abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 23 mei 2010 @ 23:51:25 #226
73911 ultra_ivo
pi_81813587
quote:
Op zondag 23 mei 2010 09:43 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Tof! Luxemburg is mooi!
Er zijn er gigangtisch aan het gassen op de 600. Een peloton van 10 man dat sneller reed dan de snelste van vorig jaar. Ik kwam hen tegen vlak nadat ik uit het station van Troisviergs kwam gereden. Eentje zat er zelfs nog voor, een ligfietser op een M5. Ik heb net de controleur op 480km gewaarschuwd dat 't een kort nachtje voor 'm wordt.
  maandag 24 mei 2010 @ 09:51:16 #227
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81821246
Net ontbijt op dus voor 10:00 ben ik niet bij de start van die tocht, en 10:00 was de 'laatste starttijd'. Dus of zelf een route bedenken of zometeen kijken of ik niet simpelweg de bordjes kan oppikken...is wel een beetje profiteurderig, maar na die verjaardag van gisteren was ik echt toe aan uitslapen en rustig ontbijten! Of gewoon de Flevopolder induiken, en m'n gisteren gemonteerd tellertje eens uitproberen, kan ook.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81828383
Vraagje:

Fietsen is naast het zwemmen, langzaam aan mijn tweede sport aan het worden. Ik ben niet voornemens om het zwemmen aan de kant te schuiven, maar met name nu - met het mooie weer - trek ik er liever op uit om kilometers te maken dan me kapot te trainen in een benauwd zwembad (buiten zwemmen kan nog niet). Ik fiets nu al zo'n jaar of drie, 1 a 2 keer per week hooguit een kilometer of 50 met een gemiddelde van rond de 30km/h. Ik leen daarvoor iedere keer de fiets van mijn vader, die er ongeveer zo uitziet (ook een Cube):

http://www.freeflowbikes.(...)brid-bike-6665-p.jpg

Ik ben nu echter voornemens om zelf een racefiets aan te schaffen. Een wielrenfiets pur sang in tegenstelling tot de bovenstaande hybride. Het doel is om 1 a 2 keer per week een twee-, drietal uurtjes er op uit te trekken. Vandaar een aantal vragen:

- gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
(budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)

- waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
(welk merk, materiaal)

- aanvullende vragen/suggesties?

Alvast bedankt.
  maandag 24 mei 2010 @ 13:50:39 #229
37202 3rdRock
Don't keep it all inside
pi_81828679
ik fiets sinds eind vorig jaar op de 2009-versie van http://www.bulls.de/nl/collectie/road/harrier/harrier-1.html Degene op de link is de 2010-versie en is voor 799euro te krijgen.

Ik rijd op dit moment nog rondjes van max 45km, maar wil dit in de loop van de zomer gaan uitbouwen tot 60km of misschien nog wel meer.

qua nieuwe fietsen kom je algauw terecht bij merken als Bulls, Cube, Stevens of bij aanbiedingen die de lokale fietsenmaker heeft staan.

misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.

oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
And if you think that I've been loosing my way
That's because I'm slightly blinded
And if you think that I don't make too much sense
That's because I'm broken minded
  maandag 24 mei 2010 @ 13:56:17 #230
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81828861
Wat een wind vandaag!
pi_81828958
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
Dat sowieso. Maar ik weet dus verder gewoon totáál niet welke merken goed/betrouwbaar zijn of waar ik überhaupt op moet letten.

Thnx voor het advies in ieder geval. Ik loop binnenkort uiteraard ook gewoon bij de plaatselijke fietswinkel binnen.
pi_81831952
Vraagje,

Waarom kopen jullie nou je shirts? Bij de plaatselijk fietswinkel of via internet? Want ik ben al een tijdje opzoek na shirts van profclubs, maar kan bar weinig vinden
pi_81832017
Futurumshop.nl ?

Toch iets beter zoeken
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  FOK!fotograaf maandag 24 mei 2010 @ 15:36:50 #234
73911 ultra_ivo
pi_81832404
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:56 schreef Oksel het volgende:
Wat een wind vandaag!
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
pi_81834989
En ook ik zat lekker in de wind vandaag. Klimtoertocht over de Veluwe met als toetje 50 km terug met wind tegen. Gelukkig heb je met het draaien en keren er niet zoveel last van, maar klimmen met windvlagen is toch even stukkie pittiger.

Voor de rest dit jaar een prachtige tocht. Niet zoveel dagjesmensen als gedacht en verschrikkelijk slopend. Zwaarder dan dit kan je het denk ik niet krijgen binnen de Veluwe. Werkelijk waar elk klimmetje zat erin, waaronder de Posbank van vrijwel elke kant. Helaas niet de zware kant van de Zijpenberg, maar misschien was dat ook wel beter Na de Posbank terug door Noord-Arnhem, met al het gebruikelijke gedraai en keer en als toetje nog even de Holleweg bij Doorwerth. Heb me wel vermaakt

Lekker 100 km gefietst en in principe heb ik mijn doel van het seizoen gehaald. Eindelijk volledig hersteld van de knieoperatie. Op naar grotere doelen nu
pi_81838101
quote:
Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
Zijn ze allemaal al binnen?
  maandag 24 mei 2010 @ 19:13:01 #237
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81839938
Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.

Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
Superhero to the rescue!
pi_81840128
Het is daar inderdaad erg mooi en het lijkt inderdaad niet zo'n puist maar het is een slopend monster.

Veel succes woensdag!
Boodschap van algemeen nut.
  maandag 24 mei 2010 @ 20:03:04 #239
247397 Spraakwater
Lest de dorst
pi_81842201
Beste mensen,

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ben onder de indruk van de vermelde prestaties en praatjes hier.
Mede daarom zou ik nu graag jullie mening horen over de volgende kwestie.

Ik rijd op een Trek 1.7 compact. Een week geleden werd mij de kans geboden om met een vriend van me mee te reizen naar de Alpe D' Huez volgende week.Enthousiast zei ik direct 'ja' natuurlijk. Maar nu de dag dichterbij komt maak ik mij toch lichtjes zorgen over de fiets, mijn beentjes en vooral de Alpe.

Qua kilometers fietsen heb ik weinig problemen; Ik ben van Groningen naar Enschede gefiets (160 km in 6 uur inclusief pauze en hongerklop ), heb een tourtocht van 130 km gehad en ben zonder problemen de Keutenberg,Cauberg en de oude Eyserbosweg( de hele AGR-rits) opgekomen ( zij het op een Massini met Record)

Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.

Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.

Alle hulp is welkom!
"Van Sno heb ik het gevoel dat hij op een roltrap loopt, hij beweegt wel maar hij gaat niet vooruit."
'Ja maar Háááánsie''
pi_81842660
quote:
Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.

Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
Het is gewoon verstand op nul en hopen dat je zo snel mogelijk bij Chalet Reynard bent en dan verbijten op de zwaarste kilometers. Was onder de indruk van de percentages daarna. Succes woensdag
pi_81842964
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:

Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.
Wat is je lichtste versnelling?
edit: oh, ik zie dat je een compact hebt. Dat moet normaal gesproken altijd lukken dan.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 24-05-2010 20:19:09 ]
  maandag 24 mei 2010 @ 20:54:30 #242
74453 koeii
Een P ja
pi_81844814
@Spraakwater: een Groninger die uit Enschede komt? Daar ken ik er nog wel een van.. Van hooggebergte heb ik geen verstand, maar die heuveltjes die jij noemt is daar niet echt mee te vergelijken, lijkt me.. De keutenberg kom ik nog wel op met een 39x25, maar als ik dat op de alpe moet doen zou ik na 2 km nieuwe knieën nodig hebben. Maar qua training zit je zo te zien wel goed en met een compact (34x23?) neem ik aan dat dat wel genoeg moet zijn.

Trainingsrondjes in de buurt? Als je 100+ wil rijden is een rondje Lauwersmeer wel leuk. Ene kant via Garnwerd, Zuurdijk etc. Terug is een beetje afhankelijk hoeveel puf je nog hebt. Daarnaast vind ik zelf de omgeving bij Norg het mooist.
Dus toch .
pi_81845061
Ik was toch wel erg blij met m'n tripple maar goed

Net nog even anderhalf uur gefietst, echt op een wijventempo maar goed geen echte last van m'n knieën gehad. Voelt t soms nog wel en er zit nog 1 vervelend plekje in m'n rechterkant knie maar dat komt wel goed in een weekje.

Ging zelfs op t binnenblad de Willemsbrug op
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_81845751
@koeii: compact is meestal 34x25
pi_81849685
Elfstedentocht volbracht..kruisje is binnen . 6.30u gestart en 17.15u was ik klaar. Best netjes vind ik zelf, want er stond toch een stevige bries daar over de Friese polders en dijken . Ook echt leuk om in de dorpen onthaald te worden door publiek....heel enthousiast allemaal..... geeft toch elke keer weer een boost....
  maandag 24 mei 2010 @ 23:52:07 #246
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81854577
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:

misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.
Belga is waarschijnlijk prima om een scherp geprijsde Bulls te kopen, ik vind het zelf een kutwinkel (die in het voormalige pand van ikea zit) met personeel dat amper iets van racefietsen weet. De Belga in Harkstede is wel okay trouwens.
quote:
Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:

Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.

Alle hulp is welkom!
2x Tandje Hoger

Wat koeii ook al zei, rondje Lauwersmeer is wel mooi. Of Drenthe in crossen natuurlijk.

Ik heb gisteren en vandaag in de buurt van Nijmegen gefietst, het is daar eigenlijk best wel heel mooi fietsen! Gisteren 75, vandaag 100 gedaan in een superlekker zonnetje
.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:02:24 #247
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_81854871
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Morrigun99 het volgende:

- gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
(budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)

- waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
(welk merk, materiaal)

- aanvullende vragen/suggesties?

Alvast bedankt.
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.

Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 25 mei 2010 @ 01:00:49 #248
73911 ultra_ivo
pi_81856227
quote:
Op maandag 24 mei 2010 18:25 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Zijn ze allemaal al binnen?
Om 23u59 kwam de laatste binnen, 24u00 was de sluitingstijd. Dat noem ik nog eens timing.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 01:42:37 #249
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_81856796
Zo, ook terug van rondje bij Tilff
Schitterend weer, iets teveel voor als je je zonnebrand vergeet

Alles uiteraard fietsend gedaan
Zelfs de redoute kwamen we nog gewoon op, al was ut wel vechtend.
Ging/ probeerde er zelfs eentje de redoute op een ligfiets op te komen
En er deed er eentje mee met zijn arm in het gips + mutella
Weet niet of die ook de redoute zelf is opgekomen, maar goed, hij scheurde wel met 60 naar beneden op die klote wegen in belgie

Met een strakke gemiddelde van 21.6 toch mooi afgelosten
pi_81859074
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Yankee het volgende:

[..]

Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.

Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
Dank! Ik neem het mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')