abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81480091
quote:
Duitse verontwaardiging over anti-Israël 'kunstproject'
dinsdag 4 mei 2010 13:40

Deense kunstenaars hebben in Berlijn verontwaardiging gewekt met een 'kunstproject', waarin zij op een afbeelding de staat Israël van de aardbodem laten verdwijnen.

Het gewraakte kunstwerk (foto Der Tagesspiegel)
In enkele wijken in de Duitse hoofdstad hing het Deense duo Jan Egesborg en Pia Bertelsen plakkaten op met de titel 'Endlösung' (de nazi-term voor vernietiging van de Joden). Op de affiches is een landkaart afgebeeld van het Midden-Oosten zónder Israël. Op het grondgebied van het huidige Israël figureert de fictieve Palestijnse staat Ramallah.

Discussie
De kunstenaars zeggen een discussie over de 'agressieve en negatieve houding van Israël in het Midden-Oosten' op gang te willen brengen 'vooral binnen de Duitse context'. Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

De Berlijnse burgemeester Klaus Wowereit (SPD) en vertegenwoordigers van de joods-Berlijnse gemeenschap vinden het Deense project 'smakeloos'. 'Er kan geen enkele twijfel bestaan aan het bestaansrecht van Israël,' zei Wowereit tegen het dagblad Der Tagesspiegel.

Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs. Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.

Kunstenaar Jan Egesborg vindt dat de joden uit Israël 'in Duitsland, de Verenigde Staten of Denemarken' een nieuw thuis moeten vinden.

Volgens critici ontstijgt het project de kwalificatie 'artistieke provocatie' en is er sprake van politieke propaganda. 'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden',' reageerde Lala Süsskind, de voorzitter van de joodse gemeente in Berlijn. 'Dit is onacceptabel.
http://www.elsevier.nl/we(...)ael-kunstproject.htm

Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 16 mei 2010 @ 10:20:03 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81480816
Gelovigen zijn leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 mei 2010 @ 10:30:45 #3
pi_81481002
Je kan geen redelijke discussies hebben met belangengroeperingen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_81481409
tvp
pi_81481421
Ahja, boze Joden. Hadden we al een tijdje niet gehad natuurlijk. .
  zondag 16 mei 2010 @ 11:07:50 #6
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_81481774
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:50 schreef KingOfMars het volgende:
fijne afwisseling idd
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_81482164
quote:
De Berlijnse burgemeester Klaus Wowereit (SPD) en vertegenwoordigers van de joods-Berlijnse gemeenschap vinden het Deense project 'smakeloos'. 'Er kan geen enkele twijfel bestaan aan het bestaansrecht van Israël,' zei Wowereit tegen het dagblad Der Tagesspiegel.
Mwoh, dat bepaal ik zelf wel. "Elk weldenkend mens weet..."
quote:
Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs. Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.

Ja, ik stond net klaar met mn brandende fakkel om Kristallnacht even nieuw leven in te blazen.

Sommige Israëli's reageren zo hysterisch op discussies over Israël dat je zou denken dat het de status heeft van een zekere profeet van een zeker segment met oogklepjes op van een zekere andere geloofsgemeenschap.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81482273
Heeft een boze Jood de kunstenaars al aangevallen of is dit voorhouden aan de aanhangers van de religie van vrede?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81482336
'Kunst' is een ruim begrip zullen we maar zeggen.

Gezien de eerdere 'werken' van dit duo lijkt mij er meer sprake van provocateurs dan van kunstenaars.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:36:12 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81482466
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:30 schreef Gulo het volgende:
'Kunst' is een ruim begrip zullen we maar zeggen.

Gezien de eerdere 'werken' van dit duo lijkt mij er meer sprake van provocateurs dan van kunstenaars.
En waarom kan provocatie geen kunst zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81482503
Geleuvige mensen zijn in feite allemaal hetzelfde
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 16 mei 2010 @ 11:40:17 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81482571
Zit nog steeds te wachten op een topic van Mutant01 of Bansheboy waar ze zich opwinden over de moslim slachtoffers van fundamenteel islamitisch geweld, in bijvoorbeeld Egypte of Algarije.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81482607
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een topic van Mutant01 of Bansheboy waar ze zich opwinden over de moslim slachtoffers van fundamenteel islamitisch geweld, in bijvoorbeeld Egypte of Algarije.
Waarom zou ik daar een topic over maken, als ik ook in een dergelijk topic kan reageren (aangezien die topics meteen door andere usual suspects aangemaakt worden).

Ten tweede, wat heeft dat hiermee te maken. Vanwaar de behoefte om ineens over moslims te gaan praten. Je zou haast denken dat er sprake is van een obsessie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81482653
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Tevens ben ik benieuwd naar hun mening over de grensconflicten tussen China en de Sovjet-Unie in de jaren zestig, maar daar hoor je deze hufters niet over, . Ik moet bijna huilen, echt waar, van dit hypocriete gedrag. . Nee, grapje. Ik denk dat de beste benaming voor het bericht waarop ik reageer is: Calimero-by-proxy.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:52:12 #15
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_81482862
Owja Mutant, ik zit tevens te wachten op jouw mening over de Koning Hassan II. Daar hoor ik je dan nooit weer over of zie ik je nooit een topic over openen

Wellicht kunnen kan je het allemaal noteren en aan onze wensen voldoen? We wachten met smart op je topics en toelichtingen
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 16 mei 2010 @ 11:57:49 #16
45206 Pietverdriet
pi_81483038
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar een topic over maken, als ik ook in een dergelijk topic kan reageren (aangezien die topics meteen door andere usual suspects aangemaakt worden).

Ten tweede, wat heeft dat hiermee te maken. Vanwaar de behoefte om ineens over moslims te gaan praten. Je zou haast denken dat er sprake is van een obsessie.
Omdat je laat zien dat het je alleen voor moslimbroederslachtoffers intresseert als het door niet moslims wordt veroorzaakt. Dat er itt de palestijnse slachtoffers gewone moslim burgers worden vermoord in de tienduizenden door de fundamentalistische islam hoor ik nooit wat over van jouw kant.
Enige wat jij wilt is je anti semitische campagne voeren
  zondag 16 mei 2010 @ 11:57:49 #17
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81483039
Iets zegt me dat de kunstenaars weinig te vrezen hebben van degene die kritiek uiten.

In Europa is hun machtigste wapen nog altijd een doortastend schuldgevoel opleggen zoals normale beschaafde mensen... in plaats van een brandbom, een onthoofding, of iets anders dat als doel de dood tot gevolg heeft.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 16 mei 2010 @ 11:59:29 #18
45206 Pietverdriet
pi_81483089
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tevens ben ik benieuwd naar hun mening over de grensconflicten tussen China en de Sovjet-Unie in de jaren zestig, maar daar hoor je deze hufters niet over, . Ik moet bijna huilen, echt waar, van dit hypocriete gedrag. . Nee, grapje. Ik denk dat de beste benaming voor het bericht waarop ik reageer is: Calimero-by-proxy.
Ach kijk, de Gretta Duijsenberg van Fok
pi_81483154
Een jood provoceert andere joden. Boeiend.
pi_81483320
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach kijk, de Gretta Duijsenberg van Fok
Zou je dit durven toelichten?
  zondag 16 mei 2010 @ 12:11:28 #21
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81483471
Ik veronderstel dat deze boosheid niet ontaardt in bedreigingen, mishandelingen en wat dies meer zij om de onwelgevallige meningen en uitingen op beestachtige wijze de kop in te drukken zoals het schering en inslag is als bijvoorbeeld het lijdend onderwerp islam, moslims of De Profeet betreffen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81483576
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:50 schreef KingOfMars het volgende:
In ieder geval delen ze geen kopstoten of brandbommen uit, dat scheelt.
pi_81483663
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:57 schreef PhalanX het volgende:
Iets zegt me dat de kunstenaars weinig te vrezen hebben van degene die kritiek uiten.

In Europa is hun machtigste wapen nog altijd een doortastend schuldgevoel opleggen zoals normale beschaafde mensen... in plaats van een brandbom, een onthoofding, of iets anders dat als doel de dood tot gevolg heeft.
Je hebt ongelijk.

Je kunt nog steeds jarenlang in de cel eindigen in Europa als je gebruikt maakt van je recht op vrijheid van meningsuiting.
quote:
Holocaust denial is explicitly or implicitly illegal in 14 countries: Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Israel, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Poland, Portugal, Romania, Slovakia and Switzerland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
pi_81483666
Zijn er al Deense vlaggen verbrand in Israël?
  zondag 16 mei 2010 @ 12:21:16 #25
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81483780
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:17 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je hebt ongelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
Jij hebt ongelijk, want dat is geen blijk van eigenrichting.
pi_81484185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij hebt ongelijk, want dat is geen blijk van eigenrichting.
Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent, denk bijv. aan:
quote:
The Cave of the Patriarchs massacre occurred when Baruch Goldstein, an Israeli settler and member of the far-right Israeli Kach movement, opened fire on unarmed Palestinian Muslims praying inside the Ibrahim Mosque (or Mosque of Abraham) at the Cave of the Patriarchs site in Hebron in the West Bank. It took place on February 25, 1994, during the overlapping religious holidays of Purim and Ramadan. 29 worshippers were killed and 125 wounded.
En sommige joden juichen eigenrichting zelfs toe:
quote:
Veneration of Goldstein and celebration of the massacre

At Goldstein's funeral, Rabbi Yaacov Perrin claimed that even one million Arabs are "not worth a Jewish fingernail." Professor Samuel Hacohen declared Goldstein the "greatest Jew alive, not in one way but in every way" and said that he was "the only one who could do it, the only one who was 100 percent perfect." In the weeks following the massacre, hundreds of Israelis traveled to Goldstein's grave to celebrate Goldstein's actions. Some Hasidim danced and sang around his grave. Some visitors kissed and hugged the gravestone, or even kissed the earth under which Goldstein was buried, declaring him a "saint" and "hero of Israel."

The phenomenon of the adoration of Goldstein's tomb persisted for years. The grave's epitaph said that Goldstein "gave his life for the people of Israel, its Torah and land". Radical Jewish settlers continued to celebrate the anniversary of the massacre in the West Bank, sometimes even dressing up themselves or their children to look like Goldstein.
pi_81484286
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zou je dit durven toelichten?
Niet? Hopelijk ben je gewoon AFK, zoals dat heet, want anders zou het tragisch laf zijn.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:38:08 #28
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484324
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent
Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.
pi_81484404
Kunnen we een keer die pijpekrullen bashen Leuk!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81484408
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.
Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
pi_81484410
En, zijn de pijpenkrullen al schuimbekkend onder luid roepen dat hun god o zo groot is al tot actie overgegaan?

Of blijft het bij de geciviliseerde mededeling dat ze het wat smakeloos vinden?
Seculier-Fundamentalistisch
pi_81484422
Vind niemand het vreemd en bijzonder dat uitgerekend een jood zoiets uitvoert? Wat proberen ze hier nou weer mee te bereiken en forceren? Dat organisaties 'vernemen' dat het anti-semitisme zogenaamd weer als een kanon omhoog schiet in Europa zoals ze wel vaker zeggen?
pi_81484455
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
Het ene mag, het andere niet
pi_81484472
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het ene mag, het andere niet
Daarom wordt Wilders nu ook vervolgd, en terecht.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:43:22 #35
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484495
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.
pi_81484535
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.
Nogmaals: het resultaat is hetzelfde.
pi_81484536
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Regal het volgende:
Vind niemand het vreemd en bijzonder dat uitgerekend een jood zoiets uitvoert? Wat proberen ze hier nou weer mee te bereiken en forceren? Dat organisaties 'vernemen' dat het anti-semitisme zogenaamd weer als een kanon omhoog schiet in Europa zoals ze wel vaker zeggen?
Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen. In andere kringen laat je het wel uit je hoofd om kritisch te zijn. Dat komt je dan al snel op bedreigingen te staan enzo.
pi_81484584
Ben benieuwd wanneer de ambassade in Israel in de fik wordt gestoken door duizenden woedende joden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81484589
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?

Maar 'mob-rule' is heel wat anders dan rechtspraak. Ook al probeer je er hetzelfde van te maken
pi_81484594
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen.
Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:47:01 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484610
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Irrelevant voor deze kwestie, maar dan nog is een vervolging geen schuldigverklaring van de tenlastelegging.
pi_81484612
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Gaat uit als een kaarsje, straks. Let maar op.
pi_81484640
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?

Maar 'mob-rule' is heel wat anders dan rechtspraak. Ook al probeer je er hetzelfde van te maken
Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
pi_81484648
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Irrelevant voor deze kwestie,
True. Maar wild om je heen gaan slaan, hullie doen het ook etc blijft altijd leuk als je niks meer hebt.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:48:11 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484657
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.
pi_81484701
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
Je neemt een voorschot op het resultaat. Maar ik zie het heel anders. Ik denk niet dat het hoegenaamd impact heeft. En belangrijker: er zit een wereld van verschil tussen beschaafd de rechtsgang doen en als een setje religieuze primitieve je zin halen door dreiging van geweld. Het laatste is verfoeilijk.
pi_81484721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.
Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.
pi_81484766
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.
Er zullen heus wel mensen zijn die die mening dan hebben ja. Maar hoe kleinzerig ben je als je je zoveel aantrekt van anderen hun mening. Je moet joden niet verwarren met moslims Die eerste kunnen in de praktijk prima met kritiek overweg. Die gaan in de regel niet dreigen
  zondag 16 mei 2010 @ 12:52:03 #49
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484780
quote:

[..]

Het resultaat is nu nog niet bekend! Het is simpelweg een recht om de zaak voor de rechter te brengen. Daarentegen is eigenrichting, om uitingen en meningen de kop in te drukken, van een bedenkelijk menswaardig niveau dat het ook op meerdere facetten onvergelijkbaar is.
pi_81484800
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.
Waarschijnlijk, ja. Dus?
pi_81484833
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En belangrijker: er zit een wereld van verschil tussen beschaafd de rechtsgang doen en als een setje religieuze primitieve je zin halen door dreiging van geweld. Het laatste is verfoeilijk.
En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen. Je kunt de moslims dus niet over een kam scheren zoals sommige primitieven hier doen.
pi_81484912
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Er zullen heus wel mensen zijn die die mening dan hebben ja. Maar hoe kleinzerig ben je als je je zoveel aantrekt van anderen hun mening. Je moet joden niet verwarren met moslims Die eerste kunnen in de praktijk prima met kritiek overweg. Die gaan in de regel niet dreigen
Ik bewijs jouw ongelijk. Wat jij doet is alle moslims en alle joden over een kam scheren wat simpelweg niet klopt. Beide groepen beschikken over extremisten.
pi_81484960
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:53 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen. Je kunt de moslims dus niet over een kam scheren zoals sommige primitieven hier doen.
Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. Valt nog mee dat je niet uitgelegd hebt dat al dat tuig dat relt de islam "niet begrijpt"
  zondag 16 mei 2010 @ 12:58:15 #54
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484985
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dan nog is het bij de Joden de wens dat de rechter dit ook als zodanig meent en bij de radicale moslims de zieke en primitieve gedachte dat geweld hun zaak goed doet.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:59:41 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485031
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:53 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen.
De man is al jaren beveiligd wegens doodsbedreigingen.
pi_81485038
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik bewijs jouw ongelijk. Wat jij doet is alle moslims en alle joden over een kam scheren wat simpelweg niet klopt. Beide groepen beschikken over extremisten.
Alleen lijkt de ene groep extremisten behoudens in Israël zelf, bijna non-existent en de andere groep alom aanwezig.

Wijs vooral met graagte naar joodse extremisten, wie zal het zeggen, misschien overtuig je iemand dat die echt "een probleem" zijn. Mij in ieder geval niet
pi_81485098
quote:
'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden','
Heerlijk vind ik dit altijd. De antisemitismekaart is ondertussen wel zo'n beetje uitgespeeld. Hell, het is haast een geuzennaam geworden, maar toch nog kun je mensen vinden die zelfs joden van antisemitisme betichten. (Als er kritiek is op Israël, wie is hier nu de antisemiet?) Hebben dergelijke lui nog niet door hoe hol hun scheldpartijen klinken en zijn?
pi_81485219
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Alleen lijkt de ene groep extremisten behoudens in Israël zelf, bijna non-existent en de andere groep alom aanwezig.

Wijs vooral met graagte naar joodse extremisten, wie zal het zeggen, misschien overtuig je iemand dat die echt "een probleem" zijn. Mij in ieder geval niet
Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten, onderdrukken en bombarderen, waartegen joden niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele jood misschien ook zijn ongenoegens met het Westers buitenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur.
pi_81485227
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dan nog is het bij de Joden de wens dat de rechter dit ook als zodanig meent en bij de radicale moslims de zieke en primitieve gedachte dat geweld hun zaak goed doet.
Zoals ik al eerder zei: beide groepen hebben hetzelfde doel voor ogen, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen. Je kunt de manier waarop ze dat doen niet met elkaar vergelijken, klopt.

Maar je vergelijking tussen joden en radicale moslims gaat dan ook mank. Joden moet je met moslims vergelijken en niet met radicale moslims. Ik kan ook een Aboutaleb (moslim) vergelijken met Kony (christenfundi en leider van LRA) en aantonen hoe barbaars de christenen zijn vergeleken met de beschaafde moslim Aboutaleb Maar het is gewoon geen goede vergelijking.

Extremistische joden met radicale moslims vergelijken is beter.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:05:55 #60
pi_81485278
Nog even en alle Auschwitz-slachtoffers zijn anti-Semitisch omdat ze niet hard genoeg mee blaatten met de Zionisten.
pi_81485298
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De man is al jaren beveiligd wegens doodsbedreigingen.
Dus? Weet jij toevallig of ie bedreigd wordt door degenen die een rechtzaak tegen hem hebben aangespannen?
pi_81485396
quote:

[..]

Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen.
Ken je dhr. Meijer nog? De man die de Holocaust overleefd had? Als je hem kent, dan weet je ook van z'n recentelijke uitspraken. Nou, deze man was dus Joods, laat staan als het iemand was met een niet-Joodse achtergrond. Dan was de wereld helemaal te klein. Je zou zelfs zomaar de cel in kunnen belanden.
quote:
In andere kringen laat je het wel uit je hoofd om kritisch te zijn.
Welke kringen dan? Het zijn niet de Europeanen in elk geval. Daarom kan deze man ook alles zeggen wat hij wil, want men kijkt uiteindelijk naar een 'Deen' en niet een jood. En een Deen staat voor vrijheids van meningsuiting, net zoals andere Europeanen. Maar nu zal dat tegen ons gaan werken, want men zal weer over de 'stijgende' anti-semitisme in Europa hebben. Ik heb dit soort ongein eerder gezien.
quote:
Dat komt je dan al snel op bedreigingen te staan enzo.
Bij joden/Israëliers is dat niet anders hoor. Sterker nog, misschien uiteindelijk nog wel erger. Genoeg mensen die dat na kunnen vertellen in elk geval...
pi_81485409
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

14 miljoen versus 1500 miljoen mensen
  zondag 16 mei 2010 @ 13:09:17 #64
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485412
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Martin73 het volgende:

Je kunt de manier waarop ze dat doen niet met elkaar vergelijken, klopt.
Inderdaad.
Eigenrichting of beroep doen op bepaalde rechten is onvergelijkbaar.
pi_81485436
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten, onderdrukken en bombarderen, waartegen joden niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele jood misschien ook zijn ongenoegens met het Westers buitenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur.
Natuurlijk loop jij over van "begrip" voor terroristen, Gretta.

Maar ik zelf vind dat nogal dom. Want je helpt je eigen zaak niet, geeft de tegenstander meer munitie om nog harder uit te halen en op individueel niveau plaats je jezelf buiten de maatschappij.

Treurig, dit soort primitiefheid. Zou je er ook begrip voor hebben als er Christelijk sentiment oprijst om Indonesiërs maar een kopje kleiner gaan maken, omdat ze af en toe christelijke meisjes onthoofden?

Of is begrip voor tribaal gedrag alleen op te brengen als die tribe 'islam' is?
pi_81485512
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:09 schreef Martin73 het volgende:

[..]

14 miljoen versus 1500 miljoen mensen
Dat zijn allen extremisten? Dat denk ik niet.
pi_81485549
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:09 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Natuurlijk loop jij over van "begrip" voor terroristen, Gretta.

Maar ik zelf vind dat nogal dom. Want je helpt je eigen zaak niet, geeft de tegenstander meer munitie om nog harder uit te halen en op individueel niveau plaats je jezelf buiten de maatschappij.

Treurig, dit soort primitiefheid. Zou je er ook begrip voor hebben als er Christelijk sentiment oprijst om Indonesiërs maar een kopje kleiner gaan maken, omdat ze af en toe christelijke meisjes onthoofden?

Of is begrip voor tribaal gedrag alleen op te brengen als die tribe 'islam' is?
Zou het zin hebben om hierop te reageren, denk je?
pi_81485565
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat zijn allen extremisten?
Nee. Dat is een verklaring waarom "de andere groep alom aanwezig is".
pi_81485576
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:08 schreef Regal het volgende:

[..]

Ken je dhr. Meijer nog?
Nee, ken ik niet.
quote:
Welke kringen dan?
Doe eens een gokje.
quote:
Bij joden/Israëliers is dat niet anders hoor. Sterker nog, misschien uiteindelijk nog wel erger. Genoeg mensen die dat na kunnen vertellen in elk geval...
Je zegt het. Ik herken het niet.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:13:53 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485592
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:06 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dus?
Het lijkt me duidelijk dat het ene wel mag en het andere niet. Over de sociale wenselijkheid nog verder te zwijgen.
pi_81485616
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zou het zin hebben om hierop te reageren, denk je?
Nee, het meeste van je ijdele cultuur-relativistische gereutel heeft geen zin
pi_81485635
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:08 schreef Regal het volgende:

[..]

Ken je dhr. Meijer nog? De man die de Holocaust overleefd had? Als je hem kent, dan weet je ook van z'n recentelijke uitspraken.
Ik heb nog een topic over hem geopend:
Zionisten noemen Auschwitz-overlevende Meyer een antisemiet
pi_81485693
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Nee. Dat is een verklaring waarom "de andere groep alom aanwezig is".
Nou, neem dan wel even mee dat een behoorlijk grote diaspora hebben omdat het economisch gezien in de thuislanden meestal een janboel is niet de norm is.

Geen Israëliërs die in grote getale op het vliegtuig naar het westen stappen. De joden die hier wonen zijn meestal inheems.
pi_81485768
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, het meeste van je ijdele cultuur-relativistische gereutel heeft geen zin
Kijk, ik vind het goed dat je woordjes die je zojuist hebt geleerd gebruikt in de omgang met mensen, maar passend en handig is het wel als ze ook in de juiste context worden gebruikt. Als jij komt met woorden als 'ijdel' en 'cultuurrelativisme', dan is het wel handig als je die dan ook gebruikt in een situatie waarin ze van toepassing zijn, wat uiteraard nu niet het geval is. Maar goed, ik ben de beroerdste niet en zit vol met bescheiden zelfkennis; ik weet niet alles, dus misschien mis ik hier de context. Zou jij durven uit te leggen wat mijn post te maken heeft met 'ijdel cultuurrelativisme'? Hoe zijn deze twee woorden, deze twee begrippen van toepassing op wat ik gezegd heb?
pi_81485977
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar tegen beter weten in, inhoudelijk:

Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?

Israël/Palestina is de ver van je bed show, voor de overgrote meerderheid van alle moslims. Wat er ook gebeurt, het heeft geen impact op hun leven. Dan hebben we het over misplaatste vereenzelviging.

En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië?

Heb je daar dan ook begrip voor?
pi_81486039
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nou, neem dan wel even mee dat een behoorlijk grote diaspora hebben omdat het economisch gezien in de thuislanden meestal een janboel is niet de norm is.

Geen Israëliërs die in grote getale op het vliegtuig naar het westen stappen. De joden die hier wonen zijn meestal inheems.
Joden staan juist bekend om hun diaspora met je inheemse joden

Grappig hoe je het opeens over "Israëliërs" hebt wanneer het jou uitkomt, maar ik kan het ook tegen jou gebruiken. Er bestaat namelijk maar 1 Joodse staat en ze bezetten al tientallen jaren andermans grondgebied. 1 uit 1 = 100% van de Joodse staten zijn een terreurstaat. De joden komen er relatief gezien dus slechter vanaf dan de moslims die over 57 staten beschikken en minder terreurstaten.
pi_81486096
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:16 schreef Mutant01 het volgende:
[quote]Duitse verontwaardiging over anti-Israël 'kunstproject'
dinsdag 4 mei 2010 13:40

Beetje vreemde uitspraak, er zijn in het internationel recht juist totaal geen aanknopingspunten voor het bestaansrecht van Israël.
quote:
Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs.
Ahmadinejad vertaalt door wie?
quote:
Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.
Moord? Hoezo?
quote:
Volgens critici ontstijgt het project de kwalificatie 'artistieke provocatie' en is er sprake van politieke propaganda.
Dat heb je altijd met schokkende kunst, dat mensen gaan roepen dat het geen kunst is. Dat hadden de impressionisten destijds ook.
quote:
'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden',' reageerde Lala Süsskind, de voorzitter van de joodse gemeente in Berlijn. 'Dit is onacceptabel.
[..]
Uiteraard, antisemitisme, dat kon niet uitblijven.
quote:
Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover?
Hoezo toelaatbaar? Is het entartete Kunst waartegen de staat ons moet beschermen om zuiver te blijven?
quote:
De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Ik vind de vraag naar de eindoplossing van het Midden Oostenvraagstuk wel gerechtvaardigd, vooral omdat Israel niet wil meewerken aan een tweestatenoplossing en Lebensraum voor het uitverkoren Herrenvolk eist.

Ik vind de reactie van de zionistische cultiveerders van antisemitisme ook weer tekenend. Maar zo'n kunstwerk lijkt mij artistiek niet de moeite waard en de discussie kan ook wel zonder gevoerd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81486130
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Israël/Palestina is de ver van je bed show, voor de overgrote meerderheid van alle moslims. Wat er ook gebeurt, het heeft geen impact op hun leven. Dan hebben we het over misplaatste vereenzelviging.

En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië?

Jij vereenzelfigd jezelf toch ook met de Denen en Zweden terwijl die cartoonrellen niet zoveel met Nederland te maken heeft?
pi_81486133
quote:

[..]

Dus in het geval van van Gogh is het resultaat: geen vervolging gelijk aan als een varken afgeslacht worden door een moslim. Interessant.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81486142
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten,
En over welke landen heb je het eigenlijk? Enige land wat ik kan bedenken, is Irak, en da's vrij recent.

Of noemen we voor het gemak het feit dat democratie in die landen nooit gedragen wordt, en er daarom keer op keer een dictator in het zadel wordt geholpen ook maar 'bezetting van het westen'?

Vast wel.
pi_81486186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Jij vereenzelfigd jezelf toch ook met de Denen en Zweden terwijl die cartoonrellen niet zoveel met Nederland te maken heeft?
Maar wat voor gevolg geef ik daar aan?

Volgens onze erudiete monidique is het o zo vanzelfsprekend dat je dan terrorist wordt.
pi_81486208
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dus in het geval van van Gogh is het resultaat: geen vervolging gelijk aan als een varken afgeslacht worden door een moslim. Interessant.
Je loopt vooruit op de rechtzaak met je "geen vervolging"
pi_81486240
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat je laat zien dat het je alleen voor moslimbroederslachtoffers intresseert als het door niet moslims wordt veroorzaakt. Dat er itt de palestijnse slachtoffers gewone moslim burgers worden vermoord in de tienduizenden door de fundamentalistische islam hoor ik nooit wat over van jouw kant.
Enige wat jij wilt is je anti semitische campagne voeren
Waaruit blijkt dat? Of ben je nu gewoon dingen aan het verzinnen. Het lijkt er verdacht veel op. Zolang je niet met bewijs kan komen, beschouw ik dit maar als de dagelijks prietpraat van een trolluser.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486241
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar wat voor gevolg geef ik daar aan?

Volgens onze erudiete monidique is het o zo vanzelfsprekend dat je dan terrorist wordt.
Moslims die zich vereenzelvigen met Palestijnen veranderen spontaan in terroristen
pi_81486316
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:31 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je loopt vooruit op de rechtzaak met je "geen vervolging"
Wordt van Gogh nu nog vervolgd voor zijn geitenneuker? Dit topic is wel een bron van nieuwe inzichten en kennis voor ondergetekende.
pi_81486330
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:26 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Joden staan juist bekend om hun diaspora met je inheemse joden
Ik denk dat als we naar absolute getallen kijken het gaan naam mag hebben, zeker als je het vergelijkt met moslims, denk je ook niet.

Daarbij is het geen eens diaspora. Die mensen komen namelijk niet uit Israël.
quote:
De joden komen er relatief gezien dus slechter vanaf dan de moslims die over 57 staten beschikken en minder terreurstaten.
Lies, damn lies & statistics. Percentueel zou je dat kunnen beargumenteren. Maar ga nu eens naar cijfers kijken.
pi_81486375
Overigens is het wel typisch dat de usual suspects het over Moslims gaan hebben in een topic over Joden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486385
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik wil deze vragen best beantwoorden, maar het lijkt mij gepast dat jij eerst uitlegt hoe de begrippen 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op de berichten van mij waarop jij reageert. Jij stelt nu vragen waar ik niet om heb gevraagd, geeft niet de antwoorden waar ik wél om heb gevraagd, en dat wekt de suggestie dat je niet geheel oprecht was met je gebruik van deze termen, of dat je beseft dat het eigenlijk helemaal nergens op slaat. Dus: leg mij maar uit hoe 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op mijn berichten of geef toe dat je ze zomaar en ten onrechte hebt geplaatst omdat het mooi of gevat of iets dergelijks klonk, of verzin een andere reden. Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag en ik kan en zal deze vragen beantwoorden.
pi_81486420
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:31 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Moslims die zich vereenzelvigen met Palestijnen veranderen spontaan in terroristen
Nee, maar wel andersom. Veel terroristen vereenzelvigen zich met partijen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
pi_81486462
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, maar wel andersom. Veel terroristen vereenzelvigen zich met partijen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Dus terroristen in Afghanistan vereenzelvigen zich met de Amerikanen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486510
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik wil deze vragen best beantwoorden,
Doe dat dan.
quote:
maar het lijkt mij gepast dat jij eerst uitlegt hoe de begrippen 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op de berichten van mij waarop jij reageert.
Moet je meer zien als een oeuvre prijs.
pi_81486523
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het wel typisch dat de usual suspects het over Moslims gaan hebben in een topic over Joden.
Wat wil je als een moslim het topic opent, meteen begint te zeuren over de provocerende Denen en het onderwerp Joden zijn?
pi_81486586
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:38 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Wat wil als een moslim het topic opent, meteen begint te zeuren over de provocerende Denen en het onderwerp Joden zijn?
Het onderwerp was het kunstwerk en de vraag in hoeverre dit toelaatbaar is. Het is vrij duidelijk en neutraal uiteengezet in de OP. Een stuk neutraler dan de gemiddelde topic hier op FOK iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486603
quote:
Net zo typisch als een bepaalde poster die zich de tering zoekt om een bericht te vinden die maakt dat hij weer lekker naar joden kan wijzen.

En de vergelijking is helaas zeer relevant. Als jij komt met joden die actie ondernemen omdat er iets gepubliceerd wordt, is kijken naar hoe in andere gevallen zoiets gebeurt voor de hand liggend.
pi_81486637
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[Moet je meer zien als een oeuvre prijs.
En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
pi_81486735
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:40 schreef SeculasStatius het volgende:
Net zo typisch als een bepaalde poster die zich de tering zoekt om een bericht te vinden die maakt dat hij weer lekker naar joden kan wijzen.
De tering zoeken? Ik heet geen SeculasStatius. Neen, ik vond dit een waardig bericht en vond het tevens vreemd dat er geen woord over werd gerept op FOK. Dus dan post je het, want het is nieuws. Maar jij hebt liever dat mensen niets zeggen, hun mond houden en vooral niet hun mening mogen geven.
quote:
En de vergelijking is helaas zeer relevant. Als jij komt met joden die actie ondernemen omdat er iets gepubliceerd wordt, is kijken naar hoe in andere gevallen zoiets gebeurt voor de hand liggend.
Er is niets relevants aan een dergelijke vergelijking. Er wordt namelijk geen actie ondernomen en het onderwerp betreft het kunstwerk en in hoeverre deze mate van boosheid terecht is. Het feit dat de usual suspects het nodig vinden om moslims erbij te halen, sterkt mijn eerdere gedachte over een bestaande obsessie die helemaal nergens meer over gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486786
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:17 schreef Refragmental het volgende:
Zijn er al Deense vlaggen verbrand in Israël?
het zijn geen moslims hoor
pi_81486787
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus terroristen in Afghanistan vereenzelvigen zich met de Amerikanen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Een wat beter voorbeeld zijn bijvoorbeeld die domkoppen die een tijdje terug naar het grensgebied India/Pakistan gingen en daar tot de conclusie kwamen dat een Indiase border guard totaal niet onder de indruk is van een grote smoel en dientengevolge een enkeltje allah kregen. Goed voorbeeld van misplaatste vereenzelviging.
pi_81486856
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef bijdehand het volgende:
Ben benieuwd wanneer de ambassade in Israel in de fik wordt gestoken door duizenden woedende joden.
dat doen ze niet in tegenstelling tot moslims die niks beters te doen hebben
pi_81486887
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Een wat beter voorbeeld zijn bijvoorbeeld die domkoppen die een tijdje terug naar het grensgebied India/Pakistan gingen en daar tot de conclusie kwamen dat een Indiase border guard totaal niet onder de indruk is van een grote smoel en dientengevolge een enkeltje allah kregen. Goed voorbeeld van misplaatste vereenzelviging.
Een vreemde uitleg. Aan de hand van een incident in een grensgebied je eigen claim ("veel terroristen") pogen te bekrachtigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486912
* iehlaak wacht af tot TS een topic opent over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
pi_81486926
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:47 schreef iehlaak het volgende:
* iehlaak wacht af tot TS een topic open over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486949
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De tering zoeken? Ik heet geen SeculasStatius.
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
quote:
Neen, ik vond dit een waardig bericht en vond het tevens vreemd dat er geen woord over werd gerept op FOK. Dus dan post je het, want het is nieuws. Maar jij hebt liever dat mensen niets zeggen, hun mond houden en vooral niet hun mening mogen geven.
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
quote:
Er is niets relevants aan een dergelijke vergelijking.
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:49:11 #104
137949 Disana
pi_81486967
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
pi_81486989
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een vreemde uitleg. Aan de hand van een incident in een grensgebied je eigen claim ("veel terroristen") pogen te bekrachtigen.
Is het een voorbeeld van misplaatste vereenzelviging of niet. Daar gaat het om.
pi_81487005
quote:

[..]

Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Wat een achterlijke manier om zoiets te willen bespreken.
Dan ben je toch niet lekker in je bovenkamer.
pi_81487020
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

het zijn geen moslims hoor
Joden houden er van om de Israëlische vlag te verbranden

pi_81487074
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,
net zo goed als de AEL met hun spotprenten over de Holocaust, maar goed, blijkbaar vind jij dat kunnen.
pi_81487095
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef SeculasStatius het volgende:
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
En ik wel zeker. Ik open er 1 in de 100 jaar FYI.
quote:
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
quote:
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet. Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487097
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Het is Kaalhei...
pi_81487112
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487138
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
pi_81487144
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:54:28 #114
137949 Disana
pi_81487162
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
pi_81487186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
Maar SeculasStatius, durf je nog antwoord te geven op mijn vraag, mijn vragen? Dan kunnen we verder, en kan ik weer antwoord geven op jouw vragen, zie je, waar je ongetwijfeld reuzebenieuwd naar bent.
pi_81487248
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef Disana het volgende:
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
Ah, die tijd is er nooit geweest Disana, het was gewoon een probleem proberen weg te flikkeren,
De enige die oprecht schuldgevoelens hadden waren de Duitsers en die zijn er correct mee omgegaan.

Nederland heeft nooit echt een schuldgevoel gehad, Nederlanders proberen hun eigen fouten en zwakheden, uit de oorlog te verdoezelen, daarom was iedereen na de oorlog ook een zogenaamde held, opeens.

Je vindt de term Enlosung ver gaan, nou nou, het klinkt heel afkeurend.

Maar je doet bijna of er al lang geen discussies zijn mbt Israel, ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar goed.
pi_81487279
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En ik wel zeker.
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
quote:
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.

quote:
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet.
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
quote:
Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
pi_81487301
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
pi_81487379
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
pi_81487426
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
Je snapt toch wel dat de principes, kunst om te provoceren, en de reacties daarop, het willen verbieden, gelijkwaardige situaties zijn ?

Wat dat betreft hebben bepaalde personen bijna een boterberg op hun hoofd.
pi_81487441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Het lijkt mij evident dat mensen die in nederland wonen en opgegroeid zijn persoonlijk niets te winnen/ verliezen hebben bij het conflict India Pakistan. Voor de rest geen "bewijs" nodig.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:01:17 #122
137949 Disana
pi_81487452
http://www.tagesspiegel.d(...)getilgt/1813570.html

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
pi_81487473
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
Een situatie begrijpen is wat anders dan er begrip voor hebben. Wat dat betreft zijn veel mensen selectief dom lijkt het.
pi_81487504
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef SeculasStatius het volgende:
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
Ja en? Dus is het terecht om de messenger neer te schieten? Om valse claims de wereld in te helpen?
quote:
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.
Waarom wil jij dan niet ontopic blijven. Omdat ik die vraag stel, wil jij daar expres niet over praten? Hoe werkt dat? Is dat een soort van bewuste poging om een topic gewoon om te buigen naar een "moslimtopic", waarvan we er duizenden hebben?
quote:
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
Dat is wel vreemd. Als men nu radicale joden met radicale moslims zou vergelijken, dan zat er nog enige logica in het aangehaalde voorbeeld.
quote:
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
Die vlieger gaat nogsteeds op, aangezien het niet dezelfde lieden betreffen. Diegene die de rechtszaak aanspannen zijn niet diegene die hem bedreigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487532
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wellicht niet, maar dat is toch goed mogelijk met een oeuvre prijs?

Voor de rest zeur je een beetje. Doe je eens je best om je minder in je kuif gepikt te voelen en wat meer inhoudelijk te antwoorden.
pi_81487560
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het lijkt mij evident dat mensen die in nederland wonen en opgegroeid zijn persoonlijk niets te winnen/ verliezen hebben bij het conflict India Pakistan. Voor de rest geen "bewijs" nodig.
Het lijkt jou evident. Ja. En nu? Mij niet. Oftewel je claim is gewoon een losse flodder. Je hebt het namelijk nadrukkelijk over misplaatste vereenzelviging... dat blijkt vooralsnog nergens uit. Hoezo misplaatst, vanwaar die subjectieve toevoeging?
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487861
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en?
Dan moet jij niet komen met de suggestie dat ik internet afspeur naar bepaalde berichten. Dat lijk jij te doen.
quote:
Waarom wil jij dan niet ontopic blijven. Omdat ik die vraag stel, wil jij daar express niet over praten? Hoe werkt dat? Is dat een soort van bewuste poging om een topic gewoon om te buigen naar een "moslimtopic", waarvan we er duizenden hebben?
Nee, meer een open deur. Een 'vraag' stellen waar je het antwoord op zelf al kunt bedenken. Want hoe het westen tegenover religie kritiek staat is genoegzaam bekend.
quote:
Dat is wel vreemd. Als men nu radicale joden met radicale moslims zou vergelijken, dan zat er nog enige logica in het aangehaalde voorbeeld.
Dat kan. Kan het ook vergelijken met een andere manier van hoe gelovigen kritiek proberen af te wenden.
quote:
Die vlieger gaat nogsteeds op, aangezien het niet dezelfde lieden betreffen. Diegene die de rechtszaak aanspannen zijn niet diegene die hem bedreigen.
A weten we dat natuurlijk niet zeker. Het zal inderdaad wel ja. B kun je dus helaas niet met zekerheid zeggen dat de maker van fitna geen geweld te voortduren heeft gehad omdat moslims zo beschaafd zijn. Dan kan ook gewoon zijn omdat hij bewaking heeft.
  zondag 16 mei 2010 @ 14:10:20 #128
45206 Pietverdriet
pi_81487878
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je alleen maar israel wilt bashen en och och wat zijn die joden gemeen wilt roepen.
pi_81487940
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je geeft toe dat je alleen maar israel wilt bashen en och och wat zijn die joden gemeen wilt roepen.
Ik snap jouw kritiek op de Telegraaf echt niet, je staat op precies dezelfde wijze in het leven lijkt het.
pi_81487953
quote:

[..]

Hij wil dat je ontopic blijft. Dat is teveel gevraagd voor de zionistenlovers die dit topic willen laten ontsporen.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:12:20 #131
137949 Disana
pi_81487965
quote:

[..]

En jij, jij komt hier even langs om Mutant te bashen? Wat vind je van het kunstwerk?

pi_81488013
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het lijkt jou evident. Ja. En nu? Mij niet. Oftewel je claim is gewoon een losse flodder. Je hebt het namelijk nadrukkelijk over misplaatste vereenzelviging... dat blijkt vooralsnog nergens uit. Hoezo misplaatst, vanwaar die subjectieve toevoeging?
Omdat het totaal niet duidelijk is wat die domkoppen te winnen/verliezen hadden in dat conflict?

Natuurlijk vind jij het terecht dat moslims snel hun voet onder van alles steken. Logisch. Maar dat noemen we dus misplaatste vereenzelviging. Vraag die ik aan monidique stelde kan ik ook aan jou stellen.

Als christenen ergens op de wereld zich gaan roeren in Indonesië, want daar worden christenen niet netjes behandeld, net zo terecht? Ook geen misplaatste vereenzelviging?
pi_81488026
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Je snapt toch wel dat de principes, kunst om te provoceren, en de reacties daarop, het willen verbieden, gelijkwaardige situaties zijn ?

Wat dat betreft hebben bepaalde personen bijna een boterberg op hun hoofd.
Er zit zeker een verschil in thema in reactie. Ik vind het onderuit halen, want het toont de zwakte van degene die provoceert, van in dit geval Mohammed een stuk minder erg dan de Holocaust onderuit te halen.
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef Disana het volgende:

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
Wat een toevallige grap Disana, er zat vast geen bedoeling of verdere betekenis achter,
nou nou dit moet toch maar gewoon kunnen he. Wat een onzin, doe die roze bril eens af, je wordt blind.
pi_81488071
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Een situatie begrijpen is wat anders dan er begrip voor hebben. Wat dat betreft zijn veel mensen selectief dom lijkt het.
Dan antwoord hij toch simpelweg ja?

Zijn we klaar.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:15:32 #135
137949 Disana
pi_81488109
http://en.wikipedia.org/wiki/Surrend
quote:
Surrend mainly uses the street as its exhibition space and stickers with ironic texts as its main medium of expression. In December 2006 Surrend went beyond its usual medium by placing an advertisement in a small Tehran newspaper with an insulting but hidden message describing the Iranian president Mahmoud Ahmadinejad with the acronym "SWINE".
Surrend steekt de draak met machtige mensen.
pi_81488366
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:13 schreef SeculasStatius het volgende:
Omdat het totaal niet duidelijk is wat die domkoppen te winnen/verliezen hadden in dat conflict?
Als het onduidelijk is, dan zeg je dat het onduidelijk is. Kennelijk is het voor jou wel duidelijk, anders had je niet de term misplaatst gebruikt. Kennelijk vereenzelvigen zij zich met een bepaalde strijd, om een bepaalde reden.
quote:
Natuurlijk vind jij het terecht dat moslims snel hun voet onder van alles steken. Logisch. Maar dat noemen we dus misplaatste vereenzelviging. Vraag die ik aan monidique stelde kan ik ook aan jou stellen.
Nee, dat noem jij misplaatste vereenzelviging. Niet "we". Ik vind het niet zo vreemd dat bepaalde mensen zich meer vereenzelvigen met anderen, vanwege bijvoorbeeld cultuur, religie of in sommige gevallen zelfs etnische achtergrond. Een Nederlander zal zich sneller kunnen vereenzelvigen met een Amerikaan, dan met een Zimbabwaan. Dit hebben we na 9/11 overigens ook mee mogen maken, militair gezien werden we meegetrokken in een strijd van de Amerikanen. Was dat ook "misplaatste vereenzelviging"?
quote:
Als christenen ergens op de wereld zich gaan roeren in Indonesië, want daar worden christenen niet netjes behandeld, net zo terecht? Ook geen misplaatste vereenzelviging?
Ligt eraan in hoeverre en om wat voor reden er vereenzelvigd wordt. Een Indonesische immigrant die zich in Nederland roert over de behandeling van Christenen in Indonesie vind ik niet misplaatst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81488763
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Als het onduidelijk is, dan zeg je dat het onduidelijk is. Kennelijk is het voor jou wel duidelijk, anders had je niet de term misplaatst gebruikt. Kennelijk vereenzelvigen zij zich met een bepaalde strijd, om een bepaalde reden.
Precies, en omdat er geen link is tussen de welvaart van die domkoppen en het conflict, noemen we het misplaatst.
quote:
Nee, dat noem jij misplaatste vereenzelviging. Niet "we".
Nee, ik mag we zeggen. Het voorbeeld waar ik mee kwam geeft dat aan. Geen ranzige machinaties vanuit het westen in Indonesië omdat christenen slecht behandeld worden.
quote:
Ik vind het niet zo vreemd dat bepaalde mensen zich meer vereenzelvigen met anderen, vanwege bijvoorbeeld cultuur, religie of in sommige gevallen zelfs etnische achtergrond. Een Nederlander zal zich sneller kunnen vereenzelvigen met een Amerikaan, dan met een Zimbabwaan. Dit hebben we na 9/11 overigens ook mee mogen maken, militair gezien werden we meegetrokken in een strijd van de Amerikanen. Was dat ook "misplaatste vereenzelviging"?
Nee, want het misplaatste zit hem in het gevolg wat je er aan geeft. Geen nederlanders die zich spontaan aanmeldden bij het leger om eens lekker wraak te nemen op de terroristen.
quote:
Ligt eraan in hoeverre en om wat voor reden er vereenzelvigd wordt. Een Indonesische immigrant die zich in Nederland roert over de behandeling van Christenen in Indonesie vind ik niet misplaatst.
En een nederlander die slechts christen is, niet van Indonesische afkomst, die zich niet slechts roert, maar via terroristen opleidingskampen daar gaat strijden?

Dat is een veel betere vergelijking hé. Want de domkoppen in kwestie waren geen paki's en roerde zich niet, maar ze gingen strijden.
pi_81489216
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:03 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Wellicht niet
Goed, nu we vastgesteld hebben dat deze begrippen niet slaan op iets wat ik in dit topic heb beschreven, maar op iets vaags en wazigs als "oeuvre", en kortom, dus loze woorden zijn, kan ik eindelijk jouw vragen beantwoorden:

• Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?
    Hierbij ten eerste de opmerking dat 'ook' wederom zo'n woordje zal zijn dat op mijn "oeuvre" slaat, want met mijn berichten in dit topic heeft het niets te maken. Antwoord: Ik heb net zoveel begrip voor christelijke tribaliteit als voor andere tribaliteit. Ik vind dit overigens een opmerkelijke vraag.

• En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië? Heb je daar dan ook begrip voor?
    Hier geldt hetzelfde.
  • pi_81489243
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:31 schreef SeculasStatius het volgende:
    Precies, en omdat er geen link is tussen de welvaart van die domkoppen en het conflict, noemen we het misplaatst.
    Wederom een in mijn ogen zeer zeer vreemde statement. Alsof mate van vereenzelviging alleen niet misplaatst is indien er welvaartsbelangen mee gemoeid zijn.
    quote:
    Nee, ik mag we zeggen. Het voorbeeld waar ik mee kwam geeft dat aan. Geen ranzige machinaties vanuit het westen in Indonesië omdat christenen slecht behandeld worden.
    Je mag best we zeggen als er sprake is van meerdere personen acher het account SeculasStatius, dat is waar. Verder vereenzelvigen weinig Christenen zich inderdaad met de mensen in Indonesie. Daar speelt een culturele factor een grote rol. Zo zien we ook dat er maar weinig moslims zijn die zich vereenzelvigen in de strijd tegen China - waar moslims op grote schaal onderdrukt worden.
    quote:
    Nee, want het misplaatste zit hem in het gevolg wat je er aan geeft. Geen nederlanders die zich spontaan aanmeldden bij het leger om eens lekker wraak te nemen op de terroristen.
    En het is niet misplaatst om een inval van de Amerikanen militair te steunen? Een dergelijk gevolg is gewoon logisch?
    quote:
    En een nederlander die slechts christen is, niet van Indonesische afkomst, die zich niet slechts roert, maar via terroristen opleidingskampen daar gaat strijden?

Dat is een veel betere vergelijking hé. Want de domkoppen in kwestie waren geen paki's en roerde zich niet, maar ze gingen strijden.
    Het maakt niet uit wat de afkomst is, ook al zou het een autochtoon zijn. Ze gingen strijden om een bepaalde reden, die reden bij voorbaat misplaatst noemen is in mijn ogen hetzelfde als je kop in het zand steken of gewoon je oren dicht doen en heel hard lalala schreeuwen.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_81489665
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wederom een in mijn ogen zeer zeer vreemde statement. Alsof mate van vereenzelviging alleen niet misplaatst is indien er welvaartsbelangen mee gemoeid zijn.
    Klopt. Want bij gebrek aan wordt het een gevoelskwestie. De moslims die inderdaad snel hun voeten onder een conflict schuiven, en sec via tribale lijnen kant kiezen.
    quote:
    Je mag best we zeggen als er sprake is van meerdere personen acher het account SeculasStatius, dat is waar. Verder vereenzelvigen weinig Christenen zich inderdaad met de mensen in Indonesie. Daar speelt een culturele factor een grote rol. Zo zien we ook dat er maar weinig moslims zijn die zich vereenzelvigen in de strijd tegen China - waar moslims op grote schaal onderdrukt worden.
    Da's meer een media issue. We horen er bijna niks over.
    quote:
    En het is niet misplaatst om een inval van de Amerikanen militair te steunen? Een dergelijk gevolg is gewoon logisch?
    Moet ik je nu weer uitleggen dat er een verschil is tussen steunen in woord en in daad?
    quote:
    Het maakt niet uit wat de afkomst is, ook al zou het een autochtoon zijn. Ze gingen strijden om een bepaalde reden, die reden bij voorbaat misplaatst noemen is in mijn ogen hetzelfde als je kop in het zand steken of gewoon je oren dicht doen en heel hard lalala schreeuwen.
    Neehoor, ik kan geen andere aannemelijke motivatie bedenken. Maar dat een moslim betoogt "Dat ze heus wel eens een hele goeie reden kunnen hebben om de wannabee jihadi uit te hangen!" is zielig voorspelbaar.
    pi_81489998
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Goed, nu we vastgesteld hebben dat deze begrippen niet slaan op iets wat ik in dit topic heb beschreven, maar op iets vaags en wazigs als "oeuvre", en kortom, dus loze woorden zijn, kan ik eindelijk jouw vragen beantwoorden:

• Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?
    Hierbij ten eerste de opmerking dat 'ook' wederom zo'n woordje zal zijn dat op mijn "oeuvre" slaat, want met mijn berichten in dit topic heeft het niets te maken. Antwoord: Ik heb net zoveel begrip voor christelijke tribaliteit als voor andere tribaliteit. Ik vind dit overigens een opmerkelijke vraag.

• En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië? Heb je daar dan ook begrip voor?
    Hier geldt hetzelfde.
  • En in het verlengde daarvan mag er dus prima opgemerkt worden dat al die moslims die door Israël vermoord worden, tussen de regels door dat ook aan zichzelf te danken hebben want:

"Kans is natuurlijk groot dat als die Indonesische moslims niet decennialang christenen naar het leven staan, waartegen christenen niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele christen misschien ook zijn ongenoegens met het Indonesisch binnenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur."
    pi_81490087
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:02 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En in het verlengde daarvan mag er dus prima opgemerkt worden dat al die moslims die door Israël vermoord worden, tussen de regels door dat ook aan zichzelf te danken hebben want:

"Kans is natuurlijk groot dat als die Indonesische moslims niet decennialang christenen naar het leven staan, waartegen christenen niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele christen misschien ook zijn ongenoegens met het Indonesisch binnenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur."
    Het is mij niet geheel duidelijk wat je punt is. Zou je het een en ander kunnen uitleggen, want het is erg onduidelijk. Als je bedoelt dat je zoiets zou kunnen zeggen, dan ja, dan zou je het kunnen zeggen. Mág er opgemerkt worden dat het een en ander, ja, dat mág. Verder is het mij echter niet helemaal helder. Zou je het dus kunnen uitleggen, wat je je punt is?
    pi_81490284
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is mij niet geheel duidelijk wat je punt is. Zou je het een en ander kunnen uitleggen, want het is erg onduidelijk. Als je bedoelt dat je zoiets zou kunnen zeggen, dan ja, dan zou je het kunnen zeggen. Mág er opgemerkt worden dat het een en ander, ja, dat mág. Verder is het mij echter niet helemaal helder. Zou je het dus kunnen uitleggen, wat je je punt is?
    In de kern gaat het om de primitiefheid. Hou zou de wereld eruit zien als alle christenen ook constant hun voeten onder christenleed ver weg zou schuiven?

Dan bestond de islam niet meer, zo zou de wereld er dan uit zien. Dus constateren is 1 ding (al heeft dat vrij snel een zweem van goedpraten), het is de kern primitief, onwenselijk gedrag.
    pi_81491030
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:10 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

In de kern gaat het om de primitiefheid. Hou zou de wereld eruit zien als alle christenen ook constant hun voeten onder christenleed ver weg zou schuiven?
    Het is niet iets typisch moslim dat ze hun broeders gaan helpen.

Denk aan de vele internationale vrijwilligers die naar Spanje gingen om tegen Franco te strijden of om hem juist te steunen.
    pi_81491147
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:32 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Denk aan de vele internationale vrijwilligers die naar Spanje gingen om tegen Franco te strijden of om hem juist te steunen.
    Da's ook misplaatste vereenzelviging. Want die mensen die dat deden waren niet echt doorsnee mensen. Waren politieke extremisten.

En je kon zeker geen recenter voorbeeld vinden hé?
    pi_81491179
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:32 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En owja, de 'broeders'. De broeders die elkaar de hersens inslaan. Fijne broeders hebben moslims toch altijd.
    pi_81491201
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:35 schreef SeculasStatius het volgende:

En je kon zeker geen recenter voorbeeld vinden hé?
    Natuurlijk wel: Joegoslavië. Een voorbeeld wat al langer bezig is, en nog steeds: Israël.
    pi_81491352
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Israël.
    Goed voorbeeld!

Mossad’s One Million Helpers World Wide
    http://www.daily.pk/mossa(...)rs-world-wide-16832/

http://en.wikipedia.org/wiki/Sayanim
    Sayanim (sing. Sayan; Hebrew: helpers, assistants) refers to Diaspora Jews who provide assistance to the Mossad.
    pi_81491419
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:36 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En owja, de 'broeders'. De broeders die elkaar de hersens inslaan. Fijne broeders hebben moslims toch altijd.
    Ze hebben nog een lange weg te gaan om ons record van WW I en II te evenaren.
    pi_81491560
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:37 schreef Monidique het volgende:

[..]

Natuurlijk wel: Joegoslavië. Een voorbeeld wat al langer bezig is, en nog steeds: Israël.
    Van het 2de kan ik me wat meer voorstellen, maar beiden ook misplaatst. Joden die in het Israëlische leger zitten vallen daar overigens niet onder. De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan. Weliswaar ook hoog gevoelsmatig, maar toch. En kan ook een bij effect zijn van de Israëlische nationaliteit aanvaarden (dienstplicht). Daar denk ik dan aan, want kan me er voor de rest niet gek veel bij voorstellen.

Ook leuk voorbeeld is mevrouw Niemijer, die Farc militairtje speelt. Al is daarvan bekend dat een component brainwashen meespeelt.

Waar dacht je aan inzake Joego?
    pi_81491629
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:43 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ze hebben nog een lange weg te gaan om ons record van WW I en II te evenaren.
    Je mag jullie zeggen hoor. Denk niet dat je iemand voor de gek houd.

En antwoord: wat is er met WO1&2?

Wat heeft dat te maken met die eigenaardige gewoonte van moslims om vaak elkaar de hersens in te slaan?
    pi_81491676
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:47 schreef SeculasStatius het volgende:
    Van het 2de kan ik me wat meer voorstellen, maar beiden ook misplaatst. Joden die in het Israëlische leger zitten vallen daar overigens niet onder. De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan. Weliswaar ook hoog gevoelsmatig, maar toch. En kan ook een bij effect zijn van de Israëlische nationaliteit aanvaarden (dienstplicht). Daar denk ik dan aan, want kan me er voor de rest niet gek veel bij voorstellen.
    Tsja, dat is allemaal heel leuk, maar toch is Israël er een perfect voorbeeld van, ondanks jouw gevoelens.
    quote:
    Ook leuk voorbeeld is mevrouw Niemijer, die Farc militairtje speelt. Al is daarvan bekend dat een component brainwashen meespeelt.
    Ja, Colombia ook.
    quote:
    Waar dacht je aan inzake Joego?

Aan in ieder geval Kroatische zijde waren een aantal honderd Europese vrijwilligers, velen ongetwijfeld ook voor het geld.
    pi_81491755
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En antwoord: wat is er met WO1&2?
    Ik ga niet alles voor je voorkauwen. Je weet dondersgoed waar ik op doel.
    quote:
    Wat heeft dat te maken met die eigenaardige gewoonte van moslims om vaak elkaar de hersens in te slaan?
    Zo komt het misschien over op jou, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
    pi_81491855
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:47 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

De link van Jood -> Israël is een stuk helderder dan de link Tuig-Marokkaan -> India/Pakistan.
    Hij gaat dan ook niet als Marokkaan daarheen maar als moslim.
    pi_81492012
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja, dat is allemaal heel leuk, maar toch is Israël er een perfect voorbeeld van, ondanks jouw gevoelens.
    Dat zeg ik toch ook? Maar me dunkt dat jij dat sentiment begrijpelijk kan vinden dan een rel-marocje dat de islam gaat redden in India Pakistan? Ik in ieder geval wel. Daarbij ben ik er niet echt van overtuigd dat het speelt. Het zou kunnen spelen. Maar zijn er hordes Joden die wekelijks op het vliegtuig stappen om te gaan strijden voor Israël? Ik weet het niet.

En volgens mij leerde een topic een tijd terug ons ook dat Israël dat soort cowboytje spelen niet faciliteert. Vertaalt: als niet jood kun jij het vergeten om met hun te mogen vechten. Dan mag je hooguit in de keuken gaan staan. Dan blijven dus joden over. En linksom of rechtsom vechten die mensen dan hun eigen land, land waar de nationaliteit van bezitten. Terechte vereenzelviging in dat geval.
    quote:
    Ja, Colombia ook.
    De linkse reflex waar je het niet kan laten ook de Colombiaanse staat een veeg uit de pan te geven? Schattig.
    quote:
    Aan in ieder geval Kroatische zijde waren een aantal honderd Europese vrijwilligers, velen ongetwijfeld ook voor het geld.
    Daar kan ik me er inderdaad zelfs een geval van herinneren. Ook zo misplaatst als het maar kan wat mij betreft. En dat dreef meer op anti-Servische sentimenten. Want voor de rest hebben we 3 keer niks met Kroaten.
    pi_81492093
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:52 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik ga niet alles voor je voorkauwen. Je weet dondersgoed waar ik op doel.
    Eh, nee? Ja, behalve dan snel naar een ander wijzen, de hullie doen het ook.
    quote:
    Zo komt het misschien over op jou, maar dat maakt het nog niet de waarheid.
    Lachwekkend. Maar het is in deze topic al genoemd hoor. De meeste slachtoffers van moslim geweld zijn moslims. Van je 'broeders' moet je het hebben hé
    pi_81492112
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:56 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Hij gaat dan ook niet als Marokkaan daarheen maar als moslim.
    QED.
    pi_81492137
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:00 schreef SeculasStatius het volgende:

De linkse reflex waar je het niet kan laten ook de Colombiaanse staat een veeg uit de pan te geven? Schattig.
    Of je bent aan het fantaseren, nou ja, dat bén je, of het is meer een reflex aan jouw zijde: als ik zeg dat het ook, ja, op Colombia slaat, dan heb ik het uiteraard en inderdaad over de situatie in Colombia, waarin mensen voor de FARC gaan vechten, daarom geef ik je ook gelijk en zeg ik dat het ook in Colombia gebeurt. Ik zou even een pilletje minder slikken, of juist eentje extra.
    pi_81492236
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:02 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ja, behalve dan snel naar een ander wijzen, de hullie doen het ook.
    Precies, dat is wat jij doet. Telkens naar de moslims wijzen, daarna word je op je plek gezet met keiharde feiten en dan verzin je weer iets nieuws om naar de moslims te wijzen.
    quote:
    Lachwekkend. Maar het is in deze topic al genoemd hoor. De meeste slachtoffers van moslim geweld zijn moslims. Van je 'broeders' moet je het hebben hé
    De terroristen worden niet als de moslimbroeders van de slachtoffers beschouwd. Ze zijn vijanden van elkaar: de terroristen zien hun slachtoffers als ongelovigen.
    pi_81492238
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 15:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Christenen slaan elkaar niet de hersenen in ?
    pi_81492401
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:00 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En linksom of rechtsom vechten die mensen dan hun eigen land, land waar de nationaliteit van bezitten. Terechte vereenzelviging in dat geval.
    In jouw ogen ja! Maar zo zien die moslims het niet. Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen. Ben je vergeten wie de grenzen van het Midden-Oosten heeft getekend? In ieder geval niet de volkeren aldaar! Het werd hen opgelegd! Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    pi_81492936
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:06 schreef gelly het volgende:

[..]

Christenen slaan elkaar niet de hersenen in ?
    Kloppen christenen zich te pas en te onpas op de borst over hun vermeende 'broederschap'?

Daar gaat het om, niet of de een braver is dan de ander.
      zondag 16 mei 2010 @ 16:24:40 #163
    235357 TitusPullo
    Sehr feierlich, aber schlicht
    pi_81492973
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:10 schreef Martin73 het volgende:
    Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    Ze kunnen kortom niet wachten tot de Turken weer binnenvallen.
    The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
    pi_81493055
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Kloppen christenen zich te pas en te onpas op de borst over hun vermeende 'broederschap'?

Je bewering was dat het typisch voor moslims is om elkaar de hersenen in te slaan, en dat bleek flauwekul. Kun je wel ineens met iets anders aankomen, het nut ontgaat mij even.
    pi_81493091
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:03 schreef Monidique het volgende:

[..]

Of je bent aan het fantaseren, nou ja, dat bén je, of het is meer een reflex aan jouw zijde: als ik zeg dat het ook, ja, op Colombia slaat, dan heb ik het uiteraard en inderdaad over de situatie in Colombia, waarin mensen voor de FARC gaan vechten, daarom geef ik je ook gelijk en zeg ik dat het ook in Colombia gebeurt. Ik zou even een pilletje minder slikken, of juist eentje extra.
    Ffs, en er nog op reageren ook

Ik bedoel; ik heb het niet over of die staat dat ook doet. Kan best. Maar ik had het over misplaatste vereenzelviging, waarvan mevrouw niemijer het vleesgeworden voorbeeld van is. Maar like clockwork kon je het niet laten hé. Er wordt wat slechts gezegd over die drugsdealers die legertje spelen, dan moet er toch wel opgemerkt worden dat Colombia ook niet pluis is.
    pi_81493171
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Je bewering was dat het typisch voor moslims is om elkaar de hersenen in te slaan, en dat bleek flauwekul. Kun je wel ineens met iets anders aankomen, het nut ontgaat mij even.
    Mwah, je het een punt Maar ik vind dus dat hersens inslaan niet zo bijzonder. Want zoals opgemerkt doet iedereen dat. Dat typische dient dus gezien te worden in het licht dat ze zichzelf wanneer het uitkomt wel op de borst kloppen over een vermeend broederschap.
    pi_81493201
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:27 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ffs, en er nog op reageren ook

Ik bedoel; ik heb het niet over of die staat dat ook doet. Kan best. Maar ik had het over misplaatste vereenzelviging, waarvan mevrouw niemijer het vleesgeworden voorbeeld van is. Maar like clockwork kon je het niet laten hé. Er wordt wat slechts gezegd over die drugsdealers die legertje spelen, dan moet er toch wel opgemerkt worden dat Colombia ook niet pluis is.
    Je bent nog steeds aan het fantaseren.
    pi_81493262
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:06 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Precies, dat is wat jij doet. Telkens naar de moslims wijzen, daarna word je op je plek gezet met keiharde feiten en dan verzin je weer iets nieuws om naar de moslims te wijzen.
    Ik heb blijkbaar wat gemist Doe eens een linkje, naar je 'keiharde feiten'?
    quote:
    De terroristen worden niet als de moslimbroeders van de slachtoffers beschouwd. Ze zijn vijanden van elkaar: de terroristen zien hun slachtoffers als ongelovigen.
    No shit sherlock.
    pi_81493680
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Je bent nog steeds aan het fantaseren.

pi_81493760
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:23 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Daar gaat het om, niet of de een braver is dan de ander.
    Ironisch genoeg vinden de moslims Palestijnen minderwaardige moslims.
    Maar sinds Israel de zondebok is geworden voor de daden van Westerse landen nu en in het verleden,
    zijn ze opeens broeders,
    stel dat de oorlog ooit weer afloopt dan verandert dit weer.
    pi_81493762
    quote:

Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen.
    Met name de Israëlische, hé?
    pi_81494004
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ironisch genoeg vinden de moslims Palestijnen minderwaardige moslims.
    Maar sinds Israel de zondebok is geworden voor de daden van Westerse landen nu en in het verleden,
    zijn ze opeens broeders,
    stel dat de oorlog ooit weer afloopt dan verandert dit weer.
    Bliksem afleider. Mocht het conflict eindigen, kun je wachten tot er een nieuwe boeman gekozen wordt. Want het is altijd veel beter om naar een duivel die verantwoordelijk is te kunnen wijzen als het volk weer gaat morren vanwege de deplorabele leefomstandigheden dan dat de dictator hand in eigen boezem steekt.
    pi_81494390
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:50 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Bliksem afleider. Mocht het conflict eindigen, kun je wachten tot er een nieuwe boeman gekozen wordt. Want het is altijd veel beter om naar een duivel die verantwoordelijk is te kunnen wijzen als het volk weer gaat morren vanwege de deplorabele leefomstandigheden dan dat de dictator hand in eigen boezem steekt.
    Dan zijn de Palestijnen en moslims opeens geen broeders meer.
    Moet je overigens niet raar opkijken, dat de Palestijnse staat, opeens heel toevallig in Syrische handen komt.
    Of Iran aangezien het dan wel weer die minderwaardige moslims zijn in hun ogen.
    Ach, allemaal nog een erfenis van dekolonisatie, het begon toentertijd in Egypte.
    pi_81494588
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 16:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan zijn de Palestijnen en moslims opeens geen broeders meer.
    Moet je overigens niet raar opkijken, dat de Palestijnse staat, opeens heel toevallig in Syrische handen komt.
    Maar dat wordt openlijk al toegegeven, bij hamas of andersoortig terroristen clubje. En Palestijnen zijn helemaal geen broeders, het is gekoesterd rel potentieel.

Als het lot van de Palestijnen ze ook maar een gram interreseerde was dit conflict allang opgelost.
    pi_81494743
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar dat wordt openlijk al toegegeven, bij hamas of andersoortig terroristen clubje. En Palestijnen zijn helemaal geen broeders, het is gekoesterd rel potentieel.

Als het lot van de Palestijnen ze ook maar een gram interreseerde was dit conflict allang opgelost.
    Haha inderdaad, het is voor die landen handige politiek, om de oorlog of het conflict in stand te houden.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:11:22 #176
    296275 dromelijn
    dromertje
    pi_81494903
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 14:01 schreef Disana het volgende:

Ach, ik denk dat er misschien ook nog wel eens een kunstwerk komt waarin Libanon, Syrië en het Palestijnse autonome gebied als heel Israël afgebeeld zal worden. Of Turkije als Koerdistan.Vind ik hetzelfde effect. Een kunstenaar op dat soort gebied gewoon met een misprijzend gebaar negeren.

De kunstenaar vind dat het land gewoon geen Joods land had mogen zijn? Ach ja, zo denken ook heel veel mensen over de Islam in Indonesië.

Hoeveel Joden waren er trouwens boos?
      zondag 16 mei 2010 @ 17:19:58 #177
    296275 dromelijn
    dromertje
    pi_81495281
    quote:

[..]

In jouw ogen ja! Maar zo zien die moslims het niet. Staat en nationaliteit is niet iets heiligs in hun ogen. Ben je vergeten wie de grenzen van het Midden-Oosten heeft getekend? In ieder geval niet de volkeren aldaar! Het werd hen opgelegd! Vroeger maakten ze allemaal deel uit van 1 islamitisch rijk. En zo zien zij het nog steeds.
    Dat was toch ook de reden waarom de Ottomanen tot aan Spanje toe landen veroverden/bezetten? Niet om het Islamitische, maar wel om de macht. Het wegvagen van andere grenzen dan die van hun
    pi_81496043
    Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_81496134
    Joden gaan tenminste niet rellen.
    pi_81496142
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:
    Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

Jan heb gelijk.
    Waarom heeft hij gelijk?
    Waarop baseer je dat?
    pi_81496182
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Waarom heeft hij gelijk?
    Waarop baseer je dat?
    Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_81496216
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:39 schreef El_Matador het volgende:

Jan heb gelijk.
    Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
    pi_81496280
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Omdat het een historische vergissing is.

JUIST het volk dat geleerd moet hebben van de Holocaust en nu een land dan wel gebieden buiten dat land bezet houdt.
    Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:46:47 #184
    pi_81496328
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte. En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust
    Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
    pi_81496449
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus alleen de rest van de wereld mag geen andere volken vervolgen?
    Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
    De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat, het komt min of meer over in zijn stelling wat hij niet bedoelt volgens mij, dat het Joodse Volk het aan zichzelf te wijten heeft.
    pi_81496486
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Christenen hebben tientallen landen, moslims hebben tientallen landen en dan mogen de joden niet eens 1 land hebben? Dit terwijl het jodendom ook nog eens 1 van de meest vervolgde godsdiensten (misschien wel dé meest vervolgde godsdienst) is?
    Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.

En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.

En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.

pi_81496568
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:45 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, waarop baseer je dat, vooralsnog zijn het alleen loze kreten in de oneindige diepte.
    Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
    quote:
    En volgens mij is het niet het Joodse Volk dat geleerd zou moeten hebben van de Holocaust maar de rest van de wereld.
    Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.

pi_81496634
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat ik zei; een land van anderen afpakken en vervolgens nog extra Lebensraum zoeken ook. Een smet op het Westerse blazoen en daarom zo snel mogelijk opheffen.
    [..]
    Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
    quote:
    Wij verschillen danig van mening dan. Eerst zelf gepest worden en dan anderen gaan lopen pesten is in ieder geval NIET de manier. Dat doen kleuters.
    Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
    Vergelijking klopt dus niet.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:54:11 #189
    pi_81496636
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:49 schreef DeParo het volgende:

[..]

Onzin, dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat El_Matador een eigenaardige stelling inneemt door te stellen dat juist het Joodse volk geleerd zou moeten hebben van de Holocaust.
    De Holocaust was een uitvloeisel van duizenden jaren vervolging en haat,
    Dus als er iemand is die weet hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    pi_81496674
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Christenen "hebben" niet :"tientallen landen". Dat er gristenen wonen dan wel in een democratie aan de macht zijn is iets heel anders. Er heersen in ieder geval dezelfde wetten voor gristenen als niet-gristenen, iets wat in Israel niet het geval is.
    Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom. En hoe komt het dat in al die tientallen landen christenen wonen? Iets met geweld, missionarisen en druk om te bekeren, zegt dat je iets?
    quote:
    En islamitische regimes als maat nemen is wel erg onvolwassen en dom.
    Hoezo?
    quote:
    En godsdiensten kunnen niet genoeg vervolgd worden. Leveren alleen maar kutzooi op.
    Nou nou zelfs Wilders gaat niet zo ver..

Verder:
    Het jodendom heeft i.t.t. 2 zijn jongere broertjes niet bijster veel geweld en gedwongen bekering gekend. Daarom is het jodendom altijd klein gebleven en hebben ze nauwelijks 'joodse' landen kunnen maken. Dit terwijl hun 2 jongere broertjes hun godsdienst wél hebben verspreid, al dan niet met geweld.

Het lijkt erop dat de braafste van die 3 de dupe wordt. Waarom mag het jodendom geen 'eigen' land hebben?
    pi_81496738
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, voor de derde keer, waar baseer jij jouw stelling op dat Israel of het Joodse Volk land afgepakt heeft. Hoe kom jij daarbij.
    De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
    quote:
    Aangezien het Palestijnse volk groeit als kool zijn ze daar dan toch niet zo effectief in.
    Vergelijking klopt dus niet.
    Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.

pi_81496767
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    Mooi verwoord.

pi_81496780
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus als er iemand is hoe het is om gehaat en vervolgt te worden zijn het de Joden. En nu doe ze precies hetzelfde met de Palestijnen. Dat noem ik op z'n minst hypocriet, maar het is natuurlijk gewoon ziek. En dat is niet raar als je een berg getraumatiseerde oorlogsslachtoffers bij elkaar zet in de woestijn.
    Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
    De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
    pi_81496784
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:43 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
    Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:58:22 #195
    pi_81496804
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom.
    Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
      zondag 16 mei 2010 @ 17:59:26 #196
    pi_81496848
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd,
    Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
    pi_81496866
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De Britten hebben al hun andere staten in de regio overgedragen aan de lokale bewoners. Alleen Israel is van de joden geworden.

Fout fout fout.
    [..]
    Waarom deden ze dat.
    Trouwens is het niet helemaal waar omdat GB heel lang dwars heeft gelegen voor uberhaupt een staat.
    quote:
    Dus een volk dat "groeit als kool" mag je pesten?

Kleuter.
    Dus als ik jou pest, dan ga jij mij verwijten dat ik niets heb geleerd van de Holocaust, want enige andere vergelijking zie ik hier niet, moet je nagaan dat Israel helemaal niet pest, wat blijft er dan nog voor je over.
    pi_81496902
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Sinds het moderne Israel moest ontstaan om alle traumagevallen op te vangen en de regio onstabiel te houden zodat het westen goedkope olie kon krijgen.
    Leg dat eens uit.
    En ga vervolgens eens in op de gehele quote en niet een klein stukje omdat je de rest niet kan weerleggen.
    pi_81496932
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Veel inwoners van Israel komen van Rusland..waarom mogen ze daar niet een stukje dan? Of Duitsland waar ze allemaal zonder genade vermoord zijn?
    Het jodendom heeft daar z'n roots en dat weet jij ook wel.
    pi_81496956
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Die hebben ze de laatste 50 jaar effectief om zeep geholpen.
    Misschien bij jou, maar bij veel andere mensen niet. Ook de joden hebben namelijk recht op een stuk eigen land, na eeuwenlange vervolgingen.

Zou jij het leuk vinden als Hollanders geen 'eigen' land zouden hebben, na eeuwenlang vervolgd te zijn?
      zondag 16 mei 2010 @ 18:02:41 #201
    pi_81496960
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:00 schreef DeParo het volgende:

[..]

Leg dat eens uit.
    En ga vervolgens eens in op de gehele quote en niet een klein stukje omdat je de rest niet kan weerleggen.
    Er valt niets te weerleggen. Je eerste zin is de basis van je verhaal. Die eerste zin val ik aan, de rest van het verhaal vervalt daarmee automatisch, vooral aangezien het voornamelijk verkapte ad-hominems zijn. (jij bent dom enz)
    pi_81496970
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:55 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het jodendom heeft nog altijd een betere reputatie dan 2000 jaar christendom. En hoe komt het dat in al die tientallen landen christenen wonen? Iets met geweld, missionarisen en druk om te bekeren, zegt dat je iets?
    Niet "het jodendom", maar joodse INDIVIDUEN. Een heel verschil.

Waar haal jij uit dat ik gristelijke regimes goedkeur?
    quote:
    Hoezo?
    Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen.
    quote:
    Nou nou zelfs Wilders gaat niet zo ver..
    Wilders is een hypocriete lul. Ik reken liever consequent af met alle walgelijke collectivistische hersenspoelingen:
    religie (met name jodendom, gristendom en islam) en communisme en fascisme.
    quote:
    Verder:
    Het jodendom heeft i.t.t. 2 zijn jongere broertjes niet bijster veel geweld en gedwongen bekering gekend. Daarom is het jodendom altijd klein gebleven en hebben ze nauwelijks 'joodse' landen kunnen maken. Dit terwijl hun 2 jongere broertjes hun godsdienst wél hebben verspreid, al dan niet met geweld.

Het lijkt erop dat de braafste van die 3 de dupe wordt. Waarom mag het jodendom geen 'eigen' land hebben?
    jij vergelijkt de religies. Ik beschouw Israel als een Westers aanhangsel. En daarvoor moeten we ons diep schamen. En dat vind ik onnodig. Dus lekker verstoten die besneden zandbakkers.

pi_81497008
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er valt niets te weerleggen. Je eerste zin is de basis van je verhaal. Die eerste zin val ik aan, de rest van het verhaal vervalt daarmee automatisch, vooral aangezien het voornamelijk verkapte ad-hominems zijn. (jij bent dom enz)
    Natuurlijk, een heel volwassen opmerking, ik ga niets weerleggen omdat jij mij zogenaamd dom noemt.
    Goh volwassen.
    pi_81497015
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:01 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het jodendom heeft daar z'n roots en dat weet jij ook wel.
    Klopt. Dus omdat ze toevallig een Torah hebben mogen ze daar een land hebben?
    pi_81497038
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet echt goed gelukt dus, daar olie heel duur is.
    pi_81497080
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ach.. Shell heeft na een jarenlange oorlog in ieder geval wat contracten in Irak kunnen sluiten

[ Bericht 0% gewijzigd door Baghdaddy op 16-05-2010 18:06:14 (Bang voor taalnazi's.) ]
    pi_81497092
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:59 schreef DeParo het volgende:

Dus als ik jou pest, dan ga jij mij verwijten dat ik niets heb geleerd van de Holocaust, want enige andere vergelijking zie ik hier niet, moet je nagaan dat Israel helemaal niet pest, wat blijft er dan nog voor je over.
    Dat ligt slechts aan jou en je gekleurde bril.

Daarom is iedere discussie met jou op dit punt zinloos. Je bent een verblinde religieus die cirkelredeneert.

ga ik mijn tijd niet meer aan vuilmaken.

pi_81497101
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 17:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Sinds wanneer worden de Palestijnen vervolgd, tsja niet iedereen zal blij zijn dus een bepaalde vorm van haat over en weet lijkt me logisch, maar sinds wanneer worden ze vervolgd. Waar zijn de concentratiekampen, waar zijn de ravijnen vol met lichamen, waar zijn de uitgemoorde dorpen, waar is het bijna uitgestorven Palestijnse volk, ga niet zo maar dingen lopen vergelijken waar je niets van weet, Israel is juist het land van mensenrechten, niet voor niets zijn heel veel Joodse mensen, terwijl ze Israel steunen wel begaan met het lot van het Palestijne Volk. Niet voor niets heeft Israel gestreden tegen de Zuid-Afrikaanse Apartheid lange tijd, niet voor niets steunde het Joodse Volk, in grote aantallen de Zwarte Amerikaanse Bevolking.
    De Palestijnen worden onderdrukt door hun eigen regering, door omringende landen, niet door Israel.
    Een vergelijking met de Holocaust heeft geen poot om op te staan.
    Het is een trieste manier van redeneren om de staat Israel aan te vallen.
    pi_81497115
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:05 schreef Baghdaddy het volgende:

[..]

Ach.. Shell heeft na een jarenlange oorlog in ieder geval wat contracten in Irak kunnen sluiten
    Gelukkig wel.

pi_81497134
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat ligt slechts aan jou en je gekleurde bril.

Daarom is iedere discussie met jou op dit punt zinloos. Je bent een verblinde religieus die cirkelredeneert.

ga ik mijn tijd niet meer aan vuilmaken.
    Je kan het niet weerleggen, dat is wat anders, lees m'n vorige post maar. Een vergelijking heeft geen poot om op te staan, loze kreten hebben ook geen zin, je hebt geen gegronde argumenten dan blijft weinig over.
      zondag 16 mei 2010 @ 18:09:50 #211
    pi_81497220
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:04 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het was nog veel duurder geweest als de regio stabiel was en iedereen in de Opec vrienden en niemand geld nodig had om oorlog te voeren waardoor verschillende landen regelmatig olie dumpen.
    pi_81497579
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het was nog veel duurder geweest als de regio stabiel was en iedereen in de Opec vrienden en niemand geld nodig had om oorlog te voeren waardoor verschillende landen regelmatig olie dumpen.
    Ten eerste vraag ik me af je de consequenties van duurdere olie door de geschiedenis heen helder hebt. Het zou ervoor gezorgd hebben dat we niet zo ontwikkelt zijn als nu. Ten 2de is olie nu al kunstmatig duur. Er wordt zat verdiend aan olie, alleen de opbrengsten gaan in de zakken van de elite. Niet dat het te goedkoop is.

Jij vind het een goed idee om de zakkenvullers hun zakken te blijven laten vullen, en wij mogen nog meer betalen zodat er voor de sloebers aldaar ook wat kruimels overblijven.
      zondag 16 mei 2010 @ 18:21:19 #213
    pi_81497692
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:18 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ten eerste vraag ik me af je de consequenties van duurdere olie door de geschiedenis heen helder hebt. Het zou ervoor gezorgd hebben dat we niet zo ontwikkelt zijn als nu.
    Dus we hebben er voordeel bij dat de Israëli's de Palestijnen terroriseren en de regio in continue oorlogstoestand houden. Je geeft dus toe dat de Joden zelf met een holocaust bezig zijn, maar omdat jij daardoor auto kan rijden is het ok?

Hitler heeft autowegen aangelegd.
    pi_81498239
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus we hebben er voordeel bij dat de Israëli's de Palestijnen terroriseren en de regio in continue oorlogstoestand houden. Je geeft dus toe dat de Joden zelf met een holocaust bezig zijn, maar omdat jij daardoor auto kan rijden is het ok?

Hitler heeft autowegen aangelegd.
    Je praat onzin. Olie komt sowieso niet exclusief uit het MO, Nigeria alleen al is verantwoordelijk voor de groot percentage van alles wat we omhoog halen, en in het MO zelf is Saudi Arabië de grootste leverancier, en dat land is redelijk stabiel.

Israël en omringende landen zit bitter weinig olie.

En had je niks te melden over wat ik vertelde over in wiens zakken die olie opbrengsten nu verdwijnen? Nee hé? Inhoudelijkheid is niet je sterkste kant. Lekker recalcitrant wat roepen is veel leuker.
      zondag 16 mei 2010 @ 18:34:34 #215
    pi_81498344
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:31 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Je praat onzin. Olie komt sowieso niet exclusief uit het MO, Nigeria alleen al is verantwoordelijk voor de groot percentage van alles wat we omhoog halen, en in het MO zelf is Saudi Arabië de grootste leverancier, en dat land is redelijk stabiel.
    Dat land is slaaf van Amerika en de rest is in oorlog.
    quote:
    Israël en omringende landen zit bitter weinig olie.
    Irak, Iran, kurk-kurk-kurk-kurk droog.
    quote:
    En had je niks te melden over wat ik vertelde over in wiens zakken die olie opbrengsten nu verdwijnen? Nee hé? Inhoudelijkheid is niet je sterkste kant. Lekker recalcitrant wat roepen is veel leuker.
    Nee. Ik weet wel dat we profiteren van de onrust in de regio, primair veroorzaakt en aangewakkerd door de Israeli's
    pi_81498560
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat land is slaaf van Amerika
    Volgens mij kiezen ze daarzelf voor.
    quote:
    en de rest is in oorlog.
    Voor Irak zou dat op kunnen gaan.
    quote:
    Irak, Iran, kurk-kurk-kurk-kurk droog.
    Pak eens een kaart, zie je dat die landen niet grenzen aan Israël, en er een behoorlijk end vandaan zitten.
    quote:
    Nee.

Simpele ziel.
      zondag 16 mei 2010 @ 18:40:58 #217
    pi_81498659
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:38 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Volgens mij kiezen ze daarzelf voor.
    [..]

Voor Irak zou dat op kunnen gaan.

[..]

Pak eens een kaart, zie je dat die landen niet grenzen aan Israël, en er een behoorlijk end vandaan zitten.
    [..]
    Dus? Er is nog steeds oorlogsdreiging en ze kopen nog steeds massaal wapens, ondanks die enorme afstand van de regio
    quote:

Simpele ziel.
    Dus jij bent het egoïstische soort: Alle manieren en argumenten zijn toegestaan zolang we er maar beter van worden.

Kost wel wat terrorisme, sorry about that.
    pi_81499021
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus? Er is nog steeds oorlogsdreiging en ze kopen nog steeds massaal wapens, ondanks die enorme afstand van de regio
    En die wapens kopen ze waarom? Israël? Kan je je golfoorlog 1 nog herinneren?
    quote:
    Dus jij bent het egoïstische soort: Alle manieren en argumenten zijn toegestaan zolang we er maar beter van worden.

Kost wel wat terrorisme, sorry about that.
    Jij bent van het ijdeltuiterige ongeïnformeerde soort. In een vlaag van zie mij eens ruimdenkend zijn de meest domme destructieve ideeën hebben. Niet weten waar je het over hebt. Opec is een fucking kartel. Openlijk! Kartel, prijsafspraken? Maar volgens onze wijsneus zou de prijs van olie nog meer omhoog gaan als het vrede is En dat is goed, want dan krijgen die arme mensjes meer geld. Nee, niet zeggen dat het geld nu in de zakken van enkelen verdwijnt, dat wil ik niet weten, en dan ga ik roepen 'ja, maar het is toch zo!'.

Ik zou haast zeggen met geen pen te beschrijven, zulke domheid, maar het lukt me aardig.
    pi_81499063
    Huppa.. Dit bewijst dat de Joden ook misbaksels zijn.
    Net zo als de Moslims

Vrijheids van Meningsuiting FTW

Ik las net al die joden-aanhangers hun reacties, en dan maar klagen dat moslims boos worden
    Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
    pi_81499298
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:49 schreef Jason__ het volgende:
    Huppa.. Dit bewijst dat de Joden ook misbaksels zijn.
    Net zo als de Moslims

Vrijheids van Meningsuiting FTW

Ik las net al die joden-aanhangers hun reacties, en dan maar klagen dat moslims boos worden
    Ben je net terug uit de gevangenis omdat je op 4 mei op de Dam stond te schreeuwen?
    Het misbruiken van de Holocaust heeft niets te maken met vrijheids van meningsuiting!
    Een discussie over de situatie in Israel en Palestina ok.
    Maar dit is gewoon ziekelijk gedrag van mensen die alleen maar willen provoceren tsja.
      zondag 16 mei 2010 @ 19:00:16 #221
    pi_81499611
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:48 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En die wapens kopen ze waarom? Israël? Kan je je golfoorlog 1 nog herinneren?
    [..]
    Zonder de instabiliteit veroorzaakt door het oprichten van de staat Israël was er helemaal geen Golfoorlog geweest.
    quote:
    Jij bent van het ijdeltuiterige ongeïnformeerde soort. In een vlaag van zie mij eens ruimdenkend zijn de meest domme destructieve ideeën hebben. Niet weten waar je het over hebt. Opec is een fucking kartel.
    En alle middelen zijn geoorloofd om dat te bestrijden, inclusief een door Joden veroorzaakte Holocaust op de Palestijnen. Ja, het was mij allang duidelijk hoor!
    pi_81499665
    ...
      zondag 16 mei 2010 @ 19:02:48 #223
    171161 Bellatrix
    video et taceo
    pi_81499725
    Maar goed dat de Denen alles in balans houden. Hebben ze al een Gristenenproject gehad?
    “I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
      zondag 16 mei 2010 @ 19:07:34 #224
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81499937
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:02 schreef Bellatrix het volgende:
    Maar goed dat de Denen alles in balans houden. Hebben ze al een Gristenenproject gehad?
    Nah, die reageren niet zo fel; te weinig effect.
    The Hick from French Lick
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_81499959
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:07 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nah, die reageren niet zo fel; te weinig effect.
    Madonna is het daar niet mee eens.
    Allah Al Watan Al Malik
      zondag 16 mei 2010 @ 19:10:14 #226
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81500051
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:08 schreef Mutant01 het volgende:
    Madonna is het daar niet mee eens.
    Heeft die eigenlijk wel eens last gehad van extremisme ?
    The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
    pi_81500086
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:10 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ja, anders had ik het voorgaande niet gepost he.

John Lennon ook trouwens, die werd weggejaagd uit Zuid-Amerika omdat hij homo is. Ohnee, niet John lennon, wat zeg ik nou , die andere met die bril.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_81500169
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:10 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dominee meldde bom bij concert Madonna
      zondag 16 mei 2010 @ 19:13:41 #229
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81500204
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef Mutant01 het volgende:
    Het was een onvervalste retorische, in de hoop dat je met voorbeelden kwam. ...
    (en niet van Wiki want dan flipt DeParo weer)
    pi_81500234
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zonder de instabiliteit veroorzaakt door het oprichten van de staat Israël was er helemaal geen Golfoorlog geweest.
    [..]
    Yeah, right, op welke onzin baseer jij dat nu weer.
    Irak lag al veel langer dwars in de wereld zeker met betrekking tot de olietoestanden.
    quote:
    En alle middelen zijn geoorloofd om dat te bestrijden, inclusief een door Joden veroorzaakte Holocaust op de Palestijnen. Ja, het was mij allang duidelijk hoor!
    Een holocaust nog wel.
    quote:
    Aangezien we ter herhaling allemaal weten dat jij dit niet kunt weerleggen.
      zondag 16 mei 2010 @ 19:14:23 #231
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81500239
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:11 schreef Mutant01 het volgende:

John Lennon ook trouwens, die werd weggejaagd uit Zuid-Amerika omdat hij homo is. Ohnee, niet John lennon, wat zeg ik nou , die andere met die bril.
    Elton John ?
    Fuck, dat ie em ook nog geloof ik ?
    pi_81500267
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef elcastel het volgende:

[..]

Elton John ?
    Fuck, dat ie em ook nog geloof ik ?
    Die ja.

Waarom haal ik ze altijd door elkaar.
    Allah Al Watan Al Malik
    pi_81500272
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:13 schreef elcastel het volgende:

[..]

Het was een onvervalste retorische, in de hoop dat je met voorbeelden kwam. ...
    (en niet van Wiki want dan flipt DeParo weer)
    Wiki mag best hoor.
    Als je maar niet net doet alsof het daar niet vandaan komt.
      zondag 16 mei 2010 @ 19:15:35 #234
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81500295
    quote:
    Mijn god ...
      zondag 16 mei 2010 @ 19:53:52 #235
    pi_81502108
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Yeah, right, op welke onzin baseer jij dat nu weer.
    Irak lag al veel langer dwars
    Nee, Irak lag pas dwars toen Amerika dat zo vond.

Je bent echt naïef of een propaganda spammende belanghebbende.
      zondag 16 mei 2010 @ 19:55:15 #236
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_81502172
    236 posts en nog geen enkele foto van het kunstwerk in kwestie?
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
      † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 19:56:05 #237
    137949 Disana
    pi_81502210
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:55 schreef SpecialK het volgende:
    236 posts en nog geen enkele foto van het kunstwerk in kwestie?
    Jazeker wel, ik heb de link twee keer in dit topic gepost.
      zondag 16 mei 2010 @ 19:56:38 #238
    150517 SpecialK
    No hesitation, no delay.
    pi_81502235
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef Disana het volgende:

[..]

Jazeker wel, ik heb de link twee keer in dit topic gepost.
    Ah... ik ben er snel door heen gebrowsed.
    Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
      † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 19:57:02 #239
    137949 Disana
    pi_81502252
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ah... ik ben er snel door heen gebrowsed.
    Speciaal voor jou dan:

pi_81502992
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 19:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, Irak lag pas dwars toen Amerika dat zo vond.

Je bent echt naïef of een propaganda spammende belanghebbende.
    Wat was de eerste golfoorlog ook alweer en wat gebeurde daar?
    Want dit heeft vrij weinig met Israel te maken!
      zondag 16 mei 2010 @ 20:12:09 #241
    pi_81503047
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:11 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat was de eerste golfoorlog ook alweer
    De zoveelste stunt van Amerika.
    pi_81503062
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De zoveelste stunt van Amerika.
    Amerika vocht helemaal niet in de eerste golfoorlog.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:15:44 #243
    3542 Gia
    User under construction
    pi_81503250
    Ik vind de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk. Toch is er een groot verschil tussen een kunstwerk dat een complete staat van de kaart laat verdwijnen en een kunstwerk dat een eeuwen geleden overleden historische figuur afbeeldt als hond. Met het eerste wil je mensen hun 'thuis' afnemen, het tweede is hooguit beledigend in 'the eye of the beholder'.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:19:58 #244
    pi_81503502
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Amerika vocht helemaal niet in de eerste golfoorlog.
    Nee, ze hadden er helemaal niets mee te maken.
    pi_81503623
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, ze hadden er helemaal niets mee te maken.
    Er is geen Amerikaanse soldaat bij de Eerste Golfoorlog aan te pas gekomen.
    En voor het conflict met Sadam Hoessein moet je toch echt naar deze oorlog kijken.
    Tsja maja.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:24:55 #246
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81503836
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Gia het volgende:
    Ik vind de vrijheid van meningsuiting erg belangrijk. Toch is er een groot verschil tussen een kunstwerk dat een complete staat van de kaart laat verdwijnen en een kunstwerk dat een eeuwen geleden overleden historische figuur afbeeldt als hond. Met het eerste wil je mensen hun 'thuis' afnemen, het tweede is hooguit beledigend in 'the eye of the beholder'.
    Dat is maar net hoe je het bekijkt, Israel is slechts een land, een historisch figuur is niet voor niks historisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind deze prent net zo provocerend als die van Mohammed, ik zie de toegevoegde waarde ervan niet en snap de comotie net zo min, toch valt voor elke partij wat te zeggen.
    pi_81504152
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:24 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is maar net hoe je het bekijkt, Israel is slechts een land, een historisch figuur is niet voor niks historisch. Zoveel mensen, zoveel meningen. Ik vind deze prent net zo provocerend als die van Mohammed, ik zie de toegevoegde waarde ervan niet en snap de comotie net zo min, toch valt voor elke partij wat te zeggen.
    Wat een kul, het beledigen van de Islamitische Profeet is beledigend en provocerend,
    maar de waarde ervan vervalt in het niets bij dergelijk misbruik over de Holocaust.
    Ook het misbruiken van een Armeense Genocide, of Sebrenica zou hier net zo goed in passen,
    allemaal stukken erger, we weten allemaal nog wat de schoften van de AEL deden toen iemand een schets maakte van Mohammed, ze maakten zonder enige reden (want Israel of welke Joodse groep dan ook hadden er niets mee te maken) spotprenten over de Holocaust.

Als je dat niet ziet dan snap je ook niets van historische en emotionele waarde.

Het kan allebei niet omdat het beledigend en provocerend is maar het een is wel degelijk erger dan het andere.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:34:32 #248
    pi_81504457
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:21 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er is geen Amerikaanse soldaat bij de Eerste Golfoorlog aan te pas gekomen.
    En voor het conflict met Sadam Hoessein moet je toch echt naar deze oorlog kijken.
    Tsja maja.
    Nou vertel eens hoe Amerika de Sjah verving door hun grote vriend en warlord Saddam.
    pi_81504639
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nou vertel eens hoe Amerika de Sjah verving door hun grote vriend en warlord Saddam.
    Eh.... niet.
    Ttv de eerste golfoorlog was er ook geen sjah overigens net zo hard een bondgenoot van de VS.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:40:24 #250
    pi_81504864
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:37 schreef DeParo het volgende:

[..]

Eh.... niet.
    Ttv de eerste golfoorlog was er ook geen sjah overigens net zo hard een bondgenoot van de VS.
    Niet goed genoeg, anders hadden ze hem niet vervangen.
    pi_81505023
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niet goed genoeg, anders hadden ze hem niet vervangen.
    Wie was vervangen en door wie, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt, lool.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:45:15 #252
    pi_81505185
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie was vervangen en door wie, weet je eigenlijk wel waar je het over hebt, lool.
    Gezien jou samenhangende reacties: beter dan jij.
    pi_81505251
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:42 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ga maar snel informatie zoeken Papierversnipperaar want hier werk je jezelf niet meer uit.
    Amerika was een bondgenoot van Irak, en Irak dacht terecht blijkbaar (aangezien ook de sjah was verdreven door opstandelingen in Iran), dat de VS hun wel zou steunen in deze strijd. Maar Amerikaanse invloed bij de oorsprong van de Eerste Golfoorlog zelf is daar nog ver te zoeken. Sterker nog na de oorlog raakte Irak in een soort van financieel isolement en Amerika en de VS dreven uiteen, Irak had grote schulden door oorlog, en zocht olievelden om die schulden weg te kunnen werken.
    pi_81505326
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gezien jou samenhangende reacties: beter dan jij.
    Ah, dus jij denkt serieus, dat de sjah van Iran vervangen is door de VS omdat hij niet goed een bondgenoot was. En vervolgens valt Irak, onder invloed van de VS, Iran aan terwijl daar nog steeds die vervanger zou moeten zitten
    volgens jouw woorden althans, ooit van de Iraanse revolutie gehoord, m'n beste.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:51:07 #255
    pi_81505612
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:46 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ga maar snel informatie zoeken Papierversnipperaar want hier werk je jezelf niet meer uit.
    Amerika was een bondgenoot van Irak, en Irak dacht terecht blijkbaar (aangezien ook de sjah was verdreven door opstandelingen in Iran), dat de VS hun wel zou steunen in deze strijd.
    Aaaaachhh guuut, Hebben ze de Irak in de steek gelaten?
    pi_81505814
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Aaaaachhh guuut, Hebben ze de Irak in de steek gelaten?
    Wat ben jij bijzonder treurig, wanneer er stukken zijn die je totaal niet kan ontkrachten,
    besluit je maar op er niet meer op te reageren.

Eerst wist je niet eens wat de Eerste Golfoorlog was of kon je op z'n minst het verband niet vinden, die heb je overduidelijk zitten opzoeken, daarna wist je niet eens wat de politieke situatie was in beide landen.

Dit conflict is ontzettend belangrijk om de Amerikaanse Golfoorlog te snappen van de jaren 90.
    Maar goed, blijkbaar is dat net iets te hoog gegrepen voor je, maar geef dat dan wel gewoon toe.
      zondag 16 mei 2010 @ 20:57:00 #257
    pi_81506115
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wat ben jij bijzonder treurig, wanneer er stukken zijn die je totaal niet kan ontkrachten,
    besluit je maar op er niet meer op te reageren.

Eerst wist je niet eens wat de Eerste Golfoorlog was of kon je op z'n minst het verband niet vinden, die heb je overduidelijk zitten opzoeken, daarna wist je niet eens wat de politieke situatie was in beide landen.

Dit conflict is ontzettend belangrijk om de Amerikaanse Golfoorlog te snappen van de jaren 90.
    Maar goed, blijkbaar is dat net iets te hoog gegrepen voor je, maar geef dat dan wel gewoon toe.
    Ik heb helemaal nits opgezocht, ik zit op mn werk, ik heb wel wat beters te doen.

1 Jij bent ongelofelijk naïef
    2. Jij interpreteert gebeurtenissen naar jouw mening.

Maar met de werkelijkheid hebben je post niets te maken.

De Joden doen gewoon de holocaust over onder leiding van Amerika want die doet alles voor goedkope olie.
    pi_81506286
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nits opgezocht, ik zit op mn werk, ik heb wel wat beters te doen.

1 Jij bent ongelofelijk naïef
    2. Jij interpreteert gebeurtenissen naar jouw mening.

Maar met de werkelijkheid hebben je post niets te maken.

De Joden doen gewoon de holocaust over onder leiding van Amerika want die doet alles voor goedkope olie.
    En als je weet dat ik gelijk heb komt er nog een laatste steek onder water (zie je laatste zin).
    Nou m'n beste Papierversnipperaar, je weet wel, hoe je jezelf de das om moet doen zeg applaus.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:00:36 #259
    pi_81506432
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:59 schreef DeParo het volgende:

[..]

En als je weet dat ik gelijk heb komt er nog een laatste steek onder water (zie je laatste zin).
    Nou m'n beste Papierversnipperaar, je weet wel, hoe je jezelf de das om moet doen zeg applaus.
    Niks steek. Het is zo. En jij probeert je schuldgevoelens weg te lullen.
    pi_81506492
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:15 schreef Gia het volgende:
    Dit vind ik echt zo erg he!
    Wanneer het op joden aankomt is vrijheid van meningsuiting wel provocerend en bij de islam niet.
    Zeg gewoon: Ik heb een hekel aan de islam en ik prefereer het jodendom, dan ben je wat meer helder ja!
    Het is beide vrijheid van meningsuiting dus hou je mondje maar.

Kijk de wolken zijn de golven van de zee, dus ik moet zwemmen om te zorgen dat ik leef.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:02:40 #261
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_81506591
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 10:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Gelovigen zijn leuk!
    volgens mij heeft deze actie weinig met geloof te maken. beetje bizarre actie.
    hoofdletters kosten teveel tijd
    don't avoid pain to gain pleasure
    niet iedereen is iedereen
    pi_81506624
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Niks steek. Het is zo. En jij probeert je schuldgevoelens weg te lullen.
    Haha, kom nog maar eens terug wanneer je wel in staat bent inhoudelijk en volledig antwoord te geven,
    dan wordt het misschien een heel stuk interessanter.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:01 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo erg he!
    Wanneer het op joden aankomt is vrijheid van meningsuiting wel provocerend en bij de islam niet.
    Zeg gewoon: Ik heb een hekel aan de islam en ik prefereer het jodendom, dan ben je wat meer helder ja!
    Het is beide vrijheid van meningsuiting dus hou je mondje maar.

Dan ga jij toch met zogenaamd grappige plaatjes de holocaust ontkennen.
    Doe maar net alsof je daar niemand mee beledigt.
    pi_81506665
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 18:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ben je net terug uit de gevangenis omdat je op 4 mei op de Dam stond te schreeuwen?
    Het misbruiken van de Holocaust heeft niets te maken met vrijheids van meningsuiting!
    Een discussie over de situatie in Israel en Palestina ok.
    Maar dit is gewoon ziekelijk gedrag van mensen die alleen maar willen provoceren tsja.

HHAHAHAHAHa maar het beledigen van een profeet heeft wel te maken met vrijheid van meningsuiting

Jij bent écht grappig weet je dat?
      zondag 16 mei 2010 @ 21:03:57 #264
    pi_81506695
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:02 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

volgens mij heeft deze actie weinig met geloof te maken. beetje bizarre actie.
    Misschien is amusant een beter woord?
      zondag 16 mei 2010 @ 21:04:54 #265
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_81506788
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Misschien is amusant een beter woord?
    amusant? geef jouw eigen kwalificatie maar aan deze 'kunst'. prima.

ik vind het smakeloos en laf. maar ik ga er geen mensen om vermoorden.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:05:07 #266
    pi_81506807
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Haha, kom nog maar eens terug wanneer je wel in staat bent inhoudelijk en volledig antwoord te geven,
    Met jouw niveau kan in met 1 hand discussiëren en met de andere NL aan het draaien houden.
    pi_81506905
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

[..]

Dan ga jij toch met zogenaamd grappige plaatjes de holocaust ontkennen.
    Doe maar net alsof je daar niemand mee beledigt.

Wacht, het beledigen van een profeet is niet beledigend voor de moslims, neee totaal niet!
    Maar zodra JODEN erin komen dan word het meteen gezien als een erg ding en moeten we allemaal maar weer gaan denken aan de holocaust blablabla...
    Het is voorbij, get over it!
    Wees blij dat jullie joden nog bestaan ipv alleen maar zitten te zeiken
    Precies zoals die afro-amerikanen die nog steeds zeiken over slavernij enz.
    pi_81507093
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:04 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

amusant? geef jouw eigen kwalificatie maar aan deze 'kunst'. prima.

ik vind het smakeloos en laf. maar ik ga er geen mensen om vermoorden.
    Het is gewoon grappig klaar. Ik vind het grappig.
    Ik vind het ook grappig dat de profeet van de Islam wordt beledigd.
    Ik vind het ook grappig dat Jezus altijd beledigd wordt.

Heb je er iets tegen? Jouw probleem

adios amigos!
    pi_81507313
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:03 schreef Jason__ het volgende:

[..]

HHAHAHAHAHa maar het beledigen van een profeet heeft wel te maken met vrijheid van meningsuiting

Jij bent écht grappig weet je dat?
    Ten eerste, zeg ik dat Jason, volwassen jongen, waar zeg ik dat dat vrijheid is van meningsuiting, of dat het grappig is.

Ten tweede, ik vind het allebei beledigend en provocerend en het hoort niet, maar er is wel enig verschil met het misbruiken van bloedige en wrede zaken zoals de Holocaust in vergelijking met de Islamitische Profeet.
    En dat zou niet alleen voor de Holocaust gelden. Maar net zo goed voor Sebrenica, of de Armeense Genocide, dat is allemaal een heel stuk erger dan een spotprent van Mohammed.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:06 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Wacht, het beledigen van een profeet is niet beledigend voor de moslims, neee totaal niet!
    Maar zodra JODEN erin komen dan word het meteen gezien als een erg ding en moeten we allemaal maar weer gaan denken aan de holocaust blablabla...
    Het is voorbij, get over it!
    Wees blij dat jullie joden nog bestaan ipv alleen maar zitten te zeiken
    Precies zoals die afro-amerikanen die nog steeds zeiken over slavernij enz.
    Dat Joodse mensen nog bestaan Jason, daar zijn ze jou in ieder geval niet dankbaar voor,
    jij hebt er weinig aan gedaan lijkt me. Door jouw soort mensen ontstond het hele probleem sowieso al.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Met jouw niveau kan in met 1 hand discussiëren en met de andere NL aan het draaien houden.
    Dat laat je in de bovenstaande post echt blijken ja.
    Maar als je het nu wat inhoudelijk beter laat overkomen ben je wat geloofwaardiger.
    pi_81507384
    quote:
    Het is weer onvoorstelbaar inderdaad. Ben zelf geen moslim of arabier, maar ook ik vind het erg irritant om het telkens weer te lezen. Altijd maar weer de aandacht verleggen naar andere mensen. Let maar op, ze kiezen voor Europese zijde wanneer het hen uitkomt, maar ook de Islamitische zijde wanneer ze daar weer van kunnen profiteren. Zolang zij er inderdaad profijt van hebben.

En dan heel zielig doen dat ze niet alleen fout bezig zijn wanneer iemand een iets kritischer beeld heeft. Of zelfs zeggen dat ze helemaal onschuldig zijn. Lachwekkend! Sommigen gaan zelfs zo ver om te beweren dat ze al 2000 jaar onschuldig zijn en zelfs al die tijd vervolgd werden en worden. Dat vind ik knap, maar nooit de gedachte hebben dat ze ook maar ooit iets fout hebben gedaan. Nee, het is altijd de ander.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:15:56 #271
    295831 Gillette_M5
    Nu scherper dan ooit!
    pi_81507696
    Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Stel dat we dit met een islamitisch land doen, laten we zeggen Iran ofzo. Gewoon Iran van de kaart vegen. En in de straten de bordjes 'eindoplossing' in het Arabisch. Eens zien hoe er dan wordt gereageerd. Je hebt niet alleen de half Islamitische wereld over je heen, maar ook heel links Nederland.
    Scheer je weg!
    pi_81507810
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
    Valt wat voor te zeggen natuurlijk. Stel dat we dit met een islamitisch land doen, laten we zeggen Iran ofzo. Gewoon Iran van de kaart vegen. En in de straten de bordjes 'eindoplossing' in het Arabisch. Eens zien hoe er dan wordt gereageerd. Je hebt niet alleen de half Islamitische wereld over je heen, maar ook heel links Nederland.
    En Joodse Nederlanders, en wanneer het zich uitbreidt naar andere landen ook Joodse bewegingen daar,
    niet voor niets hebben Joodse mensen over het algemeen ook helemaal geen hekel aan de Islam.
    pi_81507882
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:11 schreef Regal het volgende:

[..]

Het is weer onvoorstelbaar inderdaad. Ben zelf geen moslim of arabier, maar ook ik vind het erg irritant om het telkens weer te lezen. Altijd maar weer de aandacht verleggen naar andere mensen. Let maar op, ze kiezen voor Europese zijde wanneer het hen uitkomt, maar ook de Islamitische zijde wanneer ze daar weer van kunnen profiteren. Zolang zij er inderdaad profijt van hebben.

En dan heel zielig doen dat ze niet alleen fout bezig zijn wanneer iemand een iets kritischer beeld heeft. Of zelfs zeggen dat ze helemaal onschuldig zijn. Lachwekkend! Sommigen gaan zelfs zo ver om te beweren dat ze al 2000 jaar onschuldig zijn en zelfs al die tijd vervolgd werden en worden. Dat vind ik knap, maar nooit de gedachte hebben dat ze ook maar ooit iets fout hebben gedaan. Nee, het is altijd de ander.

quote:
    Ten eerste, zeg ik dat Jason, volwassen jongen, waar zeg ik dat dat vrijheid is van meningsuiting, of dat het grappig is.

Ten tweede, ik vind het allebei beledigend en provocerend en het hoort niet, maar er is wel enig verschil met het misbruiken van bloedige en wrede zaken zoals de Holocaust in vergelijking met de Islamitische Profeet.
    En dat zou niet alleen voor de Holocaust gelden. Maar net zo goed voor Sebrenica, of de Armeense Genocide, dat is allemaal een heel stuk erger dan een spotprent van Mohammed.
    Het gaat sowieso niet erom wat erger is. Als een Jood het goed vindt dat Mohammed wordt beledigd, moet hij het ook goed vinden dat Israël wordt beledigd. Klaar. Vrijheid van Belediging zeg ik dan altijd.
    Zoals ik al zei, GET OVER IT! Wat heb je er aan om er nog over te zeiken? Wil je een schadevergoeding?
    quote:
    jij hebt er weinig aan gedaan lijkt me. Door jouw soort mensen ontstond het hele probleem sowieso al.
    Door jouw soort mensen? Dus door Nederlandse niet-gelovigen onstond het? En idd heb ik er weinig aan gedaan, omdat ik toen der tijd niet geboren was noch mijn pa of ma.
    Maar de opa van mijn vader heeft wel meegedaan, en hij was Christen net zoals vele in die tijd waren.
    Ipv dat jullie landen in Europa gaan bedanken voor de steun tegen het Duitse rijk, gaan jullie steeds erover zeiken.

Stank voor dank,
    pi_81507972
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij
    anti-semiet.
    Jij moet een ban krijgen voor dom zijn, echt waar
      zondag 16 mei 2010 @ 21:19:32 #275
    295831 Gillette_M5
    Nu scherper dan ooit!
    pi_81507973
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

En Joodse Nederlanders, en wanneer het zich uitbreidt naar andere landen ook Joodse bewegingen daar,
    niet voor niets hebben Joodse mensen over het algemeen ook helemaal geen hekel aan de Islam.
    Daarom moet en zal Israël als land moeten blijven voortbestaan. Joden & moslims kunnen best samen.
    Scheer je weg!
    pi_81508024
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Jij
    anti-semiet.
    Labelen, labelen, labelen. Anti-semiet dit, anti-semiet dat.

Je kunt niet anders op dat bericht reageren.
    pi_81508104
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:15 schreef Gillette_M5 het volgende:
    Helaas niet, als je de Islam erbij gaat betrekken wel ja, maar niet als je alleen Iran kiest. Ik denk niet dat Indonesië zich druk gaat maken over Iran bijvoorbeeld..
    dus STFU
      zondag 16 mei 2010 @ 21:22:04 #278
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81508198
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 20:30 schreef DeParo het volgende:
    Wat een kul, het beledigen van de Islamitische Profeet is beledigend en provocerend,
    maar de waarde ervan vervalt in het niets bij dergelijk misbruik over de Holocaust.
    Ook het misbruiken van een Armeense Genocide, of Sebrenica zou hier net zo goed in passen,
    allemaal stukken erger, we weten allemaal nog wat de schoften van de AEL deden toen iemand een schets maakte van Mohammed, ze maakten zonder enige reden (want Israel of welke Joodse groep dan ook hadden er niets mee te maken) spotprenten over de Holocaust.

Als je dat niet ziet dan snap je ook niets van historische en emotionele waarde.

Het kan allebei niet omdat het beledigend en provocerend is maar het een is wel degelijk erger dan het andere.
    Dat is voor jou en mij misschien zo, maar ik ben dan ook grootgebracht met de gruwelijke verhalen over de holocaust. Voor een moslim kan dit anders liggen omdat Mohammed hem meer zegt dan een of ander volk wat is uitgemoord ergens. Zo voel ik ook minder als ik de verhalen van de Rode Khmer lees en weer meer als ik de verhalen lees over My Lai in Vietnam. Verder kan ik me de woede van een moslim beter voorstellen als Mohammed wordt beledigd dan wanneer Jezus onderuit wordt gehaald.

Voor mij is de grens van onnodig provocerend de enige grens. Wat voor mij erger is, is voor een ander misschien verwaarloosbaar en andersom. Ik hou niet zo van termen als 'erger' in dit soort zaken.
    pi_81508232
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Daarom moet en zal Israël als land moeten blijven voortbestaan. Joden & moslims kunnen best samen.
    Inderdaad, zonder twijfel, zolang de omringende landen Palestina nu eens met rust zouden laten.
    Dan was Hamas al lang omver geworpen door interne conflicten.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:20 schreef Regal het volgende:

[..]

Labelen, labelen, labelen. Anti-semiet dit, anti-semiet dat.

Je kunt niet anders op dat bericht reageren.
    Het gedeelte in jouw stukje dat ik zwart heb gedrukt spreekt boekdelen
    dadelijk ga je nog zeggen dat de Joodse mensen zelf schuldig zijn aan de Holocaust.
    pi_81508471
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat is voor jou en mij misschien zo, maar ik ben dan ook grootgebracht met de gruwelijke verhalen over de holocaust. Voor een moslim kan dit anders liggen omdat Mohammed hem meer zegt dan een of ander volk wat is uitgemoord ergens. Zo voel ik ook minder als ik de verhalen van de Rode Khmer lees en weer meer als ik de verhalen lees over My Lai in Vietnam. Verder kan ik me de woede van een moslim beter voorstellen als Mohammed wordt beledigd dan wanneer Jezus onderuit wordt gehaald.

Voor mij is de grens van onnodig provocerend de enige grens. Wat voor mij erger is, is voor een ander misschien verwaarloosbaar en andersom. Ik hou niet zo van termen als 'erger' in dit soort zaken.
    Daarom vind ik het ook belachelijk dat die spotprenten worden getoond, want het is provocerend, het is beledigend bedoeld. Voor veel mensen, die heilig overtuigd zijn van de waarde van hun religie, is Mohammed ontzettend belangrijker, soms, zelfs belangrijker dan hun eigen familie. Desalniettemin moeten we hierbinnen uiteraard nog wel het onderscheid kunnen maken tussen het misbruiken van de Holocaust en dat van Mohammed. Als je een belangrijke Joodse profeet wilt beledigen als vergelijking, ok, Jezus, ok, dan is de vergelijking en de manier van pijn misschien duidelijk voor beide groepen. Maar dit zijn geen vergelijkingen meer, Palestina-aanhanger die de Nazigroet brengen tijdens demonstraties, geschreeuw en gezeik over Hitler en gaskamers, en nu ook een of andere 'kunstenaar' die het op zijn manier misbruikt.
    pi_81508558
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Nee, die jongen is niet dom.

Hij moet en zal alles verdedigen wanneer het op joden aankomt. Dat is een opdracht. Helaas faalt hij hopeloos bij de eerste poging, door mij weer ouderwets te labelen. Tsja, ze kunnen niet anders. Ben daar wel achter gekomen. Maar ja, dat vind hij niet leuk. Voor hem moet de domme gojim op z'n plaats gezet worden.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:28:03 #282
    295831 Gillette_M5
    Nu scherper dan ooit!
    pi_81508653
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:21 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Helaas niet, als je de Islam erbij gaat betrekken wel ja, maar niet als je alleen Iran kiest. Ik denk niet dat Indonesië zich druk gaat maken over Iran bijvoorbeeld..
    dus STFU
    Mwa. dus Indonesië maakt zich ook niet druk om Wilders zeg je hiermee. Ok weten we dat ook weer, idd: STFU
    Scheer je weg!
      zondag 16 mei 2010 @ 21:28:51 #283
    295831 Gillette_M5
    Nu scherper dan ooit!
    pi_81508699
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Ik vind het ook grappig dat de profeet van de Islam wordt beledigd.
    Ik vind het ook grappig dat Jezus altijd beledigd wordt.

adios amigos!
    Adios troll
    Scheer je weg!
    pi_81508757
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:19 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Haha het is dat jij het zegt hoor lool.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:18 schreef Jason__ het volgende:

[..]

[..]

Het gaat sowieso niet erom wat erger is. Als een Jood het goed vindt dat Mohammed wordt beledigd, moet hij het ook goed vinden dat Israël wordt beledigd. Klaar. Vrijheid van Belediging zeg ik dan altijd.
    Zoals ik al zei, GET OVER IT! Wat heb je er aan om er nog over te zeiken? Wil je een schadevergoeding?
    [..]
    Het beledigen van een gebeurtenis als de Holocaust en iemand als Mohammed dat is geen vergelijking.
    Beledig dan een belangrijke Joodse Profeet bijvoorbeeld, of een Christelijke profeet, ligt eraan wie de aanstichter is. Maar het misbruiken van dergelijke belangrijke gebeurtenissen gaat veel te ver.
    Ook Israel mag beledigd worden, maar niet op een anti-semitische manier, niet met misbruik van WOII.
    quote:
    Door jouw soort mensen? Dus door Nederlandse niet-gelovigen onstond het? En idd heb ik er weinig aan gedaan, omdat ik toen der tijd niet geboren was noch mijn pa of ma.
    Maar de opa van mijn vader heeft wel meegedaan, en hij was Christen net zoals vele in die tijd waren.
    Ipv dat jullie landen in Europa gaan bedanken voor de steun tegen het Duitse rijk, gaan jullie steeds erover zeiken.
    En die opa van jouw vader zou zich omdraaien in zijn graf als hij hoorde wat jij allemaal zat te zeggen.

En als je een discussie wilt over WOII, over de Holocaust, open dan een topic in C&H maar niet hier.
    quote:
    Stank voor dank,
    Zo te horen hoeft niemand jou ook maar iets dankbaar te zijn.
    Of mensen die denken zoals jij wat er niet zoveel zijn gelukkig.
    pi_81508862
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:26 schreef Regal het volgende:

[..]

Nee, die jongen is niet dom.

Hij moet en zal alles verdedigen wanneer het op joden aankomt. Dat is een opdracht. Helaas faalt hij hopeloos bij de eerste poging, door mij weer ouderwets te labelen. Tsja, ze kunnen niet anders. Ben daar wel achter gekomen. Maar ja, dat vind hij niet leuk. Voor hem moet de domme gojim op z'n plaats gezet worden.
    Het was niet zomaar een label, zeg ik niet bij iedereen, maar bij het dikgedrukte in dat stukje van jou toen zei ik het wel ja, op een dergelijke manier 2000 jaar of meer vervolging af te doen als niets en eigen schuld
    dan ben je niet helemaal goed bij je hoofd dunkt me.
    pi_81509233
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:28 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Mwa. dus Indonesië maakt zich ook niet druk om Wilders zeg je hiermee. Ok weten we dat ook weer, idd: STFU
    ????
    Wow, snel een naar de opticien ja, je ogen zijn niet in orde.
    WILDERS HEEFT IETS TEGEN DE ISLAM!
    Dus waar ben je nu weer mee bezig? Iran staat niet voor Islam.
    Dombo
    pi_81509401
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef DeParo het volgende:

[..]
    Het gedeelte in jouw stukje dat ik zwart heb gedrukt spreekt boekdelen
    Omdat?
    Zo'n rare zin was het niet.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:22 schreef DeParo het volgende:
    dadelijk ga je nog zeggen dat de Joodse mensen zelf schuldig zijn aan de Holocaust.
    Probeer je me weer schuldgevoelens aan te praten?
    En sinds wanneer bestond het Nazi-regime 2000 jaar?
    Je haalt nu steeds de holocaust aan, dat ik niet eens ontken, maar ik praat over 2000 jaar.
    Maar volgens jou was het altijd de ander in die 2000 jaar? Dat bevestig jij nu meerdere malen?

Weet ik ook weer wat voor een persoon jij bent.
    pi_81509461
    quote:

[..]

Ik heb toch ergens het gevoel dat dit meer in het belang van Israel is dan tegen. Dat is het beeld wat Israel graag verkoopt: Palestijnen willen ons vernietigen en de joden in de zee gooien. Het woord RAMALLAH brengt mensen op het idee dat dit gerelateerd is aan islam. Dit is een manier om de boel te bekijken.
      zondag 16 mei 2010 @ 21:38:17 #289
    22416 elcastel
    Maggot Brain
    pi_81509468
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:25 schreef DeParo het volgende:
    Daarom vind ik het ook belachelijk dat die spotprenten worden getoond, want het is provocerend, het is beledigend bedoeld. Voor veel mensen, die heilig overtuigd zijn van de waarde van hun religie, is Mohammed ontzettend belangrijker, soms, zelfs belangrijker dan hun eigen familie. Desalniettemin moeten we hierbinnen uiteraard nog wel het onderscheid kunnen maken tussen het misbruiken van de Holocaust en dat van Mohammed. Als je een belangrijke Joodse profeet wilt beledigen als vergelijking, ok, Jezus, ok, dan is de vergelijking en de manier van pijn misschien duidelijk voor beide groepen. Maar dit zijn geen vergelijkingen meer, Palestina-aanhanger die de Nazigroet brengen tijdens demonstraties, geschreeuw en gezeik over Hitler en gaskamers, en nu ook een of andere 'kunstenaar' die het op zijn manier misbruikt.
    Nee, sorry dit gaat em niet worden, ik zie het verschil niet helaas.
    pi_81509496
    quote:
    Beledig dan een belangrijke Joodse Profeet bijvoorbeeld, of een Christelijke profeet, ligt eraan wie de aanstichter is. Maar het misbruiken van dergelijke belangrijke gebeurtenissen gaat veel te ver.
    Waarom gaat dat te ver? Het gaat toch ook niet te ver als we [bijv.] grappen over het protestantisme maken? Waarom moeten de joden altijd een extra stukje slachtofferrol krijgen?
    pi_81512634
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:37 schreef Regal het volgende:

[..]

Omdat?
    Zo'n rare zin was het niet.
    [..]

Probeer je me weer schuldgevoelens aan te praten?
    En sinds wanneer bestond het Nazi-regime 2000 jaar?
    Je haalt nu steeds de holocaust aan, dat ik niet eens ontken, maar ik praat over 2000 jaar.
    Maar volgens jou was het altijd de ander in die 2000 jaar? Dat bevestig jij nu meerdere malen?

Weet ik ook weer wat voor een persoon jij bent.
    Jij zegt dat de Joodse mensen in die 2000 jaar, of meer, schuld hebben aan hun vervolging.
    In die 2000 jaar zit ook de Holocaust, dat m'n beste noem ik anti-semitisme, en verdraaiing van de GS.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:38 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Waarom gaat dat te ver? Het gaat toch ook niet te ver als we [bijv.] grappen over het protestantisme maken? Waarom moeten de joden altijd een extra stukje slachtofferrol krijgen?
    Omdat het geen kritiek is op het Jodendom, omdat het geen kritiek is op de staat, het is het beledigen en misbruiken van een wrede bloederige gebeurtenis, en dat doe je niet, als je enig fatsoen en besef hebt.
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:38 schreef elcastel het volgende:

[..]

Nee, sorry dit gaat em niet worden, ik zie het verschil niet helaas.
    Jij ziet niet het verschil tussen het misbruiken van de profeet Mohammed mbt spotprenten en de Holocaust.
    Dat ligt dan inderdaad aan jou en misschien ook wel lichtelijk gebrek aan besef.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:27:07 #292
    71480 zoalshetis
    eerlijk=eerlijk
    pi_81513116
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 21:08 schreef Jason__ het volgende:

[..]

Ik vind het ook grappig dat de profeet van de Islam wordt beledigd.Ik vind het ook grappig dat Jezus altijd beledigd wordt.

adios amigos!
    ik heb je nooit geestig zien reageren als de pedo-profeet bekritiseerd wordt.

lol ik ben niet religieus. je moet wat beter opletten.

jouw probleem. enge islamitische jodenhater.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:31:20 #293
    236429 KoosVogels
    Poeh Hé!
    pi_81513473
    Deparo, wat ben je toch ook een druktemakertje. Toon gewoon je andere wang.
    Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
    In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
    pi_81514191
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:31 schreef KoosVogels het volgende:
    Deparo, wat ben je toch ook een druktemakertje. Toon gewoon je andere wang.
    Dat is toch meer iets voor gristenen?
      zondag 16 mei 2010 @ 22:45:22 #295
    236429 KoosVogels
    Poeh Hé!
    pi_81514359
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:42 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat is toch meer iets voor gristenen?
    Ach, gristenen, joden, moslims; het is allemaal een pot nat.
    pi_81514473
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, gristenen, joden, moslims; het is allemaal een pot nat.
    Dat ben ik in het geheel niet met je eens, in meerdere opzichten.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:49:01 #297
    236429 KoosVogels
    Poeh Hé!
    pi_81514585
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:47 schreef Gulo het volgende:

[..]

Dat ben ik in het geheel niet met je eens, in meerdere opzichten.
    Dat hoeft ook niet. Maar ze geloven allen in een opperwezen en hebben allen verschrikkelijk lange tenen.
      zondag 16 mei 2010 @ 22:51:42 #298
    156981 bijdehand
    bijdevoet
    pi_81514740
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet. Maar ze geloven allen in een opperwezen en hebben allen verschrikkelijk lange tenen.
    Godzijdank niet allemaal. Ligt er ook heel erg aan hoe erg je gelovig bent hoor. Ik als Christen kan heel goed tegen spot en ben het niet altijd met de kerk eens. Zal ook nooit boos worden als er cartoons komen of wat dan ook
      zondag 16 mei 2010 @ 22:52:43 #299
    236429 KoosVogels
    Poeh Hé!
    pi_81514802
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Godzijdank niet allemaal. Ligt er ook heel erg aan hoe erg je gelovig bent hoor. Ik als Christen kan heel goed tegen spot en ben het niet altijd met de kerk eens. Zal ook nooit boos worden als er cartoons komen of wat dan ook
    Goedzo. Net zoals niet alle moslims en joden boos worden als de spot wordt gedreven met hun religie
    pi_81514881
    quote:
    Op zondag 16 mei 2010 22:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De drie grote Abrahamitische verschillen onderling genoeg om ze niet op één hoop te gooien, verder vind ik Joden nog verschillen van Moslims en christenen in het opzicht dat zij niet strikt als een zuiver religieuze groep aan te merken zijn maar ook als een etnische groep. Immers zijn er genoeg niet gelovige Joden die zich zelf wel degelijk Jood noemen (wanneer hun moeder maar Joods was).

Iemand die het Christendom aanhangt zal zich per definitie geen Christen noemen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')