Hier herken ik mij wel in. Ik rij ook op maandag en donderdag bij de Mol (dinsdag zou ik ook willen maar dan heb ik cursus) en daardoor doe ik ook minder lange trainingen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.
Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
37km naar m'n werk.. fiets het met wind tegen in 1:15 uur. Wind mee 10 minuten korter.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?quote:Op vrijdag 28 mei 2010 00:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Wat het vaak ook is, dat je op ten duur natuurlijk wel hard kan fietsen maar nog niet kan koersen. Hard fietsen en koersen zijn twee heel verschillende dingen wat dat betreft en dat constant moeten versnellen krijg je inderdaad alleen maar onder de knie door het veel te doen. En mijn ervaring was dat het zeker het eerste jaar gewoon pijn doet, maar het gaat inderdaad gewoon wennen.quote:Op vrijdag 28 mei 2010 08:42 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief.
Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
Nee, de reden dat ze nog op m'n fiets zitten is omdat het m'n oude fiets isquote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:49 schreef Ender_W het volgende:
Kan je die boete dan ook overdag krijgen?? Nee toch?
Zeker, de fiets staat hier naast me in het kantoor..quote:Op vrijdag 28 mei 2010 10:41 schreef FJD het volgende:
Je zou zeggen dat dat voldoende moet zijn om goed af te vallenAan de andere kant blijft t ook wel afhankelijk van je niveau, Super0 zou t fluitend(er) kunnen en dus minder verbruiken. Ik kwam iig std met pijn in m'n bovenbenen thuis
maar goed dat was ook m'n eerste jaar.
Doe je een retourtje of dat niet?
Wat mij betreft welquote:Op vrijdag 28 mei 2010 16:02 schreef Oksel het volgende:
Hm, doe je goed C_F!
Is de JJC het waard om ruim een uur voor te rijden?
Vaak krijg je het geld wat je betaald hebt voor de meting weer als korting op de fiets. Een beetje meting kost tijd en is zeker belangrijk als je prettig wilt blijven fietsen.quote:Op zaterdag 29 mei 2010 13:37 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren voor een wielrenfiets wezen kijken. Wilde ook eigenlijk mijn maat weten, maar daar vroeg de verkoper doodleuk 45,- voor. Maar niet gedaan dus.
Vandaag dus nog maar op m'n Cube (hybride) weggeweest. Tochtje van 51km tegen een gemiddelde van 26,8 km/h.
Ik heb het een keer gezien op mijn oude werk dus dat kan ik me wel indenken.quote:
Dat is goed balen zeg. Sterkte!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:16 schreef marcodej het volgende:
Voor mij minimaal twee weken niet fietsen. Vannacht met spoed geopereerd aan een voor mannen nogal pijnlijke zaak... Zit nu met hechtingen in de zak...
De ontstekingsremmers helpen heel goed, al gelijk veel minder pijn. Draag nu ook een soort van dubbele steunkous voor de stevigheid. Radiologie dacht dat ze een breukje hadden gezien, de eerste hulp arts vond van niet, dus misschien is het alleen maar een verrekt bandje van de middenvoetsbeentjes, dat zou veel sneller moeten genezen denk ik!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 18:29 schreef No-P het volgende:
CF ook balen zeg, wanneer denk je weer te kunnen fietsen.
Heb ik ook gevraagd, aangezien het me anderhalf jaar geleden al is overkomen (en ik er dus wel te laat bij was, sorry Oksel...quote:Op zondag 30 mei 2010 12:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Even gegoogled, en zit nu vooral met de vraag: Hoe voorkom je zoiets? Is het een typische fietskwaal? Klinkt als iets wat sterk voorkomen moet worden!
De meeste afdalingen zijn nog vrij breed hoor, gewoon tweebaanswegen, zeker op de Ventoux, dat is een brede weg. Op een smalle weg kan het wel eens wat lastiger zijn, maar daar moet je er rekening mee houden dat er tegenliggers komen.quote:Op zondag 30 mei 2010 13:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gelukkig heb ik al wat genetisch materiaal rondgestrooid...maar evengoed zal ik het vermijden waar mogelijk!
Terug naar het fietsen inderdaad!
Als ik zo kijk naar afdalingen, dan denk ik altijd aan 1 ding, wat als je een tegenligger krijgt? Ik bedoel, je gaat de Ventoux af en iemand gaat net met z'n SUV naar boven, met die weggetjes lijkt me de boel dan aardig geblokkeerd, en jij komt er aan met 60+km. Hoe los je dat op?
Ja ja, wrijf het nog maar inquote:Op zondag 30 mei 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
Ventoux kun je dik over de 90 richting Malaucene.
Alpe d'Huez houdt wel op bij 85.
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?quote:Op zondag 30 mei 2010 12:58 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb me net ingeschreven voor de Tour de l'Ain, een 4-daagse cyclo. Leuk: de etappes hebben hetzelfde parkoers als de Tour de l'Ain van de profs, die later die steeds later dezelfde dag starten.
Ben benieuwd naar de sfeer. Je rijdt dus 's ochtends over het parkoers wat de profs later die dag rijden, en je finisht waar de profs finishen.
Is gewoon een cyclo.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:15 schreef Superher0 het volgende:
[..]
He Leuk man, ziet er interessant uit. Is dat voor amateurs A en B en hoe doe je dat met slapen en dergelijke?
quote:Op zondag 30 mei 2010 13:43 schreef Wombcat het volgende:
Ventoux kun je dik over de 90 richting Malaucene.
Alpe d'Huez houdt wel op bij 85.
Nokia Sporttracker vond ik het beste, maar die werkt niet meer op mijn foon.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:10 schreef Yankee het volgende:
[..]
Kijk, dat moet ik even weten. Heb namelijk ook een Nokia
Ik zit er ook al een hele tijd inquote:Op zondag 30 mei 2010 12:42 schreef Wombcat het volgende:
Het is wel een ziekenboeg hierIk ben ook weer flink verkouden, al een paar dagen ziek thuis.
Shorts? Echt niet. Wielerbroek, lange broek, overschoenen, shirt + winddicht jack.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:19 schreef Freddeh het volgende:
Heerlijk idd, morgen weer op de fiets. Windkracht 3 en 10C is best te doen in de ochtend al in je shorts. Wel even overschoenen in mijn tas stoppen dit keer, zie het niet zitten wéér met drijfnatte voeten op het werk/thuis aan te komen
Mij lijkt het best gaaf en ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 14:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is gewoon een cyclo.
Hotelletjes regelen.
das hard.quote:Op maandag 31 mei 2010 00:24 schreef ultra_ivo het volgende:
En weer terug van Lille-Calais. Er stond een aardig windje van Lille tot Cap Blanc Nez. De 10km daarna waren super, kop-over-kop met een zwaargewichtige dame 35-40km/u tot aan de finish. Lekker de klimmers voorbijstuiven. Ik had er zo van genoten dat ik nog door ben gefietst met de wind in de rug naar Veurne en van daar de trein naar huis heb gepakt. 230km op de teller, de Koga begint langzaam warm gereden te worden. Nog wat kleine aanpassingen en hij gaat mee voor de Witte Nachten 1200.
O ja, ik reed 71 op de afdaling van de Cap Blanc Nez. Nog redelijk verwijderd van m'n record, 84 op de Halembaye.
Het lijkt mij ook super maar ik zit al slecht in de vrije dagen anders had ik wel gewild. Misschien voor volgend jaar om met een FOK team aan de start te komen?quote:Op maandag 31 mei 2010 01:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Mij lijkt het best gaaf en ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
ik rijd de 250km zeer zwaar. Verleden jaar na 150km afgestapt, had niet goed geslapen. Vengaboys traden op in het hotel naast me. Als ik dat had geweten.quote:Op maandag 31 mei 2010 10:03 schreef hetsjhokleek het volgende:
Nog meer renners die zaterdag Limburgs mooiste rijden? Zelf doe ik de 200. Eerst de gele route (zwaar) en daarna de blauwe (licht).
HOezo zondag geen fietsweer? Ok, er stond een harde wind maar voor de rest was het prima toeven. Dat beetje motteren af en toe kan mij niet deren, vooral als ik nog veel meer zon tegenkom. Ik zag heel wat deelnemers aan Lille-Calais op het eind met vuurrode koppen. Die hadden zich te warm aangekleed en hadden geen tasje oid om de overtollige kleding in op te bergen.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:07 schreef CyclingGirl het volgende:
Nou zondag was het geen fietsweermaar gelukkig zaterdag nog de nodige kilometers gereden. Komend weekend heb ik een wedstrijd.
