abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81486912
* iehlaak wacht af tot TS een topic opent over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81486926
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:47 schreef iehlaak het volgende:
* iehlaak wacht af tot TS een topic open over de bezetting van de Westelijke Sahara, de bijpassende onderdrukking en vluchtelingenkampen of de seksuele voorkeuren van Gaylord Mohammed VI.
Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486949
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De tering zoeken? Ik heet geen SeculasStatius.
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
quote:
Neen, ik vond dit een waardig bericht en vond het tevens vreemd dat er geen woord over werd gerept op FOK. Dus dan post je het, want het is nieuws. Maar jij hebt liever dat mensen niets zeggen, hun mond houden en vooral niet hun mening mogen geven.
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
quote:
Er is niets relevants aan een dergelijke vergelijking.
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
Seculier-Fundamentalistisch
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:49:11 #104
137949 Disana
pi_81486967
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
pi_81486989
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een vreemde uitleg. Aan de hand van een incident in een grensgebied je eigen claim ("veel terroristen") pogen te bekrachtigen.
Is het een voorbeeld van misplaatste vereenzelviging of niet. Daar gaat het om.
pi_81487005
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

http://www.elsevier.nl/we(...)ael-kunstproject.htm

Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Wat een achterlijke manier om zoiets te willen bespreken.
Dan ben je toch niet lekker in je bovenkamer.
pi_81487020
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

het zijn geen moslims hoor
Joden houden er van om de Israëlische vlag te verbranden

pi_81487074
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef Disana het volgende:
Waarom gaat het hier over moslims? Is het zo moeilijk te accepteren dat kritiek op Israël mogelijk is en dat er van dat recht gebruik wordt gemaakt?
Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,
net zo goed als de AEL met hun spotprenten over de Holocaust, maar goed, blijkbaar vind jij dat kunnen.
pi_81487095
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef SeculasStatius het volgende:
Je kan hem proberen om te draaien, maar da's onzin. Ik open nooit topics.
En ik wel zeker. Ik open er 1 in de 100 jaar FYI.
quote:
De lage nieuwswaardigheid zit hem in dat de gang naar de rechter de norm is. Zo hoort het.
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
quote:
Jahoor. Heel relevant. Wat ik eerder zeg: gelovigen vinden iets niet leuk, en doen iets. Hoe doen dan anderen het. Helemaal niet raar dat je dat erbij betrekt. Zeker als een nogal pregnant voorbeeld van hoe het niet moet nog aan het na sudderen is in de media.
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet. Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487097
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar is al een topic over. Leef je uit. Wil je nu oplazeren uit mijn topic, aangezien je tot nu toe niets aan de discussie hebt bijgedragen.
Het is Kaalhei...
pi_81487112
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487138
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
pi_81487144
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:51 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dit is geen kritiek Disana, dit is gewoon misplaatste wreedheid puur om te provoceren,

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 13:54:28 #114
137949 Disana
pi_81487162
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
pi_81487186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
Maar SeculasStatius, durf je nog antwoord te geven op mijn vraag, mijn vragen? Dan kunnen we verder, en kan ik weer antwoord geven op jouw vragen, zie je, waar je ongetwijfeld reuzebenieuwd naar bent.
pi_81487248
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef Disana het volgende:
Ook ik vind het gebruik van de term Endlösung ver gaan, maar voor het overige vind ik dat kritiek op (het bestaan en handelen van) de staat Israël in velerlei vorm mogelijk moet zijn. De tijd dat iedereen in West Europa schuldbewust zweeg is wat mij betreft voorbij en volgens deze Joodse kunstenaar ook.
Ah, die tijd is er nooit geweest Disana, het was gewoon een probleem proberen weg te flikkeren,
De enige die oprecht schuldgevoelens hadden waren de Duitsers en die zijn er correct mee omgegaan.

Nederland heeft nooit echt een schuldgevoel gehad, Nederlanders proberen hun eigen fouten en zwakheden, uit de oorlog te verdoezelen, daarom was iedereen na de oorlog ook een zogenaamde held, opeens.

Je vindt de term Enlosung ver gaan, nou nou, het klinkt heel afkeurend.

Maar je doet bijna of er al lang geen discussies zijn mbt Israel, ik weet niet in welke wereld jij leeft, maar goed.
pi_81487279
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

En ik wel zeker.
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
quote:
Volgens mij ging de OP daar dan ook niet over. Maar over het kunstwerk zelf en in hoeverre wij het hier toelaatbaar achten.
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.

quote:
Het is vreemd dat je een voorbeeld van hoe het niet moet vergelijkt met een voorbeeld van hoe het wel moet.
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
quote:
Men zou denken dat mijn gelijksoortige zaken (denk aan Fitna en de reactie van inheemse moslims in Nederland daarop bijvoorbeeld) met elkaar zou vergelijken. Aan de ene kant, dan zou dat betekenen dat je niets meer te zeggen hebt.
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
pi_81487301
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, net als het afbeelden van Mohammed omdat moslims daar zo leuk op reageren. Maar kennelijk kan het 1 op veel steun rekenen en is het andere weerzinwekkend.
Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
pi_81487379
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ach, wat is misplaatst... Zij zien zich als moslims, zij zijn van mening dat hun geloofsgenoten aangevallen worden, zij verdedigen hun stam. "We are all Georgians." In theorie is elke vereenzelviging misplaatst en daarom zou ik niet van misplaatste vereenzelviging spreken. Of je nou denkt dat je je mede-Nederlanders dient te verdedigen, wat overigens iets anders is, vanwege het economisch aspect, of je mede-moslims, het is jouw stam, jij denkt het te moeten verdedigen. Zo gezien zie ik de uitzonderlijke misplaatsing (?) niet zo.
Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
pi_81487426
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ten eerste mag jij voor mij herhalen waar ik gezegd heb dat dat wel kan.
Ten tweede is er nog wel altijd enig verschil ja met Holocaust termen en het bespotten van een persoon.
Je snapt toch wel dat de principes, kunst om te provoceren, en de reacties daarop, het willen verbieden, gelijkwaardige situaties zijn ?

Wat dat betreft hebben bepaalde personen bijna een boterberg op hun hoofd.
pi_81487441
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij maakt een boute statement, bewijs dat maar eens. En hoezo is dat "misplaatste vereenzelviging"?
Het lijkt mij evident dat mensen die in nederland wonen en opgegroeid zijn persoonlijk niets te winnen/ verliezen hebben bij het conflict India Pakistan. Voor de rest geen "bewijs" nodig.
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2010 @ 14:01:17 #122
137949 Disana
pi_81487452
http://www.tagesspiegel.d(...)getilgt/1813570.html

Dit is het hele kunstwerk. Niet meer, niet minder. Het woord Endlösung is hier van toepassing op de staat.
pi_81487473
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nu wordt het wat wollig. Maar: je hebt dus begrip voor terroristische christenen, omdat ergens op een plek hier ver vandaan christenen slecht behandeld worden?
Een situatie begrijpen is wat anders dan er begrip voor hebben. Wat dat betreft zijn veel mensen selectief dom lijkt het.
pi_81487504
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:57 schreef SeculasStatius het volgende:
Volgens mij post ik in een topic wat jij geopend heb?
Ja en? Dus is het terecht om de messenger neer te schieten? Om valse claims de wereld in te helpen?
quote:
Dat is de vraag die jij erbij stelt, ja. Maar jij maakt hier de regels niet, hoor.
Waarom wil jij dan niet ontopic blijven. Omdat ik die vraag stel, wil jij daar expres niet over praten? Hoe werkt dat? Is dat een soort van bewuste poging om een topic gewoon om te buigen naar een "moslimtopic", waarvan we er duizenden hebben?
quote:
Dat is niet vreemd. Zo maak je immers onderscheid tussen hoe het wel en niet moet.
Dat is wel vreemd. Als men nu radicale joden met radicale moslims zou vergelijken, dan zat er nog enige logica in het aangehaalde voorbeeld.
quote:
Mwah, als de maker van fitna nu niet klokje rond beveiliging had, ging die vlieger op.
Die vlieger gaat nogsteeds op, aangezien het niet dezelfde lieden betreffen. Diegene die de rechtszaak aanspannen zijn niet diegene die hem bedreigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81487532
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:41 schreef Monidique het volgende:

[..]

En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
Wellicht niet, maar dat is toch goed mogelijk met een oeuvre prijs?

Voor de rest zeur je een beetje. Doe je eens je best om je minder in je kuif gepikt te voelen en wat meer inhoudelijk te antwoorden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')