abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_81977444
registreer om deze reclame te verbergen
Ik heb het makkelijk. Ik kan eten wat ik wil, maar er komt niets bij. Sporten kan ik ook veel, maar eraf gaat het er ook niet. Hoeft ook niet, want ben vrij tenger.
---
Wat is dat Squirt Lube een bazenspul zeg! Eindelijk geen zwarte troep overal, en de ketting loopt als een zonnetje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabb
pi_81977823
Even OP aangepast aan de leeftijd Weer een jaartje erbij vandaag

Vrij weinig tijd om dit weekend te fietsen. Tentamens staan voor de deur volgende week. Daarna alle tijd om goed te gaan trainen
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:47:50 #78
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81978502
Ik wil ook Squirting spul.
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:48:54 #79
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81978552
registreer om deze reclame te verbergen
Zo het is officeel. Ik ben een malloot. Het staat nu zwart op wit. Lid geworden van de club der malloten (club de Cingles). Heb vandaag de Mont Ventoux van alledrie de kanten beklommen. Vanuit Bedoin begonnen en de eerste klim in 1u35 omhoog gereden, zou nog een tikkie sneller kunnen. Mijn ontbijt speelde een beetje op en ik moest er ook nog 2 klimmen erbij rijden. Niet ontevreden, sterker nog erg tevreden. Toen naar Maulescene. Echter voordat ik begon aan de afdaling reed ik lek, ter hoogte van de velg (snakebite). Buitenband naar de klote, nieuwe binnenband erin, niet te hard oppompen en niet harder dan 60 naar beneden om bij de fietsenmaker een nieuwe buitenband te kopen. Laat dit nou net de mooiste en snelste afdaling zijn. Daarna weer omhoog naar de Ventoux en dan afdalen naar Sault, daar omkeren en weer naar Ventoux en toen afdalen naar Bedoin. Helaas wind tegen in de afdaling dus niet harder dan 75km/u kunnen gaan.

Totale tijd 6u32minuten over 141km met 4440hoogtemeters. Wat is die Ventoux toch een pokke puist, wel eentje met een heel mooi uitzicht. Het was niet warm gelukkig, ook niet te koud en de wind viel mee.

Ik heb alleen maar mensen ingehaald. Haalde op een gegeven ogenblik vlakbij de top een gozer in die probeerde in mijn wiel te blijven. Echt hangen en wurgen, dan weer 30 meter, dan weer 4 (het glooide best wel, dan weer 8%, dan weer 11%.) In de laatste 100 meter of zo probeerde hij er voorbij te komen. Dat vond ik niet zo goed, beetje wieltjeszuigen en in de laatste meter er over heen dus ben ik gaan staan en weg was hij.
Superhero to the rescue!
  donderdag 27 mei 2010 @ 17:50:27 #80
58560 Oksel
Gezellig.
pi_81978618
Mooi verhaal. Held.

Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:02:18 #81
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81979066
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
Mooi verhaal. Held.

Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaar

01u:35m:23s 21.29km 13.4km/u gemiddeld. In de afdaling van Ventoux naar Bedoin reed ik 46,7 gemiddeld, wat aan de lage kant maar dat kwam vanwege de wind tegen.
Superhero to the rescue!
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:17:55 #82
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_81979607
registreer om deze reclame te verbergen
R.E.S.P.E.C.T. voor onze maloot!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_81979774
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 27 mei 2010 @ 18:29:21 #84
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81980017
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.
Superhero to the rescue!
pi_81980089
Troost je: de klim van Bedoin heb je sneller gedaan als ik toen (toen deed ik 'm in 1:42, een paar jaar eerder had ik 'm al eens in 1:32 beklommen).
in a crowd you lose humanity
pi_81980322
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
- verwijderd door admin - senk joe!
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 19:25:57 #87
73911 ultra_ivo
pi_81982303
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
pi_81987401
Wat een heldenactie!

Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
pi_81989777
Superhero: gestoord echt..
Dus toch .
pi_81992031
Gefliciteerd SuperHer0! Prachtig verhaal, goede tijd op de klim vanuit Bedoin en leuk om die grafiekjes te zien.

Zelf heb ik al een week niet meer op mijn fiets gezeten, met andere dingen bezig geweest tijdens pinksteren en deze week was het weer slecht. Hopelijk dit weekend wel weer.
Boodschap van algemeen nut.
pi_81994847
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
Wat een heldenactie!

Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...

Heb ik ook een keer gehad. Bleek klein stukje binnenband toch tussen de velg en de buitenband te zitten...
  donderdag 27 mei 2010 @ 22:45:01 #92
61399 Superher0
Is it a plane?
pi_81997426
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

Ik ga kijken of ik de Marmotte kan rijden, vorig jaar had ik goud met 8u11 en ik denk nu wel onder de 8 uur te kunnen komen. Vriend van mij had zich ingeschreven echter hij gaat niet dus misschien kan ik die overnemen als de organisatie en ook niet onbelangrijk het thuisfront ermee akkoord gaat.

En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:

[..]

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.
Superhero to the rescue!
  FOK!fotograaf donderdag 27 mei 2010 @ 23:34:11 #93
73911 ultra_ivo
pi_82001896
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.
pi_82003463
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.

Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
Harder fietsen? In twee maanden hardlopen ging ik van 99 naar 85 maar echt hard ging t bij mij pas toen ik 3x in de week heen en terug maar m'n werk fietste. Was elke keer een uur lang zo hard mogelijk rijden op een gegeven moment at ik 6x per dag plus 2x avondeten Nu t fietsseizoen weer begint val ik weer rustig wat af, ik kan ongeveer tot 79 daarna gaat m'n lijf protesteren.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_82003582
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boete
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_82003696
Super gedaan Superhero0 Klinkt als een zware rit

Vandaag nog even 2 uurtjes gefietst op een 80% met af en toe nog wel even schieten naar 100%. Bijna geen last van m'n knien en ook bijna geen terugslag nu. Zondag moet t weer goed zij.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_82006229
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:


[..]

Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.
quote:
Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).

Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?

Superhero
LC nog van harte.
Dosis sola venenum facit
"An' though the rules of the road have been lodged
It's only people's games that you've got to dodge
And it's alright, Ma, I can make it"
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:42:53 #98
56724 Wombcat
rent wiel
pi_82008560
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.
Ik rijd zulke tochten met wat meer afwisseling: grotendeels met een tempo van rond de 30, op heuveltjes trek ik vrijwel altijd flink door. Tegen het einde ga ik op het vlakke ook op sommige stukken meer mijn best doen. Ik let niet echt erg op mijn gemiddelde (tenminste niet om het te proberen zo hoog mogelijk te krijgen), ik kom niet vaak thuis (van een lange tocht) met een gemiddelde van boven de 30.

Intervaltrraining is ook goed: korte sprintjes rijden. Dat doe ik ook veel te weinig, want dat vind ik niet leuk. In de trainingswedstrijden doe je automatisch veel intervaltraining. Tegenwoordig rijd ik wat minder trainingswedstrijden. Toen ik nog in Dordrecht woonde en bij De Mol op dinsdag en donderdag een trainingswedstrijd reed, deed ik vanaf april nog nauwelijks lange trainingen. Door de week 2 wedstrijden, vaak in het weekend ook eentje (of een cyclo), da's genoeg als je ernaast ook nog moet werken.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 28 mei 2010 @ 08:44:29 #99
56724 Wombcat
rent wiel
pi_82008600
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:

[..]

Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.

De Ventoux heeft ng 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op n dag doen. Al is n van die twee wel deels onverhard geloof ik.
in a crowd you lose humanity
pi_82008746
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:

[..]

? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
[..]

Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.

@Supermall00t: respect!
Respect Supermall00t!

Ik heb het eens uitgerekend. Je weet hoe vrouwen zijn met gewicht. Bij mij is het effectiever om 130/140 gemiddeld te rijden dan 150. Dat werkt voor mij niet. Ik doe op het moment ook vrij weinig duur omdat ik veel wedstrijden rijdt en het gemiddelde in een wedstrijd ligt gemiddeld op 175 (afhankelijk van de soort wedstrijd) Ik heb er waar het 160 is en waar het 180 gemiddeld is.
Haters gonna hate.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')