Zolang dat het enige is waar je op moet passen..quote:Op zaterdag 22 mei 2010 12:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je vriendinnetje reed ook weer lekker hard trouwens! Ik mag wel op gaan passen dat ze me niet inhaalt
Tof! Luxemburg is mooi!quote:Op zondag 23 mei 2010 08:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Zojuist 21 deelnemers laten starten voor m'n 600. Ik ga vandaag naar Noord-luxemburg om daar een geheime controle te houden.
Was inderdaad een mooie week. Vooral rondom Dijon is het supermooi fietsen. Mooie rustige wegen en mooie beklimmingen.quote:
Het is inderdaad druk op de weg hier. Net ook effe mijn benen een beetje losgefietst. Zoveel verkeer als ik hier in een uurtje zie, zag ik daar de hele dag nietquote:Net weer even ontdekt waarom ik nooit op zondag ga fietsen. Wat een drama vandaag met dagjesmensen. Maar goed, dat was te verwachten met Pinksteren.
Lekker losgetrapt voor morgen, 50 km gedaan met 28 km/h als gemiddelde. Wat niet zo slecht is als je ziet hoe druk het was.
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?quote:Op zondag 23 mei 2010 15:01 schreef koeii het volgende:
Hier in Groningen heb je nergens last van. Maja, hier is ook niks.
Maar wel veel onder toch? De beschaafde wereld enzoquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaagquote:Op zondag 23 mei 2010 14:37 schreef FJD het volgende:
Zondag is prima te doen hoor maar je moet wel even timen en goed de route bepalen. Zondag met de eerste echt hele goede dag en je weet dat je of vroeg moet beginnen of ver weg moet blijven van alles wat toeristisch is.
Boven, rond, om, naast, in... Het klopt allemaalquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschotquote:Op zondag 23 mei 2010 15:13 schreef Littlecreep het volgende:
[..]
Ja goed, jij weet net zo goed als ik dat in onze omgeving het altijd druk/toeristisch is. Helemaal met de zon als vandaagHeb op een gegeven moment maar gekozen op de dijk te gaan rijden i.p.v op het fietspad beneden naar de van Brienenoord. Dat was al een stukje rustiger
Had vandaag mijn Khamsins eronder zitten en die kunnen er ook wat van.quote:Op zondag 23 mei 2010 15:18 schreef FJD het volgende:
[..]
Moet nog steeds een bel gaan kopen voor dat uitschotOf Fullcrums natuurlijk
Een afgrond. Als je te ver fiets val je van de aarde af in het zwarte nietsquote:Op zondag 23 mei 2010 15:03 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik dacht dat er niks boven Groningen was?
Samen met collega gefietst, maar 80km, ging erg lekker, kop over kop, gemiddelde van 31. Prima dus!quote:Op zaterdag 22 mei 2010 23:13 schreef Oksel het volgende:
Morgen Sallandse Heuvelentour van Deventer!
Er zijn er gigangtisch aan het gassen op de 600. Een peloton van 10 man dat sneller reed dan de snelste van vorig jaar. Ik kwam hen tegen vlak nadat ik uit het station van Troisviergs kwam gereden. Eentje zat er zelfs nog voor, een ligfietser op een M5. Ik heb net de controleur op 480km gewaarschuwd dat 't een kort nachtje voor 'm wordt.quote:
Dat sowieso. Maar ik weet dus verder gewoon totáál niet welke merken goed/betrouwbaar zijn of waar ik überhaupt op moet letten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.quote:
Zijn ze allemaal al binnen?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
Het is gewoon verstand op nul en hopen dat je zo snel mogelijk bij Chalet Reynard bent en dan verbijten op de zwaarste kilometers. Was onder de indruk van de percentages daarna. Succes woensdagquote:Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.
Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
Wat is je lichtste versnelling?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.
Belga is waarschijnlijk prima om een scherp geprijsde Bulls te kopen, ik vind het zelf een kutwinkel (die in het voormalige pand van ikea zit) met personeel dat amper iets van racefietsen weet. De Belga in Harkstede is wel okay trouwens.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.
2x Tandje Hogerquote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.
Alle hulp is welkom!
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Morrigun99 het volgende:
- gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
(budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)
- waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
(welk merk, materiaal)
- aanvullende vragen/suggesties?
Alvast bedankt.
Dank! Ik neem het mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.
Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.quote:
Harder fietsen!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?
Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goedquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10%quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden') en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)
Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.
Erg leuke dag gehad, aanrader!
Methode my ass, niet nadenken maar vlammenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolenOf mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
![]()
I
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
Waar heb je die foto vandaan?
Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstopquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.
Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)
Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824
[...]
Was 'n mooie tocht he? Ik ben 'n groep later gestart en heb heerlijk getoerd met m'n vriendinnetje. Echt genoten en lekker bruin geworden! Omdat ik niet zo hard ging vond ik 't ook niet zwaar. Met de stukken tegenwind ben ik m'n vriendin maar wat uit te wind gaan houden. Al kreeg ze na Stavoren wel de benen en moest ik echt gas gevenquote:Op maandag 24 mei 2010 22:12 schreef Chezzzz het volgende:
Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen. 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken
. Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
Echt 'n kutpukkel, maar wel te doen mits je een goed verzet hebt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 01:42 schreef ursel het volgende:
Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen![]()
Ik ook hoor. Het enige moment dat ik naar 'n gemiddelde kijk is na 'n tijdritquote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik heb bij Salden.nl voor 110 euro een setje handgespaakt met Ultegra naaf gekocht voor 110 euro. Wel 'slechts' 28 spaken, maar niet kapot te rijden. Ben er al twee keer hard mee gevallen en ze gaven geen krimp. Zoran van bikexperto maakt ook goede wielen trouwens.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:41 schreef Yankee het volgende:
Fulcrum 5 zijn te slap voor je Captain_F, fulcrum 7 zou wel kunnen. Die zijn namelijk wel behoorlijk stijf, Andere goede optie voor je zou zijn om een handgespaakt setje te kopen met bijvoorbeeld een Ultegra naaf. Dat moet wel lukken voor minder dan 200e geloof ik
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:14 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.
