37km naar m'n werk.. fiets het met wind tegen in 1:15 uur. Wind mee 10 minuten korter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Wat het vaak ook is, dat je op ten duur natuurlijk wel hard kan fietsen maar nog niet kan koersen. Hard fietsen en koersen zijn twee heel verschillende dingen wat dat betreft en dat constant moeten versnellen krijg je inderdaad alleen maar onder de knie door het veel te doen. En mijn ervaring was dat het zeker het eerste jaar gewoon pijn doet, maar het gaat inderdaad gewoon wennen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief.
Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
Nee, de reden dat ze nog op m'n fiets zitten is omdat het m'n oude fiets isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:49 schreef Ender_W het volgende:
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?
Zeker, de fiets staat hier naast me in het kantoor..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:41 schreef FJD het volgende:
Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn om goed af te vallenAan de andere kant blijft t ook wel afhankelijk van je niveau, Super0 zou t fluitend(er) kunnen en dus minder verbruiken. Ik kwam iig std met pijn in m'n bovenbenen thuis
maar goed dat was ook m'n eerste jaar.
Doe je een retourtje of dat niet?
Wat mij betreft welquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:02 schreef Oksel het volgende:
Hm, doe je goed C_F!
Is de JJC het waard om ruim een uur voor te rijden?
Vaak krijg je het geld wat je betaald hebt voor de meting weer als korting op de fiets. Een beetje meting kost tijd en is zeker belangrijk als je prettig wilt blijven fietsen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren voor een wielrenfiets wezen kijken. Wilde ook eigenlijk mijn maat weten, maar daar vroeg de verkoper doodleuk 45,- voor. Maar niet gedaan dus.
Vandaag dus nog maar op m'n Cube (hybride) weggeweest. Tochtje van 51km tegen een gemiddelde van 26,8 km/h.
Ik heb het een keer gezien op mijn oude werk dus dat kan ik me wel indenken.quote:
Dat is goed balen zeg. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:16 schreef marcodej het volgende:
Voor mij minimaal twee weken niet fietsen. Vannacht met spoed geopereerd aan een voor mannen nogal pijnlijke zaak... Zit nu met hechtingen in de zak...
De ontstekingsremmers helpen heel goed, al gelijk veel minder pijn. Draag nu ook een soort van dubbele steunkous voor de stevigheid. Radiologie dacht dat ze een breukje hadden gezien, de eerste hulp arts vond van niet, dus misschien is het alleen maar een verrekt bandje van de middenvoetsbeentjes, dat zou veel sneller moeten genezen denk ik!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef No-P het volgende:
CF ook balen zeg, wanneer denk je weer te kunnen fietsen.
Heb ik ook gevraagd, aangezien het me anderhalf jaar geleden al is overkomen (en ik er dus wel te laat bij was, sorry Oksel...quote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even gegoogled, en zit nu vooral met de vraag: Hoe voorkom je zoiets? Is het een typische fietskwaal? Klinkt als iets wat sterk voorkomen moet worden!
De meeste afdalingen zijn nog vrij breed hoor, gewoon tweebaanswegen, zeker op de Ventoux, dat is een brede weg. Op een smalle weg kan het wel eens wat lastiger zijn, maar daar moet je er rekening mee houden dat er tegenliggers komen.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig heb ik al wat genetisch materiaal rondgestrooid...maar evengoed zal ik het vermijden waar mogelijk!
Terug naar het fietsen inderdaad!
Als ik zo kijk naar afdalingen, dan denk ik altijd aan 1 ding, wat als je een tegenligger krijgt? Ik bedoel, je gaat de Ventoux af en iemand gaat net met z'n SUV naar boven, met die weggetjes lijkt me de boel dan aardig geblokkeerd, en jij komt er aan met 60+km. Hoe los je dat op?
Ja ja, wrijf het nog maar inquote:Op zondag 30 mei 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
Ventoux kun je dik over de 90 richting Malaucene.
Alpe d'Huez houdt wel op bij 85.
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de Tour de l'Ain, een 4-daagse cyclo. Leuk: de etappes hebben hetzelfde parkoers als de Tour de l'Ain van de profs, die later die steeds later dezelfde dag starten.
Ben benieuwd naar de sfeer. Je rijdt dus 's ochtends over het parkoers wat de profs later die dag rijden, en je finisht waar de profs finishen.
Is gewoon een cyclo.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:15 schreef Superher0 het volgende:
[..]
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |