Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent, denk bijv. aan:quote:Op zondag 16 mei 2010 12:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt ongelijk, want dat is geen blijk van eigenrichting.
En sommige joden juichen eigenrichting zelfs toe:quote:The Cave of the Patriarchs massacre occurred when Baruch Goldstein, an Israeli settler and member of the far-right Israeli Kach movement, opened fire on unarmed Palestinian Muslims praying inside the Ibrahim Mosque (or Mosque of Abraham) at the Cave of the Patriarchs site in Hebron in the West Bank. It took place on February 25, 1994, during the overlapping religious holidays of Purim and Ramadan. 29 worshippers were killed and 125 wounded.
quote:Veneration of Goldstein and celebration of the massacre
At Goldstein's funeral, Rabbi Yaacov Perrin claimed that even one million Arabs are "not worth a Jewish fingernail." Professor Samuel Hacohen declared Goldstein the "greatest Jew alive, not in one way but in every way" and said that he was "the only one who could do it, the only one who was 100 percent perfect." In the weeks following the massacre, hundreds of Israelis traveled to Goldstein's grave to celebrate Goldstein's actions. Some Hasidim danced and sang around his grave. Some visitors kissed and hugged the gravestone, or even kissed the earth under which Goldstein was buried, declaring him a "saint" and "hero of Israel."
The phenomenon of the adoration of Goldstein's tomb persisted for years. The grave's epitaph said that Goldstein "gave his life for the people of Israel, its Torah and land". Radical Jewish settlers continued to celebrate the anniversary of the massacre in the West Bank, sometimes even dressing up themselves or their children to look like Goldstein.
Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:33 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over vrijheid van meningsuiting. Ik heb nergens geclaimd dat dat eigenrichting was. Ik weet wat het woord betekent
Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik probeer jou erop te wijzen dat de boosheid van deze Joden hier juist vrijheid van meningsuiting betreft en dat deze, in mijn veronderstelling althans, niet ontaardt in beestachtig gedrag waarmee bijvoorbeeld radicale moslims de voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop menen te moeten indrukken.
Het ene mag, het andere nietquote:Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Radicale moslims kiezen voor bedreigingen, deze joden bedreigen de kunstenaars met een rechtzaak, het resultaat is hetzelfde: voor hun onwelgevallige uitingen en meningen de kop indrukken.
Nogmaals: het resultaat is hetzelfde.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, want de bedreigingen en mishandelingen van radicale moslims zijn een blijk van eigenrichting en een rechtsgang van deze Joden evident niet.
Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen. In andere kringen laat je het wel uit je hoofd om kritisch te zijn. Dat komt je dan al snel op bedreigingen te staan enzo.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:41 schreef Regal het volgende:
Vind niemand het vreemd en bijzonder dat uitgerekend een jood zoiets uitvoert? Wat proberen ze hier nou weer mee te bereiken en forceren? Dat organisaties 'vernemen' dat het anti-semitisme zogenaamd weer als een kanon omhoog schiet in Europa zoals ze wel vaker zeggen?
Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?quote:
Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, dat komt omdat dissonant zijn over het jodendom/Israël prima kan in die kringen.
Irrelevant voor deze kwestie, maar dan nog is een vervolging geen schuldigverklaring van de tenlastelegging.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Daarom wordt Wilders nu ook vervolgd, en terecht.
Gaat uit als een kaarsje, straks. Let maar op.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:42 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Daarom wordt Wilders nu ook vervolgd, en terecht.
Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hoezo? Is de rechtszaak al gevoerd?
Maar 'mob-rule' is heel wat anders dan rechtspraak. Ook al probeer je er hetzelfde van te maken
True. Maar wild om je heen gaan slaan, hullie doen het ook etc blijft altijd leuk als je niks meer hebt.quote:
Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.quote:
Je neemt een voorschot op het resultaat. Maar ik zie het heel anders. Ik denk niet dat het hoegenaamd impact heeft. En belangrijker: er zit een wereld van verschil tussen beschaafd de rechtsgang doen en als een setje religieuze primitieve je zin halen door dreiging van geweld. Het laatste is verfoeilijk.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Onzin. Er is geen uitspraak gedaan. Daarop kun je dan niet naar believen een voorschot op nemen.
Er zullen heus wel mensen zijn die die mening dan hebben ja. Maar hoe kleinzerig ben je als je je zoveel aantrekt van anderen hun mening. Je moet joden niet verwarren met moslimsquote:Op zondag 16 mei 2010 12:46 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Je wordt alleen een antisemiet genoemd en als je een Jood bent wordt je een selfhating Jew genoemd, en wat te denken van die Israëliër van de PVV die vond dat je joden die kritiek hadden op Israël moest verbannen en in het bos moest achterlaten.
Het resultaat is nu nog niet bekend! Het is simpelweg een recht om de zaak voor de rechter te brengen. Daarentegen is eigenrichting, om uitingen en meningen de kop in te drukken, van een bedenkelijk menswaardig niveau dat het ook op meerdere facetten onvergelijkbaar is.quote:Op zondag 16 mei 2010 12:47 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Onzin. Ik zei niet dat mob-rule en rechtzaak hetzelfde zijn. Ik had het toch echt over het resultaat. Beter lezen.
Waarschijnlijk, ja. Dus?quote:Op zondag 16 mei 2010 12:50 schreef Martin73 het volgende:
[..]
Dat de rechter nog geen uitspraak heeft gedaan betekent niet dat beide groepen hetzelfde doel voor ogen hadden, namelijk de andere partij het zwijgen opleggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |