http://connect.garmin.com/activity/34735876 voor alle details. Heb alleen niet goed gelapt bij de andere klimmetjes. Dus daar heb ik de afdaling en klim bij elkaarquote:Op donderdag 27 mei 2010 17:50 schreef Oksel het volgende:
Mooi verhaal. Held.
Wat voor gemiddelde zat je eigenlijk? 15 met klimmen, 50 met afdalen? Zoiets?
Hmmppfff.. Het is een hele mooie afdaling maar ik durfde niet hard te rijden. A, de band was niet hard opgepompt, B er zat een gat aan de zijkant. Zou zo lek gereden hebben en wie weet gaan schuiven. Tja, nu moet ik wel weer even naar boven klimmen om dan af te dalen. Net even snel uitgerekend dat ik met een gemiddeld vermogen van 280 watt heb geklommen. Mijn fietsmaten zijn trouwens nog steeds niet binnen. Denk dat ik maar op het terras ga zitten en een verdiend biertje ga nuttigen. Tenslotte is het vakantie.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:22 schreef Wombcat het volgende:
Nu heb ik voor de grap eens gekeken wat ik de laatste keer voor gemiddelde had in de afdaling naar Malaucene: 55,3!! met een maximum van 88,3.
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 13:35 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat klopt wel ja. Als je een training eindigt met een harslag van 140 of minder rij je aerobisch (ofzoiets) en pak je de vetverbranding aan. Als jij constant rijdt met een hartslag boven dat dus rond 150 dan verbrand je niet.
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.quote:Op donderdag 27 mei 2010 16:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Die logica volgend...ga je 'vanzelf' in vetverbrandingsmode rijden zodra je meer dan twee uur onderweg bent?
quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
Wat een heldenactie!
Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.quote:Op donderdag 27 mei 2010 19:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Super SupherherO.
Wat wordt je volgende Franse mallotenclub?
Dan is de binnenband tussen je velg en de buitenband vast komen te zitten. Pomp altijd je band een beetje op als je de buitenband erop legt, zo kan hij er niet tussen komen. Als de buitenband erop zit even de hele buitenband met je handen bewegen (hou het wiel recht voor je zodat je tegen de velg aan kijkt, houd de buitenband met beide handen vast en beweeg deze naar voren en naar achteren, zo leg je alles goed. Oefening baart kunst.quote:Op donderdag 27 mei 2010 20:58 schreef Najir het volgende:
[..]
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Je zou kunnenb eginnen met de Confrerie des Cent cols.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Harder fietsen? In twee maanden hardlopen ging ik van 99 naar 85 maar echt hard ging t bij mij pas toen ik 3x in de week heen en terug maar m'n werk fietste. Was elke keer een uur lang zo hard mogelijk rijden op een gegeven moment at ik 6x per dag plus 2x avondeten Nu t fietsseizoen weer begint val ik weer rustig wat af, ik kan ongeveer tot 79 daarna gaat m'n lijf protesteren.quote:Op woensdag 26 mei 2010 15:08 schreef Oksel het volgende:
Ik val trouwens gewoon echt niet af, ondanks dat ik niet heel veel drank drink, en normaal eet, en best veel fiets. Ik doe toch zeker 200km/week op de racefiets. Dat is zo'n 7 uur sporten per week, dat is toch niet heel weinig. Qua eten is het gewoon 3-4 boterhammen voor ontbijt (wel zoet), 4 voor lunch, flinke portie avondeten, weinig tot geen tussendoortjes, 2x per week paar glazen alcohol. Niets schokkends dus. En toch blijft de weegschaal op 87-89kg steken.
Toen ik dit ritme in Australie had zat ik binnen no time op de 85kg..
Tja ik heb ze er ook meer voor de politie opzitten dan dat t helpt. Ik fiets 's winters alleen op verlichte fietspaden (kan hier 60km maken volledig verlicht) zodat je iig echt ver vooruit kunt kijken en ook in bochten. Plak er dus gewoon van de kleine led lampjes op, helpt niets maar ik krijg geen boetequote:Op woensdag 26 mei 2010 17:49 schreef Ender_W het volgende:
Maar dan moet je ook van die lampjes op je fiets zetten.... ik vind dat eigenlijk "not done" bij een racefiets, of ligt dat aan mij?? En je totale aerodynamica naar de kloten natuurlijk
Je gaat wel vanzelf in de "aerobe zone" fietsen, daar zul je waarschijnlijk ook alleen boven komen bij klimmetjes of sprintjes.quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Ik heb dat ook wel eens. Pomp hem altijd iets op, maar bij het ventiel krijg ik mijn buitenband er soms lastig tussen. Zijn daar trucjes voor?quote:Ik heb een vraagje, ik heb van de week lek gereden, nieuwe binnenband er op gelegd, maar toen ik weer verder wou fietsen voelde ik een soort 'bobbel in mn band'. Dus toen omgedraaid en naar huis(was nog dicht bij huis). Maar tot nu toe nog niks aan kunnen doen vanwege de studie. Net even gekeken, binnenbandje er op nieuw ingelegd etc, maar die bobbel blijft zitten. Nu zit het dus zo, de buitenband(op de plek van 'bobbel') zit verder in de velg dan bij de rest van de buitenband. Na wat testen blijkt nu dat de bobbel elke keer op een andere plek zit (bij de velg&buitenband).
Weet iemand wat er aan de hand is? Hopelijk is het verhaaltje duidelijk...
Nee, ik train niet echt met een schema. Maar imo train je idd wel te intensief. Zoals ik al zei tegen je toen we samen fietsen: als je op het vlakke 2 km langzamer rijdt, rijd je op de klimmen 2 km sneller. Als ik naar je gemiddelden kijk, heb ik het idee dat je op lange tochten eigenlijk altijd rijdt zoals we samen reden.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
En ik ga mij meer toeleggen op koersen. Ik rijd op het parkoers en in wedstrijden niet echt super, vermoeden bestaat dat ik te veel en te intensief train. Wombcat, heb jij een bepaald trainings schema wat je gebruikt of aan kunt raden?
De Ventoux heeft nóg 2 beklimmingen. Er zijn er ook die de 5 op één dag doen. Al is één van die twee wel deels onverhard geloof ik.quote:Op donderdag 27 mei 2010 22:45 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Bedankt! Nou, je kunt ook alle beklimingen 2x doen, dus 6 beklimmingen en je hebt nog een aantal varianten maar om eerlijk te zijn heb ik het wel gehad met de Mont Ventoux. Heb hem genoeg beklommen voor dit jaar. Ik weet niet of er nog meer van dit soort clubjes zijn in Frankijk of in Europa. Ik houd mij aanbevolen.
Respect Supermall00t!quote:Op donderdag 27 mei 2010 18:37 schreef eentwee het volgende:
[..]
? Met 150 zullen de meeste mensen meer vet verbranden dan met 140. Misschien als je boven de 60 bent dat dit verandert. Zo losse hartslagen noemen heeft niet zoveel zin zonder enige indicatie te hebben van de trainingszones. De meeste jonge mensen zullen met HR 150 nog vol in D1 zitten. Belangrijk voor vetverbranding is de relatieve bijdrage ervan, die is hoog in D1. Daarboven stijgt de absolute energiebijdrage van vetverbranding nog wel, dus 'de piek' ligt niet per se bij lage hartslagen. Maar de crux is dat bij die hogere hartslagen ook meer de glycogeenvoorraad wordt opgebruikt waardoor je de totale inspanning minder lang volhoudt en je achteraf veel honger krijgt. Als je dus wilt afvallen is het wel degelijk verstandig om lange duurtrainingen te doen (in D1, dus relatief lage hartslag) waardoor je vrij veel vet verbandt zonder heel veel te hoeven eten om je glycogeenvoorraad op peil te houden.
[..]
Mwah nee dat kun je niet helemaal zo stellen.. ik heb wel eens 6 uur in hoog D2 gereden (gemiddeld 167). Uiteraard moest ik toen vrij veel eten om niet leeg te raken.
@Supermall00t: respect!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |