abonnement Unibet Coolblue
pi_81860194
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Haters gonna hate.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 11:31:56 #252
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81863501
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:07 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Dank! Ik neem het mee.
Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:21:51 #253
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81865283
Gisteren toch maar de Flevopolder ingedoken, via Muiderberg langs de dijk richting Lelystad, en toen geprobeerd om via Almere Hout recht door te steken naar de Stichtse brug...maar aangezien dat via Almere ging natuurlijk verdwaald, wat een kut stad ook om de weg te vinden!
Maar goed, wat nieuwe weggetjes gevonden, en ook stukken dat je denkt: 'Mannenspoor Karrespoor groet u!' . Volgende keer volg ik de dijk helemaal naar Lelystad haven voor ik afbuig, veel betere weg daar.
Wel lekker zonverbrande knieën en kuiten, daar doe je het toch voor als fietser
En voor het eerst zelf de spanning van de deraileurkabel ingesteld, en hij schakelde als een zonnetje, eerste fiets-sleutel wapenfeit
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:26:24 #254
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81865445
C_F: Afstanden en gemiddeldes willen we weten!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:36:47 #255
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81865823
ongeveer 90 km...in 4 uur maar er waren stukken bij waar ik niet harder dan 20 durfde omdat de weg zo slecht was...boomwortels onder het asfalt zodat je over golfplaten aan het rijden was. Dat is een gewicht van 100+ niet fijn voor je wielen als je hard rijdt! Moet denk ik eigenlijk andere wielen nemen, misschien Fulcrums 5 of 7?
Met die meter gemonteerd blijk ik nogal traag...de eerste 15 km wilde m'n benen niet harder dan 27, daarna kwam ik zo rond de 30/32 op de beter paadjes, maar een gemiddelde van 30 is nog ver te zoeken.
Anyway, sta voor de JJC op de 150 km ingeschreven, dat wordt een lang dagje.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:41:47 #256
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81866005
Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:52:42 #257
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81866372
Netjes toch!?

Ik ben ook niet licht (88kg) trouwens. Beetje vatsig, en grote benen. Ik geef het eerlijk toe.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 12:59:56 #258
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81866608
Ik ben een levenslange stress eter...dat afwennen is moeilijk. Maar het gaat lukken. Wel rare ontwikkeling, ik was een maandje of twee gestopt met alcohol in welke vorm dan ook om te kijken of je dan spontaan afvalt. Na de Boretti werd ik na 2 biertjes al zo zat dat ik zowat op de bank in slaap viel, en een week lang me heel slecht gevoeld, slap op de benen, hoofdpijn etc. Vrijdag twee glaasjes wijn geprobeerd...weer zo'n slecht gevoel de dagen daarna, alsof er iets heel slechts in m'n lichaam zat, dat maar met heel veel moeite afgebroken werd. Zelfs gisteren op de fiets nog last van. Ik lijk wel totaal alcohol intolerant geworden! Toch eens met de huisarts over hebben. Dat drank slecht voor je is als je veel drinkt, Ok, maar na 1 glas al weg wezen? Raar.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81866860
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?

Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:12:02 #260
11102 knep
Mountainfreak
pi_81867056
Gisteren en eergisteren mijn fietskm's van dit jaar tot nog toe verdubbeld .

Zondag: 86 km met 25,3 km/h en 750 hm
Maandag: 179km met 23 km/h en 1440 hm (meer dan 120 km onverhard )

Op zicht gaat het toch nog toe redelijk alleen bergop houdt het nog niet over.
Ik heb nog te weinig kracht voor de steile klimmen .

Hopelijk volgend seizoen eindelijk geld voor een racefiets.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:50:50 #261
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81868417
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?

Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.

Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:52:07 #262
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81868451
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:54:31 #263
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81868543
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
I
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81868668
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goed ) Toen pontje gepakt over 't ij en via o.a. de Dam het hele centrum door richting Bijlmer, waar ik heen moest. Gemiddelde was in die paar kilometers naar onder de 28 gezakt.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 13:58:29 #265
11102 knep
Mountainfreak
pi_81868680
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10% . Gewoon te weinig kracht in mijn benen icm redelijk hoog gewicht (90kg).
pi_81868976
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)

Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.

Erg leuke dag gehad, aanrader!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81869560
Gaaf hoor die Elfstedentocht, die wil ik ook eens rijden!

Ik ben nog steeds verkouden maar afgelopen weekend getraind 28.3km/u gemiddeld inclusief stoppen, draaien en keren met een hartslag van 137 dat is wel iets te hoog maar ook logisch met een verkoudheid. Oja afstand was 85km.
Haters gonna hate.
pi_81870261
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)

Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.

Erg leuke dag gehad, aanrader!

Het is idd echt leuk...

En die dijk was pittig...Maar dat stuk als je Leeuwarden (langs die autoweg) uit kwam rijden vond ik echt moordend...... na dat stuk echt ff bij moeten komen in een groepje dat niet harder ging dan 24/25 p/u (wind mee) tot de volgende stempelpost.

Mijn gevecht op de dijk bij Stavoren


pi_81871032
Waar heb je die foto vandaan?

Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_81871844
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
I
Methode my ass, niet nadenken maar vlammen Als ik niet eens een klein beetje dood terug kom van een training dan vind ik er geen zak aan Aan de andere kant lukt het me nooit om de Brienenoord vol op de pedalen op te vlammen op de terugweg

Afzien
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_81873358
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
Waar heb je die foto vandaan?

Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.

http://195.7.132.29/Fotos.htm
  dinsdag 25 mei 2010 @ 16:35:34 #272
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81875292
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstop
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81877704
En aan wie is het afzien op de dijk wind tegen richting Stavoren het best af te lezen?




Juist, ik dus...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 25 mei 2010 @ 17:56:59 #274
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81879287
In't zwart, hehe.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:14:29 #275
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81885899
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.

Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)

Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824

[...]
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.

Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?



That's...Montgomery Clift, honey!
pi_81887676
quote:
Op maandag 24 mei 2010 22:12 schreef Chezzzz het volgende:
Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
Was 'n mooie tocht he? Ik ben 'n groep later gestart en heb heerlijk getoerd met m'n vriendinnetje. Echt genoten en lekker bruin geworden! Omdat ik niet zo hard ging vond ik 't ook niet zwaar. Met de stukken tegenwind ben ik m'n vriendin maar wat uit te wind gaan houden. Al kreeg ze na Stavoren wel de benen en moest ik echt gas geven
Het klimmetje naar dat monument op de dijk ken ik van 'n tijdrit en daar liepen wat lui in Liquigas pakjes wat patserig te doen door te demarreren. Ik kon me niet inhouden en ben er achteraan gegaan om ze vervolgens 'bergop' op een iets te zwaar verzet met 'n bidonnetje aan de mond in te halen

Onderweg wel 'n paar nare valpartijen gezien. Zelfs 'n kerel die helemaal wegviel, echt nasty... En op een gegeven moment dat er voor ons iemand zomaar remde, wij ook remmen maar degenen achter ons letten niet op en raakten ons van achter. Gelukkig hielden wij 'm wel recht maar die kerels achter ons gingen wel onderuit. Gelukkig zonder grote schade. Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 01:42 schreef ursel het volgende:

Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen

Echt 'n kutpukkel, maar wel te doen mits je een goed verzet hebt.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik ook hoor. Het enige moment dat ik naar 'n gemiddelde kijk is na 'n tijdrit
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:41 schreef Yankee het volgende:
Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
Ik heb bij Salden.nl voor 110 euro een setje handgespaakt met Ultegra naaf gekocht voor 110 euro. Wel 'slechts' 28 spaken, maar niet kapot te rijden. Ben er al twee keer hard mee gevallen en ze gaven geen krimp. Zoran van bikexperto maakt ook goede wielen trouwens.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 21:28:49 #277
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81891175
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:14 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.

Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
.
pi_81893888
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.

En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:41:05 #279
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81897753
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 25 mei 2010 @ 22:46:45 #280
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81898139
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef Yankee het volgende:

[..]

Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
That's...Montgomery Clift, honey!
  dinsdag 25 mei 2010 @ 23:33:24 #281
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81901378
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
Vind dat er altijd mooi uitzien, zo'n geïntegreerde zadelpen. Is dit voor jou al de goede hoogte of moet er nog een stuk van afgezaagd worden? Nadeel van zo'n zadelpen is wel dat je vervolgens niet even makkelijk je zithoogte kunt veranderen. M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten. Gevolg is dat er nu weer een ring op het afgezaagde gedeelte moet worden gezet. Voordat het afgezaagd is zaten deze er ook al dus ze heeft die ringen nog wel het is alleen niet zo eenvoudig als even je zadelpen los en weer vastdraaien.
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Normaal is over het algemeen een fabriekswiel die standaard tot een bepaald gewicht kan. Handgespaakt kun je aanpassen, bijvoorbeeld door meer spaken in het wiel te zetten. Daardoor krijg je een steviger / sterker (en vaak zwaarder) wiel.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 mei 2010 @ 23:35:45 #282
73911 ultra_ivo
pi_81901521
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Handgespaakt is eigenlijk normaal, wielen zoals ze tradtiioneel door generaties fietsers gebruikt zijn. Gespaakt door een echte vakman met liefde voor z'n vak. De echte specialisten stemden de onderdelen van de fiets en het spaakpatroon af op het gewicht, de rijstijl en de doeleinden van de toekomstig eigenaar van de wielen. Tegenwoordig worden de meeste wielen door loonslaven in het verre oosten of door machines gemaakt. Enige kennis over de gebruiker en enige vorm van aanpassing ontbreken volledig. Vaak zijn ze maar voorzien van zowat de helft van het aantal spaken van klassieke handgespaakte wielen.
pi_81903243
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:

[..]

Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.

Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Op je hartslag letten is veel beter dan op je (gemiddelde) snelheid. Je kunt veel sneller progressie boeken als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je niet elke rit als een kip zonder kop leegfietst.
pi_81905783
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 21:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.

En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
Ik denk niet dat dat regiogebonden is. Bij de Classico Boretti had ik er geen last van..
Vooral de inhalen-terwijl-er-de-ruimte-niet-voor-is-maar-toch-doen-mensen leveren gevaar op. Met een koers ofzo hoort drangen en drummen erbij, maar met een toertocht vind ik dat je gewoon relaxed moet doen
Als iemand roept dan moet je idd aan de kant gaan, geen probleem. Maar onderdoor gaan en dat soort grappen heb ik wel 'n hekel aan. 't Feit dat m'n vriendin meewas heeft echt wel 'n paar (verbale) oorlogjes gescheeld, ik kan me dan niet inhouden
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Yankee het volgende:

M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten.
Ben gelukkig niet de enige binnen TH die z'n/haar zadel hoger wil met tijdritten. Kreeg vrijdag te horen dat ik m'n zadel zo hoog had gezet !
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:41:23 #285
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81907041
Tommeke, je komt toch wel op de meeting met je fietsvriendin? Fietsende vrouwen kunnen we alleen maar aanmoedigen!

Mooie fiets, die Guerciotti. Gelukkig staat er niet ergens heel groot VEGA op.. Ik zou hem 1500 bieden, dan krijg je hem voor 1750, vervolgens een goedkoop carbonfixmannetje opsnorren, en hem laten controleren en repareren voor een paar tientjes. Jammer dat er geen Campa op zit trouwens. Zou veel mooier staan. Vind ik.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:42:02 #286
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81907049
Oh, weer op de fiets naar m'n werk. Afstand 36,1 gemiddelde van 32,9 inclusief stoppen. Je raadt al waar de wind vandaan kwam vanochtend..
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:52:04 #287
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_81907230
Check mijn nieuwe fiets! Althans, alleen het frame heb ik op dit moment thuis liggen.
  woensdag 26 mei 2010 @ 08:53:46 #288
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81907260
Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
pi_81907836
Retro!
Haters gonna hate.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:20:34 #290
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_81907926
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 08:53 schreef Oksel het volgende:
Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
Redelijk speciaal ja. Het frame is van bamboe en de connectiestukken van hennep touw en epoxie.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:56:48 #291
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81908883
Het is écht van bamboe? Dacht dat het carbon of alu is met een bamboe look..
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:57:21 #292
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81908909
En dan een carbon stuur, en een brooks (ofzo) zadel, lol.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:00 #293
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_81909250
Mijn ketting loopt ietsjes aan tegen mijn voorrderailleur, iemand enig idee hoe ik dit kan verstellen?
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:10:36 #294
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81909274
Waarom moet er nu weer ge Brooks bashed worden, jij heiden! Ik vind het een mooi geheel bij dat frame...al zou ik er niet zo snel voor kiezen. Is wel erg alternatief. maar bamboe is op zich fantastisch materiaal, stijf, licht...carbon dat je van de boom plukt!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:14:57 #295
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81909393
rare bomen dan (bamboe is een plant/grassoort)

Maar ziet er wel grappig uit die fiets. Niet helemaal mijn ding, maar zeker bijzonder.
Live life to the Ender :D
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:18:46 #296
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81909493
Je moet wel verplicht rastahaar en sandalen aanhebben als je daar op fietst trouwens.
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:20:04 #297
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_81909535
ghehe, dan wel SPD-sl sandalen? Of toch liever die van look ?
Live life to the Ender :D
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:25:17 #298
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81909720
Geen geschoren benen natuurlijk op zo'n fiets.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81910290
En een wielrenshirt laten drukken met een panda op je rug
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:44:53 #300
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81910371
En in plaats van sportdrank drink je soja melk..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')