Afgemonteerd met Ultegra 6700 en Mavic Aksyum wielen.
Voorvork is - net zoals rest van het frame - van carbon. In hoeverre kan zo'n beschadiging gevolgen hebben voor de stijfheid van de voorvork? Ik heb een afbeelding van de beschadiging toegevoegd. Het gaat om meer dan slechts een kras. Het is echt een putje en de distributeur heeft hem opgevuld met wat vernis. De fiets is mooi afgeprijsd en 2000 voor een Italiaans carbon frame met een dergelijke afmontage is niet duur maar als die voorvork straks breekt terwijl ik met 70 km/h de Cauberg afsjees dan ben ik verder van huis. Daarom mijn vraag, wat zijn jullie ervaringen met beschadigingen van carbon frames en in hoeverre is een dergelijke put schadelijk?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 20:43 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Sowieso vond ik 't wel wat link dit jaar. Veel toerders die niet zo stuurvast zijn en een groot aantal fietsers van de categorie die geen rugnummer op durfen te spelden, maar dan op zo'n dag wel 'n wedstrijdje willen rijden en op alles schelden wat in hun weg reed. Op een gegeven moment werd ik ook bijna van m'n fiets gereden door 'n knaap die zomaar aan de linkerkant onderdoor kwam en daarbij bijna m'n stuur raakte. Heb 'm een tik op z'n heup gegeven en verteld wat ik van 'm vond![]()
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Die beschadiging lijkt mij oppervlakkig, dat maakt niks uit. Ik neem aan dat de FM geen mokers en hamers heeft gebruikt bij het uitpakken van de fiets namelijk. Zie ik het goed dat deze fiets een geïntegreerde zadelpen heeft?
Vind dat er altijd mooi uitzien, zo'n geïntegreerde zadelpen. Is dit voor jou al de goede hoogte of moet er nog een stuk van afgezaagd worden? Nadeel van zo'n zadelpen is wel dat je vervolgens niet even makkelijk je zithoogte kunt veranderen. M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten. Gevolg is dat er nu weer een ring op het afgezaagde gedeelte moet worden gezet. Voordat het afgezaagd is zaten deze er ook al dus ze heeft die ringen nog wel het is alleen niet zo eenvoudig als even je zadelpen los en weer vastdraaien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:46 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Dank voor je reactie. Fiets heeft inderdaad een geintegreerde zadelpen.
Normaal is over het algemeen een fabriekswiel die standaard tot een bepaald gewicht kan. Handgespaakt kun je aanpassen, bijvoorbeeld door meer spaken in het wiel te zetten. Daardoor krijg je een steviger / sterker (en vaak zwaarder) wiel.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Handgespaakt is eigenlijk normaal, wielen zoals ze tradtiioneel door generaties fietsers gebruikt zijn. Gespaakt door een echte vakman met liefde voor z'n vak. De echte specialisten stemden de onderdelen van de fiets en het spaakpatroon af op het gewicht, de rijstijl en de doeleinden van de toekomstig eigenaar van de wielen. Tegenwoordig worden de meeste wielen door loonslaven in het verre oosten of door machines gemaakt. Enige kennis over de gebruiker en enige vorm van aanpassing ontbreken volledig. Vaak zijn ze maar voorzien van zowat de helft van het aantal spaken van klassieke handgespaakte wielen.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 22:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wat is het verschil tussen een handgespaakt wiel en een 'normaal' wiel? Waarom is handgespaakt steviger?
Op je hartslag letten is veel beter dan op je (gemiddelde) snelheid.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]
Harder fietsen!En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.
Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Ik denk niet dat dat regiogebonden is. Bij de Classico Boretti had ik er geen last van..quote:Op dinsdag 25 mei 2010 21:58 schreef marcodej het volgende:
[..]
Echt heel link vond ik het niet (maar misschien komt dat ook omdat ik veel in het westen rijdt), je had aardig de ruimte maar het viel me inderdaad ook op dat veel mensen niet weten hoe in een groep te rijden. Heel veel lui die willen inhalen, gaan zitten 'duwen' of door een heel smal gaatje willen, maar niet roepen dat ze er langs willen.Daarom maar af en toe voor hun 'Achter!" geroepen... Mensen communiceren niet, terwijl ik van het soort ben dat liever teveel dan te weinig roept.
En als ze bij mij gaan zitten 'duwen' krijgen ze ook wel duidelijk te horen dat ze de volgende keer gewoon ff mogen zeggen dat ze er langs willen. Maar dan horen ze je zogenaamd niet en rijden ze stug door.
Ben gelukkig niet de enige binnen TH die z'n/haar zadel hoger wil met tijdritten. Kreeg vrijdag te horen dat ik m'n zadel zo hoog had gezetquote:Op dinsdag 25 mei 2010 23:33 schreef Yankee het volgende:
M'n vriendin heeft ook een fiets met een geïntegreerde zadelpen maar die zou eigenlijk voor de tijdritten iets hoger moeten zitten.
Redelijk speciaal ja. Het frame is van bamboe en de connectiestukken van hennep touw en epoxie.quote:Op woensdag 26 mei 2010 08:53 schreef Oksel het volgende:
Origineel wel.. maar ook oerlelijk! Is het iets speciaals ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |