Er zijn er gigangtisch aan het gassen op de 600. Een peloton van 10 man dat sneller reed dan de snelste van vorig jaar. Ik kwam hen tegen vlak nadat ik uit het station van Troisviergs kwam gereden. Eentje zat er zelfs nog voor, een ligfietser op een M5. Ik heb net de controleur op 480km gewaarschuwd dat 't een kort nachtje voor 'm wordt.quote:
Dat sowieso. Maar ik weet dus verder gewoon totáál niet welke merken goed/betrouwbaar zijn of waar ik überhaupt op moet letten.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
oh, en staar je niet blind op specs, maar kijk ook of de fiets lekker zit.
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.quote:
Zijn ze allemaal al binnen?quote:Op maandag 24 mei 2010 15:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Daar klagen alle deelnemers van m'n 600 over. Het laatste stuk vanaf Henri-Chapelle is hoog en open, daar heeft de wind vrij spel.
Het is gewoon verstand op nul en hopen dat je zo snel mogelijk bij Chalet Reynard bent en dan verbijten op de zwaarste kilometers. Was onder de indruk van de percentages daarna. Succes woensdagquote:Op maandag 24 mei 2010 19:13 schreef Superher0 het volgende:
Vandaag na een kleine 2 uur slaap, 11 uur rijden aangekomen in Bedoin. De Mont Ventoux ligt om de hoek en nodigt uit. Om eerlijk te zijn lijkt het niet zo'n puist, hij is best wel lang, echter niet zo breed en laten ze nu net van deze kant de weg omhoog geasfalteerd hebben! 23km met geen gemiddelde van 7.5% maar dat is omdat de eerste 5km maar 4 tot 5% zijn.
Net een klein rondje gemaakt van 45 km met toch nog 700 hoogtemeters. Rustig de benen los fietsen, beetje wakker worden. Morgen de 8 collen tocht en dan woensdag op voor de Mont Ventoux. Bedoeling is om deze 3 x omhoog te fietsen en lid te worden van de club der malloten. Malloot ben ik al dus nu nog alleen omhoog fietsen! Omgeving is trouwens mooi en het is bloedje heet, graadje of 28.
Wat is je lichtste versnelling?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Ik twijfel dus vooral of mijn lichtste versnelling wel licht genoeg gaat zijn om de Alpe D'Huez op te komen.
Belga is waarschijnlijk prima om een scherp geprijsde Bulls te kopen, ik vind het zelf een kutwinkel (die in het voormalige pand van ikea zit) met personeel dat amper iets van racefietsen weet. De Belga in Harkstede is wel okay trouwens.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:50 schreef 3rdRock het volgende:
misschien zijn er ook nog mensen die tips qua fietswinkels hebben. In groningen bevalt Belga prima en mijn broertje heeft goede ervaringen bij het Arnhemse Mantel.
2x Tandje Hogerquote:Op maandag 24 mei 2010 20:03 schreef Spraakwater het volgende:
Verder lees ik dat er minimaal twee wielrenners uit Groningen hun wielerpraat hier spuien (eentje van Tandje Hoger zelfs!) en aan hen wil ik vragen of ze nog leuke tips hebben voor een lekkere training in Groningen.
Alle hulp is welkom!
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.quote:Op maandag 24 mei 2010 13:41 schreef Morrigun99 het volgende:
- gezien de intensiteit, in welke prijscategerie moet ik kijken?
(budget is beperkt, hooguit +/- ¤800,- tweedehands dus. Of kan ik beter doorsparen?)
- waar moet ik sowieso op letten? Ik ben +/- 1.88m, onervaren, weeg 83 kg.
(welk merk, materiaal)
- aanvullende vragen/suggesties?
Alvast bedankt.
Dank! Ik neem het mee.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 00:02 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik zou dus in eerste instantie wel de specs gaan bekijken. Een fiets kan best prima zitten, maar met een slechte afmontage is het gewoon een slechte fiets.
Voor 800,- kun je een tweedehands kopen met Shimano Ultegra of een nieuwe fiets met waarschijnlijk maximaal Shimano 105 (wat een prima groep is en voor jou absoluut zal voldoen) van een merk als Bulls. Nadeel van zo'n Bulls is dat er slechte wielen opzitten. Als je die vervangt voor bijvoorbeeld Fulcum 7 of 5 dan heb je voor maximaal 150 euro meer een prima fiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |