abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81480091
quote:
Duitse verontwaardiging over anti-Israël 'kunstproject'
dinsdag 4 mei 2010 13:40

Deense kunstenaars hebben in Berlijn verontwaardiging gewekt met een 'kunstproject', waarin zij op een afbeelding de staat Israël van de aardbodem laten verdwijnen.

Het gewraakte kunstwerk (foto Der Tagesspiegel)
In enkele wijken in de Duitse hoofdstad hing het Deense duo Jan Egesborg en Pia Bertelsen plakkaten op met de titel 'Endlösung' (de nazi-term voor vernietiging van de Joden). Op de affiches is een landkaart afgebeeld van het Midden-Oosten zónder Israël. Op het grondgebied van het huidige Israël figureert de fictieve Palestijnse staat Ramallah.

Discussie
De kunstenaars zeggen een discussie over de 'agressieve en negatieve houding van Israël in het Midden-Oosten' op gang te willen brengen 'vooral binnen de Duitse context'. Volgens Jan Egesborg, die zelf joods is, is de oprichting van de staat Israël een 'historische vergissing'. 'Als jood vond ik het altijd al problematisch dat Israël op gestolen land gebouwd werd.'

De Berlijnse burgemeester Klaus Wowereit (SPD) en vertegenwoordigers van de joods-Berlijnse gemeenschap vinden het Deense project 'smakeloos'. 'Er kan geen enkele twijfel bestaan aan het bestaansrecht van Israël,' zei Wowereit tegen het dagblad Der Tagesspiegel.

Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs. Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.

Kunstenaar Jan Egesborg vindt dat de joden uit Israël 'in Duitsland, de Verenigde Staten of Denemarken' een nieuw thuis moeten vinden.

Volgens critici ontstijgt het project de kwalificatie 'artistieke provocatie' en is er sprake van politieke propaganda. 'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden',' reageerde Lala Süsskind, de voorzitter van de joodse gemeente in Berlijn. 'Dit is onacceptabel.
http://www.elsevier.nl/we(...)ael-kunstproject.htm

Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover? De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 16 mei 2010 @ 10:20:03 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_81480816
Gelovigen zijn leuk!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 16 mei 2010 @ 10:30:45 #3
pi_81481002
Je kan geen redelijke discussies hebben met belangengroeperingen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_81481409
tvp
pi_81481421
Ahja, boze Joden. Hadden we al een tijdje niet gehad natuurlijk. .
  zondag 16 mei 2010 @ 11:07:50 #6
43493 numero_uno
Dat zei je ja!
pi_81481774
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:50 schreef KingOfMars het volgende:
fijne afwisseling idd
- I'm buttwalking... is that a crime? -
-Never underestimate the predictability of stupidity-
pi_81482164
quote:
De Berlijnse burgemeester Klaus Wowereit (SPD) en vertegenwoordigers van de joods-Berlijnse gemeenschap vinden het Deense project 'smakeloos'. 'Er kan geen enkele twijfel bestaan aan het bestaansrecht van Israël,' zei Wowereit tegen het dagblad Der Tagesspiegel.
Mwoh, dat bepaal ik zelf wel. "Elk weldenkend mens weet..."
quote:
Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs. Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.

Ja, ik stond net klaar met mn brandende fakkel om Kristallnacht even nieuw leven in te blazen.

Sommige Israëli's reageren zo hysterisch op discussies over Israël dat je zou denken dat het de status heeft van een zekere profeet van een zeker segment met oogklepjes op van een zekere andere geloofsgemeenschap.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81482273
Heeft een boze Jood de kunstenaars al aangevallen of is dit voorhouden aan de aanhangers van de religie van vrede?
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81482336
'Kunst' is een ruim begrip zullen we maar zeggen.

Gezien de eerdere 'werken' van dit duo lijkt mij er meer sprake van provocateurs dan van kunstenaars.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:36:12 #10
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_81482466
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:30 schreef Gulo het volgende:
'Kunst' is een ruim begrip zullen we maar zeggen.

Gezien de eerdere 'werken' van dit duo lijkt mij er meer sprake van provocateurs dan van kunstenaars.
En waarom kan provocatie geen kunst zijn?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_81482503
Geleuvige mensen zijn in feite allemaal hetzelfde
٩๏̯͡๏)۶
  zondag 16 mei 2010 @ 11:40:17 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81482571
Zit nog steeds te wachten op een topic van Mutant01 of Bansheboy waar ze zich opwinden over de moslim slachtoffers van fundamenteel islamitisch geweld, in bijvoorbeeld Egypte of Algarije.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81482607
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit nog steeds te wachten op een topic van Mutant01 of Bansheboy waar ze zich opwinden over de moslim slachtoffers van fundamenteel islamitisch geweld, in bijvoorbeeld Egypte of Algarije.
Waarom zou ik daar een topic over maken, als ik ook in een dergelijk topic kan reageren (aangezien die topics meteen door andere usual suspects aangemaakt worden).

Ten tweede, wat heeft dat hiermee te maken. Vanwaar de behoefte om ineens over moslims te gaan praten. Je zou haast denken dat er sprake is van een obsessie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81482653
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Tevens ben ik benieuwd naar hun mening over de grensconflicten tussen China en de Sovjet-Unie in de jaren zestig, maar daar hoor je deze hufters niet over, . Ik moet bijna huilen, echt waar, van dit hypocriete gedrag. . Nee, grapje. Ik denk dat de beste benaming voor het bericht waarop ik reageer is: Calimero-by-proxy.
  zondag 16 mei 2010 @ 11:52:12 #15
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_81482862
Owja Mutant, ik zit tevens te wachten op jouw mening over de Koning Hassan II. Daar hoor ik je dan nooit weer over of zie ik je nooit een topic over openen

Wellicht kunnen kan je het allemaal noteren en aan onze wensen voldoen? We wachten met smart op je topics en toelichtingen
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zondag 16 mei 2010 @ 11:57:49 #16
45206 Pietverdriet
pi_81483038
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom zou ik daar een topic over maken, als ik ook in een dergelijk topic kan reageren (aangezien die topics meteen door andere usual suspects aangemaakt worden).

Ten tweede, wat heeft dat hiermee te maken. Vanwaar de behoefte om ineens over moslims te gaan praten. Je zou haast denken dat er sprake is van een obsessie.
Omdat je laat zien dat het je alleen voor moslimbroederslachtoffers intresseert als het door niet moslims wordt veroorzaakt. Dat er itt de palestijnse slachtoffers gewone moslim burgers worden vermoord in de tienduizenden door de fundamentalistische islam hoor ik nooit wat over van jouw kant.
Enige wat jij wilt is je anti semitische campagne voeren
  zondag 16 mei 2010 @ 11:57:49 #17
3140 PhalanX
Technarchy
pi_81483039
Iets zegt me dat de kunstenaars weinig te vrezen hebben van degene die kritiek uiten.

In Europa is hun machtigste wapen nog altijd een doortastend schuldgevoel opleggen zoals normale beschaafde mensen... in plaats van een brandbom, een onthoofding, of iets anders dat als doel de dood tot gevolg heeft.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zondag 16 mei 2010 @ 11:59:29 #18
45206 Pietverdriet
pi_81483089
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:44 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tevens ben ik benieuwd naar hun mening over de grensconflicten tussen China en de Sovjet-Unie in de jaren zestig, maar daar hoor je deze hufters niet over, . Ik moet bijna huilen, echt waar, van dit hypocriete gedrag. . Nee, grapje. Ik denk dat de beste benaming voor het bericht waarop ik reageer is: Calimero-by-proxy.
Ach kijk, de Gretta Duijsenberg van Fok
pi_81483154
Een jood provoceert andere joden. Boeiend.
pi_81483320
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ach kijk, de Gretta Duijsenberg van Fok
Zou je dit durven toelichten?
  zondag 16 mei 2010 @ 12:11:28 #21
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81483471
Ik veronderstel dat deze boosheid niet ontaardt in bedreigingen, mishandelingen en wat dies meer zij om de onwelgevallige meningen en uitingen op beestachtige wijze de kop in te drukken zoals het schering en inslag is als bijvoorbeeld het lijdend onderwerp islam, moslims of De Profeet betreffen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_81483576
quote:
Op zondag 16 mei 2010 10:50 schreef KingOfMars het volgende:
In ieder geval delen ze geen kopstoten of brandbommen uit, dat scheelt.
pi_81483663
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:57 schreef PhalanX het volgende:
Iets zegt me dat de kunstenaars weinig te vrezen hebben van degene die kritiek uiten.

In Europa is hun machtigste wapen nog altijd een doortastend schuldgevoel opleggen zoals normale beschaafde mensen... in plaats van een brandbom, een onthoofding, of iets anders dat als doel de dood tot gevolg heeft.
Je hebt ongelijk.

Je kunt nog steeds jarenlang in de cel eindigen in Europa als je gebruikt maakt van je recht op vrijheid van meningsuiting.
quote:
Holocaust denial is explicitly or implicitly illegal in 14 countries: Austria, Belgium, Czech Republic, France, Germany, Hungary, Israel, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Poland, Portugal, Romania, Slovakia and Switzerland.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
pi_81483666
Zijn er al Deense vlaggen verbrand in Israël?
  zondag 16 mei 2010 @ 12:21:16 #25
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81483780
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:17 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je hebt ongelijk.

http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_against_Holocaust_denial
Jij hebt ongelijk, want dat is geen blijk van eigenrichting.
pi_81484185
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Jij hebt ongelijk, want dat is geen blijk van eigenrichting.
Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent, denk bijv. aan:
quote:
The Cave of the Patriarchs massacre occurred when Baruch Goldstein, an Israeli settler and member of the far-right Israeli Kach movement, opened fire on unarmed Palestinian Muslims praying inside the Ibrahim Mosque (or Mosque of Abraham) at the Cave of the Patriarchs site in Hebron in the West Bank. It took place on February 25, 1994, during the overlapping religious holidays of Purim and Ramadan. 29 worshippers were killed and 125 wounded.
En sommige joden juichen eigenrichting zelfs toe:
quote:
Veneration of Goldstein and celebration of the massacre

At Goldstein's funeral, Rabbi Yaacov Perrin claimed that even one million Arabs are "not worth a Jewish fingernail." Professor Samuel Hacohen declared Goldstein the "greatest Jew alive, not in one way but in every way" and said that he was "the only one who could do it, the only one who was 100 percent perfect." In the weeks following the massacre, hundreds of Israelis traveled to Goldstein's grave to celebrate Goldstein's actions. Some Hasidim danced and sang around his grave. Some visitors kissed and hugged the gravestone, or even kissed the earth under which Goldstein was buried, declaring him a "saint" and "hero of Israel."

The phenomenon of the adoration of Goldstein's tomb persisted for years. The grave's epitaph said that Goldstein "gave his life for the people of Israel, its Torah and land". Radical Jewish settlers continued to celebrate the anniversary of the massacre in the West Bank, sometimes even dressing up themselves or their children to look like Goldstein.
pi_81484286
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:06 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zou je dit durven toelichten?
Niet? Hopelijk ben je gewoon AFK, zoals dat heet, want anders zou het tragisch laf zijn.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:38:08 #28
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484324
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent
Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.
pi_81484404
Kunnen we een keer die pijpekrullen bashen Leuk!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81484408
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:38 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.
Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
pi_81484410
En, zijn de pijpenkrullen al schuimbekkend onder luid roepen dat hun god o zo groot is al tot actie overgegaan?

Of blijft het bij de geciviliseerde mededeling dat ze het wat smakeloos vinden?
Seculier-Fundamentalistisch
pi_81484422
Vind niemand het vreemd en bijzonder dat uitgerekend een jood zoiets uitvoert? Wat proberen ze hier nou weer mee te bereiken en forceren? Dat organisaties 'vernemen' dat het anti-semitisme zogenaamd weer als een kanon omhoog schiet in Europa zoals ze wel vaker zeggen?
pi_81484455
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
Het ene mag, het andere niet
pi_81484472
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Het ene mag, het andere niet
Daarom wordt Wilders nu ook vervolgd, en terecht.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:43:22 #35
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484495
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.
pi_81484535
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.
Nogmaals: het resultaat is hetzelfde.
pi_81484536
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Regal het volgende:
Vind niemand het vreemd en bijzonder dat uitgerekend een jood zoiets uitvoert? Wat proberen ze hier nou weer mee te bereiken en forceren? Dat organisaties 'vernemen' dat het anti-semitisme zogenaamd weer als een kanon omhoog schiet in Europa zoals ze wel vaker zeggen?
Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen. In andere kringen laat je het wel uit je hoofd om kritisch te zijn. Dat komt je dan al snel op bedreigingen te staan enzo.
pi_81484584
Ben benieuwd wanneer de ambassade in Israel in de fik wordt gestoken door duizenden woedende joden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_81484589
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?

Maar 'mob-rule' is heel wat anders dan rechtspraak. Ook al probeer je er hetzelfde van te maken
pi_81484594
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen.
Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:47:01 #41
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484610
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Irrelevant voor deze kwestie, maar dan nog is een vervolging geen schuldigverklaring van de tenlastelegging.
pi_81484612
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Gaat uit als een kaarsje, straks. Let maar op.
pi_81484640
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?

Maar 'mob-rule' is heel wat anders dan rechtspraak. Ook al probeer je er hetzelfde van te maken
Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
pi_81484648
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Irrelevant voor deze kwestie,
True. Maar wild om je heen gaan slaan, hullie doen het ook etc blijft altijd leuk als je niks meer hebt.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:48:11 #45
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484657
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.
pi_81484701
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
Je neemt een voorschot op het resultaat. Maar ik zie het heel anders. Ik denk niet dat het hoegenaamd impact heeft. En belangrijker: er zit een wereld van verschil tussen beschaafd de rechtsgang doen en als een setje religieuze primitieve je zin halen door dreiging van geweld. Het laatste is verfoeilijk.
pi_81484721
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.
Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.
pi_81484766
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.
Er zullen heus wel mensen zijn die die mening dan hebben ja. Maar hoe kleinzerig ben je als je je zoveel aantrekt van anderen hun mening. Je moet joden niet verwarren met moslims Die eerste kunnen in de praktijk prima met kritiek overweg. Die gaan in de regel niet dreigen
  zondag 16 mei 2010 @ 12:52:03 #49
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484780
quote:

[..]

Het resultaat is nu nog niet bekend! Het is simpelweg een recht om de zaak voor de rechter te brengen. Daarentegen is eigenrichting, om uitingen en meningen de kop in te drukken, van een bedenkelijk menswaardig niveau dat het ook op meerdere facetten onvergelijkbaar is.
pi_81484800
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.
Waarschijnlijk, ja. Dus?
pi_81484833
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

En belangrijker: er zit een wereld van verschil tussen beschaafd de rechtsgang doen en als een setje religieuze primitieve je zin halen door dreiging van geweld. Het laatste is verfoeilijk.
En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen. Je kunt de moslims dus niet over een kam scheren zoals sommige primitieven hier doen.
pi_81484912
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:51 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Er zullen heus wel mensen zijn die die mening dan hebben ja. Maar hoe kleinzerig ben je als je je zoveel aantrekt van anderen hun mening. Je moet joden niet verwarren met moslims Die eerste kunnen in de praktijk prima met kritiek overweg. Die gaan in de regel niet dreigen
Ik bewijs jouw ongelijk. Wat jij doet is alle moslims en alle joden over een kam scheren wat simpelweg niet klopt. Beide groepen beschikken over extremisten.
pi_81484960
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:53 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen. Je kunt de moslims dus niet over een kam scheren zoals sommige primitieven hier doen.
Ik weet dat ze niet allemaal zo zijn. Valt nog mee dat je niet uitgelegd hebt dat al dat tuig dat relt de islam "niet begrijpt"
  zondag 16 mei 2010 @ 12:58:15 #54
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81484985
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dan nog is het bij de Joden de wens dat de rechter dit ook als zodanig meent en bij de radicale moslims de zieke en primitieve gedachte dat geweld hun zaak goed doet.
  zondag 16 mei 2010 @ 12:59:41 #55
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485031
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:53 schreef Martin73 het volgende:

[..]

En dat zeg je tegen mij omdat? De rechtzaak van Wilders was wel degelijk relevant want de moslims hebben net als de joden van dit topic een rechtzaak aangespannen tegen Wilders. Ze hebben hem niet fysiek aangevallen.
De man is al jaren beveiligd wegens doodsbedreigingen.
pi_81485038
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:55 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Ik bewijs jouw ongelijk. Wat jij doet is alle moslims en alle joden over een kam scheren wat simpelweg niet klopt. Beide groepen beschikken over extremisten.
Alleen lijkt de ene groep extremisten behoudens in Israël zelf, bijna non-existent en de andere groep alom aanwezig.

Wijs vooral met graagte naar joodse extremisten, wie zal het zeggen, misschien overtuig je iemand dat die echt "een probleem" zijn. Mij in ieder geval niet
pi_81485098
quote:
'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden','
Heerlijk vind ik dit altijd. De antisemitismekaart is ondertussen wel zo'n beetje uitgespeeld. Hell, het is haast een geuzennaam geworden, maar toch nog kun je mensen vinden die zelfs joden van antisemitisme betichten. (Als er kritiek is op Israël, wie is hier nu de antisemiet?) Hebben dergelijke lui nog niet door hoe hol hun scheldpartijen klinken en zijn?
pi_81485219
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Alleen lijkt de ene groep extremisten behoudens in Israël zelf, bijna non-existent en de andere groep alom aanwezig.

Wijs vooral met graagte naar joodse extremisten, wie zal het zeggen, misschien overtuig je iemand dat die echt "een probleem" zijn. Mij in ieder geval niet
Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten, onderdrukken en bombarderen, waartegen joden niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele jood misschien ook zijn ongenoegens met het Westers buitenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur.
pi_81485227
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dan nog is het bij de Joden de wens dat de rechter dit ook als zodanig meent en bij de radicale moslims de zieke en primitieve gedachte dat geweld hun zaak goed doet.
Zoals ik al eerder zei: beide groepen hebben hetzelfde doel voor ogen, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen. Je kunt de manier waarop ze dat doen niet met elkaar vergelijken, klopt.

Maar je vergelijking tussen joden en radicale moslims gaat dan ook mank. Joden moet je met moslims vergelijken en niet met radicale moslims. Ik kan ook een Aboutaleb (moslim) vergelijken met Kony (christenfundi en leider van LRA) en aantonen hoe barbaars de christenen zijn vergeleken met de beschaafde moslim Aboutaleb Maar het is gewoon geen goede vergelijking.

Extremistische joden met radicale moslims vergelijken is beter.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:05:55 #60
pi_81485278
Nog even en alle Auschwitz-slachtoffers zijn anti-Semitisch omdat ze niet hard genoeg mee blaatten met de Zionisten.
pi_81485298
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De man is al jaren beveiligd wegens doodsbedreigingen.
Dus? Weet jij toevallig of ie bedreigd wordt door degenen die een rechtzaak tegen hem hebben aangespannen?
pi_81485396
quote:

[..]

Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen.
Ken je dhr. Meijer nog? De man die de Holocaust overleefd had? Als je hem kent, dan weet je ook van z'n recentelijke uitspraken. Nou, deze man was dus Joods, laat staan als het iemand was met een niet-Joodse achtergrond. Dan was de wereld helemaal te klein. Je zou zelfs zomaar de cel in kunnen belanden.
quote:
In andere kringen laat je het wel uit je hoofd om kritisch te zijn.
Welke kringen dan? Het zijn niet de Europeanen in elk geval. Daarom kan deze man ook alles zeggen wat hij wil, want men kijkt uiteindelijk naar een 'Deen' en niet een jood. En een Deen staat voor vrijheids van meningsuiting, net zoals andere Europeanen. Maar nu zal dat tegen ons gaan werken, want men zal weer over de 'stijgende' anti-semitisme in Europa hebben. Ik heb dit soort ongein eerder gezien.
quote:
Dat komt je dan al snel op bedreigingen te staan enzo.
Bij joden/Israëliers is dat niet anders hoor. Sterker nog, misschien uiteindelijk nog wel erger. Genoeg mensen die dat na kunnen vertellen in elk geval...
pi_81485409
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:59 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

14 miljoen versus 1500 miljoen mensen
  zondag 16 mei 2010 @ 13:09:17 #64
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485412
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Martin73 het volgende:

Je kunt de manier waarop ze dat doen niet met elkaar vergelijken, klopt.
Inderdaad.
Eigenrichting of beroep doen op bepaalde rechten is onvergelijkbaar.
pi_81485436
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten, onderdrukken en bombarderen, waartegen joden niets kunnen doen, dat er hier en daar een enkele jood misschien ook zijn ongenoegens met het Westers buitenlands beleid kenbaar zou maken middels geweld en terreur.
Natuurlijk loop jij over van "begrip" voor terroristen, Gretta.

Maar ik zelf vind dat nogal dom. Want je helpt je eigen zaak niet, geeft de tegenstander meer munitie om nog harder uit te halen en op individueel niveau plaats je jezelf buiten de maatschappij.

Treurig, dit soort primitiefheid. Zou je er ook begrip voor hebben als er Christelijk sentiment oprijst om Indonesiërs maar een kopje kleiner gaan maken, omdat ze af en toe christelijke meisjes onthoofden?

Of is begrip voor tribaal gedrag alleen op te brengen als die tribe 'islam' is?
pi_81485512
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:09 schreef Martin73 het volgende:

[..]

14 miljoen versus 1500 miljoen mensen
Dat zijn allen extremisten? Dat denk ik niet.
pi_81485549
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:09 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Natuurlijk loop jij over van "begrip" voor terroristen, Gretta.

Maar ik zelf vind dat nogal dom. Want je helpt je eigen zaak niet, geeft de tegenstander meer munitie om nog harder uit te halen en op individueel niveau plaats je jezelf buiten de maatschappij.

Treurig, dit soort primitiefheid. Zou je er ook begrip voor hebben als er Christelijk sentiment oprijst om Indonesiërs maar een kopje kleiner gaan maken, omdat ze af en toe christelijke meisjes onthoofden?

Of is begrip voor tribaal gedrag alleen op te brengen als die tribe 'islam' is?
Zou het zin hebben om hierop te reageren, denk je?
pi_81485565
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:11 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dat zijn allen extremisten?
Nee. Dat is een verklaring waarom "de andere groep alom aanwezig is".
pi_81485576
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:08 schreef Regal het volgende:

[..]

Ken je dhr. Meijer nog?
Nee, ken ik niet.
quote:
Welke kringen dan?
Doe eens een gokje.
quote:
Bij joden/Israëliers is dat niet anders hoor. Sterker nog, misschien uiteindelijk nog wel erger. Genoeg mensen die dat na kunnen vertellen in elk geval...
Je zegt het. Ik herken het niet.
  zondag 16 mei 2010 @ 13:13:53 #70
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_81485592
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:06 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Dus?
Het lijkt me duidelijk dat het ene wel mag en het andere niet. Over de sociale wenselijkheid nog verder te zwijgen.
pi_81485616
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Zou het zin hebben om hierop te reageren, denk je?
Nee, het meeste van je ijdele cultuur-relativistische gereutel heeft geen zin
pi_81485635
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:08 schreef Regal het volgende:

[..]

Ken je dhr. Meijer nog? De man die de Holocaust overleefd had? Als je hem kent, dan weet je ook van z'n recentelijke uitspraken.
Ik heb nog een topic over hem geopend:
Zionisten noemen Auschwitz-overlevende Meyer een antisemiet
pi_81485693
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:13 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Nee. Dat is een verklaring waarom "de andere groep alom aanwezig is".
Nou, neem dan wel even mee dat een behoorlijk grote diaspora hebben omdat het economisch gezien in de thuislanden meestal een janboel is niet de norm is.

Geen Israëliërs die in grote getale op het vliegtuig naar het westen stappen. De joden die hier wonen zijn meestal inheems.
pi_81485768
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, het meeste van je ijdele cultuur-relativistische gereutel heeft geen zin
Kijk, ik vind het goed dat je woordjes die je zojuist hebt geleerd gebruikt in de omgang met mensen, maar passend en handig is het wel als ze ook in de juiste context worden gebruikt. Als jij komt met woorden als 'ijdel' en 'cultuurrelativisme', dan is het wel handig als je die dan ook gebruikt in een situatie waarin ze van toepassing zijn, wat uiteraard nu niet het geval is. Maar goed, ik ben de beroerdste niet en zit vol met bescheiden zelfkennis; ik weet niet alles, dus misschien mis ik hier de context. Zou jij durven uit te leggen wat mijn post te maken heeft met 'ijdel cultuurrelativisme'? Hoe zijn deze twee woorden, deze twee begrippen van toepassing op wat ik gezegd heb?
pi_81485977
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:18 schreef Monidique het volgende:
Maar tegen beter weten in, inhoudelijk:

Zou je ook begrip hebben voor christelijke tribaliteit?

Israël/Palestina is de ver van je bed show, voor de overgrote meerderheid van alle moslims. Wat er ook gebeurt, het heeft geen impact op hun leven. Dan hebben we het over misplaatste vereenzelviging.

En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië?

Heb je daar dan ook begrip voor?
pi_81486039
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nou, neem dan wel even mee dat een behoorlijk grote diaspora hebben omdat het economisch gezien in de thuislanden meestal een janboel is niet de norm is.

Geen Israëliërs die in grote getale op het vliegtuig naar het westen stappen. De joden die hier wonen zijn meestal inheems.
Joden staan juist bekend om hun diaspora met je inheemse joden

Grappig hoe je het opeens over "Israëliërs" hebt wanneer het jou uitkomt, maar ik kan het ook tegen jou gebruiken. Er bestaat namelijk maar 1 Joodse staat en ze bezetten al tientallen jaren andermans grondgebied. 1 uit 1 = 100% van de Joodse staten zijn een terreurstaat. De joden komen er relatief gezien dus slechter vanaf dan de moslims die over 57 staten beschikken en minder terreurstaten.
pi_81486096
quote:
Op zondag 16 mei 2010 09:16 schreef Mutant01 het volgende:
[quote]Duitse verontwaardiging over anti-Israël 'kunstproject'
dinsdag 4 mei 2010 13:40

Beetje vreemde uitspraak, er zijn in het internationel recht juist totaal geen aanknopingspunten voor het bestaansrecht van Israël.
quote:
Veroordeling
Joodse woordvoerders zijn radicaler in hun veroordeling. 'De kunstenaars spreken als Ahmadinejad,' zei Shimon Samuels, directeur van het Simon Wiesenthal Centrum in Parijs.
Ahmadinejad vertaalt door wie?
quote:
Wegens 'oproepen tot volkerenmoord' wil Samuels een aanklacht tegen de kunstenaars indienen.
Moord? Hoezo?
quote:
Volgens critici ontstijgt het project de kwalificatie 'artistieke provocatie' en is er sprake van politieke propaganda.
Dat heb je altijd met schokkende kunst, dat mensen gaan roepen dat het geen kunst is. Dat hadden de impressionisten destijds ook.
quote:
'Hier wordt door een joodse kunstenaar de grens van antisemitisme overschreden',' reageerde Lala Süsskind, de voorzitter van de joodse gemeente in Berlijn. 'Dit is onacceptabel.
[..]
Uiteraard, antisemitisme, dat kon niet uitblijven.
quote:
Het lijkt erop dat de Denen meester zijn in het maken van provocerende kunstwerken. Ditmaal slaan ze ook in Duitsland toe. Zijn dit soort artistieke werken toelaatbaar, wat denken wij hier in Nederland erover?
Hoezo toelaatbaar? Is het entartete Kunst waartegen de staat ons moet beschermen om zuiver te blijven?
quote:
De verwijzing naar de Holocaust is naar mijn mening inderdaad smakeloos., maar dat is de kritiekloze houding van bepaalde Joodse woordvoerders evengoed. Dit kan echter op een veel intelligentere manier besproken worden lijkt me.
Ik vind de vraag naar de eindoplossing van het Midden Oostenvraagstuk wel gerechtvaardigd, vooral omdat Israel niet wil meewerken aan een tweestatenoplossing en Lebensraum voor het uitverkoren Herrenvolk eist.

Ik vind de reactie van de zionistische cultiveerders van antisemitisme ook weer tekenend. Maar zo'n kunstwerk lijkt mij artistiek niet de moeite waard en de discussie kan ook wel zonder gevoerd worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_81486130
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Israël/Palestina is de ver van je bed show, voor de overgrote meerderheid van alle moslims. Wat er ook gebeurt, het heeft geen impact op hun leven. Dan hebben we het over misplaatste vereenzelviging.

En als we het nu hebben over een setje christenen hebben die zich internationaal gaan roeren, omdat ze zich net zo misplaatst vereenzelvigen met de christenen die naar het leven worden gestaan in Indonesië?

Jij vereenzelfigd jezelf toch ook met de Denen en Zweden terwijl die cartoonrellen niet zoveel met Nederland te maken heeft?
pi_81486133
quote:

[..]

Dus in het geval van van Gogh is het resultaat: geen vervolging gelijk aan als een varken afgeslacht worden door een moslim. Interessant.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_81486142
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

Kans is natuurlijk groot dat als het Westen decennialang joodse landen zou bezetten,
En over welke landen heb je het eigenlijk? Enige land wat ik kan bedenken, is Irak, en da's vrij recent.

Of noemen we voor het gemak het feit dat democratie in die landen nooit gedragen wordt, en er daarom keer op keer een dictator in het zadel wordt geholpen ook maar 'bezetting van het westen'?

Vast wel.
pi_81486186
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Jij vereenzelfigd jezelf toch ook met de Denen en Zweden terwijl die cartoonrellen niet zoveel met Nederland te maken heeft?
Maar wat voor gevolg geef ik daar aan?

Volgens onze erudiete monidique is het o zo vanzelfsprekend dat je dan terrorist wordt.
pi_81486208
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:29 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Dus in het geval van van Gogh is het resultaat: geen vervolging gelijk aan als een varken afgeslacht worden door een moslim. Interessant.
Je loopt vooruit op de rechtzaak met je "geen vervolging"
pi_81486240
quote:
Op zondag 16 mei 2010 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Omdat je laat zien dat het je alleen voor moslimbroederslachtoffers intresseert als het door niet moslims wordt veroorzaakt. Dat er itt de palestijnse slachtoffers gewone moslim burgers worden vermoord in de tienduizenden door de fundamentalistische islam hoor ik nooit wat over van jouw kant.
Enige wat jij wilt is je anti semitische campagne voeren
Waaruit blijkt dat? Of ben je nu gewoon dingen aan het verzinnen. Het lijkt er verdacht veel op. Zolang je niet met bewijs kan komen, beschouw ik dit maar als de dagelijks prietpraat van een trolluser.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486241
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:30 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Maar wat voor gevolg geef ik daar aan?

Volgens onze erudiete monidique is het o zo vanzelfsprekend dat je dan terrorist wordt.
Moslims die zich vereenzelvigen met Palestijnen veranderen spontaan in terroristen
pi_81486316
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:31 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Je loopt vooruit op de rechtzaak met je "geen vervolging"
Wordt van Gogh nu nog vervolgd voor zijn geitenneuker? Dit topic is wel een bron van nieuwe inzichten en kennis voor ondergetekende.
pi_81486330
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:26 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Joden staan juist bekend om hun diaspora met je inheemse joden
Ik denk dat als we naar absolute getallen kijken het gaan naam mag hebben, zeker als je het vergelijkt met moslims, denk je ook niet.

Daarbij is het geen eens diaspora. Die mensen komen namelijk niet uit Israël.
quote:
De joden komen er relatief gezien dus slechter vanaf dan de moslims die over 57 staten beschikken en minder terreurstaten.
Lies, damn lies & statistics. Percentueel zou je dat kunnen beargumenteren. Maar ga nu eens naar cijfers kijken.
pi_81486375
Overigens is het wel typisch dat de usual suspects het over Moslims gaan hebben in een topic over Joden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486385
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:24 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ik wil deze vragen best beantwoorden, maar het lijkt mij gepast dat jij eerst uitlegt hoe de begrippen 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op de berichten van mij waarop jij reageert. Jij stelt nu vragen waar ik niet om heb gevraagd, geeft niet de antwoorden waar ik wél om heb gevraagd, en dat wekt de suggestie dat je niet geheel oprecht was met je gebruik van deze termen, of dat je beseft dat het eigenlijk helemaal nergens op slaat. Dus: leg mij maar uit hoe 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op mijn berichten of geef toe dat je ze zomaar en ten onrechte hebt geplaatst omdat het mooi of gevat of iets dergelijks klonk, of verzin een andere reden. Hoe dan ook, beantwoord mijn vraag en ik kan en zal deze vragen beantwoorden.
pi_81486420
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:31 schreef Martin73 het volgende:

[..]

Moslims die zich vereenzelvigen met Palestijnen veranderen spontaan in terroristen
Nee, maar wel andersom. Veel terroristen vereenzelvigen zich met partijen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
pi_81486462
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:35 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee, maar wel andersom. Veel terroristen vereenzelvigen zich met partijen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Dus terroristen in Afghanistan vereenzelvigen zich met de Amerikanen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486510
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik wil deze vragen best beantwoorden,
Doe dat dan.
quote:
maar het lijkt mij gepast dat jij eerst uitlegt hoe de begrippen 'ijdel' en 'cultuurrelativisme' van toepassing zijn op de berichten van mij waarop jij reageert.
Moet je meer zien als een oeuvre prijs.
pi_81486523
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens is het wel typisch dat de usual suspects het over Moslims gaan hebben in een topic over Joden.
Wat wil je als een moslim het topic opent, meteen begint te zeuren over de provocerende Denen en het onderwerp Joden zijn?
pi_81486586
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:38 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Wat wil als een moslim het topic opent, meteen begint te zeuren over de provocerende Denen en het onderwerp Joden zijn?
Het onderwerp was het kunstwerk en de vraag in hoeverre dit toelaatbaar is. Het is vrij duidelijk en neutraal uiteengezet in de OP. Een stuk neutraler dan de gemiddelde topic hier op FOK iig.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486603
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:34 schreef Mutant01 het volgende:
Net zo typisch als een bepaalde poster die zich de tering zoekt om een bericht te vinden die maakt dat hij weer lekker naar joden kan wijzen.

En de vergelijking is helaas zeer relevant. Als jij komt met joden die actie ondernemen omdat er iets gepubliceerd wordt, is kijken naar hoe in andere gevallen zoiets gebeurt voor de hand liggend.
pi_81486637
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[Moet je meer zien als een oeuvre prijs.
En daar ben ik ook heel blij om, prijzen zijn altijd goed. Maar ik begrijp dus goed dat je kwalificaties geen enkele betrekking hadden op de betreffende berichten?
pi_81486735
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:40 schreef SeculasStatius het volgende:
Net zo typisch als een bepaalde poster die zich de tering zoekt om een bericht te vinden die maakt dat hij weer lekker naar joden kan wijzen.
De tering zoeken? Ik heet geen SeculasStatius. Neen, ik vond dit een waardig bericht en vond het tevens vreemd dat er geen woord over werd gerept op FOK. Dus dan post je het, want het is nieuws. Maar jij hebt liever dat mensen niets zeggen, hun mond houden en vooral niet hun mening mogen geven.
quote:
En de vergelijking is helaas zeer relevant. Als jij komt met joden die actie ondernemen omdat er iets gepubliceerd wordt, is kijken naar hoe in andere gevallen zoiets gebeurt voor de hand liggend.
Er is niets relevants aan een dergelijke vergelijking. Er wordt namelijk geen actie ondernomen en het onderwerp betreft het kunstwerk en in hoeverre deze mate van boosheid terecht is. Het feit dat de usual suspects het nodig vinden om moslims erbij te halen, sterkt mijn eerdere gedachte over een bestaande obsessie die helemaal nergens meer over gaat.
Allah Al Watan Al Malik
pi_81486786
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:17 schreef Refragmental het volgende:
Zijn er al Deense vlaggen verbrand in Israël?
het zijn geen moslims hoor
pi_81486787
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dus terroristen in Afghanistan vereenzelvigen zich met de Amerikanen waar ze zelf geen deel vanuit maken.
Een wat beter voorbeeld zijn bijvoorbeeld die domkoppen die een tijdje terug naar het grensgebied India/Pakistan gingen en daar tot de conclusie kwamen dat een Indiase border guard totaal niet onder de indruk is van een grote smoel en dientengevolge een enkeltje allah kregen. Goed voorbeeld van misplaatste vereenzelviging.
pi_81486856
quote:
Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef bijdehand het volgende:
Ben benieuwd wanneer de ambassade in Israel in de fik wordt gestoken door duizenden woedende joden.
dat doen ze niet in tegenstelling tot moslims die niks beters te doen hebben
pi_81486887
quote:
Op zondag 16 mei 2010 13:44 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Een wat beter voorbeeld zijn bijvoorbeeld die domkoppen die een tijdje terug naar het grensgebied India/Pakistan gingen en daar tot de conclusie kwamen dat een Indiase border guard totaal niet onder de indruk is van een grote smoel en dientengevolge een enkeltje allah kregen. Goed voorbeeld van misplaatste vereenzelviging.
Een vreemde uitleg. Aan de hand van een incident in een grensgebied je eigen claim ("veel terroristen") pogen te bekrachtigen.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')