Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 17:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het verschilt van wat voor training ik doe. Maar als ik aan 't toeren ben zit m'n gemiddelde meestal tussen de 27 en 30 denk ik... Veel wielrenners overdrijven hun gemiddelde ook he
Liever een goede 2e hands trouwens, dan een matige nieuwe. Zijn zeer goede fietsen te vinden op MP, die 2000 euro nieuw kosten, een jaar geleden, niet meer worden gebruikt, 1000km mee gefietst, voor de helft of minder van de prijs.quote:
Harder fietsen! En hartslag? Kijk ik niet naar. Gewoon doortrappen. Gemiddeldes van 30+ fiets ik alleen maar over afstanden van 30-50km. Of als ik met iemand samen fiets, kop over kop. Pas reed ik een tocht van 110km met een gemiddelde van 32, met 2 man in totaal. Een andere tocht van 120km reed ik met 33+ gemiddeld, maar dat was in een groot peleton. Echt niet moeilijk.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:06 schreef Devpartner het volgende:
Hoe komen jullie aan zulke gemiddeles (30+)? Of anders gevraagd hoe krijgen jullie je basis snelheid omhoog?
Mijn afstandritjes atm (3-4u) tegen hartslag 68-70% zijn tegen 22-24 gemiddeld. Bij iets hardere ritjes (77-80%) haal ik 25-27 gemiddeld... maar toch ver onder de 30. Mijn doelstellng atm is opbouwen naar 5-6uur fietsen... maar 30 is toch nog een eind veraf bij mij :s.
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:50 schreef Oksel het volgende:
[..]Waarom let je zo op je hartslag? Je gaat vanzelf langzamer fietsen als je niet genoeg energie meer hebt.
Sommige parcoursen hebben ook gewoon een naar einde.. kwam laatst vanuit het noorden Amsterdam binnen, met toen nog een average speed van ruim 31 ofzo. (wind stond goed ) Toen pontje gepakt over 't ij en via o.a. de Dam het hele centrum door richting Bijlmer, waar ik heen moest. Gemiddelde was in die paar kilometers naar onder de 28 gezakt.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 09:49 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje van de route af, als je ergens moet stoppen voor iets gaat je gemiddelde ook al omlaag, ik rij altijd de laatste km rustig uit naar huis, dus dan gaat het gemiddelde ook al omlaag, veel wind of weinig wind. Ik train daarom op hartslag.
Ik dus ook, geef mij maar een klim van 20 km 6% ipv een van 12 km 10% . Gewoon te weinig kracht in mijn benen icm redelijk hoog gewicht (90kg).quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:52 schreef Oksel het volgende:
Lange klimmen heb ik geen problemen mee. Met korte stijle klimmetjes val ik volledig stil daarentegen. Gewoon, 12km/u zegmaar..
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:06 schreef marcodej het volgende:
Zo, net terug van de Elfstedentocht: prachtig weer, veel publiek, een hele leuke sfeer (vooral in de 'steden' ) en heerlijk gereden. Kwart over zeven gestart, kwart voor zeven gefinished. :-)
Alleen het stuk richting Stavoren en Hindeloopen, over die lange dijk met vol wind tegen, vond ik erg zwaar. Verder overal lekker door kunnen rijden, je kon op zich wel aardig je eigen tempo rijden. Uiteindelijk ging 5km voor Bolsward het lichtje uit. Lekker uittrappend de finish overgerold. Fietsje ook goed getest en rijdt als een zonnetje, ook geen last van mijn zadel gehad, zit lekker.
Erg leuke dag gehad, aanrader!
Methode my ass, niet nadenken maar vlammen Als ik niet eens een klein beetje dood terug kom van een training dan vind ik er geen zak aan Aan de andere kant lukt het me nooit om de Brienenoord vol op de pedalen op te vlammen op de terugwegquote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Sommige mensen vinden dat wat aan de late kant om te merken dat je boven je macht hebt getrapt, niet iedereen is zo van de dood of de gladiolen Of mischien beter gezegd, sommige mensen hebben een methode bij het fietsen
I
quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
Waar heb je die foto vandaan?
Nu maar eerst mn fietsje oppoetsen: ketting draaide eraf (witte stuurlint is nu zwart) en ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Dat is nog eens toegewijd koersen, gewoon aan de soep tijdens het rijden, scheelt weer een tussenstopquote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:02 schreef marcodej het volgende:
ik liet een halve kop soep over mn fiets heen vallen.
Ik schreef eerder over de keuze tussen twee modellen. Een aantal van jullie gaven aan om voor de Guerciotti Vega te gaan. Ik heb de fiets onlangs bezichtigd en het blijkt een aanbieding te zijn om dat de voorvork beschadigd is bij het uitpakken van de fiets. De fiets is van +/- 2600 nu voor 2000 euro.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:17 schreef Bismarck het volgende:
Wil graag jullie reacties horen. In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets twijfel ik tussen de onderstaande twee modellen.
Gloednieuwe Guerciotti Vega size L monocoque (carbon) frame w.o. geintegreerde zadelpen en compleet afgemonteerd met Ultegra 6700, Fulcrum Racing 5 wielen en exclusieve TEC stuurbocht en stuurvoorbouw. Inclusief volledige garantie.
Eenmalige aanbieding en alleen in maat L
Van ¤ 3799,- Bici-Direct prijs ¤ 1995,-
http://www.cicloforte.nl/(...)gen/Aanbiedingen.htm (scroll naar beneden voor een plaatje van de Vega)
Canyon Ultimate AL 9.0 SL, alumininium frame, volledig Campagnolo Chorus afgemonteerd, Mavic Ksyrium Elite wielen.
http://www.canyon.com/_nl/racefietsen/bike.html?b=1824
[...]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |