Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.quote:
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?
Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goed ) Toen pontje gepakt over 't ij en via o.a. de Dam het hele centrum door richting Bijlmer, waar ik heen moest. Gemiddelde was in die paar kilometers naar onder de 28 gezakt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10% . Gewoon te weinig kracht in mijn benen icm redelijk hoog gewicht (90kg).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)
Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.
Erg leuke dag gehad, aanrader!
Methode my ass, niet nadenken maar vlammen Als ik niet eens een klein beetje dood terug kom van een training dan vind ik er geen zak aan Aan de andere kant lukt het me nooit om de Brienenoord vol op de pedalen op te vlammen op de terugwegquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
I
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
Waar heb je die foto vandaan?
Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstopquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.
Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)
Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824
[...]
Was 'n mooie tocht he? Ik ben 'n groep later gestart en heb heerlijk getoerd met m'n vriendinnetje. Echt genoten en lekker bruin geworden! Omdat ik niet zo hard ging vond ik 't ook niet zwaar. Met de stukken tegenwind ben ik m'n vriendin maar wat uit te wind gaan houden. Al kreeg ze na Stavoren wel de benen en moest ik echt gas gevenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:12 schreef Chezzzz het volgende:
Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
Echt 'n kutpukkel, maar wel te doen mits je een goed verzet hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:42 schreef ursel het volgende:
Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen
Ik ook hoor. Het enige moment dat ik naar 'n gemiddelde kijk is na 'n tijdritquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik heb bij Salden.nl voor 110 euro een setje handgespaakt met Ultegra naaf gekocht voor 110 euro. Wel 'slechts' 28 spaken, maar niet kapot te rijden. Ben er al twee keer hard mee gevallen en ze gaven geen krimp. Zoran van bikexperto maakt ook goede wielen trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:41 schreef Yankee het volgende:
Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:14 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.
Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
Vind dat er altijd mooi uitzien, zo'n geïntegreerde zadelpen. Is dit voor jou al de goede hoogte of moet er nog een stuk van afgezaagd worden? Nadeel van zo'n zadelpen is wel dat je vervolgens niet even makkelijk je zithoogte kunt veranderen. M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten. Gevolg is dat er nu weer een ring op het afgezaagde gedeelte moet worden gezet. Voordat het afgezaagd is zaten deze er ook al dus ze heeft die ringen nog wel het is alleen niet zo eenvoudig als even je zadelpen los en weer vastdraaien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
Normaal is over het algemeen een fabriekswiel die standaard tot een bepaald gewicht kan. Handgespaakt kun je aanpassen, bijvoorbeeld door meer spaken in het wiel te zetten. Daardoor krijg je een steviger / sterker (en vaak zwaarder) wiel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Handgespaakt is eigenlijk normaal, wielen zoals ze tradtiioneel door generaties fietsers gebruikt zijn. Gespaakt door een echte vakman met liefde voor z'n vak. De echte specialisten stemden de onderdelen van de fiets en het spaakpatroon af op het gewicht, de rijstijl en de doeleinden van de toekomstig eigenaar van de wielen. Tegenwoordig worden de meeste wielen door loonslaven in het verre oosten of door machines gemaakt. Enige kennis over de gebruiker en enige vorm van aanpassing ontbreken volledig. Vaak zijn ze maar voorzien van zowat de helft van het aantal spaken van klassieke handgespaakte wielen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Op je hartslag letten is veel beter dan op je (gemiddelde) snelheid. Je kunt veel sneller progressie boeken als je een beetje weet waar je mee bezig bent en je niet elke rit als een kip zonder kop leegfietst.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.
Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Ik denk niet dat dat regiogebonden is. Bij de Classico Boretti had ik er geen last van..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen. Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.
En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
Ben gelukkig niet de enige binnen TH die z'n/haar zadel hoger wil met tijdritten. Kreeg vrijdag te horen dat ik m'n zadel zo hoog had gezet !quote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Yankee het volgende:
M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten.
Redelijk speciaal ja. Het frame is van bamboe en de connectiestukken van hennep touw en epoxie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:53 schreef Oksel het volgende:
Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |