abonnement Unibet Coolblue
pi_82008762
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.

Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
Hier herken ik mij wel in. Ik rij ook op maandag en donderdag bij de Mol (dinsdag zou ik ook willen maar dan heb ik cursus) en daardoor doe ik ook minder lange trainingen.
Haters gonna hate.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 09:39:13 #102
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_82009621
Nog 2 dagen wachten en dan maak ik mij op voor het vertrek richting de Alpe D'Huez.
Heb een aantal keer kunnen trainen de afgelopen weken, verwacht geen echte problemen tijdens de klim.
heb mezelf een tijdslimiet gezet van 1 uur en 10 minuten, ben benieuwd of ik het ga halen haha.

Helaas zijn de weersverwachtingen nog niet zo super . als ik tijd heb post ik vanavond nog even een pic van mijn fiets
I'm Back Again!
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:24:36 #103
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82011033
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
37km naar m'n werk.. fiets het met wind tegen in 1:15 uur. Wind mee 10 minuten korter. 3x per week wil ik het gaan doen. Doordeweeks amper alcohol.
pi_82011550
Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn om goed af te vallen Aan de andere kant blijft t ook wel afhankelijk van je niveau, Super0 zou t fluitend(er) kunnen en dus minder verbruiken. Ik kwam iig std met pijn in m'n bovenbenen thuis maar goed dat was ook m'n eerste jaar.

Doe je een retourtje of dat niet?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:49:44 #105
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_82011792
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:

[..]

Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?
Live life to the Ender :D
  vrijdag 28 mei 2010 @ 10:57:57 #106
14505 OProg
A Life in Music
pi_82012042
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief.

Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
Wat het vaak ook is, dat je op ten duur natuurlijk wel hard kan fietsen maar nog niet kan koersen. Hard fietsen en koersen zijn twee heel verschillende dingen wat dat betreft en dat constant moeten versnellen krijg je inderdaad alleen maar onder de knie door het veel te doen. En mijn ervaring was dat het zeker het eerste jaar gewoon pijn doet, maar het gaat inderdaad gewoon wennen.

Zelf rij ik nu een wedstrijd of 3 tot 4 per week zo in de zomer. Inderdaad clubwedstrijden bij De Mol en verder wat er allemaal opdoekt. Deze week waren het de districtkampioenschappen, woensdag clubwedstrijd en gisteren Ronde van Katendrecht.

Ik moet overigens zeggen dat het ondanks dat ik goed en sterk reed qua uitslagen een beetje tegenviel, woensdag wel zevende terwijl er goede mannen meereden en ik omdat het toch een veredelde training is constant in de aanval ben geweest.

Districtkampioenschappen reed ik voorin mee maar zakte ik door eigen onoplettenheid in de 1 na laatste ronde teveel terug in de groep om nog veel uit te halen op het einde.

Katendrecht zal ik gisteren gewoon goed bij het ingaan van de laatste ronde, tot ze achter me de hekken in reden en ik een duw kreeg op mijn rechteronderbeen waardoor ik even de balans kwijt was en zo ook positie. Had het niet direct door maar ik hoorde van iemand dat ik door het vallende hek geraakt werd en na de wedstrijd zag ik ook dat ik een bloedende snee op mijn onderbeen had, dus volgens mij geluk gehad dat ik ook niet erbij lag. Maar toch jammer dat ik het goede rijden niet om kon zetten in tenminste een top tien plaats.

Ronde van Katendrecht was overigens best vreemd. Er is daar weet ik het hoeveel jaar geen koers geweest en nu door de tourstart duiken er ineens in Rotterdam weer van dit soort wedstrijden op dankzij de organisatie van de Tour in Rotterdam. Normaal gesproken doet de plaatselijke middenstand een duit in de zak voor zo'n criterium, maar die bestaat daar uit cofeeshops, dubieuze garages, vage chinese eethuisjes en avondwinkel Akbar. De mensen die er wonen wisten ook niet waar ze naar stonden te kijken dus het was, op wat ouderen en wat mensen bij start-finish na niet echt een bruisende entourage. Ik verwacht dan ook niet dat hij volgend jaar weer op het programma staat.

Al met al wel een leuke week.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_82012743
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:49 schreef Ender_W het volgende:
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?
Nee, de reden dat ze nog op m'n fiets zitten is omdat het m'n oude fiets is Op m'n huidige fiets zitten ze niet maar als ik int donker ga rijden weer wel. Meestal ben ik dan weer te lui om die houdertjes er weer af te schroeven
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  vrijdag 28 mei 2010 @ 12:53:26 #108
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82016904
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 10:41 schreef FJD het volgende:
Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn om goed af te vallen Aan de andere kant blijft t ook wel afhankelijk van je niveau, Super0 zou t fluitend(er) kunnen en dus minder verbruiken. Ik kwam iig std met pijn in m'n bovenbenen thuis maar goed dat was ook m'n eerste jaar.

Doe je een retourtje of dat niet?
Zeker, de fiets staat hier naast me in het kantoor..



Straks kleertjes weer aan en gaan. Wind mee, holadie!
pi_82018220
Ben met de auto helaas, moest mijn partner naar het station brengen vanmorgen.
Vanavond ga ik wel een uurtje of twee fietsen.
Haters gonna hate.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 14:16:15 #110
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82020466
Ik wil hierbij de Gouden kluns trofee voor de stomste wielerblessure opeisen dit jaar: maandag nadat ik op een kaart had zitten lezen bij het wegrijden misgetrapt, zodat ik wel vooruit ging maar m'n fiets niet...de voorwaartse beweging werd gestopt doordat ik ingeklikt was, resultaat flinke ruk aan m'n voet, en een vermoedelijke haarscheur in een middenvoetsbotje. Drukverband, krukken en pijnstillers van het heftiger soort gekregen (benieuwd of ik zometeen roze olifantjes ga zien). Traning voor JJC en de tocht misschien wel flink in de soep...een kijken of ik m'n nummer niet kan overdragen ofzo. Iemand een 150 km startbewijs nodig? Als ik al op tijd pijnvriij ben, ga ik alleen de kortste afstand doen, en daar kan je je de dag zelf voor inschrijven dacht ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_82024021
Veel beterschap! Erg rot voor je.
Haters gonna hate.
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:01:23 #112
56724 Wombcat
rent wiel
pi_82024955
Sterkte
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 28 mei 2010 @ 16:02:49 #113
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82025020
Hm, doe je goed C_F!

Is de JJC het waard om ruim een uur voor te rijden?
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:02:09 #114
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_82028192
JJC vond ik vorig jaar fantastisch, ondanks dat cyclechick mij alle hoeken van de heuvels liet zien...als de pijn op tijd weg is ga ik maar de 65 proberen, balans vinden tussen afzien maar niet zoveel dat het daarna weer een paar weken mis is. Mooie omgeving, goed geregeld....is vanuit Hilversum ook een stukje rijden maar vind het waard.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  vrijdag 28 mei 2010 @ 17:50:01 #115
281157 AskBrad
Heracles Almelo
pi_82030231
Basso
I'm Back Again!
pi_82033321
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 16:02 schreef Oksel het volgende:
Hm, doe je goed C_F!

Is de JJC het waard om ruim een uur voor te rijden?
Wat mij betreft wel Natuurlijk hebben veel van de tochten rond de Veluwe hetzelfde parcours, maar als je er niet regelmatig fietst is het erg leuk om een keertje te doen.
pi_82058905
Gisteren voor een wielrenfiets wezen kijken. Wilde ook eigenlijk mijn maat weten, maar daar vroeg de verkoper doodleuk 45,- voor. Maar niet gedaan dus.

Vandaag dus nog maar op m'n Cube (hybride) weggeweest. Tochtje van 51km tegen een gemiddelde van 26,8 km/h.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:42:04 #118
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_82059053
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 13:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren voor een wielrenfiets wezen kijken. Wilde ook eigenlijk mijn maat weten, maar daar vroeg de verkoper doodleuk 45,- voor. Maar niet gedaan dus.

Vandaag dus nog maar op m'n Cube (hybride) weggeweest. Tochtje van 51km tegen een gemiddelde van 26,8 km/h.
Vaak krijg je het geld wat je betaald hebt voor de meting weer als korting op de fiets. Een beetje meting kost tijd en is zeker belangrijk als je prettig wilt blijven fietsen.

Vandaag weer in Nederland. Paar dagen lekker rust en dan misschien dinsdag weer fietsen en dan weer bijkomen voor Limburgs Mooiste, zeer zwaar 250km,.

Foto's gevonden van de fotograag op de Ventoux. Hij haalde mij in in zijn oude auto en ik ben dus de eerste die hij gefotografeerd heeft. Echt humor, eerste pagina sta ik alleen op, scheelt weer zoeken http://www.blablaprod.com/photos.php?evenement=20100527ventoux
Superhero to the rescue!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 13:55:04 #119
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_82059463
Zo, ook ingeschreven voor de JJC
pi_82061432
TVP, ben ook weer fanatiek aan het fietsen!
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:00:06 #121
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_82062831
Tweede rit gemaakt op me fiets, 30km.

Waarom heb ik dit niet jaren eerder gedaan
pi_82062905
Ook present op de JJC


Trouwens een Rox 9.0 gekocht
  FOK!fotograaf zaterdag 29 mei 2010 @ 16:12:38 #123
73911 ultra_ivo
pi_82063167
Zo, de Koga staat weer klaar. Morgen Lille-Calais rijden.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 17:22:09 #125
58560 Oksel
Gezellig.
pi_82065145
Morgen uitslapen en kater wegwerken. Maandag weer op de fiets naar het werk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')