Nou het was geen weer voor iemand die net een keelontsteking heeft gehad. En ik weet niet waar jij woont maar wij hebben een flinke onweerbui gehad die wel lang duurde.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:27 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
HOezo zondag geen fietsweer? Ok, er stond een harde wind maar voor de rest was het prima toeven. Dat beetje motteren af en toe kan mij niet deren, vooral als ik nog veel meer zon tegenkom. Ik zag heel wat deelnemers aan Lille-Calais op het eind met vuurrode koppen. Die hadden zich te warm aangekleed en hadden geen tasje oid om de overtollige kleding in op te bergen.
De winterschoenen hebben helemaal geen gaatjes en een extra sokje erin.quote:Op maandag 31 mei 2010 11:22 schreef Freddeh het volgende:
Niet onder de 15C, meer onder de 5C.
Doet ook erg pijn als je dan staat te douchen op de zaak, het gevoel alsof je tenen gaan afbreken. Denk dat het in mijn geval meer het probleem is dat ik niet de juiste sokken draag in de winter.
Ik heb overigens gewoon altijd zomerschoentjes van Shimano aan, dus weet niet of dit ook voor winterschoenen geldt... maar onderin zitten van die afwaterings/ontluchtingsgaten, die heb ik speciaal voor de winter afgeplakt met een stukje ducktape. Dit pastte de blauwe-tenen-temperatuur aan naar ongeveer 0C.
Klinkt als een goeie oplossing voor komende winterquote:Op maandag 31 mei 2010 13:48 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
De winterschoenen hebben helemaal geen gaatjes en een extra sokje erin.
Neopreen overschoenen kopen. Werkt perfect.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:52 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Klinkt als een goeie oplossing voor komende winter
Heb ik, maar moet eerlijk zeggen dat die (voor mij) niet genoeg warmte bieden bij temperaturen onder 0C.quote:Op maandag 31 mei 2010 13:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Neopreen overschoenen kopen. Werkt perfect.
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:01 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Heb ik, maar moet eerlijk zeggen dat die (voor mij) niet genoeg warmte bieden bij temperaturen onder 0C.
Enige dat bij mij altijd koud is rond het nulpunt zijn mijn tenen en vingers. Heb inmiddels wollen sokken geprobeerd (niet warm genoeg), 2 paar sokken over elkaar (te dik, gaat knellen), snowboardsokken (heerlijk warme kuiten, maar die tenen...quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.
quote:Op zondag 30 mei 2010 18:30 schreef ursel het volgende:
[..]
Nokia Sporttracker vond ik het beste, maar die werkt niet meer op mijn foon.
Andere programma's zijn:
GPSed
bbtracker
TrackMyJournet (Is tegenwoordig betaald)
MapMyTracks
Echte tevreden ben ik er nog niet over.
Ga vanavond trouwens even kijken wat mij track gedaan heeft van vorig weekend. Volgens mij was die wel goed gegaan met BBtracker
bedankt! zal ook eens hiermee gaan prutsenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Ender_W het volgende:
@Yankee, Ik heb zelf met sportypal wel goede ervaringen. Gratis en voor diverse platformen te krijgen.
Ook ff testenquote:Op maandag 31 mei 2010 14:52 schreef Ender_W het volgende:
@Yankee, Ik heb zelf met sportypal wel goede ervaringen. Gratis en voor diverse platformen te krijgen.
Bij mij werkt dat ook niet maar ik heb erg snel last van koude voeten.quote:Op maandag 31 mei 2010 14:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe lang fiets je dan bij 0 C? Want tot ca. 3 uur fietsen werkt dat bij mij prima. En veel langer gaat eigenlijk niet bij die temperatuur, want je gaat toch zweten en krijgt het dan koud ondanks wat je aanhebt.
2 paar sokken, soms 3, boterhamzakje ertussen wilt bij mij ook wel helpen en uiteraard dikke neopreen overschoenen. Maar langer dan 3 uur fietsen is niet prettig en trouwens ook niet nodig.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Bij mij werkt dat ook niet maar ik heb erg snel last van koude voeten.
Bier drinken in de zonquote:Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag ist wel lekker weer, drie keer raden wat ik na 't eten ga doen
Kantklossen?quote:Op maandag 31 mei 2010 15:51 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag ist wel lekker weer, drie keer raden wat ik na 't eten ga doen
Ik zei toch al, net een ziekenboeg hier.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
We zijn wel goed met blessures de laatste tijd...verstandig dat je in de trein bent gestapt, ze voorspellen heel mooi weer dit weekend, dat moet je niet riskeren dat je dan niet kan!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |