hoger?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 12:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Die beginnerstraining is wel nodig zeg.. Pfff, 2 meisjes onderuit omdat ze in de bocht vol doortrapten en met hun pedaal de grond raakten. Vooral de laatste viel hard op haar hoofd. Gelukkig had ze 'n helm op. Die heeft 't niet overleefd en is helemaal gebarsten, maar zelf stond ze na 'n tijdje weer op en kon ze weer lachen.
Ben je dan binnen of buiten? Aangezien je binnen geen contact krijgt. Buiten gaat al vrij snel bij mij. Maar dat kan aan het toestel liggen. (Ik heb een Xperia X1). En misschien kan je dan beter je GPS handmatig aanzetten?quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sportypal blijft bij mij maar aangeven "Initialising GPS".....
Dat heb ik ook idd. Zowel binnen als buiten.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Sportypal blijft bij mij maar aangeven "Initialising GPS".....
Nu buiten op het balkon. Zal eens kijken hoe ik GPS handmatig regel. Heb een N97quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:49 schreef Ender_W het volgende:
[..]
Ben je dan binnen of buiten? Aangezien je binnen geen contact krijgt. Buiten gaat al vrij snel bij mij. Maar dat kan aan het toestel liggen. (Ik heb een Xperia X1). En misschien kan je dan beter je GPS handmatig aanzetten?
Ik zou toch ook de nokia sporttracker proberen als ik jou wasquote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:56 schreef Yankee het volgende:
[..]
Nu buiten op het balkon. Zal eens kijken hoe ik GPS handmatig regel. Heb een N97
Nee hoor het zijn trainingswedstrijden en je kan ze rijden wanneer jij daar zin in heb. Maandag is veteranen, c klasse en amateurs en dames, dinsdag elite amateurs nieuwelingen en dames en donderdag hetzelfde als dinsdag. Als je al een licentie heb moet je alleen 3.50 betalen en zonder licentie met een dagkaart is het 6.50 ben je een Mol dan is het gratis.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:21 schreef Freddeh het volgende:
De Mol... *gaat een klein lampje branden* Regio Dordrect...
Is't de moeite waard om me aan te melden bij De Mol? Of wordt dan van me verwacht dat ik iedere week de tijd kan en zal maken om ook mee te kunnen rijden bij training en zaterdag/zondagritten? Heb een nogal onregelmatig werkrooster waardoor het lastig is om bij iedere rit/training te zijn denk ik
Dat is een belangrijke oorzaak, vaak wel in combinatie met te weinig eten e/of drinken.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:37 schreef FJD het volgende:Of meer omdat ik nu zo lang vol doorhaalde?
Alleen maar omdat we van die kut-hippies geen SUV meer mogen rijdenquote:31-05-10 Koudste mei in bijna twintig jaar De afgelopen bloeimaand mei was de koudste in bijna twintig jaar. De Bilt berekende een gemiddelde temperatuur van 10,5 graden tegen 12,7 graden normaal (langjarig gemiddelde over 1971-2000). Daarmee was dit de koudste mei sinds 1991 toen gemiddeld 10,0 graden werd genoteerd. In de vorige eeuw kwam een meimaand met zo’n temperatuur ongeveer eens in de vijftien jaar voor. Tegenwoordig is dat door de opwarming van het klimaat een stuk zeldzamer. Zo’n koude mei komt nu nog maar eens in de honderd jaar vo
Bij DTC de Mol zitten ook een aantal actieve randonneurs.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 15:24 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt DRC en DTC de Mol. DRC is de wedstrijdclub, DTC de toerclub.
Bij DRC wordt er zeker niet van je verwacht dat je bij alles meedoet. En aangezien DTC een toerclub is, zal daar vrijwilligheid ook bovenaan staan.
Zal er eens over na denken, maar moet helaas eerst een paar examens behalen voor ik weer vrije tijd mag hebben van mijn baas.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:25 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nee hoor het zijn trainingswedstrijden en je kan ze rijden wanneer jij daar zin in heb. Maandag is veteranen, c klasse en amateurs en dames, dinsdag elite amateurs nieuwelingen en dames en donderdag hetzelfde als dinsdag. Als je al een licentie heb moet je alleen 3.50 betalen en zonder licentie met een dagkaart is het 6.50 ben je een Mol dan is het gratis.
Inmiddels lijkt de GPS bij beide programma's te werken. Morgen maar even testen.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:12 schreef ursel het volgende:
[..]
Ik zou toch ook de nokia sporttracker proberen als ik jou was
Heb ik ook last van. Was vergeten een bidon met water mee te nemen en net getraind. Net 60km gefietst met 40 in het uur. Had wel mijn pompje bij me maar niet mijn bidon, erg slim van mij. Kon goed meekomen en zat goed vooraan echter ik blies mij zelf op in de laatste ronde. Zo stom! Baal ik van, hele tijd goed, nou ja goed, diep gaan, af en toe wurgen maar met de gladiolen in zicht mee gegaan. En dan precies in de laatste ronde klap ik dicht, geen enkele kracht meer. Niet voor de punten mee kunnen sprinten maar wel 3 opkomstpunten. Wel een goede training! Biedt perspectief voor de wedstrijd van volgende week, uitrijden is mijn doel.quote:Op dinsdag 1 juni 2010 16:37 schreef FJD het volgende:
There's a first for everything; tegen kramp aangezeten bij training. Ik jaagde wel vol door,normaal verzuren m'n bovenbenen maar nu dus tegen kramp in de kuiten aan. Iemand een tip? Was wel uitgerust maar misschien te weinig voeding? Of meer omdat ik nu zo lang vol doorhaalde? Normaal lijkt t meer intervallerig dan t nu deed
Realiseerde mij pas dat ik geen bidon had toen ik al 45 minuten aan het rijden was...quote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:00 schreef Wombcat het volgende:
Hadden ze niet nog ergens een bidon over in het clubhuis?
Ik ben ook wel eens een bidon vergeten, meestal hebben ze er nog wel een paar liggen zodat je eentje kunt lenen.
Duh! Harde les! Net keihard onderhandeld met mijn vriendin. Ik mag volgend jaar de Marmotte en de Claudy Criquillon rijden, dit jaar moet ik thuis blijven. Je moet wat voor fietsen over hebbenquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:17 schreef Wombcat het volgende:
Pas na 45 minutendan moet je echt meer drinken
Ik had het andersom gedaan, misschien heb je volgend jaar wel een andere vriendinquote:Op dinsdag 1 juni 2010 21:32 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Duh! Harde les! Net keihard onderhandeld met mijn vriendin. Ik mag volgend jaar de Marmotte en de Claudy Criquillon rijden, dit jaar moet ik thuis blijven. Je moet wat voor fietsen over hebben![]()
quote:Op dinsdag 1 juni 2010 23:29 schreef eentwee het volgende:
Ik had het andersom gedaan, misschien heb je volgend jaar wel een andere vriendinEn anders kun je daar altijd mee dreigen als je dan echt thuis moet blijven
Ik zou het bij het inrijden al merkenquote:
Waarom dit jaar de Claude Criquielion niet? Het is niet dat je daarvoor een week weg moet: op vrijdagmiddag vertrekken, zaterdag rijden en dan weer thuis.quote:Net keihard onderhandeld met mijn vriendin. Ik mag volgend jaar de Marmotte en de Claudy Criquillon rijden, dit jaar moet ik thuis blijven. Je moet wat voor fietsen over hